Geen zorgen, de echte intervalacts worden vaak wel uitgezonden. De organisatie creëert ook ruimte om een aantal minuten reclame uit te zenden. Landen die dat niet willen (zoals Nederland in het verleden) krijgen een filmpje te zien over bijvoorbeeld de historie van het songfestival of hoe het podium is opgebouwd dit jaar. Gesprekjes in de greenroom kunnen vaak ook mooi als filler gebruikt worden, dus je mist niet heel veel.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 18:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tijdens de "echte" interval act zou ik toch wel jammer vinden. Het is vaak cringe, maar het hoort er tocht echt bij. En soms zitten er ook echt pareltjes tussen.
Ik denk van die opvulfilmpjes, en wellicht interviews vanuit de greenroom? Dat zou niet zo'n ramp zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd wat we hierdoor niet gaan zien inderdaad.
Ook alleen al de opmerking: "Komt lekker kijken op de zender van België", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:21 schreef NailQueen het volgende:
Komt lekker kijken op de zender van België(De Belg meme incoming in 3..2..1..)
Maar even serieus, het kan best te maken hebben met de bezuinigen bij de NPO. Nu kunnen ze makkelijk inkomsten werven.
Ja in Rotterdam was het dat filmpje waarin de fans bedankt werden dacht ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:13 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Geen zorgen, de echte intervalacts worden vaak wel uitgezonden. De organisatie creëert ook ruimte om een aantal minuten reclame uit te zenden. Landen die dat niet willen (zoals Nederland in het verleden) krijgen een filmpje te zien over bijvoorbeeld de historie van het songfestival of hoe het podium is opgebouwd dit jaar. Gesprekjes in de greenroom kunnen vaak ook mooi als filler gebruikt worden, dus je mist niet heel veel.
Geinig dat ze hiervoor Erika’s optreden van de afternoon show hebben gebruikt omdat tijdens de finale op dat specifieke moment een seconde de Palestijnse vlag in beeld was.quote:
IJsland zou een goede opener zijn, maar ze willen meestal iets in het Engels als eerste. Dus dan komt Polen meer in aanmerking. Dat is wel de enige solo-vrouw, maar dat kan je enigszins opvangen met de direct qualifiers. Estland kan ook, maar ik sluit niet uit dat die in de finale moet worden gebruikt om Israël te neutraliseren, dus dan zullen ze hem eerder wat later plaatsen. Zweden zou op papier ook een mooie start zijn, maar ja…quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:21 schreef NailQueen het volgende:
Welke inzendingen zijn het meest kindvriendelijk om te openen? Mijn gok is op IJsland en Ierland. Estland zou wellicht ook nog kunnen.
Gokje afsluiters: België of San Marino en Finland.
Maar eigenlijk boeit mij het meest waar Claude wordt neergezet.
Inderdaad. Die afsluiting van de semi was vorig jaar ook een vergiftigd geschenk. Allemaal speculatie dat we waarschijnlijk een geweldige staging hadden en daarom daar werden gezet, achteraf natuurlijk ook onzin.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat wij een mooie plek krijgen zodat het wat minder opvalt als we in de finale juist een flutplek krijgen.
Arm België... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Italië stemt mee.quote:Op donderdag 27 maart 2025 12:42 schreef Fred_B het volgende:
De afsluiter is eigenlijk interessanter. Bijna alle liedjes uit de tweede helft zijn er wel geschikt voor. En landen als België, San Marino en Azerbeidzjan kunnen wel wat hulp gebruiken, dus wellicht dat zij als laatste drie mogen (Azerbeidzjan dan in het midden).
Hetzelfde trucje als vorig jaar zou dat dan worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Ik gok dat wij een mooie plek krijgen zodat het wat minder opvalt als we in de finale juist een flutplek krijgen.
Nou, precies dat ja. Die geweldige staging hebben we nooit gezien. Ik vond het ontzettend zwak en het kwam volgens mij ook niet over. Terugkijkend viel Joost eigenlijk helemaal weg op dat podium.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Inderdaad. Die afsluiting van de semi was vorig jaar ook een vergiftigd geschenk. Allemaal speculatie dat we waarschijnlijk een geweldige staging hadden en daarom daar werden gezet, achteraf natuurlijk ook onzin.
Dat snap ik ook niet. Ik vind het niet zo'n sterk liedje (en hoe hij Strobe lights zingt doet me denken aan de manier waarop "midnight" wordt gezongen in Summer Jam 2003 van The Underdog Project).quote:[..]
Arm België... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Italië stemt mee.
Dat zou prima kunnen. Vorig jaar hebben ze daar al mee gespeeld, en de reactie op die manipulatie onder fans en media was bijzonder lauw, ook wanneer je corrigeert voor dat er nog een paar dingen niet helemaal lekker gingen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef Em31 het volgende:
Maar wie buiten Italië gaat dat nog als favoriet hebben? Er zijn genoeg liedjes in het vrolijke segment die meer te bieden hebben dan een drie minuten durende TV-jingle en een DJ op het podium. Dat is echt een nummer dat enorm kan profiteren als het de show mag afsluiten en in iedereens hoofd zit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef blackswangreen het volgende:
Arm België... twee maanden geleden waren ze nog de grote favoriet (al weet niemand waarom). San Marino gaat toch makkelijk door? Italië stemt mee.
Dat het niet overkwam is aantoonbaar onjuist, aangezien hij de televote won in de halve finale (Israël negeren we) en hij meteen al het meest gestreamde nummer werd, nog voor de diskwalificatie. Maar de staging was niet dusdanig goed dat dit de reden was dat hij de semi mocht sluiten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:30 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Nou, precies dat ja. Die geweldige staging hebben we nooit gezien. Ik vond het ontzettend zwak en het kwam volgens mij ook niet over. Terugkijkend viel Joost eigenlijk helemaal weg op dat podium.
Daar zal Claude waarschijnlijk geen last van hebben.
Hij deed het al best goed in die Franse OGAE-poll, het lijkt me ook wel een nummer dat met een drankje op lekker mee te brullen is. Gaat vast de finale wel halen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:33 schreef Fred_B het volgende:
Maar wie buiten Italië gaat dat nog als favoriet hebben? Er zijn genoeg liedjes in het vrolijke segment die meer te bieden hebben dan een drie minuten durende TV-jingle en een DJ op het podium. Dat is echt een nummer dat enorm kan profiteren als het de show mag afsluiten en in iedereens hoofd zit.
Het laatste ben ik met je eens en dan heb ik je bericht waar ik op reageerde verkeerd begrepen. Ik vraag me echter af of hij de televote won doordat de staging wel overkwam, ik ben geneigd te vermoeden dat er ook andere aspecten meespeelden. Vocaal was hij ook niet op zijn best, hij klonk buiten adem. Wel blijf ik erbij dat ik de staging niet begreep en nog steeds niet. Afijn. Water under the bridge.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat het niet overkwam is aantoonbaar onjuist, aangezien hij de televote won in de halve finale (Israël negeren we) en hij meteen al het meest gestreamde nummer werd, nog voor de diskwalificatie. Maar de staging was niet dusdanig goed dat dit de reden was dat hij de semi mocht sluiten.
Welke andere aspecten dan? Het kwam blijkbaar wel over, anders stemmen mensen er niet op. Verder speelde er toch niks?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:51 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Het laatste ben ik met je eens en dan heb ik je bericht waar ik op reageerde verkeerd begrepen. Ik vraag me echter af of hij de televote won doordat de staging wel overkwam, ik ben geneigd te vermoeden dat er ook andere aspecten meespeelden. Vocaal was hij ook niet op zijn best, hij klonk buiten adem. Wel blijf ik erbij dat ik de staging niet begreep en nog steeds niet. Afijn. Water under the bridge.
Ik vermoed dat Claude in Bazel nog wel eens heel populair kan worden. Dat gun ik hem dan wel.
Ik had het puur over de staging, die was imo niet voldoende om op te stemmen. Het liedje zelf staat buiten kijf, dat is sterk en goed. Zijn populariteit zal ook wel hebben geholpen om de finale te halen, dat is althans mijn vermoeden. Want van het optreden an sich moest hij het die avond niet hebben. Vind ik.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Welke andere aspecten dan? Het kwam blijkbaar wel over, anders stemmen mensen er niet op. Verder speelde er toch niks?
Claude gaat dat niveau van populariteit niet halen, dat is duidelijk. Maar dat is ook bijna onmogelijk, alleen KAJ komt daar vermoedelijk bij in de buurt.
Je stemt toch ook niet alleen op de staging... de staging van Duncan Laurence was ook niet geweldig, maar genoeg om het liedje goed over te brengen. En dat gold voor Joost dus ook. Het houtje-touwtje-achtige past ook wel bij hem als artiest, het moet ook niet allemaal te gelikt zijn. Puur op z'n populariteit zal hij niet zijn doorgegaan... de meeste mensen in andere Europese landen kenden hem natuurlijk helemaal niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:06 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Ik had het puur over de staging, die was imo niet voldoende om op te stemmen. Het liedje zelf staat buiten kijf, dat is sterk en goed. Zijn populariteit zal ook wel hebben geholpen om de finale te halen, dat is althans mijn vermoeden. Want van het optreden an sich moest hij het die avond niet hebben. Vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |