Iets wat je nogal graag schijnt te cultiveren...quote:Op woensdag 18 december 2024 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ach, je zal je verbazen.
Zalig zijn de onwetenden. Ignorance is bliss enzovoort
Ik snap dat hele ontzag voor de Russen van gebruikers, die dan wél weer een probleem met de islam en zijn aanhangers hebben, eerlijk gezegd ook totaal niet. Het zijn beide stromingen/volkeren die ons vijandig gezind zijn en die ook al lang en breed de handschoen tegen ons opgenomen hebben.quote:
Uhm...quote:Op woensdag 18 december 2024 13:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je poging om het bombarderen van kinderziekenhuizen goed te praten omdat Frankrijk eeuwen geleden ook heeft huisgehouden in Europa is echt by far de meest debiele whataboutism ooit. Kanonnen wat een domheid.
[..]
Haha jezus. Die volkeren zijn nu al jarenlang in oorlog met honderduizenden doden tot gevolg. Maar meneer LXIV roept dat we dat even los moeten zien en ze als gelijkwaardig moeten zien en geen onderscheid mogen maken tussen een agressor en slachtoffer.
[..]
Wat ben jij een enorme sneuneus man.
Rus is een etniciteit; dat is iets anders dan religie.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik snap dat hele ontzag voor de Russen van gebruikers, die dan wél weer een probleem met de islam en zijn aanhangers hebben, eerlijk gezegd ook totaal niet. Het zijn beide stromingen/volkeren die ons vijandig gezind zijn en die ook al lang en breed de handschoen tegen ons opgenomen hebben.
Verschillende landen hebben anonieme trollen in dienst. Zij hebben wij opinie-invloed veel meer macht dat de regering van Tsjechie. .quote:Op woensdag 18 december 2024 17:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet dat Tsjechië erg belangrijk is, maar het is een land dat enig gewicht in de schaal legt. Jij bent gewoon een anonieme fokker.
Weet je, heel slim zijn, wat je denkt te zijn, betekent ook dat je heel helder en duidelijk schrijft…quote:Op woensdag 18 december 2024 20:50 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Iets wat je nogal graag schijnt te cultiveren...
Even ter duiding...quote:Op woensdag 18 december 2024 12:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk hoeveel haat er is tegen de Oekraïense bevolking.
Deden we twintig jaar geleden ook niet, veertig jaar geleden ook niet, zestig jaar geleden ook niet, dus waarom zouden we?quote:Op woensdag 18 december 2024 21:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weet je, heel slim zijn, wat je denkt te zijn, betekent ook dat je heel helder en duidelijk schrijft…
Het voetvolk denkt zo te kunnen grossieren in eigen grootspraak.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Het misdadige Russiche volk"...
Ik vind dat nogal een uitspraak, eigenlijk.
De Russische etniciteit is dan ook geen probleem, hun neiging om als staatsvorm steevast voor oorlogszuchtige en imperialistische dictaturen te kiezen is dat echter wel. En dat imperialisme en die veroveringsdrang delen de Russen met veel aanhangers van de islam, daar hoeven we verder ook niet omheen te draaien.quote:Op woensdag 18 december 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rus is een etniciteit; dat is iets anders dan religie.
Zijn Russische moslims (en dat zijn er nogal wat) dubbel erg of zo?
Maar een etniciteit/nationaliteit is aangeboren. Religie niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:04 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Russische etniciteit is dan ook geen probleem, hun neiging om als staatsvorm steevast voor oorlogszuchtige en imperialistische dictaturen te kiezen is dat echter wel. En dat imperialisme en die veroveringsdrang delen de Russen met veel aanhangers van de islam, daar hoeven we verder ook niet omheen te draaien.
Waarom? De Duitsers erkennen de misdadigheid van het door hen aan de macht geholpen nazi regime gewoon en erkennen hun rol in WO II en hun schuld als volk ook gewoon.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat heeft elke Duitser geboren na 1945 te maken met de daden van de Duitsers daarvoor?quote:Op woensdag 18 december 2024 21:09 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom? De Duitsers erkennen de misdadigheid van het door hen aan de macht geholpen nazi regime gewoon en erkennen hun rol in WO II en hun schuld als volk ook gewoon.
Ik haat het Russische volk ook niet.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Even ter duiding...
Als ik zeg dat ik het Russische volk niet haat, haat ik dan automatisch het Oekraïnse volk wel?
Het Russische volk staat voor een groot deel, de meerderheid, achter de inval in Oekraïne. En die oorlog is een misdadige plundertocht. Dat maakt het Russische volk tot Poetin's gewillige slagers. Vinden ze dat gemeen dan tonen ze eerst maar goede wil door Poetin en trawanten op te knopen en het leger terug te trekken uit heel Oekraïne.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Allemaal prima, maar dat maakt een heel volk niet per definitie misdadig, alsof dat een soort inherente traite is.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het Russische volk staat voor een groot deel, de meerderheid, achter de inval in Oekraïne. En die oorlog is een misdadige plundertocht. Dat maakt het RUssische volk tot Poetin's gewillige slagers. Vinden ze dat gemeen dan tonen ze eerst maar goede wil door Poetin en trawanten op te knopen en het leger terug te trekken uit heel Oekraïne.
Als ze er niets aan doen maakt het ze medeplichtig.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar dat maakt een heel volk niet per definitie misdadig, alsof dat een soort inherente traite is.
Dat koppelen we simpelweg aan hun nationaliteit/etniciteit?quote:Op woensdag 18 december 2024 21:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze er niets aan doen maakt het ze medeplichtig.
Ja, natuurlijk.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat koppelen we simpelweg aan hun nationaliteit/etniciteit?
Tja...
Aan de andere kant: Oekraïne is heel vaak geschetst als een nazistisch corrupt klote land dat terecht door Rusland is binnen gevallen, en wij als westen ons verre van moeten houden.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar dat maakt een heel volk niet per definitie misdadig, alsof dat een soort inherente traite is.
Vreemd genoeg heb ik daar eveneens tegen geageerd.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Oekraïne is heel vaak geschetst als een nazistisch corrupt klote land dat terecht door Rusland is binnen gevallen, en wij als westen ons verre van moeten houden.
Ik verwacht ook niet dat jij in de categorie wordt geschaard die Pro Rusland/anti Oekraïne is.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd genoeg heb ik daar eveneens tegen geageerd.
Of ja, juist niet vreemd.
Dat moet je de Duitsers zelf vragen. Tot nu toe worden het Nazi regime en de rol die de Duitsers tijdens WO II gespeeld hebben door henzelf nog altijd als misdadig gekenmerkt.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft elke Duitser geboren na 1945 te maken met de daden van de Duitsers daarvoor?
Wat hebben de legio Duitsers die gesneuveld zijn in de concentratiekampen te maken met Nazi's die ze erin stopten?
En daarbij: hoe lang moet Duitsland in dit geval die schuld dragen? Overgeven per generatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |