abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 april 2025 @ 09:52:28 #226
163650 Greys
pi_217382515
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2025 21:08 schreef silverevlis het volgende:
Nvm, ik stop ermee en hou het bij lezen. Het is hetzelfde als vorig jaar, ik word m.i. bijna genegeerd waar er op anderen wel vaak wordt gereageerd. Jammer en teleurstellend.
Van nu af aan alleen in readers only-modus.
Ik weet niet wat hier eerst stond maar je post was van gisteravond, dan is het niet gek dat er nog niet op gereageerd was, er is 1 nacht voorbij. :)

Het is nu een heel rustige tijd hier, alle inzendingen zijn al even bekend en de repetities in Basel zijn nog niet begonnen, er is weinig om over te praten, dus er zijn hier even weinig posters. Dat trekt allemaal weer aan binnenkort en dan zijn er meer mensen die vast wel op je reageren hoor!

Laat ik voor mezelf spreken: ik heb dus sinds gisteravond (toen je de post plaatste) de kans niet gehad om te lezen wat er stond omdat ik er nu 'pas' weer ben hier, de volgende ochtend. :) Gewoon blijven meeposten dus. En als je een antwoord wilt bv van een specifiek iemand kan je diegene altijd even taggen door een @ voor de userame te posten in je post.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 16 april 2025 @ 11:15:54 #227
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217383142
twitter

Tijdens de shows zelf of voor optredens rond de stad die week?
pi_217383291
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:15 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tijdens de shows zelf of voor optredens rond de stad die week?
Hoeveel zouden er afgezegd hebben, voordat ze op deze totaal willekeurige keuze kwamen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217383305
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:36 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Hoeveel zouden er afgezegd hebben, voordat ze op deze totaal willekeurige keuze kwamen?
Vorig jaar in Malmö waren er ook artiesten die twee weken van te voren hadden afgezegd. Dat is een reden waarom we 3x Charlotte Perrelli kregen :7
pi_217383349
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:39 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Vorig jaar in Malmö waren er ook artiesten die twee weken van te voren hadden afgezegd. Dat is een reden waarom we 3x Charlotte Perrelli kregen :7
In de finale gaan we optredens krijgen van oud-winnaars. Ik vrees ook dat dat een situatie wordt van

Wat we willen: Måneskin, Duncan, Salvador
Wat we krijgen: Conchita, Jamala, Emmelie
  woensdag 16 april 2025 @ 12:27:15 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217383654
Ze zijn al druk bezig in Basel

pi_217384642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
In de finale gaan we optredens krijgen van oud-winnaars. Ik vrees ook dat dat een situatie wordt van

Het is dat Måns min of meer gecancelled is anders hadden we hem ook kunnen verwachten. Precies 10 jaar na zijn (jury)overwinning :+
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 april 2025 @ 14:45:43 #233
163650 Greys
pi_217384755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:27 schreef Momo het volgende:
Ze zijn al druk bezig in Basel

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dus echt nog steeds heel erg een 'whatever, ze doen maar' gevoel na vorig jaar. De deelnemende artiesten interesseren me en die kunnen er ook niks aan doen, maar het hele Eurovision/EBU zelf en wat ze doen zal me nog steeds aan m'n reet roesten. Vooral omdat Israël gewoon wéér/nog meedoet en om hoe ze dezelfse machtsgeile lui er nog zitten en omdat we nog niet in de praktijk hebben gezien dat het nu echt veel beter zal gaan qua welzijn van deelnemers.

Misschien als dit jaar op dat laatste vlak alles goed loopt dat het daarna wat minder knagend zal voelen, maar eerst zien en dan pas geloven.

(Dit was geen: Momo post die foto's niet 'rant' hoor! Integendeel. Maar gewoon even hardop benoemen hoe weinig opwinding en enthousiasme ik erbij voel in tegenstelling tot andere jaren daarvoor. 😅)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217385773
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik heb dus echt nog steeds heel erg een 'whatever, ze doen maar' gevoel na vorig jaar. De deelnemende artiesten interesseren me en die kunnen er ook niks aan doen, maar het hele Eurovision/EBU zelf en wat ze doen zal me nog steeds aan m'n reet roesten. Vooral omdat Israël gewoon wéér/nog meedoet en om hoe ze dezelfse machtsgeile lui er nog zitten en omdat we nog niet in de praktijk hebben gezien dat het nu echt veel beter zal gaan qua welzijn van deelnemers.

Misschien als dit jaar op dat laatste vlak alles goed loopt dat het daarna wat minder knagend zal voelen, maar eerst zien en dan pas geloven.

(Dit was geen: Momo post die foto's niet 'rant' hoor! Integendeel. Maar gewoon even hardop benoemen hoe weinig opwinding en enthousiasme ik erbij voel in tegenstelling tot andere jaren daarvoor. 😅)
Niets ten nadele van Claude, maar Nederland had er natuurlijk nooit bij moeten zijn. Dan had je er nu toch wat makkelijker naar gekeken.
  ESF Reporter woensdag 16 april 2025 @ 18:23:34 #235
87554 Cee
Welluk?
pi_217386515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:36 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Mij ontgaat de logica van Efendi ook totaal, maar misschien volgen er in de komende weken nog wat andere willekeurige namen waar we uiteindelijk een goeie link mee kunnen leggen (ik denk het niet). :D

Overigens hoop ik dat, bij afwezigheid van Celine, Gjon’s Tears Ne Partez Pas Sans Moi zingt. Ik krijg al kippenvel van het idee. O+
pi_217386872
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:23 schreef Cee het volgende:

[..]
Mij ontgaat de logica van Efendi ook totaal, maar misschien volgen er in de komende weken nog wat andere willekeurige namen waar we uiteindelijk een goeie link mee kunnen leggen (ik denk het niet). :D

Overigens hoop ik dat, bij afwezigheid van Celine, Gjon’s Tears Ne Partez Pas Sans Moi zingt. Ik krijg al kippenvel van het idee. O+
Is er echt geen mini sprankje hoop dat Celine toch nog komt? :@

Een liedje van Celine zou me ook gelukkig maken. O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 16 april 2025 @ 19:22:30 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217387039
Als Celine niet meer tegen vliegen kan, zouden ze dan niet iets in Canada een optreden kunnen opnemen voor de show?
  woensdag 16 april 2025 @ 19:22:43 #238
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217387043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 19:06 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Is er echt geen mini sprankje hoop dat Celine toch nog komt? :@

Een liedje van Celine zou me ook gelukkig maken. O+
Een sprankje hoop mogen we altijd houden. De laatste berichten zijn van begin Maart.
En van wat ik zie zijn die nogal tegenstrijdig

Céline Dion op het Songfestival in Bazel: droom of realiteit?

quote:
Afwachten

Gezien de gezondheidstoestand van de zangeres zal pas in de weken vķķr het Songfestival bekend zijn of ze op kan treden. Ze kan alleen op korte termijn optredens plannen. Dat zeggen de producenten van Bazel.
Maar als Celine het niet zelf doet dan Gjon’s Tears

Bekijk deze YouTube-video
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_217387052
Als ze niet kan/wil optreden, dan hoop ik dat ze in de zaal zit of via een mooi filmpje/interview alsnog wat verdiende aandacht krijgt.
pi_217387064
Ik zie Celine eerder opdagen als spokeperson dan als interval act.
  donderdag 17 april 2025 @ 14:02:01 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217393042
twitter

Wie gaat vliegen? Ik vermoed Oostenrijk of Polen.
pi_217393534
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 14:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Ik denk eerder een van de gastoptredens. Dan is er altijd meer mogelijk dan voor de deelnemende landen. Was in Rotterdam ook, toch?
pi_217393545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 14:02 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Klemen wellicht?
pi_217394041
Naar mijn mening terechte klachten over de ontwikkeling met alleen televoting in de semi’s.

quote:
The EBU has come up with uncannily similar semi-final treatment to last year when looking at the political televoting behemoths of Ukraine and Israel.

Last year, Ukraine was in semi 1 and given the 5 slot (out of 15). This year, Ukraine is in semi 1 and has been given… the 5 slot (out of 15). Last year, Israel was in semi 2 and given the 14 slot (out of 16). This year, Israel is in semi 2 and has been given… the 14 slot (out of 16).

Ukraine came 2nd in semi 1 last year only beaten 4pts by Croatia drawn 7. Israel won semi 2 beating Netherlands (pimp slot) by 12pts. This year’s Ukraine entry is generally considered weaker than last year’s, and in semi 1 the big two perceived televote magnets are drawn either side of it, Estonia in 4 and Sweden in 6.

In semi 2, Israel is considered similar in quality to last year’s entry, with Finland presenting the obvious main challenger from the pimp slot. Is Erika Vikman this year’s Joost Klein, doomed to second place up against the politically-driven televoting power of Israel in the current climate? Israel is rated a shade of odds-on to win semi 2.

When it came to last year’s grand final Ukraine and Israel both drew ‘producer’s choice’ and unsurprisingly found themselves in the first half, drawn 2 and 6 (which became 5) respectively. It would come as no surprise to see similar treatment dished out to them this year if both nations draw either first half or producer’s choice.

We can probably expect to see Israel in the earlier running order slot compared to Ukraine this year, and that late 2nd half draw in semi 2 is a crucial bargaining chip for the EBU in terms of plausible deniability if and when Kan comes bleating about unfair treatment in the grand final.

Finland’s Erika Vikman has been granted pimp slot favouritism in semi 2, the same as Kaarija for Finland in 2023. This highlights part of the inherent unfairness of 100% televote semi-finals.

If you send attention-seeking, uptempo entries, be they gimmicky, cabaret or full on novelty, fear not. If you’ve been drawn in the second half you can earn the highly prized semi pimp slot that guarantees not only televote success in the semi-final but you will also benefit from all the momentum that generates leading into the grand final.

This risks damaging overall song quality, encouraging nations to send Finland-esque entries that are first and foremost about the visual spectacle. Courtesy of its high production values, UMK has seemingly unlocked the formula for earning pimp slot favouritism in semi-finals.
The flipside of this is, if you send a credible ballad, for example, Montenegro (slot 2 in semi 2) and Slovenia (slot 3 in semi 1) this year, and you draw first half in the semi-final, prepare to be treated poorly. You become the filler placed in-between the attention-seeking entries and find yourself at greater risk of NQ.

It is never the even playing field, allowing every entry to shine, the EBU claims it strives to create and already there are understandable rumblings of discontent among some heads of delegation who would like to see a return to 50/50 semi-finals.

Montenegro is returning to the Contest for the first time since 2022 and at a time when the Balkan nations have been withdrawing from ESC altogether. It hasn’t qualified for the grand final since 2015, and yet this is the treatment meted out.

The message the EBU is sending out here is, forget about sourcing a quality song performed by an accomplished live vocalist. You’re better off copying the UMK template and going for a high impact, fun cabaret act no matter how basic the song, or cheap the spectacle.

With the jury-friendly entries in the semi-finals now at much greater risk of NQ, the EBU is also creating a grand final environment that encourages a clear jury winner to emerge.

It’s no coincidence since the implementation of the 100% televote semi-finals the jury winner has won the Contest in both years with entries that didn’t manage to win their respective semi-finals – Sweden 2nd in semi 1 in 2023, Switzerland 4th in semi 2 last year.
(…)

https://entertainmentodds(...)/cruel-intentions-2/
pi_217411463
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]

De naam Damiano David is ook een paar keer gevallen als potentieel intervalact.
pi_217421493
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:15 schreef Fred_B het volgende:
Naar mijn mening terechte klachten over de ontwikkeling met alleen televoting in de semi’s.
[..]
https://entertainmentodds(...)/cruel-intentions-2/

Eens. Het heeft er alleen maar voor gezorgd dat de discrepantie tussen de jury en de televote alleen maar groter is geworden. De juries kunnen hun punten niet meer spreiden dus gaan ze all in (Zweden in 2023 en Zwitserland vorig jaar).

Ik zeg niet dat de juries heilig zijn, verre van zelfs, maar ze moeten absoluut terug in de semi's. Al is het maar om landen te forceren om ook eens naar de kwaliteit van het lied zelf te kijken i.p.v. alleen naar de act en of het wel kitschy genoeg is.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:30:30 #247
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217437510
https://x.com/escdiscord/(...)-XWFxKQsZYz_yqEGAtOQ

AAAA ik denk dat we een 2020 interval act gaan krijgen met allemaal liedjes die toen niet live zijn geweest door corona! Met o.a. Gjon, Efendi en The Roop al op de planning kan dit bijna geen toeval zijn.

Nu al zin in *G*
pi_217437568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:30 schreef molloot200 het volgende:

AAAA ik denk dat we een 2020 interval act gaan krijgen met allemaal liedjes die toen niet live zijn geweest door corona! Met o.a. Gjon, Efendi en The Roop al op de planning kan dit bijna geen toeval zijn.

Nu al zin in *G*
Ja maar dan wil ik ook Dadi Freyr zien :{w
Diodato heeft zijn momentje in 2022 al gepakt.
  ESF Reporter dinsdag 22 april 2025 @ 16:04:53 #249
87554 Cee
Welluk?
pi_217439690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:30 schreef molloot200 het volgende:

Nu al zin in *G*
James Newman met My Last Breath en Tornike met z’n Spanish hombre please _O_
pi_217440096
Het gaat niet gebeuren, maar wat zou ik er veel voor over hebben om Grow op het eurovisiepodium te zien. Ik vind dit echt een leuk initiatief, kijk er nu al naar uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')