quote:
Op zaterdag 8 februari 2025 23:16 schreef Candaasje het volgende:Avond!
Hier aten we risiotto

(C, krijgt dat gelukkig ook zonder kaas heerlijk romig/smeuïg).
En ik heb me suf geschilderd. (Kozijnen/deur, niet heel spannend qua kleur, maar het mot in de verf voordat het behang op de muur gaat en we de vloer gaan leggen.)
@:vlindertje89 : ik ben even kwijt of jouw katten op dieetvoer staan, maar anders zou je Hills T/D oid kunnen overwegen. Simon kwam via via bij ons terecht, en zijn vorige logeeradres was bij de dierenarts die tandheelkunde doet. (Beugels, wortelkanaalbehandelingen, you name it. Dus wel echt z'n interessegebied

). Die had al snel door dat Simon een rooie eigenzinnige kater is die niet van teveel poespas aan z'n lijf houdt, en deze tandarts had geen doodswens. Dus T/D brokken werden het
Of ze écht beter werken dan andere brokken weet ik niet, (Ze zeggen het...) maar de harde, grotere brokken zouden het tandsteen eraf moeten helpen breken. (Eigenlijk wat jij dus met je nagel deed). Simon vindt ze in elk geval wel erg lekker.
Kip allergie

ik heb ze in het verleden inderdaad wel gehad, ze vonden ze hier ook erg lekker. En ik zou natuurlijk op zich degene zonder allergie ze wel kunnen geven, alleen uiteraard is degene met de allergie ook degene met het meeste last van tandsteen

. Dus poetsen it is ben ik bang. Dat laten ze opzich wel redelijk toe hoor, gelukkig, moet het alleen consequenter gaan doen. Waren inderdaad wel een van de weinig brokken waar hij daadwerkelijk op kauwde (beide hebben een voorkeur voor inhaleren

).
Het is wel bijzonder én sneu, het zijn twee broertjes die met 3wk oud buiten zijn gevonden zonder moeder, en Sam heeft echt extra calorierijk voer enzo nodig gehad omdat zijn groei wat achter bleef, maar die heeft nu nooit wat. Daarmee kom ik 2x per jaar bij de dierenarts, 1x voor gratis gebitscontrole en 1x voor jaarlijkse check en vaccinaties. Heeft in zn 6.5 jaar alleen 1x een gebitsreiniging en trekken van twee snijtanden onder gehad (tandresorptie). En castratie uiteraard. Bram was juist de goede groeier etc, maar als er eentje iets heeft, is hij het altijd. Voedselallergie, af en toe wat blaasklachten met kleine beetjes plassen wat dan met 3-4 dagen novacam weer weg is, in afgelopen twee maanden 2x oogontsteking, dat gedoe met zn staartje dat ineens slap hing, al 2x gebitsreiniging gehad en 2e keer ook diezelfde snijtanden als bij Sam getrokken ivm tandresorptie.. zodanig dat toen ik vorige week belde om de gratis gebitscontrole in te plannen, en ik alleen mn eigen naam had gezegd en dat ik die wilde plannen, de assistente zei 'oh gelukkig, ik was even bang dat er weer wat met Bram was'

. Arm beest.
Goed bezig geweest met het schilderen!

wat voor vloer komt er in?
@Tele6 wat fijn dat je het naar je zin hebt daar! En niet al het werk hoeft nu, he

je moet ook nog wat overlaten voor de rest van je traject haha. Leuk van het lesgeven! En heel herkenbaar ook wel. Lezen blijkt écht een vak apart.. maar fijn dat er ook wel een aantal met slimme inhoudelijke vragen tussen zitten!
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 09-02-2025 09:48:38 ]