Onze hont is een mastine, qua ras een veebeschermingshond. Je zou denken dat je dat in de praktijk niet merkt.quote:
Oud collega van m'n pa was een keer op bezoek en had d'r Pyrenese berghond mee. Ze zaten buiten, even rondje langs de randen van de tuin en het beest wist precies waar hij mocht komen en kon vrij rondlopen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Onze hont is een mastine, qua ras een veebeschermingshond. Je zou denken dat je dat in de praktijk niet merkt.
Één van onze katten sneaked wel eens de gang in, en wordt dan of door mij terug gezet of krijgt een "wat doe jij hier klootzak?" Van mijn partner naar zijn hoofd geslingerd.
Hond let blijkbaar goed op, want specifiek die kat mag nu *niet* in de gang. Onderbuiks grommen, en als daar geen adequate actie op volgt een diepe zware "WOEF". Alle andere situaties: prima interactie tussen kat en hond.
Welke titel vind je niet goed dan?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:29 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren knalde een Nederlandse auto door een Duitse grenscontrole bij Bad Nieuweschans en reed richting de A31 om daar zuidwaarts te gaan. Opeen gegeven moment draaide de auto om en reed weer richting het noorden.
RTV Noord: Bundespolizei heeft de auto doorzeefd, vervolgens kon de auto worden klemgereden.
NDR: er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.
Tja vind je het gek dat sommige mensen de reguliere media niet vertrouwen.
Met foto's van ingeslagen ramen, en lekke banden die aansluiten opquote:Nu.NL: " Nederlandse auto doorzeefd met kogels op Duitse snelweg "
quote:er wurde von der Polizei mit modernen Nagelsperren - sogenannten Stop-Sticks - zum Halt gezwungen.
Kogelgaten in zijkant auto, ramen ingeschoten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met foto's van ingeslagen ramen, en lekke banden die aansluiten op
[..]
Dat hoeft toch ook niet. Ik denk dat ze beide kloppen maar dat ze bij de NDR voor een wat minder schreuwerige kop hebben gekozen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:59 schreef derLudolf het volgende:
Het is gewoon niet consistent. RTV Noord gaat af op zo'n 112 ramptoerist fotograaf, NDR op dpa dus ik neig meer NDR te geloven.
Mijn aanname is, de kogelgaten (duidelijk te zien op foto's) zaten misschien al in de auto, je moet immers ook wel iets op je kerfstok hebben wil je door een grenscontrole heen knallen.
Je kijkt duidelijk naar andere foto's.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kogelgaten in zijkant auto, ramen ingeschoten.
????quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Filmpjes van kogelgat. Bootlickers: omnomnom laars.
Ja, dit! Ik organiseer met een klein groepje sinds 3 jaar een skireis. Van de ca. 500 medewerkers gaan er tussen de 25 en 40 mee. Dat is net aan een leuke groep om erop uit te gaan. We hebben gezegd dat 50 het maximale is dat we behapbaar vinden. Zo blijft het wel echt een relatief hecht groepje waarmee je ook nog gezamenlijk dingen kan regelen (bijvoorbeeld een lunch). Hoe groter de groep, hoe meer subgroepjes je zal krijgen, denk ik.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:15 schreef Candaasje het volgende:
Jammer van de wat mindere animo fles, maar wellicht is een groep van 31 nog wel leuker, makkelijker om iets een keer met z’n allen te doen en je spreekt elkaar misschien ook net wat meer?
Ja op zich zou dat helemaal niet gek zijn. Maar het is bij zo weinig mensen maar helemaal de vraag of het wel door kan gaan. We hebben de reissom natuurlijk al bepaald en de mensen hebben betaald bij inschrijving. Dan kunnen we niet zeggen "er komt bijna niemand dus betaal nog maar even een paar honderd euro extra". Want die bus kost hetzelfde natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:15 schreef Candaasje het volgende:
Jammer van de wat mindere animo fles, maar wellicht is een groep van 31 nog wel leuker, makkelijker om iets een keer met z’n allen te doen en je spreekt elkaar misschien ook net wat meer?
Dat is ook geen probleem hoor, we doen ter plekke eerst een stadswandeling in groepjes van 15 man en daarna mag iedereen zelf kijken waar ze heen willen. EN mocht het zo zijn dat een grote groep naar hetzelfde wil, dan hebben we gewoon een bus bij onsquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, dit! Ik organiseer met een klein groepje sinds 3 jaar een skireis. Van de ca. 500 medewerkers gaan er tussen de 25 en 40 mee. Dat is net aan een leuke groep om erop uit te gaan. We hebben gezegd dat 50 het maximale is dat we behapbaar vinden. Zo blijft het wel echt een relatief hecht groepje waarmee je ook nog gezamenlijk dingen kan regelen (bijvoorbeeld een lunch). Hoe groter de groep, hoe meer subgroepjes je zal krijgen, denk ik.
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijkquote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja op zich zou dat helemaal niet gek zijn. Maar het is bij zo weinig mensen maar helemaal de vraag of het wel door kan gaan. We hebben de reissom natuurlijk al bepaald en de mensen hebben betaald bij inschrijving. Dan kunnen we niet zeggen "er komt bijna niemand dus betaal nog maar even een paar honderd euro extra". Want die bus kost hetzelfde natuurlijk.
Gewoon de trein pakken, ook beter voor het duurzame imago van het bedrijf.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijk
ja we gaan nu voor een kleinere bus maar het is maar net wat er beschikbaar is natuurlijk. En wat dat dan weer kost.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
4 busjes huren ipv touringcar met chauffeur. Of kleinere bus, dubbeldekker van 86 personen is ook een duurder natuurlijk
Dat er filmpjes zijn, waar duidelijk een kogelgat op te zien is. En die ramen zullen ook niet door de harde wind kapot zijn gegaan.quote:
Wat kost drinkwater daar eigenlijk?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef derLudolf het volgende:
Waterleidingsbedrijf was er vanochtend om waterleiding door te spoelen. Maar blijkbaar heb ik een te lage waterdruk. Ze bellen nog, neem aan dat leiding tot de meter net als in NL voor hun rekening is.
Dat er een filmpje is waar een ovaal gat te zien is. En je hebt duidelijk NIET foto's van de ramen gekeken.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat er filmpjes zijn, waar duidelijk een kogelgat op te zien is. En die ramen zullen ook niet door de harde wind kapot zijn gegaan.
Klopt. En de watermeter wordt net als de gasmeter om de 5 jaar vervangen. Dit is volgens de wet verplicht.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:17 schreef derLudolf het volgende:
Waterleidingsbedrijf was er vanochtend om waterleiding door te spoelen. Maar blijkbaar heb ik een te lage waterdruk. Ze bellen nog, neem aan dat leiding tot de meter net als in NL voor hun rekening is.
Hier in Kleve 1,38 Ex btw.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat kost drinkwater daar eigenlijk?
En vastrecht en zo? en wat we hier BoL noemen? (Belasting op Leidingwater)quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier in Kleve 1,38 Ex btw.
Heb net de afrekening van afgelopen jaar binnen.
U vraagt, wij draaien.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En vastrecht en zo? en wat we hier BoL noemen? (Belasting op Leidingwater)
hmm, hier is hetquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:41 schreef z80 het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.
22,08 per wooneenheid.
En weer lekker aan het rellen? Of van de verboden snoepjes gegeten?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)er-kwetsbare-moeflon
Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen
Ik weet van mijn voor vorige werkgever dat diverse directeuren naar Schotland gingen om te jagen, gezellig samen schieten met andere hoge hotemetoten. Voornamelijk op fazanten die speciaal uitgezet werden. Deden ze trouwens in Nederland ook, helaas (hoorde ik van chauffeurs) konden ze nauwelijks schieten, dus moesten echte jagers veelal dieren uit hun lijden verlossenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ftftft. Dus je neemt dieren, die je in een park zet enkel om te schieten omdat 't zo'n leuk schedeltje aan de muur geeft. Nu worden die dieren opgesnacked door de wolf, en wil een of ander schurftclubje die rijkeluishuisdieren laten beschermen
Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven welquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sorry niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hmm, hier is het
water ¤ 1,25 per kuub incl BTW
¤ 56,46 vastrecht per jaar
¤ 0,463 per kuub BoL
Duurder dan daar dus alles bij elkaar
Wat hier de kosten voor de meter zijn. Is in Nederland het vastrecht. Dus de kosten voor het hebben van de aansluiting.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de meter op zich betalen wij niet. Die wordt ook niet periodiek vervangen hier. Die van stroom en gas is ooit vervangen door een "Slimme meter" (alsof er nog niet genoeg intelligentie in dit huis woont) maar de watermeter is nog authentiek uit 2011
Inheems= einde vorige ijstijd hier aanwezig.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven wel.
Dat ze inmiddels nuttig zijn voor de leefomgeving, dat vind ik hier los van staan. Maar blijkbaar kan je in NL een dier niet beschermen als het niet inheems is.
Alle migranten het land uit!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Inheems= einde vorige ijstijd hier aanwezig.
Moe Flon hoort hier niet thuis, is geen bedreigde diersoort, laat Bor ze lekker snacken met een portie beukennootjesquote:Op vrijdag 7 februari 2025 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zeker geen wetgeving hiervoor aanpassen. Exoten zijn maar al te vaak helemaal kut voor de biotoop. Chinese karpers, Amerikaanse rivierkreeften, wasberen. Nog afgezien van andere schade die ze aanrichten (bisamratten, konijnen, nutria)quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik moet vooral lachen dat ze na 100 jaar een diersoort als inheems willen bestempelen. Ik heb onlangs wat ingelezen op inheemse planten. Na 1000 jaar in NL worden die nog steeds niet als écht inheems gezien, dus ze durven wel.
Dat ze inmiddels nuttig zijn voor de leefomgeving, dat vind ik hier los van staan. Maar blijkbaar kan je in NL een dier niet beschermen als het niet inheems is.
Vorige of de laatste?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Inheems= einde vorige ijstijd hier aanwezig.
Shut…en er zijn nog 2 horren nodig voor velux ramen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 13:05 schreef z80 het volgende:
Raam op de badkamer is nu zo hoog dat ik deze niet meer open kan zetten.
Een velux stok kun je er los bij kopen. Ik denk dat ik eens rond ga kijken of ik een 3d printer aan kan zetten.
Of dat ik van een stukje kunststof zelf wat maak. De velux prijzen zijn gewoon belachelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Shut…en er zijn nog 2 horren nodig voor velux ramen.
Zijn er goedkopere oplossingen? Weet iemand dat?
Het verhuizen to do lijstje is een schrift geworden.
Volgende stap is rubriceren op onderwerp. 😎
Vanmorgen kwam de huurbaas een bakkie doen met het duplicaat huurcontract.
Er waren 100 reacties. Poeh.
Lunch was een stuk ! van onderstaande appeltaart, koel, smaakvol, geen slagroom.Wat een drukte en geregel ineens zeker?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Goede planning!👍🏼 Bij schelden vertrek je! Volwassen mensen zeg.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net met de vertrouwenspersonen van de overkoepelende organisatie gepraat. Ging goed -- ze bleken bij erg vergelijkbare verenigingen met vergelijkbare issues/persoonlijkheden te zitten (elke vereniging heeft wel wat) en we hebben samen een plan van aanpak gemaakt. Ik ga:
1) bestuur van mijn club op de hoogte brengen van de situatie en mijn plan
2) met de twee trainers om wie het gaat praten, zodat ze hun hart kunnen luchten-- maar wel grenzen stellen want schelden hoeft bv niet
3) een vergadering houden waarin we met iedereen echte afspraken maken, en waarin we gesloten stemmingen houden dwz anonieme briefjes. Zodat het echt duidelijk is wat de meerderheid besluit
Stap voor stap.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een drukte en geregel ineens zeker?
Ik heb duidelijk een DING gemistquote:Op vrijdag 7 februari 2025 14:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net met de vertrouwenspersonen van de overkoepelende organisatie gepraat. Ging goed -- ze bleken bij erg vergelijkbare verenigingen met vergelijkbare issues/persoonlijkheden te zitten (elke vereniging heeft wel wat) en we hebben samen een plan van aanpak gemaakt. Ik ga:
1) bestuur van mijn club op de hoogte brengen van de situatie en mijn plan
2) met de twee trainers om wie het gaat praten, zodat ze hun hart kunnen luchten-- maar wel grenzen stellen want schelden hoeft bv niet
3) een vergadering houden waarin we met iedereen echte afspraken maken, en waarin we gesloten stemmingen houden dwz anonieme briefjes. Zodat het echt duidelijk is wat de meerderheid besluit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik ben de voorzitter van de commissie waarin het drama zich bevindt. Dus ik breng bestuur op de hoogte, ik praat met de 2 trainers en ik plan de vergadering en zit hem voor.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk een DING gemist
Fijn dat er een plan is. Zie jij dat ook zitten? En wat gaat jouw rol zijn bij de diverse onderdelen?
Zo te lezen gelukkig niks persoonlijks richting jou dus. Maar natuurlijk raakt het wel, als het jouw club betreft.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben de voorzitter van de commissie waarin het drama zich bevindt. Dus ik breng bestuur op de hoogte, ik praat met de 2 trainers en ik plan de vergadering en zit hem voor.
De vertrouwenspersonen zeiden nog wel dat ik ook maar een vrijwilliger ben en dat ik dit op het bestuur kan overdragen als het me boven het hoofd groeit. Maar ik ga toch nog een keer proberen om het met die twee trainers op te lossen voor ik het opgeef.
(En eventueel zelf opstap want als we het niet opgelost krijgen met die twee,dan hoeft het allemaal van mij ook niet meer daar)
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nou, eindelijk OR gemaild *grom*
Is werkgever nu helemaal van de pot gerukt of zo!?Da’s geen goed werkgevergedragSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Nah ja, genoeg gemopper en gescheld richting mij ook inmiddels. En ik baal enorm van de medetrainers die er geïntimideerd zijn. Maar ik ga proberen om dit als een volwassene op te lossen. Zou zonde zijn om het op dit punt op te geven, ik heb het deels ook laten gebeuren door niet eerder grenzen te stellen / in te grijpen / hulp in te roepen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo te lezen gelukkig niks persoonlijks richting jou dus. Maar natuurlijk raakt het wel, als het jouw club betreft.
Knap dat je de lead neemt! En zeker goed om je eigen grens duidelijk te hebben. Kan vaak ook al een stuk stress wegnemen.
De productwaarschuwing bij.... C4? Diesel? Nee, aromatherapiequote:Ontvlambare vloeistof en damp. Kan dodelijk zijn als de stof bij inslikken in de luchtwegen terechtkomt. Veroorzaakt huidirritatie. Kan een allergische huidreactie veroorzaken. Giftig voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen. Verwijderd houden van warmte, hete oppervlakken, vonken, open vuur en andere ontstekingsbronnen. Niet roken. In goed gesloten verpakking bewaren. Opslag- en opvangreservoir aarden. Explosieveilige [elektrische/ventilatie-/verlichtings-/…]apparatuur gebruiken. Vonkvrij gereedschap gebruiken. Maatregelen treffen om ontladingen van statische elektriciteit te voorkomen. Inademing van stof/rook/gas/nevel/damp/spuitnevel vermijden. Na het werken met dit product de contactzones grondig wassen. Verontreinigde werkkleding mag de werkruimte niet verlaten. Voorkom lozing in het milieu. Draag beschermende handschoenen/beschermende kleding/oogbescherming/gelaatsbescherming/gehoorbescherming. BIJ CONTACT MET DE HUID: Met veel water en zeep wassen. BIJ CONTACT MET DE HUID (of het haar): verontreinigde kleding onmiddellijk uittrekken. Huid met water afspoelen [of afdouchen]. Bij huidirritatie: een arts raadplegen. Bij huidirritatie of uitslag: een arts raadplegen. Verontreinigde kleding uittrekken en wassen alvorens deze opnieuw te gebruiken. In geval van brand: Blussen met droog chemisch product, schuim of CO2. Gelekte/gemorste stof opruimen. Op een goed geventileerde plaats bewaren. Koel bewaren. Inhoud/verpakking afvoeren in overeenstemming met alle toepasselijke wettelijke voorschriften.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nah ja, genoeg gemopper en gescheld richting mij ook inmiddels. En ik baal enorm van de medetrainers die er geïntimideerd zijn. Maar ik ga proberen om dit als een volwassene op te lossen. Zou zonde zijn om het op dit punt op te geven, ik heb het deels ook laten gebeuren door niet eerder grenzen te stellen / in te grijpen / hulp in te roepen.
Ik las net @locuta op reporteronline huiveringwekkendquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
The Government’s Computing Experts Say They Are Terrified
https://www.theatlantic.c(...)m_content=edit-promo
“This is the largest data breach and the largest IT security breach in our country’s history."
Toen Musk die digitale pleemuur overnam vond ie dat er teveel datacenters waren. De tijdslijn om ze uit te zetten beviel hem niet, dus vloog hij er heen, forceerde toegang en ging kabels knippen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
The Government’s Computing Experts Say They Are Terrified
https://www.theatlantic.c(...)m_content=edit-promo
“This is the largest data breach and the largest IT security breach in our country’s history."
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nou, eindelijk OR gemaild *grom*
Is werkgever nu helemaal van de pot gerukt of zo!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt een hamerstukje voor de OR.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
TBF ik ben positief(?) verrast dat dat nog draait.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Toen Musk die digitale pleemuur overnam vond ie dat er teveel datacenters waren. De tijdslijn om ze uit te zetten beviel hem niet, dus vloog hij er heen, forceerde toegang en ging kabels knippen.
Dat is niet wat je noemt “Best practice”
Eigenlijk hoop ik dat DOGE een systeem onderuit haalt en dit niet snel weer in de lucht te brengen is.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Toen Musk die digitale pleemuur overnam vond ie dat er teveel datacenters waren. De tijdslijn om ze uit te zetten beviel hem niet, dus vloog hij er heen, forceerde toegang en ging kabels knippen.
Dat is niet wat je noemt “Best practice”
Kwestie van tijd. Maar zoals het artikel van the Atlantic al uittekende; waarschijnlijk heeft musk de data waar hij geen toegang toe zou mogen hebben, dan al in handen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat DOGE een systeem onderuit haalt en dit niet snel weer in de lucht te brengen is.
En dan het liefst eentje waar USA flink last van heeft.
Bijvoorbeeld het uitbetalen van salarissen, kan ouderwets zodat de mensen nog wel geld krijgen. Maar de overheid gaat plat. De luchtverkeersleidingssystemen of het pasasiers control system. Het volledige luchtverkeer in de USA plat. Heeft de rest van de wereld relatief weinig last van. Maar zorgt er wel voor dat direct duidelijk is dat het een puinzooi is bij DOGE.
Op bsky zijn the wired en de volglijst van bellingcat aanradersquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik las net @:locuta op reporteronline huiveringwekkend
En zoals Jim Wright/ stoneketlle aangaf; "Democrats can't fire Elon Musk.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Maar zoals het artikel van the Atlantic al uittekende; waarschijnlijk heeft musk de data waar hij geen toegang toe zou mogen hebben, dan al in handen.
Zullen Dugin & Putin blij mee zijn denk ik.
En iets me nucleair alleen, daar ben ik zo niet in thuis dat ik niet weet waar het over gaat.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En zoals Jim Wright/ stoneketlle aangaf; "Democrats can't fire Elon Musk.
Republicans won't.
The only guy who can is Donald Trump and Elon Musk now has all of Trump's financial, business, and personal information. Everything the IRS, FBI, CIA, et al, knows about him. Musk has it all".
Je bedoelt de mensen die in de UK het experimenteel vaccin hebben gekregen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En iets me nucleair alleen, daar ben ik zo niet in thuis dat ik niet weet waar het over gaat.
Las gisteren nog wel iets over een paar mensen die besmet waren met malaria voor een onderzoek dat door oa usaid betaald werd. Die hebben.nu geen toegang tot mogelijke noodzakelijke behandeling.
Ja datquote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Je bedoelt de mensen die in de UK het experimenteel vaccin hebben gekregen?
Ja die kunnen nu niet meer bij de data. En geen geld voor mogelijke bijwerkingen.
Het nieuws hierover zit inmiddels achter een betaalmuur van de nytimes.
Een linkdump naar wat? Of verwacht je dat mensen anno 1999 nog overal op klikken?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
h**ps://bsky.app/profile/maxwellfrost.bsky.social/post/3lhlvcx6usk27
De bsky.app url had natuurlijk een hint kunnen zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:42 schreef z80 het volgende:
[..]
Een linkdump naar wat? Of verwacht je dat mensen anno 1999 nog overal op klikken?
Aangezien een bsky.app url alles kan bevatten. Is het af te raden er op te klikken als je niet weet wat je kan verwachten. Dat weet inmiddels elke internet gebruiker.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De bsky.app url had natuurlijk een hint kunnen zijn.
[ link | afbeelding ]
En deze is ook met bewegend beeld en geluid. Andere bron.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De bsky.app url had natuurlijk een hint kunnen zijn.
[ link | afbeelding ]
Moet ik nu hier ook een statement over het linkje maken?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:22 schreef z80 het volgende:
[..]
En deze is ook met bewegend beeld en geluid. Andere bron.
https://9gag.com/gag/a87AA33#comment
Dat zou inderdaad wel kunnen. Was het eerste waar ik aan dacht ook, maar googlen op anatomie schedel gaf geen fusienaad op voorhoofd aan, maar toen ik dit vanochtend las heb ik 't wat gerichter gegoogled en blijkt er inderdaad wel een te zittenquote:Op donderdag 6 februari 2025 23:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Fijn om van je te horen!
Zon, wandelen en podcasts klinkt uitstekend
Ik heb idd ook wel zo'n soort deuk in m'n voorhoofd. Is het niet gewoon de lijn waarlangs je schedel dichtgegroeid is? Net zoals het richeltje onder je neus en het kuiltje in je kin?
Hoe dan ook mag je wel eens aan mijn hoofd voelen want de achterkant van mijn hoofd is een soort maanlandschap. Blij dat ik haar heb. (Mijn pa is daar niet mee gezegend en zijn achterhoofd is niet charmant)
Leuk om te meeten! Ik hoor graag wanneer!
Met mij wel ok. Ik moest afgelopen week 3 presentaties geven (dinsdag, donderdag, dinsdag) en ben zooooo blij dat dat voorbij is. Het waren drie heel verschillende groepen en onderwerpen dus voorbereiden kostte megaveel tijd en hersenkracht. Dat kon er ook nog wel bij naast al m'n drama
Over drama gesproken, het betreffende stel is nu met vakantie en laat ons allemaal met rust. Ik spreek morgen 2 vertrouwenspersonen van de overkoepelende stichting waar onze club onder valt. Ben benieuwd of ze iets kunnen adviseren.
AMV (in POL) lijkt me dan eerder voor de hand liggen dan 1 vd tig topics in NWSquote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:54 schreef AnneX het volgende:
He ha ho er is een U.S. topic.
Waar ik niet meer kom vanwege acute onpasselijkheid van alle berichten, die voorbij komen.
Mogen jullie berichten s.v.p. daarheen? EttovanBelgie in NWS / Trump inauguratie topic #15 De voorstelling is in volle gang
Verder ben ik digitaal vrijstaande koel- en vrieskasten aan het shoppen voor in het magazijn.
De koelkast in de keuken is te klein. Weet ik nu al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh ja, dat aandenken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 07-02-2025 21:22:58 ]
Je bent tegenwoordig unieker zonder, dus dat is niet jammerquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar ik wil geen tattoo. Dus dat is jammer. Dus nu zoek ik wat anders.
Ik ben er stiekem ook wel trots op, ja, dat ik die heb bedachtquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef Blues het volgende:
Die spreuk![]()
Ik ben wel vd tattoos , zou 'm zo laten zetten binnen kant arm![]()
Oh, dat is ook nog wel een idee. Ik wil wel graag iets wat ik op mn lijf kan dragen en altijd bij me heb, maar misschien zou dat bv wel op een plaatje in een armbandje gegraveerd kunnen worden of zo. En de jammer sloeg vooral op dat ik dan nu iets anders moet bedenkenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je bent tegenwoordig unieker zonder, dus dat is niet jammer![]()
Dat plaatje kun je ook op metaal laten etsen, graveren of wat dan ook
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik heb liefst iets wat ik zelf kan zien (zonder kettinkje tevoorschijn te hoeven halen of spiegel te pakken haha), vandaar dat ik dacht aan ring, of nu Ludolf het zei armband. Maar als ik er daarmee niet uit kom, dan is kettinkje wel een optie.quote:
Ik noemde juist een ketting, ik heb een armband met bedeltjes die veel betekenen, maar als ik schrijf of typ hoor ik het steeds over het tafelblad gaan, heel irritantquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik heb liefst iets wat ik zelf kan zien (zonder kettinkje tevoorschijn te hoeven halen of spiegel te pakken haha), vandaar dat ik dacht aan ring, of nu Ludolf het zei armband. Maar als ik er daarmee niet uit kom, dan is kettinkje wel een optie.
Ik wil vooral mezelf wat moois geven als afsluiter van de hele periode vol angsten, waar ik dan hopelijk ook wat positiefs uit kan halen op moeilijke momenten. Hoe dat dan precies eruit ziet en in welke vorm moet ik nog even over nadenken (en het heeft ook geen haast natuurlijk). Maar jullie suggesties zijn fijn, helpt ook weer beetje in het nadenken.
Oh, dat is ook wel iets om rekening mee te houden ja. Geen bedeltjes of andere loshangende zaken die op tafel tikken. Zou ik ook heel irritant vindenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik noemde juist een ketting, ik heb een armband met bedeltjes die veel betekenen, maar als ik schrijf of typ hoor ik het steeds over het tafelblad gaan, heel irritant
Te laat… ik heb zittende vogel en wegvliegende vogel al op mij laten zettenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:19 schreef Blues het volgende:
Die spreuk![]()
Ik ben wel vd tattoos , zou 'm zo laten zetten binnen kant arm![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pokerface😇 heb ik niet. Knap van je.
OMG zo zit ik nog steeds!!! te bedenken waar ik de vrouw achter de rolstoel van kende die vorige week vrijdag!! langs m'n balie liep en riep Hey Bloeeeees!!!!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond ‘hard’ moeten werken![]()
Kwam iemand tegen die erg blij was een bekend gezicht te zien, het was al zo lang geleden dat we elkaar zagen, gemeenschappelijke kennissen ditdat. Ze kletste uitgebreid met me bij. Deelde zelfs wat persoonlijk pijnlijke zaken die met sommige gemeenschappelijke kennissen te maken hebben. Tikje ongemakkelijk.
Ik weet inmiddels van welk clubje ik haar zou moeten kennen. Maar kan nog steeds geen persoon uit het verleden aan die enthousiaste persoon van nu koppelenZelfs bij mij komt dat normaal wat sneller
![]()
Gelukkig ben ik best goed in enthousiast doen en poker-face opzetten
Had het 3 weken geleden, nu een longontstekingquote:Op zaterdag 8 februari 2025 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Tot nu toe merk ik niets van de griepgolf. Paar weken geleden zei een vriend een afspraak af want griep, maar die heeft al griep bij een verstopte neus
Bah, daar lijkt geen eind aan te komen zo, sterktequote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Had het 3 weken geleden, nu een longontsteking
Vooral de eerste presentatie in de serie was wel leuk. Die was voor mensen die erg weinig weten van wat ik doe, en dan kan een presentatie van 10 min al een enorm verschil maken. Ik kreeg een hoop complimenten van mijn begeleiders; die hadden meer op het publiek zitten letten dan op mij en blijkbaar zat het publiek echt enthousiast mee te knikken, notities te maken etc.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel kunnen. Was het eerste waar ik aan dacht ook, maar googlen op anatomie schedel gaf geen fusienaad op voorhoofd aan, maar toen ik dit vanochtend las heb ik 't wat gerichter gegoogled en blijkt er inderdaad wel een te zittenachterkant van bovenkant hoofd (kruin achter) heeft bij mij ook een behoorlijke krater haha, volgens mij ook een fusie plek.
Oef dat is wel veeel aan presentaties in één week ja! Ging het goed? En was het (achteraf) ook nog een beetje leuk?
quote:En lekker, even rust nu ze op vakantie zijn. Ik las ook je stappenplan, dat klinkt goeden wat @:sigme ook al zei, ongeacht de uitkomst super goed van je dat je het gaat doen. Kun je alleen maar van leren, en hopelijk pakt het nog goed uit ook, met een uitkomst waar jij tevreden mee bent. En dat kan ook zijn alsnog stoppen met trainer zijn als je dat los hiervan eigenlijk wat teveel vind worden, maar het wel ver genoeg uitgesproken hebben om er wel zelf nog te kunnen/willen trainen, bijvoorbeeld. Lekker bezig
![]()
Ik app jequote:Oh en ik ben 14 feb op je uni! Heb 15.30-16.30 een afspraak, maar ben er denk ik rond 10u al. En 28 feb ben ik er ook, dan heb ik 10-11 en 15-16u afspraken en ben ik er daartussen ook.
Dit heb ik ook. Het is ook zo veel tegelijk allemaal nu. Proberen bezig te zijn met andere dingenquote:Ik negeer verder even de posts over de achterlijke en potentieel gevaarlijke idioterie in de wereld, niet omdat het me niks doet maar omdat het iets is waar ik geen invloed op heb en het me er veel mee bezig houden wel een negatieve invloed heeft op mijn humeur / gemoedstoestand.
Werkgerelateerd wél. Volgende week zondag een fam. uitje gepland... duimen dat ze niet ziek worden!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 07:38 schreef AnneX het volgende:
Het hoofd maalt al weer een half uurtje.
Gister hoorde ik van de longspecialist, dat het ziekenhuis stampvol is met griepzieke opnames én medewerkers.
Wij moeten wel wat hulpkrachten inschakelen. Die moeten wel gezond en inzetbaar zijn de komende weken!
In mijn directe omgeving jong en oud hoor ik er (nog) niet veel. Jullie wèl?
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat apart, die look-a-likes van Cat-astrophe. En inderdaad een gezicht zien, een hoi krujgen en dan, wie mag dat in vredesnaam zijn. Al ben ik in een ver verleden mijn toenmalige vriend om de nek gevlogen (wist dat hij die dag terug was gekomen van vakantie). “Hij” liep voor me in de stad, vlak bij zijn huis. Alleen, hij was het nietbest wel ongemakkelijk (ik was 18-19).
En bij een etentje laatst enthousiast iemand begroet, toen ze raar opkeek, gerefereerd aan ons mail contact, maar deze dame sprak geen Nederlands. 2 vrouwen in het vluchtelingenwerk, beiden buitenlands, maar de ene Braziliaans en de and Afghaanse. 2 druppels water.
Ziek! wordt je er vanquote:Op zaterdag 8 februari 2025 08:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan momenteel nauwelijks een gesprek voeren met wie dan ook of het gaat over griep.
En je bént goed bezig met je andere dingenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 09:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vooral de eerste presentatie in de serie was wel leuk. Die was voor mensen die erg weinig weten van wat ik doe, en dan kan een presentatie van 10 min al een enorm verschil maken. Ik kreeg een hoop complimenten van mijn begeleiders; die hadden meer op het publiek zitten letten dan op mij en blijkbaar zat het publiek echt enthousiast mee te knikken, notities te maken etc.Er was gevraagd of ik of m'n begeleider die presentatie wilde geven en ik had meteen gezegd dat ik dat wilde doen -- goede beslissing. Was spannend maar de moeite waard.
Proberen bezig te zijn met andere dingen![]()
Ja bewolkt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat klinkt goed, @:Tele6! En zo goed dat je gewoon gezegd hebt dat jij 'm wel ging geven! Volgens mij zit je wel fijn op je plek daar?
@:Jan_Onderwater beterschap!
Ik lag vannacht weer een poos wakker, sliep weer een beetje, werd zoals altijd 7u gewekt door de katten, die naar beneden gedaan met wat eten en daarna nog twee uurtjes geslapen. Voel me best prima zo. Ook al beddengoed in de was gedaan, de volgende twee wassen staan klaar, een wc schoongemaakt, theedoeken enz verwisseld, silica zakjes uit de voermachines liggen in de oven te drogen en nu even kattenmatras spelen. Op de lijst staat ook nog een kadootje bedenken voor buurmeisje, boodschappen doen, matrassen stofzuigen en wisselen en topper stofzuigen en draaien, bed weer opmaken en kattenfonteinen schoonmaken.
Is het bij jullie ook zulk treurig weer? Het is hier grijs en best donker ook.. ik hoop dat het nog wat open trekt, want ik wilde ook nog wel wat wandelen vandaag, en dat is wel wat gezelliger met een beetje blauw in de lucht.
Balen en beterschap. Mss niet de goeie AB kuur.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dank
Zit op de helft van mijn AB kuur, maar nog niet echt verbetering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je al opnieuw contact gehad met de huisarts? Tegen mij werd bij AB altijd gezegd dat als er niet binnen 48u duidelijke verbetering is, ik terug moest komen want dan mogelijk niet de juiste AB.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dank
Zit op de helft van mijn AB kuur, maar nog niet echt verbetering.
Wat vervelend zeg, weer/nog steeds gedoe en zorgen en specialist nodig..quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja bewolkt.
Hier ook een 'wasdag' en vanaaf in mijn werkstadje eten.
Gisteren samen met dok1 naar de verwijzing voor g gekeken, wat veranderen/sleutelen aan de medicatie en dagelijks rr meten en a.s. donderdagmiddag naar dok2. zijn nierfunctie holt gevaarlijk achteruit.
Wat is dit toch dubbel eigenlijk, zo fijn dat ik met eigen doks kan overleggen, maar wat k*t dat g wel weer doorrolt naar de volgende specialist.
Jonge Halewijn Bwijkquote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat snap ik heel goed. Fijn dat social deal jullie daar een handje bij helptwaar gaan jullie vanavond heen?
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:19 schreef Blues het volgende:
Nog 1 wasje, dan hangen er 3, bed verschoond, hele bovenverdieping gedaan & meer, krant gelezen en een broodje kroket gegeten.
Ook al ruim een half uur gewandeld waarbij ik een sperwer zag![]()
Straks een dutje en ff pianospelen en dan op naar het restaurant.
#goeddagje
Ken ik niet, hopelijk is het lekker! Alvast veel plezier gewenstquote:
En anders poepen ze het wel uit toch. Katten eten wel meer meuk. * Tele6 denkt aan kat van vriendin die altijd kebab schooit in de buurtquote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ken ik niet, hopelijk is het lekker! Alvast veel plezier gewenst. En goed bezig met het huishouden en wandelen!
![]()
Griepgolf: ik hoor wel veel mensen erover, op werk ook wel een collega en haar hele gezin ziek geweest. Maar vooralsnog nog geen mensen echt dichtbij, en ik heb hem ook nog niet te pakken gehad *afkloppen*. Wel griepprik gehad, dus ik hoop dat als ik 'm toch nog oppik, die ervoor zorgt dat ik niet heel ziek word. Kind van collega had zich zo beroerd gevoeld dat ze had geroepen dat het leven zo niet meer hoefde, arme puber.
@:Lucky_Strike veel plezier vandaag! Kan ik nog naar jullie zwaaien op de livestream?
@:borisz ook al zo actief!
Ik gaf per ongeluk ene kat een gebitsreiniging. Ik was donderdag voor gratis gebitscontrole want feb is maand vh gebit, en beide hadden wel wat tandsteen, zelfs degene die vorig jaar mei voor 2e keer gebitsreiniging had gehad ook al best wat. Dus ik wil weer consequenter gaan poetsen. Dus ik deed met nagel beetje over achterste kiesjes schrapen om ze weer te laten wennen aan iets in mond, bij ene kat beide zijden alleen klein beetje plak onder nagel, bij andere kat ene kant ook, kom ik bij andere kant, breekt er ineens een stukje tandsteen af
hij heeft nu ineens een heel mooi witte achterste kies boven aan één kant
. Was de kies met meeste tandsteen ook, dus nou ja, opzich niet verkeerd denk ik? Kan 'ie hopelijk weer wat langer zonder gebitsreiniging
. Hij slikte het stukje tandsteen wel door, maar de vriendelijke dame aan de telefoon verzekerde me dat dat in principe gewoon oplost in de maag en ik me daar geen zorgen over hoeft te maken.
Durgerdam ziet er leuk uitquote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:27 schreef borisz het volgende:
Gister feestje... Was wat vroeg vanmorgen om te wandelen met ma.
Trekvogelpad Broek op Waterland - Amsterdam door div dorpjes in de polder boven Amsterdam
Nu shorttrack kijken, maar denk dat ik zo in slaap val
Griep lijkt vooralsnog mijn huis en mijn collega's op kantoor te passeren.
Wij kregen van de week van een buur te horen dat onze hond graag een bord macaroni lustquote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En anders poepen ze het wel uit toch. Katten eten wel meer meuk. * Tele6 denkt aan kat van vriendin die altijd kebab schooit in de buurt
Ik ken echt niemand die griep heeft. Na de kerstvakantie wel, maar de laatste tijd niemand. Mag zo blijven
Robin Ooks Vietnamese stoofvleesquote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:21 schreef Lonaa het volgende:
En in die zelfde categorie:
Ik heb nog 3x 1 kg stoofvlees in de vriezer. Maak ik daarvan:
a) rendang
b) birria
c) belgisch stoofvlees
d) iets anders namelijk...
*meerdere opties mogelijk
Barbacoa?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:21 schreef Lonaa het volgende:
En in die zelfde categorie:
Ik heb nog 3x 1 kg stoofvlees in de vriezer. Maak ik daarvan:
a) rendang
b) birria
c) belgisch stoofvlees
d) iets anders namelijk...
*meerdere opties mogelijk
Kwam ongevraagd mee-eten? Had wel tafelmanieren?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wij kregen van de week van een buur te horen dat onze hond graag een bord macaroni lust
Bohquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:15 schreef Tuindier het volgende:
Vanavond vegan Engels ontbijt als diner.
Ja, en ik vermoed van nietquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kwam ongevraagd mee-eten? Had wel tafelmanieren?
Koud of warm?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:54 schreef sigme het volgende:
Zo, ik at een mooie stapel pannekoeken als ontbijt. De helft van deze stapel:
[ afbeelding ]
Ik houd het simpel want heb wat lichamelijke problemen, dus worst van beyond meat, hash brown, witte bonen in tomatensaus, tomaat en toast.quote:
Oh wat fijn dat iemand komt helpen opruimen. Zit er ook een schuur/berging in het nieuwe huis?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:28 schreef AnneX het volgende:
Dwars door jullie verhalen heen kom ik weer even ventileren over de aanstaande verhuizing.
Inmiddels een opruimcoach voor mn.X bereid gevonden. Die doet nu een rondje schuur voor een indruk. Daar hoorde ik uitroepen van verbazing van wat hij aantrof.
Morgen naar Hoofddorp om te kijken naar een pax kast. Indien het wat is, óok een opslagplek gevonden bij buurman bierbrouwer in het fort. En zijn bus voor vervoer.
Anders huren wij wel.
Allemaal feli’s in de buurtapp. en verbazing.
Lekker hoor. Moet ik ook weer eens makenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:40 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik houd het simpel want heb wat lichamelijke problemen, dus worst van beyond meat, hash brown, witte bonen in tomatensaus, tomaat en toast.
Nieuwe baan bevalt heel goed! Leuk dat je dat onthouden hebt! Ik heb weer gemerkt dat het hebben van een paar collega’s met wie je goed kan samenwerken een enorm verschil kan maken. Elkaar kansen gunnen, helpen en samen optrekken maakt het werk leuk. Ben wel meteen bezig met een erg uitdagend project wat tegelijk leuk en lastig is. Hoop dat ik dus snel weer op de been ben.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 17:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik eet een bord spaghetti met beetje olie en fijn geraspte Parmezaanse kaas, en daarbij een bakje tomatenblokjes in saus.
Niet bij elkaar, want ik vind de spaghetti met kaas los zo lekkerdat wil ik niet verpesten met de tomatensaus. Maarja, moet wel groente eten, dus dan maar los erbij.
Team 's avonds warme pannenkoeken met spek met erop gesmolten kaas en stroop, en de volgende ochtend de koude overgebleven pannenkoeken met spek met erop stroop.
Vervelend van de lichamelijke ongemakken @:Tuindier! Wel zicht op herstel op korte termijn? En hoe bevalt je nieuwe baan eigenlijk, nu je er een tijdje zit? Of herinner ik me dat verkeerd?
Dat scheelt zó veel he! Wat fijn dat het zo goed bevaltquote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:39 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Nieuwe baan bevalt heel goed! Leuk dat je dat onthouden hebt! Ik heb weer gemerkt dat het hebben van een paar collega’s met wie je goed kan samenwerken een enorm verschil kan maken. Elkaar kansen gunnen, helpen en samen optrekken maakt het werk leuk. Ben wel meteen bezig met een erg uitdagend project wat tegelijk leuk en lastig is. Hoop dat ik dus snel weer op de been ben.
quote:
Pasta pesto met heel veel groenten en wat feta.quote:Wat eten jullie vanavond?
Qua ketting, een figuurtje aan een ketting kun je ook zo nu en dan even aanraken. Ik heb een aantal halfedelsteentjes voor aan een kettinkje en die hebben ook een prettig gewicht tegen je huid. Dus misschien zou een bedeltje aan een ketting wel werken, als het het juiste formaat/gewicht heeft.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik heb liefst iets wat ik zelf kan zien (zonder kettinkje tevoorschijn te hoeven halen of spiegel te pakken haha), vandaar dat ik dacht aan ring, of nu Ludolf het zei armband. Maar als ik er daarmee niet uit kom, dan is kettinkje wel een optie.
Ik wil vooral mezelf wat moois geven als afsluiter van de hele periode vol angsten, waar ik dan hopelijk ook wat positiefs uit kan halen op moeilijke momenten. Hoe dat dan precies eruit ziet en in welke vorm moet ik nog even over nadenken (en het heeft ook geen haast natuurlijk). Maar jullie suggesties zijn fijn, helpt ook weer beetje in het nadenken.
Ik ben er wel tevreden mee idd!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat klinkt goed, @:Tele6! En zo goed dat je gewoon gezegd hebt dat jij 'm wel ging geven! Volgens mij zit je wel fijn op je plek daar?
Sooo…zojuist digitaal aangifte gedaan van Verhuizen bij de gemeente 😎quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh wat fijn dat iemand komt helpen opruimen. Zit er ook een schuur/berging in het nieuwe huis?
Gefeliciteerd met de knoop en de keuze! Ik kan me voorstellen dat je de border gaat missen. Hebben jullie daar wel iets van een tuin of balkon?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sooo…zojuist digitaal aangifte gedaan van Verhuizen bij de gemeente 😎
Toen de optie bleek bij inlezen. Scheelt weer een uurtje gemeentehuis.
Ja,dat komt wel goed met die twee, die elkaar al langer kennen van andere klussen samen.
Toen zij in de schuur bezig waren, heb ik een half uurtje Zen de terrastegels weer met zand ingeveegd. Wáár blijft dat spul? Gelukkig heeft de hovenier op mijn verzoek zand achtergelaten.
In de tuin vliegen heel veel mussen en vinkjes. Die schuren zich in het zand wat nog niet is verdwenen in de spleten en gaan daarna in het bad. Een drukte van belang. 🥰
Ga ik straks wel de vergrote nieuwe border missen.![]()
Wij aten witlof uit de oven, varkenshaasje met mosterd roomsaus, frietjes van de overkant. Die zit straks ook veeeeel verder weg. Niét te lopen, anders kouwe friet.
Voetbalveld vóor op het oosten en achter op het zuiden met uitzicht op de polder.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:36 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de knoop en de keuze! Ik kan me voorstellen dat je de border gaat missen. Hebben jullie daar wel iets van een tuin of balkon?
Wij gaan morgen om 11uquote:
Kip allergiequote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:16 schreef Candaasje het volgende:
Avond!
Hier aten we risiotto(C, krijgt dat gelukkig ook zonder kaas heerlijk romig/smeuïg).
En ik heb me suf geschilderd. (Kozijnen/deur, niet heel spannend qua kleur, maar het mot in de verf voordat het behang op de muur gaat en we de vloer gaan leggen.)
@:vlindertje89 : ik ben even kwijt of jouw katten op dieetvoer staan, maar anders zou je Hills T/D oid kunnen overwegen. Simon kwam via via bij ons terecht, en zijn vorige logeeradres was bij de dierenarts die tandheelkunde doet. (Beugels, wortelkanaalbehandelingen, you name it. Dus wel echt z'n interessegebied). Die had al snel door dat Simon een rooie eigenzinnige kater is die niet van teveel poespas aan z'n lijf houdt, en deze tandarts had geen doodswens. Dus T/D brokken werden het
![]()
Of ze écht beter werken dan andere brokken weet ik niet, (Ze zeggen het...) maar de harde, grotere brokken zouden het tandsteen eraf moeten helpen breken. (Eigenlijk wat jij dus met je nagel deed). Simon vindt ze in elk geval wel erg lekker.
quote:Het contrast tussen drie mini-landschappen is heel apart.
De omgeving van de Kamperberg is een halfopen duin. Duizenden schapen vraten hier ooit de duinen kaal, met zandverstuivingen tot gevolg.
Daarnaast ligt de voormalige zanderij, waar tot 1948 zand werd afgegraven.
Het duinzand werd via de Zanderijvaart afgevoerd richting Haarlem en Amsterdam.
Daarna werd de vlakte gebruikt voor de bollenteelt, maar daar heeft Staatsbosbeheer in 1992 een einde aan gemaakt.
De natte duinvallei is nu verschraald en door de instroom van schoon kwelwater groeien er bijzondere planten als waterviolier en parnassia.
Hoe anders is landgoed Duinlust aan de andere kant van het spoor. Op de steile hellingen groeien immens grote Corsicaanse en grove dennen
quote:Op zondag 9 februari 2025 15:04 schreef Blues het volgende:
Gewandeld t/o Brouwerskolkje. Wat een bijzonder gebied
[..]Ja moet daar ook eens wandelen. Ik was iets verderop in Zandvoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
We hadden kunnen zwaaienquote:Op zondag 9 februari 2025 15:08 schreef borisz het volgende:
Ja moet daar ook eens wandelen. Ik was iets verderop in Zandvoort.
Deze wandeling komt ook daar vandaan. Ik download de gpx en ga aan de wandel.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:15 schreef Blues het volgende:
[..]
We hadden kunnen zwaaien
Mooie foto's!
Ik wandel altijd met deze app: https://www.wandelnetwerknoordholland.nl/ en zet dan strava aan.
Oh wat kan je daar lekker veel in kwijtquote:Op zondag 9 februari 2025 15:26 schreef AnneX het volgende:
Jullie hebben een leven…wij hebben een kast 235 hoog x 350 breed
Ai da’s niet fijnquote:Op zondag 9 februari 2025 18:28 schreef Barreltje het volgende:
ouders![]()
vrijdags:
O: Hallo wanneer kunnen we weer skypen, we hebben je al zo lang noet gesproken!
B: ja ehh dat kan wel dit weekend ergens ?
Zaterdags :
B: Zullen we morgen om 18:00 doen?
O: Ja goed idee! dan doen we ereen snackie en een borreltje bij
Zondags 18:15
O: ...
O:...
B: .. hallo?
O:....
B Belt : ja hallo, lukt het met het opzetten van skype
O: ehh we zijn nu aan het kaas fonduen.. we .. ehh. kan het over een uurtje ?
B:![]()
vervolg :quote:Op zondag 9 februari 2025 18:28 schreef Barreltje het volgende:
ouders![]()
vrijdags:
O: Hallo wanneer kunnen we weer skypen, we hebben je al zo lang noet gesproken!
B: ja ehh dat kan wel dit weekend ergens ?
Zaterdags :
B: Zullen we morgen om 18:00 doen?
O: Ja goed idee! dan doen we ereen snackie en een borreltje bij
Zondags 18:15
O: ...
O:...
B: .. hallo?
O:....
B Belt : ja hallo, lukt het met het opzetten van skype
O: ehh we zijn nu aan het kaas fonduen.. we .. ehh. kan het over een uurtje ?
B:![]()
Altijd een beetje jammer als jouw tijd minder belangrijk is dan dat van een anderquote:Op zondag 9 februari 2025 19:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]
vervolg :
19:00 O: ja we zitten klaar!!
B :![]()
Dit is zowelquote:Op zondag 9 februari 2025 17:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Countries of the world van animaniacs, maar dan alleen de landen waar same sex mariage mogelijk is
Insta reel
Laika, de Cane Corso van m'n oom was ook altijd erg goed in hanen verjagen als die je weer wilden aanvliegen. Dan zag je vervolgens veren rondvliegenquote:Op zondag 9 februari 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Isegrim net weer aangevallen door de haan. Zowel onze hond als buurhond Laika sprongen er tussen en dat leek toch bijna einde haan
ja dat ja.. dat lijkt er bij hun dan niet in te gaan..quote:Op zondag 9 februari 2025 19:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Altijd een beetje jammer als jouw tijd minder belangrijk is dan dat van een ander
Filmpje nog gezien van die gast die doordraaide bij de grens?quote:Op zondag 9 februari 2025 20:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laika, de Cane Corso van m'n oom was ook altijd erg goed in hanen verjagen als die je weer wilden aanvliegen. Dan zag je vervolgens veren rondvliegen
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten. Maar dat hielp niet voldoende. Blijkbaar doet voet in water toch wat anders dan een kruik.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:28 schreef sigme het volgende:
@:vlindertje89 waarom neem je dan niet gewoon een kruik mee naar bed?
Nee, maar wel uitgebreider artikel gelezen van DvhN. De politie lijkt wel fouten gemaakt te hebben, de Staatsanwaltschaft in Aurich was een onderzoek gestart las ik.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Filmpje nog gezien van die gast die doordraaide bij de grens?
Wat doe je als het echt winter wordt dan? Groeten vanonder het 'zomer'dekbedquote:Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten.
2 of 3 sokken over elkaar werkt ook vaak goed, net als laagjes bij kleding.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had gister sokken aan, lag onder twee dekens en had een kruik tussen mn voeten. Maar dat hielp niet voldoende. Blijkbaar doet voet in water toch wat anders dan een kruik.
Ik luister overigens tijdens het wandelen nu 'slapen als een oermens', en daarin ging vandaag toevallig ook een stuk over koude voeten. Daar werd gezegd dat kruik niet bij je voeten hoeft, kruik in je rug zorgt ook al voor warm en betere doorbloeding en daarmee warmere voeten. Dus dat kan ik nog proberen als het weer nodig is, of dat beter werkt dan bij voeten.
Het is mn dunne zomerdekbed en mn zomerdeel van vier seizoenen dekbed, dus heb daar nog het winter deel van als echt koudquote:Op zondag 9 februari 2025 22:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat doe je als het echt winter wordt dan? Groeten vanonder het 'zomer'dekbed
Goeie tip. Ik heb nu wollen sokken aan, die schijnen beter te reguleren. Het is ook alleen begin vd nacht hoor als ik er last van heb, ergens in de nacht trek ik de sokken altijd in mn slaap uitquote:Op zondag 9 februari 2025 22:29 schreef Blues het volgende:
[..]
2 of 3 sokken over elkaar werkt ook vaak goed, net als laagjes bij kleding.
SokBoksquote:Op zondag 9 februari 2025 22:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het is mn dunne zomerdekbed en mn zomerdeel van vier seizoenen dekbed, dus heb daar nog het winter deel van als echt koudmaar zo koud is het nu helemaal niet, en alleen mn voeten waren koud dus anders raakt de rest oververhit
[..]
Goeie tip. Ik heb nu wollen sokken aan, die schijnen beter te reguleren. Het is ook alleen begin vd nacht hoor als ik er last van heb, ergens in de nacht trek ik de sokken altijd in mn slaap uit
Je merkt het echt al. Vanavond bracht m'n pa broertje en mij naar het station na het avondeten en het was gewoon nog een beetje lichtquote:Op zondag 9 februari 2025 21:22 schreef vlindertje89 het volgende:
@:AnneX het is gelukkig niet elke dag/avond hoor, en ook niet continu. Gister denk ik van de koude badkamervloer en daarna niet meer opgewarmd. Even halve minuut in warm water lost gelukkig vooralsnog het probleem steeds op, dus dat scheelt. Moet vooral gewoon eerder dat doen ipv in warme bed willen blijven en hopen dat het dan wel bij trekt. Heb vanavond wel wat dikkere sokken aan. Handen zijn wel gewoon warm, dat scheelt.
En dan goed nieuws:
Vandaag was het alweer 42 min eerder licht dan op het laatste moment, en 1u14 min later donker dan op het vroegste moment!
Over een week is het 13 min eerder licht en 13 min later donker dan vandaag!
Over twee weken is het 28 min eerder licht en 26 min later donker dan vandaag!
Over een maand is het alweer 59 min eerder licht en 52 min later donker dan vandaag!
Had hier overheen gelezen, enig idee wat er aan de hand is met de haan? Of heeft hij een bloedhekel aan mensen?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Isegrim net weer aangevallen door de haan. Zowel onze hond als buurhond Laika sprongen er tussen en dat leek toch bijna einde haan
Hij verdedigt gewoon zijn hennen tegen dat verschrikkelijke monster dat iedere dag mais komt brengenquote:Op zondag 9 februari 2025 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Had hier overheen gelezen, enig idee wat er aan de hand is met de haan? Of heeft hij een bloedhekel aan mensen?
quote:Op zondag 9 februari 2025 23:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je merkt het echt al. Vanavond bracht m'n pa broertje en mij naar het station na het avondeten en het was gewoon nog een beetje licht
Verdorie…bol is commercieel…wil toch verkopen.!?quote:Op maandag 10 februari 2025 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vandaag thuiswerken dus na de weker even omgedraaid, niet handig wel lekker.
@:annex ik heb al sinds het begin dit droogrek (en een opstapje om erbij te kunnen) https://www.bol.com/nl/nl(...)R2VOdDBoCFssQAvD_BwE
De eigen site https://www.leifheit.nl/nl-nl/wanddroogrek/7945quote:Op maandag 10 februari 2025 09:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Verdorie…bol is commercieel…wil verkopen.
Tegenwoordig linkt het niet rechtstreeks en komt ‘gewoon’ een soort frontpage te voorschijn i.p.v. het artikel. Dus zoek het maar uit.
Heb je een link bij een andere winkel? Tja, blokker is niet meer. Helaasch.
Ja, daarmee stond ik in mijn hand. Alleen huurhuis!quote:Op maandag 10 februari 2025 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De eigen site https://www.leifheit.nl/nl-nl/wanddroogrek/7945
Wanneer je niets aan de muren mag hangen zou je ook geen schilderijen mogen? Of een (ik verzin maar iets) een kapstok. Even vragen hoevdat zit, bij weggaan vul je de gaatjes weer. Bij mijn vorige (huurhuis j had ik boekenrekken aan de muur, gaatjes met alebastine dichtgemaaktquote:Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, daarmee stond ik in mijn hand. Alleen huurhuis!
Dan toch even vragen aan verhuurder, tevens buurman. Die nadrukkelijk stelt, dattie geen huismeester is. Wèl behulpzaam zei de vorige bewoonster.
Andere huurders: hóe doen jullie dat? Zo’n hoes van 220 x 240 plus 2 x onderlakens in de droger komt er ongetwijfeld als een gigaprop uit. En dan moet die 2 x draaien: nog eens voor handdoeken en kleiner spul.
Nu ook in de wasmachine met al het kleine spul als ondergoed erin gedraaid. Of mouwen van shirts of overhemden.
Ik heb een simpel droogrek van Ikea. Ik hang mijn dekbedovertrek en onderlaken dubbelgevouwen eraan en dan zigzag. Dubbelgevouwen omdat m'n wasrek niet hoog genoeg is om de lap er languit te hangen, en zigzag omdat het wasrek natuurlijk niet breed genoeg is.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, daarmee stond ik in mijn hand. Alleen huurhuis!
Dan toch even vragen aan verhuurder, tevens buurman. Die nadrukkelijk stelt, dattie geen huismeester is. Wèl behulpzaam zei de vorige bewoonster.
Andere huurders: hóe doen jullie dat? Zo’n hoes van 220 x 240 plus 2 x onderlakens in de droger komt er ongetwijfeld als een gigaprop uit. En dan moet die 2 x draaien: nog eens voor handdoeken en kleiner spul.
Nu ook in de wasmachine met al het kleine spul als ondergoed erin gedraaid. Of mouwen van shirts of overhemden.
Half leeg is zeker voor de droger geen issue. Die stopt als de boel droog is, meestal eerder als ie minder vol zit. Voor laatste beetje hang ik het dan in de weg in de kamer en een uurtje later is het dan wel droog.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:28 schreef AnneX het volgende:
Nou ben ik voorstander van schoon en fris.
Niet het slaafje van de machines om was erin/eruit te doen.
Het zijn beiden 8 kg machines. Half leeg draaien is ook weer zoiets.
Daarom hangen mijn handdoeken nu aan dat leifheit rek. Team schuurpapierquote:Op maandag 10 februari 2025 10:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen droger
Heb ook een hekel aan wasgoed dat zo helemaal zacht uit de droger komt. Liever ruwe handdoeken
Team schuurpapierquote:Op maandag 10 februari 2025 10:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daarom hangen mijn handdoeken nu aan dat leifheit rek. Team schuurpapier
Ik heb wel een droger maar die doet het al een tijd niet meerquote:Op maandag 10 februari 2025 10:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb geen droger
Heb ook een hekel aan wasgoed dat zo helemaal zacht uit de droger komt. Liever ruwe handdoeken
Dat kan ik me goed voorstellenquote:Op maandag 10 februari 2025 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik 'm alleen wanneer mijn armen/schouders pijn doen. En dan ben ik er ook heel erg blij mee (nooit gedacht)
Volgende week maandag is er bij de Keuringsdienst een special over IPA'squote:Op maandag 10 februari 2025 10:31 schreef Sarabi het volgende:
Man is ziek thuis. Ondertussen ben ik allemaal kleine klusjes voor de brouwerij aan het doen.
Yes dear. Alleen zijn er nog twee, waar dat niet gaat.quote:Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tip : als je niet wilt dat alles er als 1 grote prop uit komt, doe dan je dekbed overtrek DICHT voor je hem in de wasmachine gooit.. kan er ook niks in komen
Ah interessant. Even in de gaten houden, ookal zal het vast wel genoeg gedeeld worden in de bierwereldquote:Op maandag 10 februari 2025 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgende week maandag is er bij de Keuringsdienst een special over IPA's
Als je eentje hebt die dicht kan. Mijn Hema dekbedovertrekken hebben een gat en een instopstrook. Ik heb er een van de Ikea die wel knopen heeft, maar geen instopstrook. Maar zonder instopstrook raak ik m'n dekbed 's nachts de hele tijd kwijtquote:Op maandag 10 februari 2025 10:29 schreef Barreltje het volgende:
tip : als je niet wilt dat alles er als 1 grote prop uit komt, doe dan je dekbed overtrek DICHT voor je hem in de wasmachine gooit.. kan er ook niks in komen
Hier net zo. Alleen hou ik van de hoes zonder instopstrook. Al mijn volgende hoezen ga ik kopen zonder instopstrookquote:Op maandag 10 februari 2025 10:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als je eentje hebt die dicht kan. Mijn Hema dekbedovertrekken hebben een gat en een instopstrook. Ik heb er een van de Ikea die wel knopen heeft, maar geen instopstrook. Maar zonder instopstrook raak ik m'n dekbed 's nachts de hele tijd kwijt
Ja, dat was best schrikken. Honeymoonquiz, zoveel naar gekeken.quote:
Oooooh….🥰 opgeslagen! Dank.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:01 schreef sigme het volgende:
@:annex ik heb deze, kan ook een compleet dekbedhoes overheen gehangen worden.
[ afbeelding ]
Nederlands design en fabrikage.
https://www.speed-dryer.nl/
Volgens mij zijn er twee (of drie) dingen door elkaar aan het lopen.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
Op het nieuwe adres is de keuze tussen kpn en delta. De laatste met glasvezel ín huis.
Eigenlijk wil ik met gmail en consorten niks te maken hebben.
Weten jullie van andere betrouwbare opties? Heeft delta de voorkeur boven kpn, gezien de glasvezel in huis.
Ik begrijp nu wel waarom je ouders jouw opzadelen met hun computer issues…quote:Op maandag 10 februari 2025 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er twee (of drie) dingen door elkaar aan het lopen.
Ding 1: Glasvezel heb je of heb je niet. Als je het niet hebt en je wilt er wel gebruik van maken, dan zal het fysiek aangelegd moeten worden. Gravertje, straat open, kabels in de grond stoppen. Kost tijd en geld.
Ding 2: KPN en Delta zorgen voor internetprik op je kabel. Als je glasvezel hebt, kunnen ze allebei hun prik over die glasvezel aanbieden. Heb je geen glasvezel, dan gaat het waarschijnlijk over bestaande (koperen) kabels. Waar ook telefoon en TV overheen gaan.
Ding 3: Gmail is een website, een emailprovider. Daar kun je een emaidienst afnemen die je via Internet kunt benaderen. Maar je kunt ook een andere emailprovider kiezen, zoals yahoo, of hotmail, of outlook.com, of iets wat je prikprovider aanbiedt zoals kpnmail. Op zich kun je elke website benaderen met internetprik van elke provider, en kan internetprik over zowel koper als glas.
Dus als je niks met Gmail te maken wilt hebben, is op zich prima, maar dat zegt niks over of je KPN of Delta moet nemen. En trouwens, als je niks met Gmail te maken wilt hebben wil je dat waarschijnlijk ook niet met Microsoft of Apple. En die alle drie ontwijken gaat erg lastig worden. Succes
Godver. Lijkt het weer alsof ik er wat vanaf weet?quote:Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp nu wel waarom je ouders jouw opzadelen met hun computer issues…
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…quote:Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver. Lijkt het weer alsof ik er wat vanaf weet?
Inderdaad. Ik snap dit ook helemaal (en op IT gebied ben ik een noob)quote:Op maandag 10 februari 2025 15:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…
Nou dat valt wel mee hoorquote:Op maandag 10 februari 2025 15:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je legt het dusdanig uitvoerig en dummy-proof uit dat er geen speld tussen te krijgen is…
Mooi. Dan mij niks meer vragenquote:Op maandag 10 februari 2025 16:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, dan is het onbegrijpelijk lulverhaal…
Dat kan gebeuren ja. Dan kun je nog kiezen om een andere glasboer je infra aan te laten leggen en een zelfgekozen prikboer te nemen voor je signaal maar dat is meestal duurder. En soberzo veel meer uitzoekwerk en geregel en gezeik.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:08 schreef fietsie het volgende:
Punt 2 heb ik wel op- en of aanmerkingen overWant -sommig glasvezel kan je kiezen wie-of-wat je erop aan laat sluiten, bij andere glasvezel heb je verplichte winkelnering bij 1 of 2 aanbieders.
Maar vaak wel weer betere diensten, configureerbare spullenboel en minder last van een scriptjes oplezende helpt-niet-deskquote:Op maandag 10 februari 2025 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan gebeuren ja. Dan kun je nog kiezen om een andere glasboer je infra aan te laten leggen en een zelfgekozen prikboer te nemen voor je signaal maar dat is meestal duurder. En soberzo veel meer uitzoekwerk en geregel en gezeik.
Iets zegt me dat @AnneX hier betrekkelijk weinig voordeel aan gaat hebben.quote:
Dat wou ik ook net gaan vragenquote:Op maandag 10 februari 2025 15:21 schreef Barreltje het volgende:
waarom eigenlijk niet Gmail ? wat is de aversie daartegen?
Gewoon even niets meer doen. Lekker op de bank met een (overgebleven) biertje en een boek. Veiligheid boven alles.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Verder is het zo'n dag waarop alles fout gaat.
Laat net een volle doos bier uit mijn handen vallen, gelukkig maar een paar flesjes kapot maar wel flink wat rotzooi.
En toen kwam ik er achter dat de stofzuiger toch echt kapot is
quote:Op maandag 10 februari 2025 14:42 schreef AnneX het volgende:
MnX begint te stressen en overschat zichzelfmet sjouwen van kasten.
Wat ik weer onverstandig vind.
Op het nieuwe adres is de keuze tussen kpn en delta. De laatste met glasvezel ín huis.
Eigenlijk wil ik met gmail en consorten niks te maken hebben.
Weten jullie van andere betrouwbare opties? Heeft delta de voorkeur boven kpn, gezien de glasvezel in huis.
Side note: huisadres veranderen heb ik minder moeite mee dan mailadres veranderen.
Ik zou eigenlijk niet drinken vandaag maar ik vind dit als een goed idee klinken.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gewoon even niets meer doen. Lekker op de bank met een (overgebleven) biertje en een boek. Veiligheid boven alles.
Ik heb nu een associatie met de eeltsneeuw die vaak door de lucht stoof als ik vroeger bij de thuiszorg werkte en net op moment dat de pedicure bezig was aankwamquote:Op maandag 10 februari 2025 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
ik moet vanavond nog naar de pedicure. Hopelijk komt de sneeuw pas later
Oh dat heb ik thuis ook ja met mijn elektrische voetenvijl. Soort schuurmachientje is dat.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb nu een associatie met de eeltsneeuw die vaak door de lucht stoof als ik vroeger bij de thuiszorg werkte en net op moment dat de pedicure bezig was aankwam![]()
![]()
Memories
Hier 38 graden in hartje Buenos Aires. Ruilen?quote:Op maandag 10 februari 2025 17:26 schreef borisz het volgende:
Geen sneeuw. Alleen koumaar daar kan je op kleden. Tis geen lekkere kou, dat wel
dan kunnen de slimme IT meneren je hier vast uitleggen hoe je dat email adres mee kan nemen ..quote:Op maandag 10 februari 2025 18:11 schreef AnneX het volgende:
Dank aan @:Dr_Flashvoor de foolproof uitleg.
Doorgemaild naar MnX.
En allerlei geregel dus.
@:Barreltje mijn mailadres was <depraktijknaam@ziggo.nl>
zo lang je bij Ziggo een abonnement afneemt jaquote:Op maandag 10 februari 2025 18:18 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dan kunnen de slimme IT meneren je hier vast uitleggen hoe je dat email adres mee kan nemen ..
Je kan nu al een nieuw-onafhankelijk-van-een-provider-emailadres aanmaken en je ziggomail zo instellen dat, zolang je nog bij ziggo bent, de mails automagisch worden doorgestuurd.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:30 schreef fietsie het volgende:
zo lang je bij Ziggo een abonnement afneemt ja
Misschien ook wel het ideequote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
Weer een BHV opfriscursus gehad eind vd werkdag.
Blijft geinig om te oefenen met bijv zo'n vluchtstoel waarmee je een patiënt (nu een gillende collega)van de trap af kan krijgen.
Ik gaf een Excel opfriscursus aan het eind van mijn werkdag.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:40 schreef Blues het volgende:
Weer een BHV opfriscursus gehad eind vd werkdag.
Blijft geinig om te oefenen met bijv zo'n vluchtstoel waarmee je een patiënt (nu een gillende collega)van de trap af kan krijgen.
Ik begon net te schrijven en bedacht toen, even teruglezen. Mijn "hetnet" mail stuurt alles wat binnenkomt automatisch door naar mijn huidige mailadres.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Je kan nu al een nieuw-onafhankelijk-van-een-provider-emailadres aanmaken en je ziggomail zo instellen dat, zolang je nog bij ziggo bent, de mails automagisch worden doorgestuurd.
@:annex
dubbelklikken op een kolomscheiding om de kolom de passende breedte te gevenquote:Op maandag 10 februari 2025 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik gaf een Excel opfriscursus aan het eind van mijn werkdag.
Blijft geinig, van die ICT-collega's die zich verbazen over wat een geweldige dingen excel kan.
En dan heb ik het over supereenvoudige instap-formuletjes he. Of sorteren. Er gaat een wereld voor ze open.
Ja, dat soort dingetjes. Die 2e hebben ze nog niet soepel onder de knie.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dubbelklikken op een kolomscheiding om de kolom de passende breedte te geven
dubbelklikken op het kruis rechtsonder in de cel om de berekening door te voeren naar het eind van de reeks
Draaitabellen zijn de bom.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben tegenwoordig aan het experimenteren met draaitabellen. Ook interessant wat je daarmee kunt doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |