Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijftquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niets gezegd over boven de maximumsnelheid. Dat deel van de quote heb ik ook weggelaten. Het doet er ook niet toe, je moet gewoon niet onnodig linksrijden.
Ik hou mij aan de snelheid en nog vaak genoeg mensen die langzamer rijden en die ik in wil halen.
Ik citeer even:quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als er echt he-le-maal niks rechts rijdt, OK, prima. Maar dat heb je hooguit om 4 u 's nachts. Overdag zijn er altijd wel vrachtwagens op de meest rechtse strook van een drukke weg zoals de A2 of A4.
(ja, rocket science)quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil niet steeds van baan wisselen dus de meest rechtse rijstrook vermijd is behalve als het echt abnormaal rustig is. Dan moet ik steeds linkerspiegel linkerschouder doen, knipperen, nog een keer linkerspiegel linkerschouder, nacontrole, en dan weer terug rechterspiegel rechterschouder, knipperen, rechterspiegel rechterschouder, nacontrole.
Dat dus.quote:Veel te veel moeite.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Of gewoon te beroerd om een rijstrook op te schuiven:
Wat is precies je irritatie op de weg?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik citeer even:
[..]
(ja, rocket science)
[..]
Dat dus.
Oftewel:
[..]
Hoe weet jij dat nou?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
#276quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat is precies je irritatie op de weg?
Die hele brede wegen in de VS liggen ook in stedelijke gebieden met veel afslagen. In de middlequote:Op woensdag 12 februari 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.
Die ga ik niet terugzoeken dus okquote:
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die ga ik niet terugzoeken dus ok
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.
Feit blijft dat "niet rechts houden" verboden is. En bloedirritant.
Dat ook ja. Bijna goed.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.
Het inhalen ter rechterzijde is verboden. En bloedirritant.
In plaats van alleen traag verkeer op de rechterstrook, heb je dan traag verkeer op elke strook. Dus als je een beetje normaal door wil rijden, moet je zigzaggen als een malle. Gaat echt nergens over.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
Keep Your Lane is een Nederlandse term en is in Amerika geen ding. In de meeste staten hoor je gewoon rechts te houden en is de linkerbaan om in te halen (passing lane). Het is meestal gewoon onnodig linksrijden als je een ander verkeersbeeld ziet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
Even voor de duidelijkheid:quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijft
Tot voor kort moest je op de E34 richting Zelzate (B) ook op de linkerbaan rijden omdat de rechterbaan onbegaanbaar was.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben![]()
![]()
Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).
En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies)
Neequote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Geen irritatie maar even een compliment!
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.
Mag dat hier ook? Een fijne ervaring delen? Dan bij deze
Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben![]()
![]()
Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).
En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies)
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik nietquote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee![]()
Dan open je maar een eigen topic
Ach, we kunnen niet allemaal perfect zijnquote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik niet
Nee, Pedro Rodriguez Martinez heeft me so far nog nooit op de bon geslingerd want ook hier mag je officieel niet rechts inhalen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?
Ten eerste, waarom moet je wederom spreken van een "Achmed"? Of het nu een blanke kaaskop, een Chinees of een Afghaan was die je inhaalde, het benoemen van een naam en daarmee een religie impliceren lijkt me vrij onnodig in dit statement, nietwaar?quote:Op zondag 16 februari 2025 23:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed hier op het dorp over een doorgaande weg waar de maximumsnelheid 30 km/u bedraagt. De weg heeft torenhoge drempels en er zijn allerlei zijstraatjes met voorrang van rechts.
Helaas zat Achmed achter me in zijn busje te bumperkleven, en op een gegeven moment haalde die me in. Ik heb maar getüterd want ik vind dit een gevaarlijke manoeuvre op zo een weg. De maximumsnelheid is niet voor niets 30 km/u en niet 50. Erg hinderlijk en irritant.
Ik ben van mening dat er geen sprake is van 'onnodig claxonneren' als Achmed mij op een 30 km/u weg met hoge drempels en zijstraten die voorrang hebben van rechts inhaalt. Dit omdat er wel degelijk sprake is van gevaar. Jij zegt dat het alleen mag om een ongeluk te voorkomen. M.i. kan een dergelijke inhaalactie wel degelijk leiden tot een ongeluk. Stel er komt net een meisje op een fietsje met zijwieltjes aan van rechts en ze ziet Achmed de inhaler niet omdat ik er met mijn auto vóór zit in haar gezichtsveld. Boem meisje dood. Ik zou een theoretische boete voor 'onnodig claxonneren ' in dit geval dan ook waarschijnlijk succesvol kunnen aanvechten.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ten eerste, waarom moet je wederom spreken van een "Achmed"? Of het nu een blanke kaaskop, een Chinees of een Afghaan was die je inhaalde, het benoemen van een naam en daarmee een religie impliceren lijkt me vrij onnodig in dit statement, nietwaar?
Ten tweede, want ik zie de "discussie" alweer aankomen. Dat je hebt getoeterd nadat hij je inhaalde is ook onnodig.
Je hebt gelijk in het feit dat zijn hogere snelheid niet mag en dat het een gevaarlijke manouvre kan zijn. Echter, toeteren is alleen veroorloofd bij direct gevaar, voor jou persoonlijk als deelnemer in het verkeer, of als je ziet dat de ander op het punt staat een ongeluk te veroorzaken.
Nu verwacht ik al dat je gaat reageren met: "Ja maar het was ook gevaarlijk! Dus ik had het volle recht om te toeteren" (ja we kennen je inmiddels wel een beetje he) maar goed wij waren er allemaal niet bij dus dat wordt dan weer een wellus/nietus uitlok-spelletje dus ook dat gaan we maar niet doen
![]()
Mijn advies zou zijn om je wat relaxter en terughoudender te gaan opstellen in het verkeer, zeker gezien je pas nét het roze pasje hebt. Ja, er bestaan genoeg malloten op de weg, nu en over een jaar...en over 5 jaar nog steeds.
Focus je gewoon op jezelf, en ga vooral niet steeds bezig zijn met wat anderen allemaal in jouw ogen wel niet verkeerd doen. Dit is zinloze energie die je aan het verspillen bent en je gaat anderen toch niet opvoeden of van mening doen veranderen door een keer te toeteren of wat dan ook. Sterker nog, worst case, ga je een keer een doorgesnoven idioot tegen komen die je klem rijdt en met je op de vuist wilt omdat je naar hem toeterde of een gebaar maakte. En dan, waarvoor? Zo zinloos allemaal.
Dat is mijn 2 cents. Doe ermee wat je wilt.
Okay.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat er geen sprake is van 'onnodig claxonneren' als Achmed mij op een 30 km/u weg met hoge drempels en zijstraten die voorrang hebben van rechts inhaalt. Dit omdat er wel degelijk sprake is van gevaar. Jij zegt dat het alleen mag om een ongeluk te voorkomen. M.i. kan een dergelijke inhaalactie wel degelijk leiden tot een ongeluk. Stel er komt net een meisje op een fietsje met zijwieltjes aan van rechts en ze ziet Achmed de inhaler niet omdat ik er met mijn auto vóór zit in haar gezichtsveld. Boem meisje dood. Ik zou een theoretische boete voor 'onnodig claxonneren ' in dit geval dan ook waarschijnlijk succesvol kunnen aanvechten.
'Achmed' betreft in dezen een gefingeerde naam, je mag hier ook Pietje of wat dan ook invullen.
'Bemoei je niet met het overige verkeer' is een goed devies echter kan dit soms resulteren in een ongeval en ik wil zelf ook geen schade aan mijn auto.
'Je loopt risico om in elkaar te worden geslagen bij een verkeersruzie', nou, indien Achmed uitstapt en wil vechten, rijd ik simpelweg door met mijn auto. Lijkt me een heel eenvoudige oplossing, toch? Bovendien zie ik de uitkomst van een eventueel gevecht met dergelijke Achmed met vertrouwen tegemoet, ik ben er niet zo van onder de indruk. Verder kan ik de persoon ook nog aanklagen wegens mishandeling, de persoon in kwestie kan zijn VOG kwijtraken en daarmee zijn baan.
Mooi. Dan vanaf nu graag Pietje i.p.v. Achmedquote:Op maandag 17 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
'Achmed' betreft in dezen een gefingeerde naam, je mag hier ook Pietje of wat dan ook invullen.
Je kan er zelf natuurlijk voor kiezen om een andere gefingeerde naam te gebruiken in je eigen posts. Laten we het weer bij de irritaties op de weg houden. On-topic dusquote:Op maandag 17 februari 2025 14:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Mooi. Dan vanaf nu graag Pietje i.p.v. Achmed![]()
(en vermelding van 'Mocro' te pas en te onpas mag je ook achterwege laten)
Maar Achmed was jouw keuze en gezien de strekking van je posts en de context neig je naar islamofobie. "Achmed" is dus verre van on-topic, graag Pietje dus.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je kan er zelf natuurlijk voor kiezen om een andere gefingeerde naam te gebruiken in je eigen posts. Laten we het weer bij de irritaties op de weg houden. On-topic dus
Je mag natuurlijk een TR zetten als je van mening bent dat er sprake is van het overtreden van enige forumregel.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar Achmed was jouw keuze en gezien de strekking van je posts en de context neig je naar islamofobie. "Achmed" is dus verre van on-topic, graag Pietje dus.
Dat zal ik ook zeker gaan doen ja. Want stelselmatig "Achmed" is polariserend, off-topic en gewoon niet nodig.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk een TR zetten als je van mening bent dat er sprake is van het overtreden van enige forumregel.
Het expliciet benoemen van bepaalde namen en daarmee een religie of nationaliteit specifiek in negatief daglicht zetten is ten eerste offtopic, wat ik al in mijn 1e post vriendelijk duidelijk probeerde te maken en ten tweede wordt het vanaf nu ook gewoon niet meer getolereerd. Als je een irritatie hebt hoef je dus helemaal geen "naam" of nationaliteit of wat dan ook te vermelden.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk een TR zetten als je van mening bent dat er sprake is van het overtreden van enige forumregel.
Ook in het in het eerste geval is het bloedirritant, maar ik begrijp de mensen die er rechts langsgaan maar al te goed. Wederom zo'n bevestiging van waarom ik hier niet thuishoor.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:07 schreef SuperNeger het volgende:
Laatste tijd erg veel irritaties aan onnodig links rijden. Ligt het aan mij of lijkt het een beetje de norm geworden om gewoon niet meer naar rechts te gaan? Aan ene kant bij drukte snap ik het wel, als je elke keer naar rechts gaat tot je bij de volgende vrachtwagen weer opnieuw naar links moet dan blijf je bezig en grote kans dat je er dan ook niet meer tussen komt dus dan kan je beter links blijven rijden, maar soms wordt je wel constant geduwd door mensen die overal 30 te hard rijden.
Maar op een lege snelweg zie ik het ook vaak gebeuren en dat is wel echt dodelijk irritant ik ga er dan ook gewoon rechts langs tegenwoordig uit principe.
Wat vinden jullie?
p.s. wel tof dat die wielrenner gifv er nog staat![]()
Naja als je 2 baanse snelweg hebt en je haalt vrachtwagens in en je gaat vervolgens tussen 2 vrachtwagens naar rechts dan heb je dus zo'n mongool achter je dan precies net op die snelheid rijdt dat wanneer jij bij de volgende vrachtwagen aankomt en je weer naar links wil dat hij daar dan zit en je dus gas moet loslaten om vervolgens achter hem in te voegen. In zulke situaties snap ik best waarom je dan even wat langer links blijft rijden. Dan bedoel je het goed om tijdig naar rechts te gaan en vervolgens laten mensen achter je je er niet meer tussen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ook in het in het eerste geval is het bloedirritant, maar ik begrijp de mensen die er rechts langsgaan maar al te goed. Wederom zo'n bevestiging van waarom ik hier niet thuishoor.
Als men onnodig links rijdt terwijl er voldoende plek is aan de rechterkant, ga ik er soms ook voorbij. Als ik een keer links zit en ze gaan op mijn bumper zitten kleven, geef ik iets meer gas en dan blijven ze ineens achter of gaan dan toch de afrit afquote:Op woensdag 19 februari 2025 09:07 schreef SuperNeger het volgende:
Laatste tijd erg veel irritaties aan onnodig links rijden. Ligt het aan mij of lijkt het een beetje de norm geworden om gewoon niet meer naar rechts te gaan? Aan ene kant bij drukte snap ik het wel, als je elke keer naar rechts gaat tot je bij de volgende vrachtwagen weer opnieuw naar links moet dan blijf je bezig en grote kans dat je er dan ook niet meer tussen komt dus dan kan je beter links blijven rijden, maar soms wordt je wel constant geduwd door mensen die overal 30 te hard rijden.
Maar op een lege snelweg zie ik het ook vaak gebeuren en dat is wel echt dodelijk irritant ik ga er dan ook gewoon rechts langs tegenwoordig uit principe.
Wat vinden jullie?
p.s. wel tof dat die wielrenner gifv er nog staat![]()
Met de motor wel eens bijna een scholier onder het voorwiel gehad. Die flikkerde toen om van schrikquote:Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef CherryLips het volgende:
Fietsers die voorrang nemen waar ze die niet hebben én hun klauw niet uitstekenSoort Hunger Games op wielen. Krijg er nog steeds rode vlekken van in m'n nek.
Ja mensen snappen niet echt wat onnodig links rijden is. Het is niet zo dat je bij elke mogelijkheid je auto naar rechts moet gooien (zoals mn voorbeeld van tussen twee vrachtwagens gaan rijden). Maar als je iemand rechts kan inhalen dan rijden ze gewoon onnodig links. Maar ik ga echt niet elke keer naar rechts als ik 5 a 10 seconde later weer opnieuw een vrachtwagen moet inhalen want dan blijf je van baan wisselen en kom je er onmogelijk meer tussen zeker in de spits.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als men onnodig links rijdt terwijl er voldoende plek is aan de rechterkant, ga ik er soms ook voorbij. Als ik een keer links zit en ze gaan op mijn bumper zitten kleven, geef ik iets meer gas en dan blijven ze ineens achter of gaan dan toch de afrit af
Maak me er zelf ook schuldig aan trouwens
[..]
Met de motor wel eens bijna een scholier onder het voorwiel gehad. Die flikkerde toen om van schrik
Eensquote:Op woensdag 19 februari 2025 10:18 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja mensen snappen niet echt wat onnodig links rijden is. Het is niet zo dat je bij elke mogelijkheid je auto naar rechts moet gooien (zoals mn voorbeeld van tussen twee vrachtwagens gaan rijden). Maar als je iemand rechts kan inhalen dan rijden ze gewoon onnodig links. Maar ik ga echt niet elke keer naar rechts als ik 5 a 10 seconde later weer opnieuw een vrachtwagen moet inhalen want dan blijf je van baan wisselen en kom je er onmogelijk meer tussen zeker in de spits.
Dat komt omdat je een trein heb veroorzaakt en niemand je er meer tussen WILT laten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:18 schreef SuperNeger het volgende:
en kom je er onmogelijk meer tussen zeker in de spits.
Nee dat komt omdat ik netjes naar rechts ga en de mensen achter me niet. Waardoor deze met 3km/u langs mij gaan waardoor ik snelheid moet minderen bij de volgende vrachtwagen om weer naar links te gaan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:12 schreef rival het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een trein heb veroorzaakt en niemand je er meer tussen WILT laten.
Anticiperen en bij oversteekplaatsen even gas los laten, indien nodig een noodstop en dan mag je ivm dreigend gevaar ook wel toeterenquote:Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef CherryLips het volgende:
Fietsers die voorrang nemen waar ze die niet hebben én hun klauw niet uitstekenSoort Hunger Games op wielen. Krijg er nog steeds rode vlekken van in m'n nek.
Of dan juist even gas bij en er alsnog weer voor.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:15 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nee dat komt omdat ik netjes naar rechts ga en de mensen achter me niet. Waardoor deze met 3km/u langs mij gaan waardoor ik snelheid moet minderen bij de volgende vrachtwagen om weer naar links te gaan.
Ze zeilen er zo snel doorheen, je krijgt amper de kans om te reagerenquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Anticiperen en bij oversteekplaatsen even gas los laten, indien nodig een noodstop en dan mag je ivm dreigend gevaar ook wel toeteren
Vooral op fatbikes.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze zeilen er zo snel doorheen, je krijgt amper de kans om te reageren
Binnen de bebouwde kom beschouw ik het als voorgesorteerd rijden en ga ik er rechts voorbij.quote:
Gas bij geven op snelweg en remmen op snelweg is sowieso dom. Gewoon ver vooruit kijken en cruise control gebruiken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Of dan juist even gas bij en er alsnog weer voor.
Je klem laten rijden is nog dommer. Gewoon ver vooruit kijken en je plek vooraan de trein bijtijds weer innemen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:58 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gas bij geven op snelweg en remmen op snelweg is sowieso dom. Gewoon ver vooruit kijken en cruise control gebruiken.
Je kunt nog zover vooruit willen kijken, als de persoon achter je blijft inhalen met 1km/h snelheidsverschil, ga je klemgereden worden, of geef je een puut gas bij en ga je er weer voor rijden. Na twee keer blijf je dan maar gewoon links totdat je de laatste vrachtwagen aan de horizon gepasseerd bent.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Je klem laten rijden is nog dommer. Gewoon ver vooruit kijken en je plek vooraan de trein bijtijds weer innemen.
Mijn motor heeft geen cruise control![]()
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kunt nog zover vooruit willen kijken, als de persoon achter je blijft inhalen met 1km/h snelheidsverschil, ga je klemgereden worden, of geef je een puut gas bij en ga je er weer voor rijden.
Of je gaat 2 km/h harder rijden.quote:Na twee keer blijf je dan maar gewoon links totdat je de laatste vrachtwagen aan de horizon gepasseerd bent.
Nee, ik ben liever dertig seconden later thuis dan een snelheidsbekeuring.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
[..]
Of je gaat 2 km/h harder rijden.![]()
Zoiets heet anticiperen. Uiteraard kun je ook als een schaap links blijven totdat je die vrachtwagen een halve kilometer verderop gepasseerd bent, maar dit zal je niet in dank worden afgenomen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kunt nog zover vooruit willen kijken, als de persoon achter je blijft inhalen met 1km/h snelheidsverschil, ga je klemgereden worden, of geef je een puut gas bij en ga je er weer voor rijden. Na twee keer blijf je dan maar gewoon links totdat je de laatste vrachtwagen aan de horizon gepasseerd bent.
Dan ook geen "puut gas bij" dus.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, ik ben liever dertig seconden later thuis dan een snelheidsbekeuring.
de pakkans bij een puut gas is natuurlijk bij lange na niet zo groot als bij het te hoog instellen van de cruisecontrol.quote:
CC van 100 naar 103 gedurende een paar kilometer (of totdat de dweil gepasseerd is), gaat je geen cent kostenquote:Op zondag 23 februari 2025 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
de pakkans bij een puut gas is natuurlijk bij lange na niet zo groot als bij het te hoog instellen van de cruisecontrol.
De 162 delen van dit topic vol met huilies over bonnen van één kilometer per uur te hard, zeggen wat anders.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:00 schreef r_one het volgende:
[..]
CC van 100 naar 103 gedurende een paar kilometer (of totdat de dweil gepasseerd is), gaat je geen cent kosten
103 op de teller = 100 geijkt (en ook nog zonder correctie) = geen bon.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De 162 delen van dit topic vol met huilies over bonnen van één kilometer per uur te hard, zeggen wat anders.
Leer het verschil tussen rijbaan en rijstrookquote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben![]()
![]()
Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).
En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies)
‘Overlaatst’ is geen Nederlands, Achmed.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed overlaatst door Noordwijk, wij locals weten dat er op die weg wel eens geflitst wordt. De weg is gewoon vrij recht en breed genoeg dus je zou er harder kunnen rijden dan 50 km/u. 80 haal je makkelijk. Echter bedraagt de maximumsnelheid op deze weg binnen de bebouwde kom 50 km/u en je kan er dus ook worden geflitst.
Dus ik reed hier precies 50 km/u. Toen zag ik in mijn spiegel dat Roderik-Jan aan het bumperkleven was. Ik besloot maar gewoon gas los te laten om eens te kijken of hij de afstand zou vergroten. Vervolgens besloot Roderik-Jan in te halen over de DOORGETROKKEN STREEP met een snelheid aanmerkelijk hoger dan 50 km/u.
I.v.m. mogelijk gevaar besloot ik derhalve de claxon te gebruiken en mijn weg te vervolgen met 50 km/u hetgeen ter plaatse de maximumsnelheid is.
Zelden tot nooit gezien (ik kom dan ook niet zo heel veel 's avonds laat bij de McD). Eerder mensen die helemaal geen kentekenplaat voeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:05 schreef Donkergroen het volgende:
Van die mensen die hun kentekenplaatverlichtingslampjes menen te moeten vervangen door veel te helder witte LED-jes, die vervolgens ook nog gaan knipperen omdat het teveel moeite was om ze correct (als dat al bestaat bij het achteraf vervangen van je kentekenplaat verlichting gloeilampjes door LED) te monteren.
Mogelijk gevaar is geen reden je claxon te gebruiken, je gas expres loslaten omdat je vindt dat iemand zit te kleven verdient ook geen schoonheidsprijs overigens, dat zou oom agent zomaar eens kunnen inschatten als "in gevaar brengen".quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed overlaatst door Noordwijk, wij locals weten dat er op die weg wel eens geflitst wordt. De weg is gewoon vrij recht en breed genoeg dus je zou er harder kunnen rijden dan 50 km/u. 80 haal je makkelijk. Echter bedraagt de maximumsnelheid op deze weg binnen de bebouwde kom 50 km/u en je kan er dus ook worden geflitst.
Dus ik reed hier precies 50 km/u. Toen zag ik in mijn spiegel dat Roderik-Jan aan het bumperkleven was. Ik besloot maar gewoon gas los te laten om eens te kijken of hij de afstand zou vergroten. Vervolgens besloot Roderik-Jan in te halen over de DOORGETROKKEN STREEP met een snelheid aanmerkelijk hoger dan 50 km/u.
I.v.m. mogelijk gevaar besloot ik derhalve de claxon te gebruiken en mijn weg te vervolgen met 50 km/u hetgeen ter plaatse de maximumsnelheid is.
Dat je er ook nog serieus op ingaatquote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mogelijk gevaar is geen reden je claxon te gebruiken, je gas expres loslaten omdat je vindt dat iemand zit te kleven verdient ook geen schoonheidsprijs overigens, dat zou oom agent zomaar eens kunnen inschatten als "in gevaar brengen".
Je zo druk maken om dit soort debielenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed overlaatst door Noordwijk, wij locals weten dat er op die weg wel eens geflitst wordt. De weg is gewoon vrij recht en breed genoeg dus je zou er harder kunnen rijden dan 50 km/u. 80 haal je makkelijk. Echter bedraagt de maximumsnelheid op deze weg binnen de bebouwde kom 50 km/u en je kan er dus ook worden geflitst.
Dus ik reed hier precies 50 km/u. Toen zag ik in mijn spiegel dat Roderik-Jan aan het bumperkleven was. Ik besloot maar gewoon gas los te laten om eens te kijken of hij de afstand zou vergroten. Vervolgens besloot Roderik-Jan in te halen over de DOORGETROKKEN STREEP met een snelheid aanmerkelijk hoger dan 50 km/u.
I.v.m. mogelijk gevaar besloot ik derhalve de claxon te gebruiken en mijn weg te vervolgen met 50 km/u hetgeen ter plaatse de maximumsnelheid is.
Beter kom je er ook nietquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:41 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
In díe buurten kom ik dan weer zelden
Dat is ook precies wat Roderik-Jan dus deedquote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:00 schreef ditiswatikvind het volgende:
[..]
Je zo druk maken om dit soort debielen![]()
Laat lekker gaan
Graag even on topic houden over irritaties op de weg.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
‘Overlaatst’ is geen Nederlands, Achmed.
Bumperkleven mag ook niet , gas loslaten terwijl je 50 rijdt en afzakken naar 40 gaat de agent echt geen artikel 5 voor geven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mogelijk gevaar is geen reden je claxon te gebruiken, je gas expres loslaten omdat je vindt dat iemand zit te kleven verdient ook geen schoonheidsprijs overigens, dat zou oom agent zomaar eens kunnen inschatten als "in gevaar brengen".
Dan rijd ik toch gewoon weg ? Ik ben echt niet zo bang om slachtoffer te worden van een geweldsdelict hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat je er ook nog serieus op ingaat![]()
Er komt nog een keer de dag dat Dylano 'm brakecheckt, z'n verlaagde M3 of AMG stopt, uitstapt met z'n matties en z'n Suzuki Swift even gaat verbouwen (en TS een facetuning geeft)![]()
50 km/u in de max 50 km/u vind je traag ?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat Roderik-Jan dus deed
Gewoon gas erop en je niet druk maken om een toeterende trage Swift![]()
Ik las het op mijn foon in de auto en het irriteerde me. Dus het was volledig on topic.quote:Op donderdag 6 maart 2025 10:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Graag even on topic houden over irritaties op de weg.
Wel handsfree toch hè?!quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik las het op mijn foon in de auto en het irriteerde me. Dus het was volledig on topic.
40quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
50 km/u in de max 50 km/u vind je traag ?
Ik was geparkeerd.quote:
Is dat dan nog wel "op de weg"?quote:
Maar "geparkeerd" ben je geen verkeersdeelnemerquote:Op donderdag 6 maart 2025 15:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een weg loopt van erf tot erf, van sloot tot sloot.
De persoon bumperkleefde al toen ik gewoon de Vmax reed, vandaar dat ik ervoor koos om gas los te laten om te kijken wat deze bumperklever zou gaan doen.quote:
Ik had het dan ook over eenquote:Op donderdag 6 maart 2025 17:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
De persoon bumperkleefde al toen ik gewoon de Vmax reed, vandaar dat ik ervoor koos om gas los te laten om te kijken wat deze bumperklever zou gaan doen.
Dit resulteerde in een gevaarlijke inhaalmanoeuvre over de doorgetrokken streep heen, derhalve besloot ik gebruik te maken van de claxon.
40 dus.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Gisteren jammer dat de dashcam uitstond. Een achterlijke ging van baan 4 van rechts gezien zoef helemaal in één keer naar rechts een afrit op, kriskras tussen het verkeer door haaks over de snelwegHet was te ver vóór me, daarom heb ik niet geclaxonneerd.
Bekijk deze YouTube-videoquote:En een achterlijke in een busje reed vol door rood. Er kwam geen verkeer aan, maar ik heb wel geclaxonneerd.
Graag even on topic houden over irritaties op de weg.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Het is ontopic.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Graag even on topic houden over irritaties op de weg.
Als iemand door rood rijdt mag je gewoon gebruik maken van de claxon hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is ontopic.
Mensen die voor ieder wissewasje toeteren, irriteren mij mateloos.
(vandaar deze gepaste reactie)
Als je daarmee gevaar af denkt te kunnen wenden wel, maar dat is best arbitrair in zulke omstandigheden. Zou er mogelijk gevaar zijn onstaan als je de claxon niet had gebruikt, of wilde je gewoon onvrede uiten?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als iemand door rood rijdt mag je gewoon gebruik maken van de claxon hoor.
Nee dat mag niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als iemand door rood rijdt mag je gewoon gebruik maken van de claxon hoor.
Nou dat dus. Je wilt gewoon wannabe agentje spelen en iedereen in het verkeer 'afstraffen' met je getoeter. Het voegt werkelijk niks toe, laat staan dat je de intentie had gevaar af te wenden:quote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als je daarmee gevaar af denkt te kunnen wenden wel, maar dat is best arbitrair in zulke omstandigheden. Zou er mogelijk gevaar zijn onstaan als je de claxon niet had gebruikt, of wilde je gewoon onvrede uiten?
Er kwam toevallig niemand aan maar dat had wel gekund.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als je daarmee gevaar af denkt te kunnen wenden wel, maar dat is best arbitrair in zulke omstandigheden. Zou er mogelijk gevaar zijn onstaan als je de claxon niet had gebruikt, of wilde je gewoon onvrede uiten?
Jawel hoor. Ik zou een eventuele boete voor onnodig claxonneren in deze situatie met groot vertrouwen aanvechten bij de rechter en dan zou ik zeker mijn gelijk halen.quote:
Door rood rijden voegt volgens jou wel wat toe?quote:[..]
Nou dat dus. Je wilt gewoon wannabe agentje spelen en iedereen in het verkeer 'afstraffen' met je getoeter. Het voegt werkelijk niks toe, laat staan dat je de intentie had gevaar af te wenden:
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Er kwam toevallig niemand aan maar dat had wel gekund.
Ik zou een eventuele boete voor onnodig claxonneren in deze situatie met groot vertrouwen aanvechten bij de rechter. In de praktijk zal de politieagent achter de roodrijder aan gaan en mij niet beboeten voor onnodig claxonneren.
Doe nou niet zo stronteigenwijs. Je mag alleen claxonneren om dreigend gevaar af te wenden.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik zou een eventuele boete voor onnodig claxonneren in deze situatie met groot vertrouwen aanvechten bij de rechter en dan zou ik zeker mijn gelijk halen.
[..]
Door rood rijden voegt volgens jou wel wat toe?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |