Religieuzen moeten er gewoon aan wennen dat niet de hele samenleving voor ze aan de kant gaat. Bij de Christenen hebben we de afgelopen decennia goede resultaten geboekt, en nu er een nieuwe, achterlijke religie bij is gekomen, gaan we het die gelovigen ook leren. Bidden doe je lekker thuis. Daar ga je niet de hele gemeenschap mee lastig vallen.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dan zul je vast begrijpen dat dit tot veel onbegrip en frustratie gaat leiden. Zowel op school als bij leerlingen thuis. Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen en bemoeienis met hoe en of zij met God communiceren. Want wanneer Moslims dan maar uit hun eigen scholen beginnen en daarmee zich 'afscheiden' van de meute moet daar ook weer een stokje voor gestoken worden.
Als een gelovige hiermee komt, is dat vrijwel altijd een one-way-street.quote:Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen
Internetridder.quote:Op zondag 2 februari 2025 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.
Ja toch. Ik bedoel ik heb van de Schepper zoveel gunsten gekregen en dan ga ik me druk maken om de mening van een mentor of rector. Ik ga gewoon bidden.quote:
Die one-way street bouw je toch echt zelf.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Religieuzen moeten er gewoon aan wennen dat niet de hele samenleving voor ze aan de kant gaat. Bij de Christenen hebben we de afgelopen decennia goede resultaten geboekt, en nu er een nieuwe, achterlijke religie bij is gekomen, gaan we het die gelovigen ook leren. Bidden doe je lekker thuis. Daar ga je niet de hele gemeenschap mee lastig vallen.
[..]
Klinkt heel erg als een one-way-street, dit.
Ben je Christen of Moslim? Maakt verder niet uit, ik vind het al mooi dat je gelooft in iets wat groter is dan jezelf en erkent dat er iets groter is dan jezelf. Nederigheid is een mooi iets en je lijkt dat op persoonlijk niveau serieus te nemen. Heel mooi!quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja toch. Ik bedoel ik heb van de Schepper zoveel gunsten gekregen en dan ga ik me druk maken om de mening van een mentor of rector. Ik ga gewoon bidden.²
Ik ben overtuigd Moslim. Dank je wel!quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ben je Christen of Moslim? Maakt verder niet uit, ik vind het al mooi dat je gelooft in iets wat groter is dan jezelf en erkent dat er iets groter is dan jezelf. Nederigheid is een mooi iets en je lijkt dat op persoonlijk niveau serieus te nemen. Heel mooi!
Mashallah!quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd Moslim. Dank je wel!²
Maak jezelf dat maar wijs, junior. Daar zijn 'jullie' tenslotte goed in.quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:09 schreef Nyamuk het volgende:
Die one-way street bouw je toch echt zelf.
Zoals de kerken en gelovigen al millennia lang doen, bedoel je?quote:Ik vind mensen pas achterlijk wanneer ze bijvoorbeeld hun ideologie op mijn kinderen proberen te projecteren.
quote:Dat doe ik zelf namelijk nooit.
Grootste kul ooit gelezen. Er is nog wat werk nodig aan jouw 'begrijpend lezen'. Aannames doen is per definitie dom, deze aanname is wat dat betreft superieur.quote:Maar zoals ik dit lees (en corrigeer me alsjeblieft als ik het mis heb, want daar hoop ik echt op), is wat jij wilt van precies hetzelfde kaliber als wanneer ik van jou zou eisen dat jouw vrouw een hoofddoek draagt omdat ik moslim ben. Alsof het mijn probleem is en ik de verantwoordelijkheid voor 'gevolgen' bij jou en haar neerleg als ze dat niet doet. Compleet bizar, toch?
Moet je dat echt vragen? Ben jij nieuw hier?quote:
"When the Islam is in the minority, it is very concerned about minority rights. When the Islam is in the majority, there are no minority rights". Winston Churchill.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Religieuzen moeten er gewoon aan wennen dat niet de hele samenleving voor ze aan de kant gaat. Bij de Christenen hebben we de afgelopen decennia goede resultaten geboekt, en nu er een nieuwe, achterlijke religie bij is gekomen, gaan we het die gelovigen ook leren. Bidden doe je lekker thuis. Daar ga je niet de hele gemeenschap mee lastig vallen.
[..]
Als een gelovige hiermee komt, is dat vrijwel altijd een one-way-street.
Moslims probleem zit in de profeet isa.quote:Op woensdag 5 februari 2025 09:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank voor je effort. Maar ik heb moeite je berichten te begrijpen door je manier van posten. Post eens zonder dat het lijkt op een Sinterklaas gedicht.
Inhoudelijk: gebeden inhalen is niet toegestaan zonder extreem geldige reden en nog bij hoge uitzondering (denk daarbij aan bv. overmacht). School en werk zijn dat niet. Prio 1 is bidden, de rest moet er om heen worden gebouwd.
Ja.²
Junior?quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maak jezelf dat maar wijs, junior. Daar zijn 'jullie' tenslotte goed in.
[..]
Zoals de kerken en gelovigen al millennia lang doen, bedoel je?
[..]
[..]
Grootste kul ooit gelezen. Er is nog wat werk nodig aan jouw 'begrijpend lezen'. Aannames doen is per definitie dom, deze aanname is wat dat betreft superieur.![]()
(Correctie genoeg?).
I didn't expect anything else.
Jij bent degene die in sprookjes gelooft, ik niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 11:09 schreef Nyamuk het volgende:
Wat ga jij het ongelofelijk kut krijgen de aankomende jaren en decennia.
En jij bent de gene die daar een probleem mee heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent degene die in sprookjes gelooft, ik niet.
Zolang jij het bij jezelf houdt, heb ik er geen probleem mee. Als je het niet bij jezelf houdt, komt er vanzelf een reactie.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:03 schreef Nyamuk het volgende:
En jij bent de gene die daar een probleem mee heeft.
Dat je nog lang aan me denkt.quote:Op zondag 9 februari 2025 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zolang jij het bij jezelf houdt, heb ik er geen probleem mee. Als je het niet bij jezelf houdt, komt er vanzelf een reactie.
Oh, ik heb wel een probleem met 'stupid'. Als je in sprookjes gelooft, dan voldoe je wel aan die definitie.
Lees de reactie keten eens. Ik veroordeel niemand. Ik houd hem een spiegel voor en dat vindt hij niet zo leuk.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:20 schreef torentje het volgende:
[..]
En dat zegt iemand die op zoek is naar mensen geen geloof hebben om die te bekeren.
Wie ben jij?quote:
Jij bent helemaal niet in staat om dat te beoordelen. Daarvoor zitten je oogkleppen in de weg. Jij bent net als elke andere gelovige sukkel: zeiken als jij vindt dat iemand jouw 'vrijheid van geloof' beperkt, maar blind voor de beperkingen die jij anderen wil opleggen. Daar heb ik een mening over, nl.quote:Op zondag 9 februari 2025 09:24 schreef Nyamuk het volgende:
Ik houd hem een spiegel voor en dat vindt hij niet zo leuk.
Citeer de beperkingen die ik een ander wil opleggen eens danquote:Op zondag 9 februari 2025 09:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent helemaal niet in staat om dat te beoordelen. Daarvoor zitten je oogkleppen in de weg. Jij bent net als elke andere gelovige sukkel: zeiken als jij vindt dat iemand jouw 'vrijheid van geloof' beperkt, maar blind voor de beperkingen die jij anderen wil opleggen. Daar heb ik een mening over, nl.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |