abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216518964
Tilburgse middelbare school staat gebedsrituelen niet toe: ‘Wij zijn een school en daar wordt geleerd’
Het Cobbenhagenlyceum laat leerlingen geen gebedsrituelen uitvoeren, ook niet in de fietsenstalling of op het schoolplein. Muslim Rights Watch, de zelfbenoemde waakhond van de islamitische gemeenschap, zegt dat er sprake is van discriminatie en stapt naar de rechter.

Muslim Rights Watch Nederland (MRWN) kwam in actie na een incident op de school, waarbij volgens een woordvoerder een leerling ‘abrupt’ werd gedwongen om te stoppen met bidden. Omdat de school geen gebedsruimtes heeft, zocht de leerling de rust van de fietsenstalling op. Dat werd niet toegestaan door de schoolleiding.

Een ouder nam daarop contact op met MRWN, die het gesprek probeerde aan te gaan met de school. Toen daar niet op in werd gegaan, verspreidde MRWN samen met de Tilburgse moslimorganisatie Moslim Empowerment Tilburg (MET) een bericht op sociale media. Daarin werd opgeroepen om directeur Ronald Verschuren te mailen of bellen om hem aan te spreken op het ‘illegaal gebedsverbod’. De oproep werd de afgelopen dagen veelvuldig gedeeld onder moslimjongeren.

,,Niet prettig”, zo noemt Verschuren de oproep van MRWN. Hij ontving mailtjes uit heel Nederland. ,,Zo’n bericht haalt de kwestie uit de context en mist de nuance. Bovendien vraag ik me af, moet ik nu met al die mensen in gesprek gaan?

De directeur zegt over het beleid van het Cobbenhagenlyceum: bidden mag, maar ‘actief belijden’, dus met een ritueel, dat doe je thuis. Dus ook niet in de pauze en ook niet op een rustig plekje in of rond het schoolgebouw. Hij wil dus niet van een gebedsverbod spreken. ,,Wij hebben niet de ruimte om bidden te faciliteren. Dat willen we ook niet want dat is niet onze opdracht. Wij zijn een school en daar wordt geleerd.”

Kerstviering en iftar
Volgens Verschuren biedt het Cobbenhagenlyceum religieuze leerlingen alle ruimte om zich te uiten en wordt er tijdens levensbeschouwelijke lessen ook veel over religie gesproken. Zo wordt ieder jaar een iftar georganiseerd, net zoals een kerstviering. Er wordt echter een grens getrokken bij gebedsrituelen.
,,Religie is een privéaangelegenheid. Bidden kan thuis of in een religieuze setting gebeuren”, aldus Verschuren, die ook praktische bezwaren ziet. ,,Wat als er straks tientallen leerlingen willen bidden? Daar is geen ruimte voor.

We kunnen die leerlingen dan ook niet storen. Dat soort ingewikkelde situaties willen we voorkomen.” Volgens Verschuren heeft de oproep niet tot onrust geleid. De school heeft alsnog een afspraak met MRWN voor een gesprek.

Volgens MRWN is er sprake van discriminatie. ,,Wij vragen niet om een gebedsruimte want dat is de school niet verplicht, maar als een leerling op een rustig plekje in gebed wil gaan, dan moet dat kunnen.” De stelling dat het Cobbenhagenlyceum ook christelijke gebeden niet toestaat, wijst de woordvoerder van de hand: ,,In de praktijk houdt de school alleen moslims tegen om te bidden.”

Drukmiddel
Volgens de woordvoerder voert de school geen consequent beleid door wel een iftar te organiseren, maar bidden niet toe te staan. ,,Zeg dan gewoon eerlijk dat moslims niet mogen bidden omdat het een katholieke school is.” MRWN spant daarom een kort geding aan om het gebedsverbod op de school op korte termijn op te heffen. Daarnaast wil de organisatie een bodemprocedure starten voor een definitieve uitspraak van de rechter.

De gemeente Tilburg stelt dat het Cobbenhagenlyceum zelf mag bepalen hoe de school omgaat met bidden. Burgemeester Theo Weterings noemt het ‘verwerpelijk’ dat MRWN in de oproep het persoonlijke telefoonnummer van de schooldirecteur deelde. ,,Dat kan alleen als drukmiddel beschouwd worden en dat is niet de weg om ongenoegen te uiten.” MRWN wijst erop dat het betreffende nummer op een website van de school te vinden was.
https://www.bd.nl/brabant(...)dt-geleerd~a69ac96e/
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216519084
Zou MRWN zich er niet van bewust zijn hoe gevaarlijk dit voor de schooldirecteur is of is het pure kwaadaardigheid?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 februari 2025 @ 12:54:39 #3
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_216520188
quote:
Burgemeester Theo Weterings noemt het ‘verwerpelijk’ dat MRWN in de oproep het persoonlijke telefoonnummer van de schooldirecteur deelde. ,,Dat kan alleen als drukmiddel beschouwd worden en dat is niet de weg om ongenoegen te uiten.” MRWN wijst erop dat het betreffende nummer op een website van de school te vinden was.
Organisatie verder onderzoeken incl geldstromen en mogelijk vaststellen dat het een organisatie is met terrorisme-kenmerken. Leden arresten en organsatie verbieden :+
Krekker is de bom!
pi_216520226
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Zou MRWN zich er niet van bewust zijn hoe gevaarlijk dit voor de schooldirecteur is of is het pure kwaadaardigheid?
Intimidatie is hoe de islam zich over de wereld heeft verspreid, in het beste geval.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216520366
quote:
Daarom direct een mail naar de ouders dat bij misbruik van het nummer direct een schorsing en aangifte volgt. En Telefoon inleveren bij de politie en ander nummer nemen.
pi_216520393
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het één sluit het ander niet uit. Biologieontkenning vanuit het letteralfabet heb ik net zo min wat mee op.
Dan zul je vast begrijpen dat dit tot veel onbegrip en frustratie gaat leiden. Zowel op school als bij leerlingen thuis. Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen en bemoeienis met hoe en of zij met God communiceren. Want wanneer Moslims dan maar uit hun eigen scholen beginnen en daarmee zich 'afscheiden' van de meute moet daar ook weer een stokje voor gestoken worden.
Heel veel sambal
pi_216520526
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Intimidatie is hoe de islam zich over de wereld heeft verspreid, in het beste geval.
Lijkt wel een beetje op hoe Karel de Grote de lage landen heeft gekerstend.
Vraag het de Friezen en de Saksen en leer je eigen geschiedenis.
Heel veel sambal
  zondag 2 februari 2025 @ 13:17:48 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216520604
quote:
Pure kwaadaardigheid voor de publiciteit. Misselijkmakend en inderdaad ongelooflijk gevaarlijk, maar dat is hun doel ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 februari 2025 @ 13:20:45 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216520658
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:18 schreef HowardRoark het volgende:

Er is zeker gevaar dat de Islam zich op die manier verder kan verspreiden.
[..]
Zulke leerlingen zijn beter op hun plek op een Islamtische school.
Goed idee ja, ze dan isoleren in islamitisch onderwijs. Worden ze vast gematigder van.

quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ergens wel bijzonder dat je het verdedigen van neutraliteit wilt vergelijken met Afghanistan en ruimte maken voor de Islam probeert te verdedigen. Dan zit jij met jouw standpunt namelijk het meest in de richting van de Afghaanse samenleving.
Nou nee, het verbieden van uitoefening van godsdiensten, zonder dat iemand er aantoonbaar last van heeft, is juist iets dat ze in landen als Afghanistan doen. Neutraliteit, of wat dat holle woord ook mag betekenen, is niet dat je als een controlfreak wilt regelen wat iemand verder voor zichzelf doet. Een maatregel als deze is eigenlijk niet veel anders dan pesten.
  zondag 2 februari 2025 @ 13:21:03 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216520663
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een ritueel, dat dagelijks uitgevoerd gaat worden? Lijkt mij logisch dat je zoiets direct dient te stoppen voordat andere moslims zich gaan aansluiten (deels vanwege peer pressure, want anders geen goede moslim). Vervolgens menen ze rechten te hebben en willen ze niet gestoord worden, ook niet als iemand gewoon zijn fiets wil pakken. Dan is de lokatie niet meer goed genoeg en eist men een gebedsruimte…

Vergezocht? Dat zou je denken. Maar de praktijk leert: geef ze een vinger…
Vroeg die leerling om een gebedsruimte? Volgens mij niet.

Overigens zijn dit soort redenaties om dingen te verbieden ook wel vergelijkbaar met wat ze in Afghanistan doen.

"Gooi een doek over ze heen, want anders zien ze er sexy uit. En dan neuken ze buiten de deur. De praktijk leert geef ze een vinger.."
  zondag 2 februari 2025 @ 13:23:23 #11
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216520697
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:13 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Moslims en geschiedenis, altijd een geweldige combi.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 2 februari 2025 @ 13:43:17 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216520970
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dan zul je vast begrijpen dat dit tot veel onbegrip en frustratie gaat leiden. Zowel op school als bij leerlingen thuis. Het echte gevaar zit in de gebrek aan acceptatie voor de persoonlijke overtuigingen van andere mensen en bemoeienis met hoe en of zij met God communiceren. Want wanneer Moslims dan maar uit hun eigen scholen beginnen en daarmee zich 'afscheiden' van de meute moet daar ook weer een stokje voor gestoken worden.
Moslims moeten helemaal geen scholen beginnen. We zijn een seculier land en bidden doen ze maar lekker thuis. Als je daar niet mee kan omgaan, moet je hier niet willen wonen. Wij willen geen Islamitisch land zijn.
  zondag 2 februari 2025 @ 14:03:35 #13
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216521236
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Moslims moeten helemaal geen scholen beginnen. We zijn een seculier land en bidden doen ze maar lekker thuis. Als je daar niet mee kan omgaan, moet je hier niet willen wonen. Wij willen geen Islamitisch land zijn.
Dat willen jullie wel aan jullie stemgedrag over de decennia heen te zien. En de bijbehordende onwil überhaupt aan kinderen te beginnen om maar even in de evolutionaire sfeer te blijven. ;)
Heel veel sambal
pi_216521253
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:24 schreef hb64 het volgende:

[..]
In steeds meer westerse landen komt het besef dat een zekere Achterlijke Cultuur onze beschaving bedreigt. Kiezers stemmen steeds rechtser, dat zie je niet alleen in NL.

[..]
Vooral in Europa zal het besef moeten gaan ontstaan dat we aan zo'n beetje al onze buitengrenzen (Afrika, Midden-Oosten, Rusland) door achterlijke en onderontwikkelde culturen omgeven worden. Wil je een baken van beschaving in de wereld blijven dan zul je de aanhangers van die barbaarse culturen buiten de deur moeten houden en jezelf de middelen en motivatie moeten geven om hen - ook met geweld - buiten de deur te houden. Een invasie is een invasie, ook wanneer die via de baarmoeder plaatsvindt.
pi_216521672
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat willen jullie wel aan jullie stemgedrag over de decennia heen te zien. En de bijbehordende onwil überhaupt aan kinderen te beginnen om maar even in de evolutionaire sfeer te blijven. ;)
Wtf?
pi_216521859
De Nederlandse maatschappij heeft geen enkele verplichting om tegemoet te komen aan achterlijke verschuivende islamitische gebedstijden. Als moslims het nodig vinden op allerlei plekken hun bindmatje uit te spreiden gaat de afkeer van de islam en moslims alleen maar toenemen.
Ook na islamitisch onderwijs zullen die kinderen in de Nederlandse maatschappij moeten gaan meedraaien.
Kunnen ze dat niet, dan verkassen ze maar naar een islamitisch land dat daarop is ingericht.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 2 februari 2025 @ 14:42:16 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216521893
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:39 schreef Tanatos het volgende:
De Nederlandse maatschappij heeft geen enkele verplichting om tegemoet te komen aan achterlijke verschuivende islamitische gebedstijden. Als moslims het nodig vinden op allerlei plekken hun bindmatje uit te spreiden gaat de afkeer van de islam en moslims alleen maar toenemen.
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_216521908
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat gaat niet aangezien we ook allerlei ander bijzonder onderwijs (vooral christelijk) hebben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_216521954
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik zeg je eerlijk, hoezeer ik je input ook waardeer kan hem me vrij weinig schelen. Ik bid waar ik wil en wanneer ik wil.

Asociaal.
pi_216521995
Je ziet weer precies wie hardcore gelovig is.
pi_216521998
quote:

[..]

Ja, en dat kan/zal dus tot reacties leiden.
Ik zeg niets over verbieden, enkel over geen verplichting tot faciliteren.
Ik geloof in rechtsgelijkheid, dus ook voor verschillende religies.
Tegelijkertijd zou de bevoorrechte positie van religies wat mij betreft over de hele linie afgeschaft moeten worden.
  zondag 2 februari 2025 @ 14:47:59 #22
13462 BansheeBoy
pi_216522017
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:46 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja, en dat kan/zal dus tot reacties leiden.
En daar weer reacties op. Handel wijs en regel een gebedsplaats op die school. Wordt iedereen beter van.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_216522050
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
En daar weer reacties op. Handel wijs en regel een gebedsplaats op die school. Wordt iedereen beter van.

Nee, daar worden enkel moslims beter van, want daar gaat het bij gezeur om gebedsruimtes altijd om.
  zondag 2 februari 2025 @ 14:54:15 #24
13462 BansheeBoy
pi_216522108
Wat ik steeds merk is dat men een nederige opstelling verwacht en eist van de buitenlanders in het algemeen en de Moslims in het bijzonder. Maar die tijd is voorbij. We kennen de weg, hebben ook 2 auto's op de oprit en weten ook hoe het is om 4 keer per jaar op vakantie te gaan. Die uncle-sam mentaltiteit is verleden tijd. Helaas voor velen.

zondag 2 februari 2025 @ 14:57:39 #25
418613 Loverboii
God's will be done.
pi_216522183
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik steeds merk is dat men een nederige opstelling verwacht en eist van de buitenlanders in het algemeen en de Moslims in het bijzonder. Maar die tijd is voorbij. We kennen de weg, hebben ook 2 auto's op de oprit en weten ook hoe het is om 4 keer per jaar op vakantie te gaan. Die uncle-sam mentaltiteit is verleden tijd. Helaas voor velen.

Trotse moslim kent de weg naar het kapitalisme _O-
pi_216522204
quote:

Dat heeft helemaal niets met nederigheid of de eeuwige perversie van die term door gelovigen te maken.
Je kunt je religie beleiden in moskee/kerk of thuis, de maatschappij heeft geen enkele plicht om dat daarbuiten te faciliteren. Als je zonodig moet bidden buiten die ruimtes pas je de vorm van je gebed maar gewoon aan.
Kun je dat niet dan kun je verkassen naar een islamitisch land, waar je religieuze vrijheid overigens meestal veel beperkter is.

Daarnaast staat het je/jullie vrij om een politieke partij op te richten voor dit soort gedram.
pi_216522214
Neuh, dat wij/zij denken van een handjevol is enige waar helaas op van toepassing is.

En het is uncle Tom..... Wijsneus.

[ Bericht 10% gewijzigd door havanagila op 02-02-2025 15:04:09 ]
pi_216522290
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:59 schreef havanagila het volgende:

En het is uncle Tom.....
?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Uncle_Sam
pi_216522317
quote:
'Uncle Tom is een in de Verenigde Staten gebruikte term voor een Afro-Amerikaan die probeert bij blanke mensen een wit voetje te halen, of die zich anderszins onderdanig opstelt richting blanke mensen.'

quote:

pi_216522322
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:13 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
MRWN bemoeit zich dus maar beter niet met Dokkumse scholen? Er zit ook nog een dikke 1200 jaar geschiedenis en een stuk heden tussen om te kennen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216522330
Als niemand het mag is er toch geen sprake van discriminatie.
  zondag 2 februari 2025 @ 15:06:23 #32
13462 BansheeBoy
pi_216522339
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef havanagila het volgende:

[..]
'Uncle Tom is een in de Verenigde Staten gebruikte term voor een Afro-Amerikaan die probeert bij blanke mensen een wit voetje te halen, of die zich anderszins onderdanig opstelt richting blanke mensen.'
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigd en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit. En we hebben een goede smaak m.b.t. dikke auto's. Prima toch.

pi_216522340
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, misschien heb je gelijk en verwijst hij naar die absurde perversie.
pi_216522353
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigs en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit.

Waar is de slavernij ook alweer het aller-aller-allerlaatst afgeschaft?
Het slavernij en racisme verleden van de VS zijn volstrekt onvergelijkbaar met dat van Nederland.
pi_216522438
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, dat is wat ik bedoelde. Dat is verleden tijd. We zijn fier. We zijn overtuigd en we are here to stay. Beye beye Uncle Tom mentaliteit. En we hebben een goede smaak m.b.t. dikke auto's. Prima toch.

Wie is "we"? Dat roepen ze namelijk meestal tijdens de Gay Pride. En een katholieke school hoeft de islam toch niet te dienen?
pi_216522973
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:09 schreef havanagila het volgende:

[..]
Wie is "we"? Dat roepen ze namelijk meestal tijdens de Gay Pride. En een katholieke school hoeft de islam toch niet te dienen?
Wat doen moslims trouwens op een katholieke school?
pi_216523103
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat doen moslims trouwens op een katholieke school?
En hoe komen groepjes als 'muslim empowerment tilburg' daar toevallig achter :')

Totaal niet om te rellen en/of te polariseren.
  zondag 2 februari 2025 @ 15:39:47 #38
13462 BansheeBoy
pi_216523113
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:09 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ze moeten zich aanpassen aan de nieuwe realiteit en voorsorteren op de future: Islam de grootste religie in Nederland.

Had ik al gezegd We are here to stay?

zondag 2 februari 2025 @ 15:41:11 #39
418613 Loverboii
God's will be done.
pi_216523137
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze moeten zich aanpassen aan de nieuwe realiteit en voorsorteren op de future: Islam de grootste religie in Nederland.

de religie van het kapitalisme ^O^
pi_216523149
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:39 schreef havanagila het volgende:

[..]
En hoe komen groepjes als 'muslim empowerment tilburg' daar toevallig achter :')

Totaal niet om te rellen en/of te polariseren.
Voor zover ik het begrijp had een van die ouders hiermee contact opgenomen of berichten doorgestuurd.
pi_216523223
quote:

[..]

Sorry, maar dat klinkt altijd zo treurig, met een representatie van nog geen 6 procent. Bah bah, als het je enkel daarom gaat.

Zeker gezien het huidige politieke klimaat. En met dit soort uitspraken help je daar ook niet bepaald tegen.
pi_216523257
Misdaad tegen de menselijkheid !
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216523302
quote:

[..]

Maar geen waarachtige religie.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216523624
quote:

[..]

Echt? :D _O-

Nou laat ik je dit zeggen: nog voor je bij mij op de keukenvloer je kleedje hebt uitgespreid om 10 uur 's morgens, sta je (met enige dwang) met kleedje en al op straat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216523837
quote:
Ja, dat had je al :')

Riep ik trouwens ook toen ik hosties uitdeelde in Kabul :blauwoog:
  zondag 2 februari 2025 @ 16:12:12 #46
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216523874
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:46 schreef havanagila het volgende:

[..]
Sorry, maar dat klinkt altijd zo treurig, met een representatie van nog geen 6 procent. Bah bah, als het je enkel daarom gaat.

Zeker gezien het huidige politieke klimaat. En met dit soort uitspraken help je daar ook niet bepaald tegen.
Het is op hun eigen conto zo door te gaan. Moslimfanatici gaan vanzelf oogsten wat ze hier zaaien en wat ze zaaien hier is niet erg fraai.
pi_216524689
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daarom direct een mail naar de ouders dat bij misbruik van het nummer direct een schorsing en aangifte volgt. En Telefoon inleveren bij de politie en ander nummer nemen.
En bewaking voor de directeur en z'n gezin, opdat hij niet de volgende Paty wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 februari 2025 @ 16:58:08 #48
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216524735
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
MRWN bemoeit zich dus maar beter niet met Dokkumse scholen? Er zit ook nog een dikke 1200 jaar geschiedenis en een stuk heden tussen om te kennen.
Opmerkelijke introductie in elk geval. :P Zeker gezien de Europese geschiedenis over hem geschreven is.

.
Heel veel sambal
pi_216524758
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:41 schreef Loverboii het volgende:

[..]
de religie van het kapitalisme ^O^
Ach, de hier geboren en getogen nationalisten geven niet zo snel toe aan anderstalige nationalisten.
  zondag 2 februari 2025 @ 17:16:38 #50
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216524967
quote:

:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')