SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
.
Nee, Russen zaten daar, die zijn allemaal gevlucht. Amerikanen zitten in het oosten volgens mij.quote:Op zondag 8 december 2024 11:38 schreef egayalS het volgende:
[..]
Verrassend. Had niet verwacht dat de Amerikanen dat prima zou vinden. Ten minste ik dacht dat de Amerikanen daar zaten. Maar weet dat niet zeker.
Enige wat daar kan gebeuren is dat Azerbaijani Turken en Koerden in opstand gaan komen en dat zie ik niet zo snel gebeuren omdat het allemaal Shia zijn volgens mij.quote:Op zondag 8 december 2024 11:39 schreef Szura het volgende:
Nu tijd voor een opstand tegen de mullahs in Iran
Als HTS slim is, gedragen ze zich vriendelijk naar Isral, dat bespaart ze een hoop gezeik (o.a. raketten op hun dak).quote:Op zondag 8 december 2024 11:34 schreef Montagui het volgende:
Isral nu volledig omsingeld door terroristische moslim groeperingen die uit zijn op volledige vernietiging van de staat Isral en het Joodse volk.
Ah okay. Want de sdf had dat stuk ten westen van de Eufraat tegen de afspraken in met steun van de Amerikanen veroverd. Kennelijk hadden ze dat dan vervolgens overgedragen aan de Russen.quote:Op zondag 8 december 2024 11:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Nee, Russen zaten daar, die zijn allemaal gevlucht. Amerikanen zitten in het oosten volgens mij.
Slapende cellen verhaal is gewoon copingmechanisme van Assadisten zoals Partisangirlquote:Op zondag 8 december 2024 11:42 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie nu een video van HistoryLegends. De pro-Assadtroepen waren bij Aleppo ook in slaap gesukkeld, omdat er ook strijders bij zaten die tegen HTS vochten in de maanden daarvoor, maar achteraf onderdeel van HTS bleken te zijn. HTS had dus allemaal slapende cellen in Aleppo en omgeving.
Dat verklaart gelijk ook de paniek onder de pro-Assadtroepen toen de aanvallen begonnen op 27 november, want wie is wie.
Die zitten in het zuiden bij het drielandenpunt (Syri, Jordani, Irak)quote:Op zondag 8 december 2024 11:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Nee, Russen zaten daar, die zijn allemaal gevlucht. Amerikanen zitten in het oosten volgens mij.
Want heb ik heerlijk gelachen om haar tweets de laatste dagen.quote:Op zondag 8 december 2024 11:44 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Slapende cellen verhaal is gewoon copingmechanisme van Assadisten zoals Partisangirl
Nadat Turkije El-Bab had veroverd van IS hebben de SDF en Russen afspraken gemaakt dat de Russen daar mochten komen zodat SDF Manbij kon vasthouden. Amerika heeft zich er toen niet mee bemoeid om niet tegen Turkije in te hoeven gaan.quote:Op zondag 8 december 2024 11:42 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ah okay. Want de sdf had dat stuk ten westen van de Eufraat tegen de afspraken in met steun van de Amerikanen veroverd. Kennelijk hadden ze dat dan vervolgens overgedragen aan de Russen.
Awww er moest natuurlijk wel genoeg geld overblijven voor dat wagenpark van Ome Assad.quote:Op zondag 8 december 2024 11:46 schreef Idisrom het volgende:
In de jaren ervoor verdienden de Assadtroepen zo weinig, 30 dollar per maand per persoon, dat ze wel ernaast wel ergens moesten werken om te overleven. Dan heb je papier wel veel manschappen, maar in de praktijk zijn ze ergens anders.
De SAA was altijd al bagger. Zonder Russische luchtsteun en Iraanse milities kunnen ze niks.quote:Op zondag 8 december 2024 11:46 schreef Idisrom het volgende:
In de jaren ervoor verdienden de Assadtroepen zo weinig, 30 dollar per maand per persoon, dat ze wel ernaast wel ergens moesten werken om te overleven. Dan heb je papier wel veel manschappen, maar in de praktijk zijn ze ergens anders.
Ik durf de stelling wel aan dat de meerderheid vooral de armoe en het gebrek aan toekomstperspectief ontvlucht is.quote:Op zondag 8 december 2024 11:45 schreef Alpha0 het volgende:
Gaan alle 150.000 Syrirs in NL nu na de val van Assad terug naar Syri (helpen hun land op te bouwen)?
Ik gok dat de meeste die teruggaan degene zijn die bij de grens in Turkije zijn blijven hangen. Gok dat de meeste in Europa niet zo snel terug zullen gaan.quote:Op zondag 8 december 2024 11:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik durf de stelling wel aan dat de meerderheid vooral de armoe en het gebrek aan toekomstperspectief ontvlucht is.
Dus: nee.
Dat was een sterk staaltje coping. Tering zeg.quote:Op zondag 8 december 2024 11:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Want heb ik heerlijk gelachen om haar tweets de laatste dagen.
https://x.com/Partisangirl/status/1865305305737007418
Die hele "paratroopers have landed in Hama" saga was ook heel vermakelijkquote:Op zondag 8 december 2024 11:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Want heb ik heerlijk gelachen om haar tweets de laatste dagen.
https://x.com/Partisangirl/status/1865305305737007418
Nee Putin zal hem verkopen voor de beste prijs. Het is zelfs niet ondenkbaar dat Assad in den haag eindigt.quote:Op zondag 8 december 2024 11:57 schreef Bensel het volgende:
Overigens denk ik, dat als Assad inderdaad naar moskou is gevlucht, hij binnenkort ergens uit een raam zal vallen. Putin zal geen mislukte dictator in het land willen die hem zou kunnen ondermijnen
Ik ken twee Syrische gezinnen, met kinderen die nu tussen de 16 en 21 jaar zijn. Die hebben hier middelbare school gedaan of zitten daar nog, of zijn nu aan het studeren. Die gaan niet terug, lijkt me.quote:Op zondag 8 december 2024 11:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik durf de stelling wel aan dat de meerderheid vooral de armoe en het gebrek aan toekomstperspectief ontvlucht is.
Dus: nee.
Gezien de ligging van Syri zijn de joden in ieder geval wel in de buurt.quote:Op zondag 8 december 2024 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb er weinig vertrouwen in maar hopelijk wordt het in Syri beter dan onder