abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216657941
http://forum.fok.nl/topicchain/2850

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_216657956
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
[..]
Ik heb niets gezegd over boven de maximumsnelheid. Dat deel van de quote heb ik ook weggelaten. Het doet er ook niet toe, je moet gewoon niet onnodig linksrijden.

Ik hou mij aan de snelheid en nog vaak genoeg mensen die langzamer rijden en die ik in wil halen.
Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijft
pi_216658110
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
pi_216658383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 22:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als er echt he-le-maal niks rechts rijdt, OK, prima. Maar dat heb je hooguit om 4 u 's nachts. Overdag zijn er altijd wel vrachtwagens op de meest rechtse strook van een drukke weg zoals de A2 of A4.
Ik citeer even:
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil niet steeds van baan wisselen dus de meest rechtse rijstrook vermijd is behalve als het echt abnormaal rustig is. Dan moet ik steeds linkerspiegel linkerschouder doen, knipperen, nog een keer linkerspiegel linkerschouder, nacontrole, en dan weer terug rechterspiegel rechterschouder, knipperen, rechterspiegel rechterschouder, nacontrole.
(ja, rocket science)
quote:
Veel te veel moeite.
Dat dus.
Niks "vrachtwagens", flauwekul.

Oftewel:
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Of gewoon te beroerd om een rijstrook op te schuiven:
pi_216658439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik citeer even:
[..]
(ja, rocket science)
[..]
Dat dus.

Oftewel:
[..]

Wat is precies je irritatie op de weg?
pi_216658453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden
Hoe weet jij dat nou?
  woensdag 12 februari 2025 @ 23:39:32 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216658471
quote:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216658484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat is precies je irritatie op de weg?
pi_216658561
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.
Die hele brede wegen in de VS liggen ook in stedelijke gebieden met veel afslagen. In de middle
of nowhere in Wyoming heb je al geluk als er 2 rijstroken per richting liggen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Die ga ik niet terugzoeken dus ok :W
pi_216658600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die ga ik niet terugzoeken dus ok :W
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.

Feit blijft dat "niet rechts houden" verboden is. En bloedirritant.
pi_216658645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.

Feit blijft dat "niet rechts houden" verboden is. En bloedirritant.
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.

Het inhalen ter rechterzijde is verboden. En bloedirritant.
pi_216658695
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.

Het inhalen ter rechterzijde is verboden. En bloedirritant.
Dat ook ja. Bijna goed.

Maar "Two three wrongs don't make a right"
En als jij gewoon rechts houdt, zul je van die tweede overtreding weinig last hebben.
  donderdag 13 februari 2025 @ 00:08:00 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216658845
quote:
In plaats van alleen traag verkeer op de rechterstrook, heb je dan traag verkeer op elke strook. Dus als je een beetje normaal door wil rijden, moet je zigzaggen als een malle. Gaat echt nergens over.
  donderdag 13 februari 2025 @ 00:40:11 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_216659061
Jeetje, deze reeks begint wel een beetje de one man show van een beginnend chauffeur te worden.
Mag wat mij betreft wel een tandje minder, discussie is leuk en ook nodig op een forum, maar je hoeft niet op alles te reageren en dan ook nog met de wijsheid in pacht terwijl je net mag sturen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_216659242
quote:
Keep Your Lane is een Nederlandse term en is in Amerika geen ding. In de meeste staten hoor je gewoon rechts te houden en is de linkerbaan om in te halen (passing lane). Het is meestal gewoon onnodig linksrijden als je een ander verkeersbeeld ziet.

Het zorgt niet voor een rustiger verkeersbeeld, omdat de mensen die sneller willen, zich nu laverend door het verkeer bewegen. Rechts inhalen is echter niks veiliger dan bij ons. Her blijft immers een grote, dode hoek.

In Amerika hebben vrachtwagens geen snelheidsbegrenzer en (in de meeste staten) geen eigen maximumsnelheid. Een vrachtwagen met zo'n 130 in de linkerbaan, kan dus prima legaal zijn (al wordt dat bij de meeste vervoersbedrijven niet van hun chauffeurs geaccepteerd)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 13-02-2025 08:51:27 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_216659357
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijft
Even voor de duidelijkheid:

Om maar het verschil tussen strook en baan aan te geven.
De rijstrooknummering begint voor iedere eigen rijbaan van links naar rechts. Rijstrook 1 is dus voor de stoere meneren die daar graag willen blijven hangen, rijstrook n is voor de vrachtauto's en langzame slakken. En alles daartussen zal ook wel een naampje krijgen.

Even los van dit leermoment (heb je dat niet bij je theorie B verkeer gehad?), je hebt geen idee waar jij het over hebt. Dat je Vmax rijdt wil niet zeggen dat je passief op strook n-1 kunt blijven hangen. Vooral op de wegen met twee rijstroken is dat geen briljant plan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ridocar op 13-02-2025 04:50:43 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216659407
Ja en nu gaan we stoppen hierover. Nee ben geen mod van dit forum maar wel klaar ermee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peejtur op 13-02-2025 09:20:53 ]
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 08:54:08 #18
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216675490
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben ;) o|O

Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).

En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies :') )
pi_216676006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben ;) o|O

Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).

En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies :') )
Tot voor kort moest je op de E34 richting Zelzate (B) ook op de linkerbaan rijden omdat de rechterbaan onbegaanbaar was.
pi_216678498
Geen irritatie maar even een compliment!
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.

Mag dat hier ook? Een fijne ervaring delen? Dan bij deze :)
pi_216680354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Geen irritatie maar even een compliment!
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.

Mag dat hier ook? Een fijne ervaring delen? Dan bij deze :)
Nee :(

Dan open je maar een eigen topic o|O
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:33:11 #22
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216680554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:

Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216680598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee :(

Dan open je maar een eigen topic o|O
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik niet :6
pi_216680669
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik niet :6
Ach, we kunnen niet allemaal perfect zijn :+
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 17:15:11 #25
Dick Laurent Is Dead
pi_216681713
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?
Nee, Pedro Rodriguez Martinez heeft me so far nog nooit op de bon geslingerd want ook hier mag je officieel niet rechts inhalen.
Maar ja... dan moeten ze 'actief' gaan zijn enzo, houden ze hier niet zo van he :+
pi_216712000
Ik reed hier op het dorp over een doorgaande weg waar de maximumsnelheid 30 km/u bedraagt. De weg heeft torenhoge drempels en er zijn allerlei zijstraatjes met voorrang van rechts.

Helaas zat Achmed achter me in zijn busje te bumperkleven, en op een gegeven moment haalde die me in. Ik heb maar getüterd want ik vind dit een gevaarlijke manoeuvre op zo een weg. De maximumsnelheid is niet voor niets 30 km/u en niet 50. Erg hinderlijk en irritant.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 10:29:49 #27
Dick Laurent Is Dead
pi_216714937
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 23:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed hier op het dorp over een doorgaande weg waar de maximumsnelheid 30 km/u bedraagt. De weg heeft torenhoge drempels en er zijn allerlei zijstraatjes met voorrang van rechts.

Helaas zat Achmed achter me in zijn busje te bumperkleven, en op een gegeven moment haalde die me in. Ik heb maar getüterd want ik vind dit een gevaarlijke manoeuvre op zo een weg. De maximumsnelheid is niet voor niets 30 km/u en niet 50. Erg hinderlijk en irritant.
Ten eerste, waarom moet je wederom spreken van een "Achmed"? Of het nu een blanke kaaskop, een Chinees of een Afghaan was die je inhaalde, het benoemen van een naam en daarmee een religie impliceren lijkt me vrij onnodig in dit statement, nietwaar?

Ten tweede, want ik zie de "discussie" alweer aankomen. Dat je hebt getoeterd nadat hij je inhaalde is ook onnodig.
Je hebt gelijk in het feit dat zijn hogere snelheid niet mag en dat het een gevaarlijke manouvre kan zijn. Echter, toeteren is alleen veroorloofd bij direct gevaar, voor jou persoonlijk als deelnemer in het verkeer, of als je ziet dat de ander op het punt staat een ongeluk te veroorzaken.

Nu verwacht ik al dat je gaat reageren met: "Ja maar het was ook gevaarlijk! Dus ik had het volle recht om te toeteren" (ja we kennen je inmiddels wel een beetje he ;) ) maar goed wij waren er allemaal niet bij dus dat wordt dan weer een wellus/nietus uitlok-spelletje dus ook dat gaan we maar niet doen O-)

Mijn advies zou zijn om je wat relaxter en terughoudender te gaan opstellen in het verkeer, zeker gezien je pas nét het roze pasje hebt. Ja, er bestaan genoeg malloten op de weg, nu en over een jaar...en over 5 jaar nog steeds.

Focus je gewoon op jezelf, en ga vooral niet steeds bezig zijn met wat anderen allemaal in jouw ogen wel niet verkeerd doen. Dit is zinloze energie die je aan het verspillen bent en je gaat anderen toch niet opvoeden of van mening doen veranderen door een keer te toeteren of wat dan ook. Sterker nog, worst case, ga je een keer een doorgesnoven idioot tegen komen die je klem rijdt en met je op de vuist wilt omdat je naar hem toeterde of een gebaar maakte. En dan, waarvoor? Zo zinloos allemaal.

Dat is mijn 2 cents. Doe ermee wat je wilt.
pi_216718198
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ten eerste, waarom moet je wederom spreken van een "Achmed"? Of het nu een blanke kaaskop, een Chinees of een Afghaan was die je inhaalde, het benoemen van een naam en daarmee een religie impliceren lijkt me vrij onnodig in dit statement, nietwaar?

Ten tweede, want ik zie de "discussie" alweer aankomen. Dat je hebt getoeterd nadat hij je inhaalde is ook onnodig.
Je hebt gelijk in het feit dat zijn hogere snelheid niet mag en dat het een gevaarlijke manouvre kan zijn. Echter, toeteren is alleen veroorloofd bij direct gevaar, voor jou persoonlijk als deelnemer in het verkeer, of als je ziet dat de ander op het punt staat een ongeluk te veroorzaken.

Nu verwacht ik al dat je gaat reageren met: "Ja maar het was ook gevaarlijk! Dus ik had het volle recht om te toeteren" (ja we kennen je inmiddels wel een beetje he ;) ) maar goed wij waren er allemaal niet bij dus dat wordt dan weer een wellus/nietus uitlok-spelletje dus ook dat gaan we maar niet doen O-)

Mijn advies zou zijn om je wat relaxter en terughoudender te gaan opstellen in het verkeer, zeker gezien je pas nét het roze pasje hebt. Ja, er bestaan genoeg malloten op de weg, nu en over een jaar...en over 5 jaar nog steeds.

Focus je gewoon op jezelf, en ga vooral niet steeds bezig zijn met wat anderen allemaal in jouw ogen wel niet verkeerd doen. Dit is zinloze energie die je aan het verspillen bent en je gaat anderen toch niet opvoeden of van mening doen veranderen door een keer te toeteren of wat dan ook. Sterker nog, worst case, ga je een keer een doorgesnoven idioot tegen komen die je klem rijdt en met je op de vuist wilt omdat je naar hem toeterde of een gebaar maakte. En dan, waarvoor? Zo zinloos allemaal.

Dat is mijn 2 cents. Doe ermee wat je wilt.
Ik ben van mening dat er geen sprake is van 'onnodig claxonneren' als Achmed mij op een 30 km/u weg met hoge drempels en zijstraten die voorrang hebben van rechts inhaalt. Dit omdat er wel degelijk sprake is van gevaar. Jij zegt dat het alleen mag om een ongeluk te voorkomen. M.i. kan een dergelijke inhaalactie wel degelijk leiden tot een ongeluk. Stel er komt net een meisje op een fietsje met zijwieltjes aan van rechts en ze ziet Achmed de inhaler niet omdat ik er met mijn auto vóór zit in haar gezichtsveld. Boem meisje dood. Ik zou een theoretische boete voor 'onnodig claxonneren ' in dit geval dan ook waarschijnlijk succesvol kunnen aanvechten.

'Achmed' betreft in dezen een gefingeerde naam, je mag hier ook Pietje of wat dan ook invullen.

'Bemoei je niet met het overige verkeer' is een goed devies echter kan dit soms resulteren in een ongeval en ik wil zelf ook geen schade aan mijn auto.

'Je loopt risico om in elkaar te worden geslagen bij een verkeersruzie', nou, indien Achmed uitstapt en wil vechten, rijd ik simpelweg door met mijn auto. Lijkt me een heel eenvoudige oplossing, toch? Bovendien zie ik de uitkomst van een eventueel gevecht met dergelijke Achmed met vertrouwen tegemoet, ik ben er niet zo van onder de indruk. Verder kan ik de persoon ook nog aanklagen wegens mishandeling, de persoon in kwestie kan zijn VOG kwijtraken en daarmee zijn baan.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 14:23:11 #29
Dick Laurent Is Dead
pi_216718622
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat er geen sprake is van 'onnodig claxonneren' als Achmed mij op een 30 km/u weg met hoge drempels en zijstraten die voorrang hebben van rechts inhaalt. Dit omdat er wel degelijk sprake is van gevaar. Jij zegt dat het alleen mag om een ongeluk te voorkomen. M.i. kan een dergelijke inhaalactie wel degelijk leiden tot een ongeluk. Stel er komt net een meisje op een fietsje met zijwieltjes aan van rechts en ze ziet Achmed de inhaler niet omdat ik er met mijn auto vóór zit in haar gezichtsveld. Boem meisje dood. Ik zou een theoretische boete voor 'onnodig claxonneren ' in dit geval dan ook waarschijnlijk succesvol kunnen aanvechten.

'Achmed' betreft in dezen een gefingeerde naam, je mag hier ook Pietje of wat dan ook invullen.

'Bemoei je niet met het overige verkeer' is een goed devies echter kan dit soms resulteren in een ongeval en ik wil zelf ook geen schade aan mijn auto.

'Je loopt risico om in elkaar te worden geslagen bij een verkeersruzie', nou, indien Achmed uitstapt en wil vechten, rijd ik simpelweg door met mijn auto. Lijkt me een heel eenvoudige oplossing, toch? Bovendien zie ik de uitkomst van een eventueel gevecht met dergelijke Achmed met vertrouwen tegemoet, ik ben er niet zo van onder de indruk. Verder kan ik de persoon ook nog aanklagen wegens mishandeling, de persoon in kwestie kan zijn VOG kwijtraken en daarmee zijn baan.
Okay.

pi_216718799
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Mooi. Dan vanaf nu graag Pietje i.p.v. Achmed ^O^

(en vermelding van 'Mocro' te pas en te onpas mag je ook achterwege laten)
pi_216718826
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Mooi. Dan vanaf nu graag Pietje i.p.v. Achmed ^O^

(en vermelding van 'Mocro' te pas en te onpas mag je ook achterwege laten)
Je kan er zelf natuurlijk voor kiezen om een andere gefingeerde naam te gebruiken in je eigen posts. Laten we het weer bij de irritaties op de weg houden. On-topic dus ;)
pi_216718849
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je kan er zelf natuurlijk voor kiezen om een andere gefingeerde naam te gebruiken in je eigen posts. Laten we het weer bij de irritaties op de weg houden. On-topic dus ;)
Maar Achmed was jouw keuze en gezien de strekking van je posts en de context neig je naar islamofobie. "Achmed" is dus verre van on-topic, graag Pietje dus.
pi_216718878
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar Achmed was jouw keuze en gezien de strekking van je posts en de context neig je naar islamofobie. "Achmed" is dus verre van on-topic, graag Pietje dus.
Je mag natuurlijk een TR zetten als je van mening bent dat er sprake is van het overtreden van enige forumregel.
pi_216718900
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je mag natuurlijk een TR zetten als je van mening bent dat er sprake is van het overtreden van enige forumregel.
Dat zal ik ook zeker gaan doen ja. Want stelselmatig "Achmed" is polariserend, off-topic en gewoon niet nodig.
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 15:03:46 #35
Dick Laurent Is Dead
pi_216719222
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het expliciet benoemen van bepaalde namen en daarmee een religie of nationaliteit specifiek in negatief daglicht zetten is ten eerste offtopic, wat ik al in mijn 1e post vriendelijk duidelijk probeerde te maken en ten tweede wordt het vanaf nu ook gewoon niet meer getolereerd. Als je een irritatie hebt hoef je dus helemaal geen "naam" of nationaliteit of wat dan ook te vermelden.
Daarnaast staat ook in de policy dat je de modjes gewoon laat bepalen of een topic open mag blijven of niet en niet onnodig kwetsend gedrag vertoont. Beide heb je je in mijn ogen (en ik ben niet de enige volgens mij) al meermaals niet aan gehouden.

Ik heb hier vanmorgen met een, in mijn mening hele vriendelijke en tegemoetkomende toon, geprobeerd om je van oprecht goedbedoeld advies te voorzien... Echter, zoals zo vaak toon je nul komma nul reflectie of inzicht en wuif je alles weg op een manier die eigenlijk gewoon bizar begint te worden.

Daarom is het vanaf nu heel simpel: je hoeft wat mij betreft hier in PTA voorlopig geen topics meer aan te maken met vragen over rijvaardigheid/auto's of verkeer-gerelateerde situaties die je hebt meegemaakt. Daar hebben we hier al reeksen voor en bovendien wil ik simpelweg niet dat het hele subforum vol komt te staan met topic-drek van jouw persoonlijke rijvaardigheids-dagboek.

Daarnaast gaan we vanaf nu het fictieve namen gebruik van welke nationaliteit of Godsdienst dan ook weglaten in posts, aangezien dit ook NUL relevantie heeft en tevens tegen de policy in gaat.

Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest. Als je het er niet mee eens bent: be my guest en quote deze post voor review bij de FOK! crew, ik sta achter mijn woorden.

En mocht je het toch nodig vinden om weer schijt te hebben aan alles wat ik nu gezegd heb, dan ga ik over op een al dan niet tijdelijke PTA ban.
  woensdag 19 februari 2025 @ 09:07:56 #36
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_216742961
Laatste tijd erg veel irritaties aan onnodig links rijden. Ligt het aan mij of lijkt het een beetje de norm geworden om gewoon niet meer naar rechts te gaan? Aan ene kant bij drukte snap ik het wel, als je elke keer naar rechts gaat tot je bij de volgende vrachtwagen weer opnieuw naar links moet dan blijf je bezig en grote kans dat je er dan ook niet meer tussen komt dus dan kan je beter links blijven rijden, maar soms wordt je wel constant geduwd door mensen die overal 30 te hard rijden.

Maar op een lege snelweg zie ik het ook vaak gebeuren en dat is wel echt dodelijk irritant ik ga er dan ook gewoon rechts langs tegenwoordig uit principe.

Wat vinden jullie?

p.s. wel tof dat die wielrenner gifv er nog staat _O_
Man of Steal.
pi_216743339
Fietsers die voorrang nemen waar ze die niet hebben én hun klauw niet uitsteken ^O^ Soort Hunger Games op wielen. Krijg er nog steeds rode vlekken van in m'n nek.
Tap tap tap
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:12:11 #38
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216743715
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:07 schreef SuperNeger het volgende:
Laatste tijd erg veel irritaties aan onnodig links rijden. Ligt het aan mij of lijkt het een beetje de norm geworden om gewoon niet meer naar rechts te gaan? Aan ene kant bij drukte snap ik het wel, als je elke keer naar rechts gaat tot je bij de volgende vrachtwagen weer opnieuw naar links moet dan blijf je bezig en grote kans dat je er dan ook niet meer tussen komt dus dan kan je beter links blijven rijden, maar soms wordt je wel constant geduwd door mensen die overal 30 te hard rijden.

Maar op een lege snelweg zie ik het ook vaak gebeuren en dat is wel echt dodelijk irritant ik ga er dan ook gewoon rechts langs tegenwoordig uit principe.

Wat vinden jullie?

Ook in het in het eerste geval is het bloedirritant, maar ik begrijp de mensen die er rechts langsgaan maar al te goed. Wederom zo'n bevestiging van waarom ik hier niet thuishoor.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:14:25 #39
479315 SuperNeger
pi_216743749
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ook in het in het eerste geval is het bloedirritant, maar ik begrijp de mensen die er rechts langsgaan maar al te goed. Wederom zo'n bevestiging van waarom ik hier niet thuishoor.
Naja als je 2 baanse snelweg hebt en je haalt vrachtwagens in en je gaat vervolgens tussen 2 vrachtwagens naar rechts dan heb je dus zo'n mongool achter je dan precies net op die snelheid rijdt dat wanneer jij bij de volgende vrachtwagen aankomt en je weer naar links wil dat hij daar dan zit en je dus gas moet loslaten om vervolgens achter hem in te voegen. In zulke situaties snap ik best waarom je dan even wat langer links blijft rijden. Dan bedoel je het goed om tijdig naar rechts te gaan en vervolgens laten mensen achter je je er niet meer tussen. :')

Maar dat komt ook omdat mensen dom zijn en alleen maar met zichzelf. Een beetje goeie bestuurder die ziet al aankomen wanneer iemand naar links wil en speelt daar tijdig op in. In zo'n situatie blijf ik soms wel links rijden puur zodat ik m'n plek niet kwijt ben. Voor me rijden toch 100 andere autos dus ze kunnen wel drukken maar sneller zullen ze toch niet zijn.

Op een lege snelweg ga ik wel altijd naar rechts en fuck van die mensen die dat niet doen, je wil niet weten hoe vaak ik 's avonds in het donker op een lege verlaten snelweg gewoon iemand in het midden zie sukkelen, maar bij drukte hoeft t vaak niet want dan ben je je plek kwijt en moet je remmen tussen de vrachtwagens om vervolgens een plek te zoeken om weer naar links te voegen.
Man of Steal.
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 februari 2025 @ 10:15:38 #40
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216743763
quote:

Wat vinden jullie?

Als men onnodig links rijdt terwijl er voldoende plek is aan de rechterkant, ga ik er soms ook voorbij. Als ik een keer links zit en ze gaan op mijn bumper zitten kleven, geef ik iets meer gas en dan blijven ze ineens achter of gaan dan toch de afrit af :')

Maak me er zelf ook schuldig aan trouwens :@
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef CherryLips het volgende:
Fietsers die voorrang nemen waar ze die niet hebben én hun klauw niet uitsteken ^O^ Soort Hunger Games op wielen. Krijg er nog steeds rode vlekken van in m'n nek.
Met de motor wel eens bijna een scholier onder het voorwiel gehad. Die flikkerde toen om van schrik :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 19 februari 2025 @ 10:18:45 #41
479315 SuperNeger
pi_216743805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Als men onnodig links rijdt terwijl er voldoende plek is aan de rechterkant, ga ik er soms ook voorbij. Als ik een keer links zit en ze gaan op mijn bumper zitten kleven, geef ik iets meer gas en dan blijven ze ineens achter of gaan dan toch de afrit af :')

Maak me er zelf ook schuldig aan trouwens :@
[..]
Met de motor wel eens bijna een scholier onder het voorwiel gehad. Die flikkerde toen om van schrik :')
Ja mensen snappen niet echt wat onnodig links rijden is. Het is niet zo dat je bij elke mogelijkheid je auto naar rechts moet gooien (zoals mn voorbeeld van tussen twee vrachtwagens gaan rijden). Maar als je iemand rechts kan inhalen dan rijden ze gewoon onnodig links. Maar ik ga echt niet elke keer naar rechts als ik 5 a 10 seconde later weer opnieuw een vrachtwagen moet inhalen want dan blijf je van baan wisselen en kom je er onmogelijk meer tussen zeker in de spits.
Man of Steal.
pi_216743919
Of dan rij je links en wil je naar rechts want links rijdt het ook niet door... en dan rijdt er rechts van je iemand de hele tijd in je dooie hoek zodat je niet naar rechts kunt. Je kunt ook niet gassen want voor je rijdt het ook niet door, je sukkelt een beetje op de linkerbaan. En dan word je rechts ingehaald. Dan denk ik 'ja jezus geef me dan in elk geval de káns om naar rechts te gaan'.
Tap tap tap
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 februari 2025 @ 10:46:28 #43
Brabo Bastard
pi_216744198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:18 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja mensen snappen niet echt wat onnodig links rijden is. Het is niet zo dat je bij elke mogelijkheid je auto naar rechts moet gooien (zoals mn voorbeeld van tussen twee vrachtwagens gaan rijden). Maar als je iemand rechts kan inhalen dan rijden ze gewoon onnodig links. Maar ik ga echt niet elke keer naar rechts als ik 5 a 10 seconde later weer opnieuw een vrachtwagen moet inhalen want dan blijf je van baan wisselen en kom je er onmogelijk meer tussen zeker in de spits.
Eens :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216744525
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:18 schreef SuperNeger het volgende:

en kom je er onmogelijk meer tussen zeker in de spits.
Dat komt omdat je een trein heb veroorzaakt en niemand je er meer tussen WILT laten.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:15:55 #45
479315 SuperNeger
pi_216744567
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:12 schreef rival het volgende:

[..]
Dat komt omdat je een trein heb veroorzaakt en niemand je er meer tussen WILT laten.
Nee dat komt omdat ik netjes naar rechts ga en de mensen achter me niet. Waardoor deze met 3km/u langs mij gaan waardoor ik snelheid moet minderen bij de volgende vrachtwagen om weer naar links te gaan.
Man of Steal.
pi_216747013
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 09:43 schreef CherryLips het volgende:
Anticiperen en bij oversteekplaatsen even gas los laten, indien nodig een noodstop en dan mag je ivm dreigend gevaar ook wel toeteren
pi_216748837
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:15 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Nee dat komt omdat ik netjes naar rechts ga en de mensen achter me niet. Waardoor deze met 3km/u langs mij gaan waardoor ik snelheid moet minderen bij de volgende vrachtwagen om weer naar links te gaan.
Of dan juist even gas bij en er alsnog weer voor.
pi_216749105
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Anticiperen en bij oversteekplaatsen even gas los laten, indien nodig een noodstop en dan mag je ivm dreigend gevaar ook wel toeteren
Ze zeilen er zo snel doorheen, je krijgt amper de kans om te reageren :{
Tap tap tap
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 februari 2025 @ 17:02:55 #49
Brabo Bastard
pi_216749196
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ze zeilen er zo snel doorheen, je krijgt amper de kans om te reageren :{
Vooral op fatbikes.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216749234
quote:

Wat vinden jullie?
Binnen de bebouwde kom beschouw ik het als voorgesorteerd rijden en ga ik er rechts voorbij.

Op de snelweg zit ik met hetzelfde probleem dat mensen je klemrijden als je netjes naar rechts gaat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')