abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216657941
http://forum.fok.nl/topicchain/2850

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_216657956
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
[..]
Ik heb niets gezegd over boven de maximumsnelheid. Dat deel van de quote heb ik ook weggelaten. Het doet er ook niet toe, je moet gewoon niet onnodig linksrijden.

Ik hou mij aan de snelheid en nog vaak genoeg mensen die langzamer rijden en die ik in wil halen.
Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijft
pi_216658110
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
pi_216658383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 22:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als er echt he-le-maal niks rechts rijdt, OK, prima. Maar dat heb je hooguit om 4 u 's nachts. Overdag zijn er altijd wel vrachtwagens op de meest rechtse strook van een drukke weg zoals de A2 of A4.
Ik citeer even:
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil niet steeds van baan wisselen dus de meest rechtse rijstrook vermijd is behalve als het echt abnormaal rustig is. Dan moet ik steeds linkerspiegel linkerschouder doen, knipperen, nog een keer linkerspiegel linkerschouder, nacontrole, en dan weer terug rechterspiegel rechterschouder, knipperen, rechterspiegel rechterschouder, nacontrole.
(ja, rocket science)
quote:
Veel te veel moeite.
Dat dus.
Niks "vrachtwagens", flauwekul.

Oftewel:
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Of gewoon te beroerd om een rijstrook op te schuiven:
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216658439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik citeer even:
[..]
(ja, rocket science)
[..]
Dat dus.

Oftewel:
[..]

Wat is precies je irritatie op de weg?
pi_216658453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden
Hoe weet jij dat nou?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 12 februari 2025 @ 23:39:32 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216658471
quote:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216658484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat is precies je irritatie op de weg?
.
pi_216658561
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.
Die hele brede wegen in de VS liggen ook in stedelijke gebieden met veel afslagen. In de middle
of nowhere in Wyoming heb je al geluk als er 2 rijstroken per richting liggen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Die ga ik niet terugzoeken dus ok :W
pi_216658600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die ga ik niet terugzoeken dus ok :W
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.

Feit blijft dat "niet rechts houden" verboden is. En bloedirritant.
.
pi_216658645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.

Feit blijft dat "niet rechts houden" verboden is. En bloedirritant.
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.

Het inhalen ter rechterzijde is verboden. En bloedirritant.
pi_216658695
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.

Het inhalen ter rechterzijde is verboden. En bloedirritant.
Dat ook ja. Bijna goed.

Maar "Two three wrongs don't make a right"
En als jij gewoon rechts houdt, zul je van die tweede overtreding weinig last hebben.
.
  donderdag 13 februari 2025 @ 00:08:00 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216658845
quote:
In plaats van alleen traag verkeer op de rechterstrook, heb je dan traag verkeer op elke strook. Dus als je een beetje normaal door wil rijden, moet je zigzaggen als een malle. Gaat echt nergens over.
  donderdag 13 februari 2025 @ 00:40:11 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_216659061
Jeetje, deze reeks begint wel een beetje de one man show van een beginnend chauffeur te worden.
Mag wat mij betreft wel een tandje minder, discussie is leuk en ook nodig op een forum, maar je hoeft niet op alles te reageren en dan ook nog met de wijsheid in pacht terwijl je net mag sturen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_216659242
quote:
Keep Your Lane is een Nederlandse term en is in Amerika geen ding. In de meeste staten hoor je gewoon rechts te houden en is de linkerbaan om in te halen (passing lane). Het is meestal gewoon onnodig linksrijden als je een ander verkeersbeeld ziet.

Het zorgt niet voor een rustiger verkeersbeeld, omdat de mensen die sneller willen, zich nu laverend door het verkeer bewegen. Rechts inhalen is echter niks veiliger dan bij ons. Her blijft immers een grote, dode hoek.

In Amerika hebben vrachtwagens geen snelheidsbegrenzer en (in de meeste staten) geen eigen maximumsnelheid. Een vrachtwagen met zo'n 130 in de linkerbaan, kan dus prima legaal zijn (al wordt dat bij de meeste vervoersbedrijven niet van hun chauffeurs geaccepteerd)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 13-02-2025 08:51:27 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_216659357
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijft
Even voor de duidelijkheid:

Om maar het verschil tussen strook en baan aan te geven.
De rijstrooknummering begint voor iedere eigen rijbaan van links naar rechts. Rijstrook 1 is dus voor de stoere meneren die daar graag willen blijven hangen, rijstrook n is voor de vrachtauto's en langzame slakken. En alles daartussen zal ook wel een naampje krijgen.

Even los van dit leermoment (heb je dat niet bij je theorie B verkeer gehad?), je hebt geen idee waar jij het over hebt. Dat je Vmax rijdt wil niet zeggen dat je passief op strook n-1 kunt blijven hangen. Vooral op de wegen met twee rijstroken is dat geen briljant plan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ridocar op 13-02-2025 04:50:43 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216659407
Ja en nu gaan we stoppen hierover. Nee ben geen mod van dit forum maar wel klaar ermee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peejtur op 13-02-2025 09:20:53 ]
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 08:54:08 #18
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216675490
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben ;) o|O

Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).

En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies :') )
pi_216676006
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben ;) o|O

Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).

En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies :') )
Tot voor kort moest je op de E34 richting Zelzate (B) ook op de linkerbaan rijden omdat de rechterbaan onbegaanbaar was.
pi_216678498
Geen irritatie maar even een compliment!
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.

Mag dat hier ook? Een fijne ervaring delen? Dan bij deze :)
pi_216680354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Geen irritatie maar even een compliment!
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.

Mag dat hier ook? Een fijne ervaring delen? Dan bij deze :)
Nee :(

Dan open je maar een eigen topic o|O
.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 15:33:11 #22
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216680554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:

Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216680598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee :(

Dan open je maar een eigen topic o|O
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik niet :6
pi_216680669
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik niet :6
Ach, we kunnen niet allemaal perfect zijn :+
.
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 17:15:11 #25
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216681713
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?
Nee, Pedro Rodriguez Martinez heeft me so far nog nooit op de bon geslingerd want ook hier mag je officieel niet rechts inhalen.
Maar ja... dan moeten ze 'actief' gaan zijn enzo, houden ze hier niet zo van he :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')