abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2025 @ 10:29:22 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216290744
Geforceerd een verzachtend bijvoeglijk naamwoord gebruiken geeft je niet een beter imago TS
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 14 januari 2025 @ 10:30:45 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216290748
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 10:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kom op zeg. We hebben partijen in ons eigen parlement die schaamteloos de teksten uit het Kremlin napapegaaien en actief hun best doen hulp aan Oekraine te saboteren. En dan ga jij roepen dat het nog nooit serieus is aangetoond?
Ik weet écht niet waar je op doelt.
Over welke samenwerking heb je het, wie zijn de samenwerkende partijen, en wat zijn de wederzijdse belangen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216290753
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 10:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kom op zeg. We hebben partijen in ons eigen parlement die schaamteloos de teksten uit het Kremlin napapegaaien en actief hun best doen hulp aan Oekraine te saboteren. En dan ga jij roepen dat het nog nooit serieus is aangetoond?
Kijk voor de grap eens naar het oeuvre van deze user in het toppa over de oorlog in Oekraïne, zou ik zeggen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216290766
Eerlijk rechts bestaat niet
  dinsdag 14 januari 2025 @ 10:34:03 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216290779
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 10:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan zo aangevoeld worden. Maar van enige samenwerking is nimmer sprake.
Ho ho. Dat is genoeg, hoor. Dit "kabinet" rechtvaardigt zijn onmenselijk asielbeleid voor een groot deel op het feit, dat 'het volk' zou 'voelen dat er een asielcrisis is'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 14 januari 2025 @ 10:36:11 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216290787
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ho ho. Dat is genoeg, hoor. Dit "kabinet" rechtvaardigt zijn onmenselijk asielbeleid voor een groot deel op het feit, dat 'het volk' zou 'voelen dat er een asielcrisis is'.
Allemaal best.
Je hebt geen bewijzen voor de innige samenwerking tussen politieke partijen in de tweede kamer en het Kremlin.
Noteren we dat.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 10:37:20 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216290804
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 10:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik weet écht niet waar je op doelt.
Over welke samenwerking heb je het, wie zijn de samenwerkende partijen, en wat zijn de wederzijdse belangen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216291733
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 10:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Allemaal best.
Je hebt geen bewijzen voor de innige samenwerking tussen politieke partijen in de tweede kamer en het Kremlin.
Noteren we dat.
Nee, die bewijzen zijn er niet, dat klopt. Althans, zulke bewijzen zijn niet openbaar.

Maar collaboratie omvat meer dan een 'innige samenwerking' die in concrete afspraken is gegoten. We hebben in ons land - en het westen als geheel - in toenemende mate te maken met politici en opiniemakers die lippendiensten bewijzen aan het Kremlin. Mannen zoals Joost Niemoller, Thierry Baudet en Ewald Engelen, die onder het mom van een 'verlangen naar vrede' de kant kiezen en onverbloemd Russische propaganda verspreiden.

Dat wordt bedoeld met collaborateurs, en ik kan mij volledig vinden en die omschrijving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 januari 2025 @ 12:01:18 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216291761
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, die bewijzen zijn er niet, dat klopt. Althans, zulke bewijzen zijn niet openbaar.

Maar collaboratie omvat meer dan een 'innige samenwerking' die in concrete afspraken is gegoten. We hebben in ons land - en het westen als geheel - in toenemende mate te maken met politici en opiniemakers die lippendiensten bewijzen aan het Kremlin. Mannen zoals Joost Niemoller, Thierry Baudet en Ewald Engelen, die onder het mom van een 'verlangen naar vrede' de kant kiezen en onverbloemd Russische propaganda verspreiden.

Dat wordt bedoeld met collaborateurs, en ik kan mij volledig vinden en die omschrijving.
Ik kom terug op mijn woorden. Ik heb er wel degelijk een gevonden:
https://nos.nl/artikel/24(...)pion-van-het-kremlin

De discussie heb ik allang gevoerd verder. De namen die je noemt zijn geen collaborateurs, maar gewoon opinie makende poitici die anders denken over de oorlog dan het mainstream narratief. Newflash: de hele wereld kijkt anders naar het conflict, behalve wij in west-europa en delen van oost-europa.
pi_216291898
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 12:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik kom terug op mijn woorden. Ik heb er wel degelijk een gevonden:
https://nos.nl/artikel/24(...)pion-van-het-kremlin

De discussie heb ik allang gevoerd verder. De namen die je noemt zijn geen collaborateurs, maar gewoon opinie makende poitici die anders denken over de oorlog dan het mainstream narratief. Newflash: de hele wereld kijkt anders naar het conflict, behalve wij in west-europa en delen van oost-europa.
Opiniemakers die de leugens en desinformatie van het Kremlin nakakelen en dat verpakken als 'opinies'. En natuurlijk beschouw jij die mannen niet als collaborateurs, want jij slaat hier op FOK! zo ongeveer dezelfde taal uit.

En dat ze elders in de wereld anders tegen het westen en de oorlog in Oekraïne aankijken, daar ben ik mij van bewust. De Russische en Chinese propaganda die driftig wordt verspreid in de tweede en derde wereld mist zijn invloed niet.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 12:36:52 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216292245
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Opiniemakers die de leugens en desinformatie van het Kremlin nakakelen en dat verpakken als 'opinies'. En natuurlijk beschouw jij die mannen niet als collaborateurs, want jij slaat hier op FOK! zo ongeveer dezelfde taal uit.

En dat ze elders in de wereld anders tegen het westen en de oorlog in Oekraïne aankijken, daar ben ik mij van bewust. De Russische en Chinese propaganda die driftig wordt verspreid in de tweede en derde wereld mist zijn invloed niet.
Beetje simplistisch om te spreken over leugens en desinformatie. Kijk naar NS2, dat was ook misinformatie. Maar dan door het westen.

Ik denk dat de Russische en Chinese propaganda nogal wordt overtrokken. Ik zie die propaganda nergens, daar zorgt de EU (en terecht) wel voor.
pi_216292493
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
politici en opiniemakers die lippendiensten bewijzen aan het Kremlin. Mannen zoals Joost Niemoller, Thierry Baudet en Ewald Engelen
Lippendienst van Baudet: "Er is een globale samenzwering van evil reptiles en de enige globale player die dit bestrijdt is Poetin"
twitter

a Die man is gestoord
b Hij krijgt geld van Rusland voor dit soort onzin
c a én b zijn beiden waar
pi_216292587
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 12:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beetje simplistisch om te spreken over leugens en desinformatie. Kijk naar NS2, dat was ook misinformatie. Maar dan door het westen.

Ik denk dat de Russische en Chinese propaganda nogal wordt overtrokken. Ik zie die propaganda nergens, daar zorgt de EU (en terecht) wel voor.
Ik beweer ook nergens dat het westen poeslief of altijd rechtgeaard is, maar onze liberale democratie met zijn nadruk op vrijheid en mensenrechten valt nog altijd te prefereren boven de autocratieën die draaien om zelfverrijking, macht en onderdrukking.

In het huidige conflict tussen het westen en de gezamenlijke autocratieën - en vergis je niet, dat conflict is er - kies ik de kant van ons eigen, imperfecte westen.

En jij ziet nergens leugens en misinformatie? Haal je kop uit het zand. Kijk alleen maar naar hoe het Kremlin omging met de MH17, de continue stroom van tegenstrijdige verklaringen en de pogingen om verwarring te zaaien over de uitkomsten van het JIT-onderzoek.

Lees ook eens een boek over de actualiteit, in plaats van te weg te dromen bij de conservatieve nationalisme waar je zo verzot op bent. Begin maar eens met de boeken van Huib Modderkolk en begin daarna aan Autocratie bv van Anne Applebaum.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 14-01-2025 16:16:13 ]
pi_216292713
Nog meer lippendienst van Baudet over de Oekraïne oorlog
"het huidige conflict is voor 100% door het Westen uitgelokt "
twitter

aldus de poetinlikker..
  dinsdag 14 januari 2025 @ 13:14:18 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216292737
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 13:12 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
aldus de poetinlikker..
Ik denk overigens dat hij niet de enige in de kamer is die vindt dat Rusland uitgelokt werd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216293147
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 13:12 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
aldus de poetinlikker..
Dat is toch ook een partij die vrijwel niemand meer serieus neemt, afgezien van wat hardnekkige klapwappie?s
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:38:54 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216294787
Het gaat hier een beetje nergens over de laatste dagen, wat ik op zich wel begrijp want er is ook eigenlijk niks actueels om over te praten. Hoe raar is dat? Het kabinet doet al een jaar eigenlijk niks. Nu komen we net uit het kerstreces, dus je zou zeggen: handen uit de mouwen en aan de slag. Maar er is gewoon helemaal geen nieuws? Wat zijn ze aan het doen? Er lijkt wel radiostilte te zijn afgesproken in Den Haag.
pi_216294890
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:38 schreef Tijn het volgende:
Het gaat hier een beetje nergens over de laatste dagen, wat ik op zich wel begrijp want er is ook eigenlijk niks actueels om over te praten. Hoe raar is dat? Het kabinet doet al een jaar eigenlijk niks. Nu komen we net uit het kerstreces, dus je zou zeggen: handen uit de mouwen en aan de slag. Maar er is gewoon helemaal geen nieuws? Wat zijn ze aan het doen? Er lijkt wel radiostilte te zijn afgesproken in Den Haag.
Vandaag is pas de eerste dag na het reces. Maar inderdaad, er ligt ook weinig klaar om te gaan bespreken aan wetsvoorstellen e.d.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216294892
"Eerlijk rechts"?

Eerlijk betekent dat iedereen evenveel kansen krijgt. Dus bij een "eerlijk rechts" kabinet, zou links dus evenveel kansen moeten krijgen als rechts.

Wat natuurlijk helemaal niet zo kan zijn.

Dus "eerlijk rechts" is een contradictio in terminis, en is dus rechtse propaganda om rechts er beter uit te laten zien dan het is.

Ga gerust onderling over deze stelling discussieren.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:48:55 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_216294914
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:38 schreef Tijn het volgende:
Grootste dossier zal toch nog altijd stikstofmaatregelen zijn, en we wachten nog tot minister Wiersma daarmee over de brug komt.

Echter moet de brug nog gebouwd worden, echter zijn de grenswaarden al bereikt dus dat loopt vertraging op :+
pi_216294923
Hey ze zijn weer begonnen.
Geert Wilders weer ophef, nu alle fractieleiders weer in de kamer.

*O*
Hell To The Liars
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:55:11 #23
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216294984
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 08:50 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Nogmaals, ik vind het fantastisch dat er mannen zijn die het met mannen doen en mannen die zich laten ombouwen tot vrouw. Wat een vreugde.

Waar ik misselijk van wordt is de ziekelijke neiging van progressief Nederland om dergelijke culturele aberraties gelijk te stellen aan de normale (normaal in de zin van evolutionair bepaald) sex tussen man en vrouw. Progressief Nederland - met als koploper de GroenLinkse grachtengordel gemeenschap - is decadent en totaal de weg kwijt. Zij weten niet wat het inhoud om als echt mens te functioneren.

Dat is mijn mening weer voor vandaag en daar moeten jullie het maar mee doen.
Het is je nu al ettelijke malen in niet geheel onduidelijke taal helder gemaakt dat er helemaal geen ziekelijke neiging bestaat van progressief Nederlands om te stellen dat die zaken gelijk aan elkaar zijn. Wat progressief Nederland juist erkent is dat er op het gebied van seksualiteit diversiteit bestaat en dat je de keuzes die mensen daarin maken lekker aan die mensen zelf over moet laten en je je er verder niet mee hoeft te bemoeien en mensen die anders met hun seksualiteit omgaan dan jij dat doet, daarom niet hoeft (of moet) te marginaliseren. Dat jij daar dan wel honderd keer over heen leest of er honderd keer voor kiest om het gewoon niet in je domme kop te prenten. daar kan progressief Nederland verder niet zoveel aan doen.

Verder, dat jij suggereert dat mensen die niet aan 'normale heteroseks' (mag je het dan nog wel op zjin hondjes doen, of is dat al te spannend?) niet als 'echt mens functioneren' is verder trouwens echt een opmerking om van te kotsen. Schaam je kapot.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 14-01-2025 16:10:25 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_216294988
Wilders is inderdaad weer op oorlogspad: https://www.ad.nl/politie(...)n-oekraine~a5e971f4/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216295011
En net leuk in de Kamer: Paternotte had 75 zetels voor een debat, maar dankzij het verlof van Baudet is dat een meerderheid. Debat over de oorlog met Oekraïne voor het krokusreces.
pi_216295295
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:55 schreef Hanca het volgende:
Wilders is inderdaad weer op oorlogspad: https://www.ad.nl/politie(...)n-oekraine~a5e971f4/
Wilders en Yesilgoz slaan al verkiezingstaal uit, dus misschien weten zij meer dan wij....

Al is dat vooral wensdenken van mijn kant. Vooral Wilders staat permanent in campagnestand, volgens mij kent die man ook geen andere manier van politiek bedrijven.
pi_216295430
Wilders ziet er ook weer fris en fruitig uit zeg, mijn God. Volgens mij blijven ze nog even zitten want het schuift nog niet voldoende in de peilingen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_216295513
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wilders en Yesilgoz slaan al verkiezingstaal uit, dus misschien weten zij meer dan wij....

Al is dat vooral wensdenken van mijn kant. Vooral Wilders staat permanent in campagnestand, volgens mij kent die man ook geen andere manier van politiek bedrijven.
Hah, dat zou een enorme flater zijn zeg.

Een jaar lang formatie en niets-doen door Schoof-1, en dan krijgen we zo nog een jaar verkiezingen en formatie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_216295530
Zie dat Wilders nu ook AI heeft ontdekt en het denkt te moeten gebruiken om te illustreren hoe zielig hij wel niet is.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  Moderator dinsdag 14 januari 2025 @ 17:26:03 #30
375570 crew  Cyan9
pi_216296046
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
Zie dat Wilders nu ook AI heeft ontdekt en het denkt te moeten gebruiken om te illustreren hoe zielig hij wel niet is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er blijkt altijd weer een nieuw laagtepunt te zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 17:29:43 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216296090
Wilders, voor al uw inhoudsloos toneel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 14 januari 2025 @ 18:17:01 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216296710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Grootste dossier zal toch nog altijd stikstofmaatregelen zijn, en we wachten nog tot minister Wiersma daarmee over de brug komt.

Echter moet de brug nog gebouwd worden, echter zijn de grenswaarden al bereikt dus dat loopt vertraging op :+
Ja, maar Wiersma heeft het druk. Met het beïnvloeden van lopende rechtszaken bijvoorbeeld:

quote:
BBB-minister Femke Wiersma (Landbouw, Natuur, Voedselveiligheid en Visserij) heeft maandag persoonlijk de openbaarmaking van bedrijfsgegevens van veehouders tegengehouden bij de rechter. Op basis van de gegevens kan worden berekend hoe effectief het stikstofbeleid van het kabinet is.
Het komt van NRC dus ik kan niet het hele stuk quoten, maar de strekking van het verhaal is
1. Dat dergelijk ingrijpen door een minister zeer ongebruikelijk en zeer onwenselijk is en
2. Dat dit niet zorgt voor een andere uitkomst, maar wel weer voor allerlei vertraging.

Maar dat laatste lijkt dan ook het enige doel te zijn. Ordinair tijdrekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 14 januari 2025 @ 18:31:05 #33
375570 crew  Cyan9
pi_216296855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, maar Wiersma heeft het druk. Met het beïnvloeden van lopende rechtszaken bijvoorbeeld:
[..]
Het komt van NRC dus ik kan niet het hele stuk quoten, maar de strekking van het verhaal is
1. Dat dergelijk ingrijpen door een minister zeer ongebruikelijk en zeer onwenselijk is en
2. Dat dit niet zorgt voor een andere uitkomst, maar wel weer voor allerlei vertraging.

Ik sta er eigenlijk van te kijken dat dit überhaupt kan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 18:39:00 #34
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216296946
quote:

[..]
[..]

Op uw wenken bediend.
https://www.nieuweoogst.n(...)m_source=chatgpt.com
pi_216297085
quote:

[..]
[..]

Waarom zitten al die incapabele lui er nog? Is de motie van wantrouwen uit de mode geraakt ofzo? Het is mij onbegrijpelijk hoe zo'n Wiersma en Faber een stemming in de kamer kunnen overleven. We hebben toch een extra parlementair kabinet? Dan kan NSC die lui toch keihard op de schopstoel zetten. Van NSC zijn er al meerdere lui wél weg die capabeler leken dan in ieder geval die andere twee die ik in deze post noem.
pi_216297227
quote:
_O-
Ze weten altijd wel een journalist op te trommelen om een jankverhaal op te hangen die boeren. Laat ze er gewoon mee stoppen dan. Iedereen blij. Zo'n Enquete gedaan door LTO heeft wel een heel hoog wij van WC eend gehalte. Ze hebben zo te zien ook helemaal geen punt, waarom zou het geheim moeten zijn hoeveel subsidie boeren ontvangen.

83% van de boeren is bang dat ze problemen krijgen als de rest van het land mag leren hoe hard ze profiteren van subsidie en wat voor een bende ze ervan maken. Nou zal dat percentage natuurlijk ook flink opgeklopt worden door al hun belangenclubs, bangmakerij werkt goed. Maar er zal ook een kern van waarheid inzitten. De boeren weten best dat ze gigantisch subsidie krijgen én onze leefomgeving slopen.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:05:47 #37
38496 Perrin
pi_216297357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
_O-
Ze weten altijd wel een journalist op te trommelen om een jankverhaal op te hangen die boeren. Laat ze er gewoon mee stoppen dan. Iedereen blij. Zo'n Enquete gedaan door LTO heeft wel een heel hoog wij van WC eend gehalte. Ze hebben zo te zien ook helemaal geen punt, waarom zou het geheim moeten zijn hoeveel subsidie boeren ontvangen.

83% van de boeren is bang dat ze problemen krijgen als de rest van het land mag leren hoe hard ze profiteren van subsidie en wat voor een bende ze ervan maken. Nou zal dat percentage natuurlijk ook flink opgeklopt worden door al hun belangenclubs, bangmakerij werkt goed. Maar er zal ook een kern van waarheid inzitten. De boeren weten best dat ze gigantisch subsidie krijgen én onze leefomgeving slopen.
Idd. Als er één bevolkingsgroep chronisch gepamperd wordt en van de gemeenschapstrog slurpt...
pi_216297539
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom zitten al die incapabele lui er nog? Is de motie van wantrouwen uit de mode geraakt ofzo? Het is mij onbegrijpelijk hoe zo'n Wiersma en Faber een stemming in de kamer kunnen overleven. We hebben toch een extra parlementair kabinet? Dan kan NSC die lui toch keihard op de schopstoel zetten. Van NSC zijn er al meerdere lui wél weg die capabeler leken dan in ieder geval die andere twee die ik in deze post noem.
Doe niet zo gek. De coalitie houdt elkaar nog gewoon stevig vast. Dat gaat echt ver voor het landsbelang.
pi_216297558
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heldere boodschap van Wilders: "de Islam heeft een duidelijke boodschap aan niet-moslims".
pi_216297576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:17 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Heldere boodschap van Wilders: "de Islam heeft een duidelijke boodschap aan niet-moslims".
Ik zit er nu naast eentje. Heb nog steeds geen kromzwaard op m'n keel?
pi_216297597
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zit er nu naast eentje. Heb nog steeds geen kromzwaard op m'n keel?
Brabo's en moslims zijn beiden een bedreiging voor ons land. Liever Turk nog Paaps…
pi_216297719
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:55 schreef Hanca het volgende:
Gezien we in heel Europa het meeste betalen voor onze energie, wat een primaire levensbehoeften is kun je prima argumenteren dat je het geld wat blijft liggen daarvoor gebruikt.
pi_216297804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Gezien we in heel Europa het meeste betalen voor onze energie, wat een primaire levensbehoeften is kun je prima argumenteren dat je het geld wat blijft liggen daarvoor gebruikt.
Ja, maar geen geld extra naar Oekraïne en Klimaat als eisen, dat is gewoon oorlogspad. Beide zaken zijn heilig voor NSC en VVD.
pi_216297819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 18:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
_O-

Ik zie niet weten waarom je persoonlijke informatie moet bekend maken? We hebben niet voor niets een AVG/privacywetgeving.
pi_216297893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zie niet weten waarom je persoonlijke informatie moet bekend maken? We hebben niet voor niets een AVG/privacywetgeving.
Verdrag van Aarhus en WOO

https://iplo.nl/regelgevi(...)gang/verdrag-aarhus/

https://www.nieuweoogst.n(...)t-worden-tegengegaan
  dinsdag 14 januari 2025 @ 19:36:36 #46
38496 Perrin
pi_216297937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zijn gewoon bedrijfsgegevens. Bovendien gaat er bergen belastinggeld heen, dat hoeft niet in het geniep te gebeuren.
pi_216297954
quote:

[..]
[..]

Jup.
pi_216298049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zijn gewoon bedrijfsgegevens. Bovendien gaat er bergen belastinggeld heen, dat hoeft niet in het geniep te gebeuren.
Je kunt dit toch prima anonimiseren?
Ik zie niet weten waarom jij moet weten dat Kees Jansen geboren in Kootwijk op 5 januari 1985 eigenaar van bedrijf de bonte koe op Kerklaan 1 in Assen 528 koeien heeft.

Je kunt dit prima anonimiseren tot agrarisch bedrijf uit gemeente Assen met 500 koeien.
pi_216300032
Agema heeft een alternatief voor die 315 miljoen.
https://www.trouw.nl/poli(...)uinigingen~b5edd718/

Nog niet bekend wat, want het kabinet is het er nog niet volledig mee eens.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:47:51 #50
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216300501
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:17 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Nee joh! Hij bedoelt juist dat moslims heel lief zijn! Kijk maar!

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 14 januari 2025 @ 21:54:55 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216300646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:26 schreef Hanca het volgende:
Agema heeft een alternatief voor die 315 miljoen.
https://www.trouw.nl/poli(...)uinigingen~b5edd718/

Nog niet bekend wat, want het kabinet is het er nog niet volledig mee eens.
Ik heb een idee: zet een cap op de nullificering van het eigen risico op 120% minimumloon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216304231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 21:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb een idee: zet een cap op de nullificering van het eigen risico op 120% minimumloon.
Slecht plan. Het inkomensafhankelijk maken van zorg is niet de oplossing van het financieringsprobleem maar wel de beperking van het aanbod.
pi_216304237
De ander zegt dat hij met de gewone man bezig is, maar levert daar in dit kabinet nog een weinige op? Of ligt de grens voor wat de gewone man is dan bij ¤ 43.000,-?

[ Bericht 30% gewijzigd door Cyan9 op 15-01-2025 11:21:31 ]
pi_216304389
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
De ander zegt dat hij met de gewone man bezig is, maar levert daar in dit kabinet nog een weinige op? Of ligt de grens voor wat de gewone man is dan bij ¤ 43.000,-?
Los van of de lastendruk nou wel of niet stijgt, wat een enorm ongeïnformeerd artikel van mensen die niets volgen van de debatten over belastingen in de Tweede Kamer en nooit een krant open slaan blijkbaar. Die willen nu een belastingherziening. Als je niet weet dat dat niet kan heb je echt onder een steen geleefd.

Dit hele stuk is bijvoorbeeld een leugen:
quote:
Het kabinet-Schoof heeft plannen om het stelsel van inkomensheffing en inkomenstoeslagen te vereenvoudigen. De hierover toegezegde nota betekent vooral onnodig extra werk voor beleidsambtenaren. Alles wat van belang is, is al onderzocht. Blauwdrukken voor alle denkbare varianten liggen stof te verzamelen in Haagse bureauladen. De reden? Elke optie heeft onvermijdelijk – en soms ingrijpende – negatieve gevolgen voor de portemonnee van bepaalde kiezers. En politici durven daar hun vingers niet aan te branden.
Dat het FD tegenwoordig dergelijke onzin zonder aanpassingen plaatst valt me enorm van ze tegen.
pi_216304672
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Los van of de lastendruk nou wel of niet stijgt, wat een enorm ongeïnformeerd artikel van mensen die niets volgen van de debatten over belastingen in de Tweede Kamer en nooit een krant open slaan blijkbaar. Die willen nu een belastingherziening. Als je niet weet dat dat niet kan heb je echt onder een steen geleefd.

Dit hele stuk is bijvoorbeeld een leugen:
[..]
Dat het FD tegenwoordig dergelijke onzin zonder aanpassingen plaatst valt me enorm van ze tegen.
Los van of het nu kan of niet zal je toch ooit ergens de beslissing moeten nemen hoe een nieuw belastingstelsel eruit gaat zien? Volgens mij heb je, op capaciteitsproblemen na, nu wel het momentum met bijna iedereen die het wil versimpelen en de toeslagen afschaffen. Misschien moet je eens de harde keuze maken (het liefst met flinke meerderheid) van in 2027 (dan was er weer capaciteit toch?) gaan we grootte wijzigen doorvoeren, namelijk dit, dit, dit en dit. Tot die tijd gaan we weinig tot niet wijzigen aan de voorkant, dus geen extra schijven invoeren, we maken gewoon eens goed wat slecht is ipv pleisteren.

Misschien is dit wensdenken, maar de beslissing moet ooit gemaakt worden dat weet iedereen.
pi_216304692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Los van of het nu kan of niet zal je toch ooit ergens de beslissing moeten nemen hoe een nieuw belastingstelsel eruit gaat zien? Volgens mij heb je, op capaciteitsproblemen na, nu wel het momentum met bijna iedereen die het wil versimpelen en de toeslagen afschaffen. Misschien moet je eens de harde keuze maken (het liefst met flinke meerderheid) van in 2027 (dan was er weer capaciteit toch?) gaan we grootte wijzigen doorvoeren, namelijk dit, dit, dit en dit. Tot die tijd gaan we weinig tot niet wijzigen aan de voorkant, dus geen extra schijven invoeren, we maken gewoon eens goed wat slecht is ipv pleisteren.

Misschien is dit wensdenken, maar de beslissing moet ooit gemaakt worden dat weet iedereen.
De pijn zit hem vaak in dat het versimpelen of meer gaat kosten of er vallen mensen buiten de boot. Er is (nog) geen politieke partij die durft te zeggen; ja helaas het moet simpeler dus er gaan mensen op achteruit.
  woensdag 15 januari 2025 @ 08:55:06 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216304727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De pijn zit hem vaak in dat het versimpelen of meer gaat kosten of er vallen mensen buiten de boot. Er is (nog) geen politieke partij die durft te zeggen; ja helaas het moet simpeler dus er gaan mensen op achteruit.
Dat, de een zal ¤1200 per jaar meer krijgen, de andere mist weer ¤871
pi_216304793
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Die capaciteit is al weer verschoven naar 2028 volgens mij. Maar debatten en rondetafels daarover staan op de planning voor dit voorjaar. Daar is de regering helemaal niet echt aan zet, dat is voorlopig aan de Kamer. Al zal de nieuwe staatssecretaris (was Idsinga nog bij het vorige debat hierover, nu Tjebbe van Oostenbruggen, die wel een duidelijke inbreng toen had als NSC woordvoerder) wel een soort vooropzet maken. De bouwstenen liggen er inderdaad al, maar die zijn al van voor dit kabinet.
https://www.rijksfinancie(...)der%20de%20noemer%20'Bouwstenen%20voor,volgend%20kabinet%20uit%20kan%20kiezen.

Dit moet in het voorjaar, want in het najaar is niet alleen het ministerie, ook de commissie financiën druk met het belastingplan en andere begrotingen.

En er is trouwens ook geen extra schijf ingevoerd, er waren 2 schijven met hetzelfde tarief en dat is aangepast. Klinkt als mierenneuken, maar het is wel de reden waarom dit wel kon en andere zaken niet: tariefswijzigingen zijn gelukkig nog wel mogelijk.
pi_216304806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon zinloos om tot in detail te debatteren over wijzingen die je de komende 3 jaar nog niet in kunt voeren. Omdat ieder kamerlid weet dat er dan een andere samenstelling is, iedereen hoopt tegen die tijd meer invloed te hebben.
pi_216304823
Hier het verslag van het vorige debat hierover: https://www.tweedekamer.n(...)33362&did=2024D33362
pi_216304907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon zinloos om tot in detail te debatteren over wijzingen die je de komende 3 jaar nog niet in kunt voeren. Omdat ieder kamerlid weet dat er dan een andere samenstelling is, iedereen hoopt tegen die tijd meer invloed te hebben.
Ik zou dat niet zinloos vinden maar dit geeft wellicht het probleem van dit land aan. We zitten alleen maar aan eigen hachje te denken; tot aan volgende verkiezingen en dan tot de volgende en dan weer de volgende. In plaats van beleid te maken van waar willen we heen over 10 a 20 jaar.

Je kunt nu prima de contouren met elkaar gaan afspreken en de details vul je dan volgend jaar of over twee jaar in. Belastingsdienst heeft immers ook tijd nodig om alles door te voeren. Er moet nog feedback opgehaald worden, wellicht nog naar allerlei instanties en dergelijke.

Begin gewoon maar nu.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:15:06 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216304916
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 07:02 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Slecht plan. Het inkomensafhankelijk maken van zorg is niet de oplossing van het financieringsprobleem maar wel de beperking van het aanbod.
Niet inkomensafhankelijk, maar gewoon tegemoetkoming voor mensen die weinig verdienen, zoals dat nu ook voor de verzekering al gebeurt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216304933
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zou dat niet zinloos vinden maar dit geeft wellicht het probleem van dit land aan. We zitten alleen maar aan eigen hachje te denken; tot aan volgende verkiezingen en dan tot de volgende en dan weer de volgende. In plaats van beleid te maken van waar willen we heen over 10 a 20 jaar.

Je kunt nu prima de contouren met elkaar gaan afspreken en de details vul je dan volgend jaar of over twee jaar in. Belastingsdienst heeft immers ook tijd nodig om alles door te voeren. Er moet nog feedback opgehaald worden, wellicht nog naar allerlei instanties en dergelijke.

Begin gewoon maar nu.
Dat doen ze dus ook, zie het debat in september, er staan er dit voorjaar weer op het programma. Maar dan heb je het echt over de grote bouwstenen en richtingen, PvdA-GL gaat echt nog niet beloven dat als zij in 2028 de grootste zijn er een belastingstelsel wordt ingevoerd gebouwd door dit kabinet.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:35:17 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216305172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doen ze dus ook, zie het debat in september, er staan er dit voorjaar weer op het programma. Maar dan heb je het echt over de grote bouwstenen en richtingen, PvdA-GL gaat echt nog niet beloven dat als zij in 2028 de grootste zijn er een belastingstelsel wordt ingevoerd gebouwd door dit kabinet.
Je kunt wel alvast afspreken dat er een versimpelende herziening komt, bv in een breedgedragen motie en een uitgewerkte opzet. Dan is de volgende regering er min of meer moreel aan gebonden deze uit te voeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216305285
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt wel alvast afspreken dat er een versimpelende herziening komt, bv in een breedgedragen motie en een uitgewerkte opzet. Dan is de volgende regering er min of meer moreel aan gebonden deze uit te voeren.
Ze zijn er mee bezig, maar de huidige samenstelling maakt het ook gewoon allemaal niet makkelijker. NSC en BBB die een grote vinger in de pap hebben en straks misschien wel verdwijnen, PVV die nu veel invloed heeft en straks weer de oppositie in verdwijnt, zulke zaken. Dat merk je momenteel bij elk debat waar het over een iets langere termijn gaat. En nee, dat is niet standaard, bij de kabinetten Rutte werd wel genoeg voor de langere termijn besproken. Maar er heerst nu echt een 'dat heeft geen zin', zelfs bij de coalitiepartners.

Om te doen wat jij zegt, dan zouden met name VVD en PvdA-GL samen aan tafel moeten gaan zitten en een richting bespreken. Maar dat is momenteel ook gewoon niet echt een optie, de coalitie wordt dan boos op de VVD (en wellicht hoopt de VVD het nog steeds zonder links te kunnen) en PvdA-GL krijgt dan een boze achterban.
pi_216305326
Uiteindelijk zal er een kabinet met zowel VVD als PvdA moeten komen om een echte blijvende belastingherziening te maken, daar ben ik van overtuigd. Ook omdat die partijen dan de pijn kunnen delen die zo'n herziening gaat opleveren, maar vooral omdat dat de enige manier is om te garanderen dat hij ook wordt ingevoerd: invoeren gaat altijd langer dan een kabinetstermijn duren.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:51:41 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216305363
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Krijg je nog meer nivellering.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:53:20 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216305383
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Krijg je nog meer nivellering.
Neuh, dat hoeft niet eens per se. Je wilt met een versimpeling in principe bewerkstelligen dat bijna iedereen grosso modo hetzelfde overhoudt als hij had maar dat het stelsel simpeler en transparanter wordt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:00:31 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216305447
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Neuh, dat hoeft niet eens per se. Je wilt met een versimpeling in principe bewerkstelligen dat bijna iedereen grosso modo hetzelfde overhoudt als hij had maar dat het stelsel simpeler en transparanter wordt.
Eens. Maar er werd gesproken over een "extra" tegemoetkoming ten gunste van alleen de lagere inkomens.
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:02:23 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216305466
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:47 schreef Hanca het volgende:
Uiteindelijk zal er een kabinet met zowel VVD als PvdA moeten komen om een echte blijvende belastingherziening te maken, daar ben ik van overtuigd. Ook omdat die partijen dan de pijn kunnen delen die zo'n herziening gaat opleveren, maar vooral omdat dat de enige manier is om te garanderen dat hij ook wordt ingevoerd: invoeren gaat altijd langer dan een kabinetstermijn duren.
Hoop is vaak uitgestelde teleurstelling. Er zijn ook mensen die al 5 jaar geen huis kopen omdat ze speculeren op een fall van de huizenmarkt.

En zo zal dat ook politiek zijn. Wellicht dat Schoof 1 er morgen mee uit schijt. Maar ik zie niet snel gebeuren dat het publiek dan vervliegt richting progressieve en sociaaldemocratische partijen. De olietanker is van richting an het veranderen.

Maar ik kan er altijd naast zitten he.
pi_216305475
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens. Maar er werd gesproken over een "extra" tegemoetkoming ten gunste van alleen de lagere inkomens.
Wat is daar mis mee?
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:04:55 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216305493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee?
Omdat dat sociaal onrechtvaardig is voor de mensen die wel werken. Tevens draagt dat ook niet bij aan een solide schatkist en meer arbeidsparticipatie.
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:06:56 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216305513
quote:

[..]
De tegemoetkoming eigen risico voor de laagste inkomens ipv afschaffing?

Ja, dan maak je er namelijk een bestaanszekerheidsregeling van ipv feestbeleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216305518
quote:

[..]
Terecht, die kunnen niet zakken in koopkracht omdat ze dan door de ondergrens zakken. Voor alle anderen is het vervelend wat te moeten inleveren, maar het kan wel.
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:08:57 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216305540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Terecht, die kunnen niet zakken in koopkracht omdat ze dan door de ondergrens zakken. Voor alle anderen is het vervelend wat te moeten inleveren, maar het kan wel.
Nou, hopelijk denkt de kamer daar anders over.
pi_216305543
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoop is vaak uitgestelde teleurstelling. Er zijn ook mensen die al 5 jaar geen huis kopen omdat ze speculeren op een fall van de huizenmarkt.

En zo zal dat ook politiek zijn. Wellicht dat Schoof 1 er morgen mee uit schijt. Maar ik zie niet snel gebeuren dat het publiek dan vervliegt richting progressieve en sociaaldemocratische partijen. De olietanker is van richting an het veranderen.

Maar ik kan er altijd naast zitten he.
Een coalitie zonder PVV (en de kans dat er hierna weer een coalitie komt met de totaal incapabele PVV lijkt me ongeveer 0%) kan niet zonder PvdA.
pi_216305552
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, hopelijk denkt de kamer daar anders over.
Nee, zelfs de VVD denkt er inmiddels zo over.
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:10:02 #78
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216305555
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn er mee bezig, maar de huidige samenstelling maakt het ook gewoon allemaal niet makkelijker. NSC en BBB die een grote vinger in de pap hebben en straks misschien wel verdwijnen, PVV die nu veel invloed heeft en straks weer de oppositie in verdwijnt, zulke zaken. Dat merk je momenteel bij elk debat waar het over een iets langere termijn gaat. En nee, dat is niet standaard, bij de kabinetten Rutte werd wel genoeg voor de langere termijn besproken. Maar er heerst nu echt een 'dat heeft geen zin', zelfs bij de coalitiepartners.

Om te doen wat jij zegt, dan zouden met name VVD en PvdA-GL samen aan tafel moeten gaan zitten en een richting bespreken. Maar dat is momenteel ook gewoon niet echt een optie, de coalitie wordt dan boos op de VVD (en wellicht hoopt de VVD het nog steeds zonder links te kunnen) en PvdA-GL krijgt dan een boze achterban.
Het is een bredere trend, niet alleen rond dit onderwerp. Ik ving op dat het in de kamer qua core business - het behandelen van wetsvoorstellen - vreselijk rustig is. Ze zijn alleen maar bezig met beleid van het vorige kabinet en aan het manoeuvreren rond onderwerpen. Productie van het huidige kabinet in termen van wetten is nagenoeg 0. In de senaat zitten ze zich dadelijk te vervelen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:11:21 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216305567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een coalitie zonder PVV (en de kans dat er hierna weer een coalitie komt met de totaal incapabele PVV lijkt me ongeveer 0%) kan niet zonder PvdA.
Je emotie komt boven de ratio uit. Je dacht ook dat de PVV niet zou regeren, en zeker dat NSC niet mee zou doen. Ik zou niet gaan navigeren op jouw politieke gevoel :P
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:12:01 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216305579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, zelfs de VVD denkt er inmiddels zo over.
Whut?
VVD probeer juist te denivelleren. Je kan best op zorg iets extra's doen, maar dan moet er elders wat af.
pi_216305588
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het is een bredere trend, niet alleen rond dit onderwerp. Ik ving op dat het in de kamer qua core business - het behandelen van wetsvoorstellen - vreselijk rustig is. Ze zijn alleen maar bezig met beleid van het vorige kabinet en aan het manoeuvreren rond onderwerpen. Productie van het huidige kabinet in termen van wetten is nagenoeg 0. In de senaat zitten ze zich dadelijk te vervelen.
Er zijn 16 wetten van de hand van dit kabinet gekomen, Rutte IV had er dacht ik 60 in zijn eerste halve jaar. Dit wordt trouwens wel iets vertekend omdat ze in het najaar ook de begrotingen hebben.
pi_216305617
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat dat sociaal onrechtvaardig is voor de mensen die wel werken. Tevens draagt dat ook niet bij aan een solide schatkist en meer arbeidsparticipatie.
Mensen die minimumloon krijgen werken ook
pi_216305620
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Whut?
VVD probeer juist te denivelleren. Je kan best op zorg iets extra's doen, maar dan moet er elders wat af.
Jij volgt die debatten duidelijk niet, VVD is ook gewoon duidelijk dat met name de mensen niet door de ondergrens mogen zakken. Zoals de VVD ook gewoon al jaren bezig is met de aanpassing van koopkracht voor prinsjesdag voor met name het onderste deel.

Dat PvdA-GL meer wil dan dat alleen, dat 'niet door de ondergrens zakken' niet voldoende is volgens hen: klopt helemaal. Maar dat neemt niet weg dat de VVD dit wel als belangrijke regel bij een belastingherziening heeft genoemd.
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:16:38 #84
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216305633
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn 16 wetten van de hand van dit kabinet gekomen, Rutte IV had er dacht ik 60 in zijn eerste halve jaar. Dit wordt trouwens wel iets vertekend omdat ze in het najaar ook de begrotingen hebben.
Dat mag dus bijna 0 heten ;)
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216305663
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dat mag dus bijna 0 heten ;)
Klopt, want wat er is doorgevoerd was meestal ook niet spannend.
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:21:36 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216305700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij volgt die debatten duidelijk niet, VVD is ook gewoon duidelijk dat met name de mensen niet door de ondergrens mogen zakken. Zoals de VVD ook gewoon al jaren bezig is met de aanpassing van koopkracht voor prinsjesdag voor met name het onderste deel.

Dat PvdA-GL meer wil dan dat alleen, dat 'niet door de ondergrens zakken' niet voldoende is volgens hen: klopt helemaal. Maar dat neemt niet weg dat de VVD dit wel als belangrijke regel bij een belastingherziening heeft genoemd.
Ik volg niet de kleinere commissie debatten idd. En bij een dergelijk debat zal de VVD inderdaad vooropstellen dat mensen het moeten kunnen "meemaken" zoals zij dat noemen.

Neemt niet weg dat als je zoekt op "nivelleren" op onderstaande link je duidelijk wordt dat ze onderaan de streep dat niet verder willen. Je kan best meer zorgtoeslag geven, maar dan moet het er elders af.
https://www.vvd.nl/nieuws(...)r-wij-trots-op-zijn/

NSC had bij de begroting vorig jaar ook de VVD op haar pad toen initieel de lagere inkomens er meer op vooruit gingen dan de hogere inkomens.
https://www.volkskrant.nl(...)-lager-uit~b29e3263/
pi_216305931
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet dat ik denk dat het kabinet het goed doet ofzo hoor maar meer wetten is niet altijd beter. We zouden juist naar minder regelgeving moeten. Wetten schrappen.

Daar doen ze ook niks aan :+
pi_216306060
Ik verwacht dat de VVD als trouw schatbewaarder van het geld van de hardwerkende Nederlander, haar poot stijf houdt. Dat alle drie haar coalitie"genoten" en de gehele oppositie volstrekt onverantwoordelijk bezig zijn, moeten zij weten maar behalve voor defensie en Oekraïne is "geen cent teveel uitgeven" het adagium. Er is altijd ergens wel een mouw aan te passen, bijvoorbeeld de sociale uitkeringen en toeslagen omlaag.
  woensdag 15 januari 2025 @ 11:00:21 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216306154
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:52 schreef Bassie48 het volgende:
Ik verwacht dat de VVD als trouw schatbewaarder van het geld van de hardwerkende Nederlander, haar poot stijf houdt. Dat alle drie haar coalitie"genoten" en de gehele oppositie volstrekt onverantwoordelijk bezig zijn, moeten zij weten maar behalve voor defensie en Oekraïne is "geen cent teveel uitgeven" het adagium. Er is altijd ergens wel een mouw aan te passen, bijvoorbeeld de sociale uitkeringen en toeslagen omlaag.
Of nog eens schrappen op OS of gemeente wat extra taken van overheid naar gemeente overhevelen. Budget geven voor 150 euro en zelf 200 euro wegsnijden. Die 50 euro euro besparing kan de gemeente vinden door meer "synergie" te behalen en dichter op de burger te zitten.
pi_216306324
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of nog eens schrappen op OS of gemeente wat extra taken van overheid naar gemeente overhevelen. Budget geven voor 150 euro en zelf 200 euro wegsnijden. Die 50 euro euro besparing kan de gemeente vinden door meer "synergie" te behalen en dichter op de burger te zitten.
Gesproken als een ware boekhouder.

De realiteit is dat gemeenten dan de broekriem uit moeten halen, wat ten koste gaat van lokale voorzieningen. En wat voor 'taken' denk jij dan precies aan?
pi_216306352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Gesproken als een ware boekhouder.

De realiteit is dat gemeenten dan de broekriem uit moeten halen, wat ten koste gaat van lokale voorzieningen. En wat voor 'taken' denk jij dan precies aan?
Ik denk dat je de stijlfiguur "ironie" niet herkend hebt.
-
pi_216306368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:19 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik denk dat je de stijlfiguur "ironie" niet herkend hebt.
Ik denk dat jij de betreffende user niet kent. Aangezien php het heeft over bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking weet ik dat hij bloedserieus is.
  woensdag 15 januari 2025 @ 11:24:22 #93
12221 Tijn