Een coalitie zonder PVV (en de kans dat er hierna weer een coalitie komt met de totaal incapabele PVV lijkt me ongeveer 0%) kan niet zonder PvdA.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoop is vaak uitgestelde teleurstelling. Er zijn ook mensen die al 5 jaar geen huis kopen omdat ze speculeren op een fall van de huizenmarkt.
En zo zal dat ook politiek zijn. Wellicht dat Schoof 1 er morgen mee uit schijt. Maar ik zie niet snel gebeuren dat het publiek dan vervliegt richting progressieve en sociaaldemocratische partijen. De olietanker is van richting an het veranderen.
Maar ik kan er altijd naast zitten he.
Nee, zelfs de VVD denkt er inmiddels zo over.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, hopelijk denkt de kamer daar anders over.
Het is een bredere trend, niet alleen rond dit onderwerp. Ik ving op dat het in de kamer qua core business - het behandelen van wetsvoorstellen - vreselijk rustig is. Ze zijn alleen maar bezig met beleid van het vorige kabinet en aan het manoeuvreren rond onderwerpen. Productie van het huidige kabinet in termen van wetten is nagenoeg 0. In de senaat zitten ze zich dadelijk te vervelen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn er mee bezig, maar de huidige samenstelling maakt het ook gewoon allemaal niet makkelijker. NSC en BBB die een grote vinger in de pap hebben en straks misschien wel verdwijnen, PVV die nu veel invloed heeft en straks weer de oppositie in verdwijnt, zulke zaken. Dat merk je momenteel bij elk debat waar het over een iets langere termijn gaat. En nee, dat is niet standaard, bij de kabinetten Rutte werd wel genoeg voor de langere termijn besproken. Maar er heerst nu echt een 'dat heeft geen zin', zelfs bij de coalitiepartners.
Om te doen wat jij zegt, dan zouden met name VVD en PvdA-GL samen aan tafel moeten gaan zitten en een richting bespreken. Maar dat is momenteel ook gewoon niet echt een optie, de coalitie wordt dan boos op de VVD (en wellicht hoopt de VVD het nog steeds zonder links te kunnen) en PvdA-GL krijgt dan een boze achterban.
Je emotie komt boven de ratio uit. Je dacht ook dat de PVV niet zou regeren, en zeker dat NSC niet mee zou doen. Ik zou niet gaan navigeren op jouw politieke gevoelquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een coalitie zonder PVV (en de kans dat er hierna weer een coalitie komt met de totaal incapabele PVV lijkt me ongeveer 0%) kan niet zonder PvdA.
Whut?quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, zelfs de VVD denkt er inmiddels zo over.
Er zijn 16 wetten van de hand van dit kabinet gekomen, Rutte IV had er dacht ik 60 in zijn eerste halve jaar. Dit wordt trouwens wel iets vertekend omdat ze in het najaar ook de begrotingen hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:10 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is een bredere trend, niet alleen rond dit onderwerp. Ik ving op dat het in de kamer qua core business - het behandelen van wetsvoorstellen - vreselijk rustig is. Ze zijn alleen maar bezig met beleid van het vorige kabinet en aan het manoeuvreren rond onderwerpen. Productie van het huidige kabinet in termen van wetten is nagenoeg 0. In de senaat zitten ze zich dadelijk te vervelen.
Mensen die minimumloon krijgen werken ookquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat dat sociaal onrechtvaardig is voor de mensen die wel werken. Tevens draagt dat ook niet bij aan een solide schatkist en meer arbeidsparticipatie.
Jij volgt die debatten duidelijk niet, VVD is ook gewoon duidelijk dat met name de mensen niet door de ondergrens mogen zakken. Zoals de VVD ook gewoon al jaren bezig is met de aanpassing van koopkracht voor prinsjesdag voor met name het onderste deel.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Whut?
VVD probeer juist te denivelleren. Je kan best op zorg iets extra's doen, maar dan moet er elders wat af.
Dat mag dus bijna 0 hetenquote:Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn 16 wetten van de hand van dit kabinet gekomen, Rutte IV had er dacht ik 60 in zijn eerste halve jaar. Dit wordt trouwens wel iets vertekend omdat ze in het najaar ook de begrotingen hebben.
Klopt, want wat er is doorgevoerd was meestal ook niet spannend.quote:
Ik volg niet de kleinere commissie debatten idd. En bij een dergelijk debat zal de VVD inderdaad vooropstellen dat mensen het moeten kunnen "meemaken" zoals zij dat noemen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij volgt die debatten duidelijk niet, VVD is ook gewoon duidelijk dat met name de mensen niet door de ondergrens mogen zakken. Zoals de VVD ook gewoon al jaren bezig is met de aanpassing van koopkracht voor prinsjesdag voor met name het onderste deel.
Dat PvdA-GL meer wil dan dat alleen, dat 'niet door de ondergrens zakken' niet voldoende is volgens hen: klopt helemaal. Maar dat neemt niet weg dat de VVD dit wel als belangrijke regel bij een belastingherziening heeft genoemd.
Niet dat ik denk dat het kabinet het goed doet ofzo hoor maar meer wetten is niet altijd beter. We zouden juist naar minder regelgeving moeten. Wetten schrappen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn 16 wetten van de hand van dit kabinet gekomen, Rutte IV had er dacht ik 60 in zijn eerste halve jaar. Dit wordt trouwens wel iets vertekend omdat ze in het najaar ook de begrotingen hebben.
Of nog eens schrappen op OS of gemeente wat extra taken van overheid naar gemeente overhevelen. Budget geven voor 150 euro en zelf 200 euro wegsnijden. Die 50 euro euro besparing kan de gemeente vinden door meer "synergie" te behalen en dichter op de burger te zitten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:52 schreef Bassie48 het volgende:
Ik verwacht dat de VVD als trouw schatbewaarder van het geld van de hardwerkende Nederlander, haar poot stijf houdt. Dat alle drie haar coalitie"genoten" en de gehele oppositie volstrekt onverantwoordelijk bezig zijn, moeten zij weten maar behalve voor defensie en Oekraïne is "geen cent teveel uitgeven" het adagium. Er is altijd ergens wel een mouw aan te passen, bijvoorbeeld de sociale uitkeringen en toeslagen omlaag.
Gesproken als een ware boekhouder.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of nog eens schrappen op OS of gemeente wat extra taken van overheid naar gemeente overhevelen. Budget geven voor 150 euro en zelf 200 euro wegsnijden. Die 50 euro euro besparing kan de gemeente vinden door meer "synergie" te behalen en dichter op de burger te zitten.
Ik denk dat je de stijlfiguur "ironie" niet herkend hebt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gesproken als een ware boekhouder.
De realiteit is dat gemeenten dan de broekriem uit moeten halen, wat ten koste gaat van lokale voorzieningen. En wat voor 'taken' denk jij dan precies aan?
Ik denk dat jij de betreffende user niet kent. Aangezien php het heeft over bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking weet ik dat hij bloedserieus is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je de stijlfiguur "ironie" niet herkend hebt.
Was het maar een grap wat deze user post.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je de stijlfiguur "ironie" niet herkend hebt.
Of door gewoon ambtenaren te ontslaan.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of nog eens schrappen op OS of gemeente wat extra taken van overheid naar gemeente overhevelen. Budget geven voor 150 euro en zelf 200 euro wegsnijden. Die 50 euro euro besparing kan de gemeente vinden door meer "synergie" te behalen en dichter op de burger te zitten.
Eerlijk gezegd geen flauw benul welke taken redelijk zijn om over te hevelen en waar je iets op kan besparen. Zullen vast wel in een rapport wat zaken staan. Mijn voorbeeld van een budget cut van 25% was wat gechargeerd.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gesproken als een ware boekhouder.
De realiteit is dat gemeenten dan de broekriem uit moeten halen, wat ten koste gaat van lokale voorzieningen. En wat voor 'taken' denk jij dan precies aan?
Die op OS is zeker geen grap nee. Daar kan altijd wel wat vanaf.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Was het maar een grap wat deze user post.
Je hebt dus geen idee, maar vindt het wel een goed plan om gemeenten te korten? Top.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geen flauw benul welke taken redelijk zijn om over te hevelen en waar je iets op kan besparen. Zullen vast wel in een rapport wat zaken staan. Mijn voorbeeld van een budget cut van 25% was wat gechargeerd.
En dat Rutte 4 precies dezelfde samenstelling had als Rutte 3 welke voor de vorm was afgetreden over de toeslagenaffaire.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Overduidelijk het scherpste mesje in de lade…quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt dus geen idee, maar vindt het wel een goed plan om gemeenten te korten? Top.
Google anders eens op 'ravijnjaar'.
Het lijkt er inderdaad op dat dit geen grap is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |