In beide gevallen vreemd inderdaad. De Zaterdagavondshow is veel te lang, en dan is een onderbreking niet zo’n bezwaar. Bij de semi’s voelt dat laatste stukje van 10 minuten wel als vrij kort, voor de qualifiers, de recap, de afsluiting en alles.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:30 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ook dinsdag en donderdag staat een reclameblok ingepland. Maar dan vlak voor het einde waarna de uitzending weer 10 minuten verdergaat.
Wel apart als dit zo is.
Apart inderdaad die reclame tijdens de semi’s. Voor de finale is is een reclameblok niet echt een probleem. Meestal worden er dan van die ‘fillers’ afgespeeld van hoe het podium werd opgebouwd bijvoorbeeld of hoe de puntentelling de afgelopen jaren ging.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In beide gevallen vreemd inderdaad. De Zaterdagavondshow is veel te lang, en dan is een onderbreking niet zo’n bezwaar. Bij de semi’s voelt dat laatste stukje van 10 minuten wel als vrij kort, voor de qualifiers, de recap, de afsluiting en alles.
Ja, als je zo een half miljoen binnenharkt, kun je een leuke act samenstellenquote:Op zondag 23 maart 2025 19:25 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Apart inderdaad die reclame tijdens de semi’s. Voor de finale is is een reclameblok niet echt een probleem. Meestal worden er dan van die ‘fillers’ afgespeeld van hoe het podium werd opgebouwd bijvoorbeeld of hoe de puntentelling de afgelopen jaren ging.
En 27.000 euro voor een spotje van 30 seconden, dat betekent dus dat de NPO in 4 minuten toch twee ton bij elkaar spaart.
1 april?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:49 schreef Cee het volgende:
Geen Eurojury dit jaar.![]()
https://x.com/eurovoix/status/1904451633846620427?s=46
Ja dat denk (en hoop) ik ook.quote:
Lijkt me niet echt als je de tweet van een van de organisatoren leest.quote:
Dat zou natuurlijk altijd kunnen, maar wel opvallend zijn bij een verder serieuze site als Eurovoix.quote:
Hmm nee, zou een beetje een vreemde grap zijn dan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:33 schreef Cee het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt als je de tweet van een van de organisatoren leest.
https://x.com/anthonygranger2/status/1904453318161613264?s=46
Kan me voorstellen dat het best veel werk is om in al die landen een paar representatieve juryleden te vinden, en ook te zorgen dat ze echt serieus die nummers gaan beoordelen. In Nederland rollen de Ralf Mackenbachs en Ingrid Simonsen over elkaar heen om dit te doen, maar in Moldavië geven ze natuurlijk geen fuck.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk altijd kunnen, maar wel opvallend zijn bij een verder serieuze site als Eurovoix.
https://x.com/anthonygran(...)l0kO3D_wfYnZbrNLmumQ
Teleurstellend en verrassend nieuws wel als het zo is. Ik begrijp het dan ook niet helemaal, want dit is toch wel het onderwerp dat hun site op de kaart zet. Die wordt nu vooral gevuld door Man Bijt Hond-nieuwtjes als dat de artiest van Kroatië zijn postcard opneemt en dat de artiest van San Marino naar de Spaanse preparty gaat. Nu heb ik geen idee hoeveel tijd ze in de Eurojury steken, en ik moet ook oppassen te veroordelen hoe andere mensen hun eigen vrije tijd invullen. Maar ik zou het sowieso jammer vinden.
En ik denk overigens ook wel dat ze dit dan ook iets eerder hadden kunnen melden, zodat een andere site dit had kunnen oppikken.
Van Songfestivalweblog:quote:Op zondag 23 maart 2025 16:52 schreef Jason22 het volgende:
[..]
https://ster.nl/media/a4dpv5vz/npo-1-mei-2025.pdf
Nee ik ken echt niet iedereen en ik heb daar echt geen tijd voor, sorry.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:29 schreef Fred_B het volgende:
Kunnen wij geen alternatief voor de Nederlandse punten doen van de Eurojury? @:greys jij kent toch iedereen uit het ESF-wereldje?
Matt heeft ook nogal wat anders aan z'n hoofd met zijn gezondheid en onlangs met de branden enzo waar hij woont.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:49 schreef NailQueen het volgende:
Had EscUnited het niet kunnen overnemen?
Ah oke ik wist niet dat Matt in LA woontquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Matt heeft ook nogal wat anders aan z'n hoofd met zijn gezondheid en onlangs met de branden enzo waar hij woont.
Het is allemaal best enorm veel werk waarvan mensen denken 'oh ja leuk' en het een week later alweer allemaal vergeten zijn (voor m'n gevoel).
Ja, dankbaar werk is het absoluut niet, zeker voor anderhalve man en een paardenkop aan publiek. Wat dat betreft ook respect voor allerlei figuren die meerdere video’s in de week maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Matt heeft ook nogal wat anders aan z'n hoofd met zijn gezondheid en onlangs met de branden enzo waar hij woont.
Het is allemaal best enorm veel werk waarvan mensen denken 'oh ja leuk' en het een week later alweer allemaal vergeten zijn (voor m'n gevoel).
Het liep bij hem zelf geloof ik goed af maar hij had er wel veel stress van en hij ging qua gezondheid al niet zo heel goed.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:17 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ah oke ik wist niet dat Matt in LA woont
- recapquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Van Songfestivalweblog:
"Een woordvoerder van AVROTROS heeft aan deze website bevestigd dat er reclame te zien zal zijn op NPO1 tijdens de uitzending van Eurovisie Songfestival. “Het klopt dat er dit jaar reclameblokken te zien zijn bij de halve finales en de finale van het Eurovisie Songfestival. Het gaat om 1 reclameblok per uitzending en het blok zal te zien zijn na alle optredens en als er gestemd kan worden, voorafgaand aan de daadwerkelijke uitslag/ puntentelling. Het is een vast tijdsblok waar een groot deel van de de deelnemende landen ook overschakelt naar een reclameblok.”
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze te laat terugschakelen bij de semi resultatenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Van Songfestivalweblog:
"Een woordvoerder van AVROTROS heeft aan deze website bevestigd dat er reclame te zien zal zijn op NPO1 tijdens de uitzending van Eurovisie Songfestival. “Het klopt dat er dit jaar reclameblokken te zien zijn bij de halve finales en de finale van het Eurovisie Songfestival. Het gaat om 1 reclameblok per uitzending en het blok zal te zien zijn na alle optredens en als er gestemd kan worden, voorafgaand aan de daadwerkelijke uitslag/ puntentelling. Het is een vast tijdsblok waar een groot deel van de de deelnemende landen ook overschakelt naar een reclameblok.”
"U heeft het gemist, maar Claude kwam zo net als eerste uit de envelop!"quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze te laat terugschakelen bij de semi resultaten
Tijdens de "echte" interval act zou ik toch wel jammer vinden. Het is vaak cringe, maar het hoort er tocht echt bij. En soms zitten er ook echt pareltjes tussen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
- recap
- interval-act reclameblok
- recap
Of hoe moet ik me dit voorstellen? Ik kijk normaal al via NPO1, dus geen idee eigenlijk.
Ik zie dit ook zo gebeuren jaquote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:54 schreef Momo het volgende:
[..]
"U heeft het gemist, maar Claude kwam zo net als eerste uit de envelop!"
Ben ook benieuwd wat we hierdoor niet gaan zien inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tijdens de "echte" interval act zou ik toch wel jammer vinden. Het is vaak cringe, maar het hoort er tocht echt bij. En soms zitten er ook echt pareltjes tussen.
Geen zorgen, de echte intervalacts worden vaak wel uitgezonden. De organisatie creëert ook ruimte om een aantal minuten reclame uit te zenden. Landen die dat niet willen (zoals Nederland in het verleden) krijgen een filmpje te zien over bijvoorbeeld de historie van het songfestival of hoe het podium is opgebouwd dit jaar. Gesprekjes in de greenroom kunnen vaak ook mooi als filler gebruikt worden, dus je mist niet heel veel.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tijdens de "echte" interval act zou ik toch wel jammer vinden. Het is vaak cringe, maar het hoort er tocht echt bij. En soms zitten er ook echt pareltjes tussen.
Ik denk van die opvulfilmpjes, en wellicht interviews vanuit de greenroom? Dat zou niet zo'n ramp zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd wat we hierdoor niet gaan zien inderdaad.
Ook alleen al de opmerking: "Komt lekker kijken op de zender van België", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:21 schreef NailQueen het volgende:
Komt lekker kijken op de zender van België(De Belg meme incoming in 3..2..1..)
Maar even serieus, het kan best te maken hebben met de bezuinigen bij de NPO. Nu kunnen ze makkelijk inkomsten werven.
Ja in Rotterdam was het dat filmpje waarin de fans bedankt werden dacht ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:13 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Geen zorgen, de echte intervalacts worden vaak wel uitgezonden. De organisatie creëert ook ruimte om een aantal minuten reclame uit te zenden. Landen die dat niet willen (zoals Nederland in het verleden) krijgen een filmpje te zien over bijvoorbeeld de historie van het songfestival of hoe het podium is opgebouwd dit jaar. Gesprekjes in de greenroom kunnen vaak ook mooi als filler gebruikt worden, dus je mist niet heel veel.
Geinig dat ze hiervoor Erika’s optreden van de afternoon show hebben gebruikt omdat tijdens de finale op dat specifieke moment een seconde de Palestijnse vlag in beeld was.quote:
IJsland zou een goede opener zijn, maar ze willen meestal iets in het Engels als eerste. Dus dan komt Polen meer in aanmerking. Dat is wel de enige solo-vrouw, maar dat kan je enigszins opvangen met de direct qualifiers. Estland kan ook, maar ik sluit niet uit dat die in de finale moet worden gebruikt om Israël te neutraliseren, dus dan zullen ze hem eerder wat later plaatsen. Zweden zou op papier ook een mooie start zijn, maar ja…quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:21 schreef NailQueen het volgende:
Welke inzendingen zijn het meest kindvriendelijk om te openen? Mijn gok is op IJsland en Ierland. Estland zou wellicht ook nog kunnen.
Gokje afsluiters: België of San Marino en Finland.
Maar eigenlijk boeit mij het meest waar Claude wordt neergezet.
Inderdaad. Die afsluiting van de semi was vorig jaar ook een vergiftigd geschenk. Allemaal speculatie dat we waarschijnlijk een geweldige staging hadden en daarom daar werden gezet, achteraf natuurlijk ook onzin.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat wij een mooie plek krijgen zodat het wat minder opvalt als we in de finale juist een flutplek krijgen.
Arm België... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Italië stemt mee.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:42 schreef Fred_B het volgende:
De afsluiter is eigenlijk interessanter. Bijna alle liedjes uit de tweede helft zijn er wel geschikt voor. En landen als België, San Marino en Azerbeidzjan kunnen wel wat hulp gebruiken, dus wellicht dat zij als laatste drie mogen (Azerbeidzjan dan in het midden).
Hetzelfde trucje als vorig jaar zou dat dan worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat wij een mooie plek krijgen zodat het wat minder opvalt als we in de finale juist een flutplek krijgen.
Nou, precies dat ja. Die geweldige staging hebben we nooit gezien. Ik vond het ontzettend zwak en het kwam volgens mij ook niet over. Terugkijkend viel Joost eigenlijk helemaal weg op dat podium.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Inderdaad. Die afsluiting van de semi was vorig jaar ook een vergiftigd geschenk. Allemaal speculatie dat we waarschijnlijk een geweldige staging hadden en daarom daar werden gezet, achteraf natuurlijk ook onzin.
Dat snap ik ook niet. Ik vind het niet zo'n sterk liedje (en hoe hij Strobe lights zingt doet me denken aan de manier waarop "midnight" wordt gezongen in Summer Jam 2003 van The Underdog Project).quote:[..]
Arm België... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Italië stemt mee.
Dat zou prima kunnen. Vorig jaar hebben ze daar al mee gespeeld, en de reactie op die manipulatie onder fans en media was bijzonder lauw, ook wanneer je corrigeert voor dat er nog een paar dingen niet helemaal lekker gingen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Maar wie buiten Italië gaat dat nog als favoriet hebben? Er zijn genoeg liedjes in het vrolijke segment die meer te bieden hebben dan een drie minuten durende TV-jingle en een DJ op het podium. Dat is echt een nummer dat enorm kan profiteren als het de show mag afsluiten en in iedereens hoofd zit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef blackswangreen het volgende:
Arm België... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Italië stemt mee.
Dat het niet overkwam is aantoonbaar onjuist, aangezien hij de televote won in de halve finale (Israël negeren we) en hij meteen al het meest gestreamde nummer werd, nog voor de diskwalificatie. Maar de staging was niet dusdanig goed dat dit de reden was dat hij de semi mocht sluiten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:30 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Nou, precies dat ja. Die geweldige staging hebben we nooit gezien. Ik vond het ontzettend zwak en het kwam volgens mij ook niet over. Terugkijkend viel Joost eigenlijk helemaal weg op dat podium.
Daar zal Claude waarschijnlijk geen last van hebben.
Hij deed het al best goed in die Franse OGAE-poll, het lijkt me ook wel een nummer dat met een drankje op lekker mee te brullen is. Gaat vast de finale wel halen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:33 schreef Fred_B het volgende:
Maar wie buiten Italië gaat dat nog als favoriet hebben? Er zijn genoeg liedjes in het vrolijke segment die meer te bieden hebben dan een drie minuten durende TV-jingle en een DJ op het podium. Dat is echt een nummer dat enorm kan profiteren als het de show mag afsluiten en in iedereens hoofd zit.
Het laatste ben ik met je eens en dan heb ik je bericht waar ik op reageerde verkeerd begrepen. Ik vraag me echter af of hij de televote won doordat de staging wel overkwam, ik ben geneigd te vermoeden dat er ook andere aspecten meespeelden. Vocaal was hij ook niet op zijn best, hij klonk buiten adem. Wel blijf ik erbij dat ik de staging niet begreep en nog steeds niet. Afijn. Water under the bridge.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat het niet overkwam is aantoonbaar onjuist, aangezien hij de televote won in de halve finale (Israël negeren we) en hij meteen al het meest gestreamde nummer werd, nog voor de diskwalificatie. Maar de staging was niet dusdanig goed dat dit de reden was dat hij de semi mocht sluiten.
Welke andere aspecten dan? Het kwam blijkbaar wel over, anders stemmen mensen er niet op. Verder speelde er toch niks?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:51 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Het laatste ben ik met je eens en dan heb ik je bericht waar ik op reageerde verkeerd begrepen. Ik vraag me echter af of hij de televote won doordat de staging wel overkwam, ik ben geneigd te vermoeden dat er ook andere aspecten meespeelden. Vocaal was hij ook niet op zijn best, hij klonk buiten adem. Wel blijf ik erbij dat ik de staging niet begreep en nog steeds niet. Afijn. Water under the bridge.
Ik vermoed dat Claude in Bazel nog wel eens heel populair kan worden. Dat gun ik hem dan wel.
Ik had het puur over de staging, die was imo niet voldoende om op te stemmen. Het liedje zelf staat buiten kijf, dat is sterk en goed. Zijn populariteit zal ook wel hebben geholpen om de finale te halen, dat is althans mijn vermoeden. Want van het optreden an sich moest hij het die avond niet hebben. Vind ik.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Welke andere aspecten dan? Het kwam blijkbaar wel over, anders stemmen mensen er niet op. Verder speelde er toch niks?
Claude gaat dat niveau van populariteit niet halen, dat is duidelijk. Maar dat is ook bijna onmogelijk, alleen KAJ komt daar vermoedelijk bij in de buurt.
Je stemt toch ook niet alleen op de staging... de staging van Duncan Laurence was ook niet geweldig, maar genoeg om het liedje goed over te brengen. En dat gold voor Joost dus ook. Het houtje-touwtje-achtige past ook wel bij hem als artiest, het moet ook niet allemaal te gelikt zijn. Puur op z'n populariteit zal hij niet zijn doorgegaan... de meeste mensen in andere Europese landen kenden hem natuurlijk helemaal niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:06 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Ik had het puur over de staging, die was imo niet voldoende om op te stemmen. Het liedje zelf staat buiten kijf, dat is sterk en goed. Zijn populariteit zal ook wel hebben geholpen om de finale te halen, dat is althans mijn vermoeden. Want van het optreden an sich moest hij het die avond niet hebben. Vind ik.
Laat ik het dan zo zeggen dat mijn indruk is dat het totaalplaatje die avond niet klopte. Het is elders in dit subforum ook geopperd dat we naar een back-up staging hebben zitten kijken. In mijn ogen zijn de verwachtingen in ieder geval niet waargemaakt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je stemt toch ook niet alleen op de staging... de staging van Duncan Laurence was ook niet geweldig, maar genoeg om het liedje goed over te brengen. En dat gold voor Joost dus ook. Het houtje-touwtje-achtige past ook wel bij hem als artiest, het moet ook niet allemaal te gelikt zijn. Puur op z'n populariteit zal hij niet zijn doorgegaan... de meeste mensen in andere Europese landen kenden hem natuurlijk helemaal niet.
C'est La Vie is een prima inzending maar wel van een heel andere orde. Joost werd een soort cultureel fenomeen, het lijkt me stug dat Claude dat ook gaat worden. En dat hoeft ook helemaal niet, laat hem maar de finale halen en dan een mooie top-10 scoren.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:29 schreef TheVulture het volgende:
Kaarten voor de 1e halve finale in de zak
Ik weet dat jij er nogal aparte opvattingen op nahoudt omtrent Joost, maar die jongen staat nu in New York voor twee uitverkochte shows. Dat is voor een Nederlandse artiest echt ongekend. Sterker nog, het moet wel de eerste keer ooit zijn dat een Nederlandstalige artiest daar voor een zaal van minimaal 1000 man staat. Hij zingt in het Nederlands! Dat is wat ik bedoel met "cultureel fenomeen".quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:11 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen dat mijn indruk is dat het totaalplaatje die avond niet klopte. Het is elders in dit subforum ook geopperd dat we naar een back-up staging hebben zitten kijken. In mijn ogen zijn de verwachtingen in ieder geval niet waargemaakt.
Bij Duncan klopte het wel, hoe eenvoudig ook.
Joost een cultureel fenomeen... hier of in Malmö? Dat was ook vooral omdat hij de eerste out of the box-inzending was voor NL. Dat maakte e.e.a. nogal hyper en heeft uiteindelijk ook tegen hem gewerkt.
Tot die hoogten wil ik Claude niet duwen en dat hoeft ook niet. Maar ik denk wel dat hij in Bazel íets kan bereiken. Op een andere manier dan Joost in Malmö dus.
Ik denk dat we allebei een ander idee hebben bij een en ander, dus ik zeg let's agree to disagree.
Welkom terug Montenegro. Volgende keer weer het geld in elektrische auto’s steken.quote:
Wel een enorm rustpunt na het geschreeuw van Kroatiequote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef Fred_B het volgende:
Zwitserland tussen 14 en 15 is vrij bijzonder.
Als drie na laatsten dan, als je de automatische qualifiers ook meetelt…quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:30 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, Kroatië is ook echt een favoriet natuurlijk…
Die zaten eerste helft hequote:Op donderdag 27 maart 2025 20:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
Gvd, Portugal wordt hier toch wel flink genaaid hoor
'Nogal aparte opvattingen'? Ik weet niet hoe je dat bedoelt, maar het klinkt alsof je mijn zienswijze raar vindt. Nou ja, dat mag. Verder laat ik het ESF-verhaal rusten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet dat jij er nogal aparte opvattingen op nahoudt omtrent Joost, maar die jongen staat nu in New York voor twee uitverkochte shows. Dat is voor een Nederlandse artiest echt ongekend. Sterker nog, het moet wel de eerste keer ooit zijn dat een Nederlandstalige artiest daar voor een zaal van minimaal 1000 man staat. Hij zingt in het Nederlands! Dat is wat ik bedoel met "cultureel fenomeen".
En ja, dat heeft ook te maken met hoe het liedje in Malmö werd gebracht. Of we het nou een goede staging vonden of niet, blijkbaar was het effectief.
Luxemburg kreeg vorig jaar een leuker welkomst-cadeau van Bjorkman.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Welkom terug Montenegro. Volgende keer weer het geld in elektrische auto’s steken.
Cyprus wordt wel gedaan door Sergio Jaen (Ierland vorig jaar, o.a. Finland dit jaar) dus wie weet wat die in petto heeft.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:00 schreef d_elise het volgende:
Prima loting voor Claude lijkt me! Had eigenlijk verwacht dat België of San Marino de eerste semi zouden afsluiten, zou Cyprus dan iets bijzonders gaan doen met de staging? Al dachten we dat vorig jaar van Joost ook en ook al gebeurde dat niet, Europapa was natuurlijk wel een hype dat verdiende om als afsluiter te mogen gaan. Dat heb ik bij Cyrpus totaal niet.
Ik vind dat Claudes loting absoluut slechter had gekund.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:54 schreef silverevlis het volgende:
Voor de mensen die verstand hebben van de running order: zit Claude gunstig?
En we kunnen al redelijk vroeg naar de sauna, zie ik. Bara bada bastu!
Ik ben ook benieuwd hoe Zoë Më's Voyage gaat uitpakken. Op Nordic Eurovision hoorde ik haar niet zo goed en praatte het publiek er ook doorheen
Zoe was daar prachtig. Zeker een outsider voor de top 10. Ik sluit zelfs een dubbele winst niet uit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:54 schreef silverevlis het volgende:
Voor de mensen die verstand hebben van de running order: zit Claude gunstig?
En we kunnen al redelijk vroeg naar de sauna, zie ik. Bara bada bastu!
Ik ben ook benieuwd hoe Zoë Më's Voyage gaat uitpakken. Op Nordic Eurovision hoorde ik haar niet zo goed en praatte het publiek er ook doorheen
Oh verrekquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:56 schreef NailQueen het volgende:
Nog iets klein opvallends: de twee terugkerende artiesten van dit jaar zitten allebei op de vervloekte 2de positie.
Ik vind het een mooi liedje, maar dit optreden vind ik niet zo bijzonder. Haar stem komt amper boven de backing track uit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zoe was daar prachtig. Zeker een outsider voor de top 10. Ik sluit zelfs een dubbele winst niet uit.
De EBU kan zich echt geen vertrekkende landen meer veroorloven. Het is insane om te bedenken dat we in 2018 nog een ESF hadden met 43 (!) landen. En nu vallen ze bij bosjes. En eigenlijk is het alleen maar Oost-Europa. Dat is ook niet gek als je weer ziet dat er 4 landen in de Reference Group gekozen zijn uit West-Europa, en de 4 Oosterse landen allemaal misgrepen. Het boeit ze op de een of andere manier niet. Maar semis van minder dan 15 deelnemende landen per semi wordt toch ook niemand blij van? Ik vraag me af waar ze mee bezig zijn.quote:
Die Bobanquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wie was die grote artiest die zich had teruggetrokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |