SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees anders ff de afgelopen 1000 delen terug. Scheelt weer voor de 300e keer de zelfde discussie te gaan houdenquote:Op dinsdag 17 december 2024 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Snap oprecht niet waarom Oekrane die stukjes land niet gewoon aan Rusland overhandigd. Deze oorlog duurt nu al veel te lang.
En onderhandelingen tussen Rusland en de VS wil je echt niet hebben zodra Trump in office komt. Dit moet echt opgelost worden voordat dat gebeurd.
Doorgaan met steun aan de Oekraners hoor, maar wel alleen humanitair, niet militair! Dit gaat namelijk nergens meer over...
Omdat er op het Russische verlanglijstje veel meer staat dan een paar stukken landquote:Op dinsdag 17 december 2024 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Snap oprecht niet waarom Oekrane die stukjes land niet gewoon aan Rusland overhandigd. Deze oorlog duurt nu al veel te lang.
En onderhandelingen tussen Rusland en de VS wil je echt niet hebben zodra Trump in office komt. Dit moet echt opgelost worden voordat dat gebeurd.
Doorgaan met steun aan de Oekraners hoor, maar wel alleen humanitair, niet militair! Dit gaat namelijk nergens meer over...
Je gunt Poetin de overwinning uit angst voor Trump.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Volgens wie? Politiek gezien zijn de 2 stukjes land die Putin in wil nemen nog *enigszins* logisch te noemen (vanuit het oogpunt van Rusland). De rest van Oekrane zou nergens op slaan verder.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat er op het Russische verlanglijstje veel meer staat dan een paar stukken land
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Ik gun vooral de inwoners van Oekrane en Rusland de overwinning. De arbeiders gaan nu al jaren massaal dood terwijl deze opperheren veilig op locatie zitten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je gunt Poetin de overwinning uit angst voor Trump.
Ik vind dat best bijzonder.
Rusland gaat nooit opgeven totdat ze Kiev geven. Een bestand is er enkel om ze opnieuw voor te bereiden daarvoor.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik gun vooral de inwoners van Oekrane en Rusland de overwinning. De arbeiders gaan nu al jaren massaal dood terwijl deze opperheren veilig op locatie zitten.
Zo kan jij wel denken, maar zo denken de hoofdrolspelers in dit geopolitieke machtsspelletje niet.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Er is vannacht nog een Russische garnaal ontploft. Zo veilig is het ook niet. En hij was niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik gun vooral de inwoners van Oekrane en Rusland de overwinning. De arbeiders gaan nu al jaren massaal dood terwijl deze opperheren veilig op locatie zitten.
Onzin. Er is al meerdere malen, zeker in de beginfase van de invasie, door Rusland geopperd tot een wapenstilstand in ruil voor donetsk en loehansk.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:56 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Rusland gaat nooit opgeven totdat ze Kiev geven. Een bestand is er enkel om ze opnieuw voor te bereiden daarvoor.
Daar gaan er wel meer van dood. Ik heb het nu over de smerige heren Poetin, Lavrov, Zelensky en co.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er is vannacht nog een Russische garnaal ontploft. Zo veilig is het ook niet. En hij was niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn.
Nee.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Onzin. Er is al meerdere malen, zeker in de beginfase van de invasie, door Rusland geopperd tot een wapenstilstand in ruil voor donetsk en loehansk.
Kortom, je gunt Rusland een groter deel van Oekrane dan ze tot nu toe hebben ingenomen, uit angst voor Trump.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens wie? Politiek gezien zijn de 2 stukjes land die Putin in wil nemen nog *enigszins* logisch te noemen (vanuit het oogpunt van Rusland). De rest van Oekrane zou nergens op slaan verder.
Beetje rare opmerking, aangezien Donetsk en Luhansk al onder controle stonden van Rusland.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Onzin. Er is al meerdere malen, zeker in de beginfase van de invasie, door Rusland geopperd tot een wapenstilstand in ruil voor donetsk en loehansk.
Nee, uit angst voor nog meer burgerdoden dan nu al het geval.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, je gunt Rusland een groter deel van Oekrane dan ze tot nu toe hebben ingenomen, uit angst voor Trump.
concern trollingquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, uit angst voor nog meer burgerdoden dan nu al het geval.
Nee, dat doe je niet.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klinkt als een stem van Google translate in die video.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:56 schreef oheng het volgende:
Zoals ik al meldde in het vorige topic, er is een 3e tanker bezig te zinken. Uiteraard ook nu weer 50+ jaar oud, en niet zeewaardig.
Suchomimus heeft beeld:
Bekijk deze YouTube-video
239 euroquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:01 schreef ExTec het volgende:
K, als je daar woont moet je dus niet ziek worden.
[ x ]
Onder controle ja. Verder gewoon erkend Oekraens grondgebied.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beetje rare opmerking, aangezien Donetsk en Luhansk al onder controle stonden van Rusland.
Vertrouw nooit wat een Rus zegt, kijk naar wat hij doet.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Welk precedent wordt er nu geschept? Dat je een aanhoudende oorlog kunt voeren die jarenlang duurt zonder enige voortgang, maar wel inmiddels meer dan een miljoen slachtoffers kan worden aangejaagd, wat natuurlijk blijvend oploopt, zonder economisch verlies?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet.
Door Poetin zijn zin te geven geef je het signaal dat Poetin gewoon een paar honderd duizend Russen in de gehaktmolen kan gooien om zijn zin te krijgen.
Dat schept een precedent.
Ik zie dat je nieuw bent in dit topic. Het is vrij makkelijk: Als je post een +1 krijgt van Linkse_Boomknuffelaar, zit je aan de verkeerde kant.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Dit kan echt uitlopen tot 1 van de meest gigantische ecologische catastrofes...quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:56 schreef oheng het volgende:
Zoals ik al meldde in het vorige topic, er is een 3e tanker bezig te zinken. Uiteraard ook nu weer 50+ jaar oud, en niet zeewaardig.
Suchomimus heeft beeld:
Bekijk deze YouTube-video
Nog steeds niet kosjer.quote:
Die is gewiekster en meer ervaren dan veel mensen hier durven toegeven. Maar welke kaart gaat hij spelen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:51 schreef havanagila het volgende:
Wacht eerst maar eens af wat de oranje opperclown van plan is, en hoe de Russen het er nog vanaf gaan brengen.
Ik ga niet in op dat simplistische zwart-witte "good side bad side"quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zie dat je nieuw bent in dit topic. Het is vrij makkelijk: Als je post een +1 krijgt van Linkse_Boomknuffelaar, zit je aan de verkeerde kant.
Hoezo moeten wij humanitair steunen? dat moet Rusland doen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Jij waardeert die tactiek:quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Onder controle ja. Verder gewoon erkend Oekraens grondgebied.
Heeft in juli nog geopperd om een wapenstilstand in ruil voor terugtrekking van Oekraense troepen uit de geannexeerde gebieden.
Prima hoor. Wat is je plan om dat in de praktijk te verwezenlijken?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:13 schreef halfway het volgende:
[..]
Hoezo moeten wij humanitair steunen? dat moet Rusland doen.
Volgens de Russen natuurlijkquote:Op dinsdag 17 december 2024 20:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens wie? Politiek gezien zijn de 2 stukjes land die Putin in wil nemen nog *enigszins* logisch te noemen (vanuit het oogpunt van Rusland). De rest van Oekrane zou nergens op slaan verder.
Onderhandelingen zijn dus nooit een optie?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vertrouw nooit wat een Rus zegt, kijk naar wat hij doet.
Maar goed dat klein duimpjes niet doorslaggevend zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik zie dat je nieuw bent in dit topic. Het is vrij makkelijk: Als je post een +1 krijgt van Linkse_Boomknuffelaar, zit je aan de verkeerde kant.
Dat vind je een aantrekkelijk uitgangspunt voor nieuwe conflicten?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Welk precedent wordt er nu geschept? Dat je een aanhoudende oorlog kunt voeren die jarenlang duurt zonder enige voortgang, maar wel inmiddels meer dan een miljoen slachtoffers kan worden aangejaagd, wat natuurlijk blijvend oploopt, zonder economisch verlies?
Ja, die verkoopt zelfs zijn buurvrouw om punten te halen bij Poetin.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat laatste valt eigenlijk nog reuze mee. De koopkracht is nog niet aangetast in ieder geval.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:13 schreef Steven184 het volgende:
Dat gezegd hebbende, een bestand in 2025 is waarschijnlijk onvermijdelijk. Oekrane staat op zijn laatste benen en Rusland zijn economie kraakt en piept.
Ik wacht inderdaad in spanning af.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Weet ik. Ik ken de NSB in levende lijve.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, die verkoopt zelfs zijn buurvrouw om punten te halen bij Poetin.
Mickey geeft zijn eigen kinderen weg om de lieve vrede te bewaren.
1 x Boeh! Roepen en je krijgt de kat er ook bij.
Nee, ik zie het momenteel als de enige optie. Het idee dat Rusland hierna iedere paar jaar weer een nieuwe invasie begint, is echt nergens op gebaseerd. Dit is een oorlog die al meer dan 10 jaar gaande is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij waardeert die tactiek:
Eerst gebied annexeren, en dan de troepen van het betreffende land sommeren dat gebied te verlaten.
