abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:15:40 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216579850
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 08:26:42 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216579928
3x rechts is ook links :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216580722
Mogguh!

Ik had ook verfproblemathiek :+ kozijnen in de grondverf, maar de verf was te oud dus de consistentie niet meer goed. (En dan toch tegen beter weten in proberen, want een halve emmer dure verf wegmieteren is ook weer zo zonde … )
Kan het er ook weer afschuren :') jottum.

Jammer van de wat mindere animo fles, maar wellicht is een groep van 31 nog wel leuker, makkelijker om iets een keer met z’n allen te doen en je spreekt elkaar misschien ook net wat meer?

@derLudolf ik zou geen hond nemen. Wel jammer dat je hem zo afwijst en beoordeeld op ‘nut’. Maar goed, dat is goed recht gezien je er zelf niet voor gekozen hebt. (Maar dat heeft die hond dus ook niet)

Gefeliciteerd @AnneX ! Dat wordt wel even een verandering.

Fijn dat het steeds beter gaat met alle angsten @vlindertje89 :) Genoeg deuken (en rimpels :') ) in mijn hoofd hoor :D
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:29:24 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216580798
Gisteren knalde een Nederlandse auto door een Duitse grenscontrole bij Bad Nieuweschans en reed richting de A31 om daar zuidwaarts te gaan. Opeen gegeven moment draaide de auto om en reed weer richting het noorden.

RTV Noord: Bundespolizei heeft de auto doorzeefd, vervolgens kon de auto worden klemgereden.
NDR: er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.

Tja vind je het gek dat sommige mensen de reguliere media niet vertrouwen.
pi_216580809
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:15 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

[..] hond [..]nut [..]
Onze hont is een mastine, qua ras een veebeschermingshond. Je zou denken dat je dat in de praktijk niet merkt.

Één van onze katten sneaked wel eens de gang in, en wordt dan of door mij terug gezet of krijgt een "wat doe jij hier klootzak?" Van mijn partner naar zijn hoofd geslingerd.

Hond let blijkbaar goed op, want specifiek die kat mag nu *niet* in de gang. Onderbuiks grommen, en als daar geen adequate actie op volgt een diepe zware "WOEF". Alle andere situaties: prima interactie tussen kat en hond.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:46:10 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216580915
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Onze hont is een mastine, qua ras een veebeschermingshond. Je zou denken dat je dat in de praktijk niet merkt.

Één van onze katten sneaked wel eens de gang in, en wordt dan of door mij terug gezet of krijgt een "wat doe jij hier klootzak?" Van mijn partner naar zijn hoofd geslingerd.

Hond let blijkbaar goed op, want specifiek die kat mag nu *niet* in de gang. Onderbuiks grommen, en als daar geen adequate actie op volgt een diepe zware "WOEF". Alle andere situaties: prima interactie tussen kat en hond.
Oud collega van m'n pa was een keer op bezoek en had d'r Pyrenese berghond mee. Ze zaten buiten, even rondje langs de randen van de tuin en het beest wist precies waar hij mocht komen en kon vrij rondlopen.
pi_216580940
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:29 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren knalde een Nederlandse auto door een Duitse grenscontrole bij Bad Nieuweschans en reed richting de A31 om daar zuidwaarts te gaan. Opeen gegeven moment draaide de auto om en reed weer richting het noorden.

RTV Noord: Bundespolizei heeft de auto doorzeefd, vervolgens kon de auto worden klemgereden.
NDR: er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.

Tja vind je het gek dat sommige mensen de reguliere media niet vertrouwen.
Welke titel vind je niet goed dan?
pi_216581004
Volgens mijn zijn spaniels jachthonden die gefokt zijn om vogels op te jagen. Dus uit het struikgewas te jagen zodat ze geschoten kunnen worden. Die hoeven dus niet zo goed te luisteren maar moeten vooral onafhankelijk en avontuurlijk zijn. In tegenstelling tot de jachthonden die enorm op de jager gericht moeten zijn (om te apporteren, aan te wijzen etc). Dit is althans de hypothese die ik bedacht heb nadat ik na jarenlang met terriërs in een huis gewoond te hebben heb geconcludeerd dat ze genetisch gewoon niet in staat zijn om te luisteren :+ althans 'zit' en 'wacht' ging nog net wel maar andere truukjes zaten er gewoon niet op. Maar tja, die jagen in roedels klein wild op en moeten het lef hebben om overal op af te gaan, ze hoeven niet braafjes aan voeten te liggen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:59:27 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581005
Het is gewoon niet consistent. RTV Noord gaat af op zo'n 112 ramptoerist fotograaf, NDR op dpa dus ik neig meer NDR te geloven.

Mijn aanname is, de kogelgaten (duidelijk te zien op foto's) zaten misschien al in de auto, je moet immers ook wel iets op je kerfstok hebben wil je door een grenscontrole heen knallen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:04:18 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216581048
quote:
Nu.NL: " Nederlandse auto doorzeefd met kogels op Duitse snelweg "
Met foto's van ingeslagen ramen, en lekke banden die aansluiten op
quote:
er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216581081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:04 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met foto's van ingeslagen ramen, en lekke banden die aansluiten op
[..]

Kogelgaten in zijkant auto, ramen ingeschoten.
pi_216581127
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:59 schreef derLudolf het volgende:
Het is gewoon niet consistent. RTV Noord gaat af op zo'n 112 ramptoerist fotograaf, NDR op dpa dus ik neig meer NDR te geloven.

Mijn aanname is, de kogelgaten (duidelijk te zien op foto's) zaten misschien al in de auto, je moet immers ook wel iets op je kerfstok hebben wil je door een grenscontrole heen knallen.
Dat hoeft toch ook niet. Ik denk dat ze beide kloppen maar dat ze bij de NDR voor een wat minder schreuwerige kop hebben gekozen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:19:54 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581147
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kogelgaten in zijkant auto, ramen ingeschoten.
Je kijkt duidelijk naar andere foto's.
De voorruit bestuurderskant is geen schotgat. Maar een beschadiging door slagen.
En het gat aan de achterkant is ook maar de vraag of dit een kogelgat is. Een beetje gekke vorm daarvoor.

Edit.
En welk wapen van de politie maakt dat gat aan de bijrijderskant?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_216581237
Filmpjes van kogelgat. Bootlickers: omnomnom laars.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:46:26 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581354
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Filmpjes van kogelgat. Bootlickers: omnomnom laars.
????
pi_216581392
quote:

Jammer van de wat mindere animo fles, maar wellicht is een groep van 31 nog wel leuker, makkelijker om iets een keer met z’n allen te doen en je spreekt elkaar misschien ook net wat meer?
Ja, dit! Ik organiseer met een klein groepje sinds 3 jaar een skireis. Van de ca. 500 medewerkers gaan er tussen de 25 en 40 mee. Dat is net aan een leuke groep om erop uit te gaan. We hebben gezegd dat 50 het maximale is dat we behapbaar vinden. Zo blijft het wel echt een relatief hecht groepje waarmee je ook nog gezamenlijk dingen kan regelen (bijvoorbeeld een lunch). Hoe groter de groep, hoe meer subgroepjes je zal krijgen, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216581410
quote:
Ja op zich zou dat helemaal niet gek zijn. Maar het is bij zo weinig mensen maar helemaal de vraag of het wel door kan gaan. We hebben de reissom natuurlijk al bepaald en de mensen hebben betaald bij inschrijving. Dan kunnen we niet zeggen "er komt bijna niemand dus betaal nog maar even een paar honderd euro extra". Want die bus kost hetzelfde natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_216581428
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja, dit! Ik organiseer met een klein groepje sinds 3 jaar een skireis. Van de ca. 500 medewerkers gaan er tussen de 25 en 40 mee. Dat is net aan een leuke groep om erop uit te gaan. We hebben gezegd dat 50 het maximale is dat we behapbaar vinden. Zo blijft het wel echt een relatief hecht groepje waarmee je ook nog gezamenlijk dingen kan regelen (bijvoorbeeld een lunch). Hoe groter de groep, hoe meer subgroepjes je zal krijgen, denk ik.
Dat is ook geen probleem hoor, we doen ter plekke eerst een stadswandeling in groepjes van 15 man en daarna mag iedereen zelf kijken waar ze heen willen. EN mocht het zo zijn dat een grote groep naar hetzelfde wil, dan hebben we gewoon een bus bij ons *O*
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 11:55:46 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581441
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja op zich zou dat helemaal niet gek zijn. Maar het is bij zo weinig mensen maar helemaal de vraag of het wel door kan gaan. We hebben de reissom natuurlijk al bepaald en de mensen hebben betaald bij inschrijving. Dan kunnen we niet zeggen "er komt bijna niemand dus betaal nog maar even een paar honderd euro extra". Want die bus kost hetzelfde natuurlijk.
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijk
pi_216581458
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijk
Gewoon de trein pakken, ook beter voor het duurzame imago van het bedrijf.
pi_216581475
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
ja we gaan nu voor een kleinere bus maar het is maar net wat er beschikbaar is natuurlijk. En wat dat dan weer kost.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:10:09 #22
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581593
En ik heb aan de achterkant van de woning weer ramen in het dak zitten. Aan de buitenkant afgewerkt en water/wind dicht.
Nu aan de voorkant nog de ramen. Daarna kan het dichtleggen met pannen eindelijk beginnen.
pi_216581619
Wat een fijne fietsenmaker heb ik toch. Normaal breng je de fiets voor 11 uur en kan je m na 16 uur (of na bericht) weer ophalen. Maar omdat naar de bushalte een flink eind lopen is ga ik in de buurt in een cafeetje zitten, dat weten ze, dus mijn fiets werd meteen gedaan. Was net bezig met mijn 2e koffie en een saucijzenbroodje (dat was lang geleden) toen ze appten, binnen een uur.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216581663
https://nos.nl/artikel/25(...)er-kwetsbare-moeflon

Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen :')
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 12:17:07 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581678
Waterleidingsbedrijf was er vanochtend om waterleiding door te spoelen. Maar blijkbaar heb ik een te lage waterdruk. Ze bellen nog, neem aan dat leiding tot de meter net als in NL voor hun rekening is.
pi_216581682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:46 schreef z80 het volgende:

[..]
????
Dat er filmpjes zijn, waar duidelijk een kogelgat op te zien is. En die ramen zullen ook niet door de harde wind kapot zijn gegaan.
pi_216581724
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef derLudolf het volgende:
Waterleidingsbedrijf was er vanochtend om waterleiding door te spoelen. Maar blijkbaar heb ik een te lage waterdruk. Ze bellen nog, neem aan dat leiding tot de meter net als in NL voor hun rekening is.
Wat kost drinkwater daar eigenlijk?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:32:47 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581809
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat er filmpjes zijn, waar duidelijk een kogelgat op te zien is. En die ramen zullen ook niet door de harde wind kapot zijn gegaan.
Dat er een filmpje is waar een ovaal gat te zien is. En je hebt duidelijk NIET foto's van de ramen gekeken.
Een kogelgat is over het algemeen rond. Een scherf of een deel van een geklapte autoband maakt wel een ovaal gat.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:34:16 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef derLudolf het volgende:
Klopt. En de watermeter wordt net als de gasmeter om de 5 jaar vervangen. Dit is volgens de wet verplicht.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:36:32 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581837
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat kost drinkwater daar eigenlijk?
Hier in Kleve 1,38 Ex btw.
Heb net de afrekening van afgelopen jaar binnen.
pi_216581852
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:36 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier in Kleve 1,38 Ex btw.
Heb net de afrekening van afgelopen jaar binnen.
En vastrecht en zo? en wat we hier BoL noemen? (Belasting op Leidingwater)
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:41:11 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581871
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En vastrecht en zo? en wat we hier BoL noemen? (Belasting op Leidingwater)
U vraagt, wij draaien.
22,08 per wooneenheid.
pi_216581900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef z80 het volgende:

[..]
U vraagt, wij draaien.
22,08 per wooneenheid.
hmm, hier is het

water ¤ 1,25 per kuub incl BTW
¤ 56,46 vastrecht per jaar
¤ 0,463 per kuub BoL

Duurder dan daar dus alles bij elkaar :{
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:44:04 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581912
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen :')
En weer lekker aan het rellen? Of van de verboden snoepjes gegeten?

Ja ze zijn hier heen gebracht voor de jacht. Maar zijn nu voornamelijk grazers. Ingezet als natuurbeheerders.

Quote uit het door jou geplaatste link<
Bovendien eet de moeflon als enige grazer de jonge loten van de grove den, zegt Cees Krijger, medeoprichter van Vereniging De Moeflon, tegen Omroep Gelderland. "Als grazer doet de moeflon op de Hoge Veluwe het werk van 125 vrijwilligers. Die moeten anders continu de hei op om de jonge boompjes weg te halen."
>Quote
pi_216581990
quote:

Ik weet van mijn voor vorige werkgever dat diverse directeuren naar Schotland gingen om te jagen, gezellig samen schieten met andere hoge hotemetoten. Voornamelijk op fazanten die speciaal uitgezet werden. Deden ze trouwens in Nederland ook, helaas (hoorde ik van chauffeurs) konden ze nauwelijks schieten, dus moesten echte jagers veelal dieren uit hun lijden verlossen
pi_216582081
quote:

Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven wel _O-.

Dat ze inmiddels nuttig zijn voor de leefomgeving, dat vind ik hier los van staan. Maar blijkbaar kan je in NL een dier niet beschermen als het niet inheems is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:01:17 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
hmm, hier is het

water ¤ 1,25 per kuub incl BTW
¤ 56,46 vastrecht per jaar
¤ 0,463 per kuub BoL

Duurder dan daar dus alles bij elkaar :{
Sorry niet goed gelezen.
1,38 per m3
22,08 voor de meter
Belasting (umsatzsteuer) 7% Zowel op water als op de meter.

En als we toch bezig zijn. De stroombeestjes.
42,220 per kWh 0/tm 247kWh Daarna 29,790 per kWh
61,91 voor de meter op mijn rekening (ook hier weer opgedeeld in 2 stukken. tot 247Kwh 32,34. Daarna 62,94
Belasting (umsatzsteuer) 19% Zowel op water als op de meter.

Gas gaat hier in kWh. en is opgedeeld in staffels. Om het makkelijk te houden. Ik zit in de onderste staffel.
8,54700 Cent/kWh
70,56 voor de meter
Erdgassteuer 0,0550 Cent/kWh
CO2 0,99800 Cent/kWh
Speigerumlage 0,299 Cent/kWh
Belasting (umsatzsteuer) 19% op het hele zooitje.

Omrekenen m3 naar kWh m3x0,9686x11,389
pi_216582147
Voor de meter op zich betalen wij niet. Die wordt ook niet periodiek vervangen hier. Die van stroom en gas is ooit vervangen door een "Slimme meter" (alsof er nog niet genoeg intelligentie in dit huis woont *) ) maar de watermeter is nog authentiek uit 2011 ^O^
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:05:33 #39
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582149
Raam op de badkamer is nu zo hoog dat ik deze niet meer open kan zetten.
Een velux stok kun je er los bij kopen. Ik denk dat ik eens rond ga kijken of ik een 3d printer aan kan zetten.
Of dat ik van een stukje kunststof zelf wat maak. De velux prijzen zijn gewoon belachelijk.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:07:08 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582169
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de meter op zich betalen wij niet. Die wordt ook niet periodiek vervangen hier. Die van stroom en gas is ooit vervangen door een "Slimme meter" (alsof er nog niet genoeg intelligentie in dit huis woont *) ) maar de watermeter is nog authentiek uit 2011 ^O^
Wat hier de kosten voor de meter zijn. Is in Nederland het vastrecht. Dus de kosten voor het hebben van de aansluiting.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 13:08:53 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216582195
Ik heb twee meters, drinkwater en Gießwasser. Voor de tuin, dat verdwijnt niet in het riool en is dus goedkoper.
pi_216582496
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven wel _O-.

Dat ze inmiddels nuttig zijn voor de leefomgeving, dat vind ik hier los van staan. Maar blijkbaar kan je in NL een dier niet beschermen als het niet inheems is.
Inheems= einde vorige ijstijd hier aanwezig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216582566
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Alle migranten het land uit! :P
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:55:21 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582648
quote:

Moe Flon hoort hier niet thuis, is geen bedreigde diersoort, laat Bor ze lekker snacken met een portie beukennootjes
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:01:45 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582718
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zeker geen wetgeving hiervoor aanpassen. Exoten zijn maar al te vaak helemaal kut voor de biotoop. Chinese karpers, Amerikaanse rivierkreeften, wasberen. Nog afgezien van andere schade die ze aanrichten (bisamratten, konijnen, nutria)
Konijnen zijn geen probleem meer maar waren het wel, en niet inheems.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:02:32 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582731
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Vorige of de laatste?
pi_216582926
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:05 schreef z80 het volgende:
Raam op de badkamer is nu zo hoog dat ik deze niet meer open kan zetten.
Een velux stok kun je er los bij kopen. Ik denk dat ik eens rond ga kijken of ik een 3d printer aan kan zetten.
Of dat ik van een stukje kunststof zelf wat maak. De velux prijzen zijn gewoon belachelijk.
Shut…en er zijn nog 2 horren nodig voor velux ramen.
Zijn er goedkopere oplossingen? Weet iemand dat?

Het verhuizen to do lijstje is een schrift geworden.
Volgende stap is rubriceren op onderwerp. 😎
Vanmorgen kwam de huurbaas een bakkie doen met het duplicaat huurcontract.
Er waren 100 reacties. Poeh.

Lunch was een stuk ! van onderstaande appeltaart, koel, smaakvol, geen slagroom.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216583098
Appeltaart O+
pi_216583127
Ik heb net met de vertrouwenspersonen van de overkoepelende organisatie gepraat. Ging goed -- ze bleken bij erg vergelijkbare verenigingen met vergelijkbare issues/persoonlijkheden te zitten (elke vereniging heeft wel wat) en we hebben samen een plan van aanpak gemaakt. Ik ga:
1) bestuur van mijn club op de hoogte brengen van de situatie en mijn plan
2) met de twee trainers om wie het gaat praten, zodat ze hun hart kunnen luchten-- maar wel grenzen stellen want schelden hoeft bv niet
3) een vergadering houden waarin we met iedereen echte afspraken maken, en waarin we gesloten stemmingen houden dwz anonieme briefjes. Zodat het echt duidelijk is wat de meerderheid besluit
pi_216583189
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Shut…en er zijn nog 2 horren nodig voor velux ramen.
Zijn er goedkopere oplossingen? Weet iemand dat?

Het verhuizen to do lijstje is een schrift geworden.
Volgende stap is rubriceren op onderwerp. 😎
Vanmorgen kwam de huurbaas een bakkie doen met het duplicaat huurcontract.
Er waren 100 reacties. Poeh.

Lunch was een stuk ! van onderstaande appeltaart, koel, smaakvol, geen slagroom.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een drukte en geregel ineens zeker?
pi_216583308
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net met de vertrouwenspersonen van de overkoepelende organisatie gepraat. Ging goed -- ze bleken bij erg vergelijkbare verenigingen met vergelijkbare issues/persoonlijkheden te zitten (elke vereniging heeft wel wat) en we hebben samen een plan van aanpak gemaakt. Ik ga:
2) met de twee trainers om wie het gaat praten, zodat ze hun hart kunnen luchten-- maar wel grenzen stellen want schelden hoeft bv niet
3) een vergadering houden waarin we met iedereen echte afspraken maken, en waarin we gesloten stemmingen houden dwz anonieme briefjes. Zodat het echt duidelijk is wat de meerderheid besluit
Goede planning!👍🏼 Bij schelden vertrek je! Volwassen mensen zeg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een drukte en geregel ineens zeker?
Stap voor stap.

Morgen in de kleine (10 huishoudens) en in de grote buurtapp. (45 mensen) laten weten. Dan weet het hele dorp het ook wel 😎
pi_216583356
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb duidelijk een DING gemist :o

Fijn dat er een plan is. Zie jij dat ook zitten? En wat gaat jouw rol zijn bij de diverse onderdelen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216583424
Nou, eindelijk OR gemaild *grom*
Is werkgever nu helemaal van de pot gerukt of zo!?

SPOILER
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216583445
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb duidelijk een DING gemist :o

Fijn dat er een plan is. Zie jij dat ook zitten? En wat gaat jouw rol zijn bij de diverse onderdelen?
Ik ben de voorzitter van de commissie waarin het drama zich bevindt. Dus ik breng bestuur op de hoogte, ik praat met de 2 trainers en ik plan de vergadering en zit hem voor.
De vertrouwenspersonen zeiden nog wel dat ik ook maar een vrijwilliger ben en dat ik dit op het bestuur kan overdragen als het me boven het hoofd groeit. Maar ik ga toch nog een keer proberen om het met die twee trainers op te lossen voor ik het opgeef.
(En eventueel zelf opstap want als we het niet opgelost krijgen met die twee,dan hoeft het allemaal van mij ook niet meer daar)
  vrijdag 7 februari 2025 @ 15:19:10 #55
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216583467
ik heb het water gedoe hier ook even opgezocht
er is drinkwater en er is afvalwater.

voor drink water betaal je per m3:
- verbruik 0.89/m3
- groene belasting 0.85/m3
- grondwater belasting 0.13/m3
Daarnaast een abonement 121 Eur / Jaar
Daar bovenop --> 25% belasting

voor afval water betaal ik 200 Eur/ jaar ( incl leging tank)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216583627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben de voorzitter van de commissie waarin het drama zich bevindt. Dus ik breng bestuur op de hoogte, ik praat met de 2 trainers en ik plan de vergadering en zit hem voor.
De vertrouwenspersonen zeiden nog wel dat ik ook maar een vrijwilliger ben en dat ik dit op het bestuur kan overdragen als het me boven het hoofd groeit. Maar ik ga toch nog een keer proberen om het met die twee trainers op te lossen voor ik het opgeef.
(En eventueel zelf opstap want als we het niet opgelost krijgen met die twee,dan hoeft het allemaal van mij ook niet meer daar)
Zo te lezen gelukkig niks persoonlijks richting jou dus. Maar natuurlijk raakt het wel, als het jouw club betreft.
Knap dat je de lead neemt! En zeker goed om je eigen grens duidelijk te hebben. Kan vaak ook al een stuk stress wegnemen.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 15:44:10 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216583718
GroenNoord, een van de John Deere dealers (stuk of 20 vestigingen) in Nederland is failliet.

Zie nu al drie mechanisatiebedrijven in de buurt die vandaag allemaal een vacature op FB slingeren. Toeval? _O-
pi_216583759
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
Da’s geen goed werkgevergedrag
pi_216583926
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo te lezen gelukkig niks persoonlijks richting jou dus. Maar natuurlijk raakt het wel, als het jouw club betreft.
Knap dat je de lead neemt! En zeker goed om je eigen grens duidelijk te hebben. Kan vaak ook al een stuk stress wegnemen.
Nah ja, genoeg gemopper en gescheld richting mij ook inmiddels. En ik baal enorm van de medetrainers die er geïntimideerd zijn. Maar ik ga proberen om dit als een volwassene op te lossen. Zou zonde zijn om het op dit punt op te geven, ik heb het deels ook laten gebeuren door niet eerder grenzen te stellen / in te grijpen / hulp in te roepen.
pi_216584200
quote:
Ontvlambare vloeistof en damp. Kan dodelijk zijn als de stof bij inslikken in de luchtwegen terechtkomt. Veroorzaakt huidirritatie. Kan een allergische huidreactie veroorzaken. Giftig voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen. Verwijderd houden van warmte, hete oppervlakken, vonken, open vuur en andere ontstekingsbronnen. Niet roken. In goed gesloten verpakking bewaren. Opslag- en opvangreservoir aarden. Explosieveilige [elektrische/ventilatie-/verlichtings-/…]apparatuur gebruiken. Vonkvrij gereedschap gebruiken. Maatregelen treffen om ontladingen van statische elektriciteit te voorkomen. Inademing van stof/rook/gas/nevel/damp/spuitnevel vermijden. Na het werken met dit product de contactzones grondig wassen. Verontreinigde werkkleding mag de werkruimte niet verlaten. Voorkom lozing in het milieu. Draag beschermende handschoenen/beschermende kleding/oogbescherming/gelaatsbescherming/gehoorbescherming. BIJ CONTACT MET DE HUID: Met veel water en zeep wassen. BIJ CONTACT MET DE HUID (of het haar): verontreinigde kleding onmiddellijk uittrekken. Huid met water afspoelen [of afdouchen]. Bij huidirritatie: een arts raadplegen. Bij huidirritatie of uitslag: een arts raadplegen. Verontreinigde kleding uittrekken en wassen alvorens deze opnieuw te gebruiken. In geval van brand: Blussen met droog chemisch product, schuim of CO2. Gelekte/gemorste stof opruimen. Op een goed geventileerde plaats bewaren. Koel bewaren. Inhoud/verpakking afvoeren in overeenstemming met alle toepasselijke wettelijke voorschriften.
De productwaarschuwing bij.... C4? Diesel? Nee, aromatherapie :')
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 17:01:06 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216584513
Tja aroma's zijn natuurlijk ook gewoon vluchtige koolwaterstoffen. Misschien zelfs aromatisch, dat is wel rotzooi natuurlijk bij grote doses.
pi_216584530
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nah ja, genoeg gemopper en gescheld richting mij ook inmiddels. En ik baal enorm van de medetrainers die er geïntimideerd zijn. Maar ik ga proberen om dit als een volwassene op te lossen. Zou zonde zijn om het op dit punt op te geven, ik heb het deels ook laten gebeuren door niet eerder grenzen te stellen / in te grijpen / hulp in te roepen.
^O^
Heel goed dat je het wil aanpakken. Of dat nu succesvol afloopt of niet: dat jij het nu gaat aanpakken voordat je het bijltje er zonodig(!) bij neerwerpt: hulde. En lof.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216584600
The Government’s Computing Experts Say They Are Terrified

https://www.theatlantic.c(...)m_content=edit-promo

“This is the largest data breach and the largest IT security breach in our country’s history."
pi_216584794
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

“This is the largest data breach and the largest IT security breach in our country’s history."
Ik las net @locuta op reporteronline huiveringwekkend
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:29:53 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216584838
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Toen Musk die digitale pleemuur overnam vond ie dat er teveel datacenters waren. De tijdslijn om ze uit te zetten beviel hem niet, dus vloog hij er heen, forceerde toegang en ging kabels knippen.
Dat is niet wat je noemt “Best practice”
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:33:17 #66
63722 z80
I fink you freaky
pi_216584875
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
SPOILER
Wordt een hamerstukje voor de OR.
pi_216584932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Toen Musk die digitale pleemuur overnam vond ie dat er teveel datacenters waren. De tijdslijn om ze uit te zetten beviel hem niet, dus vloog hij er heen, forceerde toegang en ging kabels knippen.
TBF ik ben positief(?) verrast dat dat nog draait.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:43:11 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_216584951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Eigenlijk hoop ik dat DOGE een systeem onderuit haalt en dit niet snel weer in de lucht te brengen is.
En dan het liefst eentje waar USA flink last van heeft.
Bijvoorbeeld het uitbetalen van salarissen, kan ouderwets zodat de mensen nog wel geld krijgen. Maar de overheid gaat plat. De luchtverkeersleidingssystemen of het pasasiers control system. Het volledige luchtverkeer in de USA plat. Heeft de rest van de wereld relatief weinig last van. Maar zorgt er wel voor dat direct duidelijk is dat het een puinzooi is bij DOGE.
pi_216584993
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef z80 het volgende:

[..]
Eigenlijk hoop ik dat DOGE een systeem onderuit haalt en dit niet snel weer in de lucht te brengen is.
En dan het liefst eentje waar USA flink last van heeft.
Bijvoorbeeld het uitbetalen van salarissen, kan ouderwets zodat de mensen nog wel geld krijgen. Maar de overheid gaat plat. De luchtverkeersleidingssystemen of het pasasiers control system. Het volledige luchtverkeer in de USA plat. Heeft de rest van de wereld relatief weinig last van. Maar zorgt er wel voor dat direct duidelijk is dat het een puinzooi is bij DOGE.
Kwestie van tijd. Maar zoals het artikel van the Atlantic al uittekende; waarschijnlijk heeft musk de data waar hij geen toegang toe zou mogen hebben, dan al in handen.

Zullen Dugin & Putin blij mee zijn denk ik.
pi_216585005
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik las net @:locuta op reporteronline huiveringwekkend
Op bsky zijn the wired en de volglijst van bellingcat aanraders
pi_216585236
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kwestie van tijd. Maar zoals het artikel van the Atlantic al uittekende; waarschijnlijk heeft musk de data waar hij geen toegang toe zou mogen hebben, dan al in handen.

Zullen Dugin & Putin blij mee zijn denk ik.
En zoals Jim Wright/ stoneketlle aangaf; "Democrats can't fire Elon Musk.

Republicans won't.

The only guy who can is Donald Trump and Elon Musk now has all of Trump's financial, business, and personal information. Everything the IRS, FBI, CIA, et al, knows about him. Musk has it all".
pi_216585275
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En zoals Jim Wright/ stoneketlle aangaf; "Democrats can't fire Elon Musk.

Republicans won't.

The only guy who can is Donald Trump and Elon Musk now has all of Trump's financial, business, and personal information. Everything the IRS, FBI, CIA, et al, knows about him. Musk has it all".
En iets me nucleair alleen, daar ben ik zo niet in thuis dat ik niet weet waar het over gaat.

Las gisteren nog wel iets over een paar mensen die besmet waren met malaria voor een onderzoek dat door oa usaid betaald werd. Die hebben.nu geen toegang tot mogelijke noodzakelijke behandeling.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:28:39 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_216585375
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En iets me nucleair alleen, daar ben ik zo niet in thuis dat ik niet weet waar het over gaat.

Las gisteren nog wel iets over een paar mensen die besmet waren met malaria voor een onderzoek dat door oa usaid betaald werd. Die hebben.nu geen toegang tot mogelijke noodzakelijke behandeling.
Je bedoelt de mensen die in de UK het experimenteel vaccin hebben gekregen?
Ja die kunnen nu niet meer bij de data. En geen geld voor mogelijke bijwerkingen.
Het nieuws hierover zit inmiddels achter een betaalmuur van de nytimes.
pi_216585647
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Je bedoelt de mensen die in de UK het experimenteel vaccin hebben gekregen?
Ja die kunnen nu niet meer bij de data. En geen geld voor mogelijke bijwerkingen.
Het nieuws hierover zit inmiddels achter een betaalmuur van de nytimes.
Ja dat
pi_216585964
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:42:31 #76
63722 z80
I fink you freaky
pi_216586153
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
h**ps://bsky.app/profile/maxwellfrost.bsky.social/post/3lhlvcx6usk27
Een linkdump naar wat? Of verwacht je dat mensen anno 1999 nog overal op klikken?
pi_216586272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:42 schreef z80 het volgende:

[..]
Een linkdump naar wat? Of verwacht je dat mensen anno 1999 nog overal op klikken?
De bsky.app url had natuurlijk een hint kunnen zijn.

vrijdag 7 februari 2025 @ 20:17:51 #78
63722 z80
I fink you freaky
pi_216586769
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Aangezien een bsky.app url alles kan bevatten. Is het af te raden er op te klikken als je niet weet wat je kan verwachten. Dat weet inmiddels elke internet gebruiker.
Youtube links kan ik ook hier dumpen. Je weet dat het YT is. Maar wat is een ver(r)assing.
Iets dat zeker jij met jou achtergrond moet weten.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:22:18 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_216586833
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
En deze is ook met bewegend beeld en geluid. Andere bron.
https://9gag.com/gag/a87AA33#comment
pi_216586907
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:22 schreef z80 het volgende:

[..]
En deze is ook met bewegend beeld en geluid. Andere bron.
https://9gag.com/gag/a87AA33#comment
Moet ik nu hier ook een statement over het linkje maken? :')

Maar zelfde filmpje ja. Bij die van mij kun je de filmer gelijk volgen (en heb je niet de extreemrechtse comments er bij).

[ Bericht 1% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 07-02-2025 20:31:05 (Comments niet moments) ]
pi_216587294
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 23:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Fijn om van je te horen!

Zon, wandelen en podcasts klinkt uitstekend :Y
Ik heb idd ook wel zo'n soort deuk in m'n voorhoofd. Is het niet gewoon de lijn waarlangs je schedel dichtgegroeid is? Net zoals het richeltje onder je neus en het kuiltje in je kin?
Hoe dan ook mag je wel eens aan mijn hoofd voelen want de achterkant van mijn hoofd is een soort maanlandschap. Blij dat ik haar heb. (Mijn pa is daar niet mee gezegend en zijn achterhoofd is niet charmant)

Leuk om te meeten! Ik hoor graag wanneer! *G*

Met mij wel ok. Ik moest afgelopen week 3 presentaties geven (dinsdag, donderdag, dinsdag) en ben zooooo blij dat dat voorbij is. Het waren drie heel verschillende groepen en onderwerpen dus voorbereiden kostte megaveel tijd en hersenkracht. Dat kon er ook nog wel bij naast al m'n drama :')
Over drama gesproken, het betreffende stel is nu met vakantie en laat ons allemaal met rust. Ik spreek morgen 2 vertrouwenspersonen van de overkoepelende stichting waar onze club onder valt. Ben benieuwd of ze iets kunnen adviseren.
Dat zou inderdaad wel kunnen. Was het eerste waar ik aan dacht ook, maar googlen op anatomie schedel gaf geen fusienaad op voorhoofd aan, maar toen ik dit vanochtend las heb ik 't wat gerichter gegoogled en blijkt er inderdaad wel een te zitten :+ achterkant van bovenkant hoofd (kruin achter) heeft bij mij ook een behoorlijke krater haha, volgens mij ook een fusie plek.

Oef dat is wel veeel aan presentaties in één week ja! Ging het goed? En was het (achteraf) ook nog een beetje leuk?

En lekker, even rust nu ze op vakantie zijn. Ik las ook je stappenplan, dat klinkt goed ^O^ en wat @sigme ook al zei, ongeacht de uitkomst super goed van je dat je het gaat doen. Kun je alleen maar van leren, en hopelijk pakt het nog goed uit ook, met een uitkomst waar jij tevreden mee bent. En dat kan ook zijn alsnog stoppen met trainer zijn als je dat los hiervan eigenlijk wat teveel vind worden, maar het wel ver genoeg uitgesproken hebben om er wel zelf nog te kunnen/willen trainen, bijvoorbeeld. Lekker bezig :Y

Oh en ik ben 14 feb op je uni! Heb 15.30-16.30 een afspraak, maar ben er denk ik rond 10u al. En 28 feb ben ik er ook, dan heb ik 10-11 en 15-16u afspraken en ben ik er daartussen ook.

Ik negeer verder even de posts over de achterlijke en potentieel gevaarlijke idioterie in de wereld, niet omdat het me niks doet maar omdat het iets is waar ik geen invloed op heb en het me er veel mee bezig houden wel een negatieve invloed heeft op mijn humeur / gemoedstoestand.
pi_216587307
Oh ja, @Cat-astrophe wat achterlijk zeg. Goed dat jij aan de bel getrokken hebt. Niet oké :N
pi_216587321
He ha ho er is een U.S. topic.
Waar ik niet meer kom vanwege acute onpasselijkheid van alle berichten, die voorbij komen.
Mogen jullie berichten s.v.p. daarheen? EttovanBelgie in NWS / Trump inauguratie topic #15 De voorstelling is in volle gang

Verder ben ik digitaal vrijstaande koel- en vrieskasten aan het shoppen voor in het magazijn.
De koelkast in de keuken is te klein. Weet ik nu al.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:59:12 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216587364
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:54 schreef AnneX het volgende:
He ha ho er is een U.S. topic.
Waar ik niet meer kom vanwege acute onpasselijkheid van alle berichten, die voorbij komen.
Mogen jullie berichten s.v.p. daarheen? EttovanBelgie in NWS / Trump inauguratie topic #15 De voorstelling is in volle gang

Verder ben ik digitaal vrijstaande koel- en vrieskasten aan het shoppen voor in het magazijn.
De koelkast in de keuken is te klein. Weet ik nu al.
AMV (in POL) lijkt me dan eerder voor de hand liggen dan 1 vd tig topics in NWS ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216587448
Oh ja. Nog wat. Ik had al een hele tijd in mijn hoofd dat ik iets wilde doen voor als ik klaar was met therapie. Een soort aandenken/reminder aan wat ik heb bereikt en mijn 'nieuwe' leven zonder/met minder beperkingen, die ik bij me draag en waar ik ook naar kan kijken als ik het lastig heb.
Graag de spoilers hieronder niet quoten overigens.

Als ik iemand zou zijn die een tattoo zou willen, dan zou ik een combi willen van deze twee:

Met dan ipv de wegvliegende vogel zoals nu op de tweede, één of een paar wegvliegende vogels zoals getekend op de eerste. Symbool staand voor het niet meer langs de zijlijn staan kijkend naar hoe anderen leven (vogel op lijn), maar het weer meedoen in het leven / de vrijheid terug hebben (de wegvliegende vogel(s)).

Maar ik wil geen tattoo. Dus dat is jammer :+ . Dus nu zoek ik wat anders.

Die tekening ga ik overigens wel maken, maar dan op het afscheidskado voor mn psych. En ook een versie voor mezelf.
SPOILER
Oh ja, dat aandenken.
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 07-02-2025 21:22:58 ]
pi_216587669
Die spreuk _O_
Ik ben wel vd tattoos , zou 'm zo laten zetten binnen kant arm O+
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 21:19:33 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216587671
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:

Maar ik wil geen tattoo. Dus dat is jammer :+ . Dus nu zoek ik wat anders.

Je bent tegenwoordig unieker zonder, dus dat is niet jammer :P

Dat plaatje kun je ook op metaal laten etsen, graveren of wat dan ook :)

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 07-02-2025 21:32:39 ]
pi_216587785
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef Blues het volgende:
Die spreuk _O_
Ik ben er stiekem ook wel trots op, ja, dat ik die heb bedacht O+ ik vind hem zo passend. Ik heb wel wat met woorden, en merk ook dat zo'n zin me op moeilijke momenten echt wel helpt :)
Je mag hem gerust jatten voor je volgende tattoo :D ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je bent tegenwoordig unieker zonder, dus dat is niet jammer :P

Dat plaatje kun je ook op metaal laten etsen, graveren of wat dan ook :)
Oh, dat is ook nog wel een idee. Ik wil wel graag iets wat ik op mn lijf kan dragen en altijd bij me heb, maar misschien zou dat bv wel op een plaatje in een armbandje gegraveerd kunnen worden of zo. En de jammer sloeg vooral op dat ik dan nu iets anders moet bedenken ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 07-02-2025 21:44:02 ]
pi_216587872
Of een plaatje aan een ketting?
pi_216587917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Of een plaatje aan een ketting?
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik heb liefst iets wat ik zelf kan zien (zonder kettinkje tevoorschijn te hoeven halen of spiegel te pakken haha), vandaar dat ik dacht aan ring, of nu Ludolf het zei armband. Maar als ik er daarmee niet uit kom, dan is kettinkje wel een optie.

Ik wil vooral mezelf wat moois geven als afsluiter van de hele periode vol angsten, waar ik dan hopelijk ook wat positiefs uit kan halen op moeilijke momenten. Hoe dat dan precies eruit ziet en in welke vorm moet ik nog even over nadenken (en het heeft ook geen haast natuurlijk). Maar jullie suggesties zijn fijn, helpt ook weer beetje in het nadenken.
pi_216588108
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik heb liefst iets wat ik zelf kan zien (zonder kettinkje tevoorschijn te hoeven halen of spiegel te pakken haha), vandaar dat ik dacht aan ring, of nu Ludolf het zei armband. Maar als ik er daarmee niet uit kom, dan is kettinkje wel een optie.

Ik wil vooral mezelf wat moois geven als afsluiter van de hele periode vol angsten, waar ik dan hopelijk ook wat positiefs uit kan halen op moeilijke momenten. Hoe dat dan precies eruit ziet en in welke vorm moet ik nog even over nadenken (en het heeft ook geen haast natuurlijk). Maar jullie suggesties zijn fijn, helpt ook weer beetje in het nadenken.
Ik noemde juist een ketting, ik heb een armband met bedeltjes die veel betekenen, maar als ik schrijf of typ hoor ik het steeds over het tafelblad gaan, heel irritant
pi_216588154
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik noemde juist een ketting, ik heb een armband met bedeltjes die veel betekenen, maar als ik schrijf of typ hoor ik het steeds over het tafelblad gaan, heel irritant
Oh, dat is ook wel iets om rekening mee te houden ja. Geen bedeltjes of andere loshangende zaken die op tafel tikken. Zou ik ook heel irritant vinden :Y
pi_216589118
Tattoo is de beste keuze dus :P
pi_216590265
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef Blues het volgende:
Die spreuk _O_
Te laat… ik heb zittende vogel en wegvliegende vogel al op mij laten zetten :P
Wel andere betekenis dan die van @vlindertje89

Mooie tekst O+ En dan daarnaar LEVEN :Y
pi_216590296
O+
pi_216590306
Een halssieraad werkt ook best persoonlijk, hoor.
Hoeft een ander niet te zien en voel je echt wel meebewegen.
Jarenlang mijn trouwring aan een dun gouden kettinkje gedragen.

Het was mooi bijtijds om het lidmaatschap van de Vereniging Eigen Huis te beëindigen. Één maand voor 1 april. Reden: huurhuis w/
Aan buren met wie wij het meest te maken hebben - naast ons - verteld.
Stomverbaasd, verder positief voor ons. En zó snel!

Ook maar even de limiet verhoogd voor overschrijven en voor opname cash geld.
Huur + borg, de schilder, de werkman en aankopen. Het loopt op.

Op zaterdag maar niet naar ikea, begrijp ik. Dat wordt dan dinsdag.
Als je wilt dat bezorgd wordt, zoeken zij dan de dozen bij elkaar als ik de codes doorgeef. ? Of moet ik dan ook een afspraak hebben met de kastenadviseur?
Ja, die vragen bedenk ik nu pas.
pi_216590337
Vanavond ‘hard’ moeten werken :D

Kwam iemand tegen die erg blij was een bekend gezicht te zien, het was al zo lang geleden dat we elkaar zagen, gemeenschappelijke kennissen ditdat. Ze kletste uitgebreid met me bij. Deelde zelfs wat persoonlijk pijnlijke zaken die met sommige gemeenschappelijke kennissen te maken hebben. Tikje ongemakkelijk.

Ik weet inmiddels van welk clubje ik haar zou moeten kennen. Maar kan nog steeds geen persoon uit het verleden aan die enthousiaste persoon van nu koppelen :@ Zelfs bij mij komt dat normaal wat sneller :')
Gelukkig ben ik best goed in enthousiast doen en poker-face opzetten _O-
pi_216590451
Haha @Cat.

Er zijn twee vrouwen in het dorp, die veel op elkaar lijken als je ze apart tegenkomt.
En toevallig kwamen zij ieder onafhankelijk van elkaar op mijn werkplek vanmiddag.
Met een uurtje ertussen. De tweede had mijn verwarring wel door. En het was snel duidelijk voor mij. ( wij delen ook dezelfde hh).
De eerste had al wel verteld dat ik weken geleden hun namen had verwisseld, hoorde ik ook nog.
SPOILER
Pokerface😇 heb ik niet. Knap van je.
pi_216590526
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 23:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond ‘hard’ moeten werken :D

Kwam iemand tegen die erg blij was een bekend gezicht te zien, het was al zo lang geleden dat we elkaar zagen, gemeenschappelijke kennissen ditdat. Ze kletste uitgebreid met me bij. Deelde zelfs wat persoonlijk pijnlijke zaken die met sommige gemeenschappelijke kennissen te maken hebben. Tikje ongemakkelijk.

Ik weet inmiddels van welk clubje ik haar zou moeten kennen. Maar kan nog steeds geen persoon uit het verleden aan die enthousiaste persoon van nu koppelen :@ Zelfs bij mij komt dat normaal wat sneller :')
Gelukkig ben ik best goed in enthousiast doen en poker-face opzetten _O-
OMG zo zit ik nog steeds!!! te bedenken waar ik de vrouw achter de rolstoel van kende die vorige week vrijdag!! langs m'n balie liep en riep Hey Bloeeeees!!!! :D 8)7 |:( :?

En ik Heyyyyy eh, gelukkig liep ze hoek om _O-
pi_216590559
Kennis van me heeft met haar look-like uit het durrup een keer een FB post gemaakt. Foto van hun tweetjes met pijltje wie wie is.
Voor- én achternaam… want ze hebben dezelfde voornaam _O-
Ook wel bijzonder, ze hebben allebei zowel in haardracht als kledingstijl een aparte alternatieve stijl… maar wel dezelfde. En werkzaam in hetzelfde werkveld, waardoor het voor vage contacten best ingewikkeld is. Ik ken een van beiden goed genoeg om echt wel het verschil te zien (daar wel :’) ).
En zij hebben inmiddels geaccepteerd dat ze regelmatig worden aangesproken door vreemden.
pi_216590589
Wat gek!
pi_216590757
Wat apart, die look-a-likes van Cat-astrophe. En inderdaad een gezicht zien, een hoi krujgen en dan, wie mag dat in vredesnaam zijn. Al ben ik in een ver verleden mijn toenmalige vriend om de nek gevlogen (wist dat hij die dag terug was gekomen van vakantie). “Hij” liep voor me in de stad, vlak bij zijn huis. Alleen, hij was het niet _O- best wel ongemakkelijk (ik was 18-19).
En bij een etentje laatst enthousiast iemand begroet, toen ze raar opkeek, gerefereerd aan ons mail contact, maar deze dame sprak geen Nederlands. 2 vrouwen in het vluchtelingenwerk, beiden buitenlands, maar de ene Braziliaans en de and Afghaanse. 2 druppels water.
pi_216592127
Het hoofd maalt al weer een half uurtje.

Gister hoorde ik van de longspecialist, dat het ziekenhuis stampvol is met griepzieke opnames én medewerkers.
Wij moeten wel wat hulpkrachten inschakelen. Die moeten wel gezond en inzetbaar zijn de komende weken!
In mijn directe omgeving jong en oud hoor ik er (nog) niet veel. Jullie wèl?
pi_216592227
Mogge!

Hier mij nog geen griepgevallen bekend onder bekenden. Ikzelf heb wel al voor de 2e dag wat keelpijn en wat hoesterig. Maar da's geen griep ;)
pi_216592300
Ik kan momenteel nauwelijks een gesprek voeren met wie dan ook of het gaat over griep.
Spoilers!
pi_216592358
Wisselend dus.
Het heet in de volksmond griepgolf.
Alhoewel het heden ten dagje epidemie wordt genoemd.

Bommetje Verhuizen gegooid in de buurt app op de rij. Verblufte reacties.
🙃
pi_216592388
Tot nu toe merk ik niets van de griepgolf. Paar weken geleden zei een vriend een afspraak af want griep, maar die heeft al griep bij een verstopte neus :D
  zaterdag 8 februari 2025 @ 09:08:30 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216592430
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Tot nu toe merk ik niets van de griepgolf. Paar weken geleden zei een vriend een afspraak af want griep, maar die heeft al griep bij een verstopte neus :D
Had het 3 weken geleden, nu een longontsteking
pi_216592479
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Had het 3 weken geleden, nu een longontsteking
Bah, daar lijkt geen eind aan te komen zo, sterkte
pi_216592836
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad wel kunnen. Was het eerste waar ik aan dacht ook, maar googlen op anatomie schedel gaf geen fusienaad op voorhoofd aan, maar toen ik dit vanochtend las heb ik 't wat gerichter gegoogled en blijkt er inderdaad wel een te zitten :+ achterkant van bovenkant hoofd (kruin achter) heeft bij mij ook een behoorlijke krater haha, volgens mij ook een fusie plek.

Oef dat is wel veeel aan presentaties in één week ja! Ging het goed? En was het (achteraf) ook nog een beetje leuk?
Vooral de eerste presentatie in de serie was wel leuk. Die was voor mensen die erg weinig weten van wat ik doe, en dan kan een presentatie van 10 min al een enorm verschil maken. Ik kreeg een hoop complimenten van mijn begeleiders; die hadden meer op het publiek zitten letten dan op mij en blijkbaar zat het publiek echt enthousiast mee te knikken, notities te maken etc. ^O^ Er was gevraagd of ik of m'n begeleider die presentatie wilde geven en ik had meteen gezegd dat ik dat wilde doen -- goede beslissing. Was spannend maar de moeite waard.
quote:
En lekker, even rust nu ze op vakantie zijn. Ik las ook je stappenplan, dat klinkt goed ^O^ en wat @:sigme ook al zei, ongeacht de uitkomst super goed van je dat je het gaat doen. Kun je alleen maar van leren, en hopelijk pakt het nog goed uit ook, met een uitkomst waar jij tevreden mee bent. En dat kan ook zijn alsnog stoppen met trainer zijn als je dat los hiervan eigenlijk wat teveel vind worden, maar het wel ver genoeg uitgesproken hebben om er wel zelf nog te kunnen/willen trainen, bijvoorbeeld. Lekker bezig :Y
O+
quote:
Oh en ik ben 14 feb op je uni! Heb 15.30-16.30 een afspraak, maar ben er denk ik rond 10u al. En 28 feb ben ik er ook, dan heb ik 10-11 en 15-16u afspraken en ben ik er daartussen ook.
Ik app je ^O^
quote:
Ik negeer verder even de posts over de achterlijke en potentieel gevaarlijke idioterie in de wereld, niet omdat het me niks doet maar omdat het iets is waar ik geen invloed op heb en het me er veel mee bezig houden wel een negatieve invloed heeft op mijn humeur / gemoedstoestand.
Dit heb ik ook. Het is ook zo veel tegelijk allemaal nu. Proberen bezig te zijn met andere dingen :Y :Y
pi_216592838
Beterschap @Jan_Onderwater :*
pi_216593278
Dat klinkt goed, @Tele6! En zo goed dat je gewoon gezegd hebt dat jij 'm wel ging geven ^O^ ! Volgens mij zit je wel fijn op je plek daar?

@Jan_Onderwater beterschap!

Ik lag vannacht weer een poos wakker, sliep weer een beetje, werd zoals altijd 7u gewekt door de katten, die naar beneden gedaan met wat eten en daarna nog twee uurtjes geslapen. Voel me best prima zo. Ook al beddengoed in de was gedaan, de volgende twee wassen staan klaar, een wc schoongemaakt, theedoeken enz verwisseld, silica zakjes uit de voermachines liggen in de oven te drogen en nu even kattenmatras spelen. Op de lijst staat ook nog een kadootje bedenken voor buurmeisje, boodschappen doen, matrassen stofzuigen en wisselen en topper stofzuigen en draaien, bed weer opmaken en kattenfonteinen schoonmaken.

Is het bij jullie ook zulk treurig weer? Het is hier grijs en best donker ook.. ik hoop dat het nog wat open trekt, want ik wilde ook nog wel wat wandelen vandaag, en dat is wel wat gezelliger met een beetje blauw in de lucht.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 11:03:21 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216593399
Dank
Zit op de helft van mijn AB kuur, maar nog niet echt verbetering.
pi_216593416
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 07:38 schreef AnneX het volgende:
Het hoofd maalt al weer een half uurtje.

Gister hoorde ik van de longspecialist, dat het ziekenhuis stampvol is met griepzieke opnames én medewerkers.
Wij moeten wel wat hulpkrachten inschakelen. Die moeten wel gezond en inzetbaar zijn de komende weken!
In mijn directe omgeving jong en oud hoor ik er (nog) niet veel. Jullie wèl?
Werkgerelateerd wél. Volgende week zondag een fam. uitje gepland... duimen dat ze niet ziek worden!

En jij, ik lees het allemaal, wat een avontuur zo 'ineens' voor jullie. VERHUIZEN :o ben je al wat geland?
En heel veel succes met alles!! :*
pi_216593421
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 23:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat apart, die look-a-likes van Cat-astrophe. En inderdaad een gezicht zien, een hoi krujgen en dan, wie mag dat in vredesnaam zijn. Al ben ik in een ver verleden mijn toenmalige vriend om de nek gevlogen (wist dat hij die dag terug was gekomen van vakantie). “Hij” liep voor me in de stad, vlak bij zijn huis. Alleen, hij was het niet _O- best wel ongemakkelijk (ik was 18-19).
En bij een etentje laatst enthousiast iemand begroet, toen ze raar opkeek, gerefereerd aan ons mail contact, maar deze dame sprak geen Nederlands. 2 vrouwen in het vluchtelingenwerk, beiden buitenlands, maar de ene Braziliaans en de and Afghaanse. 2 druppels water.
:D
pi_216593426
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan momenteel nauwelijks een gesprek voeren met wie dan ook of het gaat over griep.
Ziek! wordt je er van ;)
pi_216593444
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Vooral de eerste presentatie in de serie was wel leuk. Die was voor mensen die erg weinig weten van wat ik doe, en dan kan een presentatie van 10 min al een enorm verschil maken. Ik kreeg een hoop complimenten van mijn begeleiders; die hadden meer op het publiek zitten letten dan op mij en blijkbaar zat het publiek echt enthousiast mee te knikken, notities te maken etc. ^O^ Er was gevraagd of ik of m'n begeleider die presentatie wilde geven en ik had meteen gezegd dat ik dat wilde doen -- goede beslissing. Was spannend maar de moeite waard.

O+
Proberen bezig te zijn met andere dingen :Y :Y
En je bént goed bezig met je andere dingen _O_ en dat stappenplan klinkt goed en haalbaar.
pi_216593462
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat klinkt goed, @:Tele6! En zo goed dat je gewoon gezegd hebt dat jij 'm wel ging geven ^O^ ! Volgens mij zit je wel fijn op je plek daar?

@:Jan_Onderwater beterschap!

Ik lag vannacht weer een poos wakker, sliep weer een beetje, werd zoals altijd 7u gewekt door de katten, die naar beneden gedaan met wat eten en daarna nog twee uurtjes geslapen. Voel me best prima zo. Ook al beddengoed in de was gedaan, de volgende twee wassen staan klaar, een wc schoongemaakt, theedoeken enz verwisseld, silica zakjes uit de voermachines liggen in de oven te drogen en nu even kattenmatras spelen. Op de lijst staat ook nog een kadootje bedenken voor buurmeisje, boodschappen doen, matrassen stofzuigen en wisselen en topper stofzuigen en draaien, bed weer opmaken en kattenfonteinen schoonmaken.

Is het bij jullie ook zulk treurig weer? Het is hier grijs en best donker ook.. ik hoop dat het nog wat open trekt, want ik wilde ook nog wel wat wandelen vandaag, en dat is wel wat gezelliger met een beetje blauw in de lucht.
Ja bewolkt.
Hier ook een 'wasdag' en vanaaf in mijn werkstadje eten.

Gisteren samen met dok1 naar de verwijzing voor g gekeken, wat veranderen/sleutelen aan de medicatie en dagelijks rr meten en a.s. donderdagmiddag naar dok2. zijn nierfunctie holt gevaarlijk achteruit.
Wat is dit toch dubbel eigenlijk, zo fijn dat ik met eigen doks kan overleggen, maar wat k*t dat g wel weer doorrolt naar de volgende specialist. :{
pi_216593479
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dank
Balen en beterschap. Mss niet de goeie AB kuur.
pi_216593670
SPOILER
pi_216593884
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dank
Heb je al opnieuw contact gehad met de huisarts? Tegen mij werd bij AB altijd gezegd dat als er niet binnen 48u duidelijke verbetering is, ik terug moest komen want dan mogelijk niet de juiste AB.
pi_216593903
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja bewolkt.
Hier ook een 'wasdag' en vanaaf in mijn werkstadje eten.

Gisteren samen met dok1 naar de verwijzing voor g gekeken, wat veranderen/sleutelen aan de medicatie en dagelijks rr meten en a.s. donderdagmiddag naar dok2. zijn nierfunctie holt gevaarlijk achteruit.
Wat is dit toch dubbel eigenlijk, zo fijn dat ik met eigen doks kan overleggen, maar wat k*t dat g wel weer doorrolt naar de volgende specialist. :{
Wat vervelend zeg, weer/nog steeds gedoe en zorgen en specialist nodig.. :*
pi_216593922
Ja het is opletten dat we er niet moedeloos van worden, regelmatig is het wel alle zeilen bijzetten daarvoor.
Dingen verzinnen waar we samen of apart van elkaar blij van worden.
Zoals vanaaf dus weer samen een hapje eten elders.

Looove social deal :D
pi_216594145
Dat snap ik heel goed. Fijn dat social deal jullie daar een handje bij helpt :Y waar gaan jullie vanavond heen?
pi_216594209
Zo moeilijk @Blues het is iedere keer weer een beetje moeten aanpassen, zeker in je hoofd, wanneer stopt het nou eens.
pi_216594263
Griepgolf check. Hier ook het gesprek van de dag, ik zit voortdurend tussen kuchende mensen en het regent afmeldingen van diverse dingen.
Gelukkig lijkt mijn eetclubje wel gezond. Dadelijk de auto in richting Zeeland. Eten, overnachten en weer naar huis. Want morgenavond verjaardagsetentje van mijn moeder.

Ik vertrouw op mijn blijkbaar ijzersterke gestel om ook dit jaar het griepvirus niet op te pikken.
pi_216594674
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat snap ik heel goed. Fijn dat social deal jullie daar een handje bij helpt :Y waar gaan jullie vanavond heen?
Jonge Halewijn Bwijk
pi_216595435
Nog 1 wasje, dan hangen er 3, bed verschoond, hele bovenverdieping gedaan & meer, krant gelezen en een broodje kroket gegeten.
Ook al ruim een half uur gewandeld waarbij ik een sperwer zag O+

Straks een dutje en ff pianospelen en dan op naar het restaurant.

#goeddagje
pi_216595496
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:19 schreef Blues het volgende:
Nog 1 wasje, dan hangen er 3, bed verschoond, hele bovenverdieping gedaan & meer, krant gelezen en een broodje kroket gegeten.
Ook al ruim een half uur gewandeld waarbij ik een sperwer zag O+

Straks een dutje en ff pianospelen en dan op naar het restaurant.

#goeddagje
^O^ :*
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 februari 2025 @ 14:27:56 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216595537
Gister feestje... Was wat vroeg vanmorgen om te wandelen met ma. :P
Trekvogelpad Broek op Waterland - Amsterdam door div dorpjes in de polder boven Amsterdam
Nu shorttrack kijken, maar denk dat ik zo in slaap val :P

Griep lijkt vooralsnog mijn huis en mijn collega's op kantoor te passeren. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_216595674
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Jonge Halewijn Bwijk
Ken ik niet, hopelijk is het lekker! Alvast veel plezier gewenst :) . En goed bezig met het huishouden en wandelen! ^O^

Griepgolf: ik hoor wel veel mensen erover, op werk ook wel een collega en haar hele gezin ziek geweest. Maar vooralsnog nog geen mensen echt dichtbij, en ik heb hem ook nog niet te pakken gehad *afkloppen*. Wel griepprik gehad, dus ik hoop dat als ik 'm toch nog oppik, die ervoor zorgt dat ik niet heel ziek word. Kind van collega had zich zo beroerd gevoeld dat ze had geroepen dat het leven zo niet meer hoefde, arme puber :D .

@Lucky_Strike veel plezier vandaag! Kan ik nog naar jullie zwaaien op de livestream?

@borisz ook al zo actief!

Ik gaf per ongeluk ene kat een gebitsreiniging :') . Ik was donderdag voor gratis gebitscontrole want feb is maand vh gebit, en beide hadden wel wat tandsteen, zelfs degene die vorig jaar mei voor 2e keer gebitsreiniging had gehad ook al best wat. Dus ik wil weer consequenter gaan poetsen. Dus ik deed met nagel beetje over achterste kiesjes schrapen om ze weer te laten wennen aan iets in mond, bij ene kat beide zijden alleen klein beetje plak onder nagel, bij andere kat ene kant ook, kom ik bij andere kant, breekt er ineens een stukje tandsteen af :o hij heeft nu ineens een heel mooi witte achterste kies boven aan één kant :D . Was de kies met meeste tandsteen ook, dus nou ja, opzich niet verkeerd denk ik? Kan 'ie hopelijk weer wat langer zonder gebitsreiniging *) . Hij slikte het stukje tandsteen wel door, maar de vriendelijke dame aan de telefoon verzekerde me dat dat in principe gewoon oplost in de maag en ik me daar geen zorgen over hoeft te maken.
pi_216595733
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:41 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ken ik niet, hopelijk is het lekker! Alvast veel plezier gewenst :) . En goed bezig met het huishouden en wandelen! ^O^

Griepgolf: ik hoor wel veel mensen erover, op werk ook wel een collega en haar hele gezin ziek geweest. Maar vooralsnog nog geen mensen echt dichtbij, en ik heb hem ook nog niet te pakken gehad *afkloppen*. Wel griepprik gehad, dus ik hoop dat als ik 'm toch nog oppik, die ervoor zorgt dat ik niet heel ziek word. Kind van collega had zich zo beroerd gevoeld dat ze had geroepen dat het leven zo niet meer hoefde, arme puber :D .

@:Lucky_Strike veel plezier vandaag! Kan ik nog naar jullie zwaaien op de livestream?

@:borisz ook al zo actief!

Ik gaf per ongeluk ene kat een gebitsreiniging :') . Ik was donderdag voor gratis gebitscontrole want feb is maand vh gebit, en beide hadden wel wat tandsteen, zelfs degene die vorig jaar mei voor 2e keer gebitsreiniging had gehad ook al best wat. Dus ik wil weer consequenter gaan poetsen. Dus ik deed met nagel beetje over achterste kiesjes schrapen om ze weer te laten wennen aan iets in mond, bij ene kat beide zijden alleen klein beetje plak onder nagel, bij andere kat ene kant ook, kom ik bij andere kant, breekt er ineens een stukje tandsteen af :o hij heeft nu ineens een heel mooi witte achterste kies boven aan één kant :D . Was de kies met meeste tandsteen ook, dus nou ja, opzich niet verkeerd denk ik? Kan 'ie hopelijk weer wat langer zonder gebitsreiniging *) . Hij slikte het stukje tandsteen wel door, maar de vriendelijke dame aan de telefoon verzekerde me dat dat in principe gewoon oplost in de maag en ik me daar geen zorgen over hoeft te maken.
En anders poepen ze het wel uit toch. Katten eten wel meer meuk. * Tele6 denkt aan kat van vriendin die altijd kebab schooit in de buurt

Ik ken echt niemand die griep heeft. Na de kerstvakantie wel, maar de laatste tijd niemand. Mag zo blijven ^O^
pi_216595734
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:27 schreef borisz het volgende:
Gister feestje... Was wat vroeg vanmorgen om te wandelen met ma. :P
Trekvogelpad Broek op Waterland - Amsterdam door div dorpjes in de polder boven Amsterdam
Nu shorttrack kijken, maar denk dat ik zo in slaap val :P

Griep lijkt vooralsnog mijn huis en mijn collega's op kantoor te passeren. :s)
Durgerdam ziet er leuk uit
pi_216595798
Zo, ik at een mooie stapel pannekoeken als ontbijt. De helft van deze stapel:
pi_216595846
Wauw wat een enorme lading pannenkoeken :9

Schooierende katten: bloemkool, pindasaus, slagroom, ijs, southern comfort, koffie, rooibosthee, erwtensoep, paprikachips (geen naturel), olijfolie, kaas, ham, en ga zo maar door opsomming van 4 katten)
pi_216595917
Ik was bij tandsteen vooral bezorgd over evt scherp zijn en daarbij behorende potentiële problemen onderweg naar het uitpoepen, maar als het oplost in de maag ben je van dat probleem af :Y .

Pannenkoeken van @sigme :9 . Jaloers!
pi_216595951
Geen griep.

Wat eten jullie vanavond?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216595968
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]
En anders poepen ze het wel uit toch. Katten eten wel meer meuk. * Tele6 denkt aan kat van vriendin die altijd kebab schooit in de buurt

Ik ken echt niemand die griep heeft. Na de kerstvakantie wel, maar de laatste tijd niemand. Mag zo blijven ^O^
Wij kregen van de week van een buur te horen dat onze hond graag een bord macaroni lust :')
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:18:05 #139
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216595988
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:12 schreef Lonaa het volgende:
Geen griep.

Barbarieeend met sinaasappelsaus, rode kool en puree
pi_216596008
En in die zelfde categorie:
Ik heb nog 3x 1 kg stoofvlees in de vriezer. Maak ik daarvan:
a) rendang
b) birria
c) belgisch stoofvlees
d) iets anders namelijk...

*meerdere opties mogelijk
pi_216596022
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:21 schreef Lonaa het volgende:
a) rendang
b) birria
c) belgisch stoofvlees

Robin Ooks Vietnamese stoofvlees :9
Spoilers!
pi_216596043
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:21 schreef Lonaa het volgende:
a) rendang
b) birria
c) belgisch stoofvlees

Barbacoa?
pi_216596053
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Barbacoa?
Ja, ik zag al een receptje op mijn zoektocht. Ook erg lekker :9
  zaterdag 8 februari 2025 @ 15:42:16 #144
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_216596130
quote:
Geen griep.

https://www.forkranger.com/recipe/lazy-tortellini/
pi_216596160
Ik denk skrei :9
pi_216596308
Spoilers!
pi_216596312
quote:

Uit eten in Tilburg.
Spoilers!
pi_216596344
Vanavond vegan Engels ontbijt als diner :9.
pi_216596345
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wij kregen van de week van een buur te horen dat onze hond graag een bord macaroni lust :')
Kwam ongevraagd mee-eten? Had wel tafelmanieren?
pi_216596349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:15 schreef Tuindier het volgende:
Vanavond vegan Engels ontbijt als diner :9.
Boh O+

Wat zit er allemaal in?
Spoilers!
pi_216596394
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kwam ongevraagd mee-eten? Had wel tafelmanieren?
Ja, en ik vermoed van niet :')
pi_216596431
Dwars door jullie verhalen heen kom ik weer even ventileren over de aanstaande verhuizing.
Inmiddels een opruimcoach voor mn.X bereid gevonden. Die doet nu een rondje schuur voor een indruk. Daar hoorde ik uitroepen van verbazing van wat hij aantrof.

Morgen naar Hoofddorp om te kijken naar een pax kast. Indien het wat is, óok een opslagplek gevonden bij buurman bierbrouwer in het fort. En zijn bus voor vervoer.
Anders huren wij wel.
Allemaal feli’s in de buurtapp. en verbazing.
pi_216596448
Sjonge @Blues wel even noemen! Wat een narigheid.
Toch plezier gewenst vanavond. Voor jou 😘 en voor golfer die toch niet lurkt 😘
  zaterdag 8 februari 2025 @ 16:36:12 #154
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216596505
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:54 schreef sigme het volgende:
Zo, ik at een mooie stapel pannekoeken als ontbijt. De helft van deze stapel:
[ afbeelding ]
Koud of warm?

*O* Team Koud *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_216596554
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Boh O+

Wat zit er allemaal in?
Ik houd het simpel want heb wat lichamelijke problemen, dus worst van beyond meat, hash brown, witte bonen in tomatensaus, tomaat en toast.
pi_216596555
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:28 schreef AnneX het volgende:
Dwars door jullie verhalen heen kom ik weer even ventileren over de aanstaande verhuizing.
Inmiddels een opruimcoach voor mn.X bereid gevonden. Die doet nu een rondje schuur voor een indruk. Daar hoorde ik uitroepen van verbazing van wat hij aantrof.

Morgen naar Hoofddorp om te kijken naar een pax kast. Indien het wat is, óok een opslagplek gevonden bij buurman bierbrouwer in het fort. En zijn bus voor vervoer.
Anders huren wij wel.
Allemaal feli’s in de buurtapp. en verbazing.
Oh wat fijn dat iemand komt helpen opruimen. Zit er ook een schuur/berging in het nieuwe huis?
pi_216596677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:40 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik houd het simpel want heb wat lichamelijke problemen, dus worst van beyond meat, hash brown, witte bonen in tomatensaus, tomaat en toast.
Lekker hoor. Moet ik ook weer eens maken :9
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 februari 2025 @ 16:55:59 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216596718
Ik heb geen zin om te koken...
Zo de Uber Eats of TB aanslingeren denk ik :+
pi_216597088
Ik eet een bord spaghetti met beetje olie en fijn geraspte Parmezaanse kaas, en daarbij een bakje tomatenblokjes in saus.
Niet bij elkaar, want ik vind de spaghetti met kaas los zo lekker :9 dat wil ik niet verpesten met de tomatensaus. Maarja, moet wel groente eten, dus dan maar los erbij.

Team 's avonds warme pannenkoeken met spek met erop gesmolten kaas en stroop, en de volgende ochtend de koude overgebleven pannenkoeken met spek met erop stroop.

Vervelend van de lichamelijke ongemakken @Tuindier! Wel zicht op herstel op korte termijn? En hoe bevalt je nieuwe baan eigenlijk, nu je er een tijdje zit? Of herinner ik me dat verkeerd?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:08:17 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_216597381
Hier rijst met groente/vlees/tomaten saus. Saus is voor meerdere dagen en gaat de vriezer in.
Wel vetter dan normaal. Geen idee waar dit door komt. Maar staat nu af te koelen om straks of morgen in hapklare pakjes te verdelen.
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 18:21:25 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216597537
Het verfmysterie is opgelost. "Oh bij deze temperatuur dit het wel twee weken voordat verf goed is uitgehard"

Verder muurtje geverfd in de woonkamer, ben blij met de kleur. Verder kwam de muurverf die ik voor mijn slaapkamer had bedacht binnen. Die kleur ziet er best heftig uit, misschien toch eerst een muur in een andere slaapkamer er mee doen :D

Later vanavond wel even een update in het topic.
pi_216597545
Alles wat @vlindertje89 eet, lust en vraagt.
Een na laatste bolognese uit de vriezer. Pannenkoeken net zo belegd maar niet de volgende dag, niet warm en niet koud.

Paar weken geleden keek ik voor het eerst naar een aflevering van Vera, laatste serie. En dat pakte. Dus nu besloten om ze allemaal vanaf het begin terug te kijken. Totaal 54 afleveringen :o

Nu even de Picnic boodschappen uitpakken
pi_216597790
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik eet een bord spaghetti met beetje olie en fijn geraspte Parmezaanse kaas, en daarbij een bakje tomatenblokjes in saus.
Niet bij elkaar, want ik vind de spaghetti met kaas los zo lekker :9 dat wil ik niet verpesten met de tomatensaus. Maarja, moet wel groente eten, dus dan maar los erbij.

Team 's avonds warme pannenkoeken met spek met erop gesmolten kaas en stroop, en de volgende ochtend de koude overgebleven pannenkoeken met spek met erop stroop.

Vervelend van de lichamelijke ongemakken @:Tuindier! Wel zicht op herstel op korte termijn? En hoe bevalt je nieuwe baan eigenlijk, nu je er een tijdje zit? Of herinner ik me dat verkeerd?
Nieuwe baan bevalt heel goed! Leuk dat je dat onthouden hebt! Ik heb weer gemerkt dat het hebben van een paar collega’s met wie je goed kan samenwerken een enorm verschil kan maken. Elkaar kansen gunnen, helpen en samen optrekken maakt het werk leuk. Ben wel meteen bezig met een erg uitdagend project wat tegelijk leuk en lastig is. Hoop dat ik dus snel weer op de been ben.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:34:36 #164
65846 Bocaj
47th President.
pi_216598638
Dirk heeft een goede aanbieding voor mensen die van frisdrank houden, zoals ik! :Y

https://www.dirk.nl/aanbiedingen?offer=169950121006

^O^ ^O^
pi_216598900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:39 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Nieuwe baan bevalt heel goed! Leuk dat je dat onthouden hebt! Ik heb weer gemerkt dat het hebben van een paar collega’s met wie je goed kan samenwerken een enorm verschil kan maken. Elkaar kansen gunnen, helpen en samen optrekken maakt het werk leuk. Ben wel meteen bezig met een erg uitdagend project wat tegelijk leuk en lastig is. Hoop dat ik dus snel weer op de been ben.
Dat scheelt zó veel he! Wat fijn dat het zo goed bevalt O+ en dat je zulke fijne collega's hebt. Dat kan echt zoveel positiefs doen voor je werkplezier! Komt vast goed met het project, en hopelijk inderdaad weer snel op de been dat je er ook weer mee bezig kunt!
pi_216598950
Wat fijn van je werk @Tuindier en beterschap! :)
pi_216598993
quote:
Geen griep.
^O^
quote:
Pasta pesto met heel veel groenten en wat feta.
Meteen nog 4 porties gemaakt voor komende week. :D
M'n broccoli was heel goed beetgaar geworden. Daar kan ik echt blij mee zijn :D
pi_216599031
Team appelpannenkoeken met kersenjam.

Bij gebrek daaraan, naturel pannenkoeken met kersenjam.

Moment van de dag maakt niet uit. O-)
pi_216599062
Wait you guys do teams? :?
pi_216599072
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Qua ketting, een figuurtje aan een ketting kun je ook zo nu en dan even aanraken. Ik heb een aantal halfedelsteentjes voor aan een kettinkje en die hebben ook een prettig gewicht tegen je huid. Dus misschien zou een bedeltje aan een ketting wel werken, als het het juiste formaat/gewicht heeft.

(Ik kon in het lab geen armbanden of ringen dragen)
pi_216599203
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat klinkt goed, @:Tele6! En zo goed dat je gewoon gezegd hebt dat jij 'm wel ging geven ^O^ ! Volgens mij zit je wel fijn op je plek daar?
Ik ben er wel tevreden mee idd!

Makkelijk is het niet, maar ik ben wel echt blij met wat ik gedaan krijg (al had het meer kunnen zijn) en als je kijkt wat ik in 3 maandjes al geleerd heb... joh... :D
Ben ook echt al een deel van de afdeling. Word behandeld alsof ik er al jaren rondloop _O-

Sinds vorige week mag ik 2 ochtenden in de week lesgeven, computerpracticum aan tweedejaars studenten. Was lang geleden dat ik les had gegeven, maar het ging heel soepel. Het merendeel van de vragen kun je beantwoorden met "lees de opdracht nog eens" of "heb je dit al geprobeerd te googelen", maar er zitten er altijd ook wel een paar bij die echt heel slimme vragen stellen.

Er was een jongen bij die al z'n bestanden in z'n Downloads map had staan. 40,000 bestanden want als hij iets niet kon vinden, dan downloadde hij het ook opnieuw. Manmanman. Het is een keuze _O-
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:11:55 #172
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216599283
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_216600544
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh wat fijn dat iemand komt helpen opruimen. Zit er ook een schuur/berging in het nieuwe huis?
Sooo…zojuist digitaal aangifte gedaan van Verhuizen bij de gemeente 😎
Toen de optie bleek bij inlezen. Scheelt weer een uurtje gemeentehuis.

Ja,dat komt wel goed met die twee, die elkaar al langer kennen van andere klussen samen.
Toen zij in de schuur bezig waren, heb ik een half uurtje Zen de terrastegels weer met zand ingeveegd. Wáár blijft dat spul? Gelukkig heeft de hovenier op mijn verzoek zand achtergelaten.
In de tuin vliegen heel veel mussen en vinkjes. Die schuren zich in het zand wat nog niet is verdwenen in de spleten en gaan daarna in het bad. Een drukte van belang. 🥰
Ga ik straks wel de vergrote nieuwe border missen. -O-

Wij aten witlof uit de oven, varkenshaasje met mosterd roomsaus, frietjes van de overkant. Die zit straks ook veeeeel verder weg. Niét te lopen, anders kouwe friet. :R
pi_216600614
Oh, je vroeg naar de berging…inmiddels tot magazijn benoemd. Nl. 3 x 4 meter.
Gelukkig zijn de stellingkasten in de aanbieding bij de makro.😎

Verder zijn er twee fietsbergingen. Er gaan 3 fietsen mee.
De andere vier zijn bijzonder - zoals die van titanium, of de allereerste ligfiets - die gaan daarna op mp. Allemaal met extra hoog frame voor lange mensen.
Voor de evt. belangstellenden en lurkers 😎

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 08-02-2025 22:09:21 ]
pi_216600985
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Sooo…zojuist digitaal aangifte gedaan van Verhuizen bij de gemeente 😎
Toen de optie bleek bij inlezen. Scheelt weer een uurtje gemeentehuis.

Ja,dat komt wel goed met die twee, die elkaar al langer kennen van andere klussen samen.
Toen zij in de schuur bezig waren, heb ik een half uurtje Zen de terrastegels weer met zand ingeveegd. Wáár blijft dat spul? Gelukkig heeft de hovenier op mijn verzoek zand achtergelaten.
In de tuin vliegen heel veel mussen en vinkjes. Die schuren zich in het zand wat nog niet is verdwenen in de spleten en gaan daarna in het bad. Een drukte van belang. 🥰
Ga ik straks wel de vergrote nieuwe border missen. -O-

Wij aten witlof uit de oven, varkenshaasje met mosterd roomsaus, frietjes van de overkant. Die zit straks ook veeeeel verder weg. Niét te lopen, anders kouwe friet. :R
Gefeliciteerd met de knoop en de keuze! Ik kan me voorstellen dat je de border gaat missen. Hebben jullie daar wel iets van een tuin of balkon?
pi_216601534
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:36 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met de knoop en de keuze! Ik kan me voorstellen dat je de border gaat missen. Hebben jullie daar wel iets van een tuin of balkon?
Voetbalveld vóor op het oosten en achter op het zuiden met uitzicht op de polder.
Nu ik dit schrijf, realiseer ik mij geen 19 treinen/ uur meer, die langs denderen, inclusief zware goederentreinen.
En ook geen kerkklok! Das jammer.

Zelf een balkonnetje, met deuren die over de hele breedte open kunnen en dan als windscherm functioneren. Balkon is 1.50 diep en 2.80 breed.
Ja, de tekening ligt naast mij 😎

En dank.
pi_216602425
Avond!

Hier aten we risiotto :9 (C, krijgt dat gelukkig ook zonder kaas heerlijk romig/smeuïg).

En ik heb me suf geschilderd. (Kozijnen/deur, niet heel spannend qua kleur, maar het mot in de verf voordat het behang op de muur gaat en we de vloer gaan leggen.)

@vlindertje89 : ik ben even kwijt of jouw katten op dieetvoer staan, maar anders zou je Hills T/D oid kunnen overwegen. Simon kwam via via bij ons terecht, en zijn vorige logeeradres was bij de dierenarts die tandheelkunde doet. (Beugels, wortelkanaalbehandelingen, you name it. Dus wel echt z'n interessegebied :D). Die had al snel door dat Simon een rooie eigenzinnige kater is die niet van teveel poespas aan z'n lijf houdt, en deze tandarts had geen doodswens. Dus T/D brokken werden het :+

Of ze écht beter werken dan andere brokken weet ik niet, (Ze zeggen het...) maar de harde, grotere brokken zouden het tandsteen eraf moeten helpen breken. (Eigenlijk wat jij dus met je nagel deed). Simon vindt ze in elk geval wel erg lekker.
pi_216602845
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:11 schreef flipsen het volgende:
Pssst, @:Sarabi
Wij gaan morgen om 11u :D
Van die ingebakken pauze wist ik al. Hopelijk vind ik de tijd net zo snel gaan als jij.
pi_216602869
@Candaasje ik las vandaag dat Demian van Konijnenvoer een kookkanaal wil gaan beginnen. Jouw vriend kookt toch zo graag?
“Het Konijnenvoer-duo heeft met succes al twee kookboeken (The storm we adore en Thanks for the Dance) uitgebracht, en een derde ligt in het verschiet. Ook is het plan om nog deze zomer op het internetkanaal YouTube Konijnenvoer TV te lanceren. Parasmo: ,,Als we daarmee kunnen laten zien hoe we werken en wat ons inspireert, is ons doel bereikt.’’
pi_216603314
Nou ja…heb ik toch vergeten terug te scrollen…

@Tuindier het is minder om van lichamelijke ongemakken te lezen en mooi dat het werk goed bevalt.

Ook @Tele6 “ …deel van de afdeling…” 👍🏼
pi_216604594
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 23:16 schreef Candaasje het volgende:
Avond!

Hier aten we risiotto :9 (C, krijgt dat gelukkig ook zonder kaas heerlijk romig/smeuïg).

En ik heb me suf geschilderd. (Kozijnen/deur, niet heel spannend qua kleur, maar het mot in de verf voordat het behang op de muur gaat en we de vloer gaan leggen.)

@:vlindertje89 : ik ben even kwijt of jouw katten op dieetvoer staan, maar anders zou je Hills T/D oid kunnen overwegen. Simon kwam via via bij ons terecht, en zijn vorige logeeradres was bij de dierenarts die tandheelkunde doet. (Beugels, wortelkanaalbehandelingen, you name it. Dus wel echt z'n interessegebied :D). Die had al snel door dat Simon een rooie eigenzinnige kater is die niet van teveel poespas aan z'n lijf houdt, en deze tandarts had geen doodswens. Dus T/D brokken werden het :+

Of ze écht beter werken dan andere brokken weet ik niet, (Ze zeggen het...) maar de harde, grotere brokken zouden het tandsteen eraf moeten helpen breken. (Eigenlijk wat jij dus met je nagel deed). Simon vindt ze in elk geval wel erg lekker.
Kip allergie ;( ik heb ze in het verleden inderdaad wel gehad, ze vonden ze hier ook erg lekker. En ik zou natuurlijk op zich degene zonder allergie ze wel kunnen geven, alleen uiteraard is degene met de allergie ook degene met het meeste last van tandsteen :+ . Dus poetsen it is ben ik bang. Dat laten ze opzich wel redelijk toe hoor, gelukkig, moet het alleen consequenter gaan doen. Waren inderdaad wel een van de weinig brokken waar hij daadwerkelijk op kauwde (beide hebben een voorkeur voor inhaleren :D ).

Het is wel bijzonder én sneu, het zijn twee broertjes die met 3wk oud buiten zijn gevonden zonder moeder, en Sam heeft echt extra calorierijk voer enzo nodig gehad omdat zijn groei wat achter bleef, maar die heeft nu nooit wat. Daarmee kom ik 2x per jaar bij de dierenarts, 1x voor gratis gebitscontrole en 1x voor jaarlijkse check en vaccinaties. Heeft in zn 6.5 jaar alleen 1x een gebitsreiniging en trekken van twee snijtanden onder gehad (tandresorptie). En castratie uiteraard. Bram was juist de goede groeier etc, maar als er eentje iets heeft, is hij het altijd. Voedselallergie, af en toe wat blaasklachten met kleine beetjes plassen wat dan met 3-4 dagen novacam weer weg is, in afgelopen twee maanden 2x oogontsteking, dat gedoe met zn staartje dat ineens slap hing, al 2x gebitsreiniging gehad en 2e keer ook diezelfde snijtanden als bij Sam getrokken ivm tandresorptie.. zodanig dat toen ik vorige week belde om de gratis gebitscontrole in te plannen, en ik alleen mn eigen naam had gezegd en dat ik die wilde plannen, de assistente zei 'oh gelukkig, ik was even bang dat er weer wat met Bram was' :D . Arm beest.

Goed bezig geweest met het schilderen! ^O^ wat voor vloer komt er in?

@Tele6 wat fijn dat je het naar je zin hebt daar! En niet al het werk hoeft nu, he ;) je moet ook nog wat overlaten voor de rest van je traject haha. Leuk van het lesgeven! En heel herkenbaar ook wel. Lezen blijkt écht een vak apart.. maar fijn dat er ook wel een aantal met slimme inhoudelijke vragen tussen zitten!

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 09-02-2025 09:48:38 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 februari 2025 @ 11:11:38 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216605408
Er zijn eindelijk nieuwe spinningfietsen in de Sportschool.
Wel even wennen. De draaiknop moet je veel verder draaien dan op de oude, waar een tikje genoeg was voor een aanpassing in de zwaarte.
Ik zit wel wel direct beter op. Bijvoorbeeld tijdens arrow racing kan ik beter liggen. Tis nog even wennen :)
  zondag 9 februari 2025 @ 11:56:28 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216605941
Rennen en spelen hier vier puppies, geloof dat ik insuline nodig heb
pi_216606564
Ohh dat lijkt me fantastisch O+

Ik heb gister bijna al het huishouden gedaan, vanochtend kadootje voor buurmeisje gehaald en boodschappen gedaan en nu lekker even op de bank. Ik had gisternacht koude voeten, waardoor ik om 1u met mn voeten in de wastafel met warm water heb gehangen omdat ik er niet van kon slapen (sokken, twee dekens en een kruik hielpen niet genoeg). Daarna gelukkig over en in slaap gevallen. Nu ook weer koude voeten. Kijken of onder dekentje op de bank helpt, anders straks nog lekker even in bad. En dan eind van de middag verjaardagsfeestje van buurmeisje.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 09-02-2025 13:06:26 ]
pi_216606607
Avondeten (variatie op honing teriyaki kip) zit in de slowcooker. Huis is grotendeels opgeruimd, balkondeur open was iets te optimistisch, straks nog maar eens proberen. Alleen nog even de was opvouwen

Oh, die hondjes, wat lijkt me dat gaaf om te zien. Hier zit Elin gefrustreerd voor het raam te kijken naar vogels waar ze echt niet van doorheeft dat die veel groter zijn :D
pi_216607252
Wat raar joh …langdurig kouwe voeten!
Eerder beginnen met warm houden?

Verhuizen…je komt nog eens ergens
Onderweg naar Nw Vennep voor Pax.
Eerst gaan meten waar het moet komen vanwege schuine wand.
pi_216608127
Gewandeld t/o Brouwerskolkje. Wat een bijzonder gebied O+
quote:
Het contrast tussen drie mini-landschappen is heel apart.
De omgeving van de Kamperberg is een halfopen duin. Duizenden schapen vraten hier ooit de duinen kaal, met zandverstuivingen tot gevolg.

Daarnaast ligt de voormalige zanderij, waar tot 1948 zand werd afgegraven.
Het duinzand werd via de Zanderijvaart afgevoerd richting Haarlem en Amsterdam.

Daarna werd de vlakte gebruikt voor de bollenteelt, maar daar heeft Staatsbosbeheer in 1992 een einde aan gemaakt.
De natte duinvallei is nu verschraald en door de instroom van schoon kwelwater groeien er bijzondere planten als waterviolier en parnassia.

Hoe anders is landgoed Duinlust aan de andere kant van het spoor. Op de steile hellingen groeien immens grote Corsicaanse en grove dennen
SPOILER
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 februari 2025 @ 15:08:26 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216608174
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:04 schreef Blues het volgende:
Gewandeld t/o Brouwerskolkje. Wat een bijzonder gebied O+
[..]
SPOILER
Ja moet daar ook eens wandelen. Ik was iets verderop in Zandvoort.
pi_216608260
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:08 schreef borisz het volgende:

Ja moet daar ook eens wandelen. Ik was iets verderop in Zandvoort.
We hadden kunnen zwaaien ;)
Mooie foto's!

Ik wandel altijd met deze app: https://www.wandelnetwerknoordholland.nl/ en zet dan strava aan.
pi_216608295
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:11 schreef flipsen het volgende:
Pssst, @:Sarabi
Zo dat was een lange zit. Maar wel een van de betere films van de laatste tijd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 februari 2025 @ 15:22:45 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216608359
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:15 schreef Blues het volgende:

[..]
We hadden kunnen zwaaien ;)
Mooie foto's!

Ik wandel altijd met deze app: https://www.wandelnetwerknoordholland.nl/ en zet dan strava aan.
Deze wandeling komt ook daar vandaan. Ik download de gpx en ga aan de wandel. :)

edit: Gevonden. Leuk voor volgende week :P of een andere keer.
pi_216608405
Jullie hebben een leven…wij hebben een kast 235 hoog x 350 breed

w/
pi_216608876
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:26 schreef AnneX het volgende:
Jullie hebben een leven…wij hebben een kast 235 hoog x 350 breed

w/
Oh wat kan je daar lekker veel in kwijt
pi_216609900
Countries of the world van animaniacs, maar dan alleen de landen waar same sex mariage mogelijk is

Insta reel
  zondag 9 februari 2025 @ 18:00:08 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216610458
Vanavond op BBC2 voor de liefhebbers, eerst Blue Velvet, dan The Elephant Man. Begint om 23:00 uur
  zondag 9 februari 2025 @ 18:28:31 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216610849
ouders }:|

vrijdags:
O: Hallo wanneer kunnen we weer skypen, we hebben je al zo lang noet gesproken!
B: ja ehh dat kan wel dit weekend ergens ?
Zaterdags :
B: Zullen we morgen om 18:00 doen?
O: Ja goed idee! dan doen we ereen snackie en een borreltje bij
Zondags 18:15
O: ...
O:...
B: .. hallo?
O:....
B Belt : ja hallo, lukt het met het opzetten van skype
O: ehh we zijn nu aan het kaas fonduen.. we .. ehh. kan het over een uurtje ?
B: }:| :X
pi_216611109
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:28 schreef Barreltje het volgende:

vrijdags:
Zaterdags :
Ai da’s niet fijn
  zondag 9 februari 2025 @ 19:03:42 #198
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216611323
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:28 schreef Barreltje het volgende:

vrijdags:
Zaterdags :
vervolg :
19:00 O: ja we zitten klaar!!

B : :X }:|
pi_216611390
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]
vervolg :
19:00 O: ja we zitten klaar!!

B : :X }:|
Altijd een beetje jammer als jouw tijd minder belangrijk is dan dat van een ander -O-
pi_216611562
Isegrim net weer aangevallen door de haan. Zowel onze hond als buurhond Laika sprongen er tussen en dat leek toch bijna einde haan :')
  zondag 9 februari 2025 @ 19:25:45 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_216611583
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2025 17:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Countries of the world van animaniacs, maar dan alleen de landen waar same sex mariage mogelijk is

Insta reel
Dit is zowel _O_ als ;(
Spoilers!
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 20:46:57 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216612574
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Isegrim net weer aangevallen door de haan. Zowel onze hond als buurhond Laika sprongen er tussen en dat leek toch bijna einde haan :')
Laika, de Cane Corso van m'n oom was ook altijd erg goed in hanen verjagen als die je weer wilden aanvliegen. Dan zag je vervolgens veren rondvliegen :D
pi_216612924
@AnneX het is gelukkig niet elke dag/avond hoor, en ook niet continu. Gister denk ik van de koude badkamervloer en daarna niet meer opgewarmd. Even halve minuut in warm water lost gelukkig vooralsnog het probleem steeds op, dus dat scheelt. Moet vooral gewoon eerder dat doen ipv in warme bed willen blijven en hopen dat het dan wel bij trekt. Heb vanavond wel wat dikkere sokken aan. Handen zijn wel gewoon warm, dat scheelt.

En dan goed nieuws:
Vandaag was het alweer 42 min eerder licht dan op het laatste moment, en 1u14 min later donker dan op het vroegste moment!
Over een week is het 13 min eerder licht en 13 min later donker dan vandaag!
Over twee weken is het 28 min eerder licht en 26 min later donker dan vandaag!
Over een maand is het alweer 59 min eerder licht en 52 min later donker dan vandaag!

*O*
pi_216613010
@vlindertje89 waarom neem je dan niet gewoon een kruik mee naar bed?
  zondag 9 februari 2025 @ 21:39:04 #205
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216613149
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Altijd een beetje jammer als jouw tijd minder belangrijk is dan dat van een ander -O-
ja dat ja.. dat lijkt er bij hun dan niet in te gaan..
2.5 uur verder :P

was wel fijn om bij te kletsen.. nu weer even 2 maanden niet ^O^
pi_216613315
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Laika, de Cane Corso van m'n oom was ook altijd erg goed in hanen verjagen als die je weer wilden aanvliegen. Dan zag je vervolgens veren rondvliegen :D
Filmpje nog gezien van die gast die doordraaide bij de grens?
pi_216613316
quote:
5s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:28 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 waarom neem je dan niet gewoon een kruik mee naar bed?
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten. Maar dat hielp niet voldoende. Blijkbaar doet voet in water toch wat anders dan een kruik.

Ik luister overigens tijdens het wandelen nu 'slapen als een oermens', en daarin ging vandaag toevallig ook een stuk over koude voeten. Daar werd gezegd dat kruik niet bij je voeten hoeft, kruik in je rug zorgt ook al voor warm en betere doorbloeding en daarmee warmere voeten. Dus dat kan ik nog proberen als het weer nodig is, of dat beter werkt dan bij voeten.
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 22:21:24 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216613654
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Filmpje nog gezien van die gast die doordraaide bij de grens?
Nee, maar wel uitgebreider artikel gelezen van DvhN. De politie lijkt wel fouten gemaakt te hebben, de Staatsanwaltschaft in Aurich was een onderzoek gestart las ik.
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 22:22:56 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216613677
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten.
Wat doe je als het echt winter wordt dan? Groeten vanonder het 'zomer'dekbed :P
pi_216613777
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten. Maar dat hielp niet voldoende. Blijkbaar doet voet in water toch wat anders dan een kruik.

Ik luister overigens tijdens het wandelen nu 'slapen als een oermens', en daarin ging vandaag toevallig ook een stuk over koude voeten. Daar werd gezegd dat kruik niet bij je voeten hoeft, kruik in je rug zorgt ook al voor warm en betere doorbloeding en daarmee warmere voeten. Dus dat kan ik nog proberen als het weer nodig is, of dat beter werkt dan bij voeten.
2 of 3 sokken over elkaar werkt ook vaak goed, net als laagjes bij kleding.
pi_216613941
quote:
10s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat doe je als het echt winter wordt dan? Groeten vanonder het 'zomer'dekbed :P
Het is mn dunne zomerdekbed en mn zomerdeel van vier seizoenen dekbed, dus heb daar nog het winter deel van als echt koud ;) maar zo koud is het nu helemaal niet, en alleen mn voeten waren koud dus anders raakt de rest oververhit ;)

quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:29 schreef Blues het volgende:

[..]
2 of 3 sokken over elkaar werkt ook vaak goed, net als laagjes bij kleding.
Goeie tip. Ik heb nu wollen sokken aan, die schijnen beter te reguleren. Het is ook alleen begin vd nacht hoor als ik er last van heb, ergens in de nacht trek ik de sokken altijd in mn slaap uit :)
pi_216614203
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Het is mn dunne zomerdekbed en mn zomerdeel van vier seizoenen dekbed, dus heb daar nog het winter deel van als echt koud ;) maar zo koud is het nu helemaal niet, en alleen mn voeten waren koud dus anders raakt de rest oververhit ;)
[..]
Goeie tip. Ik heb nu wollen sokken aan, die schijnen beter te reguleren. Het is ook alleen begin vd nacht hoor als ik er last van heb, ergens in de nacht trek ik de sokken altijd in mn slaap uit :)
SokBoks :D
pi_216614250
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:22 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX het is gelukkig niet elke dag/avond hoor, en ook niet continu. Gister denk ik van de koude badkamervloer en daarna niet meer opgewarmd. Even halve minuut in warm water lost gelukkig vooralsnog het probleem steeds op, dus dat scheelt. Moet vooral gewoon eerder dat doen ipv in warme bed willen blijven en hopen dat het dan wel bij trekt. Heb vanavond wel wat dikkere sokken aan. Handen zijn wel gewoon warm, dat scheelt.

En dan goed nieuws:
Vandaag was het alweer 42 min eerder licht dan op het laatste moment, en 1u14 min later donker dan op het vroegste moment!
Over een week is het 13 min eerder licht en 13 min later donker dan vandaag!
Over twee weken is het 28 min eerder licht en 26 min later donker dan vandaag!
Over een maand is het alweer 59 min eerder licht en 52 min later donker dan vandaag!

*O*
Je merkt het echt al. Vanavond bracht m'n pa broertje en mij naar het station na het avondeten en het was gewoon nog een beetje licht _O_
pi_216614260
Sokken in bed, nope. Wel een warme kersenpittenzak als ik niet B als kachel heb.

Mijn problemen met wintertenen en continu koude voeten zijn volledig weggegaan toen ik regelmatig ging hardlopen. Ik denk dat het met doorbloeding te maken heeft :D
pi_216614352
Wanneer ik geen elektrische deken aan heb, altijd sokken aan, ook vaak in de zomer, hooguit een half uur De fijne bedsokken ben ik helaas doorheen, die je bij klm bc kreeg, maar na tig jaar veelvuldig gebruik zijn ze op.
En 2 losse dekbedden, zo blij met mijn idee (al blijkt een groot deel van familie en vrienden dat al jaren te hebben. Halverwege de nacht schuif ik er 1 af.
pi_216614480
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Had hier overheen gelezen, enig idee wat er aan de hand is met de haan? Of heeft hij een bloedhekel aan mensen?
pi_216614752
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Had hier overheen gelezen, enig idee wat er aan de hand is met de haan? Of heeft hij een bloedhekel aan mensen?
Hij verdedigt gewoon zijn hennen tegen dat verschrikkelijke monster dat iedere dag mais komt brengen :')
pi_216615096
Twee uurtjes geslapen, woelen en nu digitaal winkelen bij ikea 😎
pi_216615190
Half uurtje later en bij bol een vloerbeschermingsmat 3W besteld w/

Oh en vanmiddag bij de makro - kwamen we toch ‘langs’ - een vloerwisser met lange stee. 75 cm breed.
En een liefheit / leitlief droogrek voor aan een deur: ik ga enorm de railing van de vide missen waarover de dekbedhoes XL snel droogt en de lakens. -O-
Even gerammeld aan de draadhekken /stellingkast voor in het magazijn.
Goed bevonden.nog even secuur inmeten.

[ Bericht 60% gewijzigd door AnneX op 10-02-2025 01:51:28 ]
pi_216615316
En het meest eenvoudige en betaalbare douchekrukje is onderweg.
https://www.beslist.nl/p/main_sanitair/nl-nl-gold-4008838234273/
Grijs is geen kleur, zwart is deprimerend, dan maar medisch wit.
Er was geen vrolijk rood. Daarvoor is er al een mooie rooie badkamermat.
Er is heel veel, ook design voor bijna ¤ 200,-😳

Tja, nu zijn wij gewend aan het betegelde bankje. Hendig heur.

Nu echt wel gaaaaap. :Z

[ Bericht 26% gewijzigd door AnneX op 10-02-2025 02:27:43 ]
pi_216615884
Dat is nog eens een productieve nacht @AnneX :O :z :Z ^O^ .
Mijn (teams)afspraak met de andere kant van de wereld om 7 uur vanmorgen gaat niet door dus ik doe lekker wat rustiger aan met opstaan.
pi_216616007
Ik had gisteravond computerstruggles en een existentiële crisis (wat doe ik in een computer-PhD als ik m'n privé computer al niet eens netjes kan backuppen?) dus uiteindelijk misschien 5 uurtjes slaap gehad. En ik moet nog een hele week :'( ik wil nu al niet meer :'(
pi_216616065
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Je merkt het echt al. Vanavond bracht m'n pa broertje en mij naar het station na het avondeten en het was gewoon nog een beetje licht _O_
:Y Ik kon afgelopen week voor het eerst weer de kortste route naar huis fietsen O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216616570
Mogge!
Vandaag thuiswerken dus na de weker even omgedraaid, niet handig wel lekker.

@AnneX ik heb al sinds het begin dit droogrek (en een opstapje om erbij te kunnen :D ) https://www.bol.com/nl/nl(...)R2VOdDBoCFssQAvD_BwE
pi_216616617
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vandaag thuiswerken dus na de weker even omgedraaid, niet handig wel lekker.

@:annex ik heb al sinds het begin dit droogrek (en een opstapje om erbij te kunnen :D ) https://www.bol.com/nl/nl(...)R2VOdDBoCFssQAvD_BwE
Verdorie…bol is commercieel…wil toch verkopen.!?
Tegenwoordig linkt het niet rechtstreeks en komt ‘gewoon’ een soort frontpage te voorschijn i.p.v. het artikel. Dus zoek het maar uit.
Heb je een link bij een andere winkel? Tja, blokker is niet meer. Helaasch. 8)7

Of een merknaam.
En ik bedenk mij nu, dat er zo’n buizen verwarming in de badkamer is.
Bijv. voor verwarmde handdoeken. Wil ik dat eigenlijk? Niet praktisch voor hoezen.

Nu lopen wij op adrenaline. Straks - over 2 weken - of na verkoop huis, stort ik ongelooflijk in. Vrees ik. 😎
Wat huis betreft: al 2 vragen naar de prijs en verwezen naar de makelaar, die vanmiddag komt. In ieder geval alvast onderzoeken zij wat hun opties zijn qua hypo.

Als ik in herhaling val..excuus. Lees er maar overheen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 10-02-2025 09:18:40 ]
pi_216616640
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
Verdorie…bol is commercieel…wil verkopen.
Tegenwoordig linkt het niet rechtstreeks en komt ‘gewoon’ een soort frontpage te voorschijn i.p.v. het artikel. Dus zoek het maar uit.
Heb je een link bij een andere winkel? Tja, blokker is niet meer. Helaasch. 8)7
De eigen site https://www.leifheit.nl/nl-nl/wanddroogrek/7945
pi_216616696
quote:
Ja, daarmee stond ik in mijn hand. Alleen huurhuis!
Dan toch even vragen aan verhuurder, tevens buurman. Die nadrukkelijk stelt, dattie geen huismeester is. Wèl behulpzaam zei de vorige bewoonster.

Andere huurders: hóe doen jullie dat? Zo’n hoes van 220 x 240 plus 2 x onderlakens in de droger komt er ongetwijfeld als een gigaprop uit. En dan moet die 2 x draaien: nog eens voor handdoeken en kleiner spul.
Nu ook in de wasmachine met al het kleine spul als ondergoed erin gedraaid. Of mouwen van shirts of overhemden.

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 10-02-2025 09:25:13 ]
pi_216616763
De dekbedhoes niet met kleine spul in de wasmachine en droger doen.
pi_216616789
Nou ben ik voorstander van schoon en fris.
Niet het slaafje van de machines om was erin/eruit te doen.
Het zijn beiden 8 kg machines. Half leeg draaien is ook weer zoiets.
pi_216616865
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dan toch even vragen aan verhuurder, tevens buurman. Die nadrukkelijk stelt, dattie geen huismeester is. Wèl behulpzaam zei de vorige bewoonster.

Andere huurders: hóe doen jullie dat? Zo’n hoes van 220 x 240 plus 2 x onderlakens in de droger komt er ongetwijfeld als een gigaprop uit. En dan moet die 2 x draaien: nog eens voor handdoeken en kleiner spul.
Nu ook in de wasmachine met al het kleine spul als ondergoed erin gedraaid. Of mouwen van shirts of overhemden.
Wanneer je niets aan de muren mag hangen zou je ook geen schilderijen mogen? Of een (ik verzin maar iets) een kapstok. Even vragen hoevdat zit, bij weggaan vul je de gaatjes weer. Bij mijn vorige (huurhuis j had ik boekenrekken aan de muur, gaatjes met alebastine dichtgemaakt
pi_216616875
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ik heb een simpel droogrek van Ikea. Ik hang mijn dekbedovertrek en onderlaken dubbelgevouwen eraan en dan zigzag. Dubbelgevouwen omdat m'n wasrek niet hoog genoeg is om de lap er languit te hangen, en zigzag omdat het wasrek natuurlijk niet breed genoeg is.

Je kan ook een lijntje spannen op het balkon of in logeerkamer/berging. B heeft van die uittreklijnen van Leifheit (zoek op Rollfix). Die zitten op een soort rol en kun je ook losmaken als je ze niet nodig hebt.
pi_216616898
Ik mag in mijn huurappartement ook gewoon in de muur boren hoor. Alleen niet in het plafond (alsnog gedaan voor gordijnrails haha)
pi_216616917
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:28 schreef AnneX het volgende:
Nou ben ik voorstander van schoon en fris.
Niet het slaafje van de machines om was erin/eruit te doen.
Het zijn beiden 8 kg machines. Half leeg draaien is ook weer zoiets.
Half leeg is zeker voor de droger geen issue. Die stopt als de boel droog is, meestal eerder als ie minder vol zit. Voor laatste beetje hang ik het dan in de weg in de kamer en een uurtje later is het dan wel droog.

Ook droog de dekbedhoes altijd los en dan kussenslopen en matrashoes samen.
pi_216617025
Ik doe een 200x200 dekbedovertrek, 180x200 hoeslaken, 180x200 molton en twee kussenslopen samen in de droger en dat gaat prima. Bij mij komt het er niet als een grote prop uit. Hoeveel handdoeken moeten er bij? Als er twee bij moeten past dat wss wel. Dan kan je 1x draaien voor beddengoed en handdoeken en 1x voor ander spul. Of je doet het klein spul als onderbroeken niet in de droger en hangt het uit. Of je draait je droger gewoon 2x.

Ik heb een 9kg wasmachine en 8kg droger. Ik doe 1x per week een kledingwas (gewoon alle kleuren enz bij elkaar) en ongeveer 1x per week een 60 graden was (om de week beddengoed, 1x per maand handdoeken en theedoeken enz - heb een redelijke voorraad dus is niet elke twee weken nodig). En dan bij beddengoedweek 2x droger (1x beddengoed, 1x kleding deel dat in droger kan) en bij handdoekenweek 1x (alles bij elkaar). Mijn droger past programma ook aan op hoeveelheid en hoe droog het is, dus een kleinere vulling leidt ook tot een korter programma.

Plus ik heb droogrekken die ik op de grond kan zetten, vooral omdat ik dat zelf handiger vind. Maar een huurhuis betekent niet dat je meteen helemaal nergens iets aan een muur mag ophangen ofzo he? Kijk even in je huurcontract wat daarover staat en/of vraag het inderdaad even na. Ik mag gewoon gaten boren in de muren, als ik ze maar opvul als ik wegga.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 10-02-2025 10:05:37 ]
pi_216617356
Ik heb geen droger *G*
Heb ook een hekel aan wasgoed dat zo helemaal zacht uit de droger komt. Liever ruwe handdoeken O+
pi_216617362
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen droger *G*
Heb ook een hekel aan wasgoed dat zo helemaal zacht uit de droger komt. Liever ruwe handdoeken O+
Daarom hangen mijn handdoeken nu aan dat leifheit rek. Team schuurpapier ;)
pi_216617367
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daarom hangen mijn handdoeken nu aan dat leifheit rek. Team schuurpapier ;)
Team schuurpapier *G*
pi_216617370
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen droger *G*
Ik heb wel een droger maar die doet het al een tijd niet meer :D

Maar ik gebruikte hem al nauwelijks. Ruwe handdoeken zijn heerlijk :Y
pi_216617430
Ik gebruik 'm alleen wanneer mijn armen/schouders pijn doen. En dan ben ik er ook heel erg blij mee (nooit gedacht)
  maandag 10 februari 2025 @ 10:29:39 #241
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216617486
tip : als je niet wilt dat alles er als 1 grote prop uit komt, doe dan je dekbed overtrek DICHT voor je hem in de wasmachine gooit.. kan er ook niks in komen
pi_216617496
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik 'm alleen wanneer mijn armen/schouders pijn doen. En dan ben ik er ook heel erg blij mee (nooit gedacht)
Dat kan ik me goed voorstellen :Y
pi_216617512
Man is ziek thuis. Ondertussen ben ik allemaal kleine klusjes voor de brouwerij aan het doen.
  maandag 10 februari 2025 @ 10:36:52 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216617601
ik ga vandaag denk ik eens eindelijk alle klusjes doen die ik dit weekend wilde doen :o

EN naar de huisarts, eens zien wat er in de menopause pijplijn zit :P
pi_216617620
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:31 schreef Sarabi het volgende:
Man is ziek thuis. Ondertussen ben ik allemaal kleine klusjes voor de brouwerij aan het doen.
Volgende week maandag is er bij de Keuringsdienst een special over IPA's
pi_216617638
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tip : als je niet wilt dat alles er als 1 grote prop uit komt, doe dan je dekbed overtrek DICHT voor je hem in de wasmachine gooit.. kan er ook niks in komen
Yes dear. Alleen zijn er nog twee, waar dat niet gaat.
Affijn, wat Kaatje zegt: overleg met huisbaas. Die kwam vrijdag een bakkie doen en kreeg een rondleiding ( Aag) en weet nu waar wij vandaan komen.

Ach mijn hoofd tolt. Vanmiddag 2 afspraken en dan staan er weer zaken geregeld waar dan omheen te plannen is.
pi_216617682
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgende week maandag is er bij de Keuringsdienst een special over IPA's
Ah interessant. Even in de gaten houden, ookal zal het vast wel genoeg gedeeld worden in de bierwereld :D
pi_216617736
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren :D
https://www.gelderlander.(...)-van-state~aee86c70/
pi_216617791
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Barreltje het volgende:
Als je eentje hebt die dicht kan. Mijn Hema dekbedovertrekken hebben een gat en een instopstrook. Ik heb er een van de Ikea die wel knopen heeft, maar geen instopstrook. Maar zonder instopstrook raak ik m'n dekbed 's nachts de hele tijd kwijt :')
pi_216617839
Handdoeken van de lijn :'(
Nee, duidelijk team droger hier.

Na drie nachten op rij met weer urenlang wakker liggen, ging afgelopen nacht weer beter. Wel vaak wakker geweest, maar ook steeds snel weer in slaap gevallen. En ik sliep wat eerder dan vorige nachten. Toen ik de kat vanochtend hoorde springen naar de deurklink (meestal ergens tussen 6.30-7.15 begint dat) niet opgestaan en open gedaan en daarna terug naar bed, maar oordoppen in gedaan en verder geslapen. Werd pas 8.25 weer wakker :). Inmiddels had kat ook zelf de deur open gekregen dus ze zaten samen voor mijn deur klaar O+ .

Wel moeite met werk opstarten, maar dat is vooral door weinig werk met deadlines die deze week zijn. Dat vind ik ingewikkeld, dan ga ik uitstellen. Zometeen maar even weer alles opschrijven wat ik deze week wil doen en dan verdelen over de dagen en mezelf deadlines geven met een leuke beloning erop. Ik blijf die eeuwige student die niks gedaan krijgt als het niet écht écht NU moet :')
pi_216617898
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als je eentje hebt die dicht kan. Mijn Hema dekbedovertrekken hebben een gat en een instopstrook. Ik heb er een van de Ikea die wel knopen heeft, maar geen instopstrook. Maar zonder instopstrook raak ik m'n dekbed 's nachts de hele tijd kwijt :')
Hier net zo. Alleen hou ik van de hoes zonder instopstrook. Al mijn volgende hoezen ga ik kopen zonder instopstrook :D
pi_216617918
@AnneX ik heb deze, kan ook een compleet dekbedhoes overheen gehangen worden.

Nederlands design en fabrikage.
https://www.speed-dryer.nl/

[ Bericht 7% gewijzigd door sigme op 10-02-2025 11:31:24 ]
pi_216618311
pffff ging iets verkeerds met het systeem om documenten in te voeren, iets helemaal kwijt. Maar één van de teamleider werkt net zoals ik, dus binnen 3 minuten had zij het gevonden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 februari 2025 @ 12:35:00 #254
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216619027
pi_216619036
Ja RB, pas 74.
pi_216619580
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:35 schreef Blues het volgende:
Ja RB, pas 74.
Ja, dat was best schrikken. Honeymoonquiz, zoveel naar gekeken.
pi_216620357
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:01 schreef sigme het volgende:
@:annex ik heb deze, kan ook een compleet dekbedhoes overheen gehangen worden.
[ afbeelding ]

Nederlands design en fabrikage.
https://www.speed-dryer.nl/
Oooooh….🥰 opgeslagen! Dank.
Even afwachten of er vrije ruimte overblijft.
pi_216620710
MnX begint te stressen en overschat zichzelf 8)7 met sjouwen van kasten.
Wat ik weer onverstandig vind.

Op het nieuwe adres is de keuze tussen kpn en delta. De laatste met glasvezel ín huis.
Eigenlijk wil ik met gmail en consorten niks te maken hebben.
Weten jullie van andere betrouwbare opties? Heeft delta de voorkeur boven kpn, gezien de glasvezel in huis.

Side note: huisadres veranderen heb ik minder moeite mee dan mailadres veranderen. 8)7
pi_216620731
Ach, Ron is overleden. Deed leuke amusementsprogramma’s.
pi_216620957
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
Op het nieuwe adres is de keuze tussen kpn en delta. De laatste met glasvezel ín huis.
Weten jullie van andere betrouwbare opties? Heeft delta de voorkeur boven kpn, gezien de glasvezel in huis.
Volgens mij zijn er twee (of drie) dingen door elkaar aan het lopen.

Ding 1: Glasvezel heb je of heb je niet. Als je het niet hebt en je wilt er wel gebruik van maken, dan zal het fysiek aangelegd moeten worden. Gravertje, straat open, kabels in de grond stoppen. Kost tijd en geld.

Ding 2: KPN en Delta zorgen voor internetprik op je kabel. Als je glasvezel hebt, kunnen ze allebei hun prik over die glasvezel aanbieden. Heb je geen glasvezel, dan gaat het waarschijnlijk over bestaande (koperen) kabels. Waar ook telefoon en TV overheen gaan.

Ding 3: Gmail is een website, een emailprovider. Daar kun je een emaidienst afnemen die je via Internet kunt benaderen. Maar je kunt ook een andere emailprovider kiezen, zoals yahoo, of hotmail, of outlook.com, of iets wat je prikprovider aanbiedt zoals kpnmail. Op zich kun je elke website benaderen met internetprik van elke provider, en kan internetprik over zowel koper als glas.

Dus als je niks met Gmail te maken wilt hebben, is op zich prima, maar dat zegt niks over of je KPN of Delta moet nemen. En trouwens, als je niks met Gmail te maken wilt hebben wil je dat waarschijnlijk ook niet met Microsoft of Apple. En die alle drie ontwijken gaat erg lastig worden. Succes :)
  maandag 10 februari 2025 @ 15:21:33 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216621222
@AnneX heb je nu nog een annex@casema.net dan ?

en verder wat Fles zegt.

waarom eigenlijk niet Gmail ? wat is de aversie daartegen?
  maandag 10 februari 2025 @ 15:47:41 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216621559
O+ gmail O+ google O+ microsoft O+ Apple O+ Samsung O+ Simca O+ L'Oreal O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 10 februari 2025 @ 15:54:19 #263
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216621636
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er twee (of drie) dingen door elkaar aan het lopen.

Ding 1: Glasvezel heb je of heb je niet. Als je het niet hebt en je wilt er wel gebruik van maken, dan zal het fysiek aangelegd moeten worden. Gravertje, straat open, kabels in de grond stoppen. Kost tijd en geld.

Ding 2: KPN en Delta zorgen voor internetprik op je kabel. Als je glasvezel hebt, kunnen ze allebei hun prik over die glasvezel aanbieden. Heb je geen glasvezel, dan gaat het waarschijnlijk over bestaande (koperen) kabels. Waar ook telefoon en TV overheen gaan.

Ding 3: Gmail is een website, een emailprovider. Daar kun je een emaidienst afnemen die je via Internet kunt benaderen. Maar je kunt ook een andere emailprovider kiezen, zoals yahoo, of hotmail, of outlook.com, of iets wat je prikprovider aanbiedt zoals kpnmail. Op zich kun je elke website benaderen met internetprik van elke provider, en kan internetprik over zowel koper als glas.

Dus als je niks met Gmail te maken wilt hebben, is op zich prima, maar dat zegt niks over of je KPN of Delta moet nemen. En trouwens, als je niks met Gmail te maken wilt hebben wil je dat waarschijnlijk ook niet met Microsoft of Apple. En die alle drie ontwijken gaat erg lastig worden. Succes :)
Ik begrijp nu wel waarom je ouders jouw opzadelen met hun computer issues…
pi_216621647
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik begrijp nu wel waarom je ouders jouw opzadelen met hun computer issues…
Godver. Lijkt het weer alsof ik er wat vanaf weet? :?
  maandag 10 februari 2025 @ 15:56:39 #265
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216621675
quote:
11s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Godver. Lijkt het weer alsof ik er wat vanaf weet? :?
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…
pi_216621730
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…
Inderdaad. Ik snap dit ook helemaal (en op IT gebied ben ik een noob)
pi_216621748
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nou dat valt wel mee hoor :')
  maandag 10 februari 2025 @ 16:04:36 #268
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216621820
quote:
81s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dat valt wel mee hoor :')
OK, dan is het onbegrijpelijk lulverhaal… :P
pi_216621832
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]
OK, dan is het onbegrijpelijk lulverhaal… :P
Mooi. Dan mij niks meer vragen :P

Pfoei O-)
  maandag 10 februari 2025 @ 16:08:21 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216621869
Punt 2 heb ik wel op- en of aanmerkingen over ;) Want -sommig glasvezel kan je kiezen wie-of-wat je erop aan laat sluiten, bij andere glasvezel heb je verplichte winkelnering bij 1 of 2 aanbieders.
pi_216621992
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:08 schreef fietsie het volgende:
Punt 2 heb ik wel op- en of aanmerkingen over ;) Want -sommig glasvezel kan je kiezen wie-of-wat je erop aan laat sluiten, bij andere glasvezel heb je verplichte winkelnering bij 1 of 2 aanbieders.
Dat kan gebeuren ja. Dan kun je nog kiezen om een andere glasboer je infra aan te laten leggen en een zelfgekozen prikboer te nemen voor je signaal maar dat is meestal duurder. En soberzo veel meer uitzoekwerk en geregel en gezeik.
  maandag 10 februari 2025 @ 16:21:37 #272
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216622071
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dat kan gebeuren ja. Dan kun je nog kiezen om een andere glasboer je infra aan te laten leggen en een zelfgekozen prikboer te nemen voor je signaal maar dat is meestal duurder. En soberzo veel meer uitzoekwerk en geregel en gezeik.
Maar vaak wel weer betere diensten, configureerbare spullenboel en minder last van een scriptjes oplezende helpt-niet-desk
pi_216622081
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:21 schreef fietsie het volgende:
configureerbare spullenboel
Iets zegt me dat @AnneX hier betrekkelijk weinig voordeel aan gaat hebben.
pi_216622129
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:21 schreef Barreltje het volgende:

waarom eigenlijk niet Gmail ? wat is de aversie daartegen?
Dat wou ik ook net gaan vragen
pi_216622142
Verder is het zo'n dag waarop alles fout gaat.
Laat net een volle doos bier uit mijn handen vallen, gelukkig maar een paar flesjes kapot maar wel flink wat rotzooi.
En toen kwam ik er achter dat de stofzuiger toch echt kapot is -O-
pi_216622193
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Verder is het zo'n dag waarop alles fout gaat.
Laat net een volle doos bier uit mijn handen vallen, gelukkig maar een paar flesjes kapot maar wel flink wat rotzooi.
En toen kwam ik er achter dat de stofzuiger toch echt kapot is -O-
Gewoon even niets meer doen. Lekker op de bank met een (overgebleven) biertje en een boek. Veiligheid boven alles.

Zo, alle mails verwerkt, dossiers weer in orde gemaakt. Client die 2x per week komt vragen hoe het met zijn zaak zit voor de zoveelste keer verteld dat hij over een jaar op z'n vroegst wat kan verwachten. Hij zegt het te begrijpen, maar ik heb (na vorige ervaringen) zo m'n twijfels.
pi_216622318
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
MnX begint te stressen en overschat zichzelf 8)7 met sjouwen van kasten.
Wat ik weer onverstandig vind.

Side note: huisadres veranderen heb ik minder moeite mee dan mailadres veranderen. 8)7
O+
  maandag 10 februari 2025 @ 16:51:46 #278
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216622403
Naar aanleiding van het topic van G over Gault Millau
CUL / Gault&Millau 2025
Zat ik een paar reviews te lezen door klanten van restaurants. Eentje had een restaurant met 1 ster (van 5) beoordeeld. Na het Corona jaar was deze bij een restaurant gekomen en wilden lekker eten en hun cadeaubon daarbij inwisselen. Het restaurant weigerde dit, want verlopen (mede door corona).
Echt, het geld heb je al binnen en dan weiger je een dienst daarvoor te leveren?
Laat maar weer eens zien dat zulke cadeaubonnen gewoon een vreselijk slecht idee zijn, nog afgezien van de horkerigheid van deze Horecaffer.
Gezien de prijzen op de menukaart, en de hoogte van de cadeaubon had het restaurant wellicht geen winst gemaakt, maar verlies ook niet.
pi_216622567
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gewoon even niets meer doen. Lekker op de bank met een (overgebleven) biertje en een boek. Veiligheid boven alles.

Ik zou eigenlijk niet drinken vandaag maar ik vind dit als een goed idee klinken.
Warm bad, boek en een biertje it is.
  maandag 10 februari 2025 @ 17:12:16 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216622658
ohh! ik doe mezelf zo ook even een baileys kado..
kan ik naast de poesels gaan liggen.. die kregen allebei een katnib kussentje kado, dus die liggen er voor de rest van de avond af :P
pi_216622689
ik moet vanavond nog naar de pedicure. Hopelijk komt de sneeuw pas later :X
  maandag 10 februari 2025 @ 17:17:35 #282
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216622724
Hier poedersuikersneeuwt het al uren, en het smelt direct weg
pi_216622769
Hier lijkt er geen sneeuw te komen -O-

Ondertussen een nieuwe stofzuiger besteld. Een budgettopper zoals Bol het noemt :D ondertussen maar sparen voor een nieuwe Dyson.
  maandag 10 februari 2025 @ 17:24:37 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216622843
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ik moet vanavond nog naar de pedicure. Hopelijk komt de sneeuw pas later :X
Ik heb nu een associatie met de eeltsneeuw die vaak door de lucht stoof als ik vroeger bij de thuiszorg werkte en net op moment dat de pedicure bezig was aankwam :') :')

Memories O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 februari 2025 @ 17:26:36 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216622877
Geen sneeuw. Alleen kou :X maar daar kan je op kleden. Tis geen lekkere kou, dat wel oO<
pi_216622905
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb nu een associatie met de eeltsneeuw die vaak door de lucht stoof als ik vroeger bij de thuiszorg werkte en net op moment dat de pedicure bezig was aankwam :') :')

Memories O+
Oh dat heb ik thuis ook ja met mijn elektrische voetenvijl. Soort schuurmachientje is dat.
pi_216623493
Dank aan @Dr_Flash w/ voor de foolproof uitleg.
Doorgemaild naar MnX.

Het was toch niet zó slim om de ikeakast te kopen afgelopen zondag.
Voor het bedrag van demonteren, vervoer en monteren hadden wij ook een nieuwe van ikea kunnen laten bezorgen😂
Nu mannetje putters uit de omgeving inschakelen en bus huren om het zelf te doen.

Vanmiddag de makelaar op bezoek, die de verkoop in gang zet. Wij kenden haar al van een vorig keer.
De dochter van buren, die hier is opgegroeid, kwam al langs. Kaartje afgegeven.
En even bijgekletst. Pre-corona was zij onze huiskapster.
Aan een andere jonge vent, uit het dorp, die ik het ook gun, het nummer van de makelaar doorgegeven. Die was cito naar de bank gegaan voor de opties.

En allerlei geregel dus.

@Barreltje mijn mailadres was <depraktijknaam@ziggo.nl>

Wij eten nog uit de box van vorige week: pittige laksa 😇
Er staan al weer 6 maaltijden in de koeling plus nóg eentje van vorige week.
Zondag net een eetafspraak gemaakt in Ouderkerk.
  maandag 10 februari 2025 @ 18:13:10 #288
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216623514
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:26 schreef borisz het volgende:
Geen sneeuw. Alleen kou :X maar daar kan je op kleden. Tis geen lekkere kou, dat wel oO<
Hier 38 graden in hartje Buenos Aires. Ruilen? :{
  maandag 10 februari 2025 @ 18:18:51 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216623562
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:11 schreef AnneX het volgende:
Dank aan @:Dr_Flash w/ voor de foolproof uitleg.
Doorgemaild naar MnX.

En allerlei geregel dus.

@:Barreltje mijn mailadres was <depraktijknaam@ziggo.nl>

dan kunnen de slimme IT meneren je hier vast uitleggen hoe je dat email adres mee kan nemen ..
  maandag 10 februari 2025 @ 18:30:17 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216623688
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]
dan kunnen de slimme IT meneren je hier vast uitleggen hoe je dat email adres mee kan nemen ..
zo lang je bij Ziggo een abonnement afneemt ja
pi_216623781
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:30 schreef fietsie het volgende:

zo lang je bij Ziggo een abonnement afneemt ja
Je kan nu al een nieuw-onafhankelijk-van-een-provider-emailadres aanmaken en je ziggomail zo instellen dat, zolang je nog bij ziggo bent, de mails automagisch worden doorgestuurd.
@AnneX
pi_216623835
Weer een BHV opfriscursus gehad eind vd werkdag.
Blijft geinig om te oefenen met bijv zo'n vluchtstoel waarmee je een patiënt (nu een gillende collega)van de trap af kan krijgen.
_O-
pi_216623905
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
Blijft geinig om te oefenen met bijv zo'n vluchtstoel waarmee je een patiënt (nu een gillende collega)van de trap af kan krijgen.
_O-
Misschien ook wel het idee :P Dat de patiënt in voorkomende gevallen harder schrikt van "Shit volgens mij doen die meiden dit vaker!" dan van "Halp de keet staat in de fik!" :P
pi_216623981
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
_O-
Ik gaf een Excel opfriscursus aan het eind van mijn werkdag.
Blijft geinig, van die ICT-collega's die zich verbazen over wat een geweldige dingen excel kan.
En dan heb ik het over supereenvoudige instap-formuletjes he. Of sorteren. Er gaat een wereld voor ze open.
pi_216624019
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Je kan nu al een nieuw-onafhankelijk-van-een-provider-emailadres aanmaken en je ziggomail zo instellen dat, zolang je nog bij ziggo bent, de mails automagisch worden doorgestuurd.
@:annex
Ik begon net te schrijven en bedacht toen, even teruglezen. Mijn "hetnet" mail stuurt alles wat binnenkomt automatisch door naar mijn huidige mailadres.
pi_216624024
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:52 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik gaf een Excel opfriscursus aan het eind van mijn werkdag.
Blijft geinig, van die ICT-collega's die zich verbazen over wat een geweldige dingen excel kan.
En dan heb ik het over supereenvoudige instap-formuletjes he. Of sorteren. Er gaat een wereld voor ze open.
dubbelklikken op een kolomscheiding om de kolom de passende breedte te geven
dubbelklikken op het kruis rechtsonder in de cel om de berekening door te voeren naar het eind van de reeks

_O_
pi_216624089
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
dubbelklikken op een kolomscheiding om de kolom de passende breedte te geven
dubbelklikken op het kruis rechtsonder in de cel om de berekening door te voeren naar het eind van de reeks

_O_
Ja, dat soort dingetjes. Die 2e hebben ze nog niet soepel onder de knie.
pi_216624122
Ik ben tegenwoordig aan het experimenteren met draaitabellen. Ook interessant wat je daarmee kunt doen :9
pi_216624253
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben tegenwoordig aan het experimenteren met draaitabellen. Ook interessant wat je daarmee kunt doen :9
Draaitabellen zijn de bom.
Bovendien is dat a) heel simpel en b) voor de meeste mensen veels te hoog gegrepen, dus je blijft er mee scoren :D
pi_216624303
O+ excel O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216624327
VBA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')