abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216581852
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:36 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier in Kleve 1,38 Ex btw.
Heb net de afrekening van afgelopen jaar binnen.
En vastrecht en zo? en wat we hier BoL noemen? (Belasting op Leidingwater)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:41:11 #32
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581871
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En vastrecht en zo? en wat we hier BoL noemen? (Belasting op Leidingwater)
U vraagt, wij draaien.
22,08 per wooneenheid.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_216581900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef z80 het volgende:

[..]
U vraagt, wij draaien.
22,08 per wooneenheid.
hmm, hier is het

water ¤ 1,25 per kuub incl BTW
¤ 56,46 vastrecht per jaar
¤ 0,463 per kuub BoL

Duurder dan daar dus alles bij elkaar :{
  vrijdag 7 februari 2025 @ 12:44:04 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_216581912
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)er-kwetsbare-moeflon

Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen :')
En weer lekker aan het rellen? Of van de verboden snoepjes gegeten?

Ja ze zijn hier heen gebracht voor de jacht. Maar zijn nu voornamelijk grazers. Ingezet als natuurbeheerders.

Quote uit het door jou geplaatste link<
Bovendien eet de moeflon als enige grazer de jonge loten van de grove den, zegt Cees Krijger, medeoprichter van Vereniging De Moeflon, tegen Omroep Gelderland. "Als grazer doet de moeflon op de Hoge Veluwe het werk van 125 vrijwilligers. Die moeten anders continu de hei op om de jonge boompjes weg te halen."
>Quote
pi_216581990
quote:

Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen :')
Ik weet van mijn voor vorige werkgever dat diverse directeuren naar Schotland gingen om te jagen, gezellig samen schieten met andere hoge hotemetoten. Voornamelijk op fazanten die speciaal uitgezet werden. Deden ze trouwens in Nederland ook, helaas (hoorde ik van chauffeurs) konden ze nauwelijks schieten, dus moesten echte jagers veelal dieren uit hun lijden verlossen
We have far more in common than that which devides us..
pi_216582081
quote:

Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven wel _O-.

Dat ze inmiddels nuttig zijn voor de leefomgeving, dat vind ik hier los van staan. Maar blijkbaar kan je in NL een dier niet beschermen als het niet inheems is.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:01:17 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
hmm, hier is het

water ¤ 1,25 per kuub incl BTW
¤ 56,46 vastrecht per jaar
¤ 0,463 per kuub BoL

Duurder dan daar dus alles bij elkaar :{
Sorry niet goed gelezen.
1,38 per m3
22,08 voor de meter
Belasting (umsatzsteuer) 7% Zowel op water als op de meter.

En als we toch bezig zijn. De stroombeestjes.
42,220 per kWh 0/tm 247kWh Daarna 29,790 per kWh
61,91 voor de meter op mijn rekening (ook hier weer opgedeeld in 2 stukken. tot 247Kwh 32,34. Daarna 62,94
Belasting (umsatzsteuer) 19% Zowel op water als op de meter.

Gas gaat hier in kWh. en is opgedeeld in staffels. Om het makkelijk te houden. Ik zit in de onderste staffel.
8,54700 Cent/kWh
70,56 voor de meter
Erdgassteuer 0,0550 Cent/kWh
CO2 0,99800 Cent/kWh
Speigerumlage 0,299 Cent/kWh
Belasting (umsatzsteuer) 19% op het hele zooitje.

Omrekenen m3 naar kWh m3x0,9686x11,389
pi_216582147
Voor de meter op zich betalen wij niet. Die wordt ook niet periodiek vervangen hier. Die van stroom en gas is ooit vervangen door een "Slimme meter" (alsof er nog niet genoeg intelligentie in dit huis woont *) ) maar de watermeter is nog authentiek uit 2011 ^O^
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:05:33 #39
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582149
Raam op de badkamer is nu zo hoog dat ik deze niet meer open kan zetten.
Een velux stok kun je er los bij kopen. Ik denk dat ik eens rond ga kijken of ik een 3d printer aan kan zetten.
Of dat ik van een stukje kunststof zelf wat maak. De velux prijzen zijn gewoon belachelijk.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:07:08 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_216582169
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de meter op zich betalen wij niet. Die wordt ook niet periodiek vervangen hier. Die van stroom en gas is ooit vervangen door een "Slimme meter" (alsof er nog niet genoeg intelligentie in dit huis woont *) ) maar de watermeter is nog authentiek uit 2011 ^O^
Wat hier de kosten voor de meter zijn. Is in Nederland het vastrecht. Dus de kosten voor het hebben van de aansluiting.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 13:08:53 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216582195
Ik heb twee meters, drinkwater en Gießwasser. Voor de tuin, dat verdwijnt niet in het riool en is dus goedkoper.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216582496
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven wel _O-.

Dat ze inmiddels nuttig zijn voor de leefomgeving, dat vind ik hier los van staan. Maar blijkbaar kan je in NL een dier niet beschermen als het niet inheems is.
Inheems= einde vorige ijstijd hier aanwezig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216582566
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Alle migranten het land uit! :P
  vrijdag 7 februari 2025 @ 13:55:21 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582648
quote:

Moe Flon hoort hier niet thuis, is geen bedreigde diersoort, laat Bor ze lekker snacken met een portie beukennootjes
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:01:45 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582718
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zeker geen wetgeving hiervoor aanpassen. Exoten zijn maar al te vaak helemaal kut voor de biotoop. Chinese karpers, Amerikaanse rivierkreeften, wasberen. Nog afgezien van andere schade die ze aanrichten (bisamratten, konijnen, nutria)
Konijnen zijn geen probleem meer maar waren het wel, en niet inheems.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 14:02:32 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216582731
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Vorige of de laatste?
pi_216582926
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 13:05 schreef z80 het volgende:
Raam op de badkamer is nu zo hoog dat ik deze niet meer open kan zetten.
Een velux stok kun je er los bij kopen. Ik denk dat ik eens rond ga kijken of ik een 3d printer aan kan zetten.
Of dat ik van een stukje kunststof zelf wat maak. De velux prijzen zijn gewoon belachelijk.
Shut…en er zijn nog 2 horren nodig voor velux ramen.
Zijn er goedkopere oplossingen? Weet iemand dat?

Het verhuizen to do lijstje is een schrift geworden.
Volgende stap is rubriceren op onderwerp. 😎
Vanmorgen kwam de huurbaas een bakkie doen met het duplicaat huurcontract.
Er waren 100 reacties. Poeh.

Lunch was een stuk ! van onderstaande appeltaart, koel, smaakvol, geen slagroom.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216583098
Appeltaart O+
pi_216583127
Ik heb net met de vertrouwenspersonen van de overkoepelende organisatie gepraat. Ging goed -- ze bleken bij erg vergelijkbare verenigingen met vergelijkbare issues/persoonlijkheden te zitten (elke vereniging heeft wel wat) en we hebben samen een plan van aanpak gemaakt. Ik ga:
1) bestuur van mijn club op de hoogte brengen van de situatie en mijn plan
2) met de twee trainers om wie het gaat praten, zodat ze hun hart kunnen luchten-- maar wel grenzen stellen want schelden hoeft bv niet
3) een vergadering houden waarin we met iedereen echte afspraken maken, en waarin we gesloten stemmingen houden dwz anonieme briefjes. Zodat het echt duidelijk is wat de meerderheid besluit
pi_216583189
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Shut…en er zijn nog 2 horren nodig voor velux ramen.
Zijn er goedkopere oplossingen? Weet iemand dat?

Het verhuizen to do lijstje is een schrift geworden.
Volgende stap is rubriceren op onderwerp. 😎
Vanmorgen kwam de huurbaas een bakkie doen met het duplicaat huurcontract.
Er waren 100 reacties. Poeh.

Lunch was een stuk ! van onderstaande appeltaart, koel, smaakvol, geen slagroom.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een drukte en geregel ineens zeker?
pi_216583308
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net met de vertrouwenspersonen van de overkoepelende organisatie gepraat. Ging goed -- ze bleken bij erg vergelijkbare verenigingen met vergelijkbare issues/persoonlijkheden te zitten (elke vereniging heeft wel wat) en we hebben samen een plan van aanpak gemaakt. Ik ga:
2) met de twee trainers om wie het gaat praten, zodat ze hun hart kunnen luchten-- maar wel grenzen stellen want schelden hoeft bv niet
3) een vergadering houden waarin we met iedereen echte afspraken maken, en waarin we gesloten stemmingen houden dwz anonieme briefjes. Zodat het echt duidelijk is wat de meerderheid besluit
Goede planning!👍🏼 Bij schelden vertrek je! Volwassen mensen zeg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een drukte en geregel ineens zeker?
Stap voor stap.

Morgen in de kleine (10 huishoudens) en in de grote buurtapp. (45 mensen) laten weten. Dan weet het hele dorp het ook wel 😎
pi_216583356
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 14:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb duidelijk een DING gemist :o

Fijn dat er een plan is. Zie jij dat ook zitten? En wat gaat jouw rol zijn bij de diverse onderdelen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216583424
Nou, eindelijk OR gemaild *grom*
Is werkgever nu helemaal van de pot gerukt of zo!?

SPOILER
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216583445
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb duidelijk een DING gemist :o

Fijn dat er een plan is. Zie jij dat ook zitten? En wat gaat jouw rol zijn bij de diverse onderdelen?
Ik ben de voorzitter van de commissie waarin het drama zich bevindt. Dus ik breng bestuur op de hoogte, ik praat met de 2 trainers en ik plan de vergadering en zit hem voor.
De vertrouwenspersonen zeiden nog wel dat ik ook maar een vrijwilliger ben en dat ik dit op het bestuur kan overdragen als het me boven het hoofd groeit. Maar ik ga toch nog een keer proberen om het met die twee trainers op te lossen voor ik het opgeef.
(En eventueel zelf opstap want als we het niet opgelost krijgen met die twee,dan hoeft het allemaal van mij ook niet meer daar)
  vrijdag 7 februari 2025 @ 15:19:10 #55
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216583467
ik heb het water gedoe hier ook even opgezocht
er is drinkwater en er is afvalwater.

voor drink water betaal je per m3:
- verbruik 0.89/m3
- groene belasting 0.85/m3
- grondwater belasting 0.13/m3
Daarnaast een abonement 121 Eur / Jaar
Daar bovenop --> 25% belasting

voor afval water betaal ik 200 Eur/ jaar ( incl leging tank)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_216583627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben de voorzitter van de commissie waarin het drama zich bevindt. Dus ik breng bestuur op de hoogte, ik praat met de 2 trainers en ik plan de vergadering en zit hem voor.
De vertrouwenspersonen zeiden nog wel dat ik ook maar een vrijwilliger ben en dat ik dit op het bestuur kan overdragen als het me boven het hoofd groeit. Maar ik ga toch nog een keer proberen om het met die twee trainers op te lossen voor ik het opgeef.
(En eventueel zelf opstap want als we het niet opgelost krijgen met die twee,dan hoeft het allemaal van mij ook niet meer daar)
Zo te lezen gelukkig niks persoonlijks richting jou dus. Maar natuurlijk raakt het wel, als het jouw club betreft.
Knap dat je de lead neemt! En zeker goed om je eigen grens duidelijk te hebben. Kan vaak ook al een stuk stress wegnemen.
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 15:44:10 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216583718
GroenNoord, een van de John Deere dealers (stuk of 20 vestigingen) in Nederland is failliet.

Zie nu al drie mechanisatiebedrijven in de buurt die vandaag allemaal een vacature op FB slingeren. Toeval? _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216583759
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nou, eindelijk OR gemaild *grom*
Is werkgever nu helemaal van de pot gerukt of zo!?

SPOILER
Da’s geen goed werkgevergedrag
pi_216583926
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 15:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo te lezen gelukkig niks persoonlijks richting jou dus. Maar natuurlijk raakt het wel, als het jouw club betreft.
Knap dat je de lead neemt! En zeker goed om je eigen grens duidelijk te hebben. Kan vaak ook al een stuk stress wegnemen.
Nah ja, genoeg gemopper en gescheld richting mij ook inmiddels. En ik baal enorm van de medetrainers die er geīntimideerd zijn. Maar ik ga proberen om dit als een volwassene op te lossen. Zou zonde zijn om het op dit punt op te geven, ik heb het deels ook laten gebeuren door niet eerder grenzen te stellen / in te grijpen / hulp in te roepen.
pi_216584200
quote:
Ontvlambare vloeistof en damp. Kan dodelijk zijn als de stof bij inslikken in de luchtwegen terechtkomt. Veroorzaakt huidirritatie. Kan een allergische huidreactie veroorzaken. Giftig voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen. Verwijderd houden van warmte, hete oppervlakken, vonken, open vuur en andere ontstekingsbronnen. Niet roken. In goed gesloten verpakking bewaren. Opslag- en opvangreservoir aarden. Explosieveilige [elektrische/ventilatie-/verlichtings-/…]apparatuur gebruiken. Vonkvrij gereedschap gebruiken. Maatregelen treffen om ontladingen van statische elektriciteit te voorkomen. Inademing van stof/rook/gas/nevel/damp/spuitnevel vermijden. Na het werken met dit product de contactzones grondig wassen. Verontreinigde werkkleding mag de werkruimte niet verlaten. Voorkom lozing in het milieu. Draag beschermende handschoenen/beschermende kleding/oogbescherming/gelaatsbescherming/gehoorbescherming. BIJ CONTACT MET DE HUID: Met veel water en zeep wassen. BIJ CONTACT MET DE HUID (of het haar): verontreinigde kleding onmiddellijk uittrekken. Huid met water afspoelen [of afdouchen]. Bij huidirritatie: een arts raadplegen. Bij huidirritatie of uitslag: een arts raadplegen. Verontreinigde kleding uittrekken en wassen alvorens deze opnieuw te gebruiken. In geval van brand: Blussen met droog chemisch product, schuim of CO2. Gelekte/gemorste stof opruimen. Op een goed geventileerde plaats bewaren. Koel bewaren. Inhoud/verpakking afvoeren in overeenstemming met alle toepasselijke wettelijke voorschriften.
De productwaarschuwing bij.... C4? Diesel? Nee, aromatherapie :')
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')