abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216311298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we willen schiphol opheffen, lelystad airport niet gebruiken, kernreactors sluiten , geen wegen aanleggen, alleen fietspaden , alle bedrijven sluiten behalve de creatieve bedrijven en wolven en geitjes gaan redden, en voortaan iedereen op fietsvakantie en geen autos meer op de weg
iedereen verplicht een zonnepaneel op de fiets , verplicht homo worden , je zaakje eraf laten snijen en krullen laten zetten

koeien weg en varkens weg , meer weilanden , iedereen wortels eten en de hele dag halleluja roepen
Wil jij dat? Zou ik een partij oprichten, want er is nog geen politicus die dat wil. Misschien krijg je wel veel zetels...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:08:22 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216311362
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dit een impliciete doodswens? :{
Nee, gewoon een vernederende, onherstelbare afgang is prima.
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:09:03 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216311372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij en Trump, dat gaat echt niet t/m juni goed. Geloof ik niks van.
Ik denk inderdaad dat het twee kapiteins op een schip zijn.
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:10:20 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216311405
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:50 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Eerlijk links bestaat niet. Het gehele bedrijfsleven min of meer tot staatsvijand verklaren betekent geen vooruitgang voor iedereen maar de complete ondergang van het land. Maar de leugenaars van links blijven hun onzin maar spuien aan hun slaafse volgelingen.
Ben je een soort AI bot waar antwoorden komen op de vraag:

"Geef dommige holle en zaaddodende populistisch rechtse reacties"
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:10:21 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216311406
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wil jij dat? Zou ik een partij oprichten, want er is nog geen politicus die dat wil. Misschien krijg je wel veel zetels...
nee ik denk dat die linkse waanzin een beetje over is en we terug gaan naar het aloude realistisch zijn
Stikstof waanzin is ook wat minder al
stoppen met de stinksteden volproppen en voldoende nette woningbouw doen, rijtejshuizen dus , ook of juist voor de lage inkomens met de vertrouwd premie A regeling
gewoon in de weilanden net als vroeger

Wel TATA sluiten want dat kost meer dan het oplevert
michaelmoore in NWS / Kabinet wil ambitieus Tata Steel snel verduurzamen, kost miljarden #2

Lelystad Airport gaan gebruiken en schiphol NIET krimpen , iedere dorp mag net zoveel woningen bouwen als ze willen voor hun inwoners

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2025 19:15:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:19:02 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216311576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee ik denk dat die linkse waanzin een beetje over is en we terug gaan naar het aloude realistisch zijn
stoppen met de stinksteden volproppen en voldoende nette woningbouw doen, rijtejshuizen dus , ook of juist voor de lage inkomens met de vertrouwd premie A regeling

michaelmoore in NWS / Kabinet wil ambitieus Tata Steel snel verduurzamen, kost miljarden #2

Lelystad Airport gaan gebruiken en schiphol NIET krimpen , iedere dorp mag net zoveel woningen bouwen als ze willen voor hun inwoners
Zoals je nu schrijft klink je best redelijk. Alleen dat op dat ene onderwerp ben je geradicaliseerd :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216311625
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich was het idee 'laat metselaars niet betalen voor de studie van de advocaat' helemaal niet zo slecht. Studie niet alleen uit belastingen betalen maar ook uit de inkomsten na de studie is helemaal niet zo onlogisch. Je hoefde ook alleen terug te betalen bij een goede baan, dat was het idee. De uitvoering was wel slecht en vooral het feit dat het gevolgen heeft voor het krijgen van een huis is beroerd.
Wat was er precies slecht aan de uitvoering. Behalve dan dat een groep zich genaaid voelde omdat ze ineens ¤ 12.000,- meer moest lenen? Dat de media onware verhalen van ¤ 70.000,- studieschuld opschreef, dat hielp niet in de beeldvorming, maar waren ook gewoon grove leugens. Verder heeft je lening inderdaad gevolgen voor de hypotheek, lang werd die gewoon verzwegen maar dat gaat tegenwoordig steeds minder. Hierdoor neemt je te lenen bedrag af met max 2 maal de schuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de huidige woningmarkt
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:26:02 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216311677
De eerste zegeningen van de 47e president van de leider van de vrije wereld.
https://www.telegraaf.nl/(...)rijlating-gijzelaars
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:27:12 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216311693
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat was er precies slecht aan de uitvoering. Behalve dan dat een groep zich genaaid voelde omdat ze ineens ¤ 12.000,- meer moest lenen? Dat de media onware verhalen van ¤ 70.000,- studieschuld opschreef, dat hielp niet in de beeldvorming, maar waren ook gewoon grove leugens. Verder heeft je lening inderdaad gevolgen voor de hypotheek, lang werd die gewoon verzwegen maar dat gaat tegenwoordig steeds minder. Hierdoor neemt je te lenen bedrag af met max 2 maal de schuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de huidige woningmarkt
Wat je zegt klopt. Sommige deden alsof de gehele schuld was toe te schrijven aan de invoering van het leenstelsel terwijl het alleen ging om de stufi van destijds (¤100) per maand
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216311697
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Stikstof minder? Ja? Vertel jij dat de rechter? En de volledig in paniek zijnde minister? En ook de Kamer, die in zeer grote meerderheid snel een forse stikstofdaling wil?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216311766
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Musk heeft vrijwel overal alleen puinhopen en ellende veroorzaakt. Snap werkelijk waar niet dat iemand, van welke kant van het spectrum ook, fan van hem kan zijn.
Nou ja tijdens de begintijden van Tesla, Space X,Boring Company werd hij wel bejubeld.
Ook iets als OpenAI heeft hij toch opgericht.

Je kunt zelfs argumenteren dat zonder Tesla/Musk de electrische auto niet van de grond was gekomen.
pi_216311767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat er mis was in de uitvoering was oa de 'leen zo veel mogelijk, het is gratis', terwijl het een variabele rente was. Heeft de overheid trouwens wel van geleerd, als ze nu tegen 0% uitlenen staat dat gewoon in het contract. En zo ging er wel meer mis.
pi_216311804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je kunt zelfs argumenteren dat zonder Tesla/Musk de electrische auto niet van de grond was gekomen.
Onzin, de allereerste auto's voor 1900 waren al elektrisch, dat was niet zijn uitvinding. Na Parijs was er altijd gezocht hoe ze auto's zonder uitstoot konden maken en dan was altijd het oude systeem van elektrisch rijden boven gekomen.

Tesla was vooral goed in dure auto's van matige kwaliteit maken.
pi_216311938
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, de allereerste auto's voor 1900 waren al elektrisch, dat was niet zijn uitvinding. Na Parijs was er altijd gezocht hoe ze auto's zonder uitstoot konden maken en dan was altijd het oude systeem van elektrisch rijden boven gekomen.

Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd. Daarnaast waren veel grote spelers volledig off guard of bezig met inmiddels afgeschreven technische alternatieven (waterstof).
pi_216311973
quote:

[..]

Het gaat niet om de uitvinding.
Tesla maakte de elektrische auto een gewilde auto, was degene die de infrastructuur aanjaagde en de patenten openstelde.

Zonder Tesla hadden we geen bmw i3/Volkswagen id3 etc.
pi_216311978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd
Ik denk dat er anders echt wel een ander in dat gat was gesprongen.
pi_216312048
Als Nederland wil innoveren moet je studeren gewoon gratis maken. Sterker nog geef elke student een beurs.
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:46:54 #218
323876 michaelmoore
pi_216312091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Nederland wil innoveren moet je studeren gewoon gratis maken. Sterker nog geef elke student een beurs.
ja fijn iedereen gaat student worden,net als in de jaren 60
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:50:21 #219
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216312155
quote:

[..]

Tesla's zijn juist voordelig voor de prijs-kwaliteitsverhouding.
Zijn prima auto's
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216312214
De basisbeurs was prima, geen ingewikkelde uitzonderingen en iedereen gelijk.
Investeren in je eigen jeugd was een prima idee.

Ik kan me herinneren dat ik destijds iets van 150 gulden kreeg, in totaal dus 4 jaar pak hem beet 8000 gulden.

Dat bedrag betaald zich binnen 2 jaar al wel terug.
pi_216312229
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tesla's zijn juist voordelig voor de prijs-kwaliteitsverhouding.
Zijn prima auto's
Vanaf de model 3 is het behoorlijk goedkoop rijden qua onderhoud, afschrijving is een ander ding.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat er anders echt wel een ander in dat gat was gesprongen.
Ben echt heel benieuwd of de Nissan Leaf en BMW I3 evenveel tractie veroorzaakt hadden. Ik geloof het eigenlikk niet.
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:55:49 #222
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216312276
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Vanaf de model 3 is het behoorlijk goedkoop rijden qua onderhoud, afschrijving is een ander ding.
afschrijving is vooral hoog als je nieuw koopt.
Ik ben mij ook aan het oriėnteren op zo'n apparaat. Ze duiken al onder de 20k, met km standen tot 150k.
Nog even klein half jaartje wachten en het is helemaal prijsschieten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:57:50 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216312316
Wat vooral sterk aan Tesla is is dat het de eerste premium auto is tegen prijzen (nieuw) beneden de 50k.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 15 januari 2025 @ 19:57:50 #224
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_216312317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De keuze toen was kwaliteit inboeten of de student zelf wat meer laten betalen, toen is gekozen voor zelf wat meer betalen. Inmiddels hebben we een kabinet wat bezuinigt op kwaliteit, we gaan op langer termijn wel zien wat erger is. Verder viel die pak hem beet ¤ 12.000,- eigen bijdrage natuurlijk wel mee als je in ogenschouw neemt dat studeren prima rendement heeft.
Probleem is eigenlijk dat er (goh) beloftes werden gedaan die niet zijn nagekomen. Investeringen in het onderwijs? Blijkt dat het geld daar niet eens in is gegaan. Kwaliteit zijn volgens leraren helemaal niet omhoog gegaan. Stijging van de rente mocht ook genoemd worden, maar werd natuurlijk bewust niet gedaan. En het leukste dat studieschuld geen belemmering zou zijn bij het kopen van een huis, terwijl banken dat wel meenemen.
graag op anoniem
pi_216312333
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
afschrijving is vooral hoog als je nieuw koopt.
Ik ben mij ook aan het oriėnteren op zo'n apparaat. Ze duiken al onder de 20k, met km standen tot 150k.
Nog even klein half jaartje wachten en het is helemaal prijsschieten.
Vriend van mij heeft er vandaag één gekocht (LR, 117k) voor 20k, die zit gunstig inderdaad. Een ander heeft er 4 jaar geleden één bijna nieuwe gekocht, die heeft tot nu toe duur gereden.
pi_216312446
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd. Daarnaast waren veel grote spelers volledig off guard of bezig met inmiddels afgeschreven technische alternatieven (waterstof).
Ja en nee, Toyota was natuurlijk de ware pionier met het hybride rijden. En dat heeft ook weer de eerste aanzetten gegeven tot volledig elektrisch rijden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216312474
Als je op tweakers mobiliteit kijk dan zie je wel dat de 2e hands Tesla's nogal wat mankementjes hebben. Was eerst ook in de race om er een voor de vrouw des huizes te halen, maar doen we toch maar niet. Wachten tot de EV6 wat goedkoper wordt...
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:06:14 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216312477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Nederland wil innoveren moet je studeren gewoon gratis maken.een beurs.
Of in ieder geval veel goedkoper, net zoals in de rest van Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216312501
En misschien hadden we zonder Tesla inderdaad nu niet op batterijen maar net als de bussen en vrachtwagens op waterstof gereden, maar wie zegt eigenlijk dat we dan slechter af waren? Qua tanken bij tankstations was het iig praktischer geweest, dat vind ik toch echt wel een enorm nadeel aan elektrisch rijden. Hadden we ook het elektriciteitsnet niet hoeven overbelasten met het opladen van auto's.
pi_216312535
Klopt, maar aan waterstof kleven ook weer nadelen. Explosiegevaar, relatief duur etc.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:10:29 #231
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216312553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar aan waterstof kleven ook weer nadelen. Explosiegevaar, relatief duur etc.
Vooral de kosten.
Op MP heb je goedkope exemplaren staan, maar de kosten per km zijn niet normaal.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:13:54 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216312621
Maar goed. Elektrische rijden is vooral heel erg fijn, enorm koppel, stil, geen trillingen. Het is niet de toekomst denk ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216312675
quote:
Dat brandgevaar hebben batterijen natuurlijk ook.

Maar goed, de batterijen zijn er nu en snelladen wordt steeds gebruikelijker, ik denk dat die laadpalen over 20 jaar niet meer bij de huizen staan en iedereen gewoon weer naar een tankstation rijdt en in 5-20 min bijna vol zit.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 20:17:24 #234
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216312706
quote:
Waterstof is leuk als je het schoon kan produceren bij bv een energie overschot en dan zit je alsnog met de transport en opslagkosten. Al zijn er wel bruikbare doeleinden, zware logistiek bijvoorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216312754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waterstof is leuk als je het schoon kan produceren bij bv een energie overschot en dan zit je alsnog met de transport en opslagkosten. Al zijn er wel bruikbare doeleinden, zware logistiek bijvoorbeeld.
Vliegen, varen, bussen, vrachtwagens... maar ook allerlei productie (staal bijvoorbeeld) en misschien zelfs het verwarmen van bepaalde gebouwen, ze testen niet voor niets nu waterstof cv-ketels. Met genoeg zonnepanelen en windenergie heb je natuurlijk heel vaak een overschot. En met waterkracht ook.
pi_216312771
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Elektrische rijden is vooral heel erg fijn, enorm koppel, stil, geen trillingen. Het is niet de toekomst denk ik.
Ik rij zelf volledig elektrisch en mijn vrouw hybride. In Nederland kan je heel goed uit de voeten met een elektrische auto. Maar zodra je de grens oversteekt is het een drama.
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 20:21:20 #237
pi_216312791
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vliegen, varen, bussen, vrachtwagens... maar ook allerlei productie (staal bijvoorbeeld) en misschien zelfs het verwarmen van bepaalde gebouwen, ze testen niet voor niets nu waterstof cv-ketels.
Klopt, het zou heel mooi zijn als je het bestaande gasleiding netwerk zou kunnen ombouwen naar waterstof, maar ik heb geen idee of dat technisch haalbaar is.

Het is echter wel een energiedrager. Dus de oorsprong wil je groen hebben, anders schiet het nog niet echt op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:22:02 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216312804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik rij zelf volledig elektrisch en mijn vrouw hybride. In Nederland kan je heel goed uit de voeten met een elektrische auto. Maar zodra je de grens oversteekt is het een drama.
Klopt. Een vakantie naar zuid-europa of andere lange autoreizen is lastiger. Maar goed, ik ga voorlopig nog wel met vliegtuig door gebrek aan vrouw en kinderen ;(
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:24:43 #239
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216312854
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is echter wel een energiedrager. Dus de oorsprong wil je groen hebben, anders schiet het nog niet echt op.
Is dat zo? Ook aan de elektrificatie kleven klimaat- en milieu nadelen. Het grote voordeel is dat dat je "hier" geen vervuiling meer hebt en onze longen en bloedvaten schoon blijven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216312898
quote:

[..]
Klopt, het zou heel mooi zijn als je het bestaande gasleiding netwerk zou kunnen ombouwen naar waterstof, maar ik heb geen idee of dat technisch haalbaar is.

Uiteraard. Maar waterkrachtcentrales die 24 uur per dag draaien hebben om genoeg te hebben voor de piek waarschijnlijk 20 uur per dag overschot. Bij zon en wind zal dat uiteindelijk ook daarop uitdraaien.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 20:27:27 #241
pi_216312906
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dat zo? Ook aan de elektrificatie kleven klimaat- en milieu nadelen. Het grote voordeel is dat dat je "hier" geen vervuiling meer hebt en onze longen en bloedvaten schoon blijven.
Omdat het produceren van waterstof ook energie kost. Het is een beetje hetzelfde idee als een elektrische auto opladen met grijze stroom, je verplaatst de uitstoot alleen maar.

En ja lokaal is dat nog steeds winst, maar als je daadwerkelijk slagen wil maken is het halfbakken.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar waterstofcentrales die 24 uur per dag draaien hebben om genoeg te hebben voor de piek waarschijnlijk 20 uur per dag overschot. Bij zon en wind zal dat uiteindelijk ook daarop uitdraaien.
Laten we het hopen.
pi_216312938
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat het produceren van waterstof ook energie kost. Het is een beetje hetzelfde idee als een elektrische auto opladen met grijze stroom, je verplaatst de uitstoot alleen maar.

En ja lokaal is dat nog steeds winst, maar als je daadwerkelijk slagen wil maken is het halfbakken.
[..]
Laten we het hopen.
Ik bedoelde waterkrachtcentrales uiteraard. Die hebben nu dat overschot al in gebieden die volledig elektrisch zijn (Noorwegen met name).
pi_216312951
quote:

[..]

Technisch kan het prima om het bestaande net te verbouwen. De productie van “groen waterstof” is echter vooralsnog wel een dingetje… Maar zeker voor de industrie zal het we moeten, dat kan gewoon niet allemaal elektrisch.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 20:30:14 #244
pi_216312962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik bedoelde waterkrachtcentrales uiteraard. Die hebben nu dat overschot al in gebieden die volledig elektrisch zijn (Noorwegen met name).
Noorwegen is wat dat betreft een pionier op dat gebied. Veel elektrische auto's en langere afstanden worden over het algemeen per trein afgelegd.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 20:31:00 #245
pi_216312976
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Technisch kan het prima om het bestaande net te verbouwen. De productie van “groen waterstof” is echter vooralsnog wel een dingetje… Maar zeker voor de industrie zal het we moeten, dat kan gewoon niet allemaal elektrisch.
Tja soms denk ik te pragmatisch en is het ook een beetje hopium dat het "gemakkelijk" opgelost kan worden
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 20:33:36 #246
5428 crew  miss_sly
pi_216313018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wij zijn met de elektrische auto al diverse malen op vakantie geweest (UK, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk) en het is bepaald geen drama. De route wordt netjes uitgestippeld met oplaadmomenten en we hadden niet meer pauzes dan met de brandstofauto. Wel iets langer (niet veel) en eigenlijk was dat wel zo prettig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216313042
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij zijn met de elektrische auto al diverse malen op vakantie geweest (UK, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk) en het is bepaald geen drama. De route wordt netjes uitgestippeld met oplaadmomenten en we hadden niet meer pauzes dan met de brandstofauto. Wel iets langer (niet veel) en eigenlijk was dat wel zo prettig.
Tja, ik knal (met chauffeurswissels) 6-8 uur door, vertrek namelijk om 12 uur 's nachts en zo lang de kinderen slapen stoppen we niet echt. Dat kan niet meer als we elektrisch gaan rijden, vrees ik.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 20:36:35 #248
5428 crew  miss_sly
pi_216313070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, ik knal (met chauffeurswissels) 6-8 uur door, vertrek namelijk om 12 uur 's nachts en zo lang de kinderen slapen stoppen we niet. Dat kan niet meer als we elektrisch gaan rijden, vrees ik.
Ik denk dat het echt heel erg meevalt.
Ik moet erbij zeggen dat wij de reis al als vakantie nemen en niet alleen maar knallen. Beetje relaxt onderweg vinden we wel zo prettig.
pi_216313144
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat het echt heel erg meevalt.
Ik moet erbij zeggen dat wij de reis al als vakantie nemen en niet alleen maar knallen. Beetje relaxt onderweg vinden we wel zo prettig.
Ach, tegen de tijd dat ik een elektrische auto kan betalen (duurste auto die ik ooit kocht was 11.000 euro) zijn de kinderen hier toch te groot voor. :D
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 20:41:47 #250
5428 crew  miss_sly
pi_216313182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ach, tegen de tijd dat ik een elektrische auto kan betalen (duurste auto die ik ooit kocht was 11.000 euro) zijn de kinderen hier toch te groot voor. :D
Wij leasen, anders hadden we er ook geen :) En verplicht elektrisch.

Ik moet zeggen dat Tesla het met de superchargers wel echt goed voor elkaar heeft. Vaak net iets van de snelweg, heel veel bij elkaar en laden echt snel.
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:43:54 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216313228
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
K sluit niet uit dat Tesla model 3 nog dit jaar richting de 11k, en vast nog wel wat andere modellen.
De premium auto´s blijven wel hardnekkig duur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 20:47:33 #252
5428 crew  miss_sly
pi_216313275
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
K sluit niet uit dat Tesla model 3 nog dit jaar richting de 11k, en vast nog wel wat andere modellen.
Een Tesla model 3 kost 40.000. Jij verwacht dat die dit jaar nog driekwart in prijs daalt?
pi_216313293
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een Tesla model 3 kost 40.000. Jij verwacht dat die dit jaar nog driekwart in prijs daalt?
Een occasion…
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:50:55 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216313332
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://www.marktplaats.n(...)736/#postcode:7701VE|f:10882|constructionYearFrom:2019|PriceCentsFrom:111100|PriceCentsTo:1800000|mileageTo:150000

De prijzen kelderen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216313336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 10:32 schreef Cupfighter het volgende:
Eerlijk rechts bestaat niet
Rechtse mensen hebben vrijwel altijd een alles is voor Bassie inhalige attitude. Altijd bezig met what's in it for me.
Egoļstisch. Dit is in principe asociaal omdat je bij de verdeling van de koek meer wilt voor jezelf dan anderen krijgen. Dit vaak onder het motto dat zij behoren tot de "hardwerkende" klasse en daarom sowieso meer rechten hebben.

Teringhekel hier aan rechts. Altijd maar op zoek naar oneerlijke voordeeltjes. Ellebogenwerkers en voordringers.
Deugt gewoon niet rechts. Geen moraliteit in combinatie met een niet ontwikkeld empathisch vermogen. Kutlui. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216313363
Blijk je opeens in een auto topic te zitten... :)
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:53:02 #257
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216313376
:X
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216313388
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Rechtse mensen hebben vrijwel altijd een alles is voor Bassie inhalige attitude. Altijd bezig met what's in it for me.
Egoļstisch. Dit is in principe asociaal omdat je bij de verdeling van de koek meer wilt voor jezelf dan anderen krijgen. Dit vaak onder het motto dat zij behoren tot de "hardwerkende" klasse en daarom sowieso meer rechten hebben.

Teringhekel hier aan rechts. Altijd maar op zoek naar oneerlijke voordeeltjes. Ellebogenwerkers en voordringers.
Deugt gewoon niet rechts. Geen moraliteit in combinatie met een niet ontwikkeld empathisch vermogen. Kutlui. :)
Geheel mee eens, krijg er steeds meer een hekel aan, kijk hier ook maar naar die Musk pijpers
pi_216313401
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tesla model 3 is te klein voor mijn gezin om mee te kamperen. Moet toch minsten het formaat Ford Focus station of C-Max hebben, die zijn er verrekte weinig elektrisch. Ze maken vooral van die stadsautootjes voor max 4 personen.

Maar idd, dit is meer voor een ander forumdeel denk ik.
pi_216313504
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Geheel mee eens, krijg er steeds meer een hekel aan, kijk hier ook maar naar die Musk pijpers
Daarom is "eerlijk rechts" net zoiets als "eerlijke leugenaar". Het is een onmogelijke combinatie omdat eigenbelang en die voor vrinden eigenlijk de enige agenda bepaalt. Wat per definitie verwezenlijkt moet worden door anderen die niet tot die mieterse club horen te benadelen. Een sneaky volkje.
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:02:09 #261
323876 michaelmoore
pi_216313539
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Daarom is "eerlijk rechts" net zoiets als "eerlijke leugenaar". Het is een onmogelijke combinatie omdat eigenbelang en die voor vrinden eigenlijk de enige agenda bepaalt.
ik zou meer kiezen voor Realistisch Rechts of Woke Links
Rechts met kerncentrales en selectieve immigratie en Links met LHTBQ gemeenschappen en zielepieten immigratie
pi_216313552
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:07 schreef Hanca het volgende:
En misschien hadden we zonder Tesla inderdaad nu niet op batterijen maar net als de bussen en vrachtwagens op waterstof gereden, maar wie zegt eigenlijk dat we dan slechter af waren? Qua tanken bij tankstations was het iig praktischer geweest, dat vind ik toch echt wel een enorm nadeel aan elektrisch rijden. Hadden we ook het elektriciteitsnet niet hoeven overbelasten met het opladen van auto's.
Elektrolyseurs zijn behoorlijk kapitaalintensief er moeten wel behoorlijk vaak een overschot zijn mag dit een geloofwaardige businesscase zijn. De manier waarop dit vaak voorgedaan wordt komt overéén met het verhaal dat de biomassacentrales draaien op snoeiafval.

Daarnaast is het rendement van een elektrische auto natuurlijk veel hoger dan van een waterstofauto (door verlies bij productie en verbruik), voor dezelfde kilometers had het energieverbruik 3 keer zo hoog geweest bij waterstof.
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:03:56 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216313572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zou meer kiezen voor Realistisch Rechts of Woke Links
Rechts met kerncentrales en Links met LHTBQ gemeenschappen
Geef het geen aandacht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216313587
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geef het geen aandacht.
Je mag toch wel gewoon zeggen hoe je het ziet? Of zullen we het maar weer over auto's hebben?
pi_216313750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

_O_
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 21:16:57 #266
5428 crew  miss_sly
pi_216313793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Een occasion…
O, ja, dat lijkt me logisch. Er komen er ook een hoop aan.
pi_216314495
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Daarom is "eerlijk rechts" net zoiets als "eerlijke leugenaar". Het is een onmogelijke combinatie omdat eigenbelang en die voor vrinden eigenlijk de enige agenda bepaalt. Wat per definitie verwezenlijkt moet worden door anderen die niet tot die mieterse club horen te benadelen. Een sneaky volkje.
Ach het is moeilijk om aan van die Bassie en Adriaan achtige types een hekel te hebben. Het spat er gewoon vanaf dat zo'n persoon weinig tot geen persoonlijke ontwikkeling heeft doorgemaakt nog. Wat dat betreft snap je ook wel het agressieve belerende toontje, als je zo weinig hebt denk je misschien heel wat te moeten projecteren.
Je merkt vooral de totale leegte in de bovenkamer.

Het is wel een probleem met democratie. Dat je geregeerd wordt door van die types. Ik denk dan laat het liever aan mensen die wel over een IQ van boven de 100 beschikken over. Maak je allemaal niet zo druk over de zaken in het leven, je bewindvoerders regelen het echt zo goed als mogelijk voor je.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 22:30:46 #268
375570 crew  Cyan9
pi_216314728
We gaan maar weer terug naar de Nederlandse politiek, lijkt me zo.
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216314913
Gaan we het ICC opheffen? Lijkt erop dat de legitimiteit volledig gesloopt wordt nu half Europa er ook schijt aan heeft.
pi_216315094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Gaan we het ICC opheffen? Lijkt erop dat de legitimiteit volledig gesloopt wordt nu half Europa er ook schijt aan heeft.
Dat was het toen Mongoliė Poetin niet arresteerde al. Maar inderdaad, het was leuk geprobeerd, maar gewoon weer terug naar speciale rechtbanken/tribunalen NA een oorlog. Dit werkt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2025 23:15:04 ]
  woensdag 15 januari 2025 @ 23:15:21 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216315101
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lijkt me terecht, dit heeft totaal geen zin zo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216315291
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 23:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat was het toen Mongoliė Poetin niet arresteerde al. Maar inderdaad, het was leuk geprobeerd, maar gewoon weer terug naar speciale rechtbanken/tribunalen NA een oorlog. Dit werkt niet.
Nouja Mongoliė wat een halve satelietstaat van Rusland is vind ik nou niet de druppel. Amerika was er uiteraard altijd op tegen.
Maar als Europese landen links en rechts er schijt aan hebben, ik geloof Polen, Frankrijk, Italiė misschien vergeet ik er nog een paar. Dan heeft het geen zin nee. Wat mij betreft een groot gemis, ik geloof eigenlijk wel in internationaal recht. Dat het dan uitgerekend gesloopt wordt door van die zogenaamd zo verlichte Westerse landen is weer typisch. Maarja kritiek op het Westen mag uiteraard eigenlijk ook niet meer, iedereen voor zich is de toekomst!
pi_216316258
Wiersma heeft weer een probleem: honderden, misschien wel meer dan duizend bedrijven zijn sinds de RvS uitspraak 18 december illegaal ivm stikstof. https://www.agriholland.nl/nieuws/261881/

Dat gaat om deze uitspraak over intern salderen: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@147425/202201311-1-r2/

Als dit genoeg andere bedrijven dan boerderijen raakt wordt de VVD boos en gaan ze echt harde maatregelen treffen om stikstof in te perken, denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 16-01-2025 08:41:13 ]
pi_216316325
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, mijn ervaring is dus helaas het tegenovergestelde. Met name in de Duitse steden of winkelcentra, geklooi met pasjes, de helft van de palen die het niet doen met ale stress die daarbij komt kijken.. en er zijn al niet veel palen, noem maar op.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 januari 2025 @ 09:39:34 #275
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216316839
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Elektrolyseurs zijn behoorlijk kapitaalintensief er moeten wel behoorlijk vaak een overschot zijn mag dit een geloofwaardige businesscase zijn. De manier waarop dit vaak voorgedaan wordt komt overéén met het verhaal dat de biomassacentrales draaien op snoeiafval.

Daarnaast is het rendement van een elektrische auto natuurlijk veel hoger dan van een waterstofauto (door verlies bij productie en verbruik), voor dezelfde kilometers had het energieverbruik 3 keer zo hoog geweest bij waterstof.
Maar waterstof is wel het meest voorkomende element in het universum. Electriciteit moet opgewekt worden (blijkbaar is het somber), ten koste van veel uitstoot en dergelijke. Op langere termijn met de te verwachten technische vooruitgang, was waterstof echt wel de betere keuze geweest.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 16 januari 2025 @ 10:42:44 #276
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216317494
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:
Wiersma heeft weer een probleem: honderden, misschien wel meer dan duizend bedrijven zijn sinds de RvS uitspraak 18 december illegaal ivm stikstof. https://www.agriholland.nl/nieuws/261881/

Dat gaat om deze uitspraak over intern salderen: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:147425/202201311-1-r2/

Als dit genoeg andere bedrijven dan boerderijen raakt wordt de VVD boos en gaan ze echt harde maatregelen treffen om stikstof in te perken, denk ik.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-stikstofuitspraak

quote:
Binnen het kabinet leven grote zorgen over de gevolgen van de uitspraak van de Raad van State vorige maand. De ministerraad zal daarom binnenkort besluiten een ministeriėle commissie in te stellen, melden Haagse ingewijden. Het kabinet vreest dat de uitspraak grote gevolgen zal hebben.
pi_216317503
Dat figuur heeft überhaupt geen flauw benul. Dat GL nooit geregeerd heeft is hem al 1.000 keer uitgelegd. Komt nooit binnen.
pi_216317630
quote:
Ah, Wiersma komt onder een soort curatele. Ze mag het niet meer alleen uitzoeken, er komt een ministeriėle commissie. Neem aan dan met Beljaarts, Hermans en Keijzer en dan onder leiding van Schoof. En dan komt het boerenbelang toch meer in de verdrukking.
  donderdag 16 januari 2025 @ 10:58:27 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216317648
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:

Dat gaat om deze uitspraak over intern salderen: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:147425/202201311-1-r2/

De RvS zet hier de deur wagenwijd open naar onbehoorlijk bestuur. Met terugwerkende kracht vergunningen intrekken moet helemaal niet kunnen. De bedrijven in kwestie hebben immers volgens een op dat moment geldende vergunning binnen de regels gehandeld. Dat later iemand die regels terugdraait kun je de ondernemer niet verwijten - ook niet als dat terugdraaien op zichzelf een goed idee is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216317686
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De RvS zet hier de deur wagenwijd open naar onbehoorlijk bestuur. Met terugwerkende kracht vergunningen intrekken moet helemaal niet kunnen. De bedrijven in kwestie hebben immers volgens een op dat moment geldende vergunning binnen de regels gehandeld. Dat later iemand die regels terugdraait kun je de ondernemer niet verwijten - ook niet als dat terugdraaien op zichzelf een goed idee is.
Je ziet het echt andersom: de regels hebben nooit gegolden, de vergunningen zijn dus verleend op basis van niet bestaande regels. Dat dit verzonnen geitenpad op zijn minst zeer discutabel was en het waarschijnlijk niet ging houden bij de rechter was vrij algemeen bekend, het was een nog kronkeliger geitenpad dan PAS. PAS waar de rechter trouwens hetzelfde deed.
pi_216317693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Maar waterstof is wel het meest voorkomende element in het universum. Electriciteit moet opgewekt worden (blijkbaar is het somber), ten koste van veel uitstoot en dergelijke. Op langere termijn met de te verwachten technische vooruitgang, was waterstof echt wel de betere keuze geweest.
Met kernfusie hebben we nagenoeg onbeperkt elektriciteit, maar de techniek is er nog niet. Je moet toch gewoon een oplossing creėren voor nu?
pi_216317715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Met kernfusie hebben we nagenoeg onbeperkt elektriciteit, maar de techniek is er nog niet. Je moet toch gewoon een oplossing creėren voor nu?
De techniek om waterstof te winnen en die om op waterstof te rijden hebben we natuurlijk beide wel, dat is toch echt wat anders dan kernfusie.
pi_216317735
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, Wiersma komt onder een soort curatele. Ze mag het niet meer alleen uitzoeken, er komt een ministeriėle commissie. Neem aan dan met Beljaarts, Hermans en Keijzer en dan onder leiding van Schoof. En dan komt het boerenbelang toch meer in de verdrukking.
Boerenproblematiek heeft een gezicht gekregen.
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:09:36 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216317791
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je ziet het echt andersom: de regels hebben nooit gegolden, de vergunningen zijn dus verleend op basis van niet bestaande regels. Dat dit verzonnen geitenpad op zijn minst zeer discutabel was en het waarschijnlijk niet ging houden bij de rechter was vrij algemeen bekend, het was een nog kronkeliger geitenpad dan PAS. PAS waar de rechter trouwens hetzelfde deed.
Dus de overheid zat fout, niet de ondernemer. Dat is het hele punt. Je kunt niet achteraf bedrijven gaan straffen voor prutsende ambtenaren en politici.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:17:31 #285
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216317912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je brengt het alsof je er plezier aan ontleent.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216317922
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
De techniek om waterstof te winnen en die om op waterstof te rijden hebben we natuurlijk beide wel, dat is toch echt wat anders dan kernfusie.
Er wordt geschermd met op langer termijn verwachte technische vooruitgang, niet met de huidige winning van waterstof. Op dit moment is waterstof een factor 3 minder efficient. In Nederland zijn er 5,9 miljard km elektrisch gereden in 2023, dit betekent ongeveer 1 TWh aan stroom. Bij waterstof had dit 3TWh aan stroom gekost.

De elektrische auto is puur qua brandstof 35 tot 50% per km goedkoper dan de brandstof auto, de waterstofauto is
per km duurder aan alleen brandstof (energie).
pi_216317970
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het oprecht sneu voor de individuele goedwillende boer, maar dat in Nederland het belang van deze zeer kleine sector altijd veel te veel voorop heeft gestaan is duidelijk. En dat met name de veestapel fors moet inkrimpen ook.

En dan heb je natuurlijk ook nog de niet goedwillende boeren: de idioten van FDF, de boeren die hun dieren mishandelen (staarten afknippen bij varkens, stroomstootwapens gebruiken e.d.) en die met enorme gifhoeveelheden de grond verzieken, de biodiversiteit om zeep helpen en de omgeving ziek maken. Met die boeren heb ik eerlijk gezegd geen enkel medelijden en ik kan alleen maar blij zijn als die moeten stoppen.
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:23:12 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216317972
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij ook een lekker rechts glaasje poepwater uit de kraan?
pi_216318009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dus de overheid zat fout, niet de ondernemer. Dat is het hele punt. Je kunt niet achteraf bedrijven gaan straffen voor prutsende ambtenaren en politici.
Maar dat is bij PAS ook gebeurd.

En je kunt het algemene belang (natuur is algemeen belang) ook niet straffen voor prutsende politici en ambtenaren. En ondernemers die trouwens met 1 google search opdracht hadden kunnen zien dat ze zich op een pad richting dezelfde status als de PAS-melders begaven. De PAS melders waren niet gewaarschuwd, de huidige ondernemers wel.
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:26:00 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216318014
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het oprecht sneu voor de individuele goedwillende boer, maar dat in Nederland het belang van deze zeer kleine sector altijd veel te veel voorop heeft gestaan is duidelijk. En dat met name de veestapel fors moet inkrimpen ook.

En dan heb je natuurlijk ook nog de niet goedwillende boeren: de idioten van FDF, de boeren die hun dieren mishandelen (staarten afknippen bij varkens, stroomstootwapens gebruiken e.d.) en die met enorme gifhoeveelheden de grond verzieken, de biodiversiteit om zeep helpen en de omgeving ziek maken. Met die boeren heb ik eerlijk gezegd geen enkel medelijden en ik kan alleen maar blij zijn als die moeten stoppen.
De meeste boeren zorgen goed voor de dieren, ga daar maar van uit.
Onnozelen heb je overal wel.

Van alles wat je opnoemt is innovatie in de toekomst de oplossing. We gaan naar een wereld toe dat we weer zelfvoorzienend moeten zijn. Prima als wij onze overschotten (varkensvlees) verkopen voor geld, en met dat geld weer ander voedsel kunnen kopen.

Ik geloof gewoon niet in alleen een diensten en kenniseconomie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216318036
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eh, nee. Ga eens wat filmpjes van wakker dier e.d. kijken, zou ik zeggen. Een heleboel mensen in die sector gaan absurd slecht om met dieren, de reden dat ik veganist geworden ben.

En de landbouw is goed voor maar 1,4% van het BNP en kost inmiddels waarschijnlijk meer dan het oplevert (bijvoorbeeld doordat het water gezuiverd moet worden, maar ook doordat er bewezen meer ziekte is rondom grote veestallen).
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:31:39 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216318087
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onnozelen heb je overal wel.

Van alles wat je opnoemt is innovatie in de toekomst de oplossing. We gaan naar een wereld toe dat we weer zelfvoorzienend moeten zijn. Prima als wij onze overschotten (varkensvlees) verkopen voor geld, en met dat geld weer ander voedsel kunnen kopen.

Ik geloof gewoon niet in alleen een diensten en kenniseconomie.
Je gaat toch niet net als Van der Plas of Wiersma alles zetten op innovatiestokpaardje? We wachten daar al tien jaar op. Tot nu toe heeft innovatie nog niets geholpen aan de problemen die we hebben.

Als en alleen dan als innovatie inderdaad wetenschappelijk bewezen dingen oplevert waardoor je meer vee kan houden dan kunnen we dat inpassen maar zolang dat niet zo is moeten er gewoon maatregelen worden genomen om aan de regels te voldoen. Dat weet toch iedereen? Onbegrijpelijk dat we steeds dingen proberen uit te stellen. Uitstel voor executie is dat. De pijn wordt alleen maar groter en groter. Op dat vlak heb ik zeer veel medelijden met de boeren vanwege zwabberend overheidsbeleid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')