Ze zijn wel weggehaaldquote:Op woensdag 22 januari 2025 14:38 schreef NailQueen het volgende:
Het Eurovision account heeft ook nog niets over Moldavi geplaatst.
Ik heb zo'n idee dat het animo niet zo heel hoog ligt dit jaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:24 schreef TheVulture het volgende:
Morgen de kaartverkoopGaan meer mensen van hier het proberen?
Ah jammer niet de halve finale met Nederland, maar het is iets!quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:15 schreef TheVulture het volgende:
Nou wat een feest, maar we hebben in ieder geval twee kaartjes voor de 2e halve finale. Mijn vriend werd er bij de 1e halve finale uitgegooid toen ie wilde afrekenen
Ja precies... en hopelijk komt er nog wat vrijquote:Op woensdag 29 januari 2025 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah jammer niet de halve finale met Nederland, maar het is iets!
De semi’s gingen niet zo heel hard volgens mij (ik had ook even meegekeken, maar alleen met interesse voor de finale), dus misschien zitten er wel mensen met tickets die nog niet weten hoeveel reis en verblijf verder kosten.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja precies... en hopelijk komt er nog wat vrij
Ja ik wacht maar even op de oficiele resale-site (hopelijk zoiets als in Turijn), want mijn code is nu sowieso ongeldig en die van mijn vriend werkt ook ineens niet meer ondanks dat hij geen kaarten heeft.quote:Op woensdag 29 januari 2025 12:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De semi’s gingen niet zo heel hard volgens mij (ik had ook even meegekeken, maar alleen met interesse voor de finale), dus misschien zitten er wel mensen met tickets die nog niet weten hoeveel reis en verblijf verder kosten.
https://www.telegraaf.nl/(...)ven-minuten-verkochtquote:Op woensdag 29 januari 2025 12:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De semi’s gingen niet zo heel hard volgens mij (ik had ook even meegekeken, maar alleen met interesse voor de finale), dus misschien zitten er wel mensen met tickets die nog niet weten hoeveel reis en verblijf verder kosten.
Mja eerlijk n goed liedje maakt het ook niet meteen een goed jaarquote:Op zondag 16 februari 2025 14:33 schreef NailQueen het volgende:
Normaal ga ik er fel tegen in als men zegt dat het een slecht jaar is. Maar deze keer kan ik er niet om heen dat het tot nu toe geen best jaar is. Hopelijk brengt Claude of een Frankrijk hier nog verandering in
Bekijk deze YouTube-video
Nee, maar het helpt voor de algemene indruk wel als er n of twee liedjes tussen zitten waarvan je oprecht hoopt dat ze meedoen om de overwinning.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:20 schreef Meke het volgende:
[..]
Mja eerlijk n goed liedje maakt het ook niet meteen een goed jaar
Oh dat absoluutquote:Op zondag 16 februari 2025 15:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar het helpt voor de algemene indruk wel als er n of twee liedjes tussen zitten waarvan je oprecht hoopt dat ze meedoen om de overwinning.
Dit jaar vind ik overigens niet zo slecht, maar we hebben wel voornamelijk subtoppers tot nu toe.
Kan me niet voorstellen dat we de winnaar al hebben gehoord. Wie moet dat dan zijn? Er is geen inzending die er echt bovenuit steekt.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:57 schreef Thrts het volgende:
Ja eens, tot nu toe niet zon denderend jaar nee. Ben benieuwd of we de winnaar al gehoord hebben. Ik hoop gewoon niet dan Zweden straks weer gaat winnen met Mans.
Als ik m'n geld er op moest zetten zou ik gokken dat we de winnaar op 15 maart voor het eerst gaan horen in een stadion in Frankrijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat we de winnaar al hebben gehoord. Wie moet dat dan zijn? Er is geen inzending die er echt bovenuit steekt.
De favorieten van de bookmakers zijn bijna allemaal landen die hun lied nog moeten bekendmaken.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik m'n geld er op moest zetten zou ik gokken dat we de winnaar op 15 maart voor het eerst gaan horen in een stadion in Frankrijk.
Of volgende week donderdag. Een mens mag hopen.
Dat denk ik dus ook. Ik ken de zangeres niet maar Frankrijk gooit er de laatste jaren flink geschut tegen aan. Zij willen echt graag winnen. En die winnaarsmentaliteit mis ik bij een groot aantal landen.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik m'n geld er op moest zetten zou ik gokken dat we de winnaar op 15 maart voor het eerst gaan horen in een stadion in Frankrijk.
Of volgende week donderdag. Een mens mag hopen.
De vraag “wat vind je er zelf van?” is niet gesteld zo te zien.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:39 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Lumo alles dat we nodig hadden dit jaar
Als voormalig student art & design wil ik bij dezen even zeggen what the actual fuck.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:39 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat hebben we inderdaad heel hard nodig, als je het veld zo ziet. Variatie in het Eurovisie veld is enorm belangrijk.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:07 schreef Nexum het volgende:
Ik hoop echt dat dit inderdaad teruggedraaid wordt. De kwaliteit dit jaar is echt zwaar ruk en ik ben er van overtuigd dat dit 1 van de grootste redenen is. Je moet een balans hebben en die balans is er niet meer, veels te veel landen gaan voor flashy en een heel hoog ‘ironisch’ gehalte waardoor de liedjes zelf totaal niet meer memorabel zijn.
[ x ]
Dat is een keuze... Geen goede, maar het is een keuze.quote:Op woensdag 26 februari 2025 17:39 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zou het de Fransen wel een keer gunnenquote:Op maandag 17 februari 2025 21:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ik ken de zangeres niet maar Frankrijk gooit er de laatste jaren flink geschut tegen aan. Zij willen echt graag winnen. En die winnaarsmentaliteit mis ik bij een groot aantal landen.
Dit zijn de repetities op maandagmiddag enzo toch? Het nut ervan om die nagenoeg geheim te houden, ontgaat me nogal. Aangezien in de avond er tienduizenden mensen in de zaal zijn of naar de stream kijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:42 schreef Greys het volgende:
Jup, vorig jaar konden wij nog iig via de online press stream die maandag/woensdag/vrijdagmiddag generale zien. Maar zelfs dat niet meer dit jaar dus. Hij wordt zelfs niet gestreamd in het press center ter plaatse. Alles om lekken te voorkomen. Dat snap ik dan weer wel. Maar persaccreditatie had al weinig meerwaarde meer en nu ng minder.
Ja. Heb even teruggezocht en die mochten we de vorige keer met de press stream gewoon nog meekijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit zijn de repetities op maandagmiddag enzo toch? Het nut ervan om die nagenoeg geheim te houden, ontgaat me nogal. Aangezien in de avond er tienduizenden mensen in de zaal zijn of naar de stream kijken.
Ja, het zal officieel wel voor het welzijn van de artiesten zijn. Maar je komt nu wel op het punt dat er voor de Boulevard’s e.d. van deze wereld zelfs op de avond voor de show weinig meer voor te beschouwen is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Heb even teruggezocht en die mochten we de vorige keer met de press stream gewoon nog meekijken.
Sterker nog, er werd her en der gemopperd dat we toen 'pas' mee mochten kijken haha. En nu dus zelfs die niet meer.
Aran mag zelf wel naar die middagrepetitie, hij mag er alleen niks filmen. Hij mag het omschrijven. En pers mag dan geen foto's maken, Eurovision zal dat vast zelf weer wl doen. Alle views voor hen. Precies hoe ze het wilden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het zal officieel wel voor het welzijn van de artiesten zijn. Maar je komt nu wel op het punt dat er voor de Boulevard’s e.d. van deze wereld zelfs op de avond voor de show weinig meer voor te beschouwen is.
De Head of Delegation van Duitsland is het in ieder geval met je eensquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:07 schreef Nexum het volgende:
Ik hoop echt dat dit inderdaad teruggedraaid wordt. De kwaliteit dit jaar is echt zwaar ruk en ik ben er van overtuigd dat dit 1 van de grootste redenen is. Je moet een balans hebben en die balans is er niet meer, veels te veel landen gaan voor flashy en een heel hoog ‘ironisch’ gehalte waardoor de liedjes zelf totaal niet meer memorabel zijn.
[ x ]
Ja en het is best wel gek, want eigenlijk zou je denken dat juist door Nemo en Loreen's winsten het gehalte aan jurybait liedjes juist zou toenemen, omdat je als televotemagneet bijna niet meer kunt winnen. Maar nu gaat iedereen voor gek, flashy, ironisch, kitsch. En dat is niet erg als het n, twee of zelfs drie keer gebeurt, maar nu lijken bijna 10+ landen er aan te geloven.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:09 schreef molloot200 het volgende:
Ik merk een trend die ik niet zo heel tof vind. En ik denk dat dat allemaal bij Kaarija is begonnen. Maar de ESF-schrijvers vinden het blijkbaar tegenwoordig leuk om zo veel mogelijk stijlen en tempo’s in 1 nummer te stoppen. Meh
Nemo was toch ook een verzameling stijlen en tempo's? En het jury bait-nummer van Oostenrijk nu ook. Ik hoor dan toch een stuk liever een televote-nummer als Bara Bada Bastu. Dat is tenminste een liedje ipv "hoor eens hoe hoog ik kan zingen en hoeveel stijlen ik aan elkaar kan plakken".quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja en het is best wel gek, want eigenlijk zou je denken dat juist door Nemo en Loreen's winsten het gehalte aan jurybait liedjes juist zou toenemen, omdat je als televotemagneet bijna niet meer kunt winnen. Maar nu gaat iedereen voor gek, flashy, ironisch, kitsch. En dat is niet erg als het n, twee of zelfs drie keer gebeurt, maar nu lijken bijna 10+ landen er aan te geloven.
Ik zeg niet dat we terug moeten naar het tijdperk waarin elk land commercile radio inzendingen stuurt, maar ik denk dat ik de plank niet mis sla als ik zeg dat we weer wat ''normalere'' inzendingen er tussen mogen krijgen. En dan voornamelijk wanneer het aankomt op de liedjes zelf. Want heel veel landen moeten het nu ook hebben van de live acts.
Het zal ook wel het effect van Joost en in mindere mate Krij en Baby Lasagna zijn. Al die zero dot zero zero threes maken het aantrekkelijk voor artiesten om iets in dat genre in te zenden. En voor het merendeel van de landen is meedoen voor de winst toch niet reel, en is dit de makkelijkste route naar de finale.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ja en het is best wel gek, want eigenlijk zou je denken dat juist door Nemo en Loreen's winsten het gehalte aan jurybait liedjes juist zou toenemen, omdat je als televotemagneet bijna niet meer kunt winnen. Maar nu gaat iedereen voor gek, flashy, ironisch, kitsch. En dat is niet erg als het n, twee of zelfs drie keer gebeurt, maar nu lijken bijna 10+ landen er aan te geloven.
Ik denk dat ls dat gebeurt, het vooral komt doordat de televote-nummers meer evenredig stemmen bij elkaar wegkapen. Er is dit jaar (nog) niet echt een overweldigende frontrunner op dat gebied zoals dat bij Oekrane was in ‘22, Finland in ‘23 en, na onze DQ, Kroati in ‘24.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 06:58 schreef Em31 het volgende:
Je kan zo ook al bijna weer raden dat de jury de winnaar gaat ‘bepalen’. Lijkt me ook niet echt positief als dat keer op keer gaat gebeuren de komende jaren.
Als ze dan nog zo veel jurypunten aan Mans gaan geven zou ik wel gek worden.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 07:18 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk dat ls dat gebeurt, het vooral komt doordat de televote-nummers meer evenredig stemmen bij elkaar wegkapen. Er is dit jaar (nog) niet echt een overweldigende frontrunner op dat gebied zoals dat bij Oekrane was in ‘22, Finland in ‘23 en, na onze DQ, Kroati in ‘24.
Daar staat ook tegenover dat we nu met Nederland, Oostenrijk, vermoedelijk ook Frankrijk, Zweden en Zwitserland typische jurynummers hebben waar de puntenverdeling ook wat gelijkmatiger zal zijn dan de collectieve douze-points-fap in ‘23. Ik verwacht dat het allemaal veel dichter op elkaar gaat liggen.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel mee gaat vallen hoor... er is niet zoveel support voor Isral dit keer als vorig jaarquote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:04 schreef Greys het volgende:
En laten we ons niet vergissen in de televotes die Isral heus wel weer gaat krijgen, ongeacht het lied.
Ik denk het echt alsnog.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:21 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel mee gaat vallen hoor... er is niet zoveel support voor Isral dit keer als vorig jaar
Clinequote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:25 schreef usagi414 het volgende:
Ze proberen Celine Dion erbij te krijgen dit jaar
[ x ]
Oh jaaaaa.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 17:25 schreef usagi414 het volgende:
Ze proberen Celine Dion erbij te krijgen dit jaar
[ x ]
Leuk dat je dit doet.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:40 schreef NailQueen het volgende:
Oh ja nog even mijn lijstje met terugkerende artiesten van dit jaar. Alle artiesten zijn bekend en de nationale finales zijn voorbij. In de nationales finales kwamen maar liefst 33 oude gezichten terug. Hiervan hebben 2 artiesten een ticket gescoord naar het podium in Basel. Daarnaast zien we in Basel een oude bekende terug als presentatrice.
Dit is het eindresultaat met maar liefst 67 namen die we dit seizoen terugzagen.
Ja, dan ben ik maar even die vermoedens-van-matchfixing man, maar ik geloof er niets van dat dit allemaal willekeurig gaat. Ook vorig jaar niet, toen Zweden zich met een inzending zonder winstkansen opofferde om hun eindeloze reeks aan goede startposities (zelfs Tusse mocht als 25e) onopvallend te doorbreken, en van de gelegenheid gebruik te maken om de producer uit Zweden (goh) via nieuwe regels meer macht te geven.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:27 schreef Greys het volgende:
Cola door m'n neus naar buiten om de 'vastzittende' quote-tekens.
Nee, die Martin is zo gek als een deur, en hij heeft tot nu toe geen enkele blijk gegeven niet te doen wat zijn Zweedse collega’s hem opdragen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:31 schreef NailQueen het volgende:
Durven we hem de voordeel van de twijfel te geven?
Never forget z'n ellenlange uiting van liefde en adoratie voor de Evil Martin. Dus inderdaad, nog even geen voordeel van de twijfel.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, die Martin is zo gek als een deur, en hij heeft tot nu toe geen enkele blijk gegeven niet te doen wat zijn Zweedse collega’s hem opdragen.
quote:
Oh bij quoten verdwijnt de tweet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Fred_B het volgende:
Dit is geen parodie. De nieuwe Martin over de andere Martin:
[ x ]
Ja, ik vind ook wel het n en ander van de bobo’s bij de FIFA enzo. Maar wat wij leuk vinden wordt dus geleid door dit soort halvegarenquote:Op woensdag 19 maart 2025 10:39 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Oh bij quoten verdwijnt de tweet.
Dit was hem:
[ x ]
Spaanse fans koken van woede (en dat gebeurt toch niet snel) en de unanieme mening is dat het een prutser eerste klas is. Kortom, zeer geschikt voor een prominente positie bij de EBU.quote:Ana Mara Bordas van de Spaanse omroep RTVE is de nieuwe voorzitter van de EBU Reference Group #songfestival
Waar kan je dit zien?quote:Op zondag 23 maart 2025 14:11 schreef Jason22 het volgende:
Volgens het NPO uitzendschema is de eindtijd van de finale om 00.55 uur. Dat is eerder dan andere jaren, of niet?
Ook opvallend is dat er op NPO1 een reclameblok van 4 minuten te zien is na het einde van alle liedjes (rond 23.20 uur). Dat is volgens mij nog niet eerder gebeurd hier in Nederland (in andere landen wel want daarvoor wordt die ruimte speciaal gecreerd).
Ook dinsdag en donderdag staat een reclameblok ingepland. Maar dan vlak voor het einde waarna de uitzending weer 10 minuten verdergaat.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:52 schreef Jason22 het volgende:
[..]
https://ster.nl/media/a4dpv5vz/npo-1-mei-2025.pdf
Voor 2026 al 20 miljoen euro en vanaf 2027 moeten de publieke omroepen ruim 150 miljoen euro per jaar bezuinigen.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:34 schreef NailQueen het volgende:
Heeft het kabinet nog iets gezegd over bezuinigen bij de npo? Ik heb dat niet zo in de gaten gehouden maar dat zou misschien een reden kunnen zijn voor de reclames.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |