Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijftquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niets gezegd over boven de maximumsnelheid. Dat deel van de quote heb ik ook weggelaten. Het doet er ook niet toe, je moet gewoon niet onnodig linksrijden.
Ik hou mij aan de snelheid en nog vaak genoeg mensen die langzamer rijden en die ik in wil halen.
Ik citeer even:quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als er echt he-le-maal niks rechts rijdt, OK, prima. Maar dat heb je hooguit om 4 u 's nachts. Overdag zijn er altijd wel vrachtwagens op de meest rechtse strook van een drukke weg zoals de A2 of A4.
(ja, rocket science)quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil niet steeds van baan wisselen dus de meest rechtse rijstrook vermijd is behalve als het echt abnormaal rustig is. Dan moet ik steeds linkerspiegel linkerschouder doen, knipperen, nog een keer linkerspiegel linkerschouder, nacontrole, en dan weer terug rechterspiegel rechterschouder, knipperen, rechterspiegel rechterschouder, nacontrole.
Dat dus.quote:Veel te veel moeite.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Of gewoon te beroerd om een rijstrook op te schuiven:
Wat is precies je irritatie op de weg?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik citeer even:
[..]
(ja, rocket science)
[..]
Dat dus.
Oftewel:
[..]
Hoe weet jij dat nou?quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
#276quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat is precies je irritatie op de weg?
Die hele brede wegen in de VS liggen ook in stedelijke gebieden met veel afslagen. In de middlequote:Op woensdag 12 februari 2025 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stay in your lane kan niet in NL. Veel te veel afslagen.
Die ga ik niet terugzoeken dus okquote:
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die ga ik niet terugzoeken dus ok
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat moet jij weten. En ik ga niet in herhaling treden.
Feit blijft dat "niet rechts houden" verboden is. En bloedirritant.
Dat ook ja. Bijna goed.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het overschrijden van de maximumsnelheid is verboden. En bloedirritant.
Het inhalen ter rechterzijde is verboden. En bloedirritant.
In plaats van alleen traag verkeer op de rechterstrook, heb je dan traag verkeer op elke strook. Dus als je een beetje normaal door wil rijden, moet je zigzaggen als een malle. Gaat echt nergens over.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
Keep Your Lane is een Nederlandse term en is in Amerika geen ding. In de meeste staten hoor je gewoon rechts te houden en is de linkerbaan om in te halen (passing lane). Het is meestal gewoon onnodig linksrijden als je een ander verkeersbeeld ziet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb eigenlijk liever een 'keep your lane' systeem zoals in de VS. Veel relaxter rijden. Maar goed daar ga ik niet over.
Even voor de duidelijkheid:quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het over boven de maximumsnelheid rijden. Als degene vóór je reeds de maximumsnelheid rijdt, hoef je immers niet in te halen. Dan is het dus ook geen probleem als deze persoon op baan 2 (van de 5, vanaf rechts gezien) blijft
Tot voor kort moest je op de E34 richting Zelzate (B) ook op de linkerbaan rijden omdat de rechterbaan onbegaanbaar was.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben![]()
![]()
Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).
En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies)
Neequote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:45 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Geen irritatie maar even een compliment!
Vanochtend was het wel wat frisjes, en hier en daar glad. Nu reed ik op de scooter en op bepaalde delen moest ik op de gewone weg (fietspad alleen voor fietsen). En ondanks dat ik "maar" 45 ga, en auto's sneller kunnen (en mogen), hielden ze voor de verandering gewoon fijn afstand.
Mag dat hier ook? Een fijne ervaring delen? Dan bij deze
Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben![]()
![]()
Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).
En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies)
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik nietquote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee![]()
Dan open je maar een eigen topic
Ach, we kunnen niet allemaal perfect zijnquote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Nee, zo'n aandachtshoer ben ik niet
Nee, Pedro Rodriguez Martinez heeft me so far nog nooit op de bon geslingerd want ook hier mag je officieel niet rechts inhalen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar staat Jan-Jeroen-Willem daar dan ook ineens heel plotseling om je even op de bon te slingeren nadat je rechts hebt ingehaald?
Ten eerste, waarom moet je wederom spreken van een "Achmed"? Of het nu een blanke kaaskop, een Chinees of een Afghaan was die je inhaalde, het benoemen van een naam en daarmee een religie impliceren lijkt me vrij onnodig in dit statement, nietwaar?quote:Op zondag 16 februari 2025 23:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed hier op het dorp over een doorgaande weg waar de maximumsnelheid 30 km/u bedraagt. De weg heeft torenhoge drempels en er zijn allerlei zijstraatjes met voorrang van rechts.
Helaas zat Achmed achter me in zijn busje te bumperkleven, en op een gegeven moment haalde die me in. Ik heb maar getüterd want ik vind dit een gevaarlijke manoeuvre op zo een weg. De maximumsnelheid is niet voor niets 30 km/u en niet 50. Erg hinderlijk en irritant.
Ik ben van mening dat er geen sprake is van 'onnodig claxonneren' als Achmed mij op een 30 km/u weg met hoge drempels en zijstraten die voorrang hebben van rechts inhaalt. Dit omdat er wel degelijk sprake is van gevaar. Jij zegt dat het alleen mag om een ongeluk te voorkomen. M.i. kan een dergelijke inhaalactie wel degelijk leiden tot een ongeluk. Stel er komt net een meisje op een fietsje met zijwieltjes aan van rechts en ze ziet Achmed de inhaler niet omdat ik er met mijn auto vóór zit in haar gezichtsveld. Boem meisje dood. Ik zou een theoretische boete voor 'onnodig claxonneren ' in dit geval dan ook waarschijnlijk succesvol kunnen aanvechten.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ten eerste, waarom moet je wederom spreken van een "Achmed"? Of het nu een blanke kaaskop, een Chinees of een Afghaan was die je inhaalde, het benoemen van een naam en daarmee een religie impliceren lijkt me vrij onnodig in dit statement, nietwaar?
Ten tweede, want ik zie de "discussie" alweer aankomen. Dat je hebt getoeterd nadat hij je inhaalde is ook onnodig.
Je hebt gelijk in het feit dat zijn hogere snelheid niet mag en dat het een gevaarlijke manouvre kan zijn. Echter, toeteren is alleen veroorloofd bij direct gevaar, voor jou persoonlijk als deelnemer in het verkeer, of als je ziet dat de ander op het punt staat een ongeluk te veroorzaken.
Nu verwacht ik al dat je gaat reageren met: "Ja maar het was ook gevaarlijk! Dus ik had het volle recht om te toeteren" (ja we kennen je inmiddels wel een beetje he) maar goed wij waren er allemaal niet bij dus dat wordt dan weer een wellus/nietus uitlok-spelletje dus ook dat gaan we maar niet doen
![]()
Mijn advies zou zijn om je wat relaxter en terughoudender te gaan opstellen in het verkeer, zeker gezien je pas nét het roze pasje hebt. Ja, er bestaan genoeg malloten op de weg, nu en over een jaar...en over 5 jaar nog steeds.
Focus je gewoon op jezelf, en ga vooral niet steeds bezig zijn met wat anderen allemaal in jouw ogen wel niet verkeerd doen. Dit is zinloze energie die je aan het verspillen bent en je gaat anderen toch niet opvoeden of van mening doen veranderen door een keer te toeteren of wat dan ook. Sterker nog, worst case, ga je een keer een doorgesnoven idioot tegen komen die je klem rijdt en met je op de vuist wilt omdat je naar hem toeterde of een gebaar maakte. En dan, waarvoor? Zo zinloos allemaal.
Dat is mijn 2 cents. Doe ermee wat je wilt.
Okay.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat er geen sprake is van 'onnodig claxonneren' als Achmed mij op een 30 km/u weg met hoge drempels en zijstraten die voorrang hebben van rechts inhaalt. Dit omdat er wel degelijk sprake is van gevaar. Jij zegt dat het alleen mag om een ongeluk te voorkomen. M.i. kan een dergelijke inhaalactie wel degelijk leiden tot een ongeluk. Stel er komt net een meisje op een fietsje met zijwieltjes aan van rechts en ze ziet Achmed de inhaler niet omdat ik er met mijn auto vóór zit in haar gezichtsveld. Boem meisje dood. Ik zou een theoretische boete voor 'onnodig claxonneren ' in dit geval dan ook waarschijnlijk succesvol kunnen aanvechten.
'Achmed' betreft in dezen een gefingeerde naam, je mag hier ook Pietje of wat dan ook invullen.
'Bemoei je niet met het overige verkeer' is een goed devies echter kan dit soms resulteren in een ongeval en ik wil zelf ook geen schade aan mijn auto.
'Je loopt risico om in elkaar te worden geslagen bij een verkeersruzie', nou, indien Achmed uitstapt en wil vechten, rijd ik simpelweg door met mijn auto. Lijkt me een heel eenvoudige oplossing, toch? Bovendien zie ik de uitkomst van een eventueel gevecht met dergelijke Achmed met vertrouwen tegemoet, ik ben er niet zo van onder de indruk. Verder kan ik de persoon ook nog aanklagen wegens mishandeling, de persoon in kwestie kan zijn VOG kwijtraken en daarmee zijn baan.
Mooi. Dan vanaf nu graag Pietje i.p.v. Achmedquote:Op maandag 17 februari 2025 14:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
'Achmed' betreft in dezen een gefingeerde naam, je mag hier ook Pietje of wat dan ook invullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |