Mooie post!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:30 schreef Richestorags het volgende:
En toch zie ik het niet gebeuren. Heel Centraal en Oost-Europa is vrij van deze nonsens en zal dat ook blijven. Dat alleen al is een enorme tegenhanger.
Verder hebben die Christelijke normen en waarden Europeanen er nooit van weerhouden hele continenten te onderwerpen en vooral heel veel oorlog te voeren. Met elkaar en met iedereen. De Duitsers gingen nog als beesten tekeer tot 80 jaar geleden. Ik zie vooral een bevriezing door het WO2 trauma. Maar dat begint langzaam te ontdooien. Niet dat ik pleit voor dat we morgen oorlog gaan voeren en al helemaal niet dat we de Duitse kant op gaan, maar als de shit the fan hit twijfel ik er niet aan dat Europa nog steeds twee / drie maten te groot is.
Zweden is juist het meeste gedraaid na hun mislukte experiment. Numeriek zijn Europeanen nog steeds overal zwaar in de meerderheid en dat gaat niet ineens veranderen. Je merkt aan stemgedrag dat de opinie langzaam verandert. Dat gaat niet beter worden want a) de moslims beginnen zich steeds kutter te gedragen en b) de levensomstandigheden zijn er niet beter op geworden. Er komt een tijd dat we het in rap tempo niet meer gaan accepteren en daar zijn we nu langzaam naar aan het toewerken.
Ik heb goede hoop
Dat zien we iddquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Moslim verricht ik de rituele wassing voor het gebed meerdere malen per dag. Ik durf te stellen dat mijn verse voetjes schoner zijn dan jouw gezichtje. Dus verzin aub iets nieuws. Ik zal je helpen: verzin iets wat daadwerkelijk hout snijdt. Voor de rest zit er best een goede kop op.²
Kijk eens aan. 'faciliteer waar mogelijk.' Dat is je natte droom he. islamietjes die gefaciliteerd worden in hun sprookjesdrang naar onderwerping van het andere volk.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We draaien nu ook aan de knoppen. Maar ik waardeer je dappere opstelling. Ik kijk er anders tegenaan. Accepteer de nieuwe realiteit en faciliteer waar mogelijk.²
Onderaan de streep is het ook in het belang van de samenleving. Blije Moslims zijn productieve Moslims. Wel moet het me van het hart dat goed buurschap wel heel erg van één kant moet komen hier in Nederland. Ik breng elk suikerfeest met veel liefde en plezier een bord met overheerlijke zelfgemaakte zoetigheden naar de buren. Maar eens iets terugkrijgen zit er niet in.quote:Op zondag 2 februari 2025 00:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk eens aan. 'faciliteer waar mogelijk.' Dat is je natte droom he. islamietjes die gefaciliteerd worden in hun sprookjesdrang naar onderwerping van het andere volk.
Pardon?quote:Ziek in je kop, dat ben je. Dwaas.
Dat staat in de OP: in het kader van de lessen Levensbeschouwing (in de kerndoelen ook wel eens Geestelijke Stromingen genoemd).quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:13 schreef Droopie het volgende:
Waarom dan wel een Iftar?
Dat getuigt van hypocrisie.
Punt is dat we allang alle speciaal onderwijs met geloofsachtergronden hadden moeten schrappen. Maar dat doen we ook niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:42 schreef Alpha0 het volgende:
En als je heel objectief kijkt en leest zijn de argumenten van MRWN eigenlijk niet eens zo gek. Cobbenhagenlyceum had bijvoorbeeld gewoon eerlijk moeten zeggen dat ze katholiek zijn en dus geen ruimte geven aan andere religies maar daar zijn ze te laf voor. Punt is natuurlijk dat we ons zelf als maatschappij in de hoek hebben geschilderd door dat volk de ruimte te geven en we nu keer op keer hun cultuur in onze snufferd gedrukt krijgen. Het is zó onze eigen schuld.
Met dank aan CDA, CU en SGP.quote:Op zondag 2 februari 2025 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Punt is dat we allang alle speciaal onderwijs met geloofsachtergronden hadden moeten schrappen. Maar dat doen we ook niet.
Hier hebben ze gewoon gelijk in, het is niet echt respectvol om je als organisatie alleen de leuke delen van een godsdienst toe te eigenen.quote:Volgens de woordvoerder voert de school geen consequent beleid door wel een iftar te organiseren, maar bidden niet toe te staan.
Radicale gewelddadige mensen zijn eisers, maar gaan met hun eisen niet naar de sterkere duo's, want ze weten dat hun eisen dan niet ingewilligd worden, met als gevolg dat zij dan hun woede bekoelen op lichamelijk gehandicapten.quote:Op zondag 2 februari 2025 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Onderaan de streep is het ook in het belang van de samenleving. Blije Moslims zijn productieve Moslims. Wel moet het me van het hart dat goed buurschap wel heel erg van één kant moet komen hier in Nederland. Ik breng elk suikerfeest met veel liefde en plezier een bord met overheerlijke zelfgemaakte zoetigheden naar de buren. Maar eens iets terugkrijgen zit er niet in.²
In hetzelfde Tilburg gaan de bw niet meer naar zulke vieringen toe als vrouwen en mannen gescheiden moeten zitten.quote:Op zondag 2 februari 2025 09:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hier hebben ze gewoon gelijk in, het is niet echt respectvol om je als organisatie alleen de leuke delen van een godsdienst toe te eigenen.
Dacht sowieso dat die iftar-hype in organisaties inmiddels wel op zijn retour was.
Mwa, geen bier mogen drinken, in een jurk rond moeten lopen, er allemaal hetzelfde uit moeten zien, continu met je vochtige derrière in de lucht op een kleedje moeten knielen om het gejammer van één of andere bebaarde brulaap aan te moeten horen en jezelf in een bus opblazen omdat ze in de bedrijfskantine geen halal voer serveren klinkt niet echt aantrekkelijk moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er is niets aantrekkelijk aan de islam.
Tenzij je man bent.
Je vergeet het voornaamste en erg aantrekkelijk punt voor de geïndoctrineerde incelmannetjes dat er uithuwelijking plaats vind. In de normale relatiemarkt vind geen van die losers in Nederland normaliter een partner.quote:Op zondag 2 februari 2025 09:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Mwa, geen bier mogen drinken, in een jurk rond moeten lopen, er allemaal hetzelfde uit moeten zien, continu met je vochtige derrière in de lucht op een kleedje moeten knielen om het gejammer van één of andere bebaarde brulaap aan te moeten horen en jezelf in een bus opblazen omdat ze in de bedrijfskantine geen halal voer serveren klinkt niet echt aantrekkelijk moet ik zeggen.
Het is chantage… Maar zeg er niets van, want islamofobie is het grootste probleem!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Meest misselijke vind ik de oproepen om de directeur te ‘benaderen’. Krijg daar Paty flashbacks van.
Je lijkt het wat sarcastisch te brengen maar ik deel je mening zeker. We moeten hier oorzaak en gevolg niet gaan omdraaien. Je mag in het fietsenrek meisjes penetrereren en zowat een drugskartel opstarten. Maar oh wee als je wilt bidden.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is chantage… Maar zeg er niets van, want islamofobie is het grootste probleem!
van wie mag dat dan? Of loop je weer eens slap te lullen?quote:Op zondag 2 februari 2025 10:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je mag in het fietsenrek meisjes penetrereren en zowat een drugskartel opstarten. Maar oh wee als je wilt bidden.
Gekkigheid.²
Doe niet zo idioot: als de school je betrapt terwijl je daar aan neuken of dealen bent heb je nog veel meer gezeik.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je lijkt het wat sarcastisch te brengen maar ik deel je mening zeker. We moeten hier oorzaak en gevolg niet gaan omdraaien. Je mag in het fietsenrek meisjes penetrereren en zowat een drugskartel opstarten. Maar oh wee als je wilt bidden.
Gekkigheid.²
Grote kans dat jouw eerste kus ook tussen wat Gazelle oma fietsjes was. Laten we elkaar geen mietje noemen aub.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doe niet zo idioot: als de school je betrapt terwijl je daar aan neuken of dealen bent heb je nog veel meer gezeik.
Je onderschat hier wel dat een deel van de autochtone Europeanen, vooral in West-Europese landen, helaas op de hand zijn van de Islamtische gemeenschappen en als het puntje bij paaltje zou komen kiezen zij ook partij zouden kiezen voor moslims en het Westen en diens Christelijk-Joodse fundamenten de rug toe keren.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En toch zie ik het niet gebeuren. Heel Centraal en Oost-Europa is vrij van deze nonsens en zal dat ook blijven. Dat alleen al is een enorme tegenhanger.
Verder hebben die Christelijke normen en waarden Europeanen er nooit van weerhouden hele continenten te onderwerpen en vooral heel veel oorlog te voeren. Met elkaar en met iedereen. De Duitsers gingen nog als beesten tekeer tot 80 jaar geleden. Ik zie vooral een bevriezing door het WO2 trauma. Maar dat begint langzaam te ontdooien. Niet dat ik pleit voor dat we morgen oorlog gaan voeren en al helemaal niet dat we de Duitse kant op gaan, maar als de shit the fan hit twijfel ik er niet aan dat Europa nog steeds twee / drie maten te groot is.
Zweden is juist het meeste gedraaid na hun mislukte experiment. Numeriek zijn Europeanen nog steeds overal zwaar in de meerderheid en dat gaat niet ineens veranderen. Je merkt aan stemgedrag dat de opinie langzaam verandert. Dat gaat niet beter worden want a) de moslims beginnen zich steeds kutter te gedragen en b) de levensomstandigheden zijn er niet beter op geworden. Er komt een tijd dat we het in rap tempo niet meer gaan accepteren en daar zijn we nu langzaam naar aan het toewerken.
Ik heb goede hoop
Gisteren nog een discussie met @Hexagon over gehad. Islam is simpelweg een zeer gevaarlijke ideologie. Vrijheid van godsdienst zou beperkt moeten worden tot binnen de basisnormen van onze maatschappij. Maar daar gaan ook die Christenen voor liggen natuurlijk, samen met GL/PvdA D66 cs.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
Bidden doet men maar thuis of in de moskee. En waarom worden er überhaupt iftars georganiseerd op Nederlanders scholen?
Daarnaast is het ook zorgwekkend dat Muslim Rights Watch hier weer bij betrokken is. Dit is dezelfde beweging die tijdens de pro-Palestina demonstraties met eigen groepjes security komt aanzetten die de rol van politie denken te kunnen vervullen.
[..]
Je onderschat hier wel dat een deel van de autochtone Europeanen, vooral in West-Europese landen, helaas op de hand zijn van de Islamtische gemeenschappen en als het puntje bij paaltje zou komen kiezen zij ook partij zouden kiezen voor moslims en het Westen en diens Christelijk-Joodse fundamenten de rug toe keren.
De Islam is zeker een gevaarlijke ideologie voor de Westerse samenleving en inderdaad bij partijen als GroenLinks-PvdA en D66 en diens electoraat zijn helaas mensen terug te vinden die de Islam willen faciliteren en zich meer thuis lijken te voelen bij de Islamtische culturen dan de Westerse en diens Christelijk-Joodse fundamenten. Daarom hekelen deze mensen ook vaak Christenen of het Christendom en zien Israël als land liever verdwijnen.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gisteren nog een discussie met @:Hexagon over gehad. Islam is simpelweg een zeer gevaarlijke ideologie. Vrijheid van godsdienst zou beperkt moeten worden tot binnen de basisnormen van onze maatschappij. Maar daar gaan ook die Christenen voor liggen natuurlijk, samen met GL/PvdA D66 cs.
Islam is betonrot voor onze maatschappij. En ja, de Westerse maatschappij is veel beter dan wat de Islam te bieden heeft. Waarom denk je anders dat zovelen hier naartoe willen komen en niemand in de rij staat om naar Afghanistan te vertrekken op een enkeling na.
Tja, vrijheid van godsdienst gaan inperken als in dat je mensen zonder noodzaak gaat verbieden te bidden, dat doet ons weer wat meer op Afghanistan lijken.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gisteren nog een discussie met @:Hexagon over gehad. Islam is simpelweg een zeer gevaarlijke ideologie. Vrijheid van godsdienst zou beperkt moeten worden tot binnen de basisnormen van onze maatschappij. Maar daar gaan ook die Christenen voor liggen natuurlijk, samen met GL/PvdA D66 cs.
Islam is betonrot voor onze maatschappij. En ja, de Westerse maatschappij is veel beter dan wat de Islam te bieden heeft. Waarom denk je anders dat zovelen hier naartoe willen komen en niemand in de rij staat om naar Afghanistan te vertrekken op een enkeling na.
Op welke manier wordt de vrijheid van godsdienst ingeperkt? Een openbare school is simpelweg geen plek om te bidden of voor speciale gebedsruimtes. Dat geldt voor alle religieuze stromingen.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, vrijheid van godsdienst gaan inperken als in dat je mensen zonder noodzaak gaat verbieden te bidden, dat doet ons weer wat meer op Afghanistan lijken.
Is dit de gay parade nieuwe stijl?quote:Op zondag 2 februari 2025 10:53 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Dan krijg je dit soort heulen-met-de-vijand-gedrag idd.
Als je iets gaat verbieden moet daar een duidelijke goede reden voor zijn. Die zie ik niet. Het is een "probleem" oplossen dat er niet is. Dat doen ze in totalitaire landen als Afghanistan ook.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke manier wordt de vrijheid van godsdienst ingeperkt? Een openbare school is simpelweg geen plek om te bidden of voor speciale gebedsruimtes. Dat geldt voor alle religieuze stromingen.
En ik wil ook wel de reden uitleggen waarom dit zo is: op een openbare school zouden kinderen en jongeren van verschillende achtergronden samen moeten kunnen komen. Dus dient neutraliteit te worden beschermd.
Als ouders een specifieke religieuze inslag willen in het onderwijs van hun kind zijn er daar genoeg andere opties voor buiten het openbare onderwijs.
Ik protesteer!quote:Op zondag 2 februari 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke manier wordt de vrijheid van godsdienst ingeperkt? Een openbare school is simpelweg geen plek om te bidden of voor speciale gebedsruimtes. Dat geldt voor alle religieuze stromingen.
En ik wil ook wel de reden uitleggen waarom dit zo is: op een openbare school zouden kinderen en jongeren van verschillende achtergronden samen moeten kunnen komen. Dus dient neutraliteit te worden beschermd.
Als ouders een specifieke religieuze inslag willen in het onderwijs van hun kind zijn er daar genoeg andere opties voor buiten het openbare onderwijs.
Nee man. Bidden hoort op voorgeschreven tijdstippen. Dus dat is ook gewoon tijdens het werk of op school.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
Bidden doet men maar thuis of in de moskee.
Net zoals er kerstdiners en paasontbijtjes worden gegeven. We are here to stay joh. Ik vind het mooi om te zien dat dit steeds meer gemeengoed wordt.quote:En waarom worden er überhaupt iftars georganiseerd op Nederlanders scholen?
Islamisering is geen goeie reden. OK, weten we dat ook weer.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je iets gaat verbieden moet daar een duidelijke goede reden voor zijn. Die zie ik niet. Het is een "probleem" oplossen dat er niet is. Dat doen ze in totalitaire landen als Afghanistan ook.
Vrijheid van godsdienst is geen allesomvattend recht om maar te doen en laten wat je wilt.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, vrijheid van godsdienst gaan inperken als in dat je mensen zonder noodzaak gaat verbieden te bidden, dat doet ons weer wat meer op Afghanistan lijken.
Jij wordt moslim als je een ander zie bidden?quote:Op zondag 2 februari 2025 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Islamisering is geen goeie reden. OK, weten we dat ook weer.
Heb je het bericht niet gelezen? Bidden is toegestaan. Bepaalde rituelen niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die heb ik net gegeven: het behouden van de neutraliteit. Nogmaals het gaat om een openbare school.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je iets gaat verbieden moet daar een duidelijke goede reden voor zijn. Die zie ik niet. Het is een "probleem" oplossen dat er niet is. Dat doen ze in totalitaire landen als Afghanistan ook.
Natuurlijk zie jij het probleem niet…quote:Op zondag 2 februari 2025 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er precies zo erg aan wat die leerling in het fietsenhok deed?quote:Op zondag 2 februari 2025 11:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk zie jij het probleem niet…
"Behouden van de neutraliteit" is holle retoriek als je niet duidelijk maakt hoe die school nu zo gebukt gaat onder die in het fietsenhok biddende leerling.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die heb ik net gegeven: het behouden van de neutraliteit. Nogmaals het gaat om een openbare school.
Het lijkt er sterk op dat het jou dwars lijkt te zitten dat de Islam niet wordt gefaciliteerd, maar dit heeft niets te maken met de vrijheid van religie, laat staan een totalitaire samenleving. Ook in samenleving waar de vrijheid van religie wordt gehanteerd, heb je plekken die neutraal moeten blijven.
Nee, maar als jij niet wil inzien dat het hier nooit bij blijft en daarna andere islamitische gebruiken en regels afgedwongen gaan worden heb ik nog een brug te koopquote:Op zondag 2 februari 2025 11:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij wordt moslim als je een ander zie bidden?
Heb je echt gelijk in. Maar je kan het beter embracen. Want het staat te gebeuren. Sterker nog, het is al in volle gang.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar als jij niet wil inzien dat het hier nooit bij blijft en daarna andere islamitische gebruiken en regels afgedwongen gaan worden heb ik nog een brug te koop.
Dus dan wil jij maar maatregelen invoeren die uit Afghanistan lijken te komen, zoals verbieden te bidden, dan kunnen moslims dat niet meer doen.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar als jij niet wil inzien dat het hier nooit bij blijft en daarna andere islamitische gebruiken en regels afgedwongen gaan worden heb ik nog een brug te koop.
Bewijs, alle andere landen waar de islam woekert.
Nee hoor, bidden hoort in de moskee. En als je samenleving naar je hand wilt zetten en overal jouw religie tot de leidraad wil bestempelen, dan is het misschien tijd naar een land te gaan waar alles in het teken staat van de Islam.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee man. Bidden hoort op voorgeschreven tijdstippen. Dus dat is ook gewoon tijdens het werk of op school.
[..]
Net zoals er kerstdiners en paasontbijtjes worden gegeven. We are here to stay joh. Ik vind het mooi om te zien dat dit steeds meer gemeengoed wordt.²
Er is zeker gevaar dat de Islam zich op die manier verder kan verspreiden.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij wordt moslim als je een ander zie bidden?
Zulke leerlingen zijn beter op hun plek op een Islamtische school.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er precies zo erg aan wat die leerling in het fietsenhok deed?
[..]
"Behouden van de neutraliteit" is holle retoriek als je niet duidelijk maakt hoe die school nu zo gebukt gaat onder die in het fietsenhok biddende leerling.
Lulkoek, alleen verbieden op openbare scholen etc, wat je thuis doet moet je zoals altijd helemaal zelf weten.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus dan wil jij maar maatregelen invoeren die uit Afghanistan lijken te komen, zoals verbieden te bidden, dan kunnen moslims dat niet meer doen.
Het is ergens wel bijzonder dat je het verdedigen van neutraliteit wilt vergelijken met Afghanistan en ruimte maken voor de Islam probeert te verdedigen. Dan zit jij met jouw standpunt namelijk het meest in de richting van de Afghaanse samenleving.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus dan wil jij maar maatregelen invoeren die uit Afghanistan lijken te komen, zoals verbieden te bidden, dan kunnen moslims dat niet meer doen.
Een ritueel, dat dagelijks uitgevoerd gaat worden? Lijkt mij logisch dat je zoiets direct dient te stoppen voordat andere moslims zich gaan aansluiten (deels vanwege peer pressure, want anders geen goede moslim). Vervolgens menen ze rechten te hebben en willen ze niet gestoord worden, ook niet als iemand gewoon zijn fiets wil pakken. Dan is de lokatie niet meer goed genoeg en eist men een gebedsruimte…quote:Op zondag 2 februari 2025 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er precies zo erg aan wat die leerling in het fietsenhok deed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |