Vaak zie je dan 3 kilometer verderop een vrachtwagen rijden en willen mensen daarom niet naar rechts denk ik altijd... fucking vervelend is dat in elk geval. Vaak rijden die mensen ook helemaal niet hard ofzoquote:Op woensdag 12 februari 2025 17:16 schreef Donkergroen het volgende:
Mijn voornaamste ergernis op de weg is mensen die onnodig op de middelste rijbaan rijden als er 3 rijbanen zijn. M.a.w. niet rechts houden. Bloed irritant en wat mij betreft mag daar hard tegen opgetreden worden. De boete die er nu voor staat (¤ 270,-) is véél te laag en gelukkig logischerwijs wél hoger dan de boete voor rechts inhalen (¤ 250,-).
Ik denk meestal dat ze zitten te slapen, of onbekend zijn met de verkeersregels (buitenlands kenteken). Verkeersinzicht is in beide gevallen natuurlijk ook afwezig of minimaal op een heel laag pitje.quote:Vaak zie je dan 3 kilometer verderop een vrachtwagen rijden en willen mensen daarom niet naar rechts denk ik altijd... fucking vervelend is dat in elk geval. Vaak rijden die mensen ook helemaal niet hard ofzo
Of gewoon te beroerd om een rijstrook op te schuiven:quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:24 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Ik denk meestal dat ze zitten te slapen, of onbekend zijn met de verkeersregels (buitenlands kenteken). Verkeersinzicht is in beide gevallen natuurlijk ook afwezig of minimaal op een heel laag pitje.
Je kan er toch gewoon legaal langs via de meest linkse rijstrook? Ik zie het probleem er niet zo van in.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:16 schreef Donkergroen het volgende:
Mijn voornaamste ergernis op de weg is mensen die onnodig op de middelste rijbaan rijden als er 3 rijbanen zijn. M.a.w. niet rechts houden. Bloed irritant en wat mij betreft mag daar hard tegen opgetreden worden. De boete die er nu voor staat (¤ 270,-) is véél te laag en gelukkig logischerwijs wél hoger dan de boete voor rechts inhalen (¤ 250,-).
Precies ik ga niet eerst achter de vrachtwagen rijden en dan weer heel moeilijk lopen doen om weer naar links te gaan en daarna weer naar rechts etc.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vaak zie je dan 3 kilometer verderop een vrachtwagen rijden en willen mensen daarom niet naar rechts denk ik altijd... fucking vervelend is dat in elk geval. Vaak rijden die mensen ook helemaal niet hard ofzo
Beter leren rijden dan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Precies ik ga niet eerst achter de vrachtwagen rijden en dan weer heel moeilijk lopen doen om weer naar links te gaan en daarna weer naar rechts etc.
Behalve als er slechts 2 rijstroken per richting zijn zols op de A44, dan wel zo veel mogelijk rechts houden.
Denk ik ook. Ik ga hierbij uit van onkunde en egocentrisme.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Of gewoon te beroerd om een rijstrook op te schuiven:
"Ik blijf hier rijden, ik mag hier rijden en als het je niet past, ga je er maar omheen."
Het is ook verboden op de middelste strook te blijven hangen als de rechter vrij is.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je kan er toch gewoon legaal langs via de meest linkse rijstrook? Ik zie het probleem er niet zo van in.
En als de persoon op de middelste baan gewoon nét iets boven de Vmax rijdt, waarom wil je er dan per se langs? Het is verboden de maximumsnelheid te overschrijden.
Ik van hardnekkige gemakzucht en bewust passief rijden (lees: niet actief deelnemen aan het verkeer).quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Denk ik ook. Ik ga hierbij uit van onkunde en egocentrisme.
Ik zie heel vaak grijze kapsels dit doen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik van hardnekkige gemakzucht en bewust passief rijden (lees: niet actief deelnemen aan het verkeer).
Vaak ook van die dromerige typetjes die alleen maar voor zich uit kijken. Of chronisch afgeleide typetjes, druk in gesprek met de bijrijdersstoel (of nog erger: met hun telefoon).
Als er echt he-le-maal niks rechts rijdt, OK, prima. Maar dat heb je hooguit om 4 u 's nachts. Overdag zijn er altijd wel vrachtwagens op de meest rechtse strook van een drukke weg zoals de A2 of A4.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is ook verboden op de middelste strook te blijven hangen als de rechter vrij is.
Nee, je moet naar rechts zodra dat kan. Ook als je daarna weer moet inhalen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als er echt he-le-maal niks rechts rijdt, OK, prima. Maar dat heb je hooguit om 4 u 's nachts. Overdag zijn er altijd wel vrachtwagens op de meest rechtse strook van een drukke weg zoals de A2 of A4.
Nou ik zou zeggen, bel de politie maar. Ik ga niet tussen 2 vrachtwagens rijden, dus ik blijf lekker met 100 tot 105 km/u op de 2e baan (vanaf rechts gezien) rijden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, je moet naar rechts zodra dat kan. Ook als je daarna weer moet inhalen.
Waarom maak je het persoonlijk?quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen, bel de politie maar. Ik ga niet tussen 2 vrachtwagens rijden, dus ik blijf lekker met 100 tot 105 km/u op de 2e baan (vanaf rechts gezien) rijden.
En de kans dat jij dan geflitst wordt omdat jij dan met 120 km/u per se wil inhalen (terwijl je ook gewoon achter me zou kunnen blijven rijden met 100 tot 105 km/u, want 100 km/u is de maximumsnelheid) is een stuk groter dan de kans dat ik dan een boete krijg
Wat vind je er persoonlijk aan dan?quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom maak je het persoonlijk?
En onnodig links rijden levert je inderdaad een fikse boete op.
Ja, dat valt wél onder onnodig links rijden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat vind je er persoonlijk aan dan?
Op de 2e baan rijden vanaf rechts gezien op de A2 (een weg met 5 rijstroken per richting) valt niet onder 'onnodig links rijden'. Als ik nou helemaal op de meest linkerbaan zou rijden wel, maar daar kom ik nooit. Vind ik veel te eng.
Het probleem is dat het verkeer van drie rijstroken dan allemaal over één strook moet inhalen in plaats van twee. Dan stroopt het op achter de middenrijder. Die middenrijder (= ook gewoon een linksrijder) heeft dat niet in de gaten en ziet "het probleem er niet zo van in".quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Je kan er toch gewoon legaal langs via de meest linkse rijstrook? Ik zie het probleem er niet zo van in.
Met die redernering valt op de tweede strook van links rijden ook wel mee. En dan mag ik een slinger van vier stroken naar links en weer vier stroken naar rechts maken om de linksrijder in te halen anders haal ik rechts in en heb ik het gedaan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat vind je er persoonlijk aan dan?
Op de 2e baan rijden vanaf rechts gezien op de A2 (een weg met 5 rijstroken per richting) valt niet onder 'onnodig links rijden'. Als ik nou helemaal op de meest linkerbaan zou rijden wel, maar daar kom ik nooit. Vind ik veel te eng.
Ok en hoe vaak denk je dat er boetes worden uitgedeeld voor op baan 2 (van rechts gezien, van de 5) rijden op de A2?quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat valt wél onder onnodig links rijden.
Verder beantwoordt de vraag zichzelf.
Al die mensen kunnen toch achter degene op de middelste baan blijven rijden? Deze persoon rijdt immers reeds de maximumsnelheid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het probleem is dat het verkeer van drie rijstroken dan allemaal over één strook moet inhalen in plaats van twee. Dan stroopt het op achter de middenrijder. Die middenrijder (= ook gewoon een linksrijder) heeft dat niet in de gaten en ziet "het probleem er niet zo van in".
Waardeloos is het. Duitsers hebben er ook een handje van trouwens, maar dat zijn ze in Duitsland ook zo gewend.
Ja dus of wel je schuift 3 tot 4 rijstroken op naar links voor je inhaalmanoeuvre, ofwel je blifjt gewoon achter die persoon die reeds de maximumsnelheid rijdt. Je hóeft niet harder te rijden dan de maximumsnelheid hè. Je bent er niet eens veel sneller op je bestemming mee, het kost meer brandstof, je riskeert een boete.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Met die redernering valt op de tweede strook van links rijden ook wel mee. En dan mag ik een slinger van vier stroken naar links en weer vier stroken naar rechts maken om de linksrijder in te halen anders haal ik rechts in en heb ik het gedaan.
Iedereen die wel eens 's avonds/'s nachts op de A2 heeft gereden heeft dit wel eens meegemaakt.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Al die mensen kunnen toch achter degene op de middelste baan blijven rijden? Deze persoon rijdt immers reeds de maximumsnelheid.
Als je nou met 80 gaat rijden op de middelste baan terwijl je 100 mag, ok. Maar dat doen voornamelijk vrachtwagenchauffeurs. Pak die dan aan met een bord F03 inhaalverbod voor vrachtwagens.
[ afbeelding ]
Ik heb niets gezegd over boven de maximumsnelheid. Dat deel van de quote heb ik ook weggelaten. Het doet er ook niet toe, je moet gewoon niet onnodig linksrijden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja dus of wel je schuift 3 tot 4 rijstroken op naar links voor je inhaalmanoeuvre, ofwel je blifjt gewoon achter die persoon die reeds de maximumsnelheid rijdt. Je hóeft niet harder te rijden dan de maximumsnelheid hè. Je bent er niet eens veel sneller op je bestemming mee, het kost meer brandstof, je riskeert een boete.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |