quote:
Op donderdag 27 maart 2025 17:52 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Je stemt toch ook niet alleen op de staging... de staging van Duncan Laurence was ook niet geweldig, maar genoeg om het liedje goed over te brengen. En dat gold voor Joost dus ook. Het houtje-touwtje-achtige past ook wel bij hem als artiest, het moet ook niet allemaal te gelikt zijn. Puur op z'n populariteit zal hij niet zijn doorgegaan... de meeste mensen in andere Europese landen kenden hem natuurlijk helemaal niet.
C'est La Vie is een prima inzending maar wel van een heel andere orde. Joost werd een soort cultureel fenomeen, het lijkt me stug dat Claude dat ook gaat worden. En dat hoeft ook helemaal niet, laat hem maar de finale halen en dan een mooie top-10 scoren.
Laat ik het dan zo zeggen dat mijn indruk is dat het totaalplaatje die avond niet klopte. Het is elders in dit subforum ook geopperd dat we naar een back-up staging hebben zitten kijken. In mijn ogen zijn de verwachtingen in ieder geval niet waargemaakt.
Bij Duncan klopte het wel, hoe eenvoudig ook.
Joost een cultureel fenomeen... hier of in Malmö? Dat was ook vooral omdat hij de eerste out of the box-inzending was voor NL. Dat maakte e.e.a. nogal hyper en heeft uiteindelijk ook tegen hem gewerkt.
Tot die hoogten wil ik Claude niet duwen en dat hoeft ook niet. Maar ik denk wel dat hij in Bazel íets kan bereiken. Op een andere manier dan Joost in Malmö dus.
Ik denk dat we allebei een ander idee hebben bij een en ander, dus ik zeg
let's agree to disagree.