abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:35:16 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_216843988
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216844023
quote:
Ik snap niet dat er niet opgetreden kan worden tegen die idioot. Zo krijgt 'ie wel zijn zin.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216848677
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 18:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik snap niet dat er niet opgetreden kan worden tegen die idioot. Zo krijgt 'ie wel zijn zin.
Hij zoekt steeds nét het randje op maar hij komt zichzelf nog wel een keer tegen.

(is-ie al, meermaals, maar hij heeft -totaal berooid- niks meer te verliezen)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216921779
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 23:13 schreef r_one het volgende:

[..]
Hij zoekt steeds nét het randje op maar hij komt zichzelf nog wel een keer tegen.

(is-ie al, meermaals, maar hij heeft -totaal berooid- niks meer te verliezen)
Hij kreeg eieren op z'n voorruit zag ik op PowNed.

Vond het wel apart dat hij expres een politie auto aanreed (hij reed achteruit tegen een politiewagen aan) en niet eens werd gearesteerd. Dat maakt ook dat ik me zelf toch iets minder schuldig voel als ik een keer formeel een verkeersregel overtreed want blijkbaar is achteruit expres tegen een politieauto aanrijden gewoon prima.
pi_216921796
Ik wil graag met een aanhanger leren rijden (ja ik heb een trekhaak, wel kan ik alleen maar een heel kleintje hoor).

Alleen ik heb niks te versjouwen. Kan je zeg maar ook gewoon een aanhanger halen bij boedelbak en dan gewoon daar rondjes mee rijden? Hoe zet je die dan vast en dat je ook lichten hebt en zo?

Ik heb wel een extra plaat ook hiervoor en dus een trekhaak maar ik heb het nog nooit geprobeerd. En hoe moet je dan achteruit?

Of mag ik een nieuw topic openen van @dick_laurent ?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:09:23 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216921974
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil graag met een aanhanger leren rijden (ja ik heb een trekhaak, wel kan ik alleen maar een heel kleintje hoor).

Alleen ik heb niks te versjouwen. Kan je zeg maar ook gewoon een aanhanger halen bij boedelbak en dan gewoon daar rondjes mee rijden? Hoe zet je die dan vast en dat je ook lichten hebt en zo?

Ik heb wel een extra plaat ook hiervoor en dus een trekhaak maar ik heb het nog nooit geprobeerd. En hoe moet je dan achteruit?

Of mag ik een nieuw topic openen van @:dick_laurent ?
Heb je het wel tijdens je rijles gehad? En waar heb je theorie gehad? Dit is gewoon onderdeel van je theorieexamen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216922337
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Heb je het wel tijdens je rijles gehad? En waar heb je theorie gehad? Dit is gewoon onderdeel van je theorieexamen.
Ja hoeveel je maximaal mag trekken etc. is onderdeel van theorie . En als je het even vergeten bent kan je het ook googlen.

Maar hoe je dan in de praktijk de aanhangwagen aankoppelt en achteruit moet rijden en zo is toch een ander verhaal
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 16:43:41 #98
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216922384
Bekijk deze YouTube-video

Tadaa. Veel kijkplezier. Scheelt weer een topic maken.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:03:50 #99
545 dop
:copyright: dop
pi_216922613
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja hoeveel je maximaal mag trekken etc. is onderdeel van theorie . En als je het even vergeten bent kan je het ook googlen.

Maar hoe je dan in de praktijk de aanhangwagen aankoppelt en achteruit moet rijden en zo is toch een ander verhaal
Op youtube staan filmpjes genoeg, ik denk niet dat we het hier in uitgeschreven tekst beter kunnen uitleggen.

Verder gezien het kort geleden nog ingewikkeld was om te parkeren, en je net een rijbewijs
hebt zou ik nog even geen extra vaardigheden gaan oefenen.

Eerst lekker rijden en voldoende rij ervaring op doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door dop op 04-03-2025 17:10:02 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216922642
quote:
Kan je zeg maar ook gewoon een aanhanger halen bij boedelbak
Ja dat kan, als je de huur maar betaalt.
En eventuele schade :{w

Tip: huur een brede of een huifbak.
quote:
en dan gewoon daar rondjes mee rijden?
Daar heb je niet zoveel aan, dat ding volgt je gewoon.

Tip: neem ook weggetjes met drempels ;)
quote:
Hoe zet je die dan vast
Op de trekhaak.
quote:
en dat je ook lichten hebt en zo?
Met een stekker, 7- of 13-polig.
quote:
In z'n R.

Tip: oefen (niet op een doordeweekse dag) op een industrieterrein. Of parkeerplaats bij een wegrestaurant.
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:43 schreef dick_laurent het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Tadaa. Veel kijkplezier. Scheelt weer een topic maken.
^O^

Deze geremde aanhanger heeft een losbreekkabel. Ongeremd, <750 kg heeft een hulpkoppeling; werkt net even anders.

Ook wel bijzonder dat-ie nergens laat zien dat je het neuswiel op moet halen :')

[ Bericht 3% gewijzigd door r_one op 04-03-2025 17:19:52 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216926064
quote:

Of mag ik een nieuw topic openen van @:dick_laurent ?
Ook hier geldt: oefenen.
Met een aanhanger rijden is vooruit niet zo lastig. Je moet alleen rekening houden met de inloop (de aanhanger maakt een kortere bocht dan je auto) en de uitzwaai (het achterste deel van de aanhanger zwenkt uit.
Achteruit is voornamelijk zelf aanklooien. Ik kan wel theoretische uitleg geven, maar zelfs als je het allemaal snapt, gaat de uitvoering ervan enorm tegenvallen als je nul ervaring hebt.
Zoek een lege parkeerplaats op, en probeer eerst recht achteruit te rijden, daarna een bochtje met de hand mee (linksom achteruit), daarna tegen de hand in (rechtsom achteruit). Je zult merken dat met de hand mee makkelijker gaat omdat de kar makkelijker te volgen is (je kunt dan ook je hoofd uit het raam steken). Als je achteruit een mooi achtje kunt rijden ben je op de goede weg.
Tip: als je de keuze hebt, pak dan een aanhanger die 1, net zo breed is als je auto en 2, zo lang mogelijk is.
Dat laatste klinkt tegenstrijdig, maar de afstand tussen hart koppeling en de as bepaalt het rijgedrag. Hoe korter deze afstand, hoe makkelijker de aanhanger schaart.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 04-03-2025 21:14:27 ]
pi_216927712
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:04 schreef Ridocar het volgende:
Als je achteruit een mooi achtje kunt rijden ben je op de goede weg.
Een 'achtje'? Achteruit? Ben je niet in de war met A?
.
pi_216930208
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Een 'achtje'? Achteruit? Ben je niet in de war met A?
Nee, op de motor moet je vooruit. De enige handeling achteruit met A bijzondere verrichtingen is het parkeren, En zelfs met die loop je naast de fiets.
Dat achtje achteruit met een aanhanger is ook geen officiële vaardigheid die je moet oefenen, maar als je het kunt ben je wel een skill rijker.
Ik heb het mezelf aangeleerd en ik kan zeggen dat ik met een aanhanger makkelijker achteruit kan rijden dan de meesten vooruit kunnen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 05-03-2025 07:01:37 ]
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:10:52 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_216930545
Als je een 8 achteruit kan met de aanhanger, kan je alles aan toch?

Ik moest altijd wel lachen om mijn ex, die koppelde de vouwwagen af om hem met de hand op de parkeerplaats te zetten, terwijl ik het altijd gewoon met de auto deed. Nu maakt het met het gewicht van een vouwwagen niet zo heel veel uit, maar gewoon oefenen oefenen oefenen. Hier moet de oudste nog wachten tot volgend jaar januari op E bij B te halen, dus genoeg tijd om eerst écht te leren rijden en dan nog met een aanhanger.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216950203
quote:
Ook hier geldt: oefenen.
Met een aanhanger rijden is vooruit niet zo lastig. Je moet alleen rekening houden met de inloop (de aanhanger maakt een kortere bocht dan je auto) en de uitzwaai (het achterste deel van de aanhanger zwenkt uit.
Achteruit is voornamelijk zelf aanklooien. Ik kan wel theoretische uitleg geven, maar zelfs als je het allemaal snapt, gaat de uitvoering ervan enorm tegenvallen als je nul ervaring hebt.
Zoek een lege parkeerplaats op, en probeer eerst recht achteruit te rijden, daarna een bochtje met de hand mee (linksom achteruit), daarna tegen de hand in (rechtsom achteruit). Je zult merken dat met de hand mee makkelijker gaat omdat de kar makkelijker te volgen is (je kunt dan ook je hoofd uit het raam steken). Als je achteruit een mooi achtje kunt rijden ben je op de goede weg.
Tip: als je de keuze hebt, pak dan een aanhanger die 1, net zo breed is als je auto en 2, zo lang mogelijk is.
Dat laatste klinkt tegenstrijdig, maar de afstand tussen hart koppeling en de as bepaalt het rijgedrag. Hoe korter deze afstand, hoe makkelijker de aanhanger schaart.
Ik heb deze even opgeslagen ga ik zeker gebruik van maken _O_ _O_ _O_ _O_ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_216950235
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:10 schreef Troel het volgende:
Als je een 8 achteruit kan met de aanhanger, kan je alles aan toch?

Ik moest altijd wel lachen om mijn ex, die koppelde de vouwwagen af om hem met de hand op de parkeerplaats te zetten, terwijl ik het altijd gewoon met de auto deed. Nu maakt het met het gewicht van een vouwwagen niet zo heel veel uit, maar gewoon oefenen oefenen oefenen. Hier moet de oudste nog wachten tot volgend jaar januari op E bij B te halen, dus genoeg tijd om eerst écht te leren rijden en dan nog met een aanhanger.
E lijkt me handig voor de boot trailers maar echt noodzakelijk is het niet voor mij. (ik doe roeien)

Klein boedelbakkie mag ook met B.
pi_216950842
Blijf je dan met je boedelbakje ook weer op de linker (of middelste) rijstrook hangen? En dan maar toeteren naar (in jouw ogen) 'bumperklevende' achteropkomers die je (links of rechts) passeren? :')
.
pi_216950894
quote:
Als je achteruit een mooi achtje kunt rijden ben je op de goede weg.
Ah, dan "ben je op de goede weg" (lees: er valt nog wel het nodige te leren) :')

En als je geen mooi achtje achteruit kunt, ben je 'dus' nog niet op de goede weg? :{w
.
pi_216953585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Ah, dan "ben je op de goede weg" (lees: er valt nog wel het nodige te leren) :')

En als je geen mooi achtje achteruit kunt, ben je 'dus' nog niet op de goede weg? :{w
Er is altijd ruimte voor verbetering, toch?
pi_216954827
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Er is altijd ruimte voor verbetering, toch?
Ja, Je eigen kenteken achteruit rijden bijvoorbeeld 8-)
.
pi_216963031
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:03 schreef r_one het volgende:
Blijf je dan met je boedelbakje ook weer op de linker (of middelste) rijstrook hangen? En dan maar toeteren naar (in jouw ogen) 'bumperklevende' achteropkomers die je (links of rechts) passeren? :')
De maximumsnelheid bedraagt op de autosnelweg met een aanhanger 90 km/u het heeft dus weinig zin om vrachtwagens in te halen. Dus kan je op de rechter baan blijven.
pi_216963687
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De maximumsnelheid bedraagt op de autosnelweg met een aanhanger 90 km/u het heeft dus weinig zin om vrachtwagens in te halen. Dus kan je op de rechter baan blijven.
Goed zo jonguh ^O^

En niet meer toeteren hč :N
.
pi_217307531
Nou, over twee weken maar eens beginnen met de oudste z'n eerste les! Vind het wel spannend :D
pi_217330939
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:15 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nou, over twee weken maar eens beginnen met de oudste z'n eerste les! Vind het wel spannend :D
Ik hoor de stomme grappen al: En, hoeveel bomen/voetgangers/paaltjes heb je nu geraakt?
pi_217331137
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 07:15 schreef Ridocar het volgende:

Ik hoor de stomme grappen al: En, hoeveel bomen/voetgangers/paaltjes heb je nu geraakt?
Nog geen, maar ik verheug me ook al op de geintjes :Y
pi_217403772
Vandaag de eerste 5 meter afgelegd *O* we hebben een kwartier over het dashboard en alle knopjes en hendeltjes gepraat en de meeste ook uitgeprobeerd. Daarna in z'n een zetten, langzaamaan koppeling op laten komen (en twee keer afslaan natuurlijk), paar meter rollen en daarna weer netjes tot stilstand. En nog even een paar meter achteruit, zodat we opnieuw vooruit konden gaan :)

Hij was super zenuwachtig en heel voorzichtig, en ik ben een hele trotse papa O+
  woensdag 23 april 2025 @ 13:00:16 #117
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217446048
De 28e heb ik poging 2 voor mijn CBR theorie. Ik ben nu alweer bezig met oefenexamens op internet en merk alweer dat mijn manier van lezen (te snel) zich echt tegenwerkt bij dit soort examens.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Miss 200.000.000! vrijdag 25 april 2025 @ 07:48:25 #118
367000 roos94
pi_217461825
Welke site raden jullie aan om (betaald) theorie oefenexamens te maken? Er zijn heel, heel veel websites maar veel van deze sites zien er zo shady uit.

Ook is vanaf 7 april het theorie examen gewijzigd. Ik gok dat al die sites nog de oude formule hanteren?
  vrijdag 25 april 2025 @ 08:06:16 #119
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_217461883
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 07:48 schreef roos94 het volgende:
Welke site raden jullie aan om (betaald) theorie oefenexamens te maken? Er zijn heel, heel veel websites maar veel van deze sites zien er zo shady uit.

Ook is vanaf 7 april het theorie examen gewijzigd. Ik gok dat al die sites nog de oude formule hanteren?
Via je rijschool is vaak een prima optie.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 25 april 2025 @ 08:11:56 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217461907
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 07:48 schreef roos94 het volgende:

https://www.reddit.com/r/(...)eorie_oefen_examens/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')