Gas bij geven op snelweg en remmen op snelweg is sowieso dom. Gewoon ver vooruit kijken en cruise control gebruiken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Of dan juist even gas bij en er alsnog weer voor.
Je klem laten rijden is nog dommer. Gewoon ver vooruit kijken en je plek vooraan de trein bijtijds weer innemen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:58 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gas bij geven op snelweg en remmen op snelweg is sowieso dom. Gewoon ver vooruit kijken en cruise control gebruiken.
Je kunt nog zover vooruit willen kijken, als de persoon achter je blijft inhalen met 1km/h snelheidsverschil, ga je klemgereden worden, of geef je een puut gas bij en ga je er weer voor rijden. Na twee keer blijf je dan maar gewoon links totdat je de laatste vrachtwagen aan de horizon gepasseerd bent.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Je klem laten rijden is nog dommer. Gewoon ver vooruit kijken en je plek vooraan de trein bijtijds weer innemen.
Mijn motor heeft geen cruise control![]()
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kunt nog zover vooruit willen kijken, als de persoon achter je blijft inhalen met 1km/h snelheidsverschil, ga je klemgereden worden, of geef je een puut gas bij en ga je er weer voor rijden.
Of je gaat 2 km/h harder rijden.quote:Na twee keer blijf je dan maar gewoon links totdat je de laatste vrachtwagen aan de horizon gepasseerd bent.
Nee, ik ben liever dertig seconden later thuis dan een snelheidsbekeuring.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
[..]
Of je gaat 2 km/h harder rijden.![]()
Zoiets heet anticiperen. Uiteraard kun je ook als een schaap links blijven totdat je die vrachtwagen een halve kilometer verderop gepasseerd bent, maar dit zal je niet in dank worden afgenomen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kunt nog zover vooruit willen kijken, als de persoon achter je blijft inhalen met 1km/h snelheidsverschil, ga je klemgereden worden, of geef je een puut gas bij en ga je er weer voor rijden. Na twee keer blijf je dan maar gewoon links totdat je de laatste vrachtwagen aan de horizon gepasseerd bent.
Dan ook geen "puut gas bij" dus.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, ik ben liever dertig seconden later thuis dan een snelheidsbekeuring.
de pakkans bij een puut gas is natuurlijk bij lange na niet zo groot als bij het te hoog instellen van de cruisecontrol.quote:
CC van 100 naar 103 gedurende een paar kilometer (of totdat de dweil gepasseerd is), gaat je geen cent kostenquote:Op zondag 23 februari 2025 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
de pakkans bij een puut gas is natuurlijk bij lange na niet zo groot als bij het te hoog instellen van de cruisecontrol.
De 162 delen van dit topic vol met huilies over bonnen van één kilometer per uur te hard, zeggen wat anders.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:00 schreef r_one het volgende:
[..]
CC van 100 naar 103 gedurende een paar kilometer (of totdat de dweil gepasseerd is), gaat je geen cent kosten
103 op de teller = 100 geijkt (en ook nog zonder correctie) = geen bon.quote:Op zondag 23 februari 2025 18:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De 162 delen van dit topic vol met huilies over bonnen van één kilometer per uur te hard, zeggen wat anders.
Leer het verschil tussen rijbaan en rijstrookquote:Op vrijdag 14 februari 2025 08:54 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, dat hele onnodig linksrijden is volgens mij in Nederland nog peanuts vergeleken met hier in Spanje.
Niet om de wellus/nietus discussie of het nou terecht is of niet weer aan te wakkeren he! Daar gaan we het niet meer over hebben![]()
![]()
Maar de reden dat men hier echt stoïcijns vaak links blijft plakken, is omdat de wegen sowieso (in veel gevallen) matig van kwaliteit zijn en uiteraard, de rechterbaan is waar altijd alle vrachtwagens rijden. Gevolg: De rechterbaan is aanzienlijk meer kapot en heeft vaak spoorvorming. De gemiddelde automobilist vindt dat niet tof en gaat daarom maar - ongeacht zijn snelheid - gewoon non stop links rijden.
Rechts inhalen gebeurt hier zodoende ook echt vrij regelmatig omdat je voorganger in veel gevallen toch niet naar rechts gaat, en je dus geen andere optie hebt (heb het zelf ook vrij vaak moeten doen inmiddels).
En dan heb ik het dus over twee-baans snelwegen want ik woon niet in een hele grote stad ofzo dus de meeste snelwegen hier in mijn omgeving hebben maar 2 rijstroken (of twee banen, hoe zeg je dat eigenlijk precies)
‘Overlaatst’ is geen Nederlands, Achmed.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed overlaatst door Noordwijk, wij locals weten dat er op die weg wel eens geflitst wordt. De weg is gewoon vrij recht en breed genoeg dus je zou er harder kunnen rijden dan 50 km/u. 80 haal je makkelijk. Echter bedraagt de maximumsnelheid op deze weg binnen de bebouwde kom 50 km/u en je kan er dus ook worden geflitst.
Dus ik reed hier precies 50 km/u. Toen zag ik in mijn spiegel dat Roderik-Jan aan het bumperkleven was. Ik besloot maar gewoon gas los te laten om eens te kijken of hij de afstand zou vergroten. Vervolgens besloot Roderik-Jan in te halen over de DOORGETROKKEN STREEP met een snelheid aanmerkelijk hoger dan 50 km/u.
I.v.m. mogelijk gevaar besloot ik derhalve de claxon te gebruiken en mijn weg te vervolgen met 50 km/u hetgeen ter plaatse de maximumsnelheid is.
Zelden tot nooit gezien (ik kom dan ook niet zo heel veel 's avonds laat bij de McD). Eerder mensen die helemaal geen kentekenplaat voeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:05 schreef Donkergroen het volgende:
Van die mensen die hun kentekenplaatverlichtingslampjes menen te moeten vervangen door veel te helder witte LED-jes, die vervolgens ook nog gaan knipperen omdat het teveel moeite was om ze correct (als dat al bestaat bij het achteraf vervangen van je kentekenplaat verlichting gloeilampjes door LED) te monteren.
Mogelijk gevaar is geen reden je claxon te gebruiken, je gas expres loslaten omdat je vindt dat iemand zit te kleven verdient ook geen schoonheidsprijs overigens, dat zou oom agent zomaar eens kunnen inschatten als "in gevaar brengen".quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik reed overlaatst door Noordwijk, wij locals weten dat er op die weg wel eens geflitst wordt. De weg is gewoon vrij recht en breed genoeg dus je zou er harder kunnen rijden dan 50 km/u. 80 haal je makkelijk. Echter bedraagt de maximumsnelheid op deze weg binnen de bebouwde kom 50 km/u en je kan er dus ook worden geflitst.
Dus ik reed hier precies 50 km/u. Toen zag ik in mijn spiegel dat Roderik-Jan aan het bumperkleven was. Ik besloot maar gewoon gas los te laten om eens te kijken of hij de afstand zou vergroten. Vervolgens besloot Roderik-Jan in te halen over de DOORGETROKKEN STREEP met een snelheid aanmerkelijk hoger dan 50 km/u.
I.v.m. mogelijk gevaar besloot ik derhalve de claxon te gebruiken en mijn weg te vervolgen met 50 km/u hetgeen ter plaatse de maximumsnelheid is.
Dat je er ook nog serieus op ingaatquote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mogelijk gevaar is geen reden je claxon te gebruiken, je gas expres loslaten omdat je vindt dat iemand zit te kleven verdient ook geen schoonheidsprijs overigens, dat zou oom agent zomaar eens kunnen inschatten als "in gevaar brengen".
Je zo druk maken om dit soort debielenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Beter kom je er ook nietquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:41 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
In díe buurten kom ik dan weer zelden
Dat is ook precies wat Roderik-Jan dus deedquote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:00 schreef ditiswatikvind het volgende:
[..]
Je zo druk maken om dit soort debielen![]()
Laat lekker gaan
Graag even on topic houden over irritaties op de weg.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
‘Overlaatst’ is geen Nederlands, Achmed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |