Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijftquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niets gezegd over boven de maximumsnelheid. Dat deel van de quote heb ik ook weggelaten. Het doet er ook niet toe, je moet gewoon niet onnodig linksrijden.
Ik hou mij aan de snelheid en nog vaak genoeg mensen die langzamer rijden en die ik in wil halen.
Ik citeer even:quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als er echt he-le-maal niks rechts rijdt, OK, prima. Maar dat heb je hooguit om 4 u 's nachts. Overdag zijn er altijd wel vrachtwagens op de meest rechtse strook van een drukke weg zoals de A2 of A4.
(ja, rocket science)quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil niet steeds van baan wisselen dus de meest rechtse rijstrook vermijd is behalve als het echt abnormaal rustig is. Dan moet ik steeds linkerspiegel linkerschouder doen, knipperen, nog een keer linkerspiegel linkerschouder, nacontrole, en dan weer terug rechterspiegel rechterschouder, knipperen, rechterspiegel rechterschouder, nacontrole.
Dat dus.quote:Veel te veel moeite.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Of gewoon te beroerd om een rijstrook op te schuiven:
Wat is precies je irritatie op de weg?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik citeer even:
[..]
(ja, rocket science)
[..]
Dat dus.
Oftewel:
[..]
Hoe weet jij dat nou?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
#276quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat is precies je irritatie op de weg?
Die hele brede wegen in de VS liggen ook in stedelijke gebieden met veel afslagen. In de middlequote:Op woensdag 12 februari 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.
Die ga ik niet terugzoeken dus okquote:
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die ga ik niet terugzoeken dus ok
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.
Feit blijft dat "niet rechts houden" verboden is. En bloedirritant.
Dat ook ja. Bijna goed.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.
Het inhalen ter rechterzijde is verboden. En bloedirritant.
In plaats van alleen traag verkeer op de rechterstrook, heb je dan traag verkeer op elke strook. Dus als je een beetje normaal door wil rijden, moet je zigzaggen als een malle. Gaat echt nergens over.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
Keep Your Lane is een Nederlandse term en is in Amerika geen ding. In de meeste staten hoor je gewoon rechts te houden en is de linkerbaan om in te halen (passing lane). Het is meestal gewoon onnodig linksrijden als je een ander verkeersbeeld ziet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Even voor de duidelijkheid:quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijft
Tot voor kort moest je op de E34 richting Zelzate (B) ook op de linkerbaan rijden omdat de rechterbaan onbegaanbaar was.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben![]()
![]()
Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).
En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies)
Neequote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Geen irritatie maar even een compliment!
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.
Mag dat hier ook? Een fijne ervaring delen? Dan bij deze
Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben![]()
![]()
Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).
En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies)
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik nietquote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee![]()
Dan open je maar een eigen topic
Ach, we kunnen niet allemaal perfect zijnquote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik niet
Nee, Pedro Rodriguez Martinez heeft me so far nog nooit op de bon geslingerd want ook hier mag je officieel niet rechts inhalen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |