Ze zijn wel weggehaaldquote:Op woensdag 22 januari 2025 14:38 schreef NailQueen het volgende:
Het Eurovision account heeft ook nog niets over Moldavi geplaatst.
Ik heb zo'n idee dat het animo niet zo heel hoog ligt dit jaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:24 schreef TheVulture het volgende:
Morgen de kaartverkoopGaan meer mensen van hier het proberen?
Ah jammer niet de halve finale met Nederland, maar het is iets!quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:15 schreef TheVulture het volgende:
Nou wat een feest, maar we hebben in ieder geval twee kaartjes voor de 2e halve finale. Mijn vriend werd er bij de 1e halve finale uitgegooid toen ie wilde afrekenen
Ja precies... en hopelijk komt er nog wat vrijquote:Op woensdag 29 januari 2025 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah jammer niet de halve finale met Nederland, maar het is iets!
De semi’s gingen niet zo heel hard volgens mij (ik had ook even meegekeken, maar alleen met interesse voor de finale), dus misschien zitten er wel mensen met tickets die nog niet weten hoeveel reis en verblijf verder kosten.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja precies... en hopelijk komt er nog wat vrij
Ja ik wacht maar even op de oficiele resale-site (hopelijk zoiets als in Turijn), want mijn code is nu sowieso ongeldig en die van mijn vriend werkt ook ineens niet meer ondanks dat hij geen kaarten heeft.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De semi’s gingen niet zo heel hard volgens mij (ik had ook even meegekeken, maar alleen met interesse voor de finale), dus misschien zitten er wel mensen met tickets die nog niet weten hoeveel reis en verblijf verder kosten.
https://www.telegraaf.nl/(...)ven-minuten-verkochtquote:Op woensdag 29 januari 2025 12:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De semi’s gingen niet zo heel hard volgens mij (ik had ook even meegekeken, maar alleen met interesse voor de finale), dus misschien zitten er wel mensen met tickets die nog niet weten hoeveel reis en verblijf verder kosten.
Mja eerlijk n goed liedje maakt het ook niet meteen een goed jaarquote:Op zondag 16 februari 2025 14:33 schreef NailQueen het volgende:
Normaal ga ik er fel tegen in als men zegt dat het een slecht jaar is. Maar deze keer kan ik er niet om heen dat het tot nu toe geen best jaar is. Hopelijk brengt Claude of een Frankrijk hier nog verandering in
Bekijk deze YouTube-video
Nee, maar het helpt voor de algemene indruk wel als er n of twee liedjes tussen zitten waarvan je oprecht hoopt dat ze meedoen om de overwinning.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:20 schreef Meke het volgende:
[..]
Mja eerlijk n goed liedje maakt het ook niet meteen een goed jaar
Oh dat absoluutquote:Op zondag 16 februari 2025 15:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar het helpt voor de algemene indruk wel als er n of twee liedjes tussen zitten waarvan je oprecht hoopt dat ze meedoen om de overwinning.
Dit jaar vind ik overigens niet zo slecht, maar we hebben wel voornamelijk subtoppers tot nu toe.
Kan me niet voorstellen dat we de winnaar al hebben gehoord. Wie moet dat dan zijn? Er is geen inzending die er echt bovenuit steekt.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:57 schreef Thrts het volgende:
Ja eens, tot nu toe niet zon denderend jaar nee. Ben benieuwd of we de winnaar al gehoord hebben. Ik hoop gewoon niet dan Zweden straks weer gaat winnen met Mans.
Als ik m'n geld er op moest zetten zou ik gokken dat we de winnaar op 15 maart voor het eerst gaan horen in een stadion in Frankrijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat we de winnaar al hebben gehoord. Wie moet dat dan zijn? Er is geen inzending die er echt bovenuit steekt.
De favorieten van de bookmakers zijn bijna allemaal landen die hun lied nog moeten bekendmaken.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik m'n geld er op moest zetten zou ik gokken dat we de winnaar op 15 maart voor het eerst gaan horen in een stadion in Frankrijk.
Of volgende week donderdag. Een mens mag hopen.
Dat denk ik dus ook. Ik ken de zangeres niet maar Frankrijk gooit er de laatste jaren flink geschut tegen aan. Zij willen echt graag winnen. En die winnaarsmentaliteit mis ik bij een groot aantal landen.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik m'n geld er op moest zetten zou ik gokken dat we de winnaar op 15 maart voor het eerst gaan horen in een stadion in Frankrijk.
Of volgende week donderdag. Een mens mag hopen.
De vraag “wat vind je er zelf van?” is niet gesteld zo te zien.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:39 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Lumo alles dat we nodig hadden dit jaar
Als voormalig student art & design wil ik bij dezen even zeggen what the actual fuck.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:39 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat hebben we inderdaad heel hard nodig, als je het veld zo ziet. Variatie in het Eurovisie veld is enorm belangrijk.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:07 schreef Nexum het volgende:
Ik hoop echt dat dit inderdaad teruggedraaid wordt. De kwaliteit dit jaar is echt zwaar ruk en ik ben er van overtuigd dat dit 1 van de grootste redenen is. Je moet een balans hebben en die balans is er niet meer, veels te veel landen gaan voor flashy en een heel hoog ‘ironisch’ gehalte waardoor de liedjes zelf totaal niet meer memorabel zijn.
[ x ]
Dat is een keuze... Geen goede, maar het is een keuze.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:39 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zou het de Fransen wel een keer gunnenquote:Op maandag 17 februari 2025 21:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ik ken de zangeres niet maar Frankrijk gooit er de laatste jaren flink geschut tegen aan. Zij willen echt graag winnen. En die winnaarsmentaliteit mis ik bij een groot aantal landen.
Dit zijn de repetities op maandagmiddag enzo toch? Het nut ervan om die nagenoeg geheim te houden, ontgaat me nogal. Aangezien in de avond er tienduizenden mensen in de zaal zijn of naar de stream kijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:42 schreef Greys het volgende:
Jup, vorig jaar konden wij nog iig via de online press stream die maandag/woensdag/vrijdagmiddag generale zien. Maar zelfs dat niet meer dit jaar dus. Hij wordt zelfs niet gestreamd in het press center ter plaatse. Alles om lekken te voorkomen. Dat snap ik dan weer wel. Maar persaccreditatie had al weinig meerwaarde meer en nu ng minder.
Ja. Heb even teruggezocht en die mochten we de vorige keer met de press stream gewoon nog meekijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit zijn de repetities op maandagmiddag enzo toch? Het nut ervan om die nagenoeg geheim te houden, ontgaat me nogal. Aangezien in de avond er tienduizenden mensen in de zaal zijn of naar de stream kijken.
Ja, het zal officieel wel voor het welzijn van de artiesten zijn. Maar je komt nu wel op het punt dat er voor de Boulevard’s e.d. van deze wereld zelfs op de avond voor de show weinig meer voor te beschouwen is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Heb even teruggezocht en die mochten we de vorige keer met de press stream gewoon nog meekijken.
Sterker nog, er werd her en der gemopperd dat we toen 'pas' mee mochten kijken haha. En nu dus zelfs die niet meer.
Aran mag zelf wel naar die middagrepetitie, hij mag er alleen niks filmen. Hij mag het omschrijven. En pers mag dan geen foto's maken, Eurovision zal dat vast zelf weer wl doen. Alle views voor hen. Precies hoe ze het wilden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het zal officieel wel voor het welzijn van de artiesten zijn. Maar je komt nu wel op het punt dat er voor de Boulevard’s e.d. van deze wereld zelfs op de avond voor de show weinig meer voor te beschouwen is.
De Head of Delegation van Duitsland is het in ieder geval met je eensquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:07 schreef Nexum het volgende:
Ik hoop echt dat dit inderdaad teruggedraaid wordt. De kwaliteit dit jaar is echt zwaar ruk en ik ben er van overtuigd dat dit 1 van de grootste redenen is. Je moet een balans hebben en die balans is er niet meer, veels te veel landen gaan voor flashy en een heel hoog ‘ironisch’ gehalte waardoor de liedjes zelf totaal niet meer memorabel zijn.
[ x ]
Ja en het is best wel gek, want eigenlijk zou je denken dat juist door Nemo en Loreen's winsten het gehalte aan jurybait liedjes juist zou toenemen, omdat je als televotemagneet bijna niet meer kunt winnen. Maar nu gaat iedereen voor gek, flashy, ironisch, kitsch. En dat is niet erg als het n, twee of zelfs drie keer gebeurt, maar nu lijken bijna 10+ landen er aan te geloven.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:09 schreef molloot200 het volgende:
Ik merk een trend die ik niet zo heel tof vind. En ik denk dat dat allemaal bij Kaarija is begonnen. Maar de ESF-schrijvers vinden het blijkbaar tegenwoordig leuk om zo veel mogelijk stijlen en tempo’s in 1 nummer te stoppen. Meh
Nemo was toch ook een verzameling stijlen en tempo's? En het jury bait-nummer van Oostenrijk nu ook. Ik hoor dan toch een stuk liever een televote-nummer als Bara Bada Bastu. Dat is tenminste een liedje ipv "hoor eens hoe hoog ik kan zingen en hoeveel stijlen ik aan elkaar kan plakken".quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja en het is best wel gek, want eigenlijk zou je denken dat juist door Nemo en Loreen's winsten het gehalte aan jurybait liedjes juist zou toenemen, omdat je als televotemagneet bijna niet meer kunt winnen. Maar nu gaat iedereen voor gek, flashy, ironisch, kitsch. En dat is niet erg als het n, twee of zelfs drie keer gebeurt, maar nu lijken bijna 10+ landen er aan te geloven.
Ik zeg niet dat we terug moeten naar het tijdperk waarin elk land commercile radio inzendingen stuurt, maar ik denk dat ik de plank niet mis sla als ik zeg dat we weer wat ''normalere'' inzendingen er tussen mogen krijgen. En dan voornamelijk wanneer het aankomt op de liedjes zelf. Want heel veel landen moeten het nu ook hebben van de live acts.
Het zal ook wel het effect van Joost en in mindere mate Krij en Baby Lasagna zijn. Al die zero dot zero zero threes maken het aantrekkelijk voor artiesten om iets in dat genre in te zenden. En voor het merendeel van de landen is meedoen voor de winst toch niet reel, en is dit de makkelijkste route naar de finale.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja en het is best wel gek, want eigenlijk zou je denken dat juist door Nemo en Loreen's winsten het gehalte aan jurybait liedjes juist zou toenemen, omdat je als televotemagneet bijna niet meer kunt winnen. Maar nu gaat iedereen voor gek, flashy, ironisch, kitsch. En dat is niet erg als het n, twee of zelfs drie keer gebeurt, maar nu lijken bijna 10+ landen er aan te geloven.
Ik denk dat ls dat gebeurt, het vooral komt doordat de televote-nummers meer evenredig stemmen bij elkaar wegkapen. Er is dit jaar (nog) niet echt een overweldigende frontrunner op dat gebied zoals dat bij Oekrane was in ‘22, Finland in ‘23 en, na onze DQ, Kroati in ‘24.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 06:58 schreef Em31 het volgende:
Je kan zo ook al bijna weer raden dat de jury de winnaar gaat ‘bepalen’. Lijkt me ook niet echt positief als dat keer op keer gaat gebeuren de komende jaren.
Als ze dan nog zo veel jurypunten aan Mans gaan geven zou ik wel gek worden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:18 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk dat ls dat gebeurt, het vooral komt doordat de televote-nummers meer evenredig stemmen bij elkaar wegkapen. Er is dit jaar (nog) niet echt een overweldigende frontrunner op dat gebied zoals dat bij Oekrane was in ‘22, Finland in ‘23 en, na onze DQ, Kroati in ‘24.
Daar staat ook tegenover dat we nu met Nederland, Oostenrijk, vermoedelijk ook Frankrijk, Zweden en Zwitserland typische jurynummers hebben waar de puntenverdeling ook wat gelijkmatiger zal zijn dan de collectieve douze-points-fap in ‘23. Ik verwacht dat het allemaal veel dichter op elkaar gaat liggen.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel mee gaat vallen hoor... er is niet zoveel support voor Isral dit keer als vorig jaarquote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:04 schreef Greys het volgende:
En laten we ons niet vergissen in de televotes die Isral heus wel weer gaat krijgen, ongeacht het lied.
Ik denk het echt alsnog.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:21 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel mee gaat vallen hoor... er is niet zoveel support voor Isral dit keer als vorig jaar
Clinequote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:25 schreef usagi414 het volgende:
Ze proberen Celine Dion erbij te krijgen dit jaar
[ x ]
Oh jaaaaa.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:25 schreef usagi414 het volgende:
Ze proberen Celine Dion erbij te krijgen dit jaar
[ x ]
Leuk dat je dit doet.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:40 schreef NailQueen het volgende:
Oh ja nog even mijn lijstje met terugkerende artiesten van dit jaar. Alle artiesten zijn bekend en de nationale finales zijn voorbij. In de nationales finales kwamen maar liefst 33 oude gezichten terug. Hiervan hebben 2 artiesten een ticket gescoord naar het podium in Basel. Daarnaast zien we in Basel een oude bekende terug als presentatrice.
Dit is het eindresultaat met maar liefst 67 namen die we dit seizoen terugzagen.
Ja, dan ben ik maar even die vermoedens-van-matchfixing man, maar ik geloof er niets van dat dit allemaal willekeurig gaat. Ook vorig jaar niet, toen Zweden zich met een inzending zonder winstkansen opofferde om hun eindeloze reeks aan goede startposities (zelfs Tusse mocht als 25e) onopvallend te doorbreken, en van de gelegenheid gebruik te maken om de producer uit Zweden (goh) via nieuwe regels meer macht te geven.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:27 schreef Greys het volgende:
Cola door m'n neus naar buiten om de 'vastzittende' quote-tekens.
Nee, die Martin is zo gek als een deur, en hij heeft tot nu toe geen enkele blijk gegeven niet te doen wat zijn Zweedse collega’s hem opdragen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:31 schreef NailQueen het volgende:
Durven we hem de voordeel van de twijfel te geven?
Never forget z'n ellenlange uiting van liefde en adoratie voor de Evil Martin. Dus inderdaad, nog even geen voordeel van de twijfel.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, die Martin is zo gek als een deur, en hij heeft tot nu toe geen enkele blijk gegeven niet te doen wat zijn Zweedse collega’s hem opdragen.
quote:
Oh bij quoten verdwijnt de tweet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Fred_B het volgende:
Dit is geen parodie. De nieuwe Martin over de andere Martin:
[ x ]
Ja, ik vind ook wel het n en ander van de bobo’s bij de FIFA enzo. Maar wat wij leuk vinden wordt dus geleid door dit soort halvegarenquote:Op woensdag 19 maart 2025 10:39 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Oh bij quoten verdwijnt de tweet.
Dit was hem:
[ x ]
Spaanse fans koken van woede (en dat gebeurt toch niet snel) en de unanieme mening is dat het een prutser eerste klas is. Kortom, zeer geschikt voor een prominente positie bij de EBU.quote:Ana Mara Bordas van de Spaanse omroep RTVE is de nieuwe voorzitter van de EBU Reference Group #songfestival
Waar kan je dit zien?quote:Op zondag 23 maart 2025 14:11 schreef Jason22 het volgende:
Volgens het NPO uitzendschema is de eindtijd van de finale om 00.55 uur. Dat is eerder dan andere jaren, of niet?
Ook opvallend is dat er op NPO1 een reclameblok van 4 minuten te zien is na het einde van alle liedjes (rond 23.20 uur). Dat is volgens mij nog niet eerder gebeurd hier in Nederland (in andere landen wel want daarvoor wordt die ruimte speciaal gecreerd).
Ook dinsdag en donderdag staat een reclameblok ingepland. Maar dan vlak voor het einde waarna de uitzending weer 10 minuten verdergaat.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:52 schreef Jason22 het volgende:
[..]
https://ster.nl/media/a4dpv5vz/npo-1-mei-2025.pdf
Voor 2026 al 20 miljoen euro en vanaf 2027 moeten de publieke omroepen ruim 150 miljoen euro per jaar bezuinigen.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:34 schreef NailQueen het volgende:
Heeft het kabinet nog iets gezegd over bezuinigen bij de npo? Ik heb dat niet zo in de gaten gehouden maar dat zou misschien een reden kunnen zijn voor de reclames.
In beide gevallen vreemd inderdaad. De Zaterdagavondshow is veel te lang, en dan is een onderbreking niet zo’n bezwaar. Bij de semi’s voelt dat laatste stukje van 10 minuten wel als vrij kort, voor de qualifiers, de recap, de afsluiting en alles.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:30 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ook dinsdag en donderdag staat een reclameblok ingepland. Maar dan vlak voor het einde waarna de uitzending weer 10 minuten verdergaat.
Wel apart als dit zo is.
Apart inderdaad die reclame tijdens de semi’s. Voor de finale is is een reclameblok niet echt een probleem. Meestal worden er dan van die ‘fillers’ afgespeeld van hoe het podium werd opgebouwd bijvoorbeeld of hoe de puntentelling de afgelopen jaren ging.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In beide gevallen vreemd inderdaad. De Zaterdagavondshow is veel te lang, en dan is een onderbreking niet zo’n bezwaar. Bij de semi’s voelt dat laatste stukje van 10 minuten wel als vrij kort, voor de qualifiers, de recap, de afsluiting en alles.
Ja, als je zo een half miljoen binnenharkt, kun je een leuke act samenstellenquote:Op zondag 23 maart 2025 19:25 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Apart inderdaad die reclame tijdens de semi’s. Voor de finale is is een reclameblok niet echt een probleem. Meestal worden er dan van die ‘fillers’ afgespeeld van hoe het podium werd opgebouwd bijvoorbeeld of hoe de puntentelling de afgelopen jaren ging.
En 27.000 euro voor een spotje van 30 seconden, dat betekent dus dat de NPO in 4 minuten toch twee ton bij elkaar spaart.
1 april?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:49 schreef Cee het volgende:
Geen Eurojury dit jaar.![]()
https://x.com/eurovoix/status/1904451633846620427?s=46
Ja dat denk (en hoop) ik ook.quote:
Lijkt me niet echt als je de tweet van een van de organisatoren leest.quote:
Dat zou natuurlijk altijd kunnen, maar wel opvallend zijn bij een verder serieuze site als Eurovoix.quote:
Hmm nee, zou een beetje een vreemde grap zijn dan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:33 schreef Cee het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt als je de tweet van een van de organisatoren leest.
https://x.com/anthonygranger2/status/1904453318161613264?s=46
Kan me voorstellen dat het best veel werk is om in al die landen een paar representatieve juryleden te vinden, en ook te zorgen dat ze echt serieus die nummers gaan beoordelen. In Nederland rollen de Ralf Mackenbachs en Ingrid Simonsen over elkaar heen om dit te doen, maar in Moldavi geven ze natuurlijk geen fuck.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk altijd kunnen, maar wel opvallend zijn bij een verder serieuze site als Eurovoix.
https://x.com/anthonygran(...)l0kO3D_wfYnZbrNLmumQ
Teleurstellend en verrassend nieuws wel als het zo is. Ik begrijp het dan ook niet helemaal, want dit is toch wel het onderwerp dat hun site op de kaart zet. Die wordt nu vooral gevuld door Man Bijt Hond-nieuwtjes als dat de artiest van Kroati zijn postcard opneemt en dat de artiest van San Marino naar de Spaanse preparty gaat. Nu heb ik geen idee hoeveel tijd ze in de Eurojury steken, en ik moet ook oppassen te veroordelen hoe andere mensen hun eigen vrije tijd invullen. Maar ik zou het sowieso jammer vinden.
En ik denk overigens ook wel dat ze dit dan ook iets eerder hadden kunnen melden, zodat een andere site dit had kunnen oppikken.
Van Songfestivalweblog:quote:Op zondag 23 maart 2025 16:52 schreef Jason22 het volgende:
[..]
https://ster.nl/media/a4dpv5vz/npo-1-mei-2025.pdf
Nee ik ken echt niet iedereen en ik heb daar echt geen tijd voor, sorry.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:29 schreef Fred_B het volgende:
Kunnen wij geen alternatief voor de Nederlandse punten doen van de Eurojury? @:greys jij kent toch iedereen uit het ESF-wereldje?
Matt heeft ook nogal wat anders aan z'n hoofd met zijn gezondheid en onlangs met de branden enzo waar hij woont.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:49 schreef NailQueen het volgende:
Had EscUnited het niet kunnen overnemen?
Ah oke ik wist niet dat Matt in LA woontquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Matt heeft ook nogal wat anders aan z'n hoofd met zijn gezondheid en onlangs met de branden enzo waar hij woont.
Het is allemaal best enorm veel werk waarvan mensen denken 'oh ja leuk' en het een week later alweer allemaal vergeten zijn (voor m'n gevoel).
Ja, dankbaar werk is het absoluut niet, zeker voor anderhalve man en een paardenkop aan publiek. Wat dat betreft ook respect voor allerlei figuren die meerdere video’s in de week maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Matt heeft ook nogal wat anders aan z'n hoofd met zijn gezondheid en onlangs met de branden enzo waar hij woont.
Het is allemaal best enorm veel werk waarvan mensen denken 'oh ja leuk' en het een week later alweer allemaal vergeten zijn (voor m'n gevoel).
Het liep bij hem zelf geloof ik goed af maar hij had er wel veel stress van en hij ging qua gezondheid al niet zo heel goed.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:17 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ah oke ik wist niet dat Matt in LA woont
- recapquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Van Songfestivalweblog:
"Een woordvoerder van AVROTROS heeft aan deze website bevestigd dat er reclame te zien zal zijn op NPO1 tijdens de uitzending van Eurovisie Songfestival. “Het klopt dat er dit jaar reclameblokken te zien zijn bij de halve finales en de finale van het Eurovisie Songfestival. Het gaat om 1 reclameblok per uitzending en het blok zal te zien zijn na alle optredens en als er gestemd kan worden, voorafgaand aan de daadwerkelijke uitslag/ puntentelling. Het is een vast tijdsblok waar een groot deel van de de deelnemende landen ook overschakelt naar een reclameblok.”
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze te laat terugschakelen bij de semi resultatenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Van Songfestivalweblog:
"Een woordvoerder van AVROTROS heeft aan deze website bevestigd dat er reclame te zien zal zijn op NPO1 tijdens de uitzending van Eurovisie Songfestival. “Het klopt dat er dit jaar reclameblokken te zien zijn bij de halve finales en de finale van het Eurovisie Songfestival. Het gaat om 1 reclameblok per uitzending en het blok zal te zien zijn na alle optredens en als er gestemd kan worden, voorafgaand aan de daadwerkelijke uitslag/ puntentelling. Het is een vast tijdsblok waar een groot deel van de de deelnemende landen ook overschakelt naar een reclameblok.”
"U heeft het gemist, maar Claude kwam zo net als eerste uit de envelop!"quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze te laat terugschakelen bij de semi resultaten
Tijdens de "echte" interval act zou ik toch wel jammer vinden. Het is vaak cringe, maar het hoort er tocht echt bij. En soms zitten er ook echt pareltjes tussen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
- recap
- interval-act reclameblok
- recap
Of hoe moet ik me dit voorstellen? Ik kijk normaal al via NPO1, dus geen idee eigenlijk.
Ik zie dit ook zo gebeuren jaquote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:54 schreef Momo het volgende:
[..]
"U heeft het gemist, maar Claude kwam zo net als eerste uit de envelop!"
Ben ook benieuwd wat we hierdoor niet gaan zien inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tijdens de "echte" interval act zou ik toch wel jammer vinden. Het is vaak cringe, maar het hoort er tocht echt bij. En soms zitten er ook echt pareltjes tussen.
Geen zorgen, de echte intervalacts worden vaak wel uitgezonden. De organisatie creert ook ruimte om een aantal minuten reclame uit te zenden. Landen die dat niet willen (zoals Nederland in het verleden) krijgen een filmpje te zien over bijvoorbeeld de historie van het songfestival of hoe het podium is opgebouwd dit jaar. Gesprekjes in de greenroom kunnen vaak ook mooi als filler gebruikt worden, dus je mist niet heel veel.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tijdens de "echte" interval act zou ik toch wel jammer vinden. Het is vaak cringe, maar het hoort er tocht echt bij. En soms zitten er ook echt pareltjes tussen.
Ik denk van die opvulfilmpjes, en wellicht interviews vanuit de greenroom? Dat zou niet zo'n ramp zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd wat we hierdoor niet gaan zien inderdaad.
Ook alleen al de opmerking: "Komt lekker kijken op de zender van Belgi", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:21 schreef NailQueen het volgende:
Komt lekker kijken op de zender van Belgi(De Belg meme incoming in 3..2..1..)
Maar even serieus, het kan best te maken hebben met de bezuinigen bij de NPO. Nu kunnen ze makkelijk inkomsten werven.
Ja in Rotterdam was het dat filmpje waarin de fans bedankt werden dacht ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:13 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Geen zorgen, de echte intervalacts worden vaak wel uitgezonden. De organisatie creert ook ruimte om een aantal minuten reclame uit te zenden. Landen die dat niet willen (zoals Nederland in het verleden) krijgen een filmpje te zien over bijvoorbeeld de historie van het songfestival of hoe het podium is opgebouwd dit jaar. Gesprekjes in de greenroom kunnen vaak ook mooi als filler gebruikt worden, dus je mist niet heel veel.
Geinig dat ze hiervoor Erika’s optreden van de afternoon show hebben gebruikt omdat tijdens de finale op dat specifieke moment een seconde de Palestijnse vlag in beeld was.quote:
IJsland zou een goede opener zijn, maar ze willen meestal iets in het Engels als eerste. Dus dan komt Polen meer in aanmerking. Dat is wel de enige solo-vrouw, maar dat kan je enigszins opvangen met de direct qualifiers. Estland kan ook, maar ik sluit niet uit dat die in de finale moet worden gebruikt om Isral te neutraliseren, dus dan zullen ze hem eerder wat later plaatsen. Zweden zou op papier ook een mooie start zijn, maar ja…quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:21 schreef NailQueen het volgende:
Welke inzendingen zijn het meest kindvriendelijk om te openen? Mijn gok is op IJsland en Ierland. Estland zou wellicht ook nog kunnen.
Gokje afsluiters: Belgi of San Marino en Finland.
Maar eigenlijk boeit mij het meest waar Claude wordt neergezet.
Inderdaad. Die afsluiting van de semi was vorig jaar ook een vergiftigd geschenk. Allemaal speculatie dat we waarschijnlijk een geweldige staging hadden en daarom daar werden gezet, achteraf natuurlijk ook onzin.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat wij een mooie plek krijgen zodat het wat minder opvalt als we in de finale juist een flutplek krijgen.
Arm Belgi... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Itali stemt mee.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:42 schreef Fred_B het volgende:
De afsluiter is eigenlijk interessanter. Bijna alle liedjes uit de tweede helft zijn er wel geschikt voor. En landen als Belgi, San Marino en Azerbeidzjan kunnen wel wat hulp gebruiken, dus wellicht dat zij als laatste drie mogen (Azerbeidzjan dan in het midden).
Hetzelfde trucje als vorig jaar zou dat dan worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat wij een mooie plek krijgen zodat het wat minder opvalt als we in de finale juist een flutplek krijgen.
Nou, precies dat ja. Die geweldige staging hebben we nooit gezien. Ik vond het ontzettend zwak en het kwam volgens mij ook niet over. Terugkijkend viel Joost eigenlijk helemaal weg op dat podium.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Inderdaad. Die afsluiting van de semi was vorig jaar ook een vergiftigd geschenk. Allemaal speculatie dat we waarschijnlijk een geweldige staging hadden en daarom daar werden gezet, achteraf natuurlijk ook onzin.
Dat snap ik ook niet. Ik vind het niet zo'n sterk liedje (en hoe hij Strobe lights zingt doet me denken aan de manier waarop "midnight" wordt gezongen in Summer Jam 2003 van The Underdog Project).quote:[..]
Arm Belgi... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Itali stemt mee.
Dat zou prima kunnen. Vorig jaar hebben ze daar al mee gespeeld, en de reactie op die manipulatie onder fans en media was bijzonder lauw, ook wanneer je corrigeert voor dat er nog een paar dingen niet helemaal lekker gingen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Maar wie buiten Itali gaat dat nog als favoriet hebben? Er zijn genoeg liedjes in het vrolijke segment die meer te bieden hebben dan een drie minuten durende TV-jingle en een DJ op het podium. Dat is echt een nummer dat enorm kan profiteren als het de show mag afsluiten en in iedereens hoofd zit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef blackswangreen het volgende:
Arm Belgi... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Itali stemt mee.
Dat het niet overkwam is aantoonbaar onjuist, aangezien hij de televote won in de halve finale (Isral negeren we) en hij meteen al het meest gestreamde nummer werd, nog voor de diskwalificatie. Maar de staging was niet dusdanig goed dat dit de reden was dat hij de semi mocht sluiten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:30 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Nou, precies dat ja. Die geweldige staging hebben we nooit gezien. Ik vond het ontzettend zwak en het kwam volgens mij ook niet over. Terugkijkend viel Joost eigenlijk helemaal weg op dat podium.
Daar zal Claude waarschijnlijk geen last van hebben.
Hij deed het al best goed in die Franse OGAE-poll, het lijkt me ook wel een nummer dat met een drankje op lekker mee te brullen is. Gaat vast de finale wel halen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:33 schreef Fred_B het volgende:
Maar wie buiten Itali gaat dat nog als favoriet hebben? Er zijn genoeg liedjes in het vrolijke segment die meer te bieden hebben dan een drie minuten durende TV-jingle en een DJ op het podium. Dat is echt een nummer dat enorm kan profiteren als het de show mag afsluiten en in iedereens hoofd zit.
Het laatste ben ik met je eens en dan heb ik je bericht waar ik op reageerde verkeerd begrepen. Ik vraag me echter af of hij de televote won doordat de staging wel overkwam, ik ben geneigd te vermoeden dat er ook andere aspecten meespeelden. Vocaal was hij ook niet op zijn best, hij klonk buiten adem. Wel blijf ik erbij dat ik de staging niet begreep en nog steeds niet. Afijn. Water under the bridge.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat het niet overkwam is aantoonbaar onjuist, aangezien hij de televote won in de halve finale (Isral negeren we) en hij meteen al het meest gestreamde nummer werd, nog voor de diskwalificatie. Maar de staging was niet dusdanig goed dat dit de reden was dat hij de semi mocht sluiten.
Welke andere aspecten dan? Het kwam blijkbaar wel over, anders stemmen mensen er niet op. Verder speelde er toch niks?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:51 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Het laatste ben ik met je eens en dan heb ik je bericht waar ik op reageerde verkeerd begrepen. Ik vraag me echter af of hij de televote won doordat de staging wel overkwam, ik ben geneigd te vermoeden dat er ook andere aspecten meespeelden. Vocaal was hij ook niet op zijn best, hij klonk buiten adem. Wel blijf ik erbij dat ik de staging niet begreep en nog steeds niet. Afijn. Water under the bridge.
Ik vermoed dat Claude in Bazel nog wel eens heel populair kan worden. Dat gun ik hem dan wel.
Ik had het puur over de staging, die was imo niet voldoende om op te stemmen. Het liedje zelf staat buiten kijf, dat is sterk en goed. Zijn populariteit zal ook wel hebben geholpen om de finale te halen, dat is althans mijn vermoeden. Want van het optreden an sich moest hij het die avond niet hebben. Vind ik.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Welke andere aspecten dan? Het kwam blijkbaar wel over, anders stemmen mensen er niet op. Verder speelde er toch niks?
Claude gaat dat niveau van populariteit niet halen, dat is duidelijk. Maar dat is ook bijna onmogelijk, alleen KAJ komt daar vermoedelijk bij in de buurt.
Je stemt toch ook niet alleen op de staging... de staging van Duncan Laurence was ook niet geweldig, maar genoeg om het liedje goed over te brengen. En dat gold voor Joost dus ook. Het houtje-touwtje-achtige past ook wel bij hem als artiest, het moet ook niet allemaal te gelikt zijn. Puur op z'n populariteit zal hij niet zijn doorgegaan... de meeste mensen in andere Europese landen kenden hem natuurlijk helemaal niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:06 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Ik had het puur over de staging, die was imo niet voldoende om op te stemmen. Het liedje zelf staat buiten kijf, dat is sterk en goed. Zijn populariteit zal ook wel hebben geholpen om de finale te halen, dat is althans mijn vermoeden. Want van het optreden an sich moest hij het die avond niet hebben. Vind ik.
Laat ik het dan zo zeggen dat mijn indruk is dat het totaalplaatje die avond niet klopte. Het is elders in dit subforum ook geopperd dat we naar een back-up staging hebben zitten kijken. In mijn ogen zijn de verwachtingen in ieder geval niet waargemaakt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je stemt toch ook niet alleen op de staging... de staging van Duncan Laurence was ook niet geweldig, maar genoeg om het liedje goed over te brengen. En dat gold voor Joost dus ook. Het houtje-touwtje-achtige past ook wel bij hem als artiest, het moet ook niet allemaal te gelikt zijn. Puur op z'n populariteit zal hij niet zijn doorgegaan... de meeste mensen in andere Europese landen kenden hem natuurlijk helemaal niet.
C'est La Vie is een prima inzending maar wel van een heel andere orde. Joost werd een soort cultureel fenomeen, het lijkt me stug dat Claude dat ook gaat worden. En dat hoeft ook helemaal niet, laat hem maar de finale halen en dan een mooie top-10 scoren.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:29 schreef TheVulture het volgende:
Kaarten voor de 1e halve finale in de zak
Ik weet dat jij er nogal aparte opvattingen op nahoudt omtrent Joost, maar die jongen staat nu in New York voor twee uitverkochte shows. Dat is voor een Nederlandse artiest echt ongekend. Sterker nog, het moet wel de eerste keer ooit zijn dat een Nederlandstalige artiest daar voor een zaal van minimaal 1000 man staat. Hij zingt in het Nederlands! Dat is wat ik bedoel met "cultureel fenomeen".quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:11 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen dat mijn indruk is dat het totaalplaatje die avond niet klopte. Het is elders in dit subforum ook geopperd dat we naar een back-up staging hebben zitten kijken. In mijn ogen zijn de verwachtingen in ieder geval niet waargemaakt.
Bij Duncan klopte het wel, hoe eenvoudig ook.
Joost een cultureel fenomeen... hier of in Malm? Dat was ook vooral omdat hij de eerste out of the box-inzending was voor NL. Dat maakte e.e.a. nogal hyper en heeft uiteindelijk ook tegen hem gewerkt.
Tot die hoogten wil ik Claude niet duwen en dat hoeft ook niet. Maar ik denk wel dat hij in Bazel ets kan bereiken. Op een andere manier dan Joost in Malm dus.
Ik denk dat we allebei een ander idee hebben bij een en ander, dus ik zeg let's agree to disagree.
Welkom terug Montenegro. Volgende keer weer het geld in elektrische auto’s steken.quote:
Wel een enorm rustpunt na het geschreeuw van Kroatiequote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef Fred_B het volgende:
Zwitserland tussen 14 en 15 is vrij bijzonder.
Als drie na laatsten dan, als je de automatische qualifiers ook meetelt…quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:30 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, Kroati is ook echt een favoriet natuurlijk…
Die zaten eerste helft hequote:Op donderdag 27 maart 2025 20:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
Gvd, Portugal wordt hier toch wel flink genaaid hoor
'Nogal aparte opvattingen'? Ik weet niet hoe je dat bedoelt, maar het klinkt alsof je mijn zienswijze raar vindt. Nou ja, dat mag. Verder laat ik het ESF-verhaal rusten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet dat jij er nogal aparte opvattingen op nahoudt omtrent Joost, maar die jongen staat nu in New York voor twee uitverkochte shows. Dat is voor een Nederlandse artiest echt ongekend. Sterker nog, het moet wel de eerste keer ooit zijn dat een Nederlandstalige artiest daar voor een zaal van minimaal 1000 man staat. Hij zingt in het Nederlands! Dat is wat ik bedoel met "cultureel fenomeen".
En ja, dat heeft ook te maken met hoe het liedje in Malm werd gebracht. Of we het nou een goede staging vonden of niet, blijkbaar was het effectief.
Luxemburg kreeg vorig jaar een leuker welkomst-cadeau van Bjorkman.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Welkom terug Montenegro. Volgende keer weer het geld in elektrische auto’s steken.
Cyprus wordt wel gedaan door Sergio Jaen (Ierland vorig jaar, o.a. Finland dit jaar) dus wie weet wat die in petto heeft.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:00 schreef d_elise het volgende:
Prima loting voor Claude lijkt me! Had eigenlijk verwacht dat Belgi of San Marino de eerste semi zouden afsluiten, zou Cyprus dan iets bijzonders gaan doen met de staging? Al dachten we dat vorig jaar van Joost ook en ook al gebeurde dat niet, Europapa was natuurlijk wel een hype dat verdiende om als afsluiter te mogen gaan. Dat heb ik bij Cyrpus totaal niet.
Ik vind dat Claudes loting absoluut slechter had gekund.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:54 schreef silverevlis het volgende:
Voor de mensen die verstand hebben van de running order: zit Claude gunstig?
En we kunnen al redelijk vroeg naar de sauna, zie ik. Bara bada bastu!
Ik ben ook benieuwd hoe Zo M's Voyage gaat uitpakken. Op Nordic Eurovision hoorde ik haar niet zo goed en praatte het publiek er ook doorheen
Zoe was daar prachtig. Zeker een outsider voor de top 10. Ik sluit zelfs een dubbele winst niet uit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:54 schreef silverevlis het volgende:
Voor de mensen die verstand hebben van de running order: zit Claude gunstig?
En we kunnen al redelijk vroeg naar de sauna, zie ik. Bara bada bastu!
Ik ben ook benieuwd hoe Zo M's Voyage gaat uitpakken. Op Nordic Eurovision hoorde ik haar niet zo goed en praatte het publiek er ook doorheen
Oh verrekquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:56 schreef NailQueen het volgende:
Nog iets klein opvallends: de twee terugkerende artiesten van dit jaar zitten allebei op de vervloekte 2de positie.
Ik vind het een mooi liedje, maar dit optreden vind ik niet zo bijzonder. Haar stem komt amper boven de backing track uit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zoe was daar prachtig. Zeker een outsider voor de top 10. Ik sluit zelfs een dubbele winst niet uit.
De EBU kan zich echt geen vertrekkende landen meer veroorloven. Het is insane om te bedenken dat we in 2018 nog een ESF hadden met 43 (!) landen. En nu vallen ze bij bosjes. En eigenlijk is het alleen maar Oost-Europa. Dat is ook niet gek als je weer ziet dat er 4 landen in de Reference Group gekozen zijn uit West-Europa, en de 4 Oosterse landen allemaal misgrepen. Het boeit ze op de een of andere manier niet. Maar semis van minder dan 15 deelnemende landen per semi wordt toch ook niemand blij van? Ik vraag me af waar ze mee bezig zijn.quote:
Die Bobanquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wie was die grote artiest die zich had teruggetrokken?
Avrotros is ook gewoon terug, dus als EBU kun je omroepen blijkbaar ongegeneerd naaien.quote:
(Via)quote:Dit jaar verzorgen Gordon en Andy van der Meijde op geheel eigen wijze livecommentaar bij het Eurovisie Songfestival in Basel. Onder de titel Wat Basel je nou? brengen zij een mix van humor, scherpe observaties en ongezouten meningen – van de voorrondes tot de finale.
Het commentaar is exclusief te streamen via de website van Radio 538.
Hahaha jezus, dat is echt het llerlaatste waar ik zin in zou hebben, van die 'we doen heel erg ons best om zo lullig en lollig mogelijk te doen want het gaat immers om ONS en niet om de deelnemers'-types.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
(Via)
We zitten er niet op te wachten en we dringen er ook absoluut niet op aan.
Ik vraag me ook oprecht af wie de doelgroep is? Mensen die het Songfestival leuk vinden, vinden waarschijnlijk hun commentaar stom en mensen die het Songfestival stom vinden kijken denk ik liever gewoon nietquote:Op vrijdag 11 april 2025 09:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha jezus, dat is echt het llerlaatste waar ik zin in zou hebben, van die 'we doen heel erg ons best om zo lullig en lollig mogelijk te doen want het gaat immers om ONS en niet om de deelnemers'-types.
Hooguit mensen die het Songfestival stom vinden maar toch elk jaar kijken om erover te kunnen zeiken op de socials denk ik.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vraag me ook oprecht af wie de doelgroep is? Mensen die het Songfestival leuk vinden, vinden waarschijnlijk hun commentaar stom en mensen die het Songfestival stom vinden kijken denk ik liever gewoon niet
Op zich leent zoiets als het ESF zich prima voor een luchtige benadering, want het is immers geen bloedserieuze zaak. Het probleem bij dit soort initiatieven, en ook bij “gevatte” Twitteraars (als Nico Dijkshoorn enzo), of bij voorbeschouwingen in kranten/TV-gidsen e.d. is dat die een zekere druk voelen om bij elk liedje grappig/ludiek/origineel uit de hoek te komen. Dat werkt nooit goed, want sommige inzendingen als Cyprus of Portugal lenen zich daar totaal niet voor, dus daar moet je gewoon serieus doen, en geduldig wachten op het moment om weer leuk te doen, dat vanzelf wel komt. Maar ja, om berhaupt iets te zeggen, moet je wel enigszins ingelezen zijn, en dat zijn zulke types doorgaans ook niet, dus dan wordt het schijtlollig doen over een jurk of een bril ofzo.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Hooguit mensen die het Songfestival stom vinden maar toch elk jaar kijken om erover te kunnen zeiken op de socials denk ik.
Ja precies dit.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich leent zoiets als het ESF zich prima voor een luchtige benadering, want het is immers geen bloedserieuze zaak. Het probleem bij dit soort initiatieven, en ook bij “gevatte” Twitteraars (als Nico Dijkshoorn enzo), of bij voorbeschouwingen in kranten/TV-gidsen e.d. is dat die een zekere druk voelen om bij elk liedje grappig/ludiek/origineel uit de hoek te komen. Dat werkt nooit goed, want sommige inzendingen als Cyprus of Portugal lenen zich daar totaal niet voor, dus daar moet je gewoon serieus doen, en geduldig wachten op het moment om weer leuk te doen, dat vanzelf wel komt. Maar ja, om berhaupt iets te zeggen, moet je wel enigszins ingelezen zijn, en dat zijn zulke types doorgaans ook niet, dus dan wordt het schijtlollig doen over een jurk of een bril ofzo.
Ik voorspel je hoe dit gaat: niemand luistert ernaar, behalve de Mediacourant. En die maken dan een artikeltje over Andy van der Meijde die de Oostenrijkse inzending een gillende keukenmeid noemt ofzo. Waarna dit vertaald op een of andere Eurofansite komt te staan: "Dutch Commentators Call Austrian Entry a Screaming Kitchen Maid". Schandaal geboren!quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich leent zoiets als het ESF zich prima voor een luchtige benadering, want het is immers geen bloedserieuze zaak. Het probleem bij dit soort initiatieven, en ook bij “gevatte” Twitteraars (als Nico Dijkshoorn enzo), of bij voorbeschouwingen in kranten/TV-gidsen e.d. is dat die een zekere druk voelen om bij elk liedje grappig/ludiek/origineel uit de hoek te komen. Dat werkt nooit goed, want sommige inzendingen als Cyprus of Portugal lenen zich daar totaal niet voor, dus daar moet je gewoon serieus doen, en geduldig wachten op het moment om weer leuk te doen, dat vanzelf wel komt. Maar ja, om berhaupt iets te zeggen, moet je wel enigszins ingelezen zijn, en dat zijn zulke types doorgaans ook niet, dus dan wordt het schijtlollig doen over een jurk of een bril ofzo.
https://eurovision.tv/sto(...)9oTEA0SialiT5H1DYrtAquote:Paola (Switzerland 1969 and 1980), Peter, Sue & Marc (Switzerland 1971, 1976, 1979 and 1981), Luca Hnni (Switzerland 2019) and Gjon’s Tears (Switzerland 2020 and 2021) will come together on stage for the very first time to sing a medley celebrating Switzerland’s rich Eurovision legacy.
De rest van de top 10:quote:Op maandag 14 april 2025 16:51 schreef Fred_B het volgende:
Kaartverkoop naar land van de koper:
[ afbeelding ]
Eurovision 2025: Australians are in the Top 10 of ticket buyersquote:Eurovision revealed that fans were coming as far as "New Zealand and Argentina as well as Malaysia, South Africa and Uzbekistan."
quote:Op maandag 14 april 2025 15:05 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Focus op de fans die hun mening over de EBU mogen geven?
Had Celine niet al zelf aangegeven dat vliegen teveel was voor haar?quote:Op maandag 14 april 2025 14:59 schreef NailQueen het volgende:
De intervalacts worden ook bekend gemaakt.
[..]
https://eurovision.tv/sto(...)9oTEA0SialiT5H1DYrtA
Luca Hnni en Gjon's Tears () zagen we wel aankomen. Ze houden hun mond nog stijf dicht over Celine Dion. Maar die verwacht ik niet meer.
Zou leuk zijn als ze het dan aan Finland geven, gezien de Finse KAJ mannen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:59 schreef Nexum het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Zweden wel gaat hosten als ze weer winnen. Ik zou het niet gek vinden als ze de eer af slaan eigenlijk. Helemaal gezien Malm qua maatregelen echt een chaotisch zooitje was.
Malm heeft sowieso al bedankt voor de eer wanneer ze winnen. Geen idee hoe Stockholm nu zit. Is er nog een groot superster die daar volgend jaar optreed?quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:59 schreef Nexum het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Zweden wel gaat hosten als ze weer winnen. Ik zou het niet gek vinden als ze de eer af slaan eigenlijk. Helemaal gezien Malm qua maatregelen echt een chaotisch zooitje was.
Ik weet niet wat hier eerst stond maar je post was van gisteravond, dan is het niet gek dat er nog niet op gereageerd was, er is 1 nacht voorbij.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:08 schreef silverevlis het volgende:
Nvm, ik stop ermee en hou het bij lezen. Het is hetzelfde als vorig jaar, ik word m.i. bijna genegeerd waar er op anderen wel vaak wordt gereageerd. Jammer en teleurstellend.
Van nu af aan alleen in readers only-modus.
Hoeveel zouden er afgezegd hebben, voordat ze op deze totaal willekeurige keuze kwamen?quote:Op woensdag 16 april 2025 11:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tijdens de shows zelf of voor optredens rond de stad die week?
Vorig jaar in Malm waren er ook artiesten die twee weken van te voren hadden afgezegd. Dat is een reden waarom we 3x Charlotte Perrelli kregenquote:Op woensdag 16 april 2025 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoeveel zouden er afgezegd hebben, voordat ze op deze totaal willekeurige keuze kwamen?
In de finale gaan we optredens krijgen van oud-winnaars. Ik vrees ook dat dat een situatie wordt vanquote:Op woensdag 16 april 2025 11:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vorig jaar in Malm waren er ook artiesten die twee weken van te voren hadden afgezegd. Dat is een reden waarom we 3x Charlotte Perrelli kregen
Het is dat Mns min of meer gecancelled is anders hadden we hem ook kunnen verwachten. Precies 10 jaar na zijn (jury)overwinningquote:Op woensdag 16 april 2025 11:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In de finale gaan we optredens krijgen van oud-winnaars. Ik vrees ook dat dat een situatie wordt van
Wat we willen: Mneskin, Duncan, Salvador
Wat we krijgen: Conchita, Jamala, Emmelie
Ik heb dus echt nog steeds heel erg een 'whatever, ze doen maar' gevoel na vorig jaar. De deelnemende artiesten interesseren me en die kunnen er ook niks aan doen, maar het hele Eurovision/EBU zelf en wat ze doen zal me nog steeds aan m'n reet roesten. Vooral omdat Isral gewoon wr/nog meedoet en om hoe ze dezelfse machtsgeile lui er nog zitten en omdat we nog niet in de praktijk hebben gezien dat het nu echt veel beter zal gaan qua welzijn van deelnemers.quote:Op woensdag 16 april 2025 12:27 schreef Momo het volgende:
Ze zijn al druk bezig in Basel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niets ten nadele van Claude, maar Nederland had er natuurlijk nooit bij moeten zijn. Dan had je er nu toch wat makkelijker naar gekeken.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb dus echt nog steeds heel erg een 'whatever, ze doen maar' gevoel na vorig jaar. De deelnemende artiesten interesseren me en die kunnen er ook niks aan doen, maar het hele Eurovision/EBU zelf en wat ze doen zal me nog steeds aan m'n reet roesten. Vooral omdat Isral gewoon wr/nog meedoet en om hoe ze dezelfse machtsgeile lui er nog zitten en omdat we nog niet in de praktijk hebben gezien dat het nu echt veel beter zal gaan qua welzijn van deelnemers.
Misschien als dit jaar op dat laatste vlak alles goed loopt dat het daarna wat minder knagend zal voelen, maar eerst zien en dan pas geloven.
(Dit was geen: Momo post die foto's niet 'rant' hoor! Integendeel. Maar gewoon even hardop benoemen hoe weinig opwinding en enthousiasme ik erbij voel in tegenstelling tot andere jaren daarvoor. 😅)
Mij ontgaat de logica van Efendi ook totaal, maar misschien volgen er in de komende weken nog wat andere willekeurige namen waar we uiteindelijk een goeie link mee kunnen leggen (ik denk het niet).quote:Op woensdag 16 april 2025 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoeveel zouden er afgezegd hebben, voordat ze op deze totaal willekeurige keuze kwamen?
Is er echt geen mini sprankje hoop dat Celine toch nog komt?quote:Op woensdag 16 april 2025 18:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Mij ontgaat de logica van Efendi ook totaal, maar misschien volgen er in de komende weken nog wat andere willekeurige namen waar we uiteindelijk een goeie link mee kunnen leggen (ik denk het niet).![]()
Overigens hoop ik dat, bij afwezigheid van Celine, Gjon’s Tears Ne Partez Pas Sans Moi zingt. Ik krijg al kippenvel van het idee.
Een sprankje hoop mogen we altijd houden. De laatste berichten zijn van begin Maart.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is er echt geen mini sprankje hoop dat Celine toch nog komt?![]()
Een liedje van Celine zou me ook gelukkig maken.
Maar als Celine het niet zelf doet dan Gjon’s Tearsquote:Afwachten
Gezien de gezondheidstoestand van de zangeres zal pas in de weken vr het Songfestival bekend zijn of ze op kan treden. Ze kan alleen op korte termijn optredens plannen. Dat zeggen de producenten van Bazel.
Ik denk eerder een van de gastoptredens. Dan is er altijd meer mogelijk dan voor de deelnemende landen. Was in Rotterdam ook, toch?quote:Op donderdag 17 april 2025 14:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wie gaat vliegen? Ik vermoed Oostenrijk of Polen.
Klemen wellicht?quote:Op donderdag 17 april 2025 14:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wie gaat vliegen? Ik vermoed Oostenrijk of Polen.
https://entertainmentodds(...)/cruel-intentions-2/quote:The EBU has come up with uncannily similar semi-final treatment to last year when looking at the political televoting behemoths of Ukraine and Israel.
Last year, Ukraine was in semi 1 and given the 5 slot (out of 15). This year, Ukraine is in semi 1 and has been given… the 5 slot (out of 15). Last year, Israel was in semi 2 and given the 14 slot (out of 16). This year, Israel is in semi 2 and has been given… the 14 slot (out of 16).
Ukraine came 2nd in semi 1 last year only beaten 4pts by Croatia drawn 7. Israel won semi 2 beating Netherlands (pimp slot) by 12pts. This year’s Ukraine entry is generally considered weaker than last year’s, and in semi 1 the big two perceived televote magnets are drawn either side of it, Estonia in 4 and Sweden in 6.
In semi 2, Israel is considered similar in quality to last year’s entry, with Finland presenting the obvious main challenger from the pimp slot. Is Erika Vikman this year’s Joost Klein, doomed to second place up against the politically-driven televoting power of Israel in the current climate? Israel is rated a shade of odds-on to win semi 2.
When it came to last year’s grand final Ukraine and Israel both drew ‘producer’s choice’ and unsurprisingly found themselves in the first half, drawn 2 and 6 (which became 5) respectively. It would come as no surprise to see similar treatment dished out to them this year if both nations draw either first half or producer’s choice.
We can probably expect to see Israel in the earlier running order slot compared to Ukraine this year, and that late 2nd half draw in semi 2 is a crucial bargaining chip for the EBU in terms of plausible deniability if and when Kan comes bleating about unfair treatment in the grand final.
Finland’s Erika Vikman has been granted pimp slot favouritism in semi 2, the same as Kaarija for Finland in 2023. This highlights part of the inherent unfairness of 100% televote semi-finals.
If you send attention-seeking, uptempo entries, be they gimmicky, cabaret or full on novelty, fear not. If you’ve been drawn in the second half you can earn the highly prized semi pimp slot that guarantees not only televote success in the semi-final but you will also benefit from all the momentum that generates leading into the grand final.
This risks damaging overall song quality, encouraging nations to send Finland-esque entries that are first and foremost about the visual spectacle. Courtesy of its high production values, UMK has seemingly unlocked the formula for earning pimp slot favouritism in semi-finals.
The flipside of this is, if you send a credible ballad, for example, Montenegro (slot 2 in semi 2) and Slovenia (slot 3 in semi 1) this year, and you draw first half in the semi-final, prepare to be treated poorly. You become the filler placed in-between the attention-seeking entries and find yourself at greater risk of NQ.
It is never the even playing field, allowing every entry to shine, the EBU claims it strives to create and already there are understandable rumblings of discontent among some heads of delegation who would like to see a return to 50/50 semi-finals.
Montenegro is returning to the Contest for the first time since 2022 and at a time when the Balkan nations have been withdrawing from ESC altogether. It hasn’t qualified for the grand final since 2015, and yet this is the treatment meted out.
The message the EBU is sending out here is, forget about sourcing a quality song performed by an accomplished live vocalist. You’re better off copying the UMK template and going for a high impact, fun cabaret act no matter how basic the song, or cheap the spectacle.
With the jury-friendly entries in the semi-finals now at much greater risk of NQ, the EBU is also creating a grand final environment that encourages a clear jury winner to emerge.
It’s no coincidence since the implementation of the 100% televote semi-finals the jury winner has won the Contest in both years with entries that didn’t manage to win their respective semi-finals – Sweden 2nd in semi 1 in 2023, Switzerland 4th in semi 2 last year.
(…)
De naam Damiano David is ook een paar keer gevallen als potentieel intervalact.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In de finale gaan we optredens krijgen van oud-winnaars. Ik vrees ook dat dat een situatie wordt van
Wat we willen: Mneskin, Duncan, Salvador
Wat we krijgen: Conchita, Jamala, Emmelie
Eens. Het heeft er alleen maar voor gezorgd dat de discrepantie tussen de jury en de televote alleen maar groter is geworden. De juries kunnen hun punten niet meer spreiden dus gaan ze all in (Zweden in 2023 en Zwitserland vorig jaar).quote:Op donderdag 17 april 2025 17:15 schreef Fred_B het volgende:
Naar mijn mening terechte klachten over de ontwikkeling met alleen televoting in de semi’s.
[..]
https://entertainmentodds(...)/cruel-intentions-2/
Ja maar dan wil ik ook Dadi Freyr zienquote:Op dinsdag 22 april 2025 10:30 schreef molloot200 het volgende:
https://x.com/escdiscord/(...)-XWFxKQsZYz_yqEGAtOQ
AAAA ik denk dat we een 2020 interval act gaan krijgen met allemaal liedjes die toen niet live zijn geweest door corona! Met o.a. Gjon, Efendi en The Roop al op de planning kan dit bijna geen toeval zijn.
Nu al zin in
James Newman met My Last Breath en Tornike met z’n Spanish hombre pleasequote:Op dinsdag 22 april 2025 10:30 schreef molloot200 het volgende:
https://x.com/escdiscord/(...)-XWFxKQsZYz_yqEGAtOQ
AAAA ik denk dat we een 2020 interval act gaan krijgen met allemaal liedjes die toen niet live zijn geweest door corona! Met o.a. Gjon, Efendi en The Roop al op de planning kan dit bijna geen toeval zijn.
Nu al zin in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:The Eurovision 2025 postcard locations are as follows:
🇦🇱 Albania: Basel, Basel-Stadt
🇦🇲 Armenia: Betlis, St. Gallen
🇦🇺 Australia: Bern, Bern
🇦🇹 Austria: Emmental, Bern
🇦🇿 Azerbaijan: Zurich, Zurich
🇧🇪 Belgium: Jungfraujoch, Valais and Bern
🇭🇷 Croatia: Zermatt, Valais
🇨🇾 Cyprus: Basel, Basel-Stadt
🇨🇿 Czechia: Riburg, Aargau
🇩🇰 Denmark: Gruyres, Fribourg
🇪🇪 Estonia: Basel, Basel-Stadt
🇫🇮 Finland: Appenzell, Appenzell Innerrhoden
🇫🇷 France: Ascona, Ticino
🇬🇪 Georgia: Geneva, Geneva
🇩🇪 Germany: Basel, Basel-Stadt
🇬🇷 Greece: Peccia, Ticino
🇮🇸 Iceland: Rapperswil, St. Gallen
🇮🇪 Ireland: Geneva, Geneva
🇮🇱 Israel: Morcote, Ticino
🇮🇹 Italy: Basel, Basel-Stadt
🇱🇻 Latvia: Zurich, Zurich
🇱🇹 Lithuania: Basel, Basel-Stadt
🇱🇺 Luxembourg: Rugisbalm, Nidwalden
🇲🇹 Malta: Le Noirmont, Jura
🇲🇪 Montenegro: Zurich, Zurich
🇳🇱 Netherlands: Filisur, Grisons
🇳🇴 Norway: Egnach, Thurgau
🇵🇱 Poland: Laax/Lags, Grisons
🇵🇹 Portugal: Lavaux, Vaud
🇸🇲 San Marino: Bruzella, Ticino
🇷🇸 Serbia: Vaz/Obervaz, Grisons
🇸🇮 Slovenia: Alp Raguta, Grisons
🇪🇸 Spain: Lucerne, Lucerne
🇸🇪 Sweden: Magglingen, Bern (BE)
🇨🇭Switzerland: Basel, Basel-Stadt (BS)
🇺🇦 Ukraine: Basel, Basel-Stadt (BS)
🇬🇧 United Kingdom: Zermatt, Valais (VS)
Of the 26 cantons in Switzerland, 16 will feature in at least one postcard. The most featured canton is Basel-Stadt, where Eurovision 2025 itself will take place, which features in eight postcards. Grisons and Ticino will feature in four postcards each.
Je gaat bijna in een samenzwering geloven dat de EBU al bepaald heeft dat Frankrijk het moet winnen dit jaarquote:Op woensdag 23 april 2025 15:25 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Opmerkelijke programmering in Frankrijk. Er komt een documentaire over een mogelijke Franse winst op de hoofdzender, tegelijk met de tweede semi op een irrelevant themakanaal, terwijl onder meer Frankrijk optreedt in die semi.
van mij mogen zequote:Op woensdag 23 april 2025 17:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je gaat bijna in een samenzwering geloven dat de EBU al bepaald heeft dat Frankrijk het moet winnen dit jaar
Zo. Frankrijk heeft er zin in. Ik verheug me op de ophef als Louane tweede wordtquote:Op woensdag 23 april 2025 15:25 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Opmerkelijke programmering in Frankrijk. Er komt een documentaire over een mogelijke Franse winst op de hoofdzender, tegelijk met de tweede semi op een irrelevant themakanaal, terwijl onder meer Frankrijk optreedt in die semi.
Nou ja, de EBU doet het allemaal redelijk opzichtig, door Frankrijk ongetwijfeld de beste startpositie en veel aandacht te geven. Het probleem is meer dat de media collectief hun schouders ophalen over dit soort benvloeding. Maar de voortekenen van een tweestrijd tussen Zweden en Frankrijk zijn voor de EBU natuurlijk prachtig.quote:Op woensdag 23 april 2025 17:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je gaat bijna in een samenzwering geloven dat de EBU al bepaald heeft dat Frankrijk het moet winnen dit jaar
Is er nou NIEMAND in dat enorme team dat opmerkt 'erhm dit is misschien een petsie tegenstrijdig'.quote:Op donderdag 24 april 2025 16:42 schreef Fred_B het volgende:
Circus sterdahl weer eens door de bocht![]()
[ x ]
quote:Volgens Nikkie wilde AVROTROS haar 'heel graag' weer hebben, maar zag ze dat door de omstandigheden van vorig jaar niet zitten. "Het was Joost zijn verhaal, maar het werd ook een beetje mijn verhaal. Voor mij was die cirkel wel rond, hoor."
Toch sluit ze een toekomstige rol niet uit. "Als wij ooit winnen, dan hoop ik dat ik nog wel gebeld word", zegt ze met een knipoog, verwijzend naar haar presentatieklus tijdens het songfestival van 2021 in Ahoy.
Wes vraagt zich hardop af of ze nog wel gevraagd zal worden nu ze opnieuw bedankt heeft. "Nou, als het zo werkt, dan maar niet", reageert Nikkie een tikkeltje verbitterd.
Hoe wil je nou het gebruik van AI verbieden? Ga je bij al die journalisten checken of ze misschien ChatGPT open hebben staan?quote:Op donderdag 24 april 2025 16:42 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Ze zegt ook dat ze wel een vermoeden heeft wie het wel gaat doen en dat zij ook blond is.quote:Op donderdag 24 april 2025 19:51 schreef NailQueen het volgende:
Nikkie deelt dit jaar niet de punten uit
https://www.rtl.nl/boulev(...)rdeling-songfestival
[..]
Dat zou best wel eens kunnen!quote:Op donderdag 24 april 2025 20:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ze zegt ook dat ze wel een vermoeden heeft wie het wel gaat doen en dat zij ook blond is.
Chantal?
Terwijl ze zelf de bio's op de officile Eurovision site waarschijnlijk ook deels met AI hebben gemaakt zoals bij Sissal waar dingen in stonden die helemaal niet waar bleken omdat dat over een Sissel ging. (Het is uiteindelijk stilletjes aangepast terwijl ze weken ervoor ook al had aangegeven dat er niks van klopte).quote:Op donderdag 24 april 2025 19:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hoe wil je nou het gebruik van AI verbieden? Ga je bij al die journalisten checken of ze misschien ChatGPT open hebben staan?
Huhquote:Op woensdag 23 april 2025 15:25 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien Ilse wel.quote:Op donderdag 24 april 2025 20:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ze zegt ook dat ze wel een vermoeden heeft wie het wel gaat doen en dat zij ook blond is.
Chantal?
Het wordt nog erger.quote:Op donderdag 24 april 2025 16:42 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Dit is ook wel heel erg 2001, aangezien er 15.000 man met een telefoon in de zaal alles kan filmen en uploadenquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het wordt nog erger.
Stel je voor dat je pers bent en je hebt een ticket voor de jury of live show.
Dan mag je nu NIETS meer delen van de show (geen interval acts, geen wisselingen tijdens postcards, hoe artiesten oplopen) want dan wordt je pas afgenomen. Terwijl je gewoon hebt betaald voor je ticket en Maria uit Bazel wel alles op haar socials mag zetten.
quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het wordt nog erger.
Dan mag je nu NIETS meer delen van de show (geen interval acts, geen wisselingen tijdens postcards, hoe artiesten oplopen) want dan wordt je pas afgenomen. Terwijl je gewoon hebt betaald voor je ticket en Maria uit Bazel wel alles op haar socials mag zetten.
Het is eerder: "Wat niet op t internet staat, zorgt er voor dat mensen naar de live uitzendingen kijken" is de beredenering vanuit vooral Martin Green..quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]Wat een trieste bende. Er is behalve de fancommunity toch helemaal niemand die dat vantevoren meekrijgt.
Maar ze zullen het nu wel verkopen als "bescherming van de deelnemers"
quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het wordt nog erger.
Op zich snap ik het wel dat men ergens het product wil beschermen, maar het slaat dan inderdaad wel door dat als je als privpersoon aanwezig bent je gepakt kunt worden op je persaccreditatie.quote:Op vrijdag 25 april 2025 11:50 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het is eerder: "Wat niet op t internet staat, zorgt er voor dat mensen naar de live uitzendingen kijken" is de beredenering vanuit vooral Martin Green..
Dezelfde reden waarom alle pers geen beelden meer mag maken bij de eerste repetitie en maar 10 sec per liedje van de juryshow. Ze willen echt alles behouden zodat de kijker met spanning wil kijken.
Er komen nog wel meer wijzigingen aan...quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich snap ik het wel dat men ergens het product wil beschermen, maar het slaat dan inderdaad wel door dat als je als privpersoon aanwezig bent je gepakt kunt worden op je persaccreditatie.
sterdahl c.s. hebben het idee dat je zo'n evenement helemaal kunt controleren en beheersen. Dat is niet meer van deze tijd joh, dat is niet mogelijk. Laat het gaan, laat het gewoon gebeuren. Ook als er een act wordt uitgejouwd, dat gebeurt gewoon, dat is wat de mensen ervan vinden. Nu wordt het juist een sport om tch beelden van de repetities eruit te smokkelen, of tch zo hard "boe" te roepen dat het te horen is op tv. Dat is de menselijke aard, dingen die niet mogen worden juist aantrekkelijk, en daarom hebben de Joost Kleins van deze wereld ook zo'n appeal... i.t.t. de voorgekauwde social media van Eurovisie zelf.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:00 schreef Em31 het volgende:
[..]Dit gaat echt helemaal nergens meer over.
Dat wordt waarschijnlijk dus een zee van Palestijnse vlaggen in het publiek. En nog wat extra stemmen op Isral als reactie.quote:Op vrijdag 25 april 2025 12:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Publiek zou dus Palestijnse, EU of Pride vlag kunnen meenemen.
Ik begrijp sowieso de redenatie niet dat er minder mensen zouden gaan kijken als er kleine stukjes van bijzondere momenten in de aanloop naar het ESF gedeeld worden door fansites.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
sterdahl c.s. hebben het idee dat je zo'n evenement helemaal kunt controleren en beheersen. Dat is niet meer van deze tijd joh, dat is niet mogelijk. Laat het gaan, laat het gewoon gebeuren. Ook als er een act wordt uitgejouwd, dat gebeurt gewoon, dat is wat de mensen ervan vinden. Nu wordt het juist een sport om tch beelden van de repetities eruit te smokkelen, of tch zo hard "boe" te roepen dat het te horen is op tv. Dat is de menselijke aard, dingen die niet mogen worden juist aantrekkelijk, en daarom hebben de Joost Kleins van deze wereld ook zo'n appeal... i.t.t. de voorgekauwde social media van Eurovisie zelf.
Je mag dus wel zingen over jezelf zijn, uit de kast komen, de hele staging hierom heen bouwen, maar een vlag dragen is dan weer te politiek?quote:
Sissal van Denemarken had graag de Faerer vlag er ook bij gehad omdat ze daar vandaan komt en het bij Denemarken hoort. Mag ook al niet, schreef ze.quote:Op vrijdag 25 april 2025 13:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat wordt waarschijnlijk dus een zee van Palestijnse vlaggen in het publiek. En nog wat extra stemmen op Isral als reactie.
Dat artiesten alleen met de vlag van hun land mogen zwaaien is natuurlijk ook vrij treurig. Alsof er iemand zou moeten wakker liggen als er een artiest zwaait met een regenboogvlag of als Claude met een Nederlandse en een Congolese vlag wappert ofzo.
Mensen met een mening, in dit geval voor de EBU de verkeerde dus, moeten we ook niet hebben in dat perscentrum. Liever een influencer op TikTok of iemand van een vage Montenegrijnse radiozender.quote:Op zaterdag 26 april 2025 22:36 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Persaccreditaties zijn ze heel zuinig mee dit jaar... Een van de best bekeken fan kanalen
Ik weet niet of ze zuinig zijn, of heel eng selectief. De vrolijke tiktokkers en jaknikkers.quote:Op zaterdag 26 april 2025 22:36 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Persaccreditaties zijn ze heel zuinig mee dit jaar... Een van de best bekeken fan kanalen
Maar Gabe zit toch ook bij EscUnited? Hebben die geen persaccreditatie?quote:Op zaterdag 26 april 2025 22:36 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Hij heeft het voor z’n eigen kanaal aangevraagd.quote:Op zaterdag 26 april 2025 23:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar Gabe zit toch ook bij EscUnited? Hebben die geen persaccreditatie?
Hij heeft 35K abonnees op z'n eigen YouTube en 15K volgers op z'n eigen X account (allebei meer dan ESCUnited!) dus dat 'niet genoeg reach' is gewoon een klinkklare leugen. Wedden dat er straks mensen lopen die vle malen minder reach hebben en veel minder goede content maken? Het is namelijk niet de echte reden.quote:Op zaterdag 26 april 2025 23:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maar Gabe zit toch ook bij EscUnited? Hebben die geen persaccreditatie?
Moet eerlijk zeggen dat ik zijn video's de laatste tijd wat aan de magere kant vind maar vorig jaar vertelde hij gewoon eerlijk en precies wat er aan de hand was.
Dit kon je eigenlijk vorig jaar al aan zien komen.quote:Op zaterdag 26 april 2025 22:36 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Cee en ik hebben het al enkele keren live tegen elkaar gezegd in het afgelopen jaar ook inderdaad: degenen die te kritisch zijn op de EBU en/of Isralische deelname worden geloosd.quote:Op zaterdag 26 april 2025 23:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit kon je eigenlijk vorig jaar al aan zien komen.
De techniek liet jullie ook zwaar in de steek. Streams die niet werkten en zo.quote:Op zondag 27 april 2025 00:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Wij zijn zelfs voor alleen online (!) accreditatie afgewezen.
Geen seconde rouwig om. Dat ze er lekker in zakken met hun dictatoriale clubje. Je hebt toch geen ene reet meer aan accreditatie tegenwoordig op deze manier. Je mag niks meer daar. Nog een paar jaar en Eurovision en hooguit Wiwi verzorgen als enigen de content.Dan heeft de EBU haar zin. Bijna alles in eigen hand.
Die mail was blijkbaar een standaardmail. Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze elk onwelgevallig geluid niet willen hebben.quote:Op zondag 27 april 2025 00:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Cee en ik hebben het al enkele keren live tegen elkaar gezegd in het afgelopen jaar ook inderdaad: degenen die te kritisch zijn op de EBU en/of Isralische deelname worden geloosd.
En dan ook nog liegen over de reden.
Echt geen hond gelooft dat Gabe niet genoeg bereik heeft of dat z'n content niet 'uniek' genoeg is. Daar zitten straks vele mensen in dat perscentrum die veel minder bereik hebben en veel meer dertien in een dozijn content. Maar ja, zolang je maar gewoon aardig genoeg doet over de Isralische delegatie en vooral niet te veel praat over allllll die *gebaart weids* idiote beslissingen van de EBU in het afgelopen jaar ben je welkom.
Maar 'not enough reach' is in het geval van Gabe alsof je tegen Marco Mengoni zegt dat ie niet mee mag doen omdat z'n Italiaans niet goed genoeg is. Dus de true colours van de EBU worden weer des te meer duidelijk. (Alsof ze dat nog niet genoeg waren).quote:Op zondag 27 april 2025 08:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die mail was blijkbaar een standaardmail. Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze elk onwelgevallig geluid niet willen hebben.
Ja en wl lekker gezellie doen tegen de Isralische delegatie jongasssss! Denk erom!quote:Maar goed, de trend dat er vooral juichaapjes in het perscentrum moeten zitten is natuurlijk al langer gaande. Die mogen samen met gesponsorde Tiktokkers en Rob Holley en zijn team ons doen geloven dat het ESF n groot feest is.
Godverquote:Op zondag 27 april 2025 09:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar 'not enough reach' is in het geval van Gabe alsof je tegen Marco Mengoni zegt dat ie niet mee mag doen omdat z'n Italiaans niet goed genoeg is.
EBU: 'We gaan nu echt goed samenwerken met fanmedia, beloofd'.quote:
Ach wat een slap gelul... deze jongen is bij far een van de Eurovisie-influencers met de meeste reach. Hij is alleen kritisch, en dat is VERBOTEN. Wat een fascistische club is de EBU aan het worden, ongelooflijk. En dan wint dit jaar Zweden ook nog eens, het land waar de meeste van die EBU-fascisten vandaan komen. Zucht...quote:Op zaterdag 26 april 2025 22:36 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat wil Bjrkman al 20 jaar, want zo doen ze het in Zweden zelf ook, dus dan is het per definitie beter.quote:Op zondag 27 april 2025 09:46 schreef Em31 het volgende:
Echt compleet kut ook ja dat de kans groot is dat het volgend jaar weer Zweden wordt.Bjorkman wil blijkbaar ook al de hele running order zonder loting kunnen bepalen, nou mooie kans weer volgend jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |