abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2025 @ 08:15:40 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216579850
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 08:26:42 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216579928
3x rechts is ook links :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216580722
Mogguh!

Ik had ook verfproblemathiek :+ kozijnen in de grondverf, maar de verf was te oud dus de consistentie niet meer goed. (En dan toch tegen beter weten in proberen, want een halve emmer dure verf wegmieteren is ook weer zo zonde … )
Kan het er ook weer afschuren :') jottum.

Jammer van de wat mindere animo fles, maar wellicht is een groep van 31 nog wel leuker, makkelijker om iets een keer met z’n allen te doen en je spreekt elkaar misschien ook net wat meer?

@derLudolf ik zou geen hond nemen. Wel jammer dat je hem zo afwijst en beoordeeld op ‘nut’. Maar goed, dat is goed recht gezien je er zelf niet voor gekozen hebt. (Maar dat heeft die hond dus ook niet)

Gefeliciteerd @AnneX ! Dat wordt wel even een verandering.

Fijn dat het steeds beter gaat met alle angsten @vlindertje89 :) Genoeg deuken (en rimpels :') ) in mijn hoofd hoor :D
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:29:24 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216580798
Gisteren knalde een Nederlandse auto door een Duitse grenscontrole bij Bad Nieuweschans en reed richting de A31 om daar zuidwaarts te gaan. Opeen gegeven moment draaide de auto om en reed weer richting het noorden.

RTV Noord: Bundespolizei heeft de auto doorzeefd, vervolgens kon de auto worden klemgereden.
NDR: er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.

Tja vind je het gek dat sommige mensen de reguliere media niet vertrouwen.
pi_216580809
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:15 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

[..] hond [..]nut [..]
Onze hont is een mastine, qua ras een veebeschermingshond. Je zou denken dat je dat in de praktijk niet merkt.

Één van onze katten sneaked wel eens de gang in, en wordt dan of door mij terug gezet of krijgt een "wat doe jij hier klootzak?" Van mijn partner naar zijn hoofd geslingerd.

Hond let blijkbaar goed op, want specifiek die kat mag nu *niet* in de gang. Onderbuiks grommen, en als daar geen adequate actie op volgt een diepe zware "WOEF". Alle andere situaties: prima interactie tussen kat en hond.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:46:10 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216580915
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Onze hont is een mastine, qua ras een veebeschermingshond. Je zou denken dat je dat in de praktijk niet merkt.

Één van onze katten sneaked wel eens de gang in, en wordt dan of door mij terug gezet of krijgt een "wat doe jij hier klootzak?" Van mijn partner naar zijn hoofd geslingerd.

Hond let blijkbaar goed op, want specifiek die kat mag nu *niet* in de gang. Onderbuiks grommen, en als daar geen adequate actie op volgt een diepe zware "WOEF". Alle andere situaties: prima interactie tussen kat en hond.
Oud collega van m'n pa was een keer op bezoek en had d'r Pyrenese berghond mee. Ze zaten buiten, even rondje langs de randen van de tuin en het beest wist precies waar hij mocht komen en kon vrij rondlopen.
pi_216580940
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:29 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren knalde een Nederlandse auto door een Duitse grenscontrole bij Bad Nieuweschans en reed richting de A31 om daar zuidwaarts te gaan. Opeen gegeven moment draaide de auto om en reed weer richting het noorden.

RTV Noord: Bundespolizei heeft de auto doorzeefd, vervolgens kon de auto worden klemgereden.
NDR: er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.

Tja vind je het gek dat sommige mensen de reguliere media niet vertrouwen.
Welke titel vind je niet goed dan?
pi_216581004
Volgens mijn zijn spaniels jachthonden die gefokt zijn om vogels op te jagen. Dus uit het struikgewas te jagen zodat ze geschoten kunnen worden. Die hoeven dus niet zo goed te luisteren maar moeten vooral onafhankelijk en avontuurlijk zijn. In tegenstelling tot de jachthonden die enorm op de jager gericht moeten zijn (om te apporteren, aan te wijzen etc). Dit is althans de hypothese die ik bedacht heb nadat ik na jarenlang met terriërs in een huis gewoond te hebben heb geconcludeerd dat ze genetisch gewoon niet in staat zijn om te luisteren :+ althans 'zit' en 'wacht' ging nog net wel maar andere truukjes zaten er gewoon niet op. Maar tja, die jagen in roedels klein wild op en moeten het lef hebben om overal op af te gaan, ze hoeven niet braafjes aan voeten te liggen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 10:59:27 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581005
Het is gewoon niet consistent. RTV Noord gaat af op zo'n 112 ramptoerist fotograaf, NDR op dpa dus ik neig meer NDR te geloven.

Mijn aanname is, de kogelgaten (duidelijk te zien op foto's) zaten misschien al in de auto, je moet immers ook wel iets op je kerfstok hebben wil je door een grenscontrole heen knallen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:04:18 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216581048
quote:
Nu.NL: " Nederlandse auto doorzeefd met kogels op Duitse snelweg "
Met foto's van ingeslagen ramen, en lekke banden die aansluiten op
quote:
er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216581081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:04 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met foto's van ingeslagen ramen, en lekke banden die aansluiten op
[..]

Kogelgaten in zijkant auto, ramen ingeschoten.
pi_216581127
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 10:59 schreef derLudolf het volgende:
Het is gewoon niet consistent. RTV Noord gaat af op zo'n 112 ramptoerist fotograaf, NDR op dpa dus ik neig meer NDR te geloven.

Mijn aanname is, de kogelgaten (duidelijk te zien op foto's) zaten misschien al in de auto, je moet immers ook wel iets op je kerfstok hebben wil je door een grenscontrole heen knallen.
Dat hoeft toch ook niet. Ik denk dat ze beide kloppen maar dat ze bij de NDR voor een wat minder schreuwerige kop hebben gekozen.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:19:54 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581147
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kogelgaten in zijkant auto, ramen ingeschoten.
Je kijkt duidelijk naar andere foto's.
De voorruit bestuurderskant is geen schotgat. Maar een beschadiging door slagen.
En het gat aan de achterkant is ook maar de vraag of dit een kogelgat is. Een beetje gekke vorm daarvoor.

Edit.
En welk wapen van de politie maakt dat gat aan de bijrijderskant?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_216581237
Filmpjes van kogelgat. Bootlickers: omnomnom laars.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 11:46:26 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581354
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Filmpjes van kogelgat. Bootlickers: omnomnom laars.
????
pi_216581392
quote:

Jammer van de wat mindere animo fles, maar wellicht is een groep van 31 nog wel leuker, makkelijker om iets een keer met z’n allen te doen en je spreekt elkaar misschien ook net wat meer?
Ja, dit! Ik organiseer met een klein groepje sinds 3 jaar een skireis. Van de ca. 500 medewerkers gaan er tussen de 25 en 40 mee. Dat is net aan een leuke groep om erop uit te gaan. We hebben gezegd dat 50 het maximale is dat we behapbaar vinden. Zo blijft het wel echt een relatief hecht groepje waarmee je ook nog gezamenlijk dingen kan regelen (bijvoorbeeld een lunch). Hoe groter de groep, hoe meer subgroepjes je zal krijgen, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216581410
quote:
Ja op zich zou dat helemaal niet gek zijn. Maar het is bij zo weinig mensen maar helemaal de vraag of het wel door kan gaan. We hebben de reissom natuurlijk al bepaald en de mensen hebben betaald bij inschrijving. Dan kunnen we niet zeggen "er komt bijna niemand dus betaal nog maar even een paar honderd euro extra". Want die bus kost hetzelfde natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_216581428
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja, dit! Ik organiseer met een klein groepje sinds 3 jaar een skireis. Van de ca. 500 medewerkers gaan er tussen de 25 en 40 mee. Dat is net aan een leuke groep om erop uit te gaan. We hebben gezegd dat 50 het maximale is dat we behapbaar vinden. Zo blijft het wel echt een relatief hecht groepje waarmee je ook nog gezamenlijk dingen kan regelen (bijvoorbeeld een lunch). Hoe groter de groep, hoe meer subgroepjes je zal krijgen, denk ik.
Dat is ook geen probleem hoor, we doen ter plekke eerst een stadswandeling in groepjes van 15 man en daarna mag iedereen zelf kijken waar ze heen willen. EN mocht het zo zijn dat een grote groep naar hetzelfde wil, dan hebben we gewoon een bus bij ons *O*
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 11:55:46 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581441
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja op zich zou dat helemaal niet gek zijn. Maar het is bij zo weinig mensen maar helemaal de vraag of het wel door kan gaan. We hebben de reissom natuurlijk al bepaald en de mensen hebben betaald bij inschrijving. Dan kunnen we niet zeggen "er komt bijna niemand dus betaal nog maar even een paar honderd euro extra". Want die bus kost hetzelfde natuurlijk.
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijk
pi_216581458
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijk
Gewoon de trein pakken, ook beter voor het duurzame imago van het bedrijf.
pi_216581475
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
ja we gaan nu voor een kleinere bus maar het is maar net wat er beschikbaar is natuurlijk. En wat dat dan weer kost.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:10:09 #22
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581593
En ik heb aan de achterkant van de woning weer ramen in het dak zitten. Aan de buitenkant afgewerkt en water/wind dicht.
Nu aan de voorkant nog de ramen. Daarna kan het dichtleggen met pannen eindelijk beginnen.
pi_216581619
Wat een fijne fietsenmaker heb ik toch. Normaal breng je de fiets voor 11 uur en kan je m na 16 uur (of na bericht) weer ophalen. Maar omdat naar de bushalte een flink eind lopen is ga ik in de buurt in een cafeetje zitten, dat weten ze, dus mijn fiets werd meteen gedaan. Was net bezig met mijn 2e koffie en een saucijzenbroodje (dat was lang geleden) toen ze appten, binnen een uur.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216581663
https://nos.nl/artikel/25(...)er-kwetsbare-moeflon

Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen :')
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 12:17:07 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216581678
Waterleidingsbedrijf was er vanochtend om waterleiding door te spoelen. Maar blijkbaar heb ik een te lage waterdruk. Ze bellen nog, neem aan dat leiding tot de meter net als in NL voor hun rekening is.
pi_216581682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 11:46 schreef z80 het volgende:

[..]
????
Dat er filmpjes zijn, waar duidelijk een kogelgat op te zien is. En die ramen zullen ook niet door de harde wind kapot zijn gegaan.
pi_216581724
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef derLudolf het volgende:
Waterleidingsbedrijf was er vanochtend om waterleiding door te spoelen. Maar blijkbaar heb ik een te lage waterdruk. Ze bellen nog, neem aan dat leiding tot de meter net als in NL voor hun rekening is.
Wat kost drinkwater daar eigenlijk?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:32:47 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581809
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat er filmpjes zijn, waar duidelijk een kogelgat op te zien is. En die ramen zullen ook niet door de harde wind kapot zijn gegaan.
Dat er een filmpje is waar een ovaal gat te zien is. En je hebt duidelijk NIET foto's van de ramen gekeken.
Een kogelgat is over het algemeen rond. Een scherf of een deel van een geklapte autoband maakt wel een ovaal gat.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:34:16 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef derLudolf het volgende:
Klopt. En de watermeter wordt net als de gasmeter om de 5 jaar vervangen. Dit is volgens de wet verplicht.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:36:32 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581837
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat kost drinkwater daar eigenlijk?
Hier in Kleve 1,38 Ex btw.
Heb net de afrekening van afgelopen jaar binnen.
pi_216581852
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:36 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier in Kleve 1,38 Ex btw.
Heb net de afrekening van afgelopen jaar binnen.
En vastrecht en zo? en wat we hier BoL noemen? (Belasting op Leidingwater)
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:41:11 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581871
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En vastrecht en zo? en wat we hier BoL noemen? (Belasting op Leidingwater)
U vraagt, wij draaien.
22,08 per wooneenheid.
pi_216581900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef z80 het volgende:

[..]
U vraagt, wij draaien.
22,08 per wooneenheid.
hmm, hier is het

water ¤ 1,25 per kuub incl BTW
¤ 56,46 vastrecht per jaar
¤ 0,463 per kuub BoL

Duurder dan daar dus alles bij elkaar :{
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:44:04 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581912
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen :')
En weer lekker aan het rellen? Of van de verboden snoepjes gegeten?

Ja ze zijn hier heen gebracht voor de jacht. Maar zijn nu voornamelijk grazers. Ingezet als natuurbeheerders.

Quote uit het door jou geplaatste link<
Bovendien eet de moeflon als enige grazer de jonge loten van de grove den, zegt Cees Krijger, medeoprichter van Vereniging De Moeflon, tegen Omroep Gelderland. "Als grazer doet de moeflon op de Hoge Veluwe het werk van 125 vrijwilligers. Die moeten anders continu de hei op om de jonge boompjes weg te halen."
>Quote
pi_216581990
quote:

Ik weet van mijn voor vorige werkgever dat diverse directeuren naar Schotland gingen om te jagen, gezellig samen schieten met andere hoge hotemetoten. Voornamelijk op fazanten die speciaal uitgezet werden. Deden ze trouwens in Nederland ook, helaas (hoorde ik van chauffeurs) konden ze nauwelijks schieten, dus moesten echte jagers veelal dieren uit hun lijden verlossen
pi_216582081
quote:

Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven wel _O-.

Dat ze inmiddels nuttig zijn voor de leefomgeving, dat vind ik hier los van staan. Maar blijkbaar kan je in NL een dier niet beschermen als het niet inheems is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:01:17 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
hmm, hier is het

water ¤ 1,25 per kuub incl BTW
¤ 56,46 vastrecht per jaar
¤ 0,463 per kuub BoL

Duurder dan daar dus alles bij elkaar :{
Sorry niet goed gelezen.
1,38 per m3
22,08 voor de meter
Belasting (umsatzsteuer) 7% Zowel op water als op de meter.

En als we toch bezig zijn. De stroombeestjes.
42,220 per kWh 0/tm 247kWh Daarna 29,790 per kWh
61,91 voor de meter op mijn rekening (ook hier weer opgedeeld in 2 stukken. tot 247Kwh 32,34. Daarna 62,94
Belasting (umsatzsteuer) 19% Zowel op water als op de meter.

Gas gaat hier in kWh. en is opgedeeld in staffels. Om het makkelijk te houden. Ik zit in de onderste staffel.
8,54700 Cent/kWh
70,56 voor de meter
Erdgassteuer 0,0550 Cent/kWh
CO2 0,99800 Cent/kWh
Speigerumlage 0,299 Cent/kWh
Belasting (umsatzsteuer) 19% op het hele zooitje.

Omrekenen m3 naar kWh m3x0,9686x11,389
pi_216582147
Voor de meter op zich betalen wij niet. Die wordt ook niet periodiek vervangen hier. Die van stroom en gas is ooit vervangen door een "Slimme meter" (alsof er nog niet genoeg intelligentie in dit huis woont *) ) maar de watermeter is nog authentiek uit 2011 ^O^
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:05:33 #39
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582149
Raam op de badkamer is nu zo hoog dat ik deze niet meer open kan zetten.
Een velux stok kun je er los bij kopen. Ik denk dat ik eens rond ga kijken of ik een 3d printer aan kan zetten.
Of dat ik van een stukje kunststof zelf wat maak. De velux prijzen zijn gewoon belachelijk.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:07:08 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582169
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de meter op zich betalen wij niet. Die wordt ook niet periodiek vervangen hier. Die van stroom en gas is ooit vervangen door een "Slimme meter" (alsof er nog niet genoeg intelligentie in dit huis woont *) ) maar de watermeter is nog authentiek uit 2011 ^O^
Wat hier de kosten voor de meter zijn. Is in Nederland het vastrecht. Dus de kosten voor het hebben van de aansluiting.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 13:08:53 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216582195
Ik heb twee meters, drinkwater en Gießwasser. Voor de tuin, dat verdwijnt niet in het riool en is dus goedkoper.
pi_216582496
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven wel _O-.

Dat ze inmiddels nuttig zijn voor de leefomgeving, dat vind ik hier los van staan. Maar blijkbaar kan je in NL een dier niet beschermen als het niet inheems is.
Inheems= einde vorige ijstijd hier aanwezig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216582566
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Alle migranten het land uit! :P
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:55:21 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582648
quote:

Moe Flon hoort hier niet thuis, is geen bedreigde diersoort, laat Bor ze lekker snacken met een portie beukennootjes
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:01:45 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582718
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zeker geen wetgeving hiervoor aanpassen. Exoten zijn maar al te vaak helemaal kut voor de biotoop. Chinese karpers, Amerikaanse rivierkreeften, wasberen. Nog afgezien van andere schade die ze aanrichten (bisamratten, konijnen, nutria)
Konijnen zijn geen probleem meer maar waren het wel, en niet inheems.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:02:32 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582731
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Vorige of de laatste?
pi_216582926
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:05 schreef z80 het volgende:
Raam op de badkamer is nu zo hoog dat ik deze niet meer open kan zetten.
Een velux stok kun je er los bij kopen. Ik denk dat ik eens rond ga kijken of ik een 3d printer aan kan zetten.
Of dat ik van een stukje kunststof zelf wat maak. De velux prijzen zijn gewoon belachelijk.
Shut…en er zijn nog 2 horren nodig voor velux ramen.
Zijn er goedkopere oplossingen? Weet iemand dat?

Het verhuizen to do lijstje is een schrift geworden.
Volgende stap is rubriceren op onderwerp. 😎
Vanmorgen kwam de huurbaas een bakkie doen met het duplicaat huurcontract.
Er waren 100 reacties. Poeh.

Lunch was een stuk ! van onderstaande appeltaart, koel, smaakvol, geen slagroom.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216583098
Appeltaart O+
pi_216583127
Ik heb net met de vertrouwenspersonen van de overkoepelende organisatie gepraat. Ging goed -- ze bleken bij erg vergelijkbare verenigingen met vergelijkbare issues/persoonlijkheden te zitten (elke vereniging heeft wel wat) en we hebben samen een plan van aanpak gemaakt. Ik ga:
1) bestuur van mijn club op de hoogte brengen van de situatie en mijn plan
2) met de twee trainers om wie het gaat praten, zodat ze hun hart kunnen luchten-- maar wel grenzen stellen want schelden hoeft bv niet
3) een vergadering houden waarin we met iedereen echte afspraken maken, en waarin we gesloten stemmingen houden dwz anonieme briefjes. Zodat het echt duidelijk is wat de meerderheid besluit
pi_216583189
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Shut…en er zijn nog 2 horren nodig voor velux ramen.
Zijn er goedkopere oplossingen? Weet iemand dat?

Het verhuizen to do lijstje is een schrift geworden.
Volgende stap is rubriceren op onderwerp. 😎
Vanmorgen kwam de huurbaas een bakkie doen met het duplicaat huurcontract.
Er waren 100 reacties. Poeh.

Lunch was een stuk ! van onderstaande appeltaart, koel, smaakvol, geen slagroom.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een drukte en geregel ineens zeker?
pi_216583308
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net met de vertrouwenspersonen van de overkoepelende organisatie gepraat. Ging goed -- ze bleken bij erg vergelijkbare verenigingen met vergelijkbare issues/persoonlijkheden te zitten (elke vereniging heeft wel wat) en we hebben samen een plan van aanpak gemaakt. Ik ga:
2) met de twee trainers om wie het gaat praten, zodat ze hun hart kunnen luchten-- maar wel grenzen stellen want schelden hoeft bv niet
3) een vergadering houden waarin we met iedereen echte afspraken maken, en waarin we gesloten stemmingen houden dwz anonieme briefjes. Zodat het echt duidelijk is wat de meerderheid besluit
Goede planning!👍🏼 Bij schelden vertrek je! Volwassen mensen zeg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een drukte en geregel ineens zeker?
Stap voor stap.

Morgen in de kleine (10 huishoudens) en in de grote buurtapp. (45 mensen) laten weten. Dan weet het hele dorp het ook wel 😎
pi_216583356
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb duidelijk een DING gemist :o

Fijn dat er een plan is. Zie jij dat ook zitten? En wat gaat jouw rol zijn bij de diverse onderdelen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216583424
Nou, eindelijk OR gemaild *grom*
Is werkgever nu helemaal van de pot gerukt of zo!?

SPOILER
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216583445
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb duidelijk een DING gemist :o

Fijn dat er een plan is. Zie jij dat ook zitten? En wat gaat jouw rol zijn bij de diverse onderdelen?
Ik ben de voorzitter van de commissie waarin het drama zich bevindt. Dus ik breng bestuur op de hoogte, ik praat met de 2 trainers en ik plan de vergadering en zit hem voor.
De vertrouwenspersonen zeiden nog wel dat ik ook maar een vrijwilliger ben en dat ik dit op het bestuur kan overdragen als het me boven het hoofd groeit. Maar ik ga toch nog een keer proberen om het met die twee trainers op te lossen voor ik het opgeef.
(En eventueel zelf opstap want als we het niet opgelost krijgen met die twee,dan hoeft het allemaal van mij ook niet meer daar)
  vrijdag 7 februari 2025 @ 15:19:10 #55
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216583467
ik heb het water gedoe hier ook even opgezocht
er is drinkwater en er is afvalwater.

voor drink water betaal je per m3:
- verbruik 0.89/m3
- groene belasting 0.85/m3
- grondwater belasting 0.13/m3
Daarnaast een abonement 121 Eur / Jaar
Daar bovenop --> 25% belasting

voor afval water betaal ik 200 Eur/ jaar ( incl leging tank)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216583627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben de voorzitter van de commissie waarin het drama zich bevindt. Dus ik breng bestuur op de hoogte, ik praat met de 2 trainers en ik plan de vergadering en zit hem voor.
De vertrouwenspersonen zeiden nog wel dat ik ook maar een vrijwilliger ben en dat ik dit op het bestuur kan overdragen als het me boven het hoofd groeit. Maar ik ga toch nog een keer proberen om het met die twee trainers op te lossen voor ik het opgeef.
(En eventueel zelf opstap want als we het niet opgelost krijgen met die twee,dan hoeft het allemaal van mij ook niet meer daar)
Zo te lezen gelukkig niks persoonlijks richting jou dus. Maar natuurlijk raakt het wel, als het jouw club betreft.
Knap dat je de lead neemt! En zeker goed om je eigen grens duidelijk te hebben. Kan vaak ook al een stuk stress wegnemen.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 15:44:10 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216583718
GroenNoord, een van de John Deere dealers (stuk of 20 vestigingen) in Nederland is failliet.

Zie nu al drie mechanisatiebedrijven in de buurt die vandaag allemaal een vacature op FB slingeren. Toeval? _O-
pi_216583759
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
Da’s geen goed werkgevergedrag
pi_216583926
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo te lezen gelukkig niks persoonlijks richting jou dus. Maar natuurlijk raakt het wel, als het jouw club betreft.
Knap dat je de lead neemt! En zeker goed om je eigen grens duidelijk te hebben. Kan vaak ook al een stuk stress wegnemen.
Nah ja, genoeg gemopper en gescheld richting mij ook inmiddels. En ik baal enorm van de medetrainers die er geïntimideerd zijn. Maar ik ga proberen om dit als een volwassene op te lossen. Zou zonde zijn om het op dit punt op te geven, ik heb het deels ook laten gebeuren door niet eerder grenzen te stellen / in te grijpen / hulp in te roepen.
pi_216584200
quote:
Ontvlambare vloeistof en damp. Kan dodelijk zijn als de stof bij inslikken in de luchtwegen terechtkomt. Veroorzaakt huidirritatie. Kan een allergische huidreactie veroorzaken. Giftig voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen. Verwijderd houden van warmte, hete oppervlakken, vonken, open vuur en andere ontstekingsbronnen. Niet roken. In goed gesloten verpakking bewaren. Opslag- en opvangreservoir aarden. Explosieveilige [elektrische/ventilatie-/verlichtings-/…]apparatuur gebruiken. Vonkvrij gereedschap gebruiken. Maatregelen treffen om ontladingen van statische elektriciteit te voorkomen. Inademing van stof/rook/gas/nevel/damp/spuitnevel vermijden. Na het werken met dit product de contactzones grondig wassen. Verontreinigde werkkleding mag de werkruimte niet verlaten. Voorkom lozing in het milieu. Draag beschermende handschoenen/beschermende kleding/oogbescherming/gelaatsbescherming/gehoorbescherming. BIJ CONTACT MET DE HUID: Met veel water en zeep wassen. BIJ CONTACT MET DE HUID (of het haar): verontreinigde kleding onmiddellijk uittrekken. Huid met water afspoelen [of afdouchen]. Bij huidirritatie: een arts raadplegen. Bij huidirritatie of uitslag: een arts raadplegen. Verontreinigde kleding uittrekken en wassen alvorens deze opnieuw te gebruiken. In geval van brand: Blussen met droog chemisch product, schuim of CO2. Gelekte/gemorste stof opruimen. Op een goed geventileerde plaats bewaren. Koel bewaren. Inhoud/verpakking afvoeren in overeenstemming met alle toepasselijke wettelijke voorschriften.
De productwaarschuwing bij.... C4? Diesel? Nee, aromatherapie :')
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 17:01:06 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216584513
Tja aroma's zijn natuurlijk ook gewoon vluchtige koolwaterstoffen. Misschien zelfs aromatisch, dat is wel rotzooi natuurlijk bij grote doses.
pi_216584530
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nah ja, genoeg gemopper en gescheld richting mij ook inmiddels. En ik baal enorm van de medetrainers die er geïntimideerd zijn. Maar ik ga proberen om dit als een volwassene op te lossen. Zou zonde zijn om het op dit punt op te geven, ik heb het deels ook laten gebeuren door niet eerder grenzen te stellen / in te grijpen / hulp in te roepen.
^O^
Heel goed dat je het wil aanpakken. Of dat nu succesvol afloopt of niet: dat jij het nu gaat aanpakken voordat je het bijltje er zonodig(!) bij neerwerpt: hulde. En lof.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216584600
The Government’s Computing Experts Say They Are Terrified

https://www.theatlantic.c(...)m_content=edit-promo

“This is the largest data breach and the largest IT security breach in our country’s history."
pi_216584794
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

“This is the largest data breach and the largest IT security breach in our country’s history."
Ik las net @locuta op reporteronline huiveringwekkend
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:29:53 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216584838
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Toen Musk die digitale pleemuur overnam vond ie dat er teveel datacenters waren. De tijdslijn om ze uit te zetten beviel hem niet, dus vloog hij er heen, forceerde toegang en ging kabels knippen.
Dat is niet wat je noemt “Best practice”
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:33:17 #66
63722 z80
I fink you freaky
pi_216584875
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER
SPOILER
Wordt een hamerstukje voor de OR.
pi_216584932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Toen Musk die digitale pleemuur overnam vond ie dat er teveel datacenters waren. De tijdslijn om ze uit te zetten beviel hem niet, dus vloog hij er heen, forceerde toegang en ging kabels knippen.
TBF ik ben positief(?) verrast dat dat nog draait.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:43:11 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_216584951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Eigenlijk hoop ik dat DOGE een systeem onderuit haalt en dit niet snel weer in de lucht te brengen is.
En dan het liefst eentje waar USA flink last van heeft.
Bijvoorbeeld het uitbetalen van salarissen, kan ouderwets zodat de mensen nog wel geld krijgen. Maar de overheid gaat plat. De luchtverkeersleidingssystemen of het pasasiers control system. Het volledige luchtverkeer in de USA plat. Heeft de rest van de wereld relatief weinig last van. Maar zorgt er wel voor dat direct duidelijk is dat het een puinzooi is bij DOGE.
pi_216584993
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef z80 het volgende:

[..]
Eigenlijk hoop ik dat DOGE een systeem onderuit haalt en dit niet snel weer in de lucht te brengen is.
En dan het liefst eentje waar USA flink last van heeft.
Bijvoorbeeld het uitbetalen van salarissen, kan ouderwets zodat de mensen nog wel geld krijgen. Maar de overheid gaat plat. De luchtverkeersleidingssystemen of het pasasiers control system. Het volledige luchtverkeer in de USA plat. Heeft de rest van de wereld relatief weinig last van. Maar zorgt er wel voor dat direct duidelijk is dat het een puinzooi is bij DOGE.
Kwestie van tijd. Maar zoals het artikel van the Atlantic al uittekende; waarschijnlijk heeft musk de data waar hij geen toegang toe zou mogen hebben, dan al in handen.

Zullen Dugin & Putin blij mee zijn denk ik.
pi_216585005
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik las net @:locuta op reporteronline huiveringwekkend
Op bsky zijn the wired en de volglijst van bellingcat aanraders
pi_216585236
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Kwestie van tijd. Maar zoals het artikel van the Atlantic al uittekende; waarschijnlijk heeft musk de data waar hij geen toegang toe zou mogen hebben, dan al in handen.

Zullen Dugin & Putin blij mee zijn denk ik.
En zoals Jim Wright/ stoneketlle aangaf; "Democrats can't fire Elon Musk.

Republicans won't.

The only guy who can is Donald Trump and Elon Musk now has all of Trump's financial, business, and personal information. Everything the IRS, FBI, CIA, et al, knows about him. Musk has it all".
pi_216585275
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En zoals Jim Wright/ stoneketlle aangaf; "Democrats can't fire Elon Musk.

Republicans won't.

The only guy who can is Donald Trump and Elon Musk now has all of Trump's financial, business, and personal information. Everything the IRS, FBI, CIA, et al, knows about him. Musk has it all".
En iets me nucleair alleen, daar ben ik zo niet in thuis dat ik niet weet waar het over gaat.

Las gisteren nog wel iets over een paar mensen die besmet waren met malaria voor een onderzoek dat door oa usaid betaald werd. Die hebben.nu geen toegang tot mogelijke noodzakelijke behandeling.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 18:28:39 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_216585375
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En iets me nucleair alleen, daar ben ik zo niet in thuis dat ik niet weet waar het over gaat.

Las gisteren nog wel iets over een paar mensen die besmet waren met malaria voor een onderzoek dat door oa usaid betaald werd. Die hebben.nu geen toegang tot mogelijke noodzakelijke behandeling.
Je bedoelt de mensen die in de UK het experimenteel vaccin hebben gekregen?
Ja die kunnen nu niet meer bij de data. En geen geld voor mogelijke bijwerkingen.
Het nieuws hierover zit inmiddels achter een betaalmuur van de nytimes.
pi_216585647
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 18:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Je bedoelt de mensen die in de UK het experimenteel vaccin hebben gekregen?
Ja die kunnen nu niet meer bij de data. En geen geld voor mogelijke bijwerkingen.
Het nieuws hierover zit inmiddels achter een betaalmuur van de nytimes.
Ja dat
pi_216585964
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:42:31 #76
63722 z80
I fink you freaky
pi_216586153
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
h**ps://bsky.app/profile/maxwellfrost.bsky.social/post/3lhlvcx6usk27
Een linkdump naar wat? Of verwacht je dat mensen anno 1999 nog overal op klikken?
pi_216586272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:42 schreef z80 het volgende:

[..]
Een linkdump naar wat? Of verwacht je dat mensen anno 1999 nog overal op klikken?
De bsky.app url had natuurlijk een hint kunnen zijn.

vrijdag 7 februari 2025 @ 20:17:51 #78
63722 z80
I fink you freaky
pi_216586769
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Aangezien een bsky.app url alles kan bevatten. Is het af te raden er op te klikken als je niet weet wat je kan verwachten. Dat weet inmiddels elke internet gebruiker.
Youtube links kan ik ook hier dumpen. Je weet dat het YT is. Maar wat is een ver(r)assing.
Iets dat zeker jij met jou achtergrond moet weten.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:22:18 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_216586833
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
En deze is ook met bewegend beeld en geluid. Andere bron.
https://9gag.com/gag/a87AA33#comment
pi_216586907
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:22 schreef z80 het volgende:

[..]
En deze is ook met bewegend beeld en geluid. Andere bron.
https://9gag.com/gag/a87AA33#comment
Moet ik nu hier ook een statement over het linkje maken? :')

Maar zelfde filmpje ja. Bij die van mij kun je de filmer gelijk volgen (en heb je niet de extreemrechtse comments er bij).

[ Bericht 1% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 07-02-2025 20:31:05 (Comments niet moments) ]
pi_216587294
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 23:05 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Fijn om van je te horen!

Zon, wandelen en podcasts klinkt uitstekend :Y
Ik heb idd ook wel zo'n soort deuk in m'n voorhoofd. Is het niet gewoon de lijn waarlangs je schedel dichtgegroeid is? Net zoals het richeltje onder je neus en het kuiltje in je kin?
Hoe dan ook mag je wel eens aan mijn hoofd voelen want de achterkant van mijn hoofd is een soort maanlandschap. Blij dat ik haar heb. (Mijn pa is daar niet mee gezegend en zijn achterhoofd is niet charmant)

Leuk om te meeten! Ik hoor graag wanneer! *G*

Met mij wel ok. Ik moest afgelopen week 3 presentaties geven (dinsdag, donderdag, dinsdag) en ben zooooo blij dat dat voorbij is. Het waren drie heel verschillende groepen en onderwerpen dus voorbereiden kostte megaveel tijd en hersenkracht. Dat kon er ook nog wel bij naast al m'n drama :')
Over drama gesproken, het betreffende stel is nu met vakantie en laat ons allemaal met rust. Ik spreek morgen 2 vertrouwenspersonen van de overkoepelende stichting waar onze club onder valt. Ben benieuwd of ze iets kunnen adviseren.
Dat zou inderdaad wel kunnen. Was het eerste waar ik aan dacht ook, maar googlen op anatomie schedel gaf geen fusienaad op voorhoofd aan, maar toen ik dit vanochtend las heb ik 't wat gerichter gegoogled en blijkt er inderdaad wel een te zitten :+ achterkant van bovenkant hoofd (kruin achter) heeft bij mij ook een behoorlijke krater haha, volgens mij ook een fusie plek.

Oef dat is wel veeel aan presentaties in één week ja! Ging het goed? En was het (achteraf) ook nog een beetje leuk?

En lekker, even rust nu ze op vakantie zijn. Ik las ook je stappenplan, dat klinkt goed ^O^ en wat @sigme ook al zei, ongeacht de uitkomst super goed van je dat je het gaat doen. Kun je alleen maar van leren, en hopelijk pakt het nog goed uit ook, met een uitkomst waar jij tevreden mee bent. En dat kan ook zijn alsnog stoppen met trainer zijn als je dat los hiervan eigenlijk wat teveel vind worden, maar het wel ver genoeg uitgesproken hebben om er wel zelf nog te kunnen/willen trainen, bijvoorbeeld. Lekker bezig :Y

Oh en ik ben 14 feb op je uni! Heb 15.30-16.30 een afspraak, maar ben er denk ik rond 10u al. En 28 feb ben ik er ook, dan heb ik 10-11 en 15-16u afspraken en ben ik er daartussen ook.

Ik negeer verder even de posts over de achterlijke en potentieel gevaarlijke idioterie in de wereld, niet omdat het me niks doet maar omdat het iets is waar ik geen invloed op heb en het me er veel mee bezig houden wel een negatieve invloed heeft op mijn humeur / gemoedstoestand.
pi_216587307
Oh ja, @Cat-astrophe wat achterlijk zeg. Goed dat jij aan de bel getrokken hebt. Niet oké :N
pi_216587321
He ha ho er is een U.S. topic.
Waar ik niet meer kom vanwege acute onpasselijkheid van alle berichten, die voorbij komen.
Mogen jullie berichten s.v.p. daarheen? EttovanBelgie in NWS / Trump inauguratie topic #15 De voorstelling is in volle gang

Verder ben ik digitaal vrijstaande koel- en vrieskasten aan het shoppen voor in het magazijn.
De koelkast in de keuken is te klein. Weet ik nu al.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:59:12 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216587364
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:54 schreef AnneX het volgende:
He ha ho er is een U.S. topic.
Waar ik niet meer kom vanwege acute onpasselijkheid van alle berichten, die voorbij komen.
Mogen jullie berichten s.v.p. daarheen? EttovanBelgie in NWS / Trump inauguratie topic #15 De voorstelling is in volle gang

Verder ben ik digitaal vrijstaande koel- en vrieskasten aan het shoppen voor in het magazijn.
De koelkast in de keuken is te klein. Weet ik nu al.
AMV (in POL) lijkt me dan eerder voor de hand liggen dan 1 vd tig topics in NWS ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216587448
Oh ja. Nog wat. Ik had al een hele tijd in mijn hoofd dat ik iets wilde doen voor als ik klaar was met therapie. Een soort aandenken/reminder aan wat ik heb bereikt en mijn 'nieuwe' leven zonder/met minder beperkingen, die ik bij me draag en waar ik ook naar kan kijken als ik het lastig heb.
Graag de spoilers hieronder niet quoten overigens.

Als ik iemand zou zijn die een tattoo zou willen, dan zou ik een combi willen van deze twee:

Met dan ipv de wegvliegende vogel zoals nu op de tweede, één of een paar wegvliegende vogels zoals getekend op de eerste. Symbool staand voor het niet meer langs de zijlijn staan kijkend naar hoe anderen leven (vogel op lijn), maar het weer meedoen in het leven / de vrijheid terug hebben (de wegvliegende vogel(s)).

Maar ik wil geen tattoo. Dus dat is jammer :+ . Dus nu zoek ik wat anders.

Die tekening ga ik overigens wel maken, maar dan op het afscheidskado voor mn psych. En ook een versie voor mezelf.
SPOILER
Oh ja, dat aandenken.
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 07-02-2025 21:22:58 ]
pi_216587669
Die spreuk _O_
Ik ben wel vd tattoos , zou 'm zo laten zetten binnen kant arm O+
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 21:19:33 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216587671
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:

Maar ik wil geen tattoo. Dus dat is jammer :+ . Dus nu zoek ik wat anders.

Je bent tegenwoordig unieker zonder, dus dat is niet jammer :P

Dat plaatje kun je ook op metaal laten etsen, graveren of wat dan ook :)

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 07-02-2025 21:32:39 ]
pi_216587785
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef Blues het volgende:
Die spreuk _O_
Ik ben er stiekem ook wel trots op, ja, dat ik die heb bedacht O+ ik vind hem zo passend. Ik heb wel wat met woorden, en merk ook dat zo'n zin me op moeilijke momenten echt wel helpt :)
Je mag hem gerust jatten voor je volgende tattoo :D ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je bent tegenwoordig unieker zonder, dus dat is niet jammer :P

Dat plaatje kun je ook op metaal laten etsen, graveren of wat dan ook :)
Oh, dat is ook nog wel een idee. Ik wil wel graag iets wat ik op mn lijf kan dragen en altijd bij me heb, maar misschien zou dat bv wel op een plaatje in een armbandje gegraveerd kunnen worden of zo. En de jammer sloeg vooral op dat ik dan nu iets anders moet bedenken ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 07-02-2025 21:44:02 ]
pi_216587872
Of een plaatje aan een ketting?
pi_216587917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Of een plaatje aan een ketting?
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik heb liefst iets wat ik zelf kan zien (zonder kettinkje tevoorschijn te hoeven halen of spiegel te pakken haha), vandaar dat ik dacht aan ring, of nu Ludolf het zei armband. Maar als ik er daarmee niet uit kom, dan is kettinkje wel een optie.

Ik wil vooral mezelf wat moois geven als afsluiter van de hele periode vol angsten, waar ik dan hopelijk ook wat positiefs uit kan halen op moeilijke momenten. Hoe dat dan precies eruit ziet en in welke vorm moet ik nog even over nadenken (en het heeft ook geen haast natuurlijk). Maar jullie suggesties zijn fijn, helpt ook weer beetje in het nadenken.
pi_216588108
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik heb liefst iets wat ik zelf kan zien (zonder kettinkje tevoorschijn te hoeven halen of spiegel te pakken haha), vandaar dat ik dacht aan ring, of nu Ludolf het zei armband. Maar als ik er daarmee niet uit kom, dan is kettinkje wel een optie.

Ik wil vooral mezelf wat moois geven als afsluiter van de hele periode vol angsten, waar ik dan hopelijk ook wat positiefs uit kan halen op moeilijke momenten. Hoe dat dan precies eruit ziet en in welke vorm moet ik nog even over nadenken (en het heeft ook geen haast natuurlijk). Maar jullie suggesties zijn fijn, helpt ook weer beetje in het nadenken.
Ik noemde juist een ketting, ik heb een armband met bedeltjes die veel betekenen, maar als ik schrijf of typ hoor ik het steeds over het tafelblad gaan, heel irritant
pi_216588154
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik noemde juist een ketting, ik heb een armband met bedeltjes die veel betekenen, maar als ik schrijf of typ hoor ik het steeds over het tafelblad gaan, heel irritant
Oh, dat is ook wel iets om rekening mee te houden ja. Geen bedeltjes of andere loshangende zaken die op tafel tikken. Zou ik ook heel irritant vinden :Y
pi_216589118
Tattoo is de beste keuze dus :P
pi_216590265
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef Blues het volgende:
Die spreuk _O_
Te laat… ik heb zittende vogel en wegvliegende vogel al op mij laten zetten :P
Wel andere betekenis dan die van @vlindertje89

Mooie tekst O+ En dan daarnaar LEVEN :Y
pi_216590296
O+
pi_216590306
Een halssieraad werkt ook best persoonlijk, hoor.
Hoeft een ander niet te zien en voel je echt wel meebewegen.
Jarenlang mijn trouwring aan een dun gouden kettinkje gedragen.

Het was mooi bijtijds om het lidmaatschap van de Vereniging Eigen Huis te beëindigen. Één maand voor 1 april. Reden: huurhuis w/
Aan buren met wie wij het meest te maken hebben - naast ons - verteld.
Stomverbaasd, verder positief voor ons. En zó snel!

Ook maar even de limiet verhoogd voor overschrijven en voor opname cash geld.
Huur + borg, de schilder, de werkman en aankopen. Het loopt op.

Op zaterdag maar niet naar ikea, begrijp ik. Dat wordt dan dinsdag.
Als je wilt dat bezorgd wordt, zoeken zij dan de dozen bij elkaar als ik de codes doorgeef. ? Of moet ik dan ook een afspraak hebben met de kastenadviseur?
Ja, die vragen bedenk ik nu pas.
pi_216590337
Vanavond ‘hard’ moeten werken :D

Kwam iemand tegen die erg blij was een bekend gezicht te zien, het was al zo lang geleden dat we elkaar zagen, gemeenschappelijke kennissen ditdat. Ze kletste uitgebreid met me bij. Deelde zelfs wat persoonlijk pijnlijke zaken die met sommige gemeenschappelijke kennissen te maken hebben. Tikje ongemakkelijk.

Ik weet inmiddels van welk clubje ik haar zou moeten kennen. Maar kan nog steeds geen persoon uit het verleden aan die enthousiaste persoon van nu koppelen :@ Zelfs bij mij komt dat normaal wat sneller :')
Gelukkig ben ik best goed in enthousiast doen en poker-face opzetten _O-
pi_216590451
Haha @Cat.

Er zijn twee vrouwen in het dorp, die veel op elkaar lijken als je ze apart tegenkomt.
En toevallig kwamen zij ieder onafhankelijk van elkaar op mijn werkplek vanmiddag.
Met een uurtje ertussen. De tweede had mijn verwarring wel door. En het was snel duidelijk voor mij. ( wij delen ook dezelfde hh).
De eerste had al wel verteld dat ik weken geleden hun namen had verwisseld, hoorde ik ook nog.
SPOILER
Pokerface😇 heb ik niet. Knap van je.
pi_216590526
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 23:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond ‘hard’ moeten werken :D

Kwam iemand tegen die erg blij was een bekend gezicht te zien, het was al zo lang geleden dat we elkaar zagen, gemeenschappelijke kennissen ditdat. Ze kletste uitgebreid met me bij. Deelde zelfs wat persoonlijk pijnlijke zaken die met sommige gemeenschappelijke kennissen te maken hebben. Tikje ongemakkelijk.

Ik weet inmiddels van welk clubje ik haar zou moeten kennen. Maar kan nog steeds geen persoon uit het verleden aan die enthousiaste persoon van nu koppelen :@ Zelfs bij mij komt dat normaal wat sneller :')
Gelukkig ben ik best goed in enthousiast doen en poker-face opzetten _O-
OMG zo zit ik nog steeds!!! te bedenken waar ik de vrouw achter de rolstoel van kende die vorige week vrijdag!! langs m'n balie liep en riep Hey Bloeeeees!!!! :D 8)7 |:( :?

En ik Heyyyyy eh, gelukkig liep ze hoek om _O-
pi_216590559
Kennis van me heeft met haar look-like uit het durrup een keer een FB post gemaakt. Foto van hun tweetjes met pijltje wie wie is.
Voor- én achternaam… want ze hebben dezelfde voornaam _O-
Ook wel bijzonder, ze hebben allebei zowel in haardracht als kledingstijl een aparte alternatieve stijl… maar wel dezelfde. En werkzaam in hetzelfde werkveld, waardoor het voor vage contacten best ingewikkeld is. Ik ken een van beiden goed genoeg om echt wel het verschil te zien (daar wel :’) ).
En zij hebben inmiddels geaccepteerd dat ze regelmatig worden aangesproken door vreemden.
pi_216590589
Wat gek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')