SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Asjemenou, je hebt helemaal gelijk. Ik zal mijn post even snel aanpassen.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lijo7jw2422u
Zelensky's approval rating: 57%; Zelensky's net favourability (% who approve minus % who disapprove): 20%
Trump's approval average on 538: 49.4% Trump's net favourability on 538: 4%
Trump is confusing his own ratings with Zelensky's. Zelensky is *much* more popular than him.
Nee, er is ook een mannelijke Kallas geweest in de Europese (en Estse) politiek.quote:
Dat heeft weinig zin. Die "wint" Poetin namelijk toch wel.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:39 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als Oekraïne nieuwe verkiezingen moet houden, dan Rusland ook.
"Het is dan ook niet meer dan logisch dat Rusland zich eerst uit Oekraïne terugtrekt, inclusief de Krim, zodat er eerlijke verkiezingen onder internationale waarneming plaats kunnen vinden in de erkende en soevereine staat Oekraïne. Het is heel fijn dat Putin zich daar voor in wil spannen, en names de EU danken wij zowel hem als Trump voor de moeite die zij troosten dit voor elkaar te krijgen. Als bescheiden mediator tussen de grote machten, zonder enig militair gewicht, leveren wij als EU met liefde vervolgens de inspanningen (en de troepen) om dit verkiezingsproces tot een succesvol einde te brengen."quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:47 schreef Momo het volgende:
Ben ook benieuwd hoe verkiezingen in Oekraine eruit zouden zien. Als ze de bezette gebieden meenemen stemt ook nog eens een groot deel met een pistool tegen zijn hoofd aan.
De verkiezingen zijn ook bedoeld om grote problemen uit te lokken en in de media uit te vergroten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:47 schreef Momo het volgende:
Ben ook benieuwd hoe verkiezingen in Oekraine eruit zouden zien. Als ze de bezette gebieden meenemen stemt ook nog eens een groot deel met een pistool tegen zijn hoofd aan.
Ja, verkiezingen, waar rus dan stemlokalen gaat bestoken en daarna zichzelf omdraait en oekraine daar de schuld van geeft.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
"Het is dan ook niet meer dan logisch dat Rusland zich eerst uit Oekraïne terugtrekt, inclusief de Krim, zodat er eerlijke verkiezingen onder internationale waarneming plaats kunnen vinden in de erkende en soevereine staat Oekraïne. Het is heel fijn dat Putin zich daar voor in wil spannen, en names de EU danken wij zowel hem als Trump voor de moeite die zij troosten dit voor elkaar te krijgen. Als bescheiden mediator tussen de grote machten, zonder enig militair gewicht, leveren wij als EU met liefde vervolgens de inspanningen (en de troepen) om dit verkiezingsproces tot een succesvol einde te brengen."
Heb ik zojuist von der Leyen een plek aan tafel geschreven? Ja, ik heb zojuist von der Leyen een plek aan tafel geschreven. Easy does it.
Ach jochie toch, wel je handjes wassen hè.quote:
corona is al gepasseerd hoorquote:Op woensdag 19 februari 2025 13:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach jochie toch, wel je handjes wassen hè.
Dus het is wel echt?quote:
Wie heeft het over Corona?quote:
Tijd voor driedaags SMO'tje.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
Europa is nu het probleem van de Russen!
[ x ]
Gewoon weer 99% voor Poetin, dus geen probleem.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:39 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als Oekraïne nieuwe verkiezingen moet houden, dan Rusland ook.
Ik zou dit serieus nemen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wat is er precies "fijn" aan Trump die tot z'n schouder in de aars van Poetin is gekropen in zich nu afvraagt hoe hij nog een stukje dieper kan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:52 schreef Scjvb het volgende:
In elk geval fijn dat er tenminste gepraat wordt tussen de VS en Rusland, dat was de laatste tijd wel even anders.
Dat er perspectief komt op vrede. Bloedvergieten moet eens stoppen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er precies "fijn" aan Trump die tot z'n schouder in de aars van Poetin is gekropen in zich nu afvraagt hoe hij nog een stukje dieper kan?
Klinkt heel erg als: https://en.wikipedia.org/wiki/Final_Solutionquote:Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Einde van de oorlog is in zicht, eindelijk. De onderhandelingspositie voor Oekraïne is uiteraard niet ideaal maar zie ik ook niet snel veel beter worden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:52 schreef Scjvb het volgende:
In elk geval fijn dat er tenminste gepraat wordt tussen de VS en Rusland, dat was de laatste tijd wel even anders.
Er gaan veel te veel Russen dood die nog in leven hadden kunnen zijn als ze in Rusland waren gebleven?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat er perspectief komt op vrede. Bloedvergieten moet eens stoppen.
Wanneer had Oekraïne een sterker leger? Toen ze in maart 2022 de Russen uit Kyiv trapten, of nu?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:55 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Einde van de oorlog is in zicht, eindelijk. De onderhandelingspositie voor Oekraïne is uiteraard niet ideaal maar zie ik ook niet snel veel beter worden.
Kinderlijk naïef gedacht. Het bloedvergieten stopt pas wanneer het voor Poetin niet opportuun is om er binnen te vallen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke overeenkomsten zie je?quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klinkt heel erg als: https://en.wikipedia.org/wiki/Final_Solution
Gewoon, blijven schieten en de Russische olie-, gas-, chemische en staalindustrie in brand steken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil doorgaan met de oorlog? Hoe?
De Russen met zo'n ontzettend pak rammel uit Oekraïne te jagen dat ze de komende generaties alleen al bij de gedachte aan nog een keer zo'n grapje beginnen pijn aan hun kontje krijgen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij wil doorgaan met de oorlog? Hoe?
Daar heb je niets aan als ze niet eens een plekje aan de onderhandelingstafel hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wanneer had Oekraïne een sterker leger? Toen ze in maart 2022 de Russen uit Kyiv trapten, of nu?
Er is inderdaad weinig fijns aan de hele situatie. Laten we het woord 'fijn' vervangen door 'vruchtbaar'.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er precies "fijn" aan Trump die tot z'n schouder in de aars van Poetin is gekropen in zich nu afvraagt hoe hij nog een stukje dieper kan?
Kinderlijk naïef gedacht.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De Russen met zo'n ontzettend pak rammel uit Oekraïne te jagen dat ze de komende generaties alleen al bij de gedachte aan nog een keer zo'n grapje beginnen pijn aan hun kontje krijgen.
Dat kan, maar dat moet wel realistisch zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De Russen met zo'n ontzettend pak rammel uit Oekraïne te jagen dat ze de komende generaties alleen al bij de gedachte aan nog een keer zo'n grapje beginnen pijn aan hun kontje krijgen.
En dan tekenen Rusland en de VS een wat voor papiertje precies en waarom moet Oekraïne zich daar dan aan houden en wat doen die twee landen als Oekraïne gewoon door blijft schieten?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Daar heb je niets aan als ze niet eens een plekje aan de onderhandelingstafel hebben.
Dit is veel realistischer. Je blijft ze gewoon bestoken en lastigvallen, op welke manier dan ook.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon, blijven schieten en de Russische olie-, gas-, chemische en staalindustrie in brand steken.
Stoppen wapenlevering, stoppen intelligence, stoppen systemen en applicaties beschikbaar te stellen (gewoon uitzetten), geleverde hardware terugvragen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan tekenen Rusland en de VS een wat voor papiertje precies en waarom moet Oekraïne zich daar dan aan houden en wat doen die twee landen als Oekraïne gewoon door blijft schieten?
Plus putin moet eens heel nodig een hartinfarct krijgen of zo ietsquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan gaat de oorlog door en zal Oekraïne opnieuw moeten onderhandelen maar dan met een nog slechtere onderhandelingspositie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dan tekenen Rusland en de VS een wat voor papiertje precies en waarom moet Oekraïne zich daar dan aan houden en wat doen die twee landen als Oekraïne gewoon door blijft schieten?
De volgende fase is overgave.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:04 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Dan gaat de oorlog door en zal Oekraïne opnieuw moeten onderhandelen maar dan met een nog slechtere onderhandelingspositie.
Je maatje Poetin kan de troepen vanmiddag nog terug trekken. Maar dat doet hij niet. Conclusie: Poetin wil helemaal geen vrede. Hoe hard Trump en zijn cultisten dat ook roepen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ze niet oppassen zal een volgende onderhandeling gaan over het voortbestaan van Oekraïne.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De volgende fase is overgave.
Soldaten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:05 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Wie breng je daarvoor mee dan? Stoere taal is niet genoeg in de echte wereld.
Wil je stoppen Poetin mijn maatje te noemen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je maatje Poetin kan de troepen vanmiddag nog terug trekken. Maar dat doet hij niet. Conclusie: Poetin wil helemaal geen vrede. Hoe hard Trump en zijn cultisten dat ook roepen.
Klopt. En dat zeg ik niet met genoegen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:06 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Als ze niet oppassen zal een volgende onderhandeling gaan over het voortbestaan van Oekraïne.
Het "Europese probleem" en hoe dat te eindigen?quote:
Nee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je stoppen Poetin mijn maatje te noemen?
Van jou en je geliefde grote leider ja.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De volgende fase is overgave.
Vrijwel niemand hier is Poetins maatje.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je maatje Poetin kan de troepen vanmiddag nog terug trekken. Maar dat doet hij niet. Conclusie: Poetin wil helemaal geen vrede. Hoe hard Trump en zijn cultisten dat ook roepen.
Als je niet wil dat mensen dat zeggen dan kan je wellicht overwegen om je niet te gedragen als het maatje van Poetin.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil je stoppen Poetin mijn maatje te noemen?
Stoppen met wapens leveren is lastig maar niet bepaald bepalend meer. Twee jaar geleden had het wat uitgemaakt, maar nu niet echt meer. Europa levert al meer dan de VS. De VS maakt zichzelf onbetrouwbaar, maar we produceren echt wel meer -en van betere kwaliteit- dan Noord-Korea en haar proxy Rusland.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stoppen wapenlevering, stoppen intelligence, stoppen systemen en applicaties beschikbaar te stellen (gewoon uitzetten), geleverde hardware terugvragen.
Makkelijk.
nog steeds hoor.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Stoere praat voor iemand die hier gisteren nog compleet voor lul stond.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Stoppen met wapens leveren is lastig maar niet bepaald bepalend meer. Twee jaar geleden had het wat uitgemaakt, maar nu niet echt meer. Europa levert al meer dan de VS. De VS maakt zichzelf onbetrouwbaar, maar we produceren echt wel meer -en van betere kwaliteit- dan Noord-Korea en haar proxy Rusland.
De VS zal Oekraïne moeten gaan bombarderen om het geweld tegen de Russische aanvallers te laten stoppen.
Ja, dat vroeg ik. Welke overeenkomsten zie je?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het "Europese probleem" en hoe dat te eindigen?
Dat is al een eis van Rusland. Oekraïne mag niet bestaan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:06 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Als ze niet oppassen zal een volgende onderhandeling gaan over het voortbestaan van Oekraïne.
En dat gaat nog gebeuren ook als Oekraiene doorgaat adviezen van idioten zoals jullie die militair platzak zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is al een eis van Rusland. Oekraïne mag niet bestaan.
Maar dat is nu de eis. Dus jij zegt dat de Oekraïners dat nu moeten accepteren?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dat gaat nog gebeuren ook als Oekraiene doorgaat adviezen van idioten zoals jullie die militair platzak zijn.
Precies dus laten we ze vooral niet teveel helpen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is al een eis van Rusland. Oekraïne mag niet bestaan.
Volgens mij zijn de VS en Rusland de boel onderling aan het verleden. Er blijft niks over van Oekraïne. Vergelijkbaar met Polen destijds tussen Duitsland en Rusland.quote:Zelensky reageerde ook op Trumps voorstel over mineralen uit Oekraïne. Trump heeft voorgesteld dat de Amerikaanse wapenleveranties door Oekraïne terugbetaald kunnen worden door 500 miljard aan mineralen uit Oekraïne aan de VS te leveren. De Oekraïense president noemt dat "geen serieus gesprek". "Ik kan mijn land niet verkopen", zei Zelensky.
Ze kunnen er nu nog uitkomen met een rompstaat en halfbakken veiligheidsgaranties van de EU waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat is nu de eis. Dus jij zegt dat de Oekraïners dat nu moeten accepteren?
Je wii Rusland helpen? Is dat uit gebrek aan eigenwaarde of lafheid?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:12 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Precies dus laten we ze vooral niet teveel helpen.
En over 5 jaar staat rusland voor de deur bij Riga en Vilnius.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze kunnen er nu nog uitkomen met een rompstaat en halfbakken veiligheidsgaranties van de EU waarschijnlijk.
Er is straks niks meer te kiezen.
Wij hadden de Istanbulakkoorden moeten accepteren van 03-2022
Je begrijpt helemaal niets van de context van mijn post.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je wii Rusland helpen? Is dat uit gebrek aan eigenwaarde of lafheid?
In het zeldzame geval dat @Red_85 en ik exact op dezelfde lijn zitten die haaks op die van jou staat, dan betekent dat dat het hoog tijd is om bij jezelf te rade te gaan en je eens grondig af te vragen waar je nou helemaal mee bezig bent.quote:
Jullie vertonen allebei infantiel gedrag. Tjah, daar kan ik helemaal niks mee.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In het zeldzame geval dat @:Red_85 en ik exact op dezelfde lijn zitten die haaks op die van jou staat, dan betekent dat dat het hoog tijd is om bij jezelf te rade te gaan en je eens grondig af te vragen waar je nou helemaal mee bezig bent.
Leg dan maar even uit wat je bedoelt met "Oekraïne niet helpen want Rusland zegt dat ze niet mogen bestaan"quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:16 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Je begrijpt helemaal niets van de context van mijn post.
Overmand door emoties wellicht, ik snap het wel.
2nd this.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In het zeldzame geval dat @:Red_85 en ik exact op dezelfde lijn zitten die haaks op die van jou staat, dan betekent dat dat het hoog tijd is om bij jezelf te rade te gaan en je eens grondig af te vragen waar je nou helemaal mee bezig bent.
Kijk in de spiegel zou ik zeggen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jullie vertonen allebei infantiel gedrag. Tjah, daar kan ik helemaal niks mee.
Gewoon normaal posten aub.
ahum. 'kuch kuch'quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jullie vertonen allebei infantiel gedrag. Tjah, daar kan ik helemaal niks mee.
Gewoon normaal posten aub.
Normaal posten hoor, heeeel normaal posten dit.quote:
Check even je eigen oeuvre aan ad hominems en scheldkanonnades.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ahum. 'kuch kuch'
[..]
Normaal posten hoor, heeeel normaal posten dit.
Thermal imagers, altijd handig. Een ezel heeft een lichaamstemperatuur van zo'n 38 graden dus die zullen wel zichtbaar zijn.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lijsdkufr22c
🇱🇹🇺🇦 Lithuania has delivered a new package of military aid worth $80 million to Ukraine, the country's Ministry of Defense said. It includes trucks, thermal imaging sights and other essential equipment.
Dat zeg ik niet man.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Leg dan maar even uit wat je bedoelt met "Oekraïne niet helpen want Rusland zegt dat ze niet mogen bestaan"
Ja, het is enkel taak voor de EU om ook zijn deel op te eisen of om simpelweg West-Oekraïne binnen te vallen en te annexeren. Dat is dé manier om weer aan de onderhandelingstafel te komen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:14 schreef Usert het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de VS en Rusland de boel onderling aan het verleden. Er blijft niks over van Oekraïne. Vergelijkbaar met Polen destijds tussen Duitsland en Rusland.
Irrelevant, Rusland zegt dat Oekraïne niet mag bestaan. Dus waarom zou je je land nu laten opdelen en Rusland een pauze gunnen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:23 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet man.
Ik zeg dat nu te hard onderhandelen of de oorlog laten doorgaan het voortbestaan van Oekraïne in gevaar zal kunnen brengen bij volgende onderhandelingen met een nog slechtere onderhandelingspositie voor Oekraïne.
Hoe is dat serieus te nemen?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, het is enkel taak voor de EU om ook zijn deel op te eisen of om simpelweg West-Oekraïne binnen te vallen en te annexeren. Dat is dé manier om weer aan de onderhandelingstafel te komen.
Argumenten als soevereiniteit en mensenrechten et cetera moet je vooral niet gebruiken in deze machtspolitiek.
Als de veiligheidssituatie van de EU ons werkelijk interesseert dient Koningsbergen onderdeel van de onderhandelingen te zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En over 5 jaar staat rusland voor de deur bij Riga en Vilnius.
Nope, geen optie.
Omdat een volgende keer de onderhandelingspositie nog vele malen slechter zal zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Irrelevant, Rusland zegt dat Oekraïne niet mag bestaan. Dus waarom zou je je land nu laten opdelen en Rusland een pauze gunnen?
De wereld is aan het veranderen, dan kun je wel vasthouden aan het oude paradigma, maar daarmee ga je het niet redden. Het horrorscenario hier is het blijven steunen van Oekraïne waarna Oekraïne de oorlog verliest en de EU niet in staat zal blijken om de Baltische landen te verdedigen en daarna uit elkaar valt.quote:
Dit is geen garantie. Het gaat in Rusland ook niet zo lekker. Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen, en het is beter om wat extra uit te geven met de kans dat het voor niks is, dan nu al de handdoek in de ring te gooien.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:28 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Omdat een volgende keer de onderhandelingspositie nog vele malen slechter zal zijn.
Veilig? Hoezo? Oekraïne mag niet bestaan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:28 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Omdat een volgende keer de onderhandelingspositie nog vele malen slechter zal zijn.
Dus nu eieren voor je geld kiezen en (met Europa) samenwerken om de rest van je land veilig te (be)houden.
Garanties zijn er niet (meer?) in deze wereld.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:32 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dit is geen garantie. Het gaat in Rusland ook niet zo lekker. Het is moeilijk om de toekomst te voorspellen, en het is beter om wat extra uit te geven met de kans dat het voor niks is, dan nu al de handdoek in de ring te gooien.
Er komt misschien nog een megaklapper van 700 miljard aan. Daar kan Oekraine nog best wel wat mee
Jij vermoedt ook snode plannen van USA om lacunes bij over teh baltics te laten bestaan zodat het oppertuun wordt voor Rusland om het te gaan proberen via de Suwalki gap?quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De wereld is aan het veranderen, dan kun je wel vasthouden aan het oude paradigma, maar daarmee ga je het niet redden. Het horrorscenario hier is het blijven steunen van Oekraïne waarna Oekraïne de oorlog verliest en de EU niet in staat zal blijken om de Baltische landen te verdedigen en daarna uit elkaar valt.
Zoals het spreekwoord luidt: je dient niet al je geld op een paard te zetten.
Tja, als we op die toer gaan is alleen het volledig vernietigen van Rusland 'veilig'. Daar krijg ik hier vast de handen wel voor op elkaar maar is natuurlijk verre van realistisch.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Veilig? Hoezo? Oekraïne mag niet bestaan.
Dat is voor het verder uitbouwen van de Europese defensie, defensie industrie, etc. 700 miljard kun je niet eens uitgeven op dit moment.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:32 schreef zuchtje het volgende:
Er komt misschien nog een megaklapper van 700 miljard aan.
Nou ja, als een leider het heeft over Canada als 51e staat, Groenland, Panama Kanaal en daarnaast het sterkste leger op aarde bezit dan zou ik me zorgen maken inderdaad. Kijk de EU zegt dan, soevereiniteit, zelfbeslissingsrecht terwijl China en Rusland zeggen: nou ja Canada mag je hebben maar wij willen x en y.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vermoedt ook snode plannen van USA om lacunes bij over teh baltics te laten bestaan zodat het oppertuun wordt voor Rusland om het te gaan proberen via de Suwalki gap?
Jij hebt'm wel doorquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:38 schreef capricia het volgende:
Iedere dode Russische militair kan niet meer ingezet worden tegen de Navo.
Laten we Oekraïne dus maar flink blijven supporten.
Uit elkaar vallen in die 29 republieken is ook prima.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:35 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Tja, als we op die toer gaan is alleen het volledig vernietigen van Rusland 'veilig'. Daar krijg ik hier vast de handen wel voor op elkaar maar is natuurlijk verre van realistisch.
Hoezo? Er zijn wel meer grote rijken na het starten van oorlogen kapot gegaan. Het Duitse Keizerrijk, Het Ottomaanse Rijk en het Oostenrijk-Hongarije na WO1. Ik zie het probleem niet zo.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:35 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Tja, als we op die toer gaan is alleen het volledig vernietigen van Rusland 'veilig'. Daar krijg ik hier vast de handen wel voor op elkaar maar is natuurlijk verre van realistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |