Wil jij dat? Zou ik een partij oprichten, want er is nog geen politicus die dat wil. Misschien krijg je wel veel zetels...quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we willen schiphol opheffen, lelystad airport niet gebruiken, kernreactors sluiten , geen wegen aanleggen, alleen fietspaden , alle bedrijven sluiten behalve de creatieve bedrijven en wolven en geitjes gaan redden, en voortaan iedereen op fietsvakantie en geen autos meer op de weg
iedereen verplicht een zonnepaneel op de fiets , verplicht homo worden , je zaakje eraf laten snijen en krullen laten zetten
koeien weg en varkens weg , meer weilanden , iedereen wortels eten en de hele dag halleluja roepen
Nee, gewoon een vernederende, onherstelbare afgang is prima.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dit een impliciete doodswens?
Ik denk inderdaad dat het twee kapiteins op een schip zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij en Trump, dat gaat echt niet t/m juni goed. Geloof ik niks van.
Ben je een soort AI bot waar antwoorden komen op de vraag:quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:50 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Eerlijk links bestaat niet. Het gehele bedrijfsleven min of meer tot staatsvijand verklaren betekent geen vooruitgang voor iedereen maar de complete ondergang van het land. Maar de leugenaars van links blijven hun onzin maar spuien aan hun slaafse volgelingen.
nee ik denk dat die linkse waanzin een beetje over is en we terug gaan naar het aloude realistisch zijnquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wil jij dat? Zou ik een partij oprichten, want er is nog geen politicus die dat wil. Misschien krijg je wel veel zetels...
Zoals je nu schrijft klink je best redelijk. Alleen dat op dat ene onderwerp ben je geradicaliseerdquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik denk dat die linkse waanzin een beetje over is en we terug gaan naar het aloude realistisch zijn
Stikstof waanzin is ook wat minder al
stoppen met de stinksteden volproppen en voldoende nette woningbouw doen, rijtejshuizen dus , ook of juist voor de lage inkomens met de vertrouwd premie A regeling
gewoon in de weilanden net als vroeger
Wel TATA sluiten want dat kost meer dan het oplevert
michaelmoore in NWS / Kabinet wil ambitieus Tata Steel snel verduurzamen, kost miljarden #2
Lelystad Airport gaan gebruiken en schiphol NIET krimpen , iedere dorp mag net zoveel woningen bouwen als ze willen voor hun inwoners
Wat was er precies slecht aan de uitvoering. Behalve dan dat een groep zich genaaid voelde omdat ze ineens ¤ 12.000,- meer moest lenen? Dat de media onware verhalen van ¤ 70.000,- studieschuld opschreef, dat hielp niet in de beeldvorming, maar waren ook gewoon grove leugens. Verder heeft je lening inderdaad gevolgen voor de hypotheek, lang werd die gewoon verzwegen maar dat gaat tegenwoordig steeds minder. Hierdoor neemt je te lenen bedrag af met max 2 maal de schuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de huidige woningmarktquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op zich was het idee 'laat metselaars niet betalen voor de studie van de advocaat' helemaal niet zo slecht. Studie niet alleen uit belastingen betalen maar ook uit de inkomsten na de studie is helemaal niet zo onlogisch. Je hoefde ook alleen terug te betalen bij een goede baan, dat was het idee. De uitvoering was wel slecht en vooral het feit dat het gevolgen heeft voor het krijgen van een huis is beroerd.
Wat je zegt klopt. Sommige deden alsof de gehele schuld was toe te schrijven aan de invoering van het leenstelsel terwijl het alleen ging om de stufi van destijds (¤100) per maandquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat was er precies slecht aan de uitvoering. Behalve dan dat een groep zich genaaid voelde omdat ze ineens ¤ 12.000,- meer moest lenen? Dat de media onware verhalen van ¤ 70.000,- studieschuld opschreef, dat hielp niet in de beeldvorming, maar waren ook gewoon grove leugens. Verder heeft je lening inderdaad gevolgen voor de hypotheek, lang werd die gewoon verzwegen maar dat gaat tegenwoordig steeds minder. Hierdoor neemt je te lenen bedrag af met max 2 maal de schuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de huidige woningmarkt
Stikstof minder? Ja? Vertel jij dat de rechter? En de volledig in paniek zijnde minister? En ook de Kamer, die in zeer grote meerderheid snel een forse stikstofdaling wil?quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik denk dat die linkse waanzin een beetje over is en we terug gaan naar het aloude realistisch zijn
Stikstof waanzin is ook wat minder al
stoppen met de stinksteden volproppen en voldoende nette woningbouw doen, rijtejshuizen dus , ook of juist voor de lage inkomens met de vertrouwd premie A regeling
gewoon in de weilanden net als vroeger
Wel TATA sluiten want dat kost meer dan het oplevert
michaelmoore in NWS / Kabinet wil ambitieus Tata Steel snel verduurzamen, kost miljarden #2
Lelystad Airport gaan gebruiken en schiphol NIET krimpen , iedere dorp mag net zoveel woningen bouwen als ze willen voor hun inwoners
Nou ja tijdens de begintijden van Tesla, Space X,Boring Company werd hij wel bejubeld.quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Musk heeft vrijwel overal alleen puinhopen en ellende veroorzaakt. Snap werkelijk waar niet dat iemand, van welke kant van het spectrum ook, fan van hem kan zijn.
Wat er mis was in de uitvoering was oa de 'leen zo veel mogelijk, het is gratis', terwijl het een variabele rente was. Heeft de overheid trouwens wel van geleerd, als ze nu tegen 0% uitlenen staat dat gewoon in het contract. En zo ging er wel meer mis.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat was er precies slecht aan de uitvoering. Behalve dan dat een groep zich genaaid voelde omdat ze ineens ¤ 12.000,- meer moest lenen? Dat de media onware verhalen van ¤ 70.000,- studieschuld opschreef, dat hielp niet in de beeldvorming, maar waren ook gewoon grove leugens. Verder heeft je lening inderdaad gevolgen voor de hypotheek, lang werd die gewoon verzwegen maar dat gaat tegenwoordig steeds minder. Hierdoor neemt je te lenen bedrag af met max 2 maal de schuld, een ongelukkige samenloop van omstandigheden met de huidige woningmarkt
Onzin, de allereerste auto's voor 1900 waren al elektrisch, dat was niet zijn uitvinding. Na Parijs was er altijd gezocht hoe ze auto's zonder uitstoot konden maken en dan was altijd het oude systeem van elektrisch rijden boven gekomen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je kunt zelfs argumenteren dat zonder Tesla/Musk de electrische auto niet van de grond was gekomen.
Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd. Daarnaast waren veel grote spelers volledig off guard of bezig met inmiddels afgeschreven technische alternatieven (waterstof).quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, de allereerste auto's voor 1900 waren al elektrisch, dat was niet zijn uitvinding. Na Parijs was er altijd gezocht hoe ze auto's zonder uitstoot konden maken en dan was altijd het oude systeem van elektrisch rijden boven gekomen.
Tesla was vooral goed in dure auto's van matige kwaliteit maken.
Het gaat niet om de uitvinding.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, de allereerste auto's voor 1900 waren al elektrisch, dat was niet zijn uitvinding. Na Parijs was er altijd gezocht hoe ze auto's zonder uitstoot konden maken en dan was altijd het oude systeem van elektrisch rijden boven gekomen.
Tesla was vooral goed in dure auto's van matige kwaliteit maken.
Ik denk dat er anders echt wel een ander in dat gat was gesprongen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd
ja fijn iedereen gaat student worden,net als in de jaren 60quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Nederland wil innoveren moet je studeren gewoon gratis maken. Sterker nog geef elke student een beurs.
Tesla's zijn juist voordelig voor de prijs-kwaliteitsverhouding.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tesla was vooral goed in dure auto's van matige kwaliteit maken.
Vanaf de model 3 is het behoorlijk goedkoop rijden qua onderhoud, afschrijving is een ander ding.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tesla's zijn juist voordelig voor de prijs-kwaliteitsverhouding.
Zijn prima auto's
Ben echt heel benieuwd of de Nissan Leaf en BMW I3 evenveel tractie veroorzaakt hadden. Ik geloof het eigenlikk niet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat er anders echt wel een ander in dat gat was gesprongen.
afschrijving is vooral hoog als je nieuw koopt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vanaf de model 3 is het behoorlijk goedkoop rijden qua onderhoud, afschrijving is een ander ding.
Probleem is eigenlijk dat er (goh) beloftes werden gedaan die niet zijn nagekomen. Investeringen in het onderwijs? Blijkt dat het geld daar niet eens in is gegaan. Kwaliteit zijn volgens leraren helemaal niet omhoog gegaan. Stijging van de rente mocht ook genoemd worden, maar werd natuurlijk bewust niet gedaan. En het leukste dat studieschuld geen belemmering zou zijn bij het kopen van een huis, terwijl banken dat wel meenemen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De keuze toen was kwaliteit inboeten of de student zelf wat meer laten betalen, toen is gekozen voor zelf wat meer betalen. Inmiddels hebben we een kabinet wat bezuinigt op kwaliteit, we gaan op langer termijn wel zien wat erger is. Verder viel die pak hem beet ¤ 12.000,- eigen bijdrage natuurlijk wel mee als je in ogenschouw neemt dat studeren prima rendement heeft.
Vriend van mij heeft er vandaag één gekocht (LR, 117k) voor 20k, die zit gunstig inderdaad. Een ander heeft er 4 jaar geleden één bijna nieuwe gekocht, die heeft tot nu toe duur gereden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
afschrijving is vooral hoog als je nieuw koopt.
Ik ben mij ook aan het oriënteren op zo'n apparaat. Ze duiken al onder de 20k, met km standen tot 150k.
Nog even klein half jaartje wachten en het is helemaal prijsschieten.
Ja en nee, Toyota was natuurlijk de ware pionier met het hybride rijden. En dat heeft ook weer de eerste aanzetten gegeven tot volledig elektrisch rijden.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tesla heeft de verandering wel enorm geaccelereerd. Daarnaast waren veel grote spelers volledig off guard of bezig met inmiddels afgeschreven technische alternatieven (waterstof).
Of in ieder geval veel goedkoper, net zoals in de rest van Europa.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Nederland wil innoveren moet je studeren gewoon gratis maken.een beurs.
Vooral de kosten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar aan waterstof kleven ook weer nadelen. Explosiegevaar, relatief duur etc.
Dat brandgevaar hebben batterijen natuurlijk ook.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar aan waterstof kleven ook weer nadelen. Explosiegevaar, relatief duur etc.
Waterstof is leuk als je het schoon kan produceren bij bv een energie overschot en dan zit je alsnog met de transport en opslagkosten. Al zijn er wel bruikbare doeleinden, zware logistiek bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt, maar aan waterstof kleven ook weer nadelen. Explosiegevaar, relatief duur etc.
Vliegen, varen, bussen, vrachtwagens... maar ook allerlei productie (staal bijvoorbeeld) en misschien zelfs het verwarmen van bepaalde gebouwen, ze testen niet voor niets nu waterstof cv-ketels. Met genoeg zonnepanelen en windenergie heb je natuurlijk heel vaak een overschot. En met waterkracht ook.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waterstof is leuk als je het schoon kan produceren bij bv een energie overschot en dan zit je alsnog met de transport en opslagkosten. Al zijn er wel bruikbare doeleinden, zware logistiek bijvoorbeeld.
Ik rij zelf volledig elektrisch en mijn vrouw hybride. In Nederland kan je heel goed uit de voeten met een elektrische auto. Maar zodra je de grens oversteekt is het een drama.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed. Elektrische rijden is vooral heel erg fijn, enorm koppel, stil, geen trillingen. Het is niet de toekomst denk ik.
Klopt, het zou heel mooi zijn als je het bestaande gasleiding netwerk zou kunnen ombouwen naar waterstof, maar ik heb geen idee of dat technisch haalbaar is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vliegen, varen, bussen, vrachtwagens... maar ook allerlei productie (staal bijvoorbeeld) en misschien zelfs het verwarmen van bepaalde gebouwen, ze testen niet voor niets nu waterstof cv-ketels.
Klopt. Een vakantie naar zuid-europa of andere lange autoreizen is lastiger. Maar goed, ik ga voorlopig nog wel met vliegtuig door gebrek aan vrouw en kinderenquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik rij zelf volledig elektrisch en mijn vrouw hybride. In Nederland kan je heel goed uit de voeten met een elektrische auto. Maar zodra je de grens oversteekt is het een drama.
Is dat zo? Ook aan de elektrificatie kleven klimaat- en milieu nadelen. Het grote voordeel is dat dat je "hier" geen vervuiling meer hebt en onze longen en bloedvaten schoon blijven.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is echter wel een energiedrager. Dus de oorsprong wil je groen hebben, anders schiet het nog niet echt op.
Uiteraard. Maar waterkrachtcentrales die 24 uur per dag draaien hebben om genoeg te hebben voor de piek waarschijnlijk 20 uur per dag overschot. Bij zon en wind zal dat uiteindelijk ook daarop uitdraaien.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, het zou heel mooi zijn als je het bestaande gasleiding netwerk zou kunnen ombouwen naar waterstof, maar ik heb geen idee of dat technisch haalbaar is.
Het is echter wel een energiedrager. Dus de oorsprong wil je groen hebben, anders schiet het nog niet echt op.
Omdat het produceren van waterstof ook energie kost. Het is een beetje hetzelfde idee als een elektrische auto opladen met grijze stroom, je verplaatst de uitstoot alleen maar.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat zo? Ook aan de elektrificatie kleven klimaat- en milieu nadelen. Het grote voordeel is dat dat je "hier" geen vervuiling meer hebt en onze longen en bloedvaten schoon blijven.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar waterstofcentrales die 24 uur per dag draaien hebben om genoeg te hebben voor de piek waarschijnlijk 20 uur per dag overschot. Bij zon en wind zal dat uiteindelijk ook daarop uitdraaien.
Ik bedoelde waterkrachtcentrales uiteraard. Die hebben nu dat overschot al in gebieden die volledig elektrisch zijn (Noorwegen met name).quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het produceren van waterstof ook energie kost. Het is een beetje hetzelfde idee als een elektrische auto opladen met grijze stroom, je verplaatst de uitstoot alleen maar.
En ja lokaal is dat nog steeds winst, maar als je daadwerkelijk slagen wil maken is het halfbakken.
[..]
Laten we het hopen.
Technisch kan het prima om het bestaande net te verbouwen. De productie van “groen waterstof” is echter vooralsnog wel een dingetje… Maar zeker voor de industrie zal het we moeten, dat kan gewoon niet allemaal elektrisch.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, het zou heel mooi zijn als je het bestaande gasleiding netwerk zou kunnen ombouwen naar waterstof, maar ik heb geen idee of dat technisch haalbaar is.
Het is echter wel een energiedrager. Dus de oorsprong wil je groen hebben, anders schiet het nog niet echt op.
Noorwegen is wat dat betreft een pionier op dat gebied. Veel elektrische auto's en langere afstanden worden over het algemeen per trein afgelegd.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoelde waterkrachtcentrales uiteraard. Die hebben nu dat overschot al in gebieden die volledig elektrisch zijn (Noorwegen met name).
Tja soms denk ik te pragmatisch en is het ook een beetje hopium dat het "gemakkelijk" opgelost kan wordenquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Technisch kan het prima om het bestaande net te verbouwen. De productie van “groen waterstof” is echter vooralsnog wel een dingetje… Maar zeker voor de industrie zal het we moeten, dat kan gewoon niet allemaal elektrisch.
Wij zijn met de elektrische auto al diverse malen op vakantie geweest (UK, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk) en het is bepaald geen drama. De route wordt netjes uitgestippeld met oplaadmomenten en we hadden niet meer pauzes dan met de brandstofauto. Wel iets langer (niet veel) en eigenlijk was dat wel zo prettig.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik rij zelf volledig elektrisch en mijn vrouw hybride. In Nederland kan je heel goed uit de voeten met een elektrische auto. Maar zodra je de grens oversteekt is het een drama.
Tja, ik knal (met chauffeurswissels) 6-8 uur door, vertrek namelijk om 12 uur 's nachts en zo lang de kinderen slapen stoppen we niet echt. Dat kan niet meer als we elektrisch gaan rijden, vrees ik.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zijn met de elektrische auto al diverse malen op vakantie geweest (UK, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk) en het is bepaald geen drama. De route wordt netjes uitgestippeld met oplaadmomenten en we hadden niet meer pauzes dan met de brandstofauto. Wel iets langer (niet veel) en eigenlijk was dat wel zo prettig.
Ik denk dat het echt heel erg meevalt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik knal (met chauffeurswissels) 6-8 uur door, vertrek namelijk om 12 uur 's nachts en zo lang de kinderen slapen stoppen we niet. Dat kan niet meer als we elektrisch gaan rijden, vrees ik.
Ach, tegen de tijd dat ik een elektrische auto kan betalen (duurste auto die ik ooit kocht was 11.000 euro) zijn de kinderen hier toch te groot voor.quote:Op woensdag 15 januari 2025 20:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het echt heel erg meevalt.
Ik moet erbij zeggen dat wij de reis al als vakantie nemen en niet alleen maar knallen. Beetje relaxt onderweg vinden we wel zo prettig.
Wij leasen, anders hadden we er ook geenquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ach, tegen de tijd dat ik een elektrische auto kan betalen (duurste auto die ik ooit kocht was 11.000 euro) zijn de kinderen hier toch te groot voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |