abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216518964
Tilburgse middelbare school staat gebedsrituelen niet toe: ‘Wij zijn een school en daar wordt geleerd’
Het Cobbenhagenlyceum laat leerlingen geen gebedsrituelen uitvoeren, ook niet in de fietsenstalling of op het schoolplein. Muslim Rights Watch, de zelfbenoemde waakhond van de islamitische gemeenschap, zegt dat er sprake is van discriminatie en stapt naar de rechter.

Muslim Rights Watch Nederland (MRWN) kwam in actie na een incident op de school, waarbij volgens een woordvoerder een leerling ‘abrupt’ werd gedwongen om te stoppen met bidden. Omdat de school geen gebedsruimtes heeft, zocht de leerling de rust van de fietsenstalling op. Dat werd niet toegestaan door de schoolleiding.

Een ouder nam daarop contact op met MRWN, die het gesprek probeerde aan te gaan met de school. Toen daar niet op in werd gegaan, verspreidde MRWN samen met de Tilburgse moslimorganisatie Moslim Empowerment Tilburg (MET) een bericht op sociale media. Daarin werd opgeroepen om directeur Ronald Verschuren te mailen of bellen om hem aan te spreken op het ‘illegaal gebedsverbod’. De oproep werd de afgelopen dagen veelvuldig gedeeld onder moslimjongeren.

,,Niet prettig”, zo noemt Verschuren de oproep van MRWN. Hij ontving mailtjes uit heel Nederland. ,,Zo’n bericht haalt de kwestie uit de context en mist de nuance. Bovendien vraag ik me af, moet ik nu met al die mensen in gesprek gaan?

De directeur zegt over het beleid van het Cobbenhagenlyceum: bidden mag, maar ‘actief belijden’, dus met een ritueel, dat doe je thuis. Dus ook niet in de pauze en ook niet op een rustig plekje in of rond het schoolgebouw. Hij wil dus niet van een gebedsverbod spreken. ,,Wij hebben niet de ruimte om bidden te faciliteren. Dat willen we ook niet want dat is niet onze opdracht. Wij zijn een school en daar wordt geleerd.”

Kerstviering en iftar
Volgens Verschuren biedt het Cobbenhagenlyceum religieuze leerlingen alle ruimte om zich te uiten en wordt er tijdens levensbeschouwelijke lessen ook veel over religie gesproken. Zo wordt ieder jaar een iftar georganiseerd, net zoals een kerstviering. Er wordt echter een grens getrokken bij gebedsrituelen.
,,Religie is een privéaangelegenheid. Bidden kan thuis of in een religieuze setting gebeuren”, aldus Verschuren, die ook praktische bezwaren ziet. ,,Wat als er straks tientallen leerlingen willen bidden? Daar is geen ruimte voor.

We kunnen die leerlingen dan ook niet storen. Dat soort ingewikkelde situaties willen we voorkomen.” Volgens Verschuren heeft de oproep niet tot onrust geleid. De school heeft alsnog een afspraak met MRWN voor een gesprek.

Volgens MRWN is er sprake van discriminatie. ,,Wij vragen niet om een gebedsruimte want dat is de school niet verplicht, maar als een leerling op een rustig plekje in gebed wil gaan, dan moet dat kunnen.” De stelling dat het Cobbenhagenlyceum ook christelijke gebeden niet toestaat, wijst de woordvoerder van de hand: ,,In de praktijk houdt de school alleen moslims tegen om te bidden.”

Drukmiddel
Volgens de woordvoerder voert de school geen consequent beleid door wel een iftar te organiseren, maar bidden niet toe te staan. ,,Zeg dan gewoon eerlijk dat moslims niet mogen bidden omdat het een katholieke school is.” MRWN spant daarom een kort geding aan om het gebedsverbod op de school op korte termijn op te heffen. Daarnaast wil de organisatie een bodemprocedure starten voor een definitieve uitspraak van de rechter.

De gemeente Tilburg stelt dat het Cobbenhagenlyceum zelf mag bepalen hoe de school omgaat met bidden. Burgemeester Theo Weterings noemt het ‘verwerpelijk’ dat MRWN in de oproep het persoonlijke telefoonnummer van de schooldirecteur deelde. ,,Dat kan alleen als drukmiddel beschouwd worden en dat is niet de weg om ongenoegen te uiten.” MRWN wijst erop dat het betreffende nummer op een website van de school te vinden was.
https://www.bd.nl/brabant(...)dt-geleerd~a69ac96e/
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216519084
Zou MRWN zich er niet van bewust zijn hoe gevaarlijk dit voor de schooldirecteur is of is het pure kwaadaardigheid?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 februari 2025 @ 12:54:39 #3
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_216520188
quote:
Burgemeester Theo Weterings noemt het ‘verwerpelijk’ dat MRWN in de oproep het persoonlijke telefoonnummer van de schooldirecteur deelde. ,,Dat kan alleen als drukmiddel beschouwd worden en dat is niet de weg om ongenoegen te uiten.” MRWN wijst erop dat het betreffende nummer op een website van de school te vinden was.
Organisatie verder onderzoeken incl geldstromen en mogelijk vaststellen dat het een organisatie is met terrorisme-kenmerken. Leden arresten en organsatie verbieden :+
Krekker is de bom!
pi_216520226
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Zou MRWN zich er niet van bewust zijn hoe gevaarlijk dit voor de schooldirecteur is of is het pure kwaadaardigheid?
Intimidatie is hoe de islam zich over de wereld heeft verspreid, in het beste geval.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216520366
quote:
Daarom direct een mail naar de ouders dat bij misbruik van het nummer direct een schorsing en aangifte volgt. En Telefoon inleveren bij de politie en ander nummer nemen.
pi_216520393
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het één sluit het ander niet uit. Biologieontkenning vanuit het letteralfabet heb ik net zo min wat mee op.
Dan zul je vast begrijpen dat dit tot veel onbegrip en frustratie gaat leiden. Zowel op school als bij leerlingen thuis. Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen en bemoeienis met hoe en of zij met God communiceren. Want wanneer Moslims dan maar uit hun eigen scholen beginnen en daarmee zich 'afscheiden' van de meute moet daar ook weer een stokje voor gestoken worden.
Heel veel sambal
pi_216520526
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Intimidatie is hoe de islam zich over de wereld heeft verspreid, in het beste geval.
Lijkt wel een beetje op hoe Karel de Grote de lage landen heeft gekerstend.
Vraag het de Friezen en de Saksen en leer je eigen geschiedenis.
Heel veel sambal
  zondag 2 februari 2025 @ 13:17:48 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216520604
quote:
Pure kwaadaardigheid voor de publiciteit. Misselijkmakend en inderdaad ongelooflijk gevaarlijk, maar dat is hun doel ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 februari 2025 @ 13:20:45 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216520658
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

Er is zeker gevaar dat de Islam zich op die manier verder kan verspreiden.
[..]
Zulke leerlingen zijn beter op hun plek op een Islamtische school.
Goed idee ja, ze dan isoleren in islamitisch onderwijs. Worden ze vast gematigder van.

quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ergens wel bijzonder dat je het verdedigen van neutraliteit wilt vergelijken met Afghanistan en ruimte maken voor de Islam probeert te verdedigen. Dan zit jij met jouw standpunt namelijk het meest in de richting van de Afghaanse samenleving.
Nou nee, het verbieden van uitoefening van godsdiensten, zonder dat iemand er aantoonbaar last van heeft, is juist iets dat ze in landen als Afghanistan doen. Neutraliteit, of wat dat holle woord ook mag betekenen, is niet dat je als een controlfreak wilt regelen wat iemand verder voor zichzelf doet. Een maatregel als deze is eigenlijk niet veel anders dan pesten.
  zondag 2 februari 2025 @ 13:21:03 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216520663
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een ritueel, dat dagelijks uitgevoerd gaat worden? Lijkt mij logisch dat je zoiets direct dient te stoppen voordat andere moslims zich gaan aansluiten (deels vanwege peer pressure, want anders geen goede moslim). Vervolgens menen ze rechten te hebben en willen ze niet gestoord worden, ook niet als iemand gewoon zijn fiets wil pakken. Dan is de lokatie niet meer goed genoeg en eist men een gebedsruimte…

Vergezocht? Dat zou je denken. Maar de praktijk leert: geef ze een vinger…
Vroeg die leerling om een gebedsruimte? Volgens mij niet.

Overigens zijn dit soort redenaties om dingen te verbieden ook wel vergelijkbaar met wat ze in Afghanistan doen.

"Gooi een doek over ze heen, want anders zien ze er sexy uit. En dan neuken ze buiten de deur. De praktijk leert geef ze een vinger.."
  zondag 2 februari 2025 @ 13:23:23 #11
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216520697
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:13 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Moslims en geschiedenis, altijd een geweldige combi.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 2 februari 2025 @ 13:43:17 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216520970
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dan zul je vast begrijpen dat dit tot veel onbegrip en frustratie gaat leiden. Zowel op school als bij leerlingen thuis. Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen en bemoeienis met hoe en of zij met God communiceren. Want wanneer Moslims dan maar uit hun eigen scholen beginnen en daarmee zich 'afscheiden' van de meute moet daar ook weer een stokje voor gestoken worden.
Moslims moeten helemaal geen scholen beginnen. We zijn een seculier land en bidden doen ze maar lekker thuis. Als je daar niet mee kan omgaan, moet je hier niet willen wonen. Wij willen geen Islamitisch land zijn.
  zondag 2 februari 2025 @ 14:03:35 #13
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216521236
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Moslims moeten helemaal geen scholen beginnen. We zijn een seculier land en bidden doen ze maar lekker thuis. Als je daar niet mee kan omgaan, moet je hier niet willen wonen. Wij willen geen Islamitisch land zijn.
Dat willen jullie wel aan jullie stemgedrag over de decennia heen te zien. En de bijbehordende onwil überhaupt aan kinderen te beginnen om maar even in de evolutionaire sfeer te blijven. ;)
Heel veel sambal
pi_216521253
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:24 schreef hb64 het volgende:

[..]
In steeds meer westerse landen komt het besef dat een zekere Achterlijke Cultuur onze beschaving bedreigt. Kiezers stemmen steeds rechtser, dat zie je niet alleen in NL.

[..]
Vooral in Europa zal het besef moeten gaan ontstaan dat we aan zo'n beetje al onze buitengrenzen (Afrika, Midden-Oosten, Rusland) door achterlijke en onderontwikkelde culturen omgeven worden. Wil je een baken van beschaving in de wereld blijven dan zul je de aanhangers van die barbaarse culturen buiten de deur moeten houden en jezelf de middelen en motivatie moeten geven om hen - ook met geweld - buiten de deur te houden. Een invasie is een invasie, ook wanneer die via de baarmoeder plaatsvindt.
pi_216521672
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat willen jullie wel aan jullie stemgedrag over de decennia heen te zien. En de bijbehordende onwil überhaupt aan kinderen te beginnen om maar even in de evolutionaire sfeer te blijven. ;)
Wtf?
pi_216521859
De Nederlandse maatschappij heeft geen enkele verplichting om tegemoet te komen aan achterlijke verschuivende islamitische gebedstijden. Als moslims het nodig vinden op allerlei plekken hun bindmatje uit te spreiden gaat de afkeer van de islam en moslims alleen maar toenemen.
Ook na islamitisch onderwijs zullen die kinderen in de Nederlandse maatschappij moeten gaan meedraaien.
Kunnen ze dat niet, dan verkassen ze maar naar een islamitisch land dat daarop is ingericht.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 2 februari 2025 @ 14:42:16 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216521893
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:39 schreef Tanatos het volgende:
De Nederlandse maatschappij heeft geen enkele verplichting om tegemoet te komen aan achterlijke verschuivende islamitische gebedstijden. Als moslims het nodig vinden op allerlei plekken hun bindmatje uit te spreiden gaat de afkeer van de islam en moslims alleen maar toenemen.
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_216521908
quote:

[..]
Dat gaat niet aangezien we ook allerlei ander bijzonder onderwijs (vooral christelijk) hebben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_216521954
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.

Asociaal.
pi_216521995
Je ziet weer precies wie hardcore gelovig is.
pi_216521998
quote:

[..]

Ja, en dat kan/zal dus tot reacties leiden.
Ik zeg niets over verbieden, enkel over geen verplichting tot faciliteren.
Ik geloof in rechtsgelijkheid, dus ook voor verschillende religies.
Tegelijkertijd zou de bevoorrechte positie van religies wat mij betreft over de hele linie afgeschaft moeten worden.
  zondag 2 februari 2025 @ 14:47:59 #22
13462 BansheeBoy
pi_216522017
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:46 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja, en dat kan/zal dus tot reacties leiden.
En daar weer reacties op. Handel wijs en regel een gebedsplaats op die school. Wordt iedereen beter van.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_216522050
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En daar weer reacties op. Handel wijs en regel een gebedsplaats op die school. Wordt iedereen beter van.

Nee, daar worden enkel moslims beter van, want daar gaat het bij gezeur om gebedsruimtes altijd om.
  zondag 2 februari 2025 @ 14:54:15 #24
13462 BansheeBoy
pi_216522108
Wat ik steeds merk is dat men een nederige opstelling verwacht en eist van de buitenlanders in het algemeen en de Moslims in het bijzonder. Maar die tijd is voorbij. We kennen de weg, hebben ook 2 auto's op de oprit en weten ook hoe het is om 4 keer per jaar op vakantie te gaan. Die uncle-sam mentaltiteit is verleden tijd. Helaas voor velen.

pi_216522183
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik steeds merk is dat men een nederige opstelling verwacht en eist van de buitenlanders in het algemeen en de Moslims in het bijzonder. Maar die tijd is voorbij. We kennen de weg, hebben ook 2 auto's op de oprit en weten ook hoe het is om 4 keer per jaar op vakantie te gaan. Die uncle-sam mentaltiteit is verleden tijd. Helaas voor velen.

Trotse moslim kent de weg naar het kapitalisme _O-
pi_216522204
quote:

Dat heeft helemaal niets met nederigheid of de eeuwige perversie van die term door gelovigen te maken.
Je kunt je religie beleiden in moskee/kerk of thuis, de maatschappij heeft geen enkele plicht om dat daarbuiten te faciliteren. Als je zonodig moet bidden buiten die ruimtes pas je de vorm van je gebed maar gewoon aan.
Kun je dat niet dan kun je verkassen naar een islamitisch land, waar je religieuze vrijheid overigens meestal veel beperkter is.

Daarnaast staat het je/jullie vrij om een politieke partij op te richten voor dit soort gedram.
pi_216522214
Neuh, dat wij/zij denken van een handjevol is enige waar helaas op van toepassing is.

En het is uncle Tom..... Wijsneus.

[ Bericht 10% gewijzigd door havanagila op 02-02-2025 15:04:09 ]
pi_216522290
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:59 schreef havanagila het volgende:

En het is uncle Tom.....
?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Uncle_Sam
pi_216522317
quote:
'Uncle Tom is een in de Verenigde Staten gebruikte term voor een Afro-Amerikaan die probeert bij blanke mensen een wit voetje te halen, of die zich anderszins onderdanig opstelt richting blanke mensen.'

quote:

pi_216522322
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:13 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
MRWN bemoeit zich dus maar beter niet met Dokkumse scholen? Er zit ook nog een dikke 1200 jaar geschiedenis en een stuk heden tussen om te kennen.
pi_216522330
Als niemand het mag is er toch geen sprake van discriminatie.
  zondag 2 februari 2025 @ 15:06:23 #32
13462 BansheeBoy
pi_216522339
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef havanagila het volgende:

[..]
'Uncle Tom is een in de Verenigde Staten gebruikte term voor een Afro-Amerikaan die probeert bij blanke mensen een wit voetje te halen, of die zich anderszins onderdanig opstelt richting blanke mensen.'
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigd en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit. En we hebben een goede smaak m.b.t. dikke auto's. Prima toch.

pi_216522340
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, misschien heb je gelijk en verwijst hij naar die absurde perversie.
pi_216522353
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigs en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit.

Waar is de slavernij ook alweer het aller-aller-allerlaatst afgeschaft?
Het slavernij en racisme verleden van de VS zijn volstrekt onvergelijkbaar met dat van Nederland.
pi_216522438
quote:

[..]
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigd en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit. En we hebben een goede smaak m.b.t. dikke auto's. Prima toch.

Wie is "we"? Dat roepen ze namelijk meestal tijdens de Gay Pride. En een katholieke school hoeft de islam toch niet te dienen?
pi_216522973
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:09 schreef havanagila het volgende:

[..]
Wie is "we"? Dat roepen ze namelijk meestal tijdens de Gay Pride. En een katholieke school hoeft de islam toch niet te dienen?
Wat doen moslims trouwens op een katholieke school?
pi_216523103
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat doen moslims trouwens op een katholieke school?
En hoe komen groepjes als 'muslim empowerment tilburg' daar toevallig achter :')

Totaal niet om te rellen en/of te polariseren.
  zondag 2 februari 2025 @ 15:39:47 #38
13462 BansheeBoy
pi_216523113
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:09 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ze moeten zich aanpassen aan de nieuwe realiteit en voorsorteren op de future: Islam de grootste religie in Nederland.

Had ik al gezegd We are here to stay?

pi_216523137
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze moeten zich aanpassen aan de nieuwe realiteit en voorsorteren op de future: Islam de grootste religie in Nederland.

de religie van het kapitalisme ^O^
pi_216523149
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef havanagila het volgende:

[..]
En hoe komen groepjes als 'muslim empowerment tilburg' daar toevallig achter :')

Totaal niet om te rellen en/of te polariseren.
Voor zover ik het begrijp had een van die ouders hiermee contact opgenomen of berichten doorgestuurd.
pi_216523223
quote:

[..]

Sorry, maar dat klinkt altijd zo treurig, met een representatie van nog geen 6 procent. Bah bah, als het je enkel daarom gaat.

Zeker gezien het huidige politieke klimaat. En met dit soort uitspraken help je daar ook niet bepaald tegen.
pi_216523257
Misdaad tegen de menselijkheid !
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216523302
quote:

[..]

Maar geen waarachtige religie.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216523624
quote:

[..]

Echt? :D _O-

Nou laat ik je dit zeggen: nog voor je bij mij op de keukenvloer je kleedje hebt uitgespreid om 10 uur 's morgens, sta je (met enige dwang) met kleedje en al op straat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216523837
quote:
Ja, dat had je al :')

Riep ik trouwens ook toen ik hosties uitdeelde in Kabul :blauwoog:
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 2 februari 2025 @ 16:12:12 #46
396550 Richestorags
pi_216523874
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:46 schreef havanagila het volgende:

[..]
Sorry, maar dat klinkt altijd zo treurig, met een representatie van nog geen 6 procent. Bah bah, als het je enkel daarom gaat.

Zeker gezien het huidige politieke klimaat. En met dit soort uitspraken help je daar ook niet bepaald tegen.
Het is op hun eigen conto zo door te gaan. Moslimfanatici gaan vanzelf oogsten wat ze hier zaaien en wat ze zaaien hier is niet erg fraai.
pi_216524689
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daarom direct een mail naar de ouders dat bij misbruik van het nummer direct een schorsing en aangifte volgt. En Telefoon inleveren bij de politie en ander nummer nemen.
En bewaking voor de directeur en z'n gezin, opdat hij niet de volgende Paty wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 februari 2025 @ 16:58:08 #48
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216524735
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
MRWN bemoeit zich dus maar beter niet met Dokkumse scholen? Er zit ook nog een dikke 1200 jaar geschiedenis en een stuk heden tussen om te kennen.
Opmerkelijke introductie in elk geval. :P Zeker gezien de Europese geschiedenis over hem geschreven is.

.
Heel veel sambal
pi_216524758
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:41 schreef Loverboii het volgende:

[..]
de religie van het kapitalisme ^O^
Ach, de hier geboren en getogen nationalisten geven niet zo snel toe aan anderstalige nationalisten.
  zondag 2 februari 2025 @ 17:16:38 #50
330914 Sherlock_Holmes
pi_216524967
quote:

:')
pi_216525661
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Goed idee ja, ze dan isoleren in islamitisch onderwijs. Worden ze vast gematigder van.
[..]
Nou nee, het verbieden van uitoefening van godsdiensten, zonder dat iemand er aantoonbaar last van heeft, is juist iets dat ze in landen als Afghanistan doen. Neutraliteit, of wat dat holle woord ook mag betekenen, is niet dat je als een controlfreak wilt regelen wat iemand verder voor zichzelf doet. Een maatregel als deze is eigenlijk niet veel anders dan pesten.
Hij kan bidden tot hij een ons weegt in de moskee amper 1 km verderop.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:25:05 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216525714
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:20 schreef Kopofmunt het volgende:

[..]
Hij kan bidden tot hij een ons weegt in de moskee amper 1 km verderop.
Dat kan. Maar het kan ook in een fietsenhok waar niemand er verder last van heeft. Het is een verzonnen probleem.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:42:02 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216525960
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan. Maar het kan ook in een fietsenhok waar niemand er verder last van heeft. Het is een verzonnen probleem.
Een probleem is een discrepantie tussen de werkelijke situatie en een gewenste situatie.

Als iets niet mag, en je accepteert dat, dan is er geen probleem.

Dus, wie maakt er nou een probleem?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216525990
quote:

[..]
Je kunt niet met God communiceren. Er bestaat geen god.
pi_216526000
Hoe zou je überhaupt bidden definiëren, en waarom zou een school in staat kunnen zijn om het te verbieden?
  zondag 2 februari 2025 @ 18:45:49 #56
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216526016
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:44 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Je kunt niet met God communiceren. Er bestaat geen god.
Dat is dan jouw geloof en je eigen verantwoordelijkheid/probleem.
Heel veel sambal
pi_216526091
quote:
12s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:45 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat is dan jouw geloof en je eigen verantwoordelijkheid/probleem.
Xdxd. Ja oke ik praat uiteraard wel tot het vliegende spaghetti monster. Die was ik even vergeten.

Even serieus, overigens is dat geen geloof, net zoals het niet verzamelen van postzegels geen hobby is. En verantwoordelijkheid/probleem zou ik het zo niet noemen. Is nogal bekrompen.
  zondag 2 februari 2025 @ 19:37:12 #58
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216526783
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:51 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Xdxd. Ja oke ik praat uiteraard wel tot het vliegende spaghetti monster. Die was ik even vergeten.

Even serieus, overigens is dat geen geloof, net zoals het niet verzamelen van postzegels geen hobby is. En verantwoordelijkheid/probleem zou ik het zo niet noemen. Is nogal bekrompen.
Je hoeft het niet verder te onderbouwen hoor. Nogmaals ik geloof wat ik geloof en jij wat jij gelooft. Daarmee is wat mij betreft de kous wel af. ;)

Kun je daar mee leven?
Heel veel sambal
pi_216527331
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:37 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Je hoeft het niet verder te onderbouwen hoor. Nogmaals ik geloof wat ik geloof en jij wat jij gelooft. Daarmee is wat mij betreft de kous wel af. ;)

Kun je daar mee leven?
Jawel. Jij gelooft onzin, ik feitelijkheden.
  zondag 2 februari 2025 @ 20:34:00 #60
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216527687
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:15 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Jawel. Jij gelooft onzin, ik feitelijkheden.
Kom maar terug wanneer je volwassen bent geworden. ;)
Heel veel sambal
  zondag 2 februari 2025 @ 20:36:33 #61
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_216527725
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:42 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Een probleem is een discrepantie tussen de werkelijke situatie en een gewenste situatie.

Als iets niet mag, en je accepteert dat, dan is er geen probleem.

Dus, wie maakt er nou een probleem?
Onder andere die gasten van mrwn en andere trawanten door de gegevens van die directeur met een dubieus oproepje te verspreiden.
  zondag 2 februari 2025 @ 20:37:22 #62
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216527736
quote:
Dat boeit die lui totaal niet. Die bekrompen lui denken maar aan een ding: het virtueel pijpen en tevredenstellen van de profeet Mohammed en Allah.

Die schooldirecteur is een ongelovige hond. Een minderwaardig mens, want geen moslim.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 02-02-2025 20:42:37 ]
  zondag 2 februari 2025 @ 20:40:21 #63
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_216527795
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:37 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Dat boeit die lui totaal niet. Die bekrompen lui denken maar aan een ding: het virtueel pijpen en tevredenstellen van de profeet Mohammed en Allah.

Die schooldirecteur is een ongelovige hond. Een minderwaardig mens.
Het is inderdaad pure kwaadaardigheid. Ze kunnen verwachten en zullen misschien wel hopen dat er wat figuren raar gaan doen.
  zondag 2 februari 2025 @ 20:41:32 #64
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216527817
quote:

[..]
We hebben niets te willen. Het overkomt ons en we laten het gewoon gebeuren.

Kwestie van tijd voordat Nederland ook een moslimland is :r
pi_216527887
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:04 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Vooral in Europa zal het besef moeten gaan ontstaan dat we aan zo'n beetje al onze buitengrenzen (Afrika, Midden-Oosten, Rusland) door achterlijke en onderontwikkelde culturen omgeven worden. Wil je een baken van beschaving in de wereld blijven dan zul je de aanhangers van die barbaarse culturen buiten de deur moeten houden en jezelf de middelen en motivatie moeten geven om hen - ook met geweld - buiten de deur te houden. Een invasie is een invasie, ook wanneer die via de baarmoeder plaatsvindt.
Erdogan roept Europese Turken op minstens 5 kinderen te krijgen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_216528221
- dubbel -
pi_216528232
Mensen beginnen eindelijk een klein beetje wakker te worden. Maar waarschijnlijk is het allang te laat.

quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:34 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Kom maar terug wanneer je volwassen bent geworden. ;)
Je gelooft in iets waar geen reden voor is om het te geloven. Dat noemt men delusional/geestesziek. Succes ermee
pi_216528409
Ik begrijp dat je op de meeste scholen in de pauze (op het schoolplein?) niet meer mag roken. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat andere slechte gewoontes ook lekker buiten schooltijd uitgeoefend worden.
Conscience do cost.
pi_216528551
quote:
8s.gif Op zondag 2 februari 2025 21:16 schreef ems. het volgende:
Ik begrijp dat je op de meeste scholen in de pauze (op het schoolplein?) niet meer mag roken. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat andere slechte gewoontes ook lekker buiten schooltijd uitgeoefend worden.

Maar wat heeft een school te zeggen over wat leerlingen in de pauze doen? Bidden, praten, fluisteren, haren kammen etc? Lijkt me sterk dat een school bidden kan verbieden. Laat staan handhaven.

Kijk ik ben geen fan van bidden maar ben wel fan van zoveel mogelijk vrijheid. En van bidden hebben anderen doorgaans geen last
  zondag 2 februari 2025 @ 21:33:12 #70
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216528610
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 21:05 schreef ricky3 het volgende:
Mensen beginnen eindelijk een klein beetje wakker te worden. Maar waarschijnlijk is het allang te laat.
[..]
Je gelooft in iets waar geen reden voor is om het te geloven. Dat noemt men delusional/geestesziek. Succes ermee
Ik heb zat reden om te geloven wat ik geloof. En jij lijkt dat vervelender te vinden dan ik. Kut voor je man. Maar geef het een plek. ;)
Heel veel sambal
  zondag 2 februari 2025 @ 21:36:53 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216528658
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 21:28 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Maar wat heeft een school te zeggen over wat leerlingen in de pauze doen? Bidden, praten, fluisteren, haren kammen etc? Lijkt me sterk dat een school bidden kan verbieden. Laat staan handhaven.

Kijk ik ben geen fan van bidden maar ben wel fan van zoveel mogelijk vrijheid. En van bidden hebben anderen doorgaans geen last
Het bidden wordt dan ook niet verboden, maar gebedsrituelen...

quote:
De directeur zegt over het beleid van het Cobbenhagenlyceum: bidden mag, maar ‘actief belijden’, dus met een ritueel, dat doe je thuis. Dus ook niet in de pauze en ook niet op een rustig plekje in of rond het schoolgebouw. Hij wil dus niet van een gebedsverbod spreken.
---
Er wordt echter een grens getrokken bij gebedsrituelen.
---
We kunnen die leerlingen dan ook niet storen. Dat soort ingewikkelde situaties willen we voorkomen.”
Wat moeten andere leerlingen doen als ze hun fiets willen pakken en iemand ligt daar te bidden. Moet je hem of haar storen, moet je wachten tot ze klaar zijn? Allemaal geen zaken voor op school
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216528702
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:41 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
We hebben niets te willen. Het overkomt ons en we laten het gewoon gebeuren.

Kwestie van tijd voordat Nederland ook een moslimland is :r
Maak je niet druk joh, ongeveer 5% van Nederland is moslim, en 99% denkt niet eens aan bidden op school.

En zelfs in een gemiddeld islamitisch land is het, buiten middeleeuwse dorpjes, een gevalletje spot de burka.

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 2 februari 2025 @ 21:45:55 #73
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216528785
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 21:40 schreef havanagila het volgende:

[..]
Maak je niet druk joh, ongeveer 5% van Nederland is moslim, en 99% denkt niet eens aan bidden op school.

En zelfs in een gemiddeld islamitisch land is het, buiten middeleeuwse dorpjes, een gevalletje spot de burka.

Kwestie van tijd.. maar ik zie het best somber in voor de toekomst.
  zondag 2 februari 2025 @ 21:48:36 #74
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216528813
quote:

[..]

De moslims in Nederland zijn wel een stuk strenger in hun geloof dan een gemiddelde moslim uit het land van herkomst.

Marokkaanse en Turkse moslims zijn daar een goed voorbeeld van. De gemiddelde moslim in Casablanca of Istanbul bid niet eens, drinkt gewoon alcohol en draagt geen hoofddoek.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 2 februari 2025 @ 22:09:37 #75
13462 BansheeBoy
pi_216529038
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:02 schreef r_one het volgende:

[..]
Echt? :D _O-

Nou laat ik je dit zeggen: nog voor je bij mij op de keukenvloer je kleedje hebt uitgespreid om 10 uur 's morgens, sta je (met enige dwang) met kleedje en al op straat.
Ja, maar daar wil ik niet bidden. Dus bespaar je de dapperheid. :)

pi_216529424
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 22:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, maar daar wil ik niet bidden. Dus bespaar je de dapperheid. :)

Bij mij in de klas wil je ook niet bidden :N

Ik heb anders een heel fijne keukenvloer, ook nog gericht naar Mekka :s)
.
pi_216530900
quote:

[..]

Antalya is een groot toeristische oord. Hoe weet jij nou of de meiden in het filmpje Turks zijn?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_216531422
quote:

[..]

Staat dat overigens in de koran dat "jullie" die dikke wagens persé met drugs- of anderszins crimineel geld dienen te financieren?
pi_216531442
quote:

[..]

:z :Z
pi_216532044
Ongelofelijk, hebben we eindelijk het theisme uit (niet-bijzonder)onderwijs weggewerkt, worden de leerlingen zelf fundamentalistisch. Niemand heeft er last van als mensen bidden nee, en het is je eigen keuze, maar de facto komt het er op neer dat dat helemaal niet zo vrijblijvend is. Het is allemaal gedreven door ongebreidelde bekeringsdriften, anders kon het wel in de beslotenheid en zonder ruchtbaarheid.
  maandag 3 februari 2025 @ 10:00:01 #81
13462 BansheeBoy
pi_216532090
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 09:55 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ongelofelijk, hebben we eindelijk het theisme uit (niet-bijzonder)onderwijs weggewerkt, worden de leerlingen zelf fundamentalistisch. Niemand heeft er last van als mensen bidden nee, en het is je eigen keuze, maar de facto komt het er op neer dat dat helemaal niet zo vrijblijvend is. Het is allemaal gedreven door ongebreidelde bekeringsdriften, anders kon het wel in de beslotenheid en zonder ruchtbaarheid.
Ze willen gewoon bidden man. Vanwaar de behoefte om slimmer te doen dan nodig en er een agenda achter te zoeken. Ze willen bidden. Meer niet.

:{
pi_216532528
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze willen gewoon bidden man. Vanwaar de behoefte om slimmer te doen dan nodig en er een agenda achter te zoeken. Ze willen bidden. Meer niet.

ze willen vooral tonen dat ze bidden
  maandag 3 februari 2025 @ 10:52:37 #83
13462 BansheeBoy
pi_216532602
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:43 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Dan zouden ze wel pontifcaal staan bidden op het bureau van de mentor of in de aula. Ze kiezen er voor om heel discreet het gebed te verrichten in het fietsenhok. Je weet wel, de plek waar menig ontmaagdingen hebben plaatsgevond en startseinen voor abortussen. Maar laten we ons vooral druk maken om een vredig, discreet en rustig gebed.

pi_216532681
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dan zouden ze wel pontifcaal staan bidden op het bureau van de mentor of in de aula. Ze kiezen er voor om heel discreet het gebed te verrichten in het fietsenhok. Je weet wel, de plek waar menig ontmaagdingen hebben plaatsgevond en startseinen voor abortussen. Maar laten we ons vooral druk maken om een vredig, discreet en rustig gebed.

hmm discrete moslims, weer iets nieuws
pi_216532691
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, je wil vooral op geniepige wijze tonen dat je totale schijt hebt aan de samenleving hier.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:00:04 #86
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216532693
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216532719
In de koran staat duidelijk dat bidden verplicht is maar het mag niet te kosten van werk gaan.
Daarom zijn er inhaal uren in de koran gezet dat je anderen tijdens kan bidden.
Inclusief inhalen op de volgende dag.

Moslims moeten eens gaan leren lezen wat in de koran staat namelijk.

https://www.vraagislam.nl(...)en-ingehaald-worden/

Van mij mogen langzaam al die moslims land uit getrapt worden met hun gejank en gezeik.
En door drammen van hun geloof in een gast land.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:02:41 #88
13462 BansheeBoy
pi_216532724
quote:
Mooi man. Erg sereen.

pi_216532737
quote:

[..]

Bidden ?

Nee excuses om minder te werken .
Iets wat zelfs niet eens mag in de koran.
Daarom zie andere link wat ik heb geplaats.
Bestaat inhalen van het bidden .
  maandag 3 februari 2025 @ 11:03:58 #90
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216532743
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:43 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Plat gezegd; ze willen meer en meer ruimte voor islam. En dit gaat niet stoppen. Nooit.

Althans; totdat ze gewoon alles hebben, want dan loop je gewoon tegen de grens aan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:04:45 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216532756
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Mooi man. Erg sereen.

Jesus’ teaching on prayer (Matthew 6:5-8)

Summary

Jesus taught, “When you pray, do not be like the hypocrites, for they love to pray standing in the synagogues and on the street corners to be seen by men … but when you pray, go into your room, close the door and pray to your father who is unseen.”

#hypocrites2
  maandag 3 februari 2025 @ 11:08:39 #92
13462 BansheeBoy
pi_216532799
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:03 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Bidden ?
Ik bid gewoon op het werk en het maakt me juist productiever.

pi_216532822
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik bid gewoon op het werk en het maakt me juist productiever.

God van het kapitalisme _O_
pi_216532876
Kan iedereen even contact opnemen met Adil el Kanfoudi en Youssef Arkhouch om te zeggen wat ze hier van vinden. :')
pi_216532928
quote:

[..]

Ze mogen ook bidden, alleen een onderwijsinstelling hoeft dat niet te faciliteren. Daar zijn kerken c.q. moskeeen voor.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:26:25 #96
13462 BansheeBoy
pi_216532959
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:22 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Ze mogen ook bidden, alleen een onderwijsinstelling hoeft dat niet te faciliteren. Daar zijn kerken c.q. moskeeen voor.
"Mogen" :') , alsof we daarop wachten. We bidden wanneer we willen waar we willen. Dan is dat bij wijze van 1 meter buiten het schoolplein. Prima toch.

Prima.

pi_216532997
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
"Mogen" :') , alsof we daarop wachten. We bidden wanneer we willen waar we willen. Dan is dat bij wijze van 1 meter buiten het schoolplein. Prima toch.

Prima.

Het mag natuurlijk altijd. Met een beetje geluk sleept school er nog een door Qatar gefinancierde gebedsglijbaan of fatbikestalling uit.
pi_216533007
quote:

Waarbij het opvallend is dat het lijkt dat er in de westerse wereld er veel meer extreem conservatieve moslims lijken te zijn in verhouding tot veel conservatieve moslim landen.

Ik ben in Iran geweest daar heb ik maar 2 vrouwen met een complete gezichtsbedekking gezien in 2 weken rondreizen terwijl ik in Nederland deze extreem conservatieven veel vaker zie.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:32:06 #99
13462 BansheeBoy
pi_216533028
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:30 schreef Basp1 het volgende:

Ik ben in Iran geweest daar heb ik maar 2 vrouwen met een complete gezichtsbedekking gezien in 2 weken rondreizen terwijl ik in Nederland deze extreem conservatieven veel vaker zie.
Het is als touwtje trekken, hoe harder je er aan trekt hoe meer weerstand de ander geeft. Dus ga met zijn allen maar lekker door met afgeven op de Islam. We varen er wel bij. :)

pi_216533045
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is als touwtje trekken, hoe harder je er aan trekt hoe meer weerstand de ander geeft. Dus ga met zijn allen maar lekker door met afgeven op de Islam. We varen er wel bij. :)

Zeker weten!
  maandag 3 februari 2025 @ 11:40:17 #101
3542 Gia
User under construction
pi_216533168
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Prima.

Dan doen ze dat toch! Niemand die ze dat verbiedt!
pi_216533203
Net als roken: niet op het schoolterrein.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:44:06 #103
13462 BansheeBoy
pi_216533221
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:42 schreef CarbonC het volgende:
Net als roken: niet op het schoolterrein.
Waar heb je het over. Weet je hoeveel kinderen er wereldwijd zijn verwerkt in een fietsenstalling? :?

pi_216533279
quote:

[..]

Dus moeten we voor de ekte moslims maar net zulke strenge wetten als in Iran of Afghanistan invoeren stokslagen als vrouwen hun hoofddoekje te ver naar achter hebben zitten, handjes afhakken van stelend moslims. Dan zet de resting geïndoctrineerde groep zich af tegen de islam en krijgen we hier een moderniseringsslag van de conservatieve gelovigen... :P
pi_216533303
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Waar heb je het over. Weet je hoeveel kinderen er wereldwijd zijn verwerkt in een fietsenstalling? :?

Het verwerken van kinderen in de fietsenstalling, dat is weer eens wat anders als de pedo pizzaria. _O-
pi_216533304
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat heeft dat met de zoveelste moslim-eis te maken?
  maandag 3 februari 2025 @ 11:54:05 #107
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216533333
Jezus' woorden in Matteüs 6, 5

Het bidden

5 "En wanneer gij bidt, zult gij niet zijn als de huichelaars, want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden, om zich aan de mensen te vertonen. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds....."

#huichelaars2

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 03-02-2025 12:05:26 ]
  maandag 3 februari 2025 @ 11:58:00 #108
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216533363
Jezus' woorden in Matteüs 6, 16

Het vasten

16 "En wanneer gij vast, toont dan niet, zoals de huichelaars, een somber gelaat; want zij maken hun aangezicht ontoonbaar, om zich aan de mensen te vertonen, wanneer zij vasten."

#exibitionisme
pi_216533469
1. Een school is voor het leren van feitelijke zaken en zou wettelijk geen religie mogen faciliteren. Religieuze scholen zouden wat mij betreft bij wet verboden mogen worden.

2. Als een leerling dan in z'n eigen tijd de rust opzoekt om te bidden dan is dat hun eigen zaak waar de school ook niets mee te maken heeft.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_216533607
VierZes meiden in 1 klas die dusdanig gehersenspoeld zijn dat ze een hoofddoek dragen :')
  maandag 3 februari 2025 @ 12:20:22 #111
13462 BansheeBoy
pi_216533623
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:06 schreef TigerXtrm het volgende:
1. Een school is voor het leren van feitelijke zaken en zou wettelijk geen religie mogen faciliteren. Religieuze scholen zouden wat mij betreft bij wet verboden mogen worden.

2. Als een leerling dan in z'n eigen tijd de rust opzoekt om te bidden dan is dat hun eigen zaak waar de school ook niets mee te maken heeft.
Helaas, het gebed is op vastgestelde tijden waarvoor alles moet wijken.

pi_216533635
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet in een seculiere staat als Nederland, gelukkig.
  maandag 3 februari 2025 @ 12:21:25 #113
396550 Richestorags
pi_216533637
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:18 schreef CarbonC het volgende:
VierZes meiden in 1 klas die dusdanig gehersenspoeld zijn dat ze een hoofddoek dragen :')
Zonder legitimering vanuit de Koran. Niet dat als het wel luid en duidelijk was opgeschreven dat het beter zou maken.

Om Hans Teeuwen te quoten: "dan ben je een hoer met een doek om je kop".
  maandag 3 februari 2025 @ 12:22:55 #114
396550 Richestorags
pi_216533649
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:21 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Niet in een seculiere staat als Nederland, gelukkig.
Als het aan de progressieve kerk en de Islam ligt is dat snel voorbij.
pi_216533794
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als het aan de progressieve kerk en de Islam ligt is dat snel voorbij.
En door de conservatieve kerk hebben we in nederland nog steeds speciaal onderwijs volgens bepaalde geloven.
  maandag 3 februari 2025 @ 12:38:51 #116
396550 Richestorags
pi_216533801
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En door de conservatieve kerk hebben we in nederland nog steeds speciaal onderwijs volgens bepaalde geloven.
Eens hoor. Weg daarmee.
pi_216533901
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Erdogan roept Europese Turken op minstens 5 kinderen te krijgen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat roept Erdogan ook in/over Turkije zonder succes, geboortecijfer blijft keurig omlaag gaan.
  maandag 3 februari 2025 @ 12:57:18 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216534001
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat roept Erdogan ook in/over Turkije zonder succes, geboortecijfer blijft keurig omlaag gaan.
Erdogan is intussen ook een fossiel met achterhaalde retoriek.
pi_216534015
quote:

[..]

Apart hoe je lijkt te denken dat dat maar in 1 richting werkt. Dit soort gedram laat mensen een hekel krijgen aan moslims en de islam.
pi_216534223
quote:

[..]

Die vastgestelde tijden fluctueren net als de foutieve maankalender, wat het volstrekt onwerkbaar maakt.
En dat kun je misschien persoonlijk regelen met je werkgever, maar denken dat een marginale groep als moslims in Nederland daar van alles voor kan bedingen is zwakzinnig gedram.
En dit soort gedram zorgt enkel dat mensen minder toegevend zullen worden naar je religie.

Wat mij betreft wordt de overbodige vrijheid van godsdienst opgeheven, en vallen alle absurde voorkeursbehandelingen weg. Joden en moslims die hun minderjarige zoontjes dan nog laten besnijden zonder medische noodzaak kunnen dan gewoon strafrechterlijk vervolgd worden, iets wat al heel lang de standaard had moeten zijn, barbaarse waanzin.
pi_216534289
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus moeten we voor de ekte moslims maar net zulke strenge wetten als in Iran of Afghanistan invoeren stokslagen als vrouwen hun hoofddoekje te ver naar achter hebben zitten, handjes afhakken van stelend moslims. Dan zet de resting geïndoctrineerde groep zich af tegen de islam en krijgen we hier een moderniseringsslag van de conservatieve gelovigen... :P
De laatste klassenfoto voordat het verbod op onderwijs voor meisjes ingevoerd wordt:
  maandag 3 februari 2025 @ 13:19:26 #122
3542 Gia
User under construction
pi_216534331
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bijzonder onderwijs is dat. Speciaal onderwijs is voor kinderen met een ontwikkelings- of leerachterstand.
  maandag 3 februari 2025 @ 13:25:06 #123
3542 Gia
User under construction
pi_216534403
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:11 schreef Tanatos het volgende:

Die vastgestelde tijden fluctueren net als de foutieve maankalender, wat het volstrekt onwerkbaar maakt.
En dat kun je misschien persoonlijk regelen met je werkgever, maar denken dat een marginale groep als moslims in Nederland daar van alles voor kan bedingen is zwakzinnig gedram.
En dit soort gedram zorgt enkel dat mensen minder toegevend zullen worden naar je religie.

Wat mij betreft wordt de overbodige vrijheid van godsdienst opgeheven, en vallen alle absurde voorkeursbehandelingen weg. Joden en moslims die hun minderjarige zoontjes dan nog laten besnijden zonder medische noodzaak kunnen dan gewoon strafrechterlijk vervolgd worden, iets wat al heel lang de standaard had moeten zijn, barbaarse waanzin.
Ik vind niets mis met vrijheid van godsdienst, maar dan alleen in de zin dat je niet vervolgd wordt omdat je een godsdienst aanhangt. Voor de rest mag je niets eisen betreffende geloofsregels. Geloven doe je thuis of in je gebedshuis. Niet op het werk, niet op school, niet op straat.

Bijzonder onderwijs, alle vormen ervan, mogen wmb direct worden afgeschaft. Kinderen die niet naar het speciale onderwijs hoeven, dus op een normale school meekunnen, kunnen prima naar een openbare school. En alle scholen leiden op volgens dezelfde normen en waarden.
En dat geldt dan voor Christelijk, Joods, islamitisch onderwijs, maar ook voor Montesori, Jenaplan, Iederwijs enz....
pi_216534724
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De laatste klassenfoto voordat het verbod op onderwijs voor meisjes ingevoerd wordt:
[ afbeelding ]
Is dit wel een foto van het keurig islamitische Afghanistan? Want ik zie allemaal blote handen en ogen, daar horen handschoentjes over, en gaasjes voor, volstrekt onzedelijk dit.
Veel te opwindend dit voor de gemiddelde talib, dan kun je niet verwachten dat ze zichzelf kunnen beheersen, je reinste uitlokking.
.
pi_216534776
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind niets mis met vrijheid van godsdienst, maar dan alleen in de zin dat je niet vervolgd wordt omdat je een godsdienst aanhangt. Voor de rest mag je niets eisen betreffende geloofsregels. Geloven doe je thuis of in je gebedshuis. Niet op het werk, niet op school, niet op straat.

Bijzonder onderwijs, alle vormen ervan, mogen wmb direct worden afgeschaft. Kinderen die niet naar het speciale onderwijs hoeven, dus op een normale school meekunnen, kunnen prima naar een openbare school. En alle scholen leiden op volgens dezelfde normen en waarden.
En dat geldt dan voor Christelijk, Joods, islamitisch onderwijs, maar ook voor Montesori, Jenaplan, Iederwijs enz....
De vrijheid van godsdienst wordt afdoende gewaarborgd door andere vrijheden. De vrijheid van godsdienst (van de ouders) ondermijnt het recht op lichamelijke integriteit van minderjarige jongetjes.
pi_216534794
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Is dit wel een foto van het keurig islamitische Afghanistan? Want ik zie allemaal blote handen en ogen, daar horen handschoentjes over, en gaasjes voor, volstrekt onzedelijk dit.
Veel te opwindend dit voor de gemiddelde talib, dan kun je niet verwachten dat ze zichzelf kunnen beheersen, je reinste uitlokking.
.
Nee, dit is Nederland over een paar jaar.
pi_216534890
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Lijkt me wel makkelijk spijbelen of afkijken zo. De docent weet toch niet wie jij bent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216534911
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Lijkt me wel makkelijk spijbelen of afkijken zo. De docent weet toch niet wie jij bent.
Daarom hebben ze die gaasvariant bedacht.
  maandag 3 februari 2025 @ 14:39:49 #129
13462 BansheeBoy
pi_216535542
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Die vastgestelde tijden fluctueren, wat het volstrekt onwerkbaar maakt.
Het werkt uitstekend moet ik zeggen. En de afspraken met werkgevers lijkt ook wel goed te zitten als ik zie hoe vol de moskeeën op vrijdag zijn met werklui. Nee, we vermaken ons hier prima. Fijn man.

pi_216536402
quote:

[..]

Dan gaan ze onder het huidige systeem maar lekker naar een Islamitische school. Maar beter nog, lekker naar een Islamitisch land waar dat wel normaal is. Hier zou juist minder religieuze invloed op school moeten zijn, niet meer.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_216537922
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het werkt uitstekend moet ik zeggen. En de afspraken met werkgevers lijkt ook wel goed te zitten als ik zie hoe vol de moskeeën op vrijdag zijn met werklui. Nee, we vermaken ons hier prima. Fijn man.

Lol, die lachen je, net als fok, uit waar je bij staat.

Wat haal je eigenlijk uit je getroll, soort validatie oid? Of verveling?
  maandag 3 februari 2025 @ 18:15:47 #132
13462 BansheeBoy
pi_216538065
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:07 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ik zou je graag willen uitnodigen om zelf eens een kijkje te nemen anders. Je hoeft me niet te geloven. Maar een ervaringsdedkundige gebruiken om je blik te verbreden is altijd aan te raden.

Het zijn vaak ook jonge knullen die het hebben gemaakt. Waardoor ze over hun eigen agenda gaan. Mooi om te zien.

Forum Admin maandag 3 februari 2025 @ 18:17:23 #133
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216538086
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:07 schreef havanagila het volgende:

[..]

Wat haal je eigenlijk uit je getroll, soort validatie oid? Of verveling?
Omdat er constant mensen zijn die er op in gaan. Begrijpelijk, maar niet minder vervelend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 3 februari 2025 @ 18:21:11 #134
396550 Richestorags
pi_216538129
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat er constant mensen zijn die er op in gaan. Begrijpelijk, maar niet minder vervelend.
Maar er ook op ingaan alsof ze serieus posten. Joh, Bansheeboy geeft continu hints dat hij niet serieus is. Het is niet eens zeker of hij wel moslim is. Waarom dan serieus erop ingaan?

Ik vind het wel vermakelijk. Hij is creatief met zijn posts.
pi_216538191
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2025 14:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als individuele afspraak tussen werknemer en werkgever kan het werken, en dat is ook precies wat ik schreef.
Als moslims als kleine minderheid echter door blijven drammen gaat daat zeker tegen ze werken, het is je niet opgevallen dat de meningen over moslims en de islam in Nederland steeds negatiever worden?
Als je je beeldvorming enkel maakt op basis van grote steden/randstad is het plaatje behoorlijk incompleet.

Ik kan met een heleboel moslims prima door 1 deur, maar dit soort onredelijk gedram en de hele maatschappij je zin op denken te kunnen leggen haalt het bloed onder mijn nagels vandaan, en dat heeft effect op mijn mening over alle moslims en de islam als geheel.
pi_216538253
quote:

[..]
Dat klopt, maar dit soort getrol en gedram heeft invloed op emoties en meningen die dieper gaan dan zijn kleine trol overwinning.
pi_216539184
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Maar er ook op ingaan alsof ze serieus posten. Joh, Bansheeboy geeft continu hints dat hij niet serieus is. Het is niet eens zeker of hij wel moslim is. Waarom dan serieus erop ingaan?

Dat betwijfel ik, maar goed.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:09:49 #138
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216542354
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Dan gaan ze onder het huidige systeem maar lekker naar een Islamitische school. Maar beter nog, lekker naar een Islamitisch land waar dat wel normaal is. Hier zou juist minder religieuze invloed op school moeten zijn, niet meer.
Of je past de regels van je gastland beetje bij beetje aan.

maandag 3 februari 2025 @ 22:23:33 #139
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216542472
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:53 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Nee, dit is Nederland over een paar jaar.
Denk gaat 76 zetels winnen _O_
  maandag 3 februari 2025 @ 22:41:16 #140
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216542626
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 18:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die malloot neemt iedereen hier in de maling - gewoon negeren werkt altijd het beste :R
"Hoka Hey!"
pi_216542694
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:23 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Denk gaat 76 zetels winnen _O_
En dan moeten katholieke scholen islamitische gebedsrituelen toestaan :')

En lekker weesgegroetjes op de koranschool.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:52:22 #142
13462 BansheeBoy
pi_216542720
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:41 schreef matspontius het volgende:

[..]
Die malloot neemt iedereen hier in de maling - gewoon negeren werkt altijd het beste :R
Hij maakt het me ook moeilijk moet ik zeggen. Maar ik filter alle ruis weg en ga louter in op de inhoud. Maar dat is een methode die niet iedereen is gegeven, dat besef ik me ter dege.

maandag 3 februari 2025 @ 23:05:26 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216542817
pi_216548006
Religie hoort niet thuis in openbare gebouwen, behalve gebouwen die daar een bestemming voor hebben (dan bedoel ik dus alle varianten van tempels).

Gemeentehuis, buurthuis, beurs, bibliotheek, winkel, en in het bijzonder op school hoort religie niet thuis, dat kan namelijk alleen maar tot hersenschade leiden.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:40:31 #145
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216548058
quote:

[..]
Ik zeg al wekenlang - negeren die mafkees. Want hij/zij neemt iedereen gigantisch in de maling hier. Als je daar serieus op in gaat ................................

[ Bericht 9% gewijzigd door matspontius op 04-02-2025 16:01:59 ]
"Hoka Hey!"
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:49:59 #146
13462 BansheeBoy
pi_216548158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:35 schreef Telefoonvork het volgende:
Religie hoort niet thuis in openbare gebouwen, behalve gebouwen die daar een bestemming voor hebben (dan bedoel ik dus alle varianten van tempels).
Dat ben ik met je oneens. Daarmee heb je een vals gegeven als startpunt: dat absolute objectiviteit zou bestaan. Dat is onzin. Zelfs het meest elementaire, waar je niks aan kunt doen, zoals bijvoorbeeld huidskleur of groot geschapenheid, gaat bepaalde subjectiviteit vanuit. We moeten naar expertise kijken en niet naar dat soort onzin.

pi_216555099
quote:

[..]

Nee niet .
Er zijn vaste tijden als het toestaat.
Kan het niet dan moet je op anderen tijden die vast gelegd zijn of de volgende dag inhalen.

Oprotte die moslims die donders goed weten dat het in de koran zo staat geschreven.

Maar liegen en bedrag mag zolang het maar niet bij eigen soort is.
  woensdag 5 februari 2025 @ 08:07:49 #148
13462 BansheeBoy
pi_216555661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 02:06 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee niet .
Er zijn vaste tijden als het toestaat.
Wat zeg je allemaal man? :?

pi_216556044
quote:
15s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat zeg je allemaal man? :?

Zie mijn anderen post op pagina 2 .
Daar staat de koran geschreven over het bidden en in halen.

Kennis opdoen is goed
Kennis is namelijk net zo sterk als een wapen namelijk.
Omdat je ze vast kan zetten met hun eigen rommel .
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:11:59 #150
13462 BansheeBoy
pi_216556095
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:05 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Zie mijn anderen post op pagina 2 .
Daar staat de koran geschreven over het bidden en in halen.

Kennis opdoen is goed
Kennis is namelijk net zo sterk als een wapen namelijk.
Omdat je ze vast kan zetten met hun eigen rommel .
Dank voor je effort. Maar ik heb moeite je berichten te begrijpen door je manier van posten. Post eens zonder dat het lijkt op een Sinterklaas gedicht.

Inhoudelijk: gebeden inhalen is niet toegestaan zonder extreem geldige reden en nog bij hoge uitzondering (denk daarbij aan bv. overmacht). School en werk zijn dat niet. Prio 1 is bidden, de rest moet er om heen worden gebouwd.

Ja.

woensdag 5 februari 2025 @ 09:28:41 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216556279
quote:

[..]
Religieuzen moeten er gewoon aan wennen dat niet de hele samenleving voor ze aan de kant gaat. Bij de Christenen hebben we de afgelopen decennia goede resultaten geboekt, en nu er een nieuwe, achterlijke religie bij is gekomen, gaan we het die gelovigen ook leren. Bidden doe je lekker thuis. Daar ga je niet de hele gemeenschap mee lastig vallen.

quote:
Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen
Als een gelovige hiermee komt, is dat vrijwel altijd een one-way-street.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:34:36 #152
Why is all the rum gone?
pi_216556333
quote:

Internetridder. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:42:38 #153
13462 BansheeBoy
pi_216556403
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Internetridder. _O-
Ja toch. Ik bedoel ik heb van de Schepper zoveel gunsten gekregen en dan ga ik me druk maken om de mening van een mentor of rector. Ik ga gewoon bidden.

pi_216556671
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Religieuzen moeten er gewoon aan wennen dat niet de hele samenleving voor ze aan de kant gaat. Bij de Christenen hebben we de afgelopen decennia goede resultaten geboekt, en nu er een nieuwe, achterlijke religie bij is gekomen, gaan we het die gelovigen ook leren. Bidden doe je lekker thuis. Daar ga je niet de hele gemeenschap mee lastig vallen.
[..]
Klinkt heel erg als een one-way-street, dit.
Die one-way street bouw je toch echt zelf.

Ik vind mensen pas achterlijk wanneer ze bijvoorbeeld hun ideologie op mijn kinderen proberen te projecteren. Dat doe ik zelf namelijk nooit. Een voorbeeld daarvan is dat atheïstische hoogstandje waar dat transgender-gezeur ook uit voortkomt. Verder moet je zelf weten wat je doet, welk lichaamsdeel je eraf snijdt of waar je je geslachtsdeel in steekt, bijvoorbeeld.

Maar zoals ik dit lees (en corrigeer me alsjeblieft als ik het mis heb, want daar hoop ik echt op), is wat jij wilt van precies hetzelfde kaliber als wanneer ik van jou zou eisen dat jouw vrouw een hoofddoek draagt omdat ik moslim ben. Alsof het mijn probleem is en ik de verantwoordelijkheid voor 'gevolgen' bij jou en haar neerleg als ze dat niet doet. Compleet bizar, toch?

Misschien heb je het niet door, maar als ik je goed begrijp, heb je verrassend veel raakvlakken met salafisten.
Heel veel sambal
pi_216556700
Ik geloof dat er een reden is dat mensen met zulk gedachtegoed nogal veel moeite blijken te hebben om zich voort te planten.

God steekt daar gewoon een stokje voor. Zo lijkt het. ;)
Heel veel sambal
pi_216556852
quote:
15s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja toch. Ik bedoel ik heb van de Schepper zoveel gunsten gekregen en dan ga ik me druk maken om de mening van een mentor of rector. Ik ga gewoon bidden.

Ben je Christen of Moslim? Maakt verder niet uit, ik vind het al mooi dat je gelooft in iets wat groter is dan jezelf en erkent dat er iets groter is dan jezelf. Nederigheid is een mooi iets en je lijkt dat op persoonlijk niveau serieus te nemen. Heel mooi!
Heel veel sambal
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:34:39 #157
13462 BansheeBoy
pi_216556954
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:24 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ben je Christen of Moslim? Maakt verder niet uit, ik vind het al mooi dat je gelooft in iets wat groter is dan jezelf en erkent dat er iets groter is dan jezelf. Nederigheid is een mooi iets en je lijkt dat op persoonlijk niveau serieus te nemen. Heel mooi!
Ik ben overtuigd Moslim. Dank je wel!

pi_216557014
quote:
15s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mashallah!
Heel veel sambal
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:53:49 #159
Why is all the rum gone?
pi_216557147
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:09 schreef Nyamuk het volgende:

Die one-way street bouw je toch echt zelf.
Maak jezelf dat maar wijs, junior. Daar zijn 'jullie' tenslotte goed in. :')

quote:
Ik vind mensen pas achterlijk wanneer ze bijvoorbeeld hun ideologie op mijn kinderen proberen te projecteren.
Zoals de kerken en gelovigen al millennia lang doen, bedoel je?

quote:
Dat doe ik zelf namelijk nooit.
_O-

quote:
Maar zoals ik dit lees (en corrigeer me alsjeblieft als ik het mis heb, want daar hoop ik echt op), is wat jij wilt van precies hetzelfde kaliber als wanneer ik van jou zou eisen dat jouw vrouw een hoofddoek draagt omdat ik moslim ben. Alsof het mijn probleem is en ik de verantwoordelijkheid voor 'gevolgen' bij jou en haar neerleg als ze dat niet doet. Compleet bizar, toch?
Grootste kul ooit gelezen. Er is nog wat werk nodig aan jouw 'begrijpend lezen'. Aannames doen is per definitie dom, deze aanname is wat dat betreft superieur. :')
(Correctie genoeg?).

I didn't expect anything else.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:54:58 #160
Why is all the rum gone?
pi_216557162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:24 schreef Nyamuk het volgende:

Ben je Christen of Moslim?
Moet je dat echt vragen? Ben jij nieuw hier?
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:59:18 #161
396550 Richestorags
pi_216557206
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Als een gelovige hiermee komt, is dat vrijwel altijd een one-way-street.
"When the Islam is in the minority, it is very concerned about minority rights. When the Islam is in the majority, there are no minority rights". Winston Churchill.
pi_216557241
quote:
15s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dank voor je effort. Maar ik heb moeite je berichten te begrijpen door je manier van posten. Post eens zonder dat het lijkt op een Sinterklaas gedicht.

Inhoudelijk: gebeden inhalen is niet toegestaan zonder extreem geldige reden en nog bij hoge uitzondering (denk daarbij aan bv. overmacht). School en werk zijn dat niet. Prio 1 is bidden, de rest moet er om heen worden gebouwd.

Ja.

Moslims probleem zit in de profeet isa.
Isa is namelijk de laatste profeet en als die gevolgt zal worden dan hoeven ze niet meer te bidden .
Aangezien isa met God hij alle zonde van de mens op zicht neemt.
Isa is de laatste profeet en de hoofd profeet .

Maar de moslims willen dat niet die willen vast houden aan alle hun profeten.

Moslims moeten eens gaan kijken in hun eigen geloof waar het fout gaat .

Isa heeft ook gezegt dat hij de laatste is en nog een valse profeet na hem zal komen.
Isa zal terug komen en als hij terug komt is hij met God .
En dat is de dag van de oordeel van de mensheid.

Wie nog niet door heeft wie Isa is.
Isa is Jezus en de nieuwe geloof is christendom.
Daarom is de christendom de grootste geloof in de wereld.
Omdat de laatste en de nieuwe regels voor de mensheid is
Staat ook zo geschreven namelijke dat alle geloven te zwaar is voor de mensheid.

En daar is Jezus / Isa voor gestorven.
Om juist de mensheid een nieuwe kans te geven.

Helaas te veel mensen willen maar vast houden aan hun eigen geloof en juist daardoor afstand doen van God (meerderen namen) laatste zegen.

Gaat zelfs zo ver dat moslims zeggend dat Jezus niet aan de kruis gestorven maar iemand hem heeft vervangen .

Joden beweren hoog en laag dat hun niet de verantwoordelijk voor de kruising waren.

Maar helaas het staat in alle boeken geschreven .
En je kan niet zeggen dat alle boeken die in die tijd zijn gemaakt leugens zijn.
Zo ver verrot is de mensheid geworden.
Allemaal om hun macht over bepaalde groep mensen willen houden.

We zijn als mens niet eens in staat om de basic geboden te houden.
We zoeken alleen maar excuses en uitzondering.
pi_216557329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maak jezelf dat maar wijs, junior. Daar zijn 'jullie' tenslotte goed in. :')
[..]
Zoals de kerken en gelovigen al millennia lang doen, bedoel je?
[..]
_O-
[..]
Grootste kul ooit gelezen. Er is nog wat werk nodig aan jouw 'begrijpend lezen'. Aannames doen is per definitie dom, deze aanname is wat dat betreft superieur. :')
(Correctie genoeg?).

I didn't expect anything else.
Junior? :D

Wat ga jij het ongelofelijk kut krijgen de aankomende jaren en decennia. _O-
Heel veel sambal
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:55:27 #164
Why is all the rum gone?
pi_216558990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:09 schreef Nyamuk het volgende:

Wat ga jij het ongelofelijk kut krijgen de aankomende jaren en decennia.
Jij bent degene die in sprookjes gelooft, ik niet. :')
pi_216559079
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij bent degene die in sprookjes gelooft, ik niet. :')
En jij bent de gene die daar een probleem mee heeft.

Suck it up & get over it. ^O^
Heel veel sambal
  zondag 9 februari 2025 @ 08:44:42 #166
Why is all the rum gone?
pi_216604342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:03 schreef Nyamuk het volgende:

En jij bent de gene die daar een probleem mee heeft.
Zolang jij het bij jezelf houdt, heb ik er geen probleem mee. Als je het niet bij jezelf houdt, komt er vanzelf een reactie.

Oh, ik heb wel een probleem met 'stupid'. Als je in sprookjes gelooft, dan voldoe je wel aan die definitie. :')
pi_216604443
The 5 Laws of Human Stupidity That Rule the World
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 februari 2025 @ 09:16:28 #168
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216604475
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zolang jij het bij jezelf houdt, heb ik er geen probleem mee. Als je het niet bij jezelf houdt, komt er vanzelf een reactie.

Oh, ik heb wel een probleem met 'stupid'. Als je in sprookjes gelooft, dan voldoe je wel aan die definitie. :')
Dat je nog lang aan me denkt. _O-
Heel veel sambal
pi_216604491
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:16 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat je nog lang aan me denkt. _O-
En dat zegt iemand die op zoek is naar mensen geen geloof hebben om die te bekeren.
  zondag 9 februari 2025 @ 09:24:32 #170
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216604515
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:20 schreef torentje het volgende:

[..]
En dat zegt iemand die op zoek is naar mensen geen geloof hebben om die te bekeren.
Lees de reactie keten eens. Ik veroordeel niemand. Ik houd hem een spiegel voor en dat vindt hij niet zo leuk.

Huilen dan :')
Heel veel sambal
  zondag 9 februari 2025 @ 09:24:49 #171
Why is all the rum gone?
pi_216604518
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:16 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat je nog lang aan me denkt.
Wie ben jij?
pi_216604522
Je ZOU natuurlijk een compromis kunnen sluiten. We laten het alleen 1x toe op vrijdagmiddag.
.
  zondag 9 februari 2025 @ 09:26:05 #173
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216604523
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wie ben jij?
Iemand die rent-free in jouw hoofd leeft (blijkbaar)
Heel veel sambal
  zondag 9 februari 2025 @ 09:29:25 #174
Why is all the rum gone?
pi_216604545
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:24 schreef Nyamuk het volgende:

Ik houd hem een spiegel voor en dat vindt hij niet zo leuk.

Jij bent helemaal niet in staat om dat te beoordelen. Daarvoor zitten je oogkleppen in de weg. Jij bent net als elke andere gelovige sukkel: zeiken als jij vindt dat iemand jouw 'vrijheid van geloof' beperkt, maar blind voor de beperkingen die jij anderen wil opleggen. Daar heb ik een mening over, nl. :r
  zondag 9 februari 2025 @ 09:32:08 #175
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216604566
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij bent helemaal niet in staat om dat te beoordelen. Daarvoor zitten je oogkleppen in de weg. Jij bent net als elke andere gelovige sukkel: zeiken als jij vindt dat iemand jouw 'vrijheid van geloof' beperkt, maar blind voor de beperkingen die jij anderen wil opleggen. Daar heb ik een mening over, nl. :r
Citeer de beperkingen die ik een ander wil opleggen eens dan
Heel veel sambal
  zondag 9 februari 2025 @ 09:35:14 #176
Why is all the rum gone?
pi_216604587
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:32 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Kijk maar naar landen als Saudi Arabie, Iran, Afghanistan, etc. Genoeg voorbeelden van de gruwelen die voorkomen uit jouw religie.
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 09:35:29 #177
138438 crew  Pizzakoppo
pi_216604590
Kappen met dat persoonlijke geneuzel.
  zondag 9 februari 2025 @ 09:37:43 #178
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216604603
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Kijk maar naar landen als Saudi Arabie, Iran, Afghanistan, etc. Genoeg voorbeelden van de gruwelen die voorkomen uit jouw religie.
Nog maar een keertje dan

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:32 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Heel veel sambal
  zondag 9 februari 2025 @ 09:38:46 #179
Why is all the rum gone?
pi_216604608
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:37 schreef Nyamuk het volgende:

blahblahyaddayadda
:O
  zondag 9 februari 2025 @ 09:50:10 #180
Why is all the rum gone?
pi_216604734
quote:
Wat ik steeds merk is dat men een nederige opstelling verwacht en eist van de buitenlanders in het algemeen en de Moslims in het bijzonder.
We verwachten helemaal geen nederige opstelling. Dat zit geheel en al tussen jouw oren. Gewoon lekker thuis in je eigen tijd bidden. Waarom val je daar de rest van de samenleving mee lastig? Maar dat is precies waar het probleem zit. Het kan jou geen kloot schelen wie je er mee lastig valt. Dat noemen we egoistisch en asociaal. En dat heeft helemaal niets met jouw geloof te maken met maar met wie jij bent als mens.
pi_216604737
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:07 schreef Digi2 het volgende:
The 5 Laws of Human Stupidity That Rule the World
Mensen geloven elkaar. Herhaal het een paar keer en ze gaan het zelf ook zeggen.

Dat zie je het beste bij bazen. Iedereen gaat de baas vertellen hoe slim hij wel niet is en hoe goed hij wel niet bezig is. En dat gelooft hij. Hoe rijker en gekker, hoe meer mensen ze aanmoedigen.
  zondag 9 februari 2025 @ 09:52:14 #182
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216604753
quote:
En hiermee is de kous wat mij betreft af. Een kind kan de was doen!

^O^
Heel veel sambal
pi_216604825
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mensen geloven elkaar. Herhaal het een paar keer en ze gaan het zelf ook zeggen.

Dat zie je het beste bij bazen. Iedereen gaat de baas vertellen hoe slim hij wel niet is en hoe goed hij wel niet bezig is. En dat gelooft hij. Hoe rijker en gekker, hoe meer mensen ze aanmoedigen.
Jij hebt dan wel bij heel verschrikkelijke bedrijven gewerkt met zulke bazen. :D

Verder heeft een hond een baas en mensen die hun leidinggevende als grote baas beschouwen behoren bij de groep stupide mensen die in het filmpje beschreven worden.
pi_216604827
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:25 schreef Fer het volgende:
Je ZOU natuurlijk een compromis kunnen sluiten. We laten het alleen 1x toe op vrijdagmiddag.
In een seculiere samenleving zoals die van (West-)Europa hoort eenvoudigweg geen plaats te zijn voor praktiserende moslims. Er dient aktief ingezet te gaan worden op - in eerste instantie - stimuleren van vrijwillige emigratie naar islamitische staten en wanneer dat niet tot het gewenste resultaat leidt tot gedwongen emigratie.
pi_216604924
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij hebt dan wel bij heel verschrikkelijke bedrijven gewerkt met zulke bazen. :D

Verder heeft een hond een baas en mensen die hun leidinggevende als grote baas beschouwen behoren bij de groep stupide mensen die in het filmpje beschreven worden.
Ik heb even kort en bondig uitgelegd hoe het werkt :)

Ik zou daar nog aan toe kunnen voegen, dat mensen zichzelf slim vinden als ze de zaak in hun voordeel kunnen oplichten. Dat is de andere helft van het verhaal.
pi_216604964
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb even kort en bondig uitgelegd hoe het werkt :)

Ik zou daar nog aan toe kunnen voegen, dat mensen zichzelf slim vinden als ze de zaak in hun voordeel kunnen oplichten. Dat is de andere helft van het verhaal.
Dus het verhaal heeft maar 2 kanten als dat de andere helft van het verhaal is volgens jou. Dat geposte filmpje heeft veel meer nuance dan zwart en wit bekijk het nog eens wat beter.
pi_216604987
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus het verhaal heeft maar 2 kanten als dat de andere helft van het verhaal is volgens jou. Dat geposte filmpje heeft veel meer nuance dan zwart en wit bekijk het nog eens wat beter.
De maker van dat filmpje wil graag dat het vaak bekeken wordt. Hij herhaalt de boodschap vele malen, iedere keer in net iets andere bewoordingen en laat je denken dat jij niet bij die domme mensen hoort. Hij begrijpt het ;)
  zondag 9 februari 2025 @ 10:41:16 #188
13462 BansheeBoy
pi_216605170
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
We verwachten helemaal geen nederige opstelling. Dat zit geheel en al tussen jouw oren. Gewoon lekker thuis in je eigen tijd bidden. Waarom val je daar de rest van de samenleving mee lastig? Maar dat is precies waar het probleem zit. Het kan jou geen kloot schelen wie je er mee lastig valt. Dat noemen we egoistisch en asociaal. En dat heeft helemaal niets met jouw geloof te maken met maar met wie jij bent als mens.
Het verveldende voor je is dat die "we" inmiddels uit bijna een miljoen Moslims bestaat. Dus die zijn net zo mondig aan de tekentafel. :) We are here to stay. Is het je niet opgevallen dat we niet wegduiken en ja en amen zeggen. Nee malse vent, die Uncle Tom mentaliteit is verdwenen. Ook een stukje integratie. :)

Dat zgn lastig vallen is een drogreden. Je valt altijd wel iemand lastig.

pi_216605273
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 09:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mensen geloven vooral in zichzelf, in hun eigen overtuigingen.
Nietzsche beschreef dit als volgt:
quote:
Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit, als Lügen
quote:
Dat lijkt mij iets dat voortkomt uit de soort, omdat die een Alpha zoekt, een leider en vervolgens een 'roze bril' opzet. Een exaptatie van de 'roze bril' die de voortplanting bevorderd. Verliefdheid en daarna de binding met de poepmachines (babies).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 februari 2025 @ 10:59:34 #190
Why is all the rum gone?
pi_216605314
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:

Het verveldende voor je is dat die "we" inmiddels uit bijna een miljoen Moslims bestaat.
En? We hadden 'vroeger' 8 miljoen Christenen in Nederland. Nu hebben we meer dan 8 miljoen atheisten. ^O^

quote:
[
Karakteristieke redenering van een aso. Ik val niemand lastig. Totdat ik lastig word gevallen.
  zondag 9 februari 2025 @ 11:01:31 #191
13462 BansheeBoy
pi_216605327
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Karakteristieke redenering van een aso. Ik val niemand lastig. Totdat ik lastig wordt gevallen.
Je valt per defenitie iemand lastig. Of denk jij dat ik zit te wachten op collega's die om het half uur een rookpauze houden van 5 tot 7 minuten. Of dat ik dat gezever over het weer leuk vind. :')

Come on men. Je doet nu dommer dan je daadwerkelijk bent.

pi_216605350
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het verveldende voor je is dat die "we" inmiddels uit bijna een miljoen Moslims bestaat. Dus die zijn net zo mondig aan de tekentafel. :) We are here to stay. Is het je niet opgevallen dat we niet wegduiken en ja en amen zeggen. Nee malse vent, die Uncle Tom mentaliteit is verdwenen. Ook een stukje integratie. :)

Je wil ons dus laten geloven dat de mensen die geen geloof hebben nog steeds veilig wonen en geen vrees hoeven te hebben voor mensen die een ouderwets geloof hebben?
  zondag 9 februari 2025 @ 11:04:23 #193
Why is all the rum gone?
pi_216605352
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:

Je valt per defenitie iemand lastig. Of denk jij dat ik zit te wachten op collega's die om het half uur een rookpauze houden van 5 tot 7 minuten. Of dat ik dat gezever over het weer leuk vind. :')
Ik rook niet en praat nooit over het weer.

quote:
[
Ik ben veeeel intelligenter dan jij in staat bent om te begrijpen.
pi_216605355
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mensen geloven vooral in zichzelf, in hun eigen overtuigingen.
Nietzsche beschreef dit als volgt:
Ja, dan voel je je goed. Zodra iemand met een alternatief aankomt, zijn mensen snel op hun tenen getrapt: "Wil je daarmee zeggen dat ik het al mijn hele leven fout doe?"

Je moet de dialoog aangaan met mensen die het niet met je eens zijn en dan naar de feiten gaan kijken, anders versterk je je eigen vooroordelen. Wat we oogkleppen noemen. Bij twijfel opzoeken en nadenken, niet gaan proberen de discussie te winnen door harder te roepen.

quote:
Dat lijkt mij iets dat voortkomt uit de soort, omdat die een Alpha zoekt, een leider en vervolgens een 'roze bril' opzet. Een exaptatie van de 'roze bril' die de voortplanting bevorderd. Verliefdheid en daarna de binding met de poepmachines (babies).
Mee eens.
  zondag 9 februari 2025 @ 11:08:11 #195
13462 BansheeBoy
pi_216605381
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Je wil ons dus laten geloven dat de mensen die geen geloof hebben nog steeds veilig wonen en geen vrees hoeven te hebben voor mensen die een ouderwets geloof hebben?
Nee dat was niet wat ik wilde zeggen, maar ik deel je retorische vraag wel. Dit soort vragen worden normaliter alleen maar gesteld door mensen die in een blanke bubbel zitten. Is daar sprake van bij jou?

zondag 9 februari 2025 @ 11:09:12 #196
13462 BansheeBoy
pi_216605390
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik ben veeeel intelligenter dan jij in staat bent om te begrijpen.
Prima allemaal. Doe je best dat ook te laten blijken in je posts. Ik neem jou serieus, neem mij ook serieus.

zondag 9 februari 2025 @ 11:25:36 #197
330914 Sherlock_Holmes
pi_216605545
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Prima allemaal. Doe je best dat ook te laten blijken in je posts. Ik neem jou serieus, neem mij ook serieus.

Dat toontje ook _O-

Ik heb weer leesvoer voor de hele dag :7
  zondag 9 februari 2025 @ 11:26:30 #198
Why is all the rum gone?
pi_216605554
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:

Dit soort vragen worden normaliter alleen maar gesteld door mensen die in een blanke bubbel zitten.
Een reli-fundi die anderen beticht van het leven in een bubbel. Het moet niet gekker worden. _O-
  zondag 9 februari 2025 @ 11:26:45 #199
Why is all the rum gone?
pi_216605561
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:

Sorry, I don't.
pi_216606359
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee dat was niet wat ik wilde zeggen, maar ik deel je retorische vraag wel. Dit soort vragen worden normaliter alleen maar gesteld door mensen die in een blanke bubbel zitten. Is daar sprake van bij jou?

Wat wilde jij dan zeggen met "we zijn hier met een miljoen moslims"?
pi_216608245
Maar als jij het de directeur vraagt, dan hebben zij de beste der beschavingen, vrijheden en mensenrechten. Wanneer het aankomt op praktijk en bij moslims dan pakken zij een jochie aan die zonder iemand te storen ergens buiten in een hoekje van een fietsenstalling aan het bidden is.

De man zou zich allereerst moeten schamen dat zijn tiranbeleid moslimleerlingen dermate afschrikt dat zij uit hopeloosheid buiten in de kou en vuil plekjes zoeken om even vijf minuutjes te bidden.
pi_216608599
Bidden die je maar thuis of in de moskee.
Als je religie niet aan te passen is, of zelfs je denkwijze, aan de normen en waarde van het land waar in je je begeeft, hoor je hier niet thuis.

Maarrrrr, de islam staat wel degelijk toe dat je “bid beurten” over slaat, als in perse naar het oosten op een kleedje of iets dergelijks moeten bidden 5x per dag.

Het mag namelijk wel degelijk in stilte “in je hart”, juist in dit soort omstandigheden.

Die ophef geeft dus aan dat het niet draait om iets wat verkeerd is, maar dat islam en moslims weer eens willen domineren.
  zondag 9 februari 2025 @ 15:46:12 #203
13462 BansheeBoy
pi_216608667
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als je religie niet aan te passen is, of zelfs je denkwijze, aan de normen en waarde van het land waar in je je begeeft, hoor je hier niet thuis.
Noem het desnoods lichaamsbeweging. Hij is iets gaan doen in zijn eigen tijd (pauze) in het fietsenhok. Je weet wel, de ruimte waar kettingrokers en overspeligen zich overgeven aan een andere religie: het hedonisme.

Opgeklopte room.

pi_216608885
Zoals al eerder vermeld als deze moslim zo graag wil bidden de moskee is amper een km verderop.
Dit gedrag van hem komt voort uit iets willen afdwingen..want gebeden uitstellen is prima en toelaatbaar in islam.
pi_216608969
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:57 schreef Kopofmunt het volgende:
Zoals al eerder vermeld als deze moslim zo graag wil bidden de moskee is amper een km verderop.
Dit gedrag van hem komt voort uit iets willen afdwingen..want gebeden uitstellen is prima en toelaatbaar in islam.
Hm, moeten kiezen tussen de wraak van God, zijn ouders of de schoolmeester. Ja, zo wordt je vroeg oud.
pi_216609023
quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Noem het desnoods lichaamsbeweging. Hij is iets gaan doen in zijn eigen tijd (pauze) in het fietsenhok. Je weet wel, de ruimte waar kettingrokers en overspeligen zich overgeven aan een andere religie: het hedonisme.

Opgeklopte room.

Schoolterrein is schoolterrein.

De school vind het ongewenst, bidden is en blijft een religieuze uiting, dit doe niet in het openbaar.
Al die moskeeën maar nee het moet waar en wanneer je maar wil.

Dat selectieve quoten is dan wel weer apart, zoals ik al zei, de islam staat toe dat je het in stilte doet.
Juist als je als moslim je in een niet islamitische omgeving bevindt.
pi_216609031
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:57 schreef Kopofmunt het volgende:
Niet relevant. Zijn geloof, zijn probleem.
pi_216615366
quote:

[..]
Het feit dat scholen gerelateerd zijn aan een bepaalde religie stamt uit de jaren 50 en is totaal achterhaald allang. Scholen horen neutraal en openbaar te zijn. Al moet ik zeggen dat ik wel blij was dat ik op een christelijke basisschool zat, zodat ik niet met mohamed enzo hoefde te spelen.
pi_216615895
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:13 schreef Werkperd het volgende:
Maar als jij het de directeur vraagt, dan hebben zij de beste der beschavingen, vrijheden en mensenrechten. Wanneer het aankomt op praktijk en bij moslims dan pakken zij een jochie aan die zonder iemand te storen ergens buiten in een hoekje van een fietsenstalling aan het bidden is.

De man zou zich allereerst moeten schamen dat zijn tiranbeleid moslimleerlingen dermate afschrikt dat zij uit hopeloosheid buiten in de kou en vuil plekjes zoeken om even vijf minuutjes te bidden.
Bedankt voor je empathie! Een Christen die te gast is in mijn huis is ook vrij om zijn gebed uit te voeren op momenten dat hem schikt. Wanneer hij wil. Als ik dit niet had gewild had ik geen Christen uitgenodigd in mijn huis maar ze zijn net als elk ander, op Satanisten na, welkom in mijn huis.
Heel veel sambal
  maandag 10 februari 2025 @ 07:10:28 #210
240618 Micson
The lonely stoner
pi_216615951
Maakten ze zich maar eens zo druk om eerwraak of vrouwenbesnijdenis als om hoe vaak ze moeten bidden.
pi_216615956
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Maarrrrr, de islam staat wel degelijk toe dat je “bid beurten” over slaat, als in perse naar het oosten op een kleedje of iets dergelijks moeten bidden 5x per dag.

Het mag namelijk wel degelijk in stilte “in je hart”, juist in dit soort omstandigheden.

Die ophef geeft dus aan dat het niet draait om iets wat verkeerd is, maar dat islam en moslims weer eens willen domineren.
Een stil hart is een koud hart. Bedankt voor je poging het te begrijpen maar wat je schrijft klopt niet helemaal. Maar dat kan ik je niet kwalijk nemen als niet-moslim. Het gebed en de discipline daarbij is het aller belangrijkst. Allah heeft net als ik de grootste bewondering voor dat jongentje of meisje wat in de kou in het fietsenhok zijn of haar gebed uitvoert.
Heel veel sambal
pi_216615972
Gelovigen zijn de kanker van de maatschappij.
U MAD?
pi_216615991
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:18 schreef de_boswachter het volgende:
Gelovigen religieuzen zijn de kanker van de maatschappij.
Even aangepast. ;)

quote:
15s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb jij daar last van? Ja? Dan praat je maar met je leidinggevende.

quote:
15s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is niet meer van deze tijd om als volwassene in sprookjes te geloven.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_216615996
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:12 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Een stil hart is een koud hart. Bedankt voor je poging het te begrijpen maar wat je schrijft klopt niet helemaal. Maar dat kan ik je niet kwalijk nemen als niet-moslim. Het gebed en de discipline daarbij is het aller belangrijkst. Allah heeft net als ik de grootste bewondering voor dat jongentje of meisje wat in de kou in het fietsenhok zijn of haar gebed uitvoert.
Is dat dezelfde Allah die mannen die sterven door terreur tegen westerse instellingen tig maagden belooft?
pi_216616002
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:18 schreef de_boswachter het volgende:
Gelovigen zijn de kanker van de maatschappij.
Ik heb wel eens hetzelfde gehoord over boswachters op de veluwe. :X
Heel veel sambal
pi_216616016
Geheel terecht natuurlijk dat de school dit verbied, als elke moslim zijn matje uitspreid om te bidden waar het hem goeddunkt wordt het 1 grote ratjetoe. Moskeeen en thuis zijn daar de plekken voor.

De naam zegt het al, een fietsenstalling is om fietsen te stallen. Als ik met m'n fiets eruit wil en er zit jan en alleman in de in de weg te bidden wat moet ik dan doen?
pi_216616031
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is dat dezelfde Allah die mannen die sterven door terreur tegen westerse instellingen tig maagden belooft?
Ik denk daar persoonlijk anders over. Net als dat jij wellicht denkt dat het een nobel en vooral nodig iets is om bepaalde landen maar eindeloos kapot te bombarderen met hoog-explosieve democratie en de onschuldige slachtoffers daarbij wegschrijft als noodzaak onder de noemer 'collateral damage' wat nodig is voor het "hogere doel"

Ik schrijf het beide af als fundamentalisme. Kun jij dat ook? :)
Heel veel sambal
pi_216616417
Ik vind oorlogen erg dom. En mensen die vanwege oorlogen en opgejut worden door extremistische geloofsfanaten dan nog eens onschuldige burgers als doelwit menen te moeten maken nog vele malen dommer.
  maandag 10 februari 2025 @ 08:52:09 #219
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216616495
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:31 schreef antweerkie het volgende:
Geheel terecht natuurlijk dat de school dit verbied, als elke moslim zijn matje uitspreid om te bidden waar het hem goeddunkt wordt het 1 grote ratjetoe. Moskeeen en thuis zijn daar de plekken voor.

De naam zegt het al, een fietsenstalling is om fietsen te stallen. Als ik met m'n fiets eruit wil en er zit jan en alleman in de in de weg te bidden wat moet ik dan doen?
Dan zeg je “Hey, flikker eens op, ik moet bij mijn fiets “ en dan hoop je dat je niet meteen een mes tussen je ribben krijgt of dat je wat later door een groep neven in elkaar geslagen wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 10 februari 2025 @ 09:27:02 #220
13462 BansheeBoy
pi_216616777
quote:
LOL, als sinds jaar en dag gebeuren er dingen in fietsenstallingen die niks met fietsen te maken hebben. :')

pi_216617570
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
LOL, als sinds jaar en dag gebeuren er dingen in fietsenstallingen die niks met fietsen te maken hebben. :')

Kulargument.

Dingen waar een fietsenstalling niet voor bedoeld is, roken, drinken, hangplek en weet ik veel wat niet meer, wordt toch ook tegen opgetreden?

Het is een fietsenstalling met als functie om fietsen te stallen. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Ik zet mijn fiets toch ook niet in een kerk of moskee, of ga met wat vrienden een biertje drinken in een moskee?
pi_216617723
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dan zeg je “Hey, flikker eens op, ik moet bij mijn fiets “ en dan hoop je dat je niet meteen een mes tussen je ribben krijgt of dat je wat later door een groep neven in elkaar geslagen wordt.
Stalling isj van ons, wij hier bidden, jouw fiets is ook van onsj.

Ja, nee, pleur op. Al jaar en dag is de fietsenstalling ook de plek voor dingen die niet bepaald daglicht kunnen verdragen. Eigenlijk zou die gare ideologie ook in dat rijtje moeten. Maar dan krijg je weer dat agressieve volk wat het praktiseert idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 februari 2025 @ 11:17:25 #223
13462 BansheeBoy
pi_216618070
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:34 schreef antweerkie het volgende:

[..]
Kulargument.
Als je 15 krantenartikelen kunt aanleveren waarin hier melding van is gemaakt dat ze het verbieden of tegen optreden ben ik bereid mijn standpunt te heroverwegen.

pi_216618214
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Als je 15 krantenartikelen kunt aanleveren waarin hier melding van is gemaakt dat ze het verbieden of tegen optreden ben ik bereid mijn standpunt te heroverwegen.

Waarom 15 en geen 6 of 20?
En waarom zou ik je überhaupt met krantenartikelen moeten overtuigen?

Nogmaals: Het is een fietsenstalling met als functie om fietsen te stallen. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Als er dagelijks een groepje een jointje staat te roken of whatever, dan behoort het schoolbestuur daar tegen op te treden. Dat doe je maar thuis of op daarvoor bestemde plekken.
pi_216618227
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:52 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat je hier serieus rekening mee moet houden is al te zot voor woorden.
  maandag 10 februari 2025 @ 11:41:38 #226
13462 BansheeBoy
pi_216618326
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:31 schreef antweerkie het volgende:

[..]
Waarom 15 en geen 6 of 20?
En waarom zou ik je überhaupt met krantenartikelen moeten overtuigen?
Ik wil een trend zien en geen incidenten.

quote:
Nogmaals: Het is een fietsenstalling met als functie om fietsen te stallen. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Toch is er menig kind verwerkt en zijn ontzettend veel pubers daar ontmaagd. Dat is een publiek geheim. Ook worden er op microniveau koffieshops uitgebaat.

quote:
Als er dagelijks een groepje een jointje staat te roken of whatever, dan behoort het schoolbestuur daar tegen op te treden. Dat doe je maar thuis of op daarvoor bestemde plekken.
Absoluut. Het heeft alleen het nieuws nooit bereikt dus of dat wel gebeurt? Al sla je me dood.

Ik wacht nog op je 15 bronnen.

maandag 10 februari 2025 @ 12:02:30 #227
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216618621
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
[..]
Toch is er menig kind verwerkt en zijn ontzettend veel pubers daar ontmaagd. Dat is een publiek geheim. Ook worden er op microniveau koffieshops uitgebaat.
[..]
Absoluut. Het heeft alleen het nieuws nooit bereikt dus of dat wel gebeurt? Al sla je me dood.

"Hunnie doen het ook" - over morele armoede gesproken.

Op een openbare school wordt niet gebeden / wordt bidden niet gefaciliteerd. Hoe moeilijk is het? Dat weet je als leerling - daar kies je voor. Bid buiten het hek of ga naar een religieuze school.

Ik ga op de voetbalclub ook niet lopen zeiken om een hoekje waar ik tijdens de rust even kan hockeyen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 10 februari 2025 @ 12:06:16 #228
13462 BansheeBoy
pi_216618670
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:02 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
"Hunnie doen het ook" - over morele armoede gesproken.

"Ik heb geen 15 bronnen dus ik praat maar wat."

Prima! Even goede vrienden.

pi_216618706
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
[..]
[..]

Niet relevant wat er in het verleden allemaal in fietsenstallingen is gebeurd of nog steeds gebeurd. Met je 15 bronnen.

Schoolbestuur stelt gewoon dat een fietsenstalling geen bidplek, koffieshop of hangplek is -> mensen hebben zich daarnaar te gedragen. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
  maandag 10 februari 2025 @ 12:08:59 #230
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216618707
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
"Ik heb geen 15 bronnen dus ik praat maar wat."

Prima! Even goede vrienden.

15 bronnen? Je verwart me met iemand anders geloof ik.

Ga eens in op de argumentatie.

pi_216619004
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:28 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik heb wel eens hetzelfde gehoord over boswachters op de veluwe. :X
Jouw probleem.
U MAD?
pi_216619099
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Jouw probleem.
Het kwam niet uit mijn mond hoor maar uit dat van een Hollander.
Je weet wel, zo'n "klap die jonko alsof het je vrouw is" type.

Over problemen gesproken :X
Heel veel sambal
pi_216623707
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:08 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
15 bronnen? Je verwart me met iemand anders geloof ik.

Ga eens in op de argumentatie.
Doet ie niet, trolt liever.
  maandag 10 februari 2025 @ 18:56:51 #234
13462 BansheeBoy
pi_216624053
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:02 schreef AgLarrr het volgende:

Op een openbare school wordt niet gebeden / wordt bidden niet gefaciliteerd.
Wat een geijl. Ik heb op een openbare school gezeten en wat waren ze blij met de kerstdagen en met sinterklaas. Kertdiners en kerstfilms kijken en geijl met liedjes over vrede op aarde. Sinterklaasgedichtjes en weet ik wat nog meer.

Dan kan bidden ook wel. Neemt ook maar een fractie van de tijd in beslag. Als je het afzet tegen eerder genoemde onzin.

Nog meer drogredenen?

maandag 10 februari 2025 @ 19:10:19 #235
330914 Sherlock_Holmes
pi_216624197
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat een geijl. Ik heb op een openbare school gezeten en wat waren ze blij met de kerstdagen en met sinterklaas. Kertdiners en kerstfilms kijken en geijl met liedjes over vrede op aarde. Sinterklaasgedichtjes en weet ik wat nog meer.

Dan kan bidden ook wel. Neemt ook maar een fractie van de tijd in beslag. Als je het afzet tegen eerder genoemde onzin.

Nog meer drogredenen?

Wel bizar dat je op een openbare school hebt gezeten en niet weet hoe zo'n school in elkaar steekt. Was je soms vaak afwezig of zo :{
  maandag 10 februari 2025 @ 19:16:29 #236
13462 BansheeBoy
pi_216624284
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel bizar dat je op een openbare school hebt gezeten en niet weet hoe zo'n school in elkaar steekt. Was je soms vaak afwezig of zo :{
Matige poging. Maar ik waarder je inzet.

maandag 10 februari 2025 @ 19:19:00 #237
330914 Sherlock_Holmes
pi_216624344
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Matige poging. Maar ik waarder je inzet.

Je had beter net als mij op een christelijke school (hihi) gezeten, want dan had je het verschil wel geweten _O-
pi_216624934
Als katholieke school moeten ze even leentje buur doen bij hun Reformatorische "vrienden". Gewoon bidden tot andere Goden dan de Christelijke God verbieden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_216629576
quote:

[..]

Kerstmis is van origine een heidens feest dat gekaapt is door gelovigen. :D
  dinsdag 11 februari 2025 @ 19:06:35 #240
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216637340
quote:

[..]

Nog meer drogredenen?

Sinterklaas is sowieso geen religieus feest. Kerst, afhankelijk van hoe je het aanvliegt, ook niet persé. Beiden hebben dan niets met bidden of religie te maken, maar zijn cultuurtradities en die passen prima bij een openbare school in Nederland.

dinsdag 11 februari 2025 @ 20:35:13 #241
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216638946
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vroeg die leerling om een gebedsruimte? Volgens mij niet.

Overigens zijn dit soort redenaties om dingen te verbieden ook wel vergelijkbaar met wat ze in Afghanistan doen.

"Gooi een doek over ze heen, want anders zien ze er sexy uit. En dan neuken ze buiten de deur. De praktijk leert geef ze een vinger.."
Doe toch niet zo kinderlijk naïef man. :')
  dinsdag 11 februari 2025 @ 23:26:09 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216642547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 20:35 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Doe toch niet zo kinderlijk naïef man. :')
Jij mag niet bidden, anders vraag je straks om een gebedsruimte is precies dezelfde manier van redeneren als jij moet een doek over je heen, anders ga je straks nog vreemd.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 23:34:38 #243
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216642663
quote:

Ik was afgelopen zaterdag nog in Amsterdam. Daar zaten ze voor het station op een matje te bidden.

En in Engeland gaan ze met hele hordes de straat op en bidden ze in een grote groep zodat ze het verkeer stil kunnen leggen.
  woensdag 12 februari 2025 @ 00:27:31 #244
13462 BansheeBoy
pi_216643301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 23:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik was afgelopen zaterdag nog in Amsterdam. Daar zaten ze voor het station op een matje te bidden.
Ah, dus je ergert je er nu dus ook aan in de openbare ruimte. Daar komt de aap uit mouw. Islamofobie is gewoon de echte reden van de tegenstanders. De zgn. argumenten worden er later bij gezocht. Ik noem het drogredenen.

Je kan er echt beter aan wennen: we are here to stay. Je gaat het meer en meer zien. En we wijken niet. We maken gebruik van onze rechten. En fier dat we zijn! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 12-02-2025 00:34:15 ]
pi_216643368
Want dan kan natuurlijk nergens anders dan voor het centraal station. Zal Allah blij mee zijn :')

Beetje hetzelfde als spareribs grillen voor een moskee... Alleen moet daar politie bij te pas komen want anders geweld. #islamofobie.

[ Bericht 10% gewijzigd door havanagila op 12-02-2025 00:45:53 ]
  woensdag 12 februari 2025 @ 00:45:03 #246
13462 BansheeBoy
pi_216643434
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 00:37 schreef havanagila het volgende:
Want dan kan natuurlijk nergens anders dan voor het centraal station. Zal Allah blij mee zijn :')
Als de tijd daar is? Ik heb het ook weleens.

pi_216643478
Mensen die in verzonnen figuren geloven :')
pi_216643642
quote:
15s.gif Op woensdag 12 februari 2025 00:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Als de tijd daar is? Ik heb het ook weleens.

Bij het station? Daar wordt je gebedsmatje maar goor van. Nee dank je. Misschien kan je een gebedsruimte hosselen.
  woensdag 12 februari 2025 @ 01:19:56 #249
13462 BansheeBoy
pi_216643676
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 01:14 schreef havanagila het volgende:

[..]
Bij het station? Daar wordt je gebedsmatje maar goor van. Nee dank je. Misschien kan je een gebedsruimte hosselen.
Ja, de onderkant van je gebedskleedje in het ergste geval. Kan je schoonmaken hè. Of klink ik nu als een raketgeleerde?

pi_216643696
Ja, maar toch. om nou iedere keer na al die ongelovigen te pwnen een wasje te gaan draaien, nah.
pi_217222214
quote:
Bidverbod voor Islamitische leerlingen op Christelijke school
Op een christelijke middelbare school in Dordrecht is onrust ontstaan over een ‘gebedsverbod’ voor islamitische leerlingen. De leerlingenraad snapt er niets van. ,,Ze waren niemand tot last.’’

De onrust begon toen enkele weken geleden een groepje scholieren uit de mediatheek gestuurd zou zijn, terwijl zij aan het bidden waren. Vanwege klachten hierover ging de leerlingenraad verhaal halen bij de schoolleiding van het Insula College en kreeg te horen dat het om een nieuwe regel zou gaan.
Een petitie van de leerlingenraad tegen het ‘gebedsverbod’ is in drie dagen tijd door 245 scholieren ondertekend. ,,Dat is best veel, zeker als je bedenkt dat de directie onze posters tot twee keer toe heeft weggehaald’’, aldus de leerlingenraad.

Op de havo-vwo-school aan het Halmaheiraplein zitten meer dan duizend leerlingen. Het zou om zeventien islamitische leerlingen gaan die willen bidden op school. Moslims bidden vijf keer per dag, op vaste tijden, dus dat kan ook onder schooltijd zijn. ,,Ze zijn niemand tot last. Ze zijn stil en buiten zicht bezig op het moment van gebed.’’

‘Als je geen rekening kan houden met een ander geloof, dan moet je ze ook niet aannemen op school’, vindt een van de scholieren die de petitie hebben ondertekend. Een ander schrijft: ‘Op Paarse Vrijdag laten we zien dat iedereen welkom is, en datzelfde respect moet er zijn voor het geloof.’

‘Laten we verdraagzaam zijn naar elkaar in deze tijden van onverdraagzaamheid in de wereld’, is een van de tientallen reacties. De leerlingenraad citeert uit de Bijbel in een poging om de schoolleiding op andere gedachten te brengen: ‘Behandel andere mensen zoals je zelf behandeld wilt worden.’

Op vragen van het AD reageert schoolbestuurder Dirk van der Bijl van stichting H3O, waar het Insula College onder valt, met een statement. ,,Wij begrijpen dat de ramadan een belangrijke periode is voor veel van onze leerlingen en hun families. Tegelijkertijd willen wij benadrukken dat het Insula College een christelijke school is, waar ons onderwijs en onze dagelijkse praktijk gebaseerd zijn op christelijke waarden en tradities. Om deze reden faciliteren wij binnen de school in het algemeen geen gebedsruimte.’’
https://www.ad.nl/dordrec(...)icht-bezig~acdaacc8/
pi_217223501
Hebben ze geen islamitische school in Dord?
pi_217223668
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 19:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je geen rekening kan houden met een ander geloof, dan moet je ze ook niet aannemen op school

Waarom werkt dat bij moslims altijd maar één richting op?
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:23:35 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217223707
quote:

[..]

En terecht. Flikker op naar een islamitische school.

Al erg genoeg dat we dat soort haathutten faciliteren, maar soit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 maart 2025 @ 22:27:52 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217223745
quote:

[..]

Islamisten zijn pas tevreden als alles en iedereen islamitisch is.

Tijd dat dit land wakker wordt en die haatcultus gaat benoemen voor wat het is.

Al was het maar voor onze vrouwen, dochters, homoseksuelen en niet-gelovigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217224400
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Hebben ze geen islamitische school in Dord?
Nee. Er zijn er wel meerdere in de buurt in Rotterdam, maar die staan geen van allen goed aangeschreven.
  zaterdag 29 maart 2025 @ 23:44:50 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217224428
Goed bezig.

Ga je maar weg als je met je reet omhoog wil 6x op een dag.
Alsof christenen en joden worden geaccepteerd door moslims? :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')