En dat wil je belonen door Rusland dat gebied te geven.
En jij denkt dat Rusland die tactiek niet gaat herhalen.
Ik blijf het bijzonder vinden.
Kunst, er is niets meer te koopquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat laatste valt eigenlijk nog reuze mee. De koopkracht is nog niet aangetast in ieder geval.
Ik wacht inderdaad in spanning af.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Weet ik. Ik ken de NSB in levende lijve.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb jij AH's aanvliegroute soms gemist de afgelopen jaren?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Misschien waren we daar beter mee af dan nu.
Stukje cope gedrag omdat rusland uit Syrie is getrapt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:22 schreef 3rr0r het volgende:
Gehalte mongolen in dit topic is wel erg hoog de laatste tijd. Is dat in opdracht van of is de link naar dit topic rondgegaan op het FvD forum?
Heeft mijn buurvrouw historisch een politieke waarde voor Poetin?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Helaas wel. Zelfs 'westerse' merken. De hypermarkten zitten vol met de Chinese Coca-Cola/Pepsi/snacks etc.quote:
Nee. De kat wel.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heeft mijn buurvrouw historisch een politieke waarde voor Poetin?
In sommige regio's zijn er weer voedselbonnen ingevoerd.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat laatste valt eigenlijk nog reuze mee. De koopkracht is nog niet aangetast in ieder geval.
PVV en Forum wilden electoraal uit hetzelfde ruifje eten, en dat niet iedereen ontgaan. Ik denk dat het daardoor komt. Dat ze elkaar achter de schermen weer in de haren vliegen, want de SVR speelt alles tegen elkaar uit. Al die anderen ook hoor, doen niet voor elkaar onder.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:22 schreef 3rr0r het volgende:
Gehalte mongolen in dit topic is wel erg hoog de laatste tijd. Is dat in opdracht van of is de link naar dit topic rondgegaan op het FvD forum?
+ is het daar gezelligquote:Op dinsdag 17 december 2024 21:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
In sommige regio's zijn er weer voedselbonnen ingevoerd.
Wat voor alternatieve realiteit leef jij joh
Er liep bij mij een verwarde vrouw in de buurt rond.quote:
Ik praat nog met mensen die er wonen via sommige Telegramgroepen en volg wat mensen op social media.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
In sommige regio's zijn er weer voedselbonnen ingevoerd.
Wat voor alternatieve realiteit leef jij joh
Drie keer raden waarom Putler het oosten van Oekrane zo graag onder controle wil houden. Al die luitjes hebben familie in Rusland. Als Oekrane lid wordt van de EU, en de helft, net als de Polen e.d. hier komt werken voor 1000+ per maand, komen de Russen daar ook achter. En is het Kremlin genaaid.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
239 euro![]()
Als je dan kijkt naar de prijzen in supermarkten in Rusland....
Ik praat ook met mensen die er wonen en volg ook wat mensen op social media en die hebben niet te vreten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik praat nog met mensen die er wonen via sommige Telegramgroepen en volg wat mensen op social media.
Cijfertechnisch ingehaald?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik praat nog met mensen die er wonen via sommige Telegramgroepen en volg wat mensen op social media.
Cijfertechnisch hebben ze Japan zelfs ingehaald que BBP aangepast op koopkracht.
Nee.... Ik geef nota bene het tonnage in die post: 4.000+ ton. Ongeveer hetzelfde als de 2 andere gezonken tankers.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit kan echt uitlopen tot 1 van de meest gigantische ecologische catastrofes...
Het was ook wel een lek in de beveiliging. De man is voor zijn huis in Moskou omgekomen, waarbij ze een bom in een scooter gestopt hadden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Specifiek een generaal uit kunnen schakelen is toch best een compliment waard.
Ik zou wat andere groepen zoeken lieve vriend.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Cijfertechnisch hebben ze Japan zelfs ingehaald que BBP aangepast op koopkracht.
Rusland voert inderdaad al ruim 10 jaar deze oorlog.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, ik zie het momenteel als de enige optie. Het idee dat Rusland hierna iedere paar jaar weer een nieuwe invasie begint, is echt nergens op gebaseerd. Dit is een oorlog die al meer dan 10 jaar gaande is.
Dan praat je met de verkeerde Russen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je kan altijd onderhandelen zolang je maar niet verwacht dat Rusland zich aan de afspraken houdt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Onderhandelingen zijn dus nooit een optie?
het moet dan ook wel een bijzondere magische wonderwereld zijn in dat koppie van jou of nietquote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op donderdag 28 november 2024 21:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat mag best, maar ik vind het bijzonder.
quote:
quote:
quote:
dat Rusland niet betrouwbaar is wil niet zeggen dat je niet kunt onderhandelen, alleen dat je er rekening mee moet houdenquote:Op dinsdag 17 december 2024 22:33 schreef oheng het volgende:
Hier een artikel met talloze bronnen erin over verdragen die rusland heeft gebroken. Wat maar weer de zinloosheid van het onderhandenen met rusland onderstreept.
Dit in sterk contrast tot de feitenloze oproepen hier tot onderhandelen met rusland want redenen.
Maar hoe was het met je 'investering'?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:35 schreef Nyamuk het volgende:
Dan toch lekker niet. Maar ook niet gaan janken wanneer straks Noord Koreanen de grens met Polen bewaken.
dan zijn de Russen wel echt opquote:Op dinsdag 17 december 2024 22:35 schreef Nyamuk het volgende:
Dan toch lekker niet. Maar ook niet gaan janken wanneer straks Noord Koreanen de grens met Polen bewaken.
Doe jij dat vaak? Onderhandelen met iemand terwijl je weet dat eventuele afspraken vrijwel zeker gebroken gaan worden?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat Rusland niet betrouwbaar is wil niet zeggen dat je niet kunt onderhandelen, alleen dat je er rekening mee moet houden
Het zal toch moeten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Doe jij dat vaak? Onderhandelen met iemand terwijl je weet dat eventuele afspraken vrijwel zeker gebroken gaan worden?
Bijvoorbeeld omdat de vorige honderden keren men zich niet aan de afspraken hield?
Best wel bijzonder.
Oekrane heeft zelf de dienstplicht niets een naar 18 verlaagd Sherlock.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zal toch moeten.
Of gewoon doodvechten tot de laatste snik, als je dat liever hebt ook prima hoor, maar met meer wapens kom je er niet. Waarom denk je dat de VS heeft aangedrongen om de dienstleeftijd naar 18 jaar te doen? Oekrane is zowat op.
Ok dan mag 'ie wat uitzoeken bij Intertoys.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:11 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Poetin heel graag deze oorlog wil stoppen. Maar niet met gezichtsverlies.
Je zult hem dus iets moeten geven waarmee die thuis kan komen.
Fun fact: er zijn allerlei internationale verdragen over scheepsverkeer.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:04 schreef ExTec het volgende:
Filmpje over de olievervuiling in ruski mir.
[ x ]
Ja, dat zal wel moeten. Je wilt toch dat die oorlog een keer voorbij is, trek dan desnoods weer een ijzeren gordijn op met wapenwedloop. Dat heeft de vorige keer ook gewerkt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Doe jij dat vaak? Onderhandelen met iemand terwijl je weet dat eventuele afspraken vrijwel zeker gebroken gaan worden?
Bijvoorbeeld omdat de vorige honderden keren men zich niet aan de afspraken hield?
Best wel bijzonder.
Je kunt hier honderden keren feitenvrij beweren dat de russische endsieg nabij is, maar de realiteit is anders, en uit zich in allerlei gebeurtenissen en feiten die jij negeert of niet kunt bevatten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zal toch moeten.
Of gewoon doodvechten tot de laatste snik, als je dat liever hebt ook prima hoor, maar met meer wapens kom je er niet. Waarom denk je dat de VS heeft aangedrongen om de dienstleeftijd naar 18 jaar te doen? Oekrane is zowat op.
Ah, kijk, het westen heeft het weer gedaan.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:20 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat er in de jaren 0 tot 20 weer een diplomatieke puinzooi van is gemaakt doet daar niets aan af.
Men dient dat soort koopkrachtlijsten niet al te serieus nemen. Dit zijn beide niet bepaalde homogene landen en er zijn veel grotere interne koopkrachtverschillen (Moskou - platteland - Tokyo) dan tussen beide landen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zou wat andere groepen zoeken lieve vriend.
Zelfs een heel slechte propagandist zou het uit zijn of haar hoofd laten om Japan en Rusland met elkaar te vergelijken qua welvaart en welzijn. Het hele idee dat de Russische bevolking meer koopkracht kent dan de Japanse.
Voordat de shit begon stond Japan op plaats 29 op de lijst van koopkrachtpariteit en Rusland op 49. Dat is sindsdien niet bepaald beter geworden.
Als jij het zegt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, kijk, het westen heeft het weer gedaan.
Dat zeg jij toch?quote:
quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:20 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat er in de jaren 0 tot 20 weer een diplomatieke puinzooi van is gemaakt doet daar niets aan af.
En ik benoem specifiek "het westen"?quote:
Plus een ontplofte generaal.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Je kunt hier honderden keren feitenvrij beweren dat de russische endsieg nabij is, maar de realiteit is anders, en uit zich in allerlei gebeurtenissen en feiten die jij negeert of niet kunt bevatten.
Zoals vandaag met het zinken van 3 tankers. Normaal gesproken een ramp voor een land, maar voor het instortende rusland is dit gewoon dinsdag.
Nee, je benoemt beide.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En ik benoem specifiek "het westen"?
Een IJzeren Gordijn waaruit automatisch NAVO lidmaatschap voor Oekrane volgt is een van de weinige oplossingen. Maar Putin weet ook wel dat dat het einde is van zijn imperialistische ambities. rusland is zwakker dan ooit.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat zal wel moeten. Je wilt toch dat die oorlog een keer voorbij is, trek dan desnoods weer een ijzeren gordijn op met wapenwedloop. Dat heeft de vorige keer ook gewerkt.
Naja kun je nagaan. Ik was het alweer vergeten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:39 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Plus een ontplofte generaal.
En dan moet 20 december nog aanbreken.
Een anti kanker vaccin. Tegen alle soorten kanker, van huidkanker tot longkanker, die totaal verschillende oorzaken hebben. Waarom zijn mensen zo ontzettend achterlijk? rusland kan niet eens meer genoeg zoutoplossingen produceren.quote:
Als je nu even de quote knop gebruikt dan hoef je de draad niet te vervuilen met dit soort opmerkingen.quote:Op woensdag 18 december 2024 01:29 schreef Parafernalia het volgende:
Ben ik de enige die geen touw aan de post van yessie kan vastknopen?
Posts, bedoelde ik. Het zijn er teveel om te quotenquote:Op woensdag 18 december 2024 01:51 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als je nu even de quote knop gebruikt dan hoef je de draad niet te vervuilen met dit soort opmerkingen.
"Wat bedoel je" typen is teveel moeite.
Ik zal je bereidwilligheid meer voor gas te willen betalen om Poetin dwars te zitten aan hem doorgeven.quote:Op woensdag 18 december 2024 01:52 schreef Parafernalia het volgende:
Ik betaal trouwens graag een paar tientjes oer maand meer voor m'n gas als ik daarmee Poetin dwars kan zitten.
Hij kan een drone op zijn kop krijgen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:11 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Poetin heel graag deze oorlog wil stoppen. Maar niet met gezichtsverlies.
Je zult hem dus iets moeten geven waarmee die thuis kan komen.
Is al eeuwen de modus operandi van de Russen. Check bijvoorbeeld waar veel complottheorien hun oorsprong hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vermoed dat Rusland en wellicht China achter heel veel onrust zit, welke nu spelen hier en de rest van Europa. Indirect steunen ze en jutten ze bv Palestijnse organisaties op. Zorgen er bv in Afrika voor dat Nl en Du populair zijn bij mensen smokkelaars. Door propoganda van die mensen proberen ze de EU te ontwrichten. Misschien steunen ze zelfs wel de drugshandel en de mocromaffia in Nl.
Zou dat een valide reden voor je zijn?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heeft mijn buurvrouw historisch een politieke waarde voor Poetin?
Nu sterven al die Russen in een zinloze oorlog, en hun landgenoten vinden dat prima.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:36 schreef havanagila het volgende:
[..]
Drie keer raden waarom Putler het oosten van Oekrane zo graag onder controle wil houden. Al die luitjes hebben familie in Rusland. Als Oekrane lid wordt van de EU, en de helft, net als de Polen e.d. hier komt werken voor 1000+ per maand, komen de Russen daar ook achter. En is het Kremlin genaaid.
Ik heb dus wel eens van die afgetapte gesprekken geluisterd. Jonge gasten die opbiechten dat ze onschuldige burgers en kinderen hebben vermoord, en dan zo’n moeder die, volledig doordrenkt van haat, dat doodleuk aanmoedigt en zeggen dat Oekraners vuilnis zijn en dat ze de dood verdienen.quote:Op woensdag 18 december 2024 07:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu sterven al die Russen in een zinloze oorlog, en hun landgenoten vinden dat prima.
Diezelfde haat zie je hier op het forum ook.quote:Op woensdag 18 december 2024 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb dus wel eens van die afgetapte gesprekken geluisterd. Jonge gasten die opbiechten dat ze onschuldige burgers en kinderen hebben vermoord, en dan zo’n moeder die, volledig doordrenkt van haat, dat doodleuk aanmoedigt en zeggen dat Oekraners vuilnis zijn en dat ze de dood verdienen.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen het omleggen van Russische militairen of het vermoorden van burgers, waaronder kinderen.quote:Op woensdag 18 december 2024 08:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Diezelfde haat zie je hier op het forum ook.
Huh, wat? kanker is een virus?quote:
??quote:Op woensdag 18 december 2024 08:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nadat hij veroordeeld is het ICC: een playstation (1e generatie) in zijn cel. Zonder TV, uiteraardquote:Op woensdag 18 december 2024 02:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij kan een drone op zijn kop krijgen.
laat me raden, zijn doodsoorzaak is niet longkanker, maar acute loodvergiftiging? Hij is wel van zijn kanker af dan, dat kloptquote:Op woensdag 18 december 2024 10:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik sprak een Rus op telegram die genezen is van terminale longkanker dus ik geloof ze wel hoor! /s
quote:With a double-digit key rate, companies find it difficult to maintain expensive employees and are forced to abandon development.
"The economy is fucked. It seems like everyone really needed IT specialists, there is a shortage of personnel, and all that. But the market has no money for development . But I am hiding all this - because in Russia the economy cannot be said to be fucked up"
says The Bell's interlocutor
Die shit was allemaal nep manquote:Op woensdag 18 december 2024 07:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb dus wel eens van die afgetapte gesprekken geluisterd. Jonge gasten die opbiechten dat ze onschuldige burgers en kinderen hebben vermoord, en dan zo’n moeder die, volledig doordrenkt van haat, dat doodleuk aanmoedigt en zeggen dat Oekraners vuilnis zijn en dat ze de dood verdienen.
Hallucinant gewoon
quote:Op woensdag 18 december 2024 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is nu wel echt afwachten op THEDONALD
Ik ook niet, maar de natte droom van tankies dat the donny wel ff gaat vertellen dat oekraine maar rap grond weg moet geven, en met z'n magic wand ook ff regelt dat europa daar wel mee akkoord gaat, zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja heb ook geen idee wat ervan te verwachten
Dat hoef je niet (meer) te vermoeden, want het zijn allemaal bekende feiten dat de Russen en Chinezen daar (deels) achter zitten. Het besef dat de Chinezen, Russen, Noord-Koreanen, Palestijnen enz. de as van het kwaad vormen wil nog niet echt indalen in de westerse wereld.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vermoed dat Rusland en wellicht China achter heel veel onrust zit, welke nu spelen hier en de rest van Europa. Indirect steunen ze en jutten ze bv Palestijnse organisaties op. Zorgen er bv in Afrika voor dat Nl en Du populair zijn bij mensen smokkelaars. Door propoganda van die mensen proberen ze de EU te ontwrichten. Misschien steunen ze zelfs wel de drugshandel en de mocromaffia in Nl.
Ja heel vreemd, haat voelen voor het misdadige Russische volk dat al eeuwenlang voor ellende zorgt in Europa.quote:Op woensdag 18 december 2024 08:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zolang mensen hier op dit forum die zo denken niet met wapens in rusland rondlopen om het in de praktijk te brengen gaat het natuurlijk helemaal nergens over.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:18 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja heel vreemd, haat voelen voor het misdadige Russische volk dat al eeuwenlang voor ellende zorgt in Europa.
Mwoah gezien de zwakte momenteel van de EU zie ik dat nog wel gebeuren als kleine kans.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar de natte droom van tankies dat the donny wel ff gaat vertellen dat oekraine maar rap grond weg moet geven, en met z'n magic wand ook ff regelt dat europa daar wel mee akkoord gaat, zie ik niet gebeuren.
Prima, klooien ze lekker verder voor een paar vierkante kilometer terwijl ze daar hun eigen land ook mee de goot in helpen.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekrane heeft op een gegeven moment niet veel meer te willen. Rusland is degene die weleens alle onderhandelingen zou kunnen weigeren.
Donald wil de sterkste economie ooit op Aarde bouwen en oorlog staat hem daarbij in de weg en boeit oorlog hem totaal niet en dat is met een hele hoop mannetjes wel anders.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is nu wel echt afwachten op THEDONALD
Dan zullen ze gemotiveerd moeten worden om dat te gaan doen.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland is degene die weleens alle onderhandelingen zou kunnen weigeren.
Ja, onbegrijpelijk hoeveel haat er is tegen de Oekraense bevolking.quote:Op woensdag 18 december 2024 08:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh! Die arme IT-ers!quote:Op woensdag 18 december 2024 10:50 schreef ExTec het volgende:
Tja. Schaars of niet, als de centen op zijn, zijn ze op.
[ x ]
[..]
Solide training zo te zien.quote:
Donald kan deze oorlog uitbuiten om de sterkste economie ter wereld te worden.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Donald wil de sterkste economie ooit op Aarde bouwen en oorlog staat hem daarbij in de weg en boeit oorlog hem totaal niet en dat is met een hele hoop mannetjes wel anders.
Wat proberen ze nou te trainen hier? Als dat een drone is met explosies dan gaat je laten vallen weinig helpenquote:
Ja, al die kerstborrels hebben wel invloed op me.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
het moet dan ook wel een bijzondere magische wonderwereld zijn in dat koppie van jou of niet
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit is de warming-up.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat proberen ze nou te trainen hier? Als dat een drone is met explosies dan gaat je laten vallen weinig helpen
Ik vraag me serieus wel eens af of jij jouw extreem anti-Russische houding op dit forum nu simuleert, om zo mensen weg te jagen van de 'Oekrainse kant', dus eigenlijk een Russische trol bent, of dat je het werkelijk meent en wat jou dan overkomen is om zo te denken.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:18 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja heel vreemd, haat voelen voor het misdadige Russische volk dat al eeuwenlang voor ellende zorgt in Europa.
Wat me verder nog verbaast is dat je niet dom bent als ik naar je taalgebruik en kennis kijk, zoals bijvoorbeeld een Wantie wel is. Die roept maar wat na. Dus dat maakt het nog vreemder.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus wel eens af of jij jouw extreem anti-Russische houding op dit forum nu simuleert, om zo mensen weg te jagen van de 'Oekrainse kant', dus eigenlijk een Russische trol bent, of dat je het werkelijk meent en wat jou dan overkomen is om zo te denken.
Rusland heeft in Europa de afgelopen eeuwen absoluut niet voor meer of minder ellende gezorgt dan de Duitsers, de Fransen, de Spanjaarden of de Nederlanders. De Russen een misdadig volk noemen is puur racisme/discriminatie wat raar is dat dit wordt getolereerd op dit forum, het zullen de tijden wel zijn. De Oekrainers en de Russen zijn als volkeren nauwelijks van elkaar te onderscheiden en delen hun ethniciteit, geschiedenis, cultuur en taal voor een zeer groot deel. Het is volstrekt onnatuurlijk om het ene volk zo hartgrondig te haten en van het andere volk te houden.
Dat staat natuurlijk volledig los van het beleid van Putin. Daar iets van vinden is compleet wat anders dan het Russische volk misdadig noemen.
Dus of je bent een trol die door onware en idiote anti-Russische dingen te roepen hier mensen juist richting Rusland wil krijgen, of je bent anaal door het Rode Leger misbruikt op je 15e. Iets anders is haast niet denkbaar.
Ja, alleen ze zijn er nog steeds mee bezig.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef LXIV het volgende:
Rusland heeft in Europa de afgelopen eeuwen absoluut niet voor meer of minder ellende gezorgt dan de Duitsers, de Fransen, de Spanjaarden of de Nederlanders.
Vooral psychologisch denk ik, dat ze het idee krijgen dat ze drones kunnen ontwijken met hun Ruski reflex.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat proberen ze nou te trainen hier? Als dat een drone is met explosies dan gaat je laten vallen weinig helpen
Wat een domme post.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus wel eens af of jij jouw extreem anti-Russische houding op dit forum nu simuleert, om zo mensen weg te jagen van de 'Oekrainse kant', dus eigenlijk een Russische trol bent, of dat je het werkelijk meent en wat jou dan overkomen is om zo te denken.
Rusland heeft in Europa de afgelopen eeuwen absoluut niet voor meer of minder ellende gezorgt dan de Duitsers, de Fransen, de Spanjaarden of de Nederlanders. De Russen een misdadig volk noemen is puur racisme/discriminatie wat raar is dat dit wordt getolereerd op dit forum, het zullen de tijden wel zijn. De Oekrainers en de Russen zijn als volkeren nauwelijks van elkaar te onderscheiden en delen hun ethniciteit, geschiedenis, cultuur en taal voor een zeer groot deel. Het is volstrekt onnatuurlijk om het ene volk zo hartgrondig te haten en van het andere volk te houden.
Dat staat natuurlijk volledig los van het beleid van Putin. Daar iets van vinden is compleet wat anders dan het Russische volk misdadig noemen.
Dus of je bent een trol die door onware en idiote anti-Russische dingen te roepen hier mensen juist richting Rusland wil krijgen, of je bent anaal door het Rode Leger misbruikt op je 15e. Iets anders is haast niet denkbaar.
precies gebaseerd is. Een gevoelsmatigheid ofzo?quote:Rusland heeft in Europa de afgelopen eeuwen absoluut niet voor meer of minder ellende gezorgt dan de Duitsers, de Fransen, de Spanjaarden of de Nederlanders.
Wat een lulverhaal. Je kan de Russen niet los zien van Poetin, aangezien hij breed gesteund wordt. En zelfs al valt hij morgen dood neer, dan helpen de Russen gewoon de volgende imperialistische autocraat in het zadel.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
VOC-mentaliteit is dus een leugen?quote:Op woensdag 18 december 2024 13:08 schreef ExTec het volgende:
Vraag me ook af op welke criteria:
[..]
precies gebaseerd is. Een gevoelsmatigheid ofzo?
[ afbeelding ]
Hij erkent de verantwoordelijkheid die een volk heeft voor haar leiders niet. russen zijn maar zielige lemmingen die geen andere keuze hebben dan nu op commando van putin babies en oma's te verkrachten.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat een lulverhaal. Je kan de Russen niet los zien van Poetin, aangezien hij breed gesteund wordt. En zelfs al valt hij morgen dood neer, dan helpen de Russen gewoon de volgende imperialistische autocraat in het zadel.
Vast. Maar dat kun je evengoed zeggen bij die piepers-bommetjes bij Hezbollah. Was ook een faal van Hezbollah.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het was ook wel een lek in de beveiliging. De man is voor zijn huis in Moskou omgekomen, waarbij ze een bom in een scooter gestopt hadden.
Als je een huis van een generaal hebt, en er staat een scooter voor de deur, moet de beveiliging die scooter natuurlijk meteen controleren en weghalen. Een grote faal dit.
Je poging om het bombarderen van kinderziekenhuizen goed te praten omdat Frankrijk eeuwen geleden ook heeft huisgehouden in Europa is echt by far de meest debiele whataboutism ooit. Kanonnen wat een domheid.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland heeft in Europa de afgelopen eeuwen absoluut niet voor meer of minder ellende gezorgt dan de Duitsers, de Fransen, de Spanjaarden of de Nederlanders. De Russen een misdadig volk noemen is puur racisme/discriminatie wat raar is dat dit wordt getolereerd op dit forum, het zullen de tijden wel zijn.
Haha jezus. Die volkeren zijn nu al jarenlang in oorlog met honderduizenden doden tot gevolg. Maar meneer LXIV roept dat we dat even los moeten zien en ze als gelijkwaardig moeten zien en geen onderscheid mogen maken tussen een agressor en slachtoffer.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Oekrainers en de Russen zijn als volkeren nauwelijks van elkaar te onderscheiden en delen hun ethniciteit, geschiedenis, cultuur en taal voor een zeer groot deel. Het is volstrekt onnatuurlijk om het ene volk zo hartgrondig te haten en van het andere volk te houden.
Wat ben jij een enorme sneuneus man.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is g gewoon echt dom. Van michealmoore kun je nog zeggen dat het beginnende dementie is, maar Wantue..quote:Op woensdag 18 december 2024 13:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal. Je kan de Russen niet los zien van Poetin, aangezien hij breed gesteund wordt. En zelfs al valt hij morgen dood neer, dan helpen de Russen gewoon de volgende imperialistische autocraat in het zadel.
De persoonlijke aanval richting Wantie vind ik ook nogal misplaatst. Zeker omdat Wantie doorgaans gewoon inhoudelijk post itt Kremlingroupies als php, nyamuk en boomknuffelaar.
quote:The deportation of the Crimean Tatars (Crimean Tatar: Qırımtatar halqını srgnligi, Cyrillic: Къырымтатар халкъынынъ сюргюнлиги) or the Srgnlik ('exile') was the ethnic cleansing and the cultural genocide[c 1] of at least 191,044[c 2] Crimean Tatars that was carried out by Soviet Union authorities from 18 to 20 May 1944, supervised by Lavrentiy Beria, chief of Soviet state security and the secret police, and ordered by the Soviet leader Joseph Stalin. Within those three days, the NKVD used cattle trains to deport the Crimean Tatars, even Soviet Communist Party members and Red Army members, from Crimea to the Uzbek SSR, several thousand kilometres away. They were one of several ethnicities that were subjected to Stalin's policy of population transfer in the Soviet Union.
Officially, the Soviet government presented the deportation as a policy of collective punishment, based on its claim that some Crimean Tatars collaborated with Nazi Germany in World War II,[13] despite the fact that the 20,000 who collaborated with the Axis powers were half the 40,000 who served in the Soviet Red Army. Several modern scholars believe rather that the government deported them as a part of its plan to gain access to the Dardanelles and acquire territory in Turkey, where the Turkic ethnic kin of the Tatars lived, or remove minorities from the Soviet Union's border regions. By the end of the deportation, not a single Crimean Tatar lived in Crimea, and 80,000 houses and 360,000 acres of land were left abandoned. Nearly 8,000 Crimean Tatars died during the deportation, and tens of thousands subsequently perished due to the harsh living conditions in which they were forced to live during their exile.[4] After the deportation, the Soviet government launched an intense detatarization campaign in an attempt to erase the remaining traces of Crimean Tatar existence
Jamaar Napoleon he.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:57 schreef Ulx het volgende:
De senaat van Tsjechi erkent de omvolking van de Krim Tataren als genocide.
https://bsky.app/profile/devana.bsky.social/post/3ldlelquihk2c
[..]
Het duurt nog wel even voordat ze in Berlijn zijn.quote:
Ze mogen nog zoveel erkennen. Genocide was en is het niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:57 schreef Ulx het volgende:
De senaat van Tsjechi erkent de omvolking van de Krim Tataren als genocide.
https://bsky.app/profile/devana.bsky.social/post/3ldlelquihk2c
[..]
NOSquote:De tankers zijn volgens het Russische persbureau Interfax beide gebouwd halverwege de jaren 80 en waren bedoeld voor riviertransport.
Hey Tsjechisch parlement, draai deze beslissing eens terug, theunderdog van het fokforum is het er niet mee eens.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze mogen nog zoveel erkennen. Genocide was en is het niet.
De ene tanker was gebouwd in 1969 en de andere in 1970. Volgens russische bronnen, en volgens bronnen zoals marinetraffic.com.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS
Die tankers met olie waren dus bedoeld voor rivieromstandigheden, naast dat ze oud waren/niet in goede staat.
Grappig dat je dat zegt. Mijn individuele mening is inderdaad net zo irrelevant als de mening van het Tsjechische parlement (op internationale schaal).quote:Op woensdag 18 december 2024 16:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hey Tsjechisch parlement, draai deze beslissing eens terug, theunderdog van het fokforum is het er niet mee eens.
Oei, dit worden weer nukes.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:08 schreef Ulx het volgende:
10 raketten richting Rostov. ATACMS waarschijnlijk.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldlpuilsrs2j
Niet dat Tsjechi erg belangrijk is, maar het is een land dat enig gewicht in de schaal legt. Jij bent gewoon een anonieme fokker.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Mijn individuele mening is inderdaad net zo irrelevant als de mening van het Tsjechische parlement (op internationale schaal).
Ongetwijfeld.quote:
En de Russische maritieme kwaliteiten zijn ons natuurlijk zo langzamerhand ook wel bekend.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS
Die tankers met olie waren dus bedoeld voor rivieromstandigheden, naast dat ze oud waren/niet in goede staat.
Bekijk deze YouTube-video hij kan weerquote:Op woensdag 18 december 2024 17:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En de Russische maritieme kwaliteiten zijn ons natuurlijk zo langzamerhand ook wel bekend.
De filmpje van Drachinifel is droger.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:44 schreef over_hedge het volgende:
[..]
hij kan weerIs al een tijdje duidelijk dus
Etnische zuivering lijkt me inderdaad een betere benadering. Alles onder genocide schuiven geeft een onduidelijk beeld denk ik.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze mogen nog zoveel erkennen. Genocide was en is het niet.
Dit zijn en blijven discussies die gevoerd dienen worden tussen historici en op dat vlak legt de opinie van een parlement geen gewicht in de schaal aangezien het politiek gemotiveerd is.quote:Op woensdag 18 december 2024 17:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet dat Tsjechi erg belangrijk is, maar het is een land dat enig gewicht in de schaal legt. Jij bent gewoon een anonieme fokker.
De definitie aanpassen is toch toegestaan sinds het Amnesty rapport over Gaza?quote:Op woensdag 18 december 2024 18:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Etnische zuivering lijkt me inderdaad een betere benadering. Alles onder genocide schuiven geeft een onduidelijk beeld denk ik.
Daar gingen de raketten dus heen.quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldltzfdv5c2w
🚀💥 Missile strike on production site of FKP Kombinat "Kamensky", Rostov region
❗️The plant produces rocket fuel and was transferred to 12-hour work shifts back in 2020, - CyberBoroshno
Wie weet, wie weet.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Was de ziekte dan wel terminaal?quote:Op woensdag 18 december 2024 10:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik sprak een Rus op telegram die genezen is van terminale longkanker dus ik geloof ze wel hoor! /s
Het zal anders geframed worden om EU dilettanten zoals jou tevreden te stellen.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar de natte droom van tankies dat the donny wel ff gaat vertellen dat oekraine maar rap grond weg moet geven, en met z'n magic wand ook ff regelt dat europa daar wel mee akkoord gaat, zie ik niet gebeuren.
Rusland kan onderhandelen niet meer weigeren nu Trumpgod deze heeft aangekondigd. Ik verwacht alleen een assertieve houding van Rusland en weinig bereidheid tot grote concessies aangezien zij leading zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mwoah gezien de zwakte momenteel van de EU zie ik dat nog wel gebeuren als kleine kans.
Zwakte als in, te groot, onvermogen tot grote beslissingen, teveel beperkingen door autonome landen voor echte beslissingen, geen leiderschap.
Oekrane heeft op een gegeven moment niet veel meer te willen. Rusland is degene die weleens alle onderhandelingen zou kunnen weigeren.
Rusland kan gewoon onderhandelen weigeren.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland kan onderhandelen niet meer weigeren nu Trumpgod deze heeft aangekondigd. Ik verwacht alleen een assertieve houding van Rusland en weinig bereidheid tot grote concessies aangezien zij leading zijn.
Ja, dat is precies het probleem, het rommelen met definities.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
De definitie aanpassen is toch toegestaan sinds het Amnesty rapport over Gaza?
Niet handig om Trump in het openbaar op zijn enorme penis te trappen, en daar dan op te blijven staan.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland kan gewoon onderhandelen weigeren.
Die zijn niets verplicht aan iemand die jij als God ziet.
offtopic maar wanneer kunnen we bluesky embedden hier? Of is die mogelijkheid er nog niet?quote:Op woensdag 18 december 2024 16:58 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/olddogua.bsky.social/post/3ldloiz3pek2b
Daar gaat tanker nummer vier.
Er is een topic in feedback over.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
offtopic maar wanneer kunnen we bluesky embedden hier? Of is die mogelijkheid er nog niet?
Eigenlijk het enige wat me nog bij twitter/X houdt is het direct kunnen lezen heir van de tweets.
Poetin moet wel heel goed mikken wil hij precies op dat kleine pikkie gaan staan..quote:Op woensdag 18 december 2024 18:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet handig om Trump in het openbaar op zijn enorme penis te trappen, en daar dan op te blijven staan.
Jij mag echt nooit iemand anders dom noemen.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hij is g gewoon echt dom. Van michealmoore kun je nog zeggen dat het beginnende dementie is, maar Wantue..
quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het is eigenlijk gewoon toeval dat de Krim in 1954 die chroestjov administratief bij Oekrane is ondergebracht. En er wonen al eeuwenlang meer Russen dan Oekraners. Zo zwart wit is het nu ook weer niet. Ook hier is het diffuus en complex.
Euh?quote:Op woensdag 18 december 2024 19:09 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Alle paarden van Hitler terugbezorgd daar waar ze vandaan komen?
Rusland is niet leading. Hoe kom je erbij.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland kan onderhandelen niet meer weigeren nu Trumpgod deze heeft aangekondigd. Ik verwacht alleen een assertieve houding van Rusland en weinig bereidheid tot grote concessies aangezien zij leading zijn.
Terminale kanker bestaat niet meer in Rusland want dat vaccin werkt voor alle soorten kanker beweren die mafklappers daarquote:Op woensdag 18 december 2024 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Was de ziekte dan wel terminaal?
Wat gaat Trump doen dan als Poetin weigert?quote:Op woensdag 18 december 2024 18:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet handig om Trump in het openbaar op zijn enorme penis te trappen, en daar dan op te blijven staan.
Het Kremlin zal die man een reet roesten, die kunnen zeker weigeren.quote:Op woensdag 18 december 2024 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland kan onderhandelen niet meer weigeren nu
Een reden vinden waarom Zelenski hem naaitquote:Op woensdag 18 december 2024 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gaat Trump doen dan als Poetin weigert?
NAVO of de VS zelf in Oekrane, kernwapens aan de grens, sancties nog meer opvoeren, een hele shitload aan wapens naar Oekrane.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gaat Trump doen dan als Poetin weigert?
Dat met die paarden van hitler is een inside joke op de Telegraaf redactie over die bemiddelaar van het teruggeven van gestolen kunst in het criminele circuit. Kunst als betaalmiddel. Hoe heet die man ook al weer, zijn wel podcasts mee gemaakt. Ik herinner mij iets over een aangestoken brand in huis in Brabant. Zal voor je zoeken als je het weten wil. Vond ik echt geweldige inside over hoe nabestaanden hun bezit werd ondergebracht in "culturele bestemmingen". Zitten hele vileine verwijzingen in naar de zaak Pieter Menten.quote:
Echt veel ballen laat de VS nu niet zien.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het Kremlin zal die man een reet roesten, die kunnen zeker weigeren.
Alleen gaat de VS de druk enorm snel opvoeren als ze niet gaan zitten.
En uiteindelijk is het de VS en niemand anders dan de VS die de ballen en macht heeft om de situatie te benvloeden.
Uiteindelijk is dat een groot probleem voor Europa.
Dat zie je totaal niet goed.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Echt veel ballen laat de VS nu niet zien.
Europa biedt meer steun aan Oekrane dan de VS.
Een weigering van de VS om Oekrane te blijven steunen kan er voor zorgen dat Europa zich verder van de VS terug trekt.
En dat is niet in het belang van de VS.
De Navo, noch de VS, gaan troepen loslaten in Oekrane.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NAVO of de VS zelf in Oekrane, kernwapens aan de grens, sancties nog meer opvoeren, een hele shitload aan wapens naar Oekrane.
Ach, je zal je verbazen.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Navo, noch de VS, gaan troepen loslaten in Oekrane.
Sancties opvoeren kan, maar dat gebeurt nu al 2 jaar.
Meer wapens...
Eerst zien, dan geloven...
Echt veel troeven om Poetin te dwingen heeft de VS niet.
We gaan het zien.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ach, je zal je verbazen.
Zalig zijn de onwetenden. Ignorance is bliss enzovoort
Je moet het ook niet zien als de persoon Trump.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
We gaan het zien.
Trump wordt inmiddels gezien als de nieuwe messias..
Hij heeft hoge verwachtingen om waar te maken.
Dat kan Poetin handig gebruiken.
Dus Trump heeft campagne gevoerd met de belofte dat hij alle wapensteun aan Oekraene stopzet en een einde maakt aan de 'endless wars', maar als hij z'n zin niet krijgt geeft hij juist meer wapens aan Kiev en voert hij de spanningen met Rusland op?quote:Op woensdag 18 december 2024 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NAVO of de VS zelf in Oekrane, kernwapens aan de grens, sancties nog meer opvoeren, een hele shitload aan wapens naar Oekrane.
Nogmaals, waar baseer je deze verwachtigen op?quote:Op woensdag 18 december 2024 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet het ook niet zien als de persoon Trump.
Er komen straks Republikeinen van werelds meest machtige leger en economische grootmacht de VS.
En die zijn klaar met die oorlog en zullen niet afwachten om te reageren.
Je moet ook niet gek opkijken als ze bijvoorbeeld Nukes uitleasen aan Oekrane als onderhandelingspunt.
Denk niet dat het voetvolk je kan begrijpen hier.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:54 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik heb je hierboven uitleg gegeven, over die Paarden van Hitler, en kunst als wisselgeld.
Mensen die de zaak Pieter Menten kennen. Dat zijn curriculum schrijvers van de leraren geschiedenis bijvoorbeeld, die begrijpen dit. Ze maken vaak ruzie historici en filosofen, welke wetenschap de moeder van alle wetenschappen is. Ze kunnen niet zonder elkaar, dat is iets dat vast staat. Dus welk voetvolk wil een samenleving als soldaten. Dwaalt af. In de rubriek Wetenschap loopt een topic over evolutietheorie.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:11 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Denk niet dat het voetvolk je kan begrijpen hier.
Kan deze onsamenhangende brij niet in een ander topic. Heeft niks met de oorlog te maken.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:17 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Mensen die de zaak Pieter Menten kennen. Dat zijn curriculum schrijvers van de leraren geschiedenis bijvoorbeeld, die begrijpen dit. Ze maken vaak ruzie historici en filosofen, welke wetenschap de moeder van alle wetenschappen is. Ze kunnen niet zonder elkaar, dat is iets dat vast staat. Dus welk voetvolk wil een samenleving als soldaten. Dwaalt af. In de rubriek Wetenschap loopt een topic over evolutietheorie.
Was een antwoord op een vraag, en als je dat gelezen had, staat dat er ook in.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kan deze onsamenhangende brij niet in een ander topic. Heeft niks met de oorlog te maken.
Ok Henk.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Was een antwoord op een vraag, en als je dat gelezen had, staat dat er ook in.
Dus overbodige reactie van je.
Groetjes naar Belgie! Daar zat Ingrid ondergedoken, ik weet niet of ze die al bij de kladden hebben gegrepen.quote:
Ik ben niet van de nuance, nuance vertroebelt de blik op de werkelijkheid immers alleen maar.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat me verder nog verbaast is dat je niet dom bent als ik naar je taalgebruik en kennis kijk, zoals bijvoorbeeld een Wantie wel is. Die roept maar wat na. Dus dat maakt het nog vreemder.
Ik denk dat ze eerst 2 nukes op Moskou gooien, zodat ze de volle aandacht van Poetin hebben...quote:Op woensdag 18 december 2024 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet het ook niet zien als de persoon Trump.
Er komen straks Republikeinen van werelds meest machtige leger en economische grootmacht de VS.
En die zijn klaar met die oorlog en zullen niet afwachten om te reageren.
Je moet ook niet gek opkijken als ze bijvoorbeeld Nukes uitleasen aan Oekrane als onderhandelingspunt.
Ophouden te beweren dat West-Europa alleen maar door inteelt in de Europese vorstenhuizen met Rusland verbonden was, zou ook helpen.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:35 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik ben niet van de nuance, nuance vertroebelt de blik op de werkelijkheid immers alleen maar.
De Russen spelen al eeuwenlang een bijzonder kwalijke rol in de Europese geschiedenis en waar alle, in je voorgaande post vermelde volkeren, inmiddels in vrede met hun buurvolkeren samenleven, voeren de Russen een buitenlandpolitiek alsof we nog altijd in de negentiende eeuw leven. En dan heb ik het nog niet eens over de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid die nog steeds een vast onderdeel van de Russische buitenlandpolitiek vormen. Het is een volk wat steevast voor oorlogszuchtige en imperialistische dictaturen als staatsvorm kiest, of het nu een tsaar, een communistische partij of een dictator met geldingsdrang is die de Europese en wereldvrede bedreigd. De Russen behoren bij beide wereldoorlogen tot de directe veroorzakers van die oorlogen en hebben daar nooit voor hoeven boeten. Sterker nog; ze hebben de veroverde gebieden na WO II nog decennialang bezet kunnen houden. Desondanks durven de Russen in al hun hypocrisie en ondanks dat ze een dadervolk zijn te beweren dat ze slachtoffer van WO II zijn.
We hebben als westerse wereld na de koude oorlog geprobeerd een vreedzame band met hen op te bouwen, met hen samen te werken en handel met hen te drijven, maar het Russische bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus dient Europa een nieuwe omgangswijze met de Russen te gaan hanteren. Een omgangswijze die naar mijn mening keihard en zonder respect voor Russische mensenlevens dient te zijn. O.a. sancties op de export van medicijnen en medische apparatuur naar een volk wat ziekenhuizen bombardeert zijn wat mij betreft gewoon gerechtvaardigd. Net zoals sancties op machines voor de productie van levensmiddelen en voedsel wat mij betreft gerechtvaardigd zijn.
Is dat racisme? Nee hoor, Russen zijn mensen van hetzelfde vlees en bloed als jou en mij. Maar het is wel een volk dat steevast aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
Die was tegen het zere beenquote:Op woensdag 18 december 2024 11:18 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Iets wat je nogal graag schijnt te cultiveren...quote:Op woensdag 18 december 2024 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ach, je zal je verbazen.
Zalig zijn de onwetenden. Ignorance is bliss enzovoort
Ik snap dat hele ontzag voor de Russen van gebruikers, die dan wl weer een probleem met de islam en zijn aanhangers hebben, eerlijk gezegd ook totaal niet. Het zijn beide stromingen/volkeren die ons vijandig gezind zijn en die ook al lang en breed de handschoen tegen ons opgenomen hebben.quote:
Uhm...quote:Op woensdag 18 december 2024 13:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je poging om het bombarderen van kinderziekenhuizen goed te praten omdat Frankrijk eeuwen geleden ook heeft huisgehouden in Europa is echt by far de meest debiele whataboutism ooit. Kanonnen wat een domheid.
[..]
Haha jezus. Die volkeren zijn nu al jarenlang in oorlog met honderduizenden doden tot gevolg. Maar meneer LXIV roept dat we dat even los moeten zien en ze als gelijkwaardig moeten zien en geen onderscheid mogen maken tussen een agressor en slachtoffer.
[..]
Wat ben jij een enorme sneuneus man.
Rus is een etniciteit; dat is iets anders dan religie.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik snap dat hele ontzag voor de Russen van gebruikers, die dan wl weer een probleem met de islam en zijn aanhangers hebben, eerlijk gezegd ook totaal niet. Het zijn beide stromingen/volkeren die ons vijandig gezind zijn en die ook al lang en breed de handschoen tegen ons opgenomen hebben.
Verschillende landen hebben anonieme trollen in dienst. Zij hebben wij opinie-invloed veel meer macht dat de regering van Tsjechie. .quote:Op woensdag 18 december 2024 17:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet dat Tsjechi erg belangrijk is, maar het is een land dat enig gewicht in de schaal legt. Jij bent gewoon een anonieme fokker.
Weet je, heel slim zijn, wat je denkt te zijn, betekent ook dat je heel helder en duidelijk schrijft…quote:Op woensdag 18 december 2024 20:50 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Iets wat je nogal graag schijnt te cultiveren...
Even ter duiding...quote:Op woensdag 18 december 2024 12:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk hoeveel haat er is tegen de Oekraense bevolking.
Deden we twintig jaar geleden ook niet, veertig jaar geleden ook niet, zestig jaar geleden ook niet, dus waarom zouden we?quote:Op woensdag 18 december 2024 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet je, heel slim zijn, wat je denkt te zijn, betekent ook dat je heel helder en duidelijk schrijft…
Het voetvolk denkt zo te kunnen grossieren in eigen grootspraak.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Het misdadige Russiche volk"...
Ik vind dat nogal een uitspraak, eigenlijk.
De Russische etniciteit is dan ook geen probleem, hun neiging om als staatsvorm steevast voor oorlogszuchtige en imperialistische dictaturen te kiezen is dat echter wel. En dat imperialisme en die veroveringsdrang delen de Russen met veel aanhangers van de islam, daar hoeven we verder ook niet omheen te draaien.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rus is een etniciteit; dat is iets anders dan religie.
Zijn Russische moslims (en dat zijn er nogal wat) dubbel erg of zo?
Maar een etniciteit/nationaliteit is aangeboren. Religie niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Russische etniciteit is dan ook geen probleem, hun neiging om als staatsvorm steevast voor oorlogszuchtige en imperialistische dictaturen te kiezen is dat echter wel. En dat imperialisme en die veroveringsdrang delen de Russen met veel aanhangers van de islam, daar hoeven we verder ook niet omheen te draaien.
Waarom? De Duitsers erkennen de misdadigheid van het door hen aan de macht geholpen nazi regime gewoon en erkennen hun rol in WO II en hun schuld als volk ook gewoon.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat heeft elke Duitser geboren na 1945 te maken met de daden van de Duitsers daarvoor?quote:Op woensdag 18 december 2024 21:09 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom? De Duitsers erkennen de misdadigheid van het door hen aan de macht geholpen nazi regime gewoon en erkennen hun rol in WO II en hun schuld als volk ook gewoon.
Ik haat het Russische volk ook niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Even ter duiding...
Als ik zeg dat ik het Russische volk niet haat, haat ik dan automatisch het Oekranse volk wel?
Het Russische volk staat voor een groot deel, de meerderheid, achter de inval in Oekrane. En die oorlog is een misdadige plundertocht. Dat maakt het Russische volk tot Poetin's gewillige slagers. Vinden ze dat gemeen dan tonen ze eerst maar goede wil door Poetin en trawanten op te knopen en het leger terug te trekken uit heel Oekrane.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Allemaal prima, maar dat maakt een heel volk niet per definitie misdadig, alsof dat een soort inherente traite is.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het Russische volk staat voor een groot deel, de meerderheid, achter de inval in Oekrane. En die oorlog is een misdadige plundertocht. Dat maakt het RUssische volk tot Poetin's gewillige slagers. Vinden ze dat gemeen dan tonen ze eerst maar goede wil door Poetin en trawanten op te knopen en het leger terug te trekken uit heel Oekrane.
Als ze er niets aan doen maakt het ze medeplichtig.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar dat maakt een heel volk niet per definitie misdadig, alsof dat een soort inherente traite is.
Dat koppelen we simpelweg aan hun nationaliteit/etniciteit?quote:Op woensdag 18 december 2024 21:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze er niets aan doen maakt het ze medeplichtig.
Ja, natuurlijk.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat koppelen we simpelweg aan hun nationaliteit/etniciteit?
Tja...
Aan de andere kant: Oekrane is heel vaak geschetst als een nazistisch corrupt klote land dat terecht door Rusland is binnen gevallen, en wij als westen ons verre van moeten houden.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar dat maakt een heel volk niet per definitie misdadig, alsof dat een soort inherente traite is.
Vreemd genoeg heb ik daar eveneens tegen geageerd.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Oekrane is heel vaak geschetst als een nazistisch corrupt klote land dat terecht door Rusland is binnen gevallen, en wij als westen ons verre van moeten houden.
Ik verwacht ook niet dat jij in de categorie wordt geschaard die Pro Rusland/anti Oekrane is.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd genoeg heb ik daar eveneens tegen geageerd.
Of ja, juist niet vreemd.
Dat moet je de Duitsers zelf vragen. Tot nu toe worden het Nazi regime en de rol die de Duitsers tijdens WO II gespeeld hebben door henzelf nog altijd als misdadig gekenmerkt.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft elke Duitser geboren na 1945 te maken met de daden van de Duitsers daarvoor?
Wat hebben de legio Duitsers die gesneuveld zijn in de concentratiekampen te maken met Nazi's die ze erin stopten?
En daarbij: hoe lang moet Duitsland in dit geval die schuld dragen? Overgeven per generatie?
Uhm nee. Inderdaad. Rusland is de agressor in deze.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat jij in de categorie wordt geschaard die Pro Rusland/anti Oekrane is.
Door hun voorgangers, niet zijzelf.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat moet je de Duitsers zelf vragen. Tot nu toe worden het Nazi regime en de rol die de Duitsers tijdens WO II gespeeld hebben door henzelf nog altijd als misdadig gekenmerkt.
Klopt, dat is erg gechargeerd.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee. Inderdaad. Rusland is de agressor in deze.
Dat neemt nog steeds niet weg dat ik niet over 'het misdadige Russische volk' zal spreken.
Klopt.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:37 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
eR zIJn oOk nOrMaLe rUsSeN hoOr
Ik heb toch enigszins moeite met het feit dat de Russische bevolking dit laat gebeuren.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee. Inderdaad. Rusland is de agressor in deze.
Dat neemt nog steeds niet weg dat ik niet over 'het misdadige Russische volk' zal spreken.
Allemaal prima.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:47 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik heb toch enigszins moeite met het feit dat de Russische bevolking dit laat gebeuren.
De Oekraense bevolking heeft in 2014 laten zien dat een massale volksopstand wel degelijk resultaat kan hebben.
Het is eigenlijk te debiel voor woorden dat Rusland zo'n mooi welvarend land kan zijn; met al hun natuurlijke bronnen. Maar dat men kiest voor een manier van leven waar de SGP een harde piemel van krijgt.
Steeds minder moeite met het feit dat we dat shithole afsluiten van de beschaafde wereld.
Wat het extra eng maakt. Veel wat oudere Duitsers geven aan dat de huidige "generatie" in dezelfde val trappen als hun in de jaren 30.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Door hun voorgangers, niet zijzelf.
Wat een generalisatie de hele tijd, goeiedag zeg.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:50 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wat het extra eng maakt. Veel wat oudere Duitsers geven aan dat de huidige "generatie" in dezelfde val trappen als hun in de jaren 30.
Tja, het is natuurlijk een erg christelijk land. Dan krijg je dat....quote:Op woensdag 18 december 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
quote:Exodus 20: 5
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
Rusland?quote:Op woensdag 18 december 2024 21:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk een erg christelijk land. Dan krijg je dat....
[..]
Ik was twee jaar geleden op de Duitse begraafplaats in Limburg. Waar zelfs mijn zoon van een jaar of zeven aangaf dat het wel heel erg triest was allemaal. Liepen Duitse studenten in hun blote bast de boel nog net niet te vereren.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een generalisatie de hele tijd, goeiedag zeg.
N=1quote:Op woensdag 18 december 2024 21:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik was twee jaar geleden op de Duitse begraafplaats in Limburg. Waar zelfs mijn zoon van een jaar of zeven aangaf dat het wel heel erg triest was allemaal. Liepen Duitse studenten in hun blote bast de boel nog net niet te vereren.
Ik ben zelfs rechts maar vind extreem rechts (en links) gewoon dood eng. Ze hebben echt geen idee lijkt het wel.
Ik niet (meer). Relatief gezien is deze oorlog niet zo lang gaande, vergeleken met andere conflicten in de moderne tijd. En net zoals in iedere oorlog vinden er oorlogsmisdaden plaats. Maar het aantal begaande oorlogsmisdaden, zoals het bombarderen van ziekenhuizen, de verkrachtingen, de slachting in Bucha, zonder dat er soldaten voor opgepakt en berecht worden, laat zien dat het meer zijn dan wat gung-ho soldaatjes. Het is onderdeel van het systeem. En toch staat een zeer groot deel van de Russische bevolking achter deze oorlog. Klaar ermee, laat ze maar hun verantwoordelijkheid dragen.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dan nog ga ik iemand niet veroordelen puur op basis van afkomst/etniciteit.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik niet (meer). Relatief gezien is deze oorlog niet zo lang gaande, vergeleken met andere conflicten in de moderne tijd. En net zoals in iedere oorlog vinden er oorlogsmisdaden plaats. Maar het aantal begaande oorlogsmisdaden, zoals het bombarderen van ziekenhuizen, de verkrachtingen, de slachting in Bucha, zonder dat er soldaten voor opgepakt en berecht worden, laat zien dat het meer zijn dan wat gung-ho soldaatjes. Het is onderdeel van het systeem. En toch staat een zeer groot deel van de Russische bevolking achter deze oorlog. Klaar ermee, laat ze maar hun verantwoordelijkheid dragen.
We zouden het er ook eens over kunnen hebben hoe die emotioneel bespeeld werden, om het nazistisch verleden.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
N=1
Wat nu? Gaan we 'de Duitsers' collectief weer verantwoordelijk houden voor oorlog? Ook al zijn er legio Duitsers die helemaal niets met Nazisme te maken willen hebben?
quote:More explosions in Taganrog. Also reports of more Ukrainian UAV's on their way to the Rostov region, heading for Krasnyi Luch
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ldm7rrfre22y
Morozovsk heeft een luchtmachtbasis, Kamensk-Shakhtinsky is de plek waar de Kamensky fabriek staat waar eerder de ATACMS op neer zijn gekomen. Waarschijnlijk een double-tap.quote:Kamensk-Shakhtinsky and Morozovsk, Ukrainian drone activity. Air defense is active!
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ldmagbsrj22y
Als meer mensen zoals jij zouden zijn, dan was er wereldvrede.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan nog ga ik iemand niet veroordelen puur op basis van afkomst/etniciteit.
Het lijkt me vooral met logica en ratio van doen te hebben...quote:Op woensdag 18 december 2024 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als meer mensen zoals jij zouden zijn, dan was er wereldvrede.
De werkelijkheid is dat de overgrote meerderheid van de Russische bevolking achter deze oorlog staat en dat het syteem door en door verrot is.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral met logica en ratio van doen te hebben...
En dus is er sprake van een soort genetische aandoening, misdadigheid in dit geval, bij het geboren worden als Rus?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De werkelijkheid is dat de overgrote meerderheid van de Russische bevolking achter deze oorlog staat en dat het syteem door en door verrot is.
Dat doe ik dan ook niet, ik veroordeel ze op het feit dat ze geen flikker doen en dat misdadige regime gewoon blijven steunen. Daar mag men best op afgerekend worden. Alle goede Russen zitten of in de goelag, of in het buitenland, of donderen een raam uit.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan nog ga ik iemand niet veroordelen puur op basis van afkomst/etniciteit.
Of leven hun eigen leven in abjecte armoe en ellende. Zijn er namelijk nogal wat van, Russen.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, ik veroordeel ze op het feit dat ze geen flikker doen en dat misdadige regime gewoon blijven steunen. Daar mag men best op afgerekend worden. Alle goede Russen zitten of in de goelag, of in het buitenland, of donderen een raam uit.
Massaal gaan protesteren kost niks.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of leven hun eigen leven in abjecte armoe en ellende. Zijn er namelijk nogal wat van, Russen.
Nee, hoor. Er zijn zelfs Russische soldaten in Oekraine die liever niet willen. Moet Oekraine eerst even netjes vragen of ze er vrijwillig zitten?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dus is er sprake van een soort genetische aandoening, misdadigheid in dit geval, bij het geboren worden als Rus?
Er zijn er natuurlijk ook veel die echt rijk zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of leven hun eigen leven in abjecte armoe en ellende. Zijn er namelijk nogal wat van, Russen.
Nee, daar gaat het ook niet over.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, hoor. Er zijn zelfs Russische soldaten in Oekraine die liever niet willen. Moet Oekraine eerst even netjes vragen of ze er vrijwillig zitten?
Jesus-tittyfucking-Christ. Wat een gek. Volkomen van het padje af.quote:⚡️‘Not a good idea’ — Trump's peace envoy nominee criticizes Russian general assassination.
U.S. General Keith Kellogg, nominated as Ukraine peace envoy by President-elect Donald Trump, criticized the recent assassination of Russian Lieutenant General Igor Kirillov during an interview with Fox News.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ldm62kroyc2k
Het overgrote deel van de Russische bevolking steunt het regime in Rusland. Ja.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het ook niet over.
Het gaat erom of je een volk kunt wegzetten als misdadig. En dat puur gebaseerd op afkomst.
Dat is al iets van een nuance, niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de Russische bevolking steunt het regime in Rusland. Ja.
Ja, hoor. Maar wel reden genoeg om niet terug te deizen voor collectieve bestraffing in een oorlog. Net zoals men dat ook deed met Duitse steden tijdens de tweede wereldoorlog.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is al iets van een nuance, niet.
Zijn er nog meer 'misdadige volken' waar we alvast collectieve voorbereidingen voor moeten treffen?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, hoor. Maar wel reden genoeg om niet terug te deizen voor collectieve bestraffing in een oorlog. Net zoals men dat ook deed met Duitse steden tijdens de tweede wereldoorlog.
Ja, Dresden was een oorlogsmisdaad. Maar ze wilde de Totalen Krieg, die hebben ze gekregen.
Dat gaan de Russen qua manschappen niet volhouden. Meer clustermunitie leveren, dan gaat de verhouding nog verder omhoog. Slacht ze maar af. De WO2 vergelijking is onzin, eerder WO1.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ldm5iqzaj22y
⚡️ Russian losses are five times (!) higher than Ukrainian losses, says Trump’s special envoy Kellogg.
He noted that wave attacks with massive casualties are typical for Russians, similar to North Koreans. "This is a war of attrition, just like in World War II."
De WO2 vergelijking is best concreet anders.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat gaan de Russen qua manschappen niet volhouden. Meer clustermunitie leveren, dan gaat de verhouding nog verder omhoog. Slacht ze maar af. De WO2 vergelijking is onzin, eerder WO1.
Jij zou vast tegen Cohen (waarvan zijn gehele familie is uitgemoord) in 48 zeggen dat hij niet alle Duitsers moet haten. Denk aan de nuance, Cohen !quote:Op woensdag 18 december 2024 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn er nog meer 'misdadige volken' waar we alvast collectieve voorbereidingen voor moeten treffen?
Cohen kennende weet ik vrij zeker dat hij inderdaad niet alle Duitsers haatte. Ik denk zelfs dat Cohen een zo integer mens is dat hij sowieso niet haat.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij zou vast tegen Cohen (waarvan zijn gehele familie is uitgemoord) in 48 zeggen dat hij niet alle Duitsers moet haten. Denk aan de nuance, Cohen !
Nope. Dresden was een knooppunt en het verneukte het sturen van versterkingen richting Praag en het oosten. Verder werkten zo'n 50.000 mensen in de oorlogsindustrie die bestond uit enkele tientallen fabrieken. Chemie, munitie, vliegtuig- en tank componenten, etc.quote:
Waarom uberhaupt 'haten'? eigenlijk is straffen uberhaupt schandalig.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cohen kennende weet ik vrij zeker dat hij inderdaad niet alle Duitsers haatte.
Waarom zou hij Dietrich Bonnhoeffer moeten haten?
Nee. De bombardementen waren een oorlogsmisdaad. Dat is helemaal geen discussie.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nope. Dresden was een knooppunt en het verneukte het sturen van versterkingen richting Praag en het oosten. Verder werkten zo'n 50.000 mensen in de oorlogsindustrie die bestond uit enkele tientallen fabrieken. Chemie, munitie, vliegtuig- en tank componenten, etc.
Gewoon een legitiem doelwit.
Straffen wij iemand op basis van zijn etniciteit of op zijn gedrag?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt 'haten'? eigenlijk is straffen uberhaupt schandalig.
Gedrag komt per definitie voort uit je neurologische verbinden in je brein. Is een combi van nature en nurture. Maar in essentie niet iets waarvoor je kiest.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Straffen wij iemand op basis van zijn etniciteit of op zijn gedrag?
Da fuq.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gedrag komt per definitie voort uit je neurologische verbinden in je brein. Is een combi van nature en nurture. Maar in essentie niet iets waarvoor je kiest.
De enige discussie is of de Britten de productie van die fabrieken niet te hoog hebben ingeschat. Dus of ze platgooien het beoogde effect zou hebben. Tja.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. De bombardementen waren een oorlogsmisdaad. Dat is helemaal geen discussie.
Heel simpel, er loopt nu een generatie rond die geen flauw idee heeft wat er nu allemaal aan het gebeuren is.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
N=1
Wat nu? Gaan we 'de Duitsers' collectief weer verantwoordelijk houden voor oorlog? Ook al zijn er legio Duitsers die helemaal niets met Nazisme te maken willen hebben?
Daarbij: je wil waarschuwen voor oprukkend nazistisch gedachtegoed, correct? Wat was daar de leidraad? Herrenvolk en ntermenschen, allemaal gebaseerd op etniciteit.
Hoe past de stelling dat volk X misdadig is precies in dat plaatje?
Niet alleen uit het "mooie" Rusland.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:29 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Heel simpel, er loopt nu een generatie rond die geen flauw idee heeft wat er nu allemaal aan het gebeuren is.
Antisemitisme etc viert weer hoogtij... Mede gevoed vanuit het "mooie" Rusland.
Het was een oorlogsmisdaad. Vraag is: is het altijd een probleem om oorlogsmisdaden te plegen?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
De enige discussie is of de Britten de productie van die fabrieken niet te hoog hebben ingeschat. Dus of ze platgooien het beoogde effect zou hebben. Tja.
Je hebt nog steeds niet door wie daar de meeste baat bij heeft, en hoe dat zo gekomen is?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:29 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Heel simpel, er loopt nu een generatie rond die geen flauw idee heeft wat er nu allemaal aan het gebeuren is.
Antisemitisme etc viert weer hoogtij... Mede gevoed vanuit het "mooie" Rusland.
Oh lieve help nee.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:31 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet door wie daar de meeste baat bij heeft, en hoe dat zo gekomen is?
Wat was er oorlogsmisdaad aan?quote:Op woensdag 18 december 2024 22:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was een oorlogsmisdaad. Vraag is: is het altijd een probleem om oorlogsmisdaden te plegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |