Ik snap niet dat er niet opgetreden kan worden tegen die idioot. Zo krijgt 'ie wel zijn zin.quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:35 schreef Troel het volgende:
https://www.tubantia.nl/h(...)s-doorgaan~a5f540d9/
Helaas wel premium.
Hij zoekt steeds nét het randje op maar hij komt zichzelf nog wel een keer tegen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niet opgetreden kan worden tegen die idioot. Zo krijgt 'ie wel zijn zin.
Hij kreeg eieren op z'n voorruit zag ik op PowNed.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij zoekt steeds nét het randje op maar hij komt zichzelf nog wel een keer tegen.
(is-ie al, meermaals, maar hij heeft -totaal berooid- niks meer te verliezen)
Heb je het wel tijdens je rijles gehad? En waar heb je theorie gehad? Dit is gewoon onderdeel van je theorieexamen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil graag met een aanhanger leren rijden (ja ik heb een trekhaak, wel kan ik alleen maar een heel kleintje hoor).
Alleen ik heb niks te versjouwen. Kan je zeg maar ook gewoon een aanhanger halen bij boedelbak en dan gewoon daar rondjes mee rijden? Hoe zet je die dan vast en dat je ook lichten hebt en zo?
Ik heb wel een extra plaat ook hiervoor en dus een trekhaak maar ik heb het nog nooit geprobeerd. En hoe moet je dan achteruit?
Of mag ik een nieuw topic openen van @:dick_laurent ?
Ja hoeveel je maximaal mag trekken etc. is onderdeel van theorie . En als je het even vergeten bent kan je het ook googlen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb je het wel tijdens je rijles gehad? En waar heb je theorie gehad? Dit is gewoon onderdeel van je theorieexamen.
Op youtube staan filmpjes genoeg, ik denk niet dat we het hier in uitgeschreven tekst beter kunnen uitleggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja hoeveel je maximaal mag trekken etc. is onderdeel van theorie . En als je het even vergeten bent kan je het ook googlen.
Maar hoe je dan in de praktijk de aanhangwagen aankoppelt en achteruit moet rijden en zo is toch een ander verhaal
Ja dat kan, als je de huur maar betaalt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Kan je zeg maar ook gewoon een aanhanger halen bij boedelbak
Daar heb je niet zoveel aan, dat ding volgt je gewoon.quote:en dan gewoon daar rondjes mee rijden?
Op de trekhaak.quote:Hoe zet je die dan vast
Met een stekker, 7- of 13-polig.quote:en dat je ook lichten hebt en zo?
In z'n R.quote:Ik heb wel een extra plaat ook hiervoor en dus een trekhaak maar ik heb het nog nooit geprobeerd. En hoe moet je dan achteruit?
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:43 schreef dick_laurent het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Tadaa. Veel kijkplezier. Scheelt weer een topic maken.
Ook hier geldt: oefenen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik wil graag met een aanhanger leren rijden (ja ik heb een trekhaak, wel kan ik alleen maar een heel kleintje hoor).
Alleen ik heb niks te versjouwen. Kan je zeg maar ook gewoon een aanhanger halen bij boedelbak en dan gewoon daar rondjes mee rijden? Hoe zet je die dan vast en dat je ook lichten hebt en zo?
Ik heb wel een extra plaat ook hiervoor en dus een trekhaak maar ik heb het nog nooit geprobeerd. En hoe moet je dan achteruit?
Of mag ik een nieuw topic openen van @:dick_laurent ?
Een 'achtje'? Achteruit? Ben je niet in de war met A?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:04 schreef Ridocar het volgende:
Als je achteruit een mooi achtje kunt rijden ben je op de goede weg.
Nee, op de motor moet je vooruit. De enige handeling achteruit met A bijzondere verrichtingen is het parkeren, En zelfs met die loop je naast de fiets.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Een 'achtje'? Achteruit? Ben je niet in de war met A?
Ik heb deze even opgeslagen ga ik zeker gebruik van makenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:04 schreef Ridocar het volgende:
Ook hier geldt: oefenen.
Met een aanhanger rijden is vooruit niet zo lastig. Je moet alleen rekening houden met de inloop (de aanhanger maakt een kortere bocht dan je auto) en de uitzwaai (het achterste deel van de aanhanger zwenkt uit.
Achteruit is voornamelijk zelf aanklooien. Ik kan wel theoretische uitleg geven, maar zelfs als je het allemaal snapt, gaat de uitvoering ervan enorm tegenvallen als je nul ervaring hebt.
Zoek een lege parkeerplaats op, en probeer eerst recht achteruit te rijden, daarna een bochtje met de hand mee (linksom achteruit), daarna tegen de hand in (rechtsom achteruit). Je zult merken dat met de hand mee makkelijker gaat omdat de kar makkelijker te volgen is (je kunt dan ook je hoofd uit het raam steken). Als je achteruit een mooi achtje kunt rijden ben je op de goede weg.
Tip: als je de keuze hebt, pak dan een aanhanger die 1, net zo breed is als je auto en 2, zo lang mogelijk is.
Dat laatste klinkt tegenstrijdig, maar de afstand tussen hart koppeling en de as bepaalt het rijgedrag. Hoe korter deze afstand, hoe makkelijker de aanhanger schaart.
E lijkt me handig voor de boot trailers maar echt noodzakelijk is het niet voor mij. (ik doe roeien)quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:10 schreef Troel het volgende:
Als je een 8 achteruit kan met de aanhanger, kan je alles aan toch?
Ik moest altijd wel lachen om mijn ex, die koppelde de vouwwagen af om hem met de hand op de parkeerplaats te zetten, terwijl ik het altijd gewoon met de auto deed. Nu maakt het met het gewicht van een vouwwagen niet zo heel veel uit, maar gewoon oefenen oefenen oefenen. Hier moet de oudste nog wachten tot volgend jaar januari op E bij B te halen, dus genoeg tijd om eerst écht te leren rijden en dan nog met een aanhanger.
Ah, dan "ben je op de goede weg" (lees: er valt nog wel het nodige te leren)quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:04 schreef Ridocar het volgende:
Als je achteruit een mooi achtje kunt rijden ben je op de goede weg.
Er is altijd ruimte voor verbetering, toch?quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, dan "ben je op de goede weg" (lees: er valt nog wel het nodige te leren)![]()
En als je geen mooi achtje achteruit kunt, ben je 'dus' nog niet op de goede weg?
Ja, Je eigen kenteken achteruit rijden bijvoorbeeldquote:Op donderdag 6 maart 2025 21:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Er is altijd ruimte voor verbetering, toch?
De maximumsnelheid bedraagt op de autosnelweg met een aanhanger 90 km/u het heeft dus weinig zin om vrachtwagens in te halen. Dus kan je op de rechter baan blijven.quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:03 schreef r_one het volgende:
Blijf je dan met je boedelbakje ook weer op de linker (of middelste) rijstrook hangen? En dan maar toeteren naar (in jouw ogen) 'bumperklevende' achteropkomers die je (links of rechts) passeren?
Goed zo jonguhquote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
De maximumsnelheid bedraagt op de autosnelweg met een aanhanger 90 km/u het heeft dus weinig zin om vrachtwagens in te halen. Dus kan je op de rechter baan blijven.
Ik hoor de stomme grappen al: En, hoeveel bomen/voetgangers/paaltjes heb je nu geraakt?quote:Op zondag 6 april 2025 20:15 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Nou, over twee weken maar eens beginnen met de oudste z'n eerste les! Vind het wel spannend
Nog geen, maar ik verheug me ook al op de geintjesquote:Op donderdag 10 april 2025 07:15 schreef Ridocar het volgende:
Ik hoor de stomme grappen al: En, hoeveel bomen/voetgangers/paaltjes heb je nu geraakt?
Via je rijschool is vaak een prima optie.quote:Op vrijdag 25 april 2025 07:48 schreef roos94 het volgende:
Welke site raden jullie aan om (betaald) theorie oefenexamens te maken? Er zijn heel, heel veel websites maar veel van deze sites zien er zo shady uit.
Ook is vanaf 7 april het theorie examen gewijzigd. Ik gok dat al die sites nog de oude formule hanteren?
https://www.reddit.com/r/(...)eorie_oefen_examens/quote:Op vrijdag 25 april 2025 07:48 schreef roos94 het volgende:
Welke site raden jullie aan om (betaald) theorie oefenexamens te maken? Er zijn heel, heel veel websites maar veel van deze sites zien er zo shady uit.
Ook is vanaf 7 april het theorie examen gewijzigd. Ik gok dat al die sites nog de oude formule hanteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |