Wil jij dat? Zou ik een partij oprichten, want er is nog geen politicus die dat wil. Misschien krijg je wel veel zetels...quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we willen schiphol opheffen, lelystad airport niet gebruiken, kernreactors sluiten , geen wegen aanleggen, alleen fietspaden , alle bedrijven sluiten behalve de creatieve bedrijven en wolven en geitjes gaan redden, en voortaan iedereen op fietsvakantie en geen autos meer op de weg
iedereen verplicht een zonnepaneel op de fiets , verplicht homo worden , je zaakje eraf laten snijen en krullen laten zetten
koeien weg en varkens weg , meer weilanden , iedereen wortels eten en de hele dag halleluja roepen
Nee, gewoon een vernederende, onherstelbare afgang is prima.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dit een impliciete doodswens?
Ik denk inderdaad dat het twee kapiteins op een schip zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij en Trump, dat gaat echt niet t/m juni goed. Geloof ik niks van.
Ben je een soort AI bot waar antwoorden komen op de vraag:quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Eerlijk links bestaat niet. Het gehele bedrijfsleven min of meer tot staatsvijand verklaren betekent geen vooruitgang voor iedereen maar de complete ondergang van het land. Maar de leugenaars van links blijven hun onzin maar spuien aan hun slaafse volgelingen.
nee ik denk dat die linkse waanzin een beetje over is en we terug gaan naar het aloude realistisch zijnquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wil jij dat? Zou ik een partij oprichten, want er is nog geen politicus die dat wil. Misschien krijg je wel veel zetels...
Zoals je nu schrijft klink je best redelijk. Alleen dat op dat ene onderwerp ben je geradicaliseerdquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik denk dat die linkse waanzin een beetje over is en we terug gaan naar het aloude realistisch zijn
Stikstof waanzin is ook wat minder al
stoppen met de stinksteden volproppen en voldoende nette woningbouw doen, rijtejshuizen dus , ook of juist voor de lage inkomens met de vertrouwd premie A regeling
gewoon in de weilanden net als vroeger
Wel TATA sluiten want dat kost meer dan het oplevert
michaelmoore in NWS / Kabinet wil ambitieus Tata Steel snel verduurzamen, kost miljarden #2
Lelystad Airport gaan gebruiken en schiphol NIET krimpen , iedere dorp mag net zoveel woningen bouwen als ze willen voor hun inwoners
Wat was er precies slecht aan de uitvoering. Behalve dan dat een groep zich genaaid voelde omdat ze ineens ¤ 12.000,- meer moest lenen? Dat de media onware verhalen van ¤ 70.000,- studieschuld opschreef, dat hielp niet in de beeldvorming, maar waren ook gewoon grove leugens. Verder heeft je lening inderdaad gevolgen voor de hypotheek, lang werd die gewoon verzwegen maar dat gaat tegenwoordig steeds minder. Hierdoor neemt je te lenen bedrag af met max 2 maal de schuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de huidige woningmarktquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zich was het idee 'laat metselaars niet betalen voor de studie van de advocaat' helemaal niet zo slecht. Studie niet alleen uit belastingen betalen maar ook uit de inkomsten na de studie is helemaal niet zo onlogisch. Je hoefde ook alleen terug te betalen bij een goede baan, dat was het idee. De uitvoering was wel slecht en vooral het feit dat het gevolgen heeft voor het krijgen van een huis is beroerd.
Wat je zegt klopt. Sommige deden alsof de gehele schuld was toe te schrijven aan de invoering van het leenstelsel terwijl het alleen ging om de stufi van destijds (¤100) per maandquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat was er precies slecht aan de uitvoering. Behalve dan dat een groep zich genaaid voelde omdat ze ineens ¤ 12.000,- meer moest lenen? Dat de media onware verhalen van ¤ 70.000,- studieschuld opschreef, dat hielp niet in de beeldvorming, maar waren ook gewoon grove leugens. Verder heeft je lening inderdaad gevolgen voor de hypotheek, lang werd die gewoon verzwegen maar dat gaat tegenwoordig steeds minder. Hierdoor neemt je te lenen bedrag af met max 2 maal de schuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de huidige woningmarkt
Stikstof minder? Ja? Vertel jij dat de rechter? En de volledig in paniek zijnde minister? En ook de Kamer, die in zeer grote meerderheid snel een forse stikstofdaling wil?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik denk dat die linkse waanzin een beetje over is en we terug gaan naar het aloude realistisch zijn
Stikstof waanzin is ook wat minder al
stoppen met de stinksteden volproppen en voldoende nette woningbouw doen, rijtejshuizen dus , ook of juist voor de lage inkomens met de vertrouwd premie A regeling
gewoon in de weilanden net als vroeger
Wel TATA sluiten want dat kost meer dan het oplevert
michaelmoore in NWS / Kabinet wil ambitieus Tata Steel snel verduurzamen, kost miljarden #2
Lelystad Airport gaan gebruiken en schiphol NIET krimpen , iedere dorp mag net zoveel woningen bouwen als ze willen voor hun inwoners
Nou ja tijdens de begintijden van Tesla, Space X,Boring Company werd hij wel bejubeld.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Musk heeft vrijwel overal alleen puinhopen en ellende veroorzaakt. Snap werkelijk waar niet dat iemand, van welke kant van het spectrum ook, fan van hem kan zijn.
Wat er mis was in de uitvoering was oa de 'leen zo veel mogelijk, het is gratis', terwijl het een variabele rente was. Heeft de overheid trouwens wel van geleerd, als ze nu tegen 0% uitlenen staat dat gewoon in het contract. En zo ging er wel meer mis.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat was er precies slecht aan de uitvoering. Behalve dan dat een groep zich genaaid voelde omdat ze ineens ¤ 12.000,- meer moest lenen? Dat de media onware verhalen van ¤ 70.000,- studieschuld opschreef, dat hielp niet in de beeldvorming, maar waren ook gewoon grove leugens. Verder heeft je lening inderdaad gevolgen voor de hypotheek, lang werd die gewoon verzwegen maar dat gaat tegenwoordig steeds minder. Hierdoor neemt je te lenen bedrag af met max 2 maal de schuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de huidige woningmarkt
Onzin, de allereerste auto's voor 1900 waren al elektrisch, dat was niet zijn uitvinding. Na Parijs was er altijd gezocht hoe ze auto's zonder uitstoot konden maken en dan was altijd het oude systeem van elektrisch rijden boven gekomen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je kunt zelfs argumenteren dat zonder Tesla/Musk de electrische auto niet van de grond was gekomen.
Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd. Daarnaast waren veel grote spelers volledig off guard of bezig met inmiddels afgeschreven technische alternatieven (waterstof).quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, de allereerste auto's voor 1900 waren al elektrisch, dat was niet zijn uitvinding. Na Parijs was er altijd gezocht hoe ze auto's zonder uitstoot konden maken en dan was altijd het oude systeem van elektrisch rijden boven gekomen.
Tesla was vooral goed in dure auto's van matige kwaliteit maken.
Het gaat niet om de uitvinding.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, de allereerste auto's voor 1900 waren al elektrisch, dat was niet zijn uitvinding. Na Parijs was er altijd gezocht hoe ze auto's zonder uitstoot konden maken en dan was altijd het oude systeem van elektrisch rijden boven gekomen.
Tesla was vooral goed in dure auto's van matige kwaliteit maken.
Ik denk dat er anders echt wel een ander in dat gat was gesprongen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd
ja fijn iedereen gaat student worden,net als in de jaren 60quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Nederland wil innoveren moet je studeren gewoon gratis maken. Sterker nog geef elke student een beurs.
Tesla's zijn juist voordelig voor de prijs-kwaliteitsverhouding.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tesla was vooral goed in dure auto's van matige kwaliteit maken.
Vanaf de model 3 is het behoorlijk goedkoop rijden qua onderhoud, afschrijving is een ander ding.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tesla's zijn juist voordelig voor de prijs-kwaliteitsverhouding.
Zijn prima auto's
Ben echt heel benieuwd of de Nissan Leaf en BMW I3 evenveel tractie veroorzaakt hadden. Ik geloof het eigenlikk niet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat er anders echt wel een ander in dat gat was gesprongen.
afschrijving is vooral hoog als je nieuw koopt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vanaf de model 3 is het behoorlijk goedkoop rijden qua onderhoud, afschrijving is een ander ding.
Probleem is eigenlijk dat er (goh) beloftes werden gedaan die niet zijn nagekomen. Investeringen in het onderwijs? Blijkt dat het geld daar niet eens in is gegaan. Kwaliteit zijn volgens leraren helemaal niet omhoog gegaan. Stijging van de rente mocht ook genoemd worden, maar werd natuurlijk bewust niet gedaan. En het leukste dat studieschuld geen belemmering zou zijn bij het kopen van een huis, terwijl banken dat wel meenemen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De keuze toen was kwaliteit inboeten of de student zelf wat meer laten betalen, toen is gekozen voor zelf wat meer betalen. Inmiddels hebben we een kabinet wat bezuinigt op kwaliteit, we gaan op langer termijn wel zien wat erger is. Verder viel die pak hem beet ¤ 12.000,- eigen bijdrage natuurlijk wel mee als je in ogenschouw neemt dat studeren prima rendement heeft.
Vriend van mij heeft er vandaag één gekocht (LR, 117k) voor 20k, die zit gunstig inderdaad. Een ander heeft er 4 jaar geleden één bijna nieuwe gekocht, die heeft tot nu toe duur gereden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
afschrijving is vooral hoog als je nieuw koopt.
Ik ben mij ook aan het oriėnteren op zo'n apparaat. Ze duiken al onder de 20k, met km standen tot 150k.
Nog even klein half jaartje wachten en het is helemaal prijsschieten.
Ja en nee, Toyota was natuurlijk de ware pionier met het hybride rijden. En dat heeft ook weer de eerste aanzetten gegeven tot volledig elektrisch rijden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd. Daarnaast waren veel grote spelers volledig off guard of bezig met inmiddels afgeschreven technische alternatieven (waterstof).
Of in ieder geval veel goedkoper, net zoals in de rest van Europa.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Nederland wil innoveren moet je studeren gewoon gratis maken.een beurs.
Vooral de kosten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar aan waterstof kleven ook weer nadelen. Explosiegevaar, relatief duur etc.
Dat brandgevaar hebben batterijen natuurlijk ook.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar aan waterstof kleven ook weer nadelen. Explosiegevaar, relatief duur etc.
Waterstof is leuk als je het schoon kan produceren bij bv een energie overschot en dan zit je alsnog met de transport en opslagkosten. Al zijn er wel bruikbare doeleinden, zware logistiek bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar aan waterstof kleven ook weer nadelen. Explosiegevaar, relatief duur etc.
Vliegen, varen, bussen, vrachtwagens... maar ook allerlei productie (staal bijvoorbeeld) en misschien zelfs het verwarmen van bepaalde gebouwen, ze testen niet voor niets nu waterstof cv-ketels. Met genoeg zonnepanelen en windenergie heb je natuurlijk heel vaak een overschot. En met waterkracht ook.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waterstof is leuk als je het schoon kan produceren bij bv een energie overschot en dan zit je alsnog met de transport en opslagkosten. Al zijn er wel bruikbare doeleinden, zware logistiek bijvoorbeeld.
Ik rij zelf volledig elektrisch en mijn vrouw hybride. In Nederland kan je heel goed uit de voeten met een elektrische auto. Maar zodra je de grens oversteekt is het een drama.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Elektrische rijden is vooral heel erg fijn, enorm koppel, stil, geen trillingen. Het is niet de toekomst denk ik.
Klopt, het zou heel mooi zijn als je het bestaande gasleiding netwerk zou kunnen ombouwen naar waterstof, maar ik heb geen idee of dat technisch haalbaar is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vliegen, varen, bussen, vrachtwagens... maar ook allerlei productie (staal bijvoorbeeld) en misschien zelfs het verwarmen van bepaalde gebouwen, ze testen niet voor niets nu waterstof cv-ketels.
Klopt. Een vakantie naar zuid-europa of andere lange autoreizen is lastiger. Maar goed, ik ga voorlopig nog wel met vliegtuig door gebrek aan vrouw en kinderenquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik rij zelf volledig elektrisch en mijn vrouw hybride. In Nederland kan je heel goed uit de voeten met een elektrische auto. Maar zodra je de grens oversteekt is het een drama.
Is dat zo? Ook aan de elektrificatie kleven klimaat- en milieu nadelen. Het grote voordeel is dat dat je "hier" geen vervuiling meer hebt en onze longen en bloedvaten schoon blijven.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is echter wel een energiedrager. Dus de oorsprong wil je groen hebben, anders schiet het nog niet echt op.
Uiteraard. Maar waterkrachtcentrales die 24 uur per dag draaien hebben om genoeg te hebben voor de piek waarschijnlijk 20 uur per dag overschot. Bij zon en wind zal dat uiteindelijk ook daarop uitdraaien.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, het zou heel mooi zijn als je het bestaande gasleiding netwerk zou kunnen ombouwen naar waterstof, maar ik heb geen idee of dat technisch haalbaar is.
Het is echter wel een energiedrager. Dus de oorsprong wil je groen hebben, anders schiet het nog niet echt op.
Omdat het produceren van waterstof ook energie kost. Het is een beetje hetzelfde idee als een elektrische auto opladen met grijze stroom, je verplaatst de uitstoot alleen maar.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat zo? Ook aan de elektrificatie kleven klimaat- en milieu nadelen. Het grote voordeel is dat dat je "hier" geen vervuiling meer hebt en onze longen en bloedvaten schoon blijven.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar waterstofcentrales die 24 uur per dag draaien hebben om genoeg te hebben voor de piek waarschijnlijk 20 uur per dag overschot. Bij zon en wind zal dat uiteindelijk ook daarop uitdraaien.
Ik bedoelde waterkrachtcentrales uiteraard. Die hebben nu dat overschot al in gebieden die volledig elektrisch zijn (Noorwegen met name).quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het produceren van waterstof ook energie kost. Het is een beetje hetzelfde idee als een elektrische auto opladen met grijze stroom, je verplaatst de uitstoot alleen maar.
En ja lokaal is dat nog steeds winst, maar als je daadwerkelijk slagen wil maken is het halfbakken.
[..]
Laten we het hopen.
Technisch kan het prima om het bestaande net te verbouwen. De productie van “groen waterstof” is echter vooralsnog wel een dingetje… Maar zeker voor de industrie zal het we moeten, dat kan gewoon niet allemaal elektrisch.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, het zou heel mooi zijn als je het bestaande gasleiding netwerk zou kunnen ombouwen naar waterstof, maar ik heb geen idee of dat technisch haalbaar is.
Het is echter wel een energiedrager. Dus de oorsprong wil je groen hebben, anders schiet het nog niet echt op.
Noorwegen is wat dat betreft een pionier op dat gebied. Veel elektrische auto's en langere afstanden worden over het algemeen per trein afgelegd.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoelde waterkrachtcentrales uiteraard. Die hebben nu dat overschot al in gebieden die volledig elektrisch zijn (Noorwegen met name).
Tja soms denk ik te pragmatisch en is het ook een beetje hopium dat het "gemakkelijk" opgelost kan wordenquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Technisch kan het prima om het bestaande net te verbouwen. De productie van “groen waterstof” is echter vooralsnog wel een dingetje… Maar zeker voor de industrie zal het we moeten, dat kan gewoon niet allemaal elektrisch.
Wij zijn met de elektrische auto al diverse malen op vakantie geweest (UK, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk) en het is bepaald geen drama. De route wordt netjes uitgestippeld met oplaadmomenten en we hadden niet meer pauzes dan met de brandstofauto. Wel iets langer (niet veel) en eigenlijk was dat wel zo prettig.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik rij zelf volledig elektrisch en mijn vrouw hybride. In Nederland kan je heel goed uit de voeten met een elektrische auto. Maar zodra je de grens oversteekt is het een drama.
Tja, ik knal (met chauffeurswissels) 6-8 uur door, vertrek namelijk om 12 uur 's nachts en zo lang de kinderen slapen stoppen we niet echt. Dat kan niet meer als we elektrisch gaan rijden, vrees ik.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zijn met de elektrische auto al diverse malen op vakantie geweest (UK, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk) en het is bepaald geen drama. De route wordt netjes uitgestippeld met oplaadmomenten en we hadden niet meer pauzes dan met de brandstofauto. Wel iets langer (niet veel) en eigenlijk was dat wel zo prettig.
Ik denk dat het echt heel erg meevalt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik knal (met chauffeurswissels) 6-8 uur door, vertrek namelijk om 12 uur 's nachts en zo lang de kinderen slapen stoppen we niet. Dat kan niet meer als we elektrisch gaan rijden, vrees ik.
Ach, tegen de tijd dat ik een elektrische auto kan betalen (duurste auto die ik ooit kocht was 11.000 euro) zijn de kinderen hier toch te groot voor.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het echt heel erg meevalt.
Ik moet erbij zeggen dat wij de reis al als vakantie nemen en niet alleen maar knallen. Beetje relaxt onderweg vinden we wel zo prettig.
Wij leasen, anders hadden we er ook geenquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ach, tegen de tijd dat ik een elektrische auto kan betalen (duurste auto die ik ooit kocht was 11.000 euro) zijn de kinderen hier toch te groot voor.
K sluit niet uit dat Tesla model 3 nog dit jaar richting de 11k, en vast nog wel wat andere modellen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ach, tegen de tijd dat ik een elektrische auto kan betalen (duurste auto die ik ooit kocht was 11.000 euro) zijn de kinderen hier toch te groot voor.
Een Tesla model 3 kost 40.000. Jij verwacht dat die dit jaar nog driekwart in prijs daalt?quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
K sluit niet uit dat Tesla model 3 nog dit jaar richting de 11k, en vast nog wel wat andere modellen.
De premium auto´s blijven wel hardnekkig duur.
Een occasion…quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een Tesla model 3 kost 40.000. Jij verwacht dat die dit jaar nog driekwart in prijs daalt?
https://www.marktplaats.n(...)736/#postcode:7701VE|f:10882|constructionYearFrom:2019|PriceCentsFrom:111100|PriceCentsTo:1800000|mileageTo:150000quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een Tesla model 3 kost 40.000. Jij verwacht dat die dit jaar nog driekwart in prijs daalt?
Rechtse mensen hebben vrijwel altijd een alles is voor Bassie inhalige attitude. Altijd bezig met what's in it for me.quote:
Geheel mee eens, krijg er steeds meer een hekel aan, kijk hier ook maar naar die Musk pijpersquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Rechtse mensen hebben vrijwel altijd een alles is voor Bassie inhalige attitude. Altijd bezig met what's in it for me.
Egoļstisch. Dit is in principe asociaal omdat je bij de verdeling van de koek meer wilt voor jezelf dan anderen krijgen. Dit vaak onder het motto dat zij behoren tot de "hardwerkende" klasse en daarom sowieso meer rechten hebben.
Teringhekel hier aan rechts. Altijd maar op zoek naar oneerlijke voordeeltjes. Ellebogenwerkers en voordringers.
Deugt gewoon niet rechts. Geen moraliteit in combinatie met een niet ontwikkeld empathisch vermogen. Kutlui.
Tesla model 3 is te klein voor mijn gezin om mee te kamperen. Moet toch minsten het formaat Ford Focus station of C-Max hebben, die zijn er verrekte weinig elektrisch. Ze maken vooral van die stadsautootjes voor max 4 personen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
K sluit niet uit dat Tesla model 3 nog dit jaar richting de 11k, en vast nog wel wat andere modellen.
De premium auto´s blijven wel hardnekkig duur.
Daarom is "eerlijk rechts" net zoiets als "eerlijke leugenaar". Het is een onmogelijke combinatie omdat eigenbelang en die voor vrinden eigenlijk de enige agenda bepaalt. Wat per definitie verwezenlijkt moet worden door anderen die niet tot die mieterse club horen te benadelen. Een sneaky volkje.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geheel mee eens, krijg er steeds meer een hekel aan, kijk hier ook maar naar die Musk pijpers
ik zou meer kiezen voor Realistisch Rechts of Woke Linksquote:Op woensdag 15 januari 2025 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daarom is "eerlijk rechts" net zoiets als "eerlijke leugenaar". Het is een onmogelijke combinatie omdat eigenbelang en die voor vrinden eigenlijk de enige agenda bepaalt.
Elektrolyseurs zijn behoorlijk kapitaalintensief er moeten wel behoorlijk vaak een overschot zijn mag dit een geloofwaardige businesscase zijn. De manier waarop dit vaak voorgedaan wordt komt overéén met het verhaal dat de biomassacentrales draaien op snoeiafval.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:07 schreef Hanca het volgende:
En misschien hadden we zonder Tesla inderdaad nu niet op batterijen maar net als de bussen en vrachtwagens op waterstof gereden, maar wie zegt eigenlijk dat we dan slechter af waren? Qua tanken bij tankstations was het iig praktischer geweest, dat vind ik toch echt wel een enorm nadeel aan elektrisch rijden. Hadden we ook het elektriciteitsnet niet hoeven overbelasten met het opladen van auto's.
Geef het geen aandacht.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zou meer kiezen voor Realistisch Rechts of Woke Links
Rechts met kerncentrales en Links met LHTBQ gemeenschappen
Je mag toch wel gewoon zeggen hoe je het ziet? Of zullen we het maar weer over auto's hebben?quote:
quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Rechtse mensen hebben vrijwel altijd een alles is voor Bassie inhalige attitude. Altijd bezig met what's in it for me.
Egoļstisch. Dit is in principe asociaal omdat je bij de verdeling van de koek meer wilt voor jezelf dan anderen krijgen. Dit vaak onder het motto dat zij behoren tot de "hardwerkende" klasse en daarom sowieso meer rechten hebben.
Teringhekel hier aan rechts. Altijd maar op zoek naar oneerlijke voordeeltjes. Ellebogenwerkers en voordringers.
Deugt gewoon niet rechts. Geen moraliteit in combinatie met een niet ontwikkeld empathisch vermogen. Kutlui.
O, ja, dat lijkt me logisch. Er komen er ook een hoop aan.quote:
Ach het is moeilijk om aan van die Bassie en Adriaan achtige types een hekel te hebben. Het spat er gewoon vanaf dat zo'n persoon weinig tot geen persoonlijke ontwikkeling heeft doorgemaakt nog. Wat dat betreft snap je ook wel het agressieve belerende toontje, als je zo weinig hebt denk je misschien heel wat te moeten projecteren.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daarom is "eerlijk rechts" net zoiets als "eerlijke leugenaar". Het is een onmogelijke combinatie omdat eigenbelang en die voor vrinden eigenlijk de enige agenda bepaalt. Wat per definitie verwezenlijkt moet worden door anderen die niet tot die mieterse club horen te benadelen. Een sneaky volkje.
Dat was het toen Mongoliė Poetin niet arresteerde al. Maar inderdaad, het was leuk geprobeerd, maar gewoon weer terug naar speciale rechtbanken/tribunalen NA een oorlog. Dit werkt niet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Gaan we het ICC opheffen? Lijkt erop dat de legitimiteit volledig gesloopt wordt nu half Europa er ook schijt aan heeft.
Lijkt me terecht, dit heeft totaal geen zin zo.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Gaan we het ICC opheffen? Lijkt erop dat de legitimiteit volledig gesloopt wordt nu half Europa er ook schijt aan heeft.
Nouja Mongoliė wat een halve satelietstaat van Rusland is vind ik nou niet de druppel. Amerika was er uiteraard altijd op tegen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat was het toen Mongoliė Poetin niet arresteerde al. Maar inderdaad, het was leuk geprobeerd, maar gewoon weer terug naar speciale rechtbanken/tribunalen NA een oorlog. Dit werkt niet.
Ja, mijn ervaring is dus helaas het tegenovergestelde. Met name in de Duitse steden of winkelcentra, geklooi met pasjes, de helft van de palen die het niet doen met ale stress die daarbij komt kijken.. en er zijn al niet veel palen, noem maar op.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zijn met de elektrische auto al diverse malen op vakantie geweest (UK, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk) en het is bepaald geen drama. De route wordt netjes uitgestippeld met oplaadmomenten en we hadden niet meer pauzes dan met de brandstofauto. Wel iets langer (niet veel) en eigenlijk was dat wel zo prettig.
Maar waterstof is wel het meest voorkomende element in het universum. Electriciteit moet opgewekt worden (blijkbaar is het somber), ten koste van veel uitstoot en dergelijke. Op langere termijn met de te verwachten technische vooruitgang, was waterstof echt wel de betere keuze geweest.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Elektrolyseurs zijn behoorlijk kapitaalintensief er moeten wel behoorlijk vaak een overschot zijn mag dit een geloofwaardige businesscase zijn. De manier waarop dit vaak voorgedaan wordt komt overéén met het verhaal dat de biomassacentrales draaien op snoeiafval.
Daarnaast is het rendement van een elektrische auto natuurlijk veel hoger dan van een waterstofauto (door verlies bij productie en verbruik), voor dezelfde kilometers had het energieverbruik 3 keer zo hoog geweest bij waterstof.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-stikstofuitspraakquote:Op donderdag 16 januari 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:
Wiersma heeft weer een probleem: honderden, misschien wel meer dan duizend bedrijven zijn sinds de RvS uitspraak 18 december illegaal ivm stikstof. https://www.agriholland.nl/nieuws/261881/
Dat gaat om deze uitspraak over intern salderen: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:147425/202201311-1-r2/
Als dit genoeg andere bedrijven dan boerderijen raakt wordt de VVD boos en gaan ze echt harde maatregelen treffen om stikstof in te perken, denk ik.
quote:Binnen het kabinet leven grote zorgen over de gevolgen van de uitspraak van de Raad van State vorige maand. De ministerraad zal daarom binnenkort besluiten een ministeriėle commissie in te stellen, melden Haagse ingewijden. Het kabinet vreest dat de uitspraak grote gevolgen zal hebben.
Ah, Wiersma komt onder een soort curatele. Ze mag het niet meer alleen uitzoeken, er komt een ministeriėle commissie. Neem aan dan met Beljaarts, Hermans en Keijzer en dan onder leiding van Schoof. En dan komt het boerenbelang toch meer in de verdrukking.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)en-stikstofuitspraak
[..]
De RvS zet hier de deur wagenwijd open naar onbehoorlijk bestuur. Met terugwerkende kracht vergunningen intrekken moet helemaal niet kunnen. De bedrijven in kwestie hebben immers volgens een op dat moment geldende vergunning binnen de regels gehandeld. Dat later iemand die regels terugdraait kun je de ondernemer niet verwijten - ook niet als dat terugdraaien op zichzelf een goed idee is.quote:Op donderdag 16 januari 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:
Wiersma heeft weer een probleem: honderden, misschien wel meer dan duizend bedrijven zijn sinds de RvS uitspraak 18 december illegaal ivm stikstof. https://www.agriholland.nl/nieuws/261881/
Dat gaat om deze uitspraak over intern salderen: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:147425/202201311-1-r2/
Als dit genoeg andere bedrijven dan boerderijen raakt wordt de VVD boos en gaan ze echt harde maatregelen treffen om stikstof in te perken, denk ik.
Je ziet het echt andersom: de regels hebben nooit gegolden, de vergunningen zijn dus verleend op basis van niet bestaande regels. Dat dit verzonnen geitenpad op zijn minst zeer discutabel was en het waarschijnlijk niet ging houden bij de rechter was vrij algemeen bekend, het was een nog kronkeliger geitenpad dan PAS. PAS waar de rechter trouwens hetzelfde deed.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De RvS zet hier de deur wagenwijd open naar onbehoorlijk bestuur. Met terugwerkende kracht vergunningen intrekken moet helemaal niet kunnen. De bedrijven in kwestie hebben immers volgens een op dat moment geldende vergunning binnen de regels gehandeld. Dat later iemand die regels terugdraait kun je de ondernemer niet verwijten - ook niet als dat terugdraaien op zichzelf een goed idee is.
Met kernfusie hebben we nagenoeg onbeperkt elektriciteit, maar de techniek is er nog niet. Je moet toch gewoon een oplossing creėren voor nu?quote:Op donderdag 16 januari 2025 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar waterstof is wel het meest voorkomende element in het universum. Electriciteit moet opgewekt worden (blijkbaar is het somber), ten koste van veel uitstoot en dergelijke. Op langere termijn met de te verwachten technische vooruitgang, was waterstof echt wel de betere keuze geweest.
De techniek om waterstof te winnen en die om op waterstof te rijden hebben we natuurlijk beide wel, dat is toch echt wat anders dan kernfusie.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Met kernfusie hebben we nagenoeg onbeperkt elektriciteit, maar de techniek is er nog niet. Je moet toch gewoon een oplossing creėren voor nu?
Boerenproblematiek heeft een gezicht gekregen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, Wiersma komt onder een soort curatele. Ze mag het niet meer alleen uitzoeken, er komt een ministeriėle commissie. Neem aan dan met Beljaarts, Hermans en Keijzer en dan onder leiding van Schoof. En dan komt het boerenbelang toch meer in de verdrukking.
Dus de overheid zat fout, niet de ondernemer. Dat is het hele punt. Je kunt niet achteraf bedrijven gaan straffen voor prutsende ambtenaren en politici.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je ziet het echt andersom: de regels hebben nooit gegolden, de vergunningen zijn dus verleend op basis van niet bestaande regels. Dat dit verzonnen geitenpad op zijn minst zeer discutabel was en het waarschijnlijk niet ging houden bij de rechter was vrij algemeen bekend, het was een nog kronkeliger geitenpad dan PAS. PAS waar de rechter trouwens hetzelfde deed.
Je brengt het alsof je er plezier aan ontleent.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, Wiersma komt onder een soort curatele. Ze mag het niet meer alleen uitzoeken, er komt een ministeriėle commissie. Neem aan dan met Beljaarts, Hermans en Keijzer en dan onder leiding van Schoof. En dan komt het boerenbelang toch meer in de verdrukking.
Er wordt geschermd met op langer termijn verwachte technische vooruitgang, niet met de huidige winning van waterstof. Op dit moment is waterstof een factor 3 minder efficient. In Nederland zijn er 5,9 miljard km elektrisch gereden in 2023, dit betekent ongeveer 1 TWh aan stroom. Bij waterstof had dit 3TWh aan stroom gekost.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
De techniek om waterstof te winnen en die om op waterstof te rijden hebben we natuurlijk beide wel, dat is toch echt wat anders dan kernfusie.
Ik vind het oprecht sneu voor de individuele goedwillende boer, maar dat in Nederland het belang van deze zeer kleine sector altijd veel te veel voorop heeft gestaan is duidelijk. En dat met name de veestapel fors moet inkrimpen ook.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je brengt het alsof je er plezier aan ontleent.
Jij ook een lekker rechts glaasje poepwater uit de kraan?quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je brengt het alsof je er plezier aan ontleent.
Maar dat is bij PAS ook gebeurd.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus de overheid zat fout, niet de ondernemer. Dat is het hele punt. Je kunt niet achteraf bedrijven gaan straffen voor prutsende ambtenaren en politici.
De meeste boeren zorgen goed voor de dieren, ga daar maar van uit.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht sneu voor de individuele goedwillende boer, maar dat in Nederland het belang van deze zeer kleine sector altijd veel te veel voorop heeft gestaan is duidelijk. En dat met name de veestapel fors moet inkrimpen ook.
En dan heb je natuurlijk ook nog de niet goedwillende boeren: de idioten van FDF, de boeren die hun dieren mishandelen (staarten afknippen bij varkens, stroomstootwapens gebruiken e.d.) en die met enorme gifhoeveelheden de grond verzieken, de biodiversiteit om zeep helpen en de omgeving ziek maken. Met die boeren heb ik eerlijk gezegd geen enkel medelijden en ik kan alleen maar blij zijn als die moeten stoppen.
Eh, nee. Ga eens wat filmpjes van wakker dier e.d. kijken, zou ik zeggen. Een heleboel mensen in die sector gaan absurd slecht om met dieren, de reden dat ik veganist geworden ben.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste boeren zorgen goed voor de dieren, ga daar maar van uit.
Je gaat toch niet net als Van der Plas of Wiersma alles zetten op innovatiestokpaardje? We wachten daar al tien jaar op. Tot nu toe heeft innovatie nog niets geholpen aan de problemen die we hebben.quote:Op donderdag 16 januari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste boeren zorgen goed voor de dieren, ga daar maar van uit.
Onnozelen heb je overal wel.
Van alles wat je opnoemt is innovatie in de toekomst de oplossing. We gaan naar een wereld toe dat we weer zelfvoorzienend moeten zijn. Prima als wij onze overschotten (varkensvlees) verkopen voor geld, en met dat geld weer ander voedsel kunnen kopen.
Ik geloof gewoon niet in alleen een diensten en kenniseconomie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |