Organisatie verder onderzoeken incl geldstromen en mogelijk vaststellen dat het een organisatie is met terrorisme-kenmerken. Leden arresten en organsatie verbiedenquote:Burgemeester Theo Weterings noemt het ‘verwerpelijk’ dat MRWN in de oproep het persoonlijke telefoonnummer van de schooldirecteur deelde. ,,Dat kan alleen als drukmiddel beschouwd worden en dat is niet de weg om ongenoegen te uiten.” MRWN wijst erop dat het betreffende nummer op een website van de school te vinden was.
Intimidatie is hoe de islam zich over de wereld heeft verspreid, in het beste geval.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Zou MRWN zich er niet van bewust zijn hoe gevaarlijk dit voor de schooldirecteur is of is het pure kwaadaardigheid?
Daarom direct een mail naar de ouders dat bij misbruik van het nummer direct een schorsing en aangifte volgt. En Telefoon inleveren bij de politie en ander nummer nemen.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Zou MRWN zich er niet van bewust zijn hoe gevaarlijk dit voor de schooldirecteur is of is het pure kwaadaardigheid?
Dan zul je vast begrijpen dat dit tot veel onbegrip en frustratie gaat leiden. Zowel op school als bij leerlingen thuis. Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen en bemoeienis met hoe en of zij met God communiceren. Want wanneer Moslims dan maar uit hun eigen scholen beginnen en daarmee zich 'afscheiden' van de meute moet daar ook weer een stokje voor gestoken worden.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit. Biologieontkenning vanuit het letteralfabet heb ik net zo min wat mee op.
Lijkt wel een beetje op hoe Karel de Grote de lage landen heeft gekerstend.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Intimidatie is hoe de islam zich over de wereld heeft verspreid, in het beste geval.
Pure kwaadaardigheid voor de publiciteit. Misselijkmakend en inderdaad ongelooflijk gevaarlijk, maar dat is hun doel ook.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Goed idee ja, ze dan isoleren in islamitisch onderwijs. Worden ze vast gematigder van.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:
Er is zeker gevaar dat de Islam zich op die manier verder kan verspreiden.
[..]
Zulke leerlingen zijn beter op hun plek op een Islamtische school.
Nou nee, het verbieden van uitoefening van godsdiensten, zonder dat iemand er aantoonbaar last van heeft, is juist iets dat ze in landen als Afghanistan doen. Neutraliteit, of wat dat holle woord ook mag betekenen, is niet dat je als een controlfreak wilt regelen wat iemand verder voor zichzelf doet. Een maatregel als deze is eigenlijk niet veel anders dan pesten.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ergens wel bijzonder dat je het verdedigen van neutraliteit wilt vergelijken met Afghanistan en ruimte maken voor de Islam probeert te verdedigen. Dan zit jij met jouw standpunt namelijk het meest in de richting van de Afghaanse samenleving.
Vroeg die leerling om een gebedsruimte? Volgens mij niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een ritueel, dat dagelijks uitgevoerd gaat worden? Lijkt mij logisch dat je zoiets direct dient te stoppen voordat andere moslims zich gaan aansluiten (deels vanwege peer pressure, want anders geen goede moslim). Vervolgens menen ze rechten te hebben en willen ze niet gestoord worden, ook niet als iemand gewoon zijn fiets wil pakken. Dan is de lokatie niet meer goed genoeg en eist men een gebedsruimte…
Vergezocht? Dat zou je denken. Maar de praktijk leert: geef ze een vinger…
Moslims en geschiedenis, altijd een geweldige combi.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:13 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op hoe Karel de Grote de lage landen heeft gekerstend.
Vraag het de Friezen en de Saksen en leer je eigen geschiedenis.
Moslims moeten helemaal geen scholen beginnen. We zijn een seculier land en bidden doen ze maar lekker thuis. Als je daar niet mee kan omgaan, moet je hier niet willen wonen. Wij willen geen Islamitisch land zijn.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dan zul je vast begrijpen dat dit tot veel onbegrip en frustratie gaat leiden. Zowel op school als bij leerlingen thuis. Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen en bemoeienis met hoe en of zij met God communiceren. Want wanneer Moslims dan maar uit hun eigen scholen beginnen en daarmee zich 'afscheiden' van de meute moet daar ook weer een stokje voor gestoken worden.
Dat willen jullie wel aan jullie stemgedrag over de decennia heen te zien. En de bijbehordende onwil überhaupt aan kinderen te beginnen om maar even in de evolutionaire sfeer te blijven.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moslims moeten helemaal geen scholen beginnen. We zijn een seculier land en bidden doen ze maar lekker thuis. Als je daar niet mee kan omgaan, moet je hier niet willen wonen. Wij willen geen Islamitisch land zijn.
Vooral in Europa zal het besef moeten gaan ontstaan dat we aan zo'n beetje al onze buitengrenzen (Afrika, Midden-Oosten, Rusland) door achterlijke en onderontwikkelde culturen omgeven worden. Wil je een baken van beschaving in de wereld blijven dan zul je de aanhangers van die barbaarse culturen buiten de deur moeten houden en jezelf de middelen en motivatie moeten geven om hen - ook met geweld - buiten de deur te houden. Een invasie is een invasie, ook wanneer die via de baarmoeder plaatsvindt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:24 schreef hb64 het volgende:
[..]
In steeds meer westerse landen komt het besef dat een zekere Achterlijke Cultuur onze beschaving bedreigt. Kiezers stemmen steeds rechtser, dat zie je niet alleen in NL.
[..]
Wtf?quote:Op zondag 2 februari 2025 14:03 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat willen jullie wel aan jullie stemgedrag over de decennia heen te zien. En de bijbehordende onwil überhaupt aan kinderen te beginnen om maar even in de evolutionaire sfeer te blijven.
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:39 schreef Tanatos het volgende:
De Nederlandse maatschappij heeft geen enkele verplichting om tegemoet te komen aan achterlijke verschuivende islamitische gebedstijden. Als moslims het nodig vinden op allerlei plekken hun bindmatje uit te spreiden gaat de afkeer van de islam en moslims alleen maar toenemen.
Dat gaat niet aangezien we ook allerlei ander bijzonder onderwijs (vooral christelijk) hebben.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moslims moeten helemaal geen scholen beginnen. We zijn een seculier land en bidden doen ze maar lekker thuis. Als je daar niet mee kan omgaan, moet je hier niet willen wonen. Wij willen geen Islamitisch land zijn.
Asociaal.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.²
Ja, en dat kan/zal dus tot reacties leiden.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.²
En daar weer reacties op. Handel wijs en regel een gebedsplaats op die school. Wordt iedereen beter van.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ja, en dat kan/zal dus tot reacties leiden.
Nee, daar worden enkel moslims beter van, want daar gaat het bij gezeur om gebedsruimtes altijd om.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daar weer reacties op. Handel wijs en regel een gebedsplaats op die school. Wordt iedereen beter van.²
Trotse moslim kent de weg naar het kapitalismequote:Op zondag 2 februari 2025 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik steeds merk is dat men een nederige opstelling verwacht en eist van de buitenlanders in het algemeen en de Moslims in het bijzonder. Maar die tijd is voorbij. We kennen de weg, hebben ook 2 auto's op de oprit en weten ook hoe het is om 4 keer per jaar op vakantie te gaan. Die uncle-sam mentaltiteit is verleden tijd. Helaas voor velen.²
Dat heeft helemaal niets met nederigheid of de eeuwige perversie van die term door gelovigen te maken.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik steeds merk is dat men een nederige opstelling verwacht en eist van de buitenlanders in het algemeen en de Moslims in het bijzonder. Maar die tijd is voorbij. We kennen de weg, hebben ook 2 auto's op de oprit en weten ook hoe het is om 4 keer per jaar op vakantie te gaan. Die uncle-sam mentaltiteit is verleden tijd. Helaas voor velen.²
'Uncle Tom is een in de Verenigde Staten gebruikte term voor een Afro-Amerikaan die probeert bij blanke mensen een wit voetje te halen, of die zich anderszins onderdanig opstelt richting blanke mensen.'quote:Op zondag 2 februari 2025 15:03 schreef Tanatos het volgende:
[..]
?
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Uncle_Sam
quote:Op zondag 2 februari 2025 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
MRWN bemoeit zich dus maar beter niet met Dokkumse scholen? Er zit ook nog een dikke 1200 jaar geschiedenis en een stuk heden tussen om te kennen.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:13 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op hoe Karel de Grote de lage landen heeft gekerstend.
Vraag het de Friezen en de Saksen en leer je eigen geschiedenis.
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigd en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit. En we hebben een goede smaak m.b.t. dikke auto's. Prima toch.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
'Uncle Tom is een in de Verenigde Staten gebruikte term voor een Afro-Amerikaan die probeert bij blanke mensen een wit voetje te halen, of die zich anderszins onderdanig opstelt richting blanke mensen.'
Ja, misschien heb je gelijk en verwijst hij naar die absurde perversie.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
'Uncle Tom is een in de Verenigde Staten gebruikte term voor een Afro-Amerikaan die probeert bij blanke mensen een wit voetje te halen, of die zich anderszins onderdanig opstelt richting blanke mensen.'
Waar is de slavernij ook alweer het aller-aller-allerlaatst afgeschaft?quote:Op zondag 2 februari 2025 15:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigs en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit.²
Wie is "we"? Dat roepen ze namelijk meestal tijdens de Gay Pride. En een katholieke school hoeft de islam toch niet te dienen?quote:Op zondag 2 februari 2025 15:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigd en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit. En we hebben een goede smaak m.b.t. dikke auto's. Prima toch.²
Wat doen moslims trouwens op een katholieke school?quote:Op zondag 2 februari 2025 15:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wie is "we"? Dat roepen ze namelijk meestal tijdens de Gay Pride. En een katholieke school hoeft de islam toch niet te dienen?
En hoe komen groepjes als 'muslim empowerment tilburg' daar toevallig achterquote:Op zondag 2 februari 2025 15:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat doen moslims trouwens op een katholieke school?
Ze moeten zich aanpassen aan de nieuwe realiteit en voorsorteren op de future: Islam de grootste religie in Nederland.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wie is "we"? Dat roepen ze namelijk meestal tijdens de Gay Pride. En een katholieke school hoeft de islam toch niet te dienen?
de religie van het kapitalismequote:Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze moeten zich aanpassen aan de nieuwe realiteit en voorsorteren op de future: Islam de grootste religie in Nederland.
Had ik al gezegd We are here to stay?²
Voor zover ik het begrijp had een van die ouders hiermee contact opgenomen of berichten doorgestuurd.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
En hoe komen groepjes als 'muslim empowerment tilburg' daar toevallig achter
Totaal niet om te rellen en/of te polariseren.
Sorry, maar dat klinkt altijd zo treurig, met een representatie van nog geen 6 procent. Bah bah, als het je enkel daarom gaat.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze moeten zich aanpassen aan de nieuwe realiteit en voorsorteren op de future: Islam de grootste religie in Nederland.
Maar geen waarachtige religie.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Echt?quote:Op zondag 2 februari 2025 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Ja, dat had je alquote:Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Had ik al gezegd We are here to stay?
Het is op hun eigen conto zo door te gaan. Moslimfanatici gaan vanzelf oogsten wat ze hier zaaien en wat ze zaaien hier is niet erg fraai.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:46 schreef havanagila het volgende:
[..]
Sorry, maar dat klinkt altijd zo treurig, met een representatie van nog geen 6 procent. Bah bah, als het je enkel daarom gaat.
Zeker gezien het huidige politieke klimaat. En met dit soort uitspraken help je daar ook niet bepaald tegen.
En bewaking voor de directeur en z'n gezin, opdat hij niet de volgende Paty wordt.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom direct een mail naar de ouders dat bij misbruik van het nummer direct een schorsing en aangifte volgt. En Telefoon inleveren bij de politie en ander nummer nemen.
Opmerkelijke introductie in elk geval.quote:Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
MRWN bemoeit zich dus maar beter niet met Dokkumse scholen? Er zit ook nog een dikke 1200 jaar geschiedenis en een stuk heden tussen om te kennen.
Ach, de hier geboren en getogen nationalisten geven niet zo snel toe aan anderstalige nationalisten.quote:
quote:Op zondag 2 februari 2025 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Hij kan bidden tot hij een ons weegt in de moskee amper 1 km verderop.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed idee ja, ze dan isoleren in islamitisch onderwijs. Worden ze vast gematigder van.
[..]
Nou nee, het verbieden van uitoefening van godsdiensten, zonder dat iemand er aantoonbaar last van heeft, is juist iets dat ze in landen als Afghanistan doen. Neutraliteit, of wat dat holle woord ook mag betekenen, is niet dat je als een controlfreak wilt regelen wat iemand verder voor zichzelf doet. Een maatregel als deze is eigenlijk niet veel anders dan pesten.
Dat kan. Maar het kan ook in een fietsenhok waar niemand er verder last van heeft. Het is een verzonnen probleem.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:20 schreef Kopofmunt het volgende:
[..]
Hij kan bidden tot hij een ons weegt in de moskee amper 1 km verderop.
Een probleem is een discrepantie tussen de werkelijke situatie en een gewenste situatie.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar het kan ook in een fietsenhok waar niemand er verder last van heeft. Het is een verzonnen probleem.
Je kunt niet met God communiceren. Er bestaat geen god.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dan zul je vast begrijpen dat dit tot veel onbegrip en frustratie gaat leiden. Zowel op school als bij leerlingen thuis. Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen en bemoeienis met hoe en of zij met God communiceren. Want wanneer Moslims dan maar uit hun eigen scholen beginnen en daarmee zich 'afscheiden' van de meute moet daar ook weer een stokje voor gestoken worden.
Dat is dan jouw geloof en je eigen verantwoordelijkheid/probleem.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:44 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Je kunt niet met God communiceren. Er bestaat geen god.
Xdxd. Ja oke ik praat uiteraard wel tot het vliegende spaghetti monster. Die was ik even vergeten.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:45 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat is dan jouw geloof en je eigen verantwoordelijkheid/probleem.
Je hoeft het niet verder te onderbouwen hoor. Nogmaals ik geloof wat ik geloof en jij wat jij gelooft. Daarmee is wat mij betreft de kous wel af.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:51 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Xdxd. Ja oke ik praat uiteraard wel tot het vliegende spaghetti monster. Die was ik even vergeten.
Even serieus, overigens is dat geen geloof, net zoals het niet verzamelen van postzegels geen hobby is. En verantwoordelijkheid/probleem zou ik het zo niet noemen. Is nogal bekrompen.
Jawel. Jij gelooft onzin, ik feitelijkheden.quote:Op zondag 2 februari 2025 19:37 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Je hoeft het niet verder te onderbouwen hoor. Nogmaals ik geloof wat ik geloof en jij wat jij gelooft. Daarmee is wat mij betreft de kous wel af.
Kun je daar mee leven?
Kom maar terug wanneer je volwassen bent geworden.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:15 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Jawel. Jij gelooft onzin, ik feitelijkheden.
Onder andere die gasten van mrwn en andere trawanten door de gegevens van die directeur met een dubieus oproepje te verspreiden.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Een probleem is een discrepantie tussen de werkelijke situatie en een gewenste situatie.
Als iets niet mag, en je accepteert dat, dan is er geen probleem.
Dus, wie maakt er nou een probleem?
Dat boeit die lui totaal niet. Die bekrompen lui denken maar aan een ding: het virtueel pijpen en tevredenstellen van de profeet Mohammed en Allah.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het is inderdaad pure kwaadaardigheid. Ze kunnen verwachten en zullen misschien wel hopen dat er wat figuren raar gaan doen.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:37 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Dat boeit die lui totaal niet. Die bekrompen lui denken maar aan een ding: het virtueel pijpen en tevredenstellen van de profeet Mohammed en Allah.
Die schooldirecteur is een ongelovige hond. Een minderwaardig mens.
We hebben niets te willen. Het overkomt ons en we laten het gewoon gebeuren.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erdogan roept Europese Turken op minstens 5 kinderen te krijgen.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Vooral in Europa zal het besef moeten gaan ontstaan dat we aan zo'n beetje al onze buitengrenzen (Afrika, Midden-Oosten, Rusland) door achterlijke en onderontwikkelde culturen omgeven worden. Wil je een baken van beschaving in de wereld blijven dan zul je de aanhangers van die barbaarse culturen buiten de deur moeten houden en jezelf de middelen en motivatie moeten geven om hen - ook met geweld - buiten de deur te houden. Een invasie is een invasie, ook wanneer die via de baarmoeder plaatsvindt.
Je gelooft in iets waar geen reden voor is om het te geloven. Dat noemt men delusional/geestesziek. Succes ermeequote:Op zondag 2 februari 2025 20:34 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Kom maar terug wanneer je volwassen bent geworden.
Maar wat heeft een school te zeggen over wat leerlingen in de pauze doen? Bidden, praten, fluisteren, haren kammen etc? Lijkt me sterk dat een school bidden kan verbieden. Laat staan handhaven.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:16 schreef ems. het volgende:
Ik begrijp dat je op de meeste scholen in de pauze (op het schoolplein?) niet meer mag roken. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat andere slechte gewoontes ook lekker buiten schooltijd uitgeoefend worden.
Ik heb zat reden om te geloven wat ik geloof. En jij lijkt dat vervelender te vinden dan ik. Kut voor je man. Maar geef het een plek.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:05 schreef ricky3 het volgende:
Mensen beginnen eindelijk een klein beetje wakker te worden. Maar waarschijnlijk is het allang te laat.
[..]
Je gelooft in iets waar geen reden voor is om het te geloven. Dat noemt men delusional/geestesziek. Succes ermee
Het bidden wordt dan ook niet verboden, maar gebedsrituelen...quote:Op zondag 2 februari 2025 21:28 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Maar wat heeft een school te zeggen over wat leerlingen in de pauze doen? Bidden, praten, fluisteren, haren kammen etc? Lijkt me sterk dat een school bidden kan verbieden. Laat staan handhaven.
Kijk ik ben geen fan van bidden maar ben wel fan van zoveel mogelijk vrijheid. En van bidden hebben anderen doorgaans geen last
Wat moeten andere leerlingen doen als ze hun fiets willen pakken en iemand ligt daar te bidden. Moet je hem of haar storen, moet je wachten tot ze klaar zijn? Allemaal geen zaken voor op schoolquote:De directeur zegt over het beleid van het Cobbenhagenlyceum: bidden mag, maar ‘actief belijden’, dus met een ritueel, dat doe je thuis. Dus ook niet in de pauze en ook niet op een rustig plekje in of rond het schoolgebouw. Hij wil dus niet van een gebedsverbod spreken.
---
Er wordt echter een grens getrokken bij gebedsrituelen.
---
We kunnen die leerlingen dan ook niet storen. Dat soort ingewikkelde situaties willen we voorkomen.”
Maak je niet druk joh, ongeveer 5% van Nederland is moslim, en 99% denkt niet eens aan bidden op school.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:41 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
We hebben niets te willen. Het overkomt ons en we laten het gewoon gebeuren.
Kwestie van tijd voordat Nederland ook een moslimland is
Kwestie van tijd.. maar ik zie het best somber in voor de toekomst.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:40 schreef havanagila het volgende:
[..]
Maak je niet druk joh, ongeveer 5% van Nederland is moslim, en 99% denkt niet eens aan bidden op school.
En zelfs in een gemiddeld islamitisch land is het, buiten middeleeuwse dorpjes, een gevalletje spot de burka.
Bekijk deze YouTube-video
De moslims in Nederland zijn wel een stuk strenger in hun geloof dan een gemiddelde moslim uit het land van herkomst.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:40 schreef havanagila het volgende:
[..]
Maak je niet druk joh, ongeveer 5% van Nederland is moslim, en 99% denkt niet eens aan bidden op school.
En zelfs in een gemiddeld islamitisch land is het, buiten middeleeuwse dorpjes, een gevalletje spot de burka.
Ja, maar daar wil ik niet bidden. Dus bespaar je de dapperheid.quote:Op zondag 2 februari 2025 16:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Echt?![]()
![]()
Nou laat ik je dit zeggen: nog voor je bij mij op de keukenvloer je kleedje hebt uitgespreid om 10 uur 's morgens, sta je (met enige dwang) met kleedje en al op straat.
Bij mij in de klas wil je ook niet biddenquote:Op zondag 2 februari 2025 22:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar daar wil ik niet bidden. Dus bespaar je de dapperheid.²
Antalya is een groot toeristische oord. Hoe weet jij nou of de meiden in het filmpje Turks zijn?quote:Op zondag 2 februari 2025 21:40 schreef havanagila het volgende:
[..]
Staat dat overigens in de koran dat "jullie" die dikke wagens persé met drugs- of anderszins crimineel geld dienen te financieren?quote:Op zondag 2 februari 2025 15:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigd en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit. En we hebben een goede smaak m.b.t. dikke auto's. Prima toch.²
quote:Op zondag 2 februari 2025 21:40 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ze willen gewoon bidden man. Vanwaar de behoefte om slimmer te doen dan nodig en er een agenda achter te zoeken. Ze willen bidden. Meer niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:55 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ongelofelijk, hebben we eindelijk het theisme uit (niet-bijzonder)onderwijs weggewerkt, worden de leerlingen zelf fundamentalistisch. Niemand heeft er last van als mensen bidden nee, en het is je eigen keuze, maar de facto komt het er op neer dat dat helemaal niet zo vrijblijvend is. Het is allemaal gedreven door ongebreidelde bekeringsdriften, anders kon het wel in de beslotenheid en zonder ruchtbaarheid.
ze willen vooral tonen dat ze biddenquote:Op maandag 3 februari 2025 10:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze willen gewoon bidden man. Vanwaar de behoefte om slimmer te doen dan nodig en er een agenda achter te zoeken. Ze willen bidden. Meer niet.
Dan zouden ze wel pontifcaal staan bidden op het bureau van de mentor of in de aula. Ze kiezen er voor om heel discreet het gebed te verrichten in het fietsenhok. Je weet wel, de plek waar menig ontmaagdingen hebben plaatsgevond en startseinen voor abortussen. Maar laten we ons vooral druk maken om een vredig, discreet en rustig gebed.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:43 schreef Loverboii het volgende:
[..]
ze willen vooral tonen dat ze bidden
hmm discrete moslims, weer iets nieuwsquote:Op maandag 3 februari 2025 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zouden ze wel pontifcaal staan bidden op het bureau van de mentor of in de aula. Ze kiezen er voor om heel discreet het gebed te verrichten in het fietsenhok. Je weet wel, de plek waar menig ontmaagdingen hebben plaatsgevond en startseinen voor abortussen. Maar laten we ons vooral druk maken om een vredig, discreet en rustig gebed.²
Nee, je wil vooral op geniepige wijze tonen dat je totale schijt hebt aan de samenleving hier.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zouden ze wel pontifcaal staan bidden op het bureau van de mentor of in de aula. Ze kiezen er voor om heel discreet het gebed te verrichten in het fietsenhok. Je weet wel, de plek waar menig ontmaagdingen hebben plaatsgevond en startseinen voor abortussen. Maar laten we ons vooral druk maken om een vredig, discreet en rustig gebed.²
Mooi man. Erg sereen.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:00 schreef Tengano het volgende:
Bidden ?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze willen gewoon bidden man. Vanwaar de behoefte om slimmer te doen dan nodig en er een agenda achter te zoeken. Ze willen bidden. Meer niet.
Plat gezegd; ze willen meer en meer ruimte voor islam. En dit gaat niet stoppen. Nooit.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:43 schreef Loverboii het volgende:
[..]
ze willen vooral tonen dat ze bidden
Jesus’ teaching on prayer (Matthew 6:5-8)quote:
Ik bid gewoon op het werk en het maakt me juist productiever.quote:
God van het kapitalismequote:Op maandag 3 februari 2025 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bid gewoon op het werk en het maakt me juist productiever.²
Ze mogen ook bidden, alleen een onderwijsinstelling hoeft dat niet te faciliteren. Daar zijn kerken c.q. moskeeen voor.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Mogen"quote:Op maandag 3 februari 2025 11:22 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ze mogen ook bidden, alleen een onderwijsinstelling hoeft dat niet te faciliteren. Daar zijn kerken c.q. moskeeen voor.
Het mag natuurlijk altijd. Met een beetje geluk sleept school er nog een door Qatar gefinancierde gebedsglijbaan of fatbikestalling uit.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Mogen", alsof we daarop wachten. We bidden wanneer we willen waar we willen. Dan is dat bij wijze van 1 meter buiten het schoolplein. Prima toch.
Prima.²
Waarbij het opvallend is dat het lijkt dat er in de westerse wereld er veel meer extreem conservatieve moslims lijken te zijn in verhouding tot veel conservatieve moslim landen.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:40 schreef havanagila het volgende:
Het is als touwtje trekken, hoe harder je er aan trekt hoe meer weerstand de ander geeft. Dus ga met zijn allen maar lekker door met afgeven op de Islam. We varen er wel bij.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben in Iran geweest daar heb ik maar 2 vrouwen met een complete gezichtsbedekking gezien in 2 weken rondreizen terwijl ik in Nederland deze extreem conservatieven veel vaker zie.
Zeker weten!quote:Op maandag 3 februari 2025 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is als touwtje trekken, hoe harder je er aan trekt hoe meer weerstand de ander geeft. Dus ga met zijn allen maar lekker door met afgeven op de Islam. We varen er wel bij.²
Dan doen ze dat toch! Niemand die ze dat verbiedt!quote:Op maandag 3 februari 2025 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Mogen", alsof we daarop wachten. We bidden wanneer we willen waar we willen. Dan is dat bij wijze van 1 meter buiten het schoolplein. Prima toch.
Prima.²
Waar heb je het over. Weet je hoeveel kinderen er wereldwijd zijn verwerkt in een fietsenstalling?quote:Op maandag 3 februari 2025 11:42 schreef CarbonC het volgende:
Net als roken: niet op het schoolterrein.
Dus moeten we voor de ekte moslims maar net zulke strenge wetten als in Iran of Afghanistan invoeren stokslagen als vrouwen hun hoofddoekje te ver naar achter hebben zitten, handjes afhakken van stelend moslims. Dan zet de resting geïndoctrineerde groep zich af tegen de islam en krijgen we hier een moderniseringsslag van de conservatieve gelovigen...quote:Op maandag 3 februari 2025 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is als touwtje trekken, hoe harder je er aan trekt hoe meer weerstand de ander geeft. Dus ga met zijn allen maar lekker door met afgeven op de Islam. We varen er wel bij.²
Het verwerken van kinderen in de fietsenstalling, dat is weer eens wat anders als de pedo pizzaria.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb je het over. Weet je hoeveel kinderen er wereldwijd zijn verwerkt in een fietsenstalling?²
Wat heeft dat met de zoveelste moslim-eis te maken?quote:Op maandag 3 februari 2025 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb je het over. Weet je hoeveel kinderen er wereldwijd zijn verwerkt in een fietsenstalling?²
Helaas, het gebed is op vastgestelde tijden waarvoor alles moet wijken.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:06 schreef TigerXtrm het volgende:
1. Een school is voor het leren van feitelijke zaken en zou wettelijk geen religie mogen faciliteren. Religieuze scholen zouden wat mij betreft bij wet verboden mogen worden.
2. Als een leerling dan in z'n eigen tijd de rust opzoekt om te bidden dan is dat hun eigen zaak waar de school ook niets mee te maken heeft.
Niet in een seculiere staat als Nederland, gelukkig.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas, het gebed is op vastgestelde tijden waarvoor alles moet wijken.²
Zonder legitimering vanuit de Koran. Niet dat als het wel luid en duidelijk was opgeschreven dat het beter zou maken.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:18 schreef CarbonC het volgende:
VierZes meiden in 1 klas die dusdanig gehersenspoeld zijn dat ze een hoofddoek dragen
Als het aan de progressieve kerk en de Islam ligt is dat snel voorbij.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niet in een seculiere staat als Nederland, gelukkig.
En door de conservatieve kerk hebben we in nederland nog steeds speciaal onderwijs volgens bepaalde geloven.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als het aan de progressieve kerk en de Islam ligt is dat snel voorbij.
Eens hoor. Weg daarmee.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En door de conservatieve kerk hebben we in nederland nog steeds speciaal onderwijs volgens bepaalde geloven.
Dat roept Erdogan ook in/over Turkije zonder succes, geboortecijfer blijft keurig omlaag gaan.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Erdogan roept Europese Turken op minstens 5 kinderen te krijgen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
Erdogan is intussen ook een fossiel met achterhaalde retoriek.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:47 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat roept Erdogan ook in/over Turkije zonder succes, geboortecijfer blijft keurig omlaag gaan.
Apart hoe je lijkt te denken dat dat maar in 1 richting werkt. Dit soort gedram laat mensen een hekel krijgen aan moslims en de islam.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die vastgestelde tijden fluctueren net als de foutieve maankalender, wat het volstrekt onwerkbaar maakt.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De laatste klassenfoto voordat het verbod op onderwijs voor meisjes ingevoerd wordt:quote:Op maandag 3 februari 2025 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus moeten we voor de ekte moslims maar net zulke strenge wetten als in Iran of Afghanistan invoeren stokslagen als vrouwen hun hoofddoekje te ver naar achter hebben zitten, handjes afhakken van stelend moslims. Dan zet de resting geïndoctrineerde groep zich af tegen de islam en krijgen we hier een moderniseringsslag van de conservatieve gelovigen...
Bijzonder onderwijs is dat. Speciaal onderwijs is voor kinderen met een ontwikkelings- of leerachterstand.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En door de conservatieve kerk hebben we in nederland nog steeds speciaal onderwijs volgens bepaalde geloven.
Ik vind niets mis met vrijheid van godsdienst, maar dan alleen in de zin dat je niet vervolgd wordt omdat je een godsdienst aanhangt. Voor de rest mag je niets eisen betreffende geloofsregels. Geloven doe je thuis of in je gebedshuis. Niet op het werk, niet op school, niet op straat.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:11 schreef Tanatos het volgende:
Die vastgestelde tijden fluctueren net als de foutieve maankalender, wat het volstrekt onwerkbaar maakt.
En dat kun je misschien persoonlijk regelen met je werkgever, maar denken dat een marginale groep als moslims in Nederland daar van alles voor kan bedingen is zwakzinnig gedram.
En dit soort gedram zorgt enkel dat mensen minder toegevend zullen worden naar je religie.
Wat mij betreft wordt de overbodige vrijheid van godsdienst opgeheven, en vallen alle absurde voorkeursbehandelingen weg. Joden en moslims die hun minderjarige zoontjes dan nog laten besnijden zonder medische noodzaak kunnen dan gewoon strafrechterlijk vervolgd worden, iets wat al heel lang de standaard had moeten zijn, barbaarse waanzin.
Is dit wel een foto van het keurig islamitische Afghanistan? Want ik zie allemaal blote handen en ogen, daar horen handschoentjes over, en gaasjes voor, volstrekt onzedelijk dit.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De laatste klassenfoto voordat het verbod op onderwijs voor meisjes ingevoerd wordt:
[ afbeelding ]
De vrijheid van godsdienst wordt afdoende gewaarborgd door andere vrijheden. De vrijheid van godsdienst (van de ouders) ondermijnt het recht op lichamelijke integriteit van minderjarige jongetjes.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind niets mis met vrijheid van godsdienst, maar dan alleen in de zin dat je niet vervolgd wordt omdat je een godsdienst aanhangt. Voor de rest mag je niets eisen betreffende geloofsregels. Geloven doe je thuis of in je gebedshuis. Niet op het werk, niet op school, niet op straat.
Bijzonder onderwijs, alle vormen ervan, mogen wmb direct worden afgeschaft. Kinderen die niet naar het speciale onderwijs hoeven, dus op een normale school meekunnen, kunnen prima naar een openbare school. En alle scholen leiden op volgens dezelfde normen en waarden.
En dat geldt dan voor Christelijk, Joods, islamitisch onderwijs, maar ook voor Montesori, Jenaplan, Iederwijs enz....
Nee, dit is Nederland over een paar jaar.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:48 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Is dit wel een foto van het keurig islamitische Afghanistan? Want ik zie allemaal blote handen en ogen, daar horen handschoentjes over, en gaasjes voor, volstrekt onzedelijk dit.
Veel te opwindend dit voor de gemiddelde talib, dan kun je niet verwachten dat ze zichzelf kunnen beheersen, je reinste uitlokking.
.
Lijkt me wel makkelijk spijbelen of afkijken zo. De docent weet toch niet wie jij bent.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De laatste klassenfoto voordat het verbod op onderwijs voor meisjes ingevoerd wordt:
[ afbeelding ]
Daarom hebben ze die gaasvariant bedacht.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijkt me wel makkelijk spijbelen of afkijken zo. De docent weet toch niet wie jij bent.
Het werkt uitstekend moet ik zeggen. En de afspraken met werkgevers lijkt ook wel goed te zitten als ik zie hoe vol de moskeeën op vrijdag zijn met werklui. Nee, we vermaken ons hier prima. Fijn man.quote:Op maandag 3 februari 2025 13:11 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Die vastgestelde tijden fluctueren, wat het volstrekt onwerkbaar maakt.
Dan gaan ze onder het huidige systeem maar lekker naar een Islamitische school. Maar beter nog, lekker naar een Islamitisch land waar dat wel normaal is. Hier zou juist minder religieuze invloed op school moeten zijn, niet meer.quote:Op maandag 3 februari 2025 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lol, die lachen je, net als fok, uit waar je bij staat.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het werkt uitstekend moet ik zeggen. En de afspraken met werkgevers lijkt ook wel goed te zitten als ik zie hoe vol de moskeeën op vrijdag zijn met werklui. Nee, we vermaken ons hier prima. Fijn man.²
Ik zou je graag willen uitnodigen om zelf eens een kijkje te nemen anders. Je hoeft me niet te geloven. Maar een ervaringsdedkundige gebruiken om je blik te verbreden is altijd aan te raden.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:07 schreef havanagila het volgende:
[..]
Lol, die lachen je, net als fok, uit waar je bij staat.
Omdat er constant mensen zijn die er op in gaan. Begrijpelijk, maar niet minder vervelend.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:07 schreef havanagila het volgende:
[..]
Lol, die lachen je, net als fok, uit waar je bij staat.
Wat haal je eigenlijk uit je getroll, soort validatie oid? Of verveling?
Maar er ook op ingaan alsof ze serieus posten. Joh, Bansheeboy geeft continu hints dat hij niet serieus is. Het is niet eens zeker of hij wel moslim is. Waarom dan serieus erop ingaan?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat er constant mensen zijn die er op in gaan. Begrijpelijk, maar niet minder vervelend.
Als individuele afspraak tussen werknemer en werkgever kan het werken, en dat is ook precies wat ik schreef.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het werkt uitstekend moet ik zeggen. En de afspraken met werkgevers lijkt ook wel goed te zitten als ik zie hoe vol de moskeeën op vrijdag zijn met werklui. Nee, we vermaken ons hier prima. Fijn man.²
Dat klopt, maar dit soort getrol en gedram heeft invloed op emoties en meningen die dieper gaan dan zijn kleine trol overwinning.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat er constant mensen zijn die er op in gaan. Begrijpelijk, maar niet minder vervelend.
Dat betwijfel ik, maar goed.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar er ook op ingaan alsof ze serieus posten. Joh, Bansheeboy geeft continu hints dat hij niet serieus is. Het is niet eens zeker of hij wel moslim is. Waarom dan serieus erop ingaan?
Ik vind het wel vermakelijk. Hij is creatief met zijn posts.
Of je past de regels van je gastland beetje bij beetje aan.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Dan gaan ze onder het huidige systeem maar lekker naar een Islamitische school. Maar beter nog, lekker naar een Islamitisch land waar dat wel normaal is. Hier zou juist minder religieuze invloed op school moeten zijn, niet meer.
Denk gaat 76 zetels winnenquote:Op maandag 3 februari 2025 13:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee, dit is Nederland over een paar jaar.
Die malloot neemt iedereen hier in de maling - gewoon negeren werkt altijd het bestequote:Op maandag 3 februari 2025 18:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar er ook op ingaan alsof ze serieus posten. Joh, Bansheeboy geeft continu hints dat hij niet serieus is. Het is niet eens zeker of hij wel moslim is. Waarom dan serieus erop ingaan?
Ik vind het wel vermakelijk. Hij is creatief met zijn posts.
En dan moeten katholieke scholen islamitische gebedsrituelen toestaanquote:
Hij maakt het me ook moeilijk moet ik zeggen. Maar ik filter alle ruis weg en ga louter in op de inhoud. Maar dat is een methode die niet iedereen is gegeven, dat besef ik me ter dege.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die malloot neemt iedereen hier in de maling - gewoon negeren werkt altijd het beste
Ik zeg al wekenlang - negeren die mafkees. Want hij/zij neemt iedereen gigantisch in de maling hier. Als je daar serieus op in gaat ................................quote:Op maandag 3 februari 2025 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ben ik met je oneens. Daarmee heb je een vals gegeven als startpunt: dat absolute objectiviteit zou bestaan. Dat is onzin. Zelfs het meest elementaire, waar je niks aan kunt doen, zoals bijvoorbeeld huidskleur of groot geschapenheid, gaat bepaalde subjectiviteit vanuit. We moeten naar expertise kijken en niet naar dat soort onzin.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:35 schreef Telefoonvork het volgende:
Religie hoort niet thuis in openbare gebouwen, behalve gebouwen die daar een bestemming voor hebben (dan bedoel ik dus alle varianten van tempels).
Nee niet .quote:Op maandag 3 februari 2025 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zeg je allemaal man?quote:Op woensdag 5 februari 2025 02:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee niet .
Er zijn vaste tijden als het toestaat.
Zie mijn anderen post op pagina 2 .quote:
Dank voor je effort. Maar ik heb moeite je berichten te begrijpen door je manier van posten. Post eens zonder dat het lijkt op een Sinterklaas gedicht.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Zie mijn anderen post op pagina 2 .
Daar staat de koran geschreven over het bidden en in halen.
Kennis opdoen is goed
Kennis is namelijk net zo sterk als een wapen namelijk.
Omdat je ze vast kan zetten met hun eigen rommel .
Religieuzen moeten er gewoon aan wennen dat niet de hele samenleving voor ze aan de kant gaat. Bij de Christenen hebben we de afgelopen decennia goede resultaten geboekt, en nu er een nieuwe, achterlijke religie bij is gekomen, gaan we het die gelovigen ook leren. Bidden doe je lekker thuis. Daar ga je niet de hele gemeenschap mee lastig vallen.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Als een gelovige hiermee komt, is dat vrijwel altijd een one-way-street.quote:Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen
Internetridder.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.
Ja toch. Ik bedoel ik heb van de Schepper zoveel gunsten gekregen en dan ga ik me druk maken om de mening van een mentor of rector. Ik ga gewoon bidden.quote:
Die one-way street bouw je toch echt zelf.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Religieuzen moeten er gewoon aan wennen dat niet de hele samenleving voor ze aan de kant gaat. Bij de Christenen hebben we de afgelopen decennia goede resultaten geboekt, en nu er een nieuwe, achterlijke religie bij is gekomen, gaan we het die gelovigen ook leren. Bidden doe je lekker thuis. Daar ga je niet de hele gemeenschap mee lastig vallen.
[..]
Klinkt heel erg als een one-way-street, dit.
Ben je Christen of Moslim? Maakt verder niet uit, ik vind het al mooi dat je gelooft in iets wat groter is dan jezelf en erkent dat er iets groter is dan jezelf. Nederigheid is een mooi iets en je lijkt dat op persoonlijk niveau serieus te nemen. Heel mooi!quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja toch. Ik bedoel ik heb van de Schepper zoveel gunsten gekregen en dan ga ik me druk maken om de mening van een mentor of rector. Ik ga gewoon bidden.²
Ik ben overtuigd Moslim. Dank je wel!quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ben je Christen of Moslim? Maakt verder niet uit, ik vind het al mooi dat je gelooft in iets wat groter is dan jezelf en erkent dat er iets groter is dan jezelf. Nederigheid is een mooi iets en je lijkt dat op persoonlijk niveau serieus te nemen. Heel mooi!
Mashallah!quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd Moslim. Dank je wel!²
Maak jezelf dat maar wijs, junior. Daar zijn 'jullie' tenslotte goed in.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:09 schreef Nyamuk het volgende:
Die one-way street bouw je toch echt zelf.
Zoals de kerken en gelovigen al millennia lang doen, bedoel je?quote:Ik vind mensen pas achterlijk wanneer ze bijvoorbeeld hun ideologie op mijn kinderen proberen te projecteren.
quote:Dat doe ik zelf namelijk nooit.
Grootste kul ooit gelezen. Er is nog wat werk nodig aan jouw 'begrijpend lezen'. Aannames doen is per definitie dom, deze aanname is wat dat betreft superieur.quote:Maar zoals ik dit lees (en corrigeer me alsjeblieft als ik het mis heb, want daar hoop ik echt op), is wat jij wilt van precies hetzelfde kaliber als wanneer ik van jou zou eisen dat jouw vrouw een hoofddoek draagt omdat ik moslim ben. Alsof het mijn probleem is en ik de verantwoordelijkheid voor 'gevolgen' bij jou en haar neerleg als ze dat niet doet. Compleet bizar, toch?
Moet je dat echt vragen? Ben jij nieuw hier?quote:
"When the Islam is in the minority, it is very concerned about minority rights. When the Islam is in the majority, there are no minority rights". Winston Churchill.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Religieuzen moeten er gewoon aan wennen dat niet de hele samenleving voor ze aan de kant gaat. Bij de Christenen hebben we de afgelopen decennia goede resultaten geboekt, en nu er een nieuwe, achterlijke religie bij is gekomen, gaan we het die gelovigen ook leren. Bidden doe je lekker thuis. Daar ga je niet de hele gemeenschap mee lastig vallen.
[..]
Als een gelovige hiermee komt, is dat vrijwel altijd een one-way-street.
Moslims probleem zit in de profeet isa.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank voor je effort. Maar ik heb moeite je berichten te begrijpen door je manier van posten. Post eens zonder dat het lijkt op een Sinterklaas gedicht.
Inhoudelijk: gebeden inhalen is niet toegestaan zonder extreem geldige reden en nog bij hoge uitzondering (denk daarbij aan bv. overmacht). School en werk zijn dat niet. Prio 1 is bidden, de rest moet er om heen worden gebouwd.
Ja.²
Junior?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maak jezelf dat maar wijs, junior. Daar zijn 'jullie' tenslotte goed in.
[..]
Zoals de kerken en gelovigen al millennia lang doen, bedoel je?
[..]
[..]
Grootste kul ooit gelezen. Er is nog wat werk nodig aan jouw 'begrijpend lezen'. Aannames doen is per definitie dom, deze aanname is wat dat betreft superieur.![]()
(Correctie genoeg?).
I didn't expect anything else.
Jij bent degene die in sprookjes gelooft, ik niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:09 schreef Nyamuk het volgende:
Wat ga jij het ongelofelijk kut krijgen de aankomende jaren en decennia.
En jij bent de gene die daar een probleem mee heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent degene die in sprookjes gelooft, ik niet.
Zolang jij het bij jezelf houdt, heb ik er geen probleem mee. Als je het niet bij jezelf houdt, komt er vanzelf een reactie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:03 schreef Nyamuk het volgende:
En jij bent de gene die daar een probleem mee heeft.
Dat je nog lang aan me denkt.quote:Op zondag 9 februari 2025 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zolang jij het bij jezelf houdt, heb ik er geen probleem mee. Als je het niet bij jezelf houdt, komt er vanzelf een reactie.
Oh, ik heb wel een probleem met 'stupid'. Als je in sprookjes gelooft, dan voldoe je wel aan die definitie.
Lees de reactie keten eens. Ik veroordeel niemand. Ik houd hem een spiegel voor en dat vindt hij niet zo leuk.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:20 schreef torentje het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die op zoek is naar mensen geen geloof hebben om die te bekeren.
Wie ben jij?quote:
Jij bent helemaal niet in staat om dat te beoordelen. Daarvoor zitten je oogkleppen in de weg. Jij bent net als elke andere gelovige sukkel: zeiken als jij vindt dat iemand jouw 'vrijheid van geloof' beperkt, maar blind voor de beperkingen die jij anderen wil opleggen. Daar heb ik een mening over, nl.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:24 schreef Nyamuk het volgende:
Ik houd hem een spiegel voor en dat vindt hij niet zo leuk.
Citeer de beperkingen die ik een ander wil opleggen eens danquote:Op zondag 9 februari 2025 09:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent helemaal niet in staat om dat te beoordelen. Daarvoor zitten je oogkleppen in de weg. Jij bent net als elke andere gelovige sukkel: zeiken als jij vindt dat iemand jouw 'vrijheid van geloof' beperkt, maar blind voor de beperkingen die jij anderen wil opleggen. Daar heb ik een mening over, nl.
Kijk maar naar landen als Saudi Arabie, Iran, Afghanistan, etc. Genoeg voorbeelden van de gruwelen die voorkomen uit jouw religie.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:32 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Citeer de beperkingen die ik een ander wil opleggen eens dan
Nog maar een keertje danquote:Op zondag 9 februari 2025 09:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kijk maar naar landen als Saudi Arabie, Iran, Afghanistan, etc. Genoeg voorbeelden van de gruwelen die voorkomen uit jouw religie.
quote:Op zondag 9 februari 2025 09:32 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Citeer de beperkingen die ik een ander wil opleggen eens dan
quote:
We verwachten helemaal geen nederige opstelling. Dat zit geheel en al tussen jouw oren. Gewoon lekker thuis in je eigen tijd bidden. Waarom val je daar de rest van de samenleving mee lastig? Maar dat is precies waar het probleem zit. Het kan jou geen kloot schelen wie je er mee lastig valt. Dat noemen we egoistisch en asociaal. En dat heeft helemaal niets met jouw geloof te maken met maar met wie jij bent als mens.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik steeds merk is dat men een nederige opstelling verwacht en eist van de buitenlanders in het algemeen en de Moslims in het bijzonder.
Mensen geloven elkaar. Herhaal het een paar keer en ze gaan het zelf ook zeggen.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:07 schreef Digi2 het volgende:
The 5 Laws of Human Stupidity That Rule the World
Jij hebt dan wel bij heel verschrikkelijke bedrijven gewerkt met zulke bazen.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Mensen geloven elkaar. Herhaal het een paar keer en ze gaan het zelf ook zeggen.
Dat zie je het beste bij bazen. Iedereen gaat de baas vertellen hoe slim hij wel niet is en hoe goed hij wel niet bezig is. En dat gelooft hij. Hoe rijker en gekker, hoe meer mensen ze aanmoedigen.
In een seculiere samenleving zoals die van (West-)Europa hoort eenvoudigweg geen plaats te zijn voor praktiserende moslims. Er dient aktief ingezet te gaan worden op - in eerste instantie - stimuleren van vrijwillige emigratie naar islamitische staten en wanneer dat niet tot het gewenste resultaat leidt tot gedwongen emigratie.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:25 schreef Fer het volgende:
Je ZOU natuurlijk een compromis kunnen sluiten. We laten het alleen 1x toe op vrijdagmiddag.
Ik heb even kort en bondig uitgelegd hoe het werktquote:Op zondag 9 februari 2025 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij hebt dan wel bij heel verschrikkelijke bedrijven gewerkt met zulke bazen.![]()
Verder heeft een hond een baas en mensen die hun leidinggevende als grote baas beschouwen behoren bij de groep stupide mensen die in het filmpje beschreven worden.
Dus het verhaal heeft maar 2 kanten als dat de andere helft van het verhaal is volgens jou. Dat geposte filmpje heeft veel meer nuance dan zwart en wit bekijk het nog eens wat beter.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb even kort en bondig uitgelegd hoe het werkt
Ik zou daar nog aan toe kunnen voegen, dat mensen zichzelf slim vinden als ze de zaak in hun voordeel kunnen oplichten. Dat is de andere helft van het verhaal.
De maker van dat filmpje wil graag dat het vaak bekeken wordt. Hij herhaalt de boodschap vele malen, iedere keer in net iets andere bewoordingen en laat je denken dat jij niet bij die domme mensen hoort. Hij begrijpt hetquote:Op zondag 9 februari 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus het verhaal heeft maar 2 kanten als dat de andere helft van het verhaal is volgens jou. Dat geposte filmpje heeft veel meer nuance dan zwart en wit bekijk het nog eens wat beter.
Het verveldende voor je is dat die "we" inmiddels uit bijna een miljoen Moslims bestaat. Dus die zijn net zo mondig aan de tekentafel.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We verwachten helemaal geen nederige opstelling. Dat zit geheel en al tussen jouw oren. Gewoon lekker thuis in je eigen tijd bidden. Waarom val je daar de rest van de samenleving mee lastig? Maar dat is precies waar het probleem zit. Het kan jou geen kloot schelen wie je er mee lastig valt. Dat noemen we egoistisch en asociaal. En dat heeft helemaal niets met jouw geloof te maken met maar met wie jij bent als mens.
Mensen geloven vooral in zichzelf, in hun eigen overtuigingen.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Mensen geloven elkaar. Herhaal het een paar keer en ze gaan het zelf ook zeggen.
quote:Überzeugungen sind gefährlichere Feinde der Wahrheit, als Lügen
Dat lijkt mij iets dat voortkomt uit de soort, omdat die een Alpha zoekt, een leider en vervolgens een 'roze bril' opzet. Een exaptatie van de 'roze bril' die de voortplanting bevorderd. Verliefdheid en daarna de binding met de poepmachines (babies).quote:Dat zie je het beste bij bazen. Iedereen gaat de baas vertellen hoe slim hij wel niet is en hoe goed hij wel niet bezig is. En dat gelooft hij. Hoe rijker en gekker, hoe meer mensen ze aanmoedigen.
En? We hadden 'vroeger' 8 miljoen Christenen in Nederland. Nu hebben we meer dan 8 miljoen atheisten.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Het verveldende voor je is dat die "we" inmiddels uit bijna een miljoen Moslims bestaat.
Karakteristieke redenering van een aso. Ik val niemand lastig. Totdat ik lastig word gevallen.quote:[
Dat zgn lastig vallen is een drogreden. Je valt altijd wel iemand lastig.
Je valt per defenitie iemand lastig. Of denk jij dat ik zit te wachten op collega's die om het half uur een rookpauze houden van 5 tot 7 minuten. Of dat ik dat gezever over het weer leuk vind.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Karakteristieke redenering van een aso. Ik val niemand lastig. Totdat ik lastig wordt gevallen.
Je wil ons dus laten geloven dat de mensen die geen geloof hebben nog steeds veilig wonen en geen vrees hoeven te hebben voor mensen die een ouderwets geloof hebben?quote:Op zondag 9 februari 2025 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het verveldende voor je is dat die "we" inmiddels uit bijna een miljoen Moslims bestaat. Dus die zijn net zo mondig aan de tekentafel.We are here to stay. Is het je niet opgevallen dat we niet wegduiken en ja en amen zeggen. Nee malse vent, die Uncle Tom mentaliteit is verdwenen. Ook een stukje integratie.
Dat zgn lastig vallen is een drogreden. Je valt altijd wel iemand lastig.²
Ik rook niet en praat nooit over het weer.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Je valt per defenitie iemand lastig. Of denk jij dat ik zit te wachten op collega's die om het half uur een rookpauze houden van 5 tot 7 minuten. Of dat ik dat gezever over het weer leuk vind.
Ik ben veeeel intelligenter dan jij in staat bent om te begrijpen.quote:[
Come on men. Je doet nu dommer dan je daadwerkelijk bent.
Ja, dan voel je je goed. Zodra iemand met een alternatief aankomt, zijn mensen snel op hun tenen getrapt: "Wil je daarmee zeggen dat ik het al mijn hele leven fout doe?"quote:Op zondag 9 februari 2025 10:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mensen geloven vooral in zichzelf, in hun eigen overtuigingen.
Nietzsche beschreef dit als volgt:
Mee eens.quote:Dat lijkt mij iets dat voortkomt uit de soort, omdat die een Alpha zoekt, een leider en vervolgens een 'roze bril' opzet. Een exaptatie van de 'roze bril' die de voortplanting bevorderd. Verliefdheid en daarna de binding met de poepmachines (babies).
Nee dat was niet wat ik wilde zeggen, maar ik deel je retorische vraag wel. Dit soort vragen worden normaliter alleen maar gesteld door mensen die in een blanke bubbel zitten. Is daar sprake van bij jou?quote:Op zondag 9 februari 2025 11:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Je wil ons dus laten geloven dat de mensen die geen geloof hebben nog steeds veilig wonen en geen vrees hoeven te hebben voor mensen die een ouderwets geloof hebben?
Prima allemaal. Doe je best dat ook te laten blijken in je posts. Ik neem jou serieus, neem mij ook serieus.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik ben veeeel intelligenter dan jij in staat bent om te begrijpen.
Dat toontje ookquote:Op zondag 9 februari 2025 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Prima allemaal. Doe je best dat ook te laten blijken in je posts. Ik neem jou serieus, neem mij ook serieus.²
Een reli-fundi die anderen beticht van het leven in een bubbel. Het moet niet gekker worden.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit soort vragen worden normaliter alleen maar gesteld door mensen die in een blanke bubbel zitten.
Sorry, I don't.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Prima allemaal. Doe je best dat ook te laten blijken in je posts. Ik neem jou serieus, neem mij ook serieus.
Wat wilde jij dan zeggen met "we zijn hier met een miljoen moslims"?quote:Op zondag 9 februari 2025 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee dat was niet wat ik wilde zeggen, maar ik deel je retorische vraag wel. Dit soort vragen worden normaliter alleen maar gesteld door mensen die in een blanke bubbel zitten. Is daar sprake van bij jou?²
Noem het desnoods lichaamsbeweging. Hij is iets gaan doen in zijn eigen tijd (pauze) in het fietsenhok. Je weet wel, de ruimte waar kettingrokers en overspeligen zich overgeven aan een andere religie: het hedonisme.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bidden die je maar thuis of in de moskee.
Als je religie niet aan te passen is, of zelfs je denkwijze, aan de normen en waarde van het land waar in je je begeeft, hoor je hier niet thuis.
Hm, moeten kiezen tussen de wraak van God, zijn ouders of de schoolmeester. Ja, zo wordt je vroeg oud.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:57 schreef Kopofmunt het volgende:
Zoals al eerder vermeld als deze moslim zo graag wil bidden de moskee is amper een km verderop.
Dit gedrag van hem komt voort uit iets willen afdwingen..want gebeden uitstellen is prima en toelaatbaar in islam.
Schoolterrein is schoolterrein.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Noem het desnoods lichaamsbeweging. Hij is iets gaan doen in zijn eigen tijd (pauze) in het fietsenhok. Je weet wel, de ruimte waar kettingrokers en overspeligen zich overgeven aan een andere religie: het hedonisme.
Opgeklopte room.²
Niet relevant. Zijn geloof, zijn probleem.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:57 schreef Kopofmunt het volgende:
Zoals al eerder vermeld als deze moslim zo graag wil bidden de moskee is amper een km verderop.
Dit gedrag van hem komt voort uit iets willen afdwingen..want gebeden uitstellen is prima en toelaatbaar in islam.
Het feit dat scholen gerelateerd zijn aan een bepaalde religie stamt uit de jaren 50 en is totaal achterhaald allang. Scholen horen neutraal en openbaar te zijn. Al moet ik zeggen dat ik wel blij was dat ik op een christelijke basisschool zat, zodat ik niet met mohamed enzo hoefde te spelen.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bedankt voor je empathie! Een Christen die te gast is in mijn huis is ook vrij om zijn gebed uit te voeren op momenten dat hem schikt. Wanneer hij wil. Als ik dit niet had gewild had ik geen Christen uitgenodigd in mijn huis maar ze zijn net als elk ander, op Satanisten na, welkom in mijn huis.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:13 schreef Werkperd het volgende:
Maar als jij het de directeur vraagt, dan hebben zij de beste der beschavingen, vrijheden en mensenrechten. Wanneer het aankomt op praktijk en bij moslims dan pakken zij een jochie aan die zonder iemand te storen ergens buiten in een hoekje van een fietsenstalling aan het bidden is.
De man zou zich allereerst moeten schamen dat zijn tiranbeleid moslimleerlingen dermate afschrikt dat zij uit hopeloosheid buiten in de kou en vuil plekjes zoeken om even vijf minuutjes te bidden.
Een stil hart is een koud hart. Bedankt voor je poging het te begrijpen maar wat je schrijft klopt niet helemaal. Maar dat kan ik je niet kwalijk nemen als niet-moslim. Het gebed en de discipline daarbij is het aller belangrijkst. Allah heeft net als ik de grootste bewondering voor dat jongentje of meisje wat in de kou in het fietsenhok zijn of haar gebed uitvoert.quote:Op zondag 9 februari 2025 15:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bidden die je maar thuis of in de moskee.
Als je religie niet aan te passen is, of zelfs je denkwijze, aan de normen en waarde van het land waar in je je begeeft, hoor je hier niet thuis.
Maarrrrr, de islam staat wel degelijk toe dat je “bid beurten” over slaat, als in perse naar het oosten op een kleedje of iets dergelijks moeten bidden 5x per dag.
Het mag namelijk wel degelijk in stilte “in je hart”, juist in dit soort omstandigheden.
Die ophef geeft dus aan dat het niet draait om iets wat verkeerd is, maar dat islam en moslims weer eens willen domineren.
Even aangepast.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:18 schreef de_boswachter het volgende:
Gelovigen religieuzen zijn de kanker van de maatschappij.
Heb jij daar last van? Ja? Dan praat je maar met je leidinggevende.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je valt per defenitie iemand lastig. Of denk jij dat ik zit te wachten op collega's die om het half uur een rookpauze houden van 5 tot 7 minuten. Of dat ik dat gezever over het weer leuk vind.
Come on men. Je doet nu dommer dan je daadwerkelijk bent.²
Het is niet meer van deze tijd om als volwassene in sprookjes te geloven.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd Moslim. Dank je wel!²
Is dat dezelfde Allah die mannen die sterven door terreur tegen westerse instellingen tig maagden belooft?quote:Op maandag 10 februari 2025 07:12 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Een stil hart is een koud hart. Bedankt voor je poging het te begrijpen maar wat je schrijft klopt niet helemaal. Maar dat kan ik je niet kwalijk nemen als niet-moslim. Het gebed en de discipline daarbij is het aller belangrijkst. Allah heeft net als ik de grootste bewondering voor dat jongentje of meisje wat in de kou in het fietsenhok zijn of haar gebed uitvoert.
Ik heb wel eens hetzelfde gehoord over boswachters op de veluwe.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:18 schreef de_boswachter het volgende:
Gelovigen zijn de kanker van de maatschappij.
Ik denk daar persoonlijk anders over. Net als dat jij wellicht denkt dat het een nobel en vooral nodig iets is om bepaalde landen maar eindeloos kapot te bombarderen met hoog-explosieve democratie en de onschuldige slachtoffers daarbij wegschrijft als noodzaak onder de noemer 'collateral damage' wat nodig is voor het "hogere doel"quote:Op maandag 10 februari 2025 07:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat dezelfde Allah die mannen die sterven door terreur tegen westerse instellingen tig maagden belooft?
Dan zeg je “Hey, flikker eens op, ik moet bij mijn fiets “ en dan hoop je dat je niet meteen een mes tussen je ribben krijgt of dat je wat later door een groep neven in elkaar geslagen wordt.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:31 schreef antweerkie het volgende:
Geheel terecht natuurlijk dat de school dit verbied, als elke moslim zijn matje uitspreid om te bidden waar het hem goeddunkt wordt het 1 grote ratjetoe. Moskeeen en thuis zijn daar de plekken voor.
De naam zegt het al, een fietsenstalling is om fietsen te stallen. Als ik met m'n fiets eruit wil en er zit jan en alleman in de in de weg te bidden wat moet ik dan doen?
LOL, als sinds jaar en dag gebeuren er dingen in fietsenstallingen die niks met fietsen te maken hebben.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:31 schreef antweerkie het volgende:
De naam zegt het al, een fietsenstalling is om fietsen te stallen. Als ik met m'n fiets eruit wil en er zit jan en alleman in de in de weg te bidden wat moet ik dan doen?
Kulargument.quote:Op maandag 10 februari 2025 09:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
LOL, als sinds jaar en dag gebeuren er dingen in fietsenstallingen die niks met fietsen te maken hebben.²
Stalling isj van ons, wij hier bidden, jouw fiets is ook van onsj.quote:Op maandag 10 februari 2025 08:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan zeg je “Hey, flikker eens op, ik moet bij mijn fiets “ en dan hoop je dat je niet meteen een mes tussen je ribben krijgt of dat je wat later door een groep neven in elkaar geslagen wordt.
Als je 15 krantenartikelen kunt aanleveren waarin hier melding van is gemaakt dat ze het verbieden of tegen optreden ben ik bereid mijn standpunt te heroverwegen.quote:
Waarom 15 en geen 6 of 20?quote:Op maandag 10 februari 2025 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je 15 krantenartikelen kunt aanleveren waarin hier melding van is gemaakt dat ze het verbieden of tegen optreden ben ik bereid mijn standpunt te heroverwegen.²
Dat je hier serieus rekening mee moet houden is al te zot voor woorden.quote:Op maandag 10 februari 2025 08:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan zeg je “Hey, flikker eens op, ik moet bij mijn fiets “ en dan hoop je dat je niet meteen een mes tussen je ribben krijgt of dat je wat later door een groep neven in elkaar geslagen wordt.
Ik wil een trend zien en geen incidenten.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:31 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Waarom 15 en geen 6 of 20?
En waarom zou ik je überhaupt met krantenartikelen moeten overtuigen?
Toch is er menig kind verwerkt en zijn ontzettend veel pubers daar ontmaagd. Dat is een publiek geheim. Ook worden er op microniveau koffieshops uitgebaat.quote:Nogmaals: Het is een fietsenstalling met als functie om fietsen te stallen. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Absoluut. Het heeft alleen het nieuws nooit bereikt dus of dat wel gebeurt? Al sla je me dood.quote:Als er dagelijks een groepje een jointje staat te roken of whatever, dan behoort het schoolbestuur daar tegen op te treden. Dat doe je maar thuis of op daarvoor bestemde plekken.
"Hunnie doen het ook" - over morele armoede gesproken.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil een trend zien en geen incidenten.
[..]
Toch is er menig kind verwerkt en zijn ontzettend veel pubers daar ontmaagd. Dat is een publiek geheim. Ook worden er op microniveau koffieshops uitgebaat.
[..]
Absoluut. Het heeft alleen het nieuws nooit bereikt dus of dat wel gebeurt? Al sla je me dood.
Ik wacht nog op je 15 bronnen.²
"Ik heb geen 15 bronnen dus ik praat maar wat."quote:Op maandag 10 februari 2025 12:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
"Hunnie doen het ook" - over morele armoede gesproken.
Niet relevant wat er in het verleden allemaal in fietsenstallingen is gebeurd of nog steeds gebeurd. Met je 15 bronnen.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil een trend zien en geen incidenten.
[..]
Toch is er menig kind verwerkt en zijn ontzettend veel pubers daar ontmaagd. Dat is een publiek geheim. Ook worden er op microniveau koffieshops uitgebaat.
[..]
Absoluut. Het heeft alleen het nieuws nooit bereikt dus of dat wel gebeurt? Al sla je me dood.
Ik wacht nog op je 15 bronnen.²
15 bronnen? Je verwart me met iemand anders geloof ik.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Ik heb geen 15 bronnen dus ik praat maar wat."
Prima! Even goede vrienden.²
Jouw probleem.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:28 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik heb wel eens hetzelfde gehoord over boswachters op de veluwe.
Het kwam niet uit mijn mond hoor maar uit dat van een Hollander.quote:
Doet ie niet, trolt liever.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
15 bronnen? Je verwart me met iemand anders geloof ik.
Ga eens in op de argumentatie.
Wat een geijl. Ik heb op een openbare school gezeten en wat waren ze blij met de kerstdagen en met sinterklaas. Kertdiners en kerstfilms kijken en geijl met liedjes over vrede op aarde. Sinterklaasgedichtjes en weet ik wat nog meer.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:02 schreef AgLarrr het volgende:
Op een openbare school wordt niet gebeden / wordt bidden niet gefaciliteerd.
Wel bizar dat je op een openbare school hebt gezeten en niet weet hoe zo'n school in elkaar steekt. Was je soms vaak afwezig of zoquote:Op maandag 10 februari 2025 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een geijl. Ik heb op een openbare school gezeten en wat waren ze blij met de kerstdagen en met sinterklaas. Kertdiners en kerstfilms kijken en geijl met liedjes over vrede op aarde. Sinterklaasgedichtjes en weet ik wat nog meer.
Dan kan bidden ook wel. Neemt ook maar een fractie van de tijd in beslag. Als je het afzet tegen eerder genoemde onzin.
Nog meer drogredenen?²
Matige poging. Maar ik waarder je inzet.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel bizar dat je op een openbare school hebt gezeten en niet weet hoe zo'n school in elkaar steekt. Was je soms vaak afwezig of zo
Je had beter net als mij op een christelijke school (hihi) gezeten, want dan had je het verschil wel gewetenquote:Op maandag 10 februari 2025 19:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Matige poging. Maar ik waarder je inzet.²
Kerstmis is van origine een heidens feest dat gekaapt is door gelovigen.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een geijl. Ik heb op een openbare school gezeten en wat waren ze blij met de kerstdagen en met sinterklaas. Kertdiners en kerstfilms kijken en geijl met liedjes over vrede op aarde. Sinterklaasgedichtjes en weet ik wat nog meer.
Sinterklaas is sowieso geen religieus feest. Kerst, afhankelijk van hoe je het aanvliegt, ook niet persé. Beiden hebben dan niets met bidden of religie te maken, maar zijn cultuurtradities en die passen prima bij een openbare school in Nederland.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan kan bidden ook wel. Neemt ook maar een fractie van de tijd in beslag. Als je het afzet tegen eerder genoemde onzin.
Nog meer drogredenen?²
Doe toch niet zo kinderlijk naïef man.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vroeg die leerling om een gebedsruimte? Volgens mij niet.
Overigens zijn dit soort redenaties om dingen te verbieden ook wel vergelijkbaar met wat ze in Afghanistan doen.
"Gooi een doek over ze heen, want anders zien ze er sexy uit. En dan neuken ze buiten de deur. De praktijk leert geef ze een vinger.."
Jij mag niet bidden, anders vraag je straks om een gebedsruimte is precies dezelfde manier van redeneren als jij moet een doek over je heen, anders ga je straks nog vreemd.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:35 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Doe toch niet zo kinderlijk naïef man.
Ik was afgelopen zaterdag nog in Amsterdam. Daar zaten ze voor het station op een matje te bidden.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:31 schreef antweerkie het volgende:
Geheel terecht natuurlijk dat de school dit verbied, als elke moslim zijn matje uitspreid om te bidden waar het hem goeddunkt wordt het 1 grote ratjetoe. Moskeeen en thuis zijn daar de plekken voor.
Ah, dus je ergert je er nu dus ook aan in de openbare ruimte. Daar komt de aap uit mouw. Islamofobie is gewoon de echte reden van de tegenstanders. De zgn. argumenten worden er later bij gezocht. Ik noem het drogredenen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik was afgelopen zaterdag nog in Amsterdam. Daar zaten ze voor het station op een matje te bidden.
Als de tijd daar is? Ik heb het ook weleens.quote:Op woensdag 12 februari 2025 00:37 schreef havanagila het volgende:
Want dan kan natuurlijk nergens anders dan voor het centraal station. Zal Allah blij mee zijn
Bij het station? Daar wordt je gebedsmatje maar goor van. Nee dank je. Misschien kan je een gebedsruimte hosselen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 00:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als de tijd daar is? Ik heb het ook weleens.²
Ja, de onderkant van je gebedskleedje in het ergste geval. Kan je schoonmaken hè. Of klink ik nu als een raketgeleerde?quote:Op woensdag 12 februari 2025 01:14 schreef havanagila het volgende:
[..]
Bij het station? Daar wordt je gebedsmatje maar goor van. Nee dank je. Misschien kan je een gebedsruimte hosselen.
quote:Bidverbod voor Islamitische leerlingen op Christelijke school
Op een christelijke middelbare school in Dordrecht is onrust ontstaan over een ‘gebedsverbod’ voor islamitische leerlingen. De leerlingenraad snapt er niets van. ,,Ze waren niemand tot last.’’
De onrust begon toen enkele weken geleden een groepje scholieren uit de mediatheek gestuurd zou zijn, terwijl zij aan het bidden waren. Vanwege klachten hierover ging de leerlingenraad verhaal halen bij de schoolleiding van het Insula College en kreeg te horen dat het om een nieuwe regel zou gaan.
Een petitie van de leerlingenraad tegen het ‘gebedsverbod’ is in drie dagen tijd door 245 scholieren ondertekend. ,,Dat is best veel, zeker als je bedenkt dat de directie onze posters tot twee keer toe heeft weggehaald’’, aldus de leerlingenraad.
Op de havo-vwo-school aan het Halmaheiraplein zitten meer dan duizend leerlingen. Het zou om zeventien islamitische leerlingen gaan die willen bidden op school. Moslims bidden vijf keer per dag, op vaste tijden, dus dat kan ook onder schooltijd zijn. ,,Ze zijn niemand tot last. Ze zijn stil en buiten zicht bezig op het moment van gebed.’’
‘Als je geen rekening kan houden met een ander geloof, dan moet je ze ook niet aannemen op school’, vindt een van de scholieren die de petitie hebben ondertekend. Een ander schrijft: ‘Op Paarse Vrijdag laten we zien dat iedereen welkom is, en datzelfde respect moet er zijn voor het geloof.’
‘Laten we verdraagzaam zijn naar elkaar in deze tijden van onverdraagzaamheid in de wereld’, is een van de tientallen reacties. De leerlingenraad citeert uit de Bijbel in een poging om de schoolleiding op andere gedachten te brengen: ‘Behandel andere mensen zoals je zelf behandeld wilt worden.’
Op vragen van het AD reageert schoolbestuurder Dirk van der Bijl van stichting H3O, waar het Insula College onder valt, met een statement. ,,Wij begrijpen dat de ramadan een belangrijke periode is voor veel van onze leerlingen en hun families. Tegelijkertijd willen wij benadrukken dat het Insula College een christelijke school is, waar ons onderwijs en onze dagelijkse praktijk gebaseerd zijn op christelijke waarden en tradities. Om deze reden faciliteren wij binnen de school in het algemeen geen gebedsruimte.’’
https://www.ad.nl/dordrec(...)icht-bezig~acdaacc8/
Waarom werkt dat bij moslims altijd maar één richting op?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je geen rekening kan houden met een ander geloof, dan moet je ze ook niet aannemen op school
En terecht. Flikker op naar een islamitische school.quote:
Islamisten zijn pas tevreden als alles en iedereen islamitisch is.quote:
Nee. Er zijn er wel meerdere in de buurt in Rotterdam, maar die staan geen van allen goed aangeschreven.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 21:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Hebben ze geen islamitische school in Dord?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |