Avrotros is ook gewoon terug, dus als EBU kun je omroepen blijkbaar ongegeneerd naaien.quote:
(Via)quote:Dit jaar verzorgen Gordon en Andy van der Meijde op geheel eigen wijze livecommentaar bij het Eurovisie Songfestival in Basel. Onder de titel Wat Basel je nou? brengen zij een mix van humor, scherpe observaties en ongezouten meningen – van de voorrondes tot de finale.
Het commentaar is exclusief te streamen via de website van Radio 538.
Hahaha jezus, dat is echt het állerlaatste waar ik zin in zou hebben, van die 'we doen heel erg ons best om zo lullig en lollig mogelijk te doen want het gaat immers om ONS en niet om de deelnemers'-types.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
(Via)
We zitten er niet op te wachten en we dringen er ook absoluut niet op aan.
Ik vraag me ook oprecht af wie de doelgroep is? Mensen die het Songfestival leuk vinden, vinden waarschijnlijk hun commentaar stom en mensen die het Songfestival stom vinden kijken denk ik liever gewoon nietquote:Op vrijdag 11 april 2025 09:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha jezus, dat is echt het állerlaatste waar ik zin in zou hebben, van die 'we doen heel erg ons best om zo lullig en lollig mogelijk te doen want het gaat immers om ONS en niet om de deelnemers'-types.
Hooguit mensen die het Songfestival stom vinden maar toch elk jaar kijken om erover te kunnen zeiken op de socials denk ik.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vraag me ook oprecht af wie de doelgroep is? Mensen die het Songfestival leuk vinden, vinden waarschijnlijk hun commentaar stom en mensen die het Songfestival stom vinden kijken denk ik liever gewoon niet
Op zich leent zoiets als het ESF zich prima voor een luchtige benadering, want het is immers geen bloedserieuze zaak. Het probleem bij dit soort initiatieven, en ook bij “gevatte” Twitteraars (als Nico Dijkshoorn enzo), of bij voorbeschouwingen in kranten/TV-gidsen e.d. is dat die een zekere druk voelen om bij elk liedje grappig/ludiek/origineel uit de hoek te komen. Dat werkt nooit goed, want sommige inzendingen als Cyprus of Portugal lenen zich daar totaal niet voor, dus daar moet je gewoon serieus doen, en geduldig wachten op het moment om weer leuk te doen, dat vanzelf wel komt. Maar ja, om überhaupt iets te zeggen, moet je wel enigszins ingelezen zijn, en dat zijn zulke types doorgaans ook niet, dus dan wordt het schijtlollig doen over een jurk of een bril ofzo.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Hooguit mensen die het Songfestival stom vinden maar toch elk jaar kijken om erover te kunnen zeiken op de socials denk ik.
Ja precies dit.quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich leent zoiets als het ESF zich prima voor een luchtige benadering, want het is immers geen bloedserieuze zaak. Het probleem bij dit soort initiatieven, en ook bij “gevatte” Twitteraars (als Nico Dijkshoorn enzo), of bij voorbeschouwingen in kranten/TV-gidsen e.d. is dat die een zekere druk voelen om bij elk liedje grappig/ludiek/origineel uit de hoek te komen. Dat werkt nooit goed, want sommige inzendingen als Cyprus of Portugal lenen zich daar totaal niet voor, dus daar moet je gewoon serieus doen, en geduldig wachten op het moment om weer leuk te doen, dat vanzelf wel komt. Maar ja, om überhaupt iets te zeggen, moet je wel enigszins ingelezen zijn, en dat zijn zulke types doorgaans ook niet, dus dan wordt het schijtlollig doen over een jurk of een bril ofzo.
Ik voorspel je hoe dit gaat: niemand luistert ernaar, behalve de Mediacourant. En die maken dan een artikeltje over Andy van der Meijde die de Oostenrijkse inzending een gillende keukenmeid noemt ofzo. Waarna dit vertaald op een of andere Eurofansite komt te staan: "Dutch Commentators Call Austrian Entry a Screaming Kitchen Maid". Schandaal geboren!quote:Op vrijdag 11 april 2025 11:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op zich leent zoiets als het ESF zich prima voor een luchtige benadering, want het is immers geen bloedserieuze zaak. Het probleem bij dit soort initiatieven, en ook bij “gevatte” Twitteraars (als Nico Dijkshoorn enzo), of bij voorbeschouwingen in kranten/TV-gidsen e.d. is dat die een zekere druk voelen om bij elk liedje grappig/ludiek/origineel uit de hoek te komen. Dat werkt nooit goed, want sommige inzendingen als Cyprus of Portugal lenen zich daar totaal niet voor, dus daar moet je gewoon serieus doen, en geduldig wachten op het moment om weer leuk te doen, dat vanzelf wel komt. Maar ja, om überhaupt iets te zeggen, moet je wel enigszins ingelezen zijn, en dat zijn zulke types doorgaans ook niet, dus dan wordt het schijtlollig doen over een jurk of een bril ofzo.
https://eurovision.tv/sto(...)9oTEA0SialiT5H1DYrtAquote:Paola (Switzerland 1969 and 1980), Peter, Sue & Marc (Switzerland 1971, 1976, 1979 and 1981), Luca Hänni (Switzerland 2019) and Gjon’s Tears (Switzerland 2020 and 2021) will come together on stage for the very first time to sing a medley celebrating Switzerland’s rich Eurovision legacy.
De rest van de top 10:quote:Op maandag 14 april 2025 16:51 schreef Fred_B het volgende:
Kaartverkoop naar land van de koper:
[ afbeelding ]
Eurovision 2025: Australians are in the Top 10 of ticket buyersquote:Eurovision revealed that fans were coming as far as "New Zealand and Argentina as well as Malaysia, South Africa and Uzbekistan."
quote:Op maandag 14 april 2025 15:05 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Focus op de fans die hun mening over de EBU mogen geven?
Had Celine niet al zelf aangegeven dat vliegen teveel was voor haar?quote:Op maandag 14 april 2025 14:59 schreef NailQueen het volgende:
De intervalacts worden ook bekend gemaakt.
[..]
https://eurovision.tv/sto(...)9oTEA0SialiT5H1DYrtA
Luca Hänni en Gjon's Tears () zagen we wel aankomen. Ze houden hun mond nog stijf dicht over Celine Dion. Maar die verwacht ik niet meer.
Zou leuk zijn als ze het dan aan Finland geven, gezien de Finse KAJ mannen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:59 schreef Nexum het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Zweden wel gaat hosten als ze weer winnen. Ik zou het niet gek vinden als ze de eer af slaan eigenlijk. Helemaal gezien Malmö qua maatregelen echt een chaotisch zooitje was.
Malmö heeft sowieso al bedankt voor de eer wanneer ze winnen. Geen idee hoe Stockholm nu zit. Is er nog een groot superster die daar volgend jaar optreed?quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:59 schreef Nexum het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Zweden wel gaat hosten als ze weer winnen. Ik zou het niet gek vinden als ze de eer af slaan eigenlijk. Helemaal gezien Malmö qua maatregelen echt een chaotisch zooitje was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |