abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2025 @ 10:42:44 #276
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216317494
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:
Wiersma heeft weer een probleem: honderden, misschien wel meer dan duizend bedrijven zijn sinds de RvS uitspraak 18 december illegaal ivm stikstof. https://www.agriholland.nl/nieuws/261881/

Dat gaat om deze uitspraak over intern salderen: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:147425/202201311-1-r2/

Als dit genoeg andere bedrijven dan boerderijen raakt wordt de VVD boos en gaan ze echt harde maatregelen treffen om stikstof in te perken, denk ik.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-stikstofuitspraak

quote:
Binnen het kabinet leven grote zorgen over de gevolgen van de uitspraak van de Raad van State vorige maand. De ministerraad zal daarom binnenkort besluiten een ministeriële commissie in te stellen, melden Haagse ingewijden. Het kabinet vreest dat de uitspraak grote gevolgen zal hebben.
pi_216317503
Dat figuur heeft überhaupt geen flauw benul. Dat GL nooit geregeerd heeft is hem al 1.000 keer uitgelegd. Komt nooit binnen.
pi_216317630
quote:
Ah, Wiersma komt onder een soort curatele. Ze mag het niet meer alleen uitzoeken, er komt een ministeriële commissie. Neem aan dan met Beljaarts, Hermans en Keijzer en dan onder leiding van Schoof. En dan komt het boerenbelang toch meer in de verdrukking.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 16 januari 2025 @ 10:58:27 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216317648
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:
Wiersma heeft weer een probleem: honderden, misschien wel meer dan duizend bedrijven zijn sinds de RvS uitspraak 18 december illegaal ivm stikstof. https://www.agriholland.nl/nieuws/261881/

Dat gaat om deze uitspraak over intern salderen: https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:147425/202201311-1-r2/

Als dit genoeg andere bedrijven dan boerderijen raakt wordt de VVD boos en gaan ze echt harde maatregelen treffen om stikstof in te perken, denk ik.
De RvS zet hier de deur wagenwijd open naar onbehoorlijk bestuur. Met terugwerkende kracht vergunningen intrekken moet helemaal niet kunnen. De bedrijven in kwestie hebben immers volgens een op dat moment geldende vergunning binnen de regels gehandeld. Dat later iemand die regels terugdraait kun je de ondernemer niet verwijten - ook niet als dat terugdraaien op zichzelf een goed idee is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216317686
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De RvS zet hier de deur wagenwijd open naar onbehoorlijk bestuur. Met terugwerkende kracht vergunningen intrekken moet helemaal niet kunnen. De bedrijven in kwestie hebben immers volgens een op dat moment geldende vergunning binnen de regels gehandeld. Dat later iemand die regels terugdraait kun je de ondernemer niet verwijten - ook niet als dat terugdraaien op zichzelf een goed idee is.
Je ziet het echt andersom: de regels hebben nooit gegolden, de vergunningen zijn dus verleend op basis van niet bestaande regels. Dat dit verzonnen geitenpad op zijn minst zeer discutabel was en het waarschijnlijk niet ging houden bij de rechter was vrij algemeen bekend, het was een nog kronkeliger geitenpad dan PAS. PAS waar de rechter trouwens hetzelfde deed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216317693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Maar waterstof is wel het meest voorkomende element in het universum. Electriciteit moet opgewekt worden (blijkbaar is het somber), ten koste van veel uitstoot en dergelijke. Op langere termijn met de te verwachten technische vooruitgang, was waterstof echt wel de betere keuze geweest.
Met kernfusie hebben we nagenoeg onbeperkt elektriciteit, maar de techniek is er nog niet. Je moet toch gewoon een oplossing creëren voor nu?
pi_216317715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:02 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Met kernfusie hebben we nagenoeg onbeperkt elektriciteit, maar de techniek is er nog niet. Je moet toch gewoon een oplossing creëren voor nu?
De techniek om waterstof te winnen en die om op waterstof te rijden hebben we natuurlijk beide wel, dat is toch echt wat anders dan kernfusie.
pi_216317735
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, Wiersma komt onder een soort curatele. Ze mag het niet meer alleen uitzoeken, er komt een ministeriële commissie. Neem aan dan met Beljaarts, Hermans en Keijzer en dan onder leiding van Schoof. En dan komt het boerenbelang toch meer in de verdrukking.
Boerenproblematiek heeft een gezicht gekregen.
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:09:36 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216317791
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je ziet het echt andersom: de regels hebben nooit gegolden, de vergunningen zijn dus verleend op basis van niet bestaande regels. Dat dit verzonnen geitenpad op zijn minst zeer discutabel was en het waarschijnlijk niet ging houden bij de rechter was vrij algemeen bekend, het was een nog kronkeliger geitenpad dan PAS. PAS waar de rechter trouwens hetzelfde deed.
Dus de overheid zat fout, niet de ondernemer. Dat is het hele punt. Je kunt niet achteraf bedrijven gaan straffen voor prutsende ambtenaren en politici.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:17:31 #285
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216317912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je brengt het alsof je er plezier aan ontleent.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216317922
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
De techniek om waterstof te winnen en die om op waterstof te rijden hebben we natuurlijk beide wel, dat is toch echt wat anders dan kernfusie.
Er wordt geschermd met op langer termijn verwachte technische vooruitgang, niet met de huidige winning van waterstof. Op dit moment is waterstof een factor 3 minder efficient. In Nederland zijn er 5,9 miljard km elektrisch gereden in 2023, dit betekent ongeveer 1 TWh aan stroom. Bij waterstof had dit 3TWh aan stroom gekost.

De elektrische auto is puur qua brandstof 35 tot 50% per km goedkoper dan de brandstof auto, de waterstofauto is
per km duurder aan alleen brandstof (energie).
pi_216317970
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het oprecht sneu voor de individuele goedwillende boer, maar dat in Nederland het belang van deze zeer kleine sector altijd veel te veel voorop heeft gestaan is duidelijk. En dat met name de veestapel fors moet inkrimpen ook.

En dan heb je natuurlijk ook nog de niet goedwillende boeren: de idioten van FDF, de boeren die hun dieren mishandelen (staarten afknippen bij varkens, stroomstootwapens gebruiken e.d.) en die met enorme gifhoeveelheden de grond verzieken, de biodiversiteit om zeep helpen en de omgeving ziek maken. Met die boeren heb ik eerlijk gezegd geen enkel medelijden en ik kan alleen maar blij zijn als die moeten stoppen.
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:23:12 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216317972
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij ook een lekker rechts glaasje poepwater uit de kraan?
pi_216318009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dus de overheid zat fout, niet de ondernemer. Dat is het hele punt. Je kunt niet achteraf bedrijven gaan straffen voor prutsende ambtenaren en politici.
Maar dat is bij PAS ook gebeurd.

En je kunt het algemene belang (natuur is algemeen belang) ook niet straffen voor prutsende politici en ambtenaren. En ondernemers die trouwens met 1 google search opdracht hadden kunnen zien dat ze zich op een pad richting dezelfde status als de PAS-melders begaven. De PAS melders waren niet gewaarschuwd, de huidige ondernemers wel.
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:26:00 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216318014
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het oprecht sneu voor de individuele goedwillende boer, maar dat in Nederland het belang van deze zeer kleine sector altijd veel te veel voorop heeft gestaan is duidelijk. En dat met name de veestapel fors moet inkrimpen ook.

En dan heb je natuurlijk ook nog de niet goedwillende boeren: de idioten van FDF, de boeren die hun dieren mishandelen (staarten afknippen bij varkens, stroomstootwapens gebruiken e.d.) en die met enorme gifhoeveelheden de grond verzieken, de biodiversiteit om zeep helpen en de omgeving ziek maken. Met die boeren heb ik eerlijk gezegd geen enkel medelijden en ik kan alleen maar blij zijn als die moeten stoppen.
De meeste boeren zorgen goed voor de dieren, ga daar maar van uit.
Onnozelen heb je overal wel.

Van alles wat je opnoemt is innovatie in de toekomst de oplossing. We gaan naar een wereld toe dat we weer zelfvoorzienend moeten zijn. Prima als wij onze overschotten (varkensvlees) verkopen voor geld, en met dat geld weer ander voedsel kunnen kopen.

Ik geloof gewoon niet in alleen een diensten en kenniseconomie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216318036
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eh, nee. Ga eens wat filmpjes van wakker dier e.d. kijken, zou ik zeggen. Een heleboel mensen in die sector gaan absurd slecht om met dieren, de reden dat ik veganist geworden ben.

En de landbouw is goed voor maar 1,4% van het BNP en kost inmiddels waarschijnlijk meer dan het oplevert (bijvoorbeeld doordat het water gezuiverd moet worden, maar ook doordat er bewezen meer ziekte is rondom grote veestallen).
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:31:39 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216318087
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onnozelen heb je overal wel.

Van alles wat je opnoemt is innovatie in de toekomst de oplossing. We gaan naar een wereld toe dat we weer zelfvoorzienend moeten zijn. Prima als wij onze overschotten (varkensvlees) verkopen voor geld, en met dat geld weer ander voedsel kunnen kopen.

Ik geloof gewoon niet in alleen een diensten en kenniseconomie.
Je gaat toch niet net als Van der Plas of Wiersma alles zetten op innovatiestokpaardje? We wachten daar al tien jaar op. Tot nu toe heeft innovatie nog niets geholpen aan de problemen die we hebben.

Als en alleen dan als innovatie inderdaad wetenschappelijk bewezen dingen oplevert waardoor je meer vee kan houden dan kunnen we dat inpassen maar zolang dat niet zo is moeten er gewoon maatregelen worden genomen om aan de regels te voldoen. Dat weet toch iedereen? Onbegrijpelijk dat we steeds dingen proberen uit te stellen. Uitstel voor executie is dat. De pijn wordt alleen maar groter en groter. Op dat vlak heb ik zeer veel medelijden met de boeren vanwege zwabberend overheidsbeleid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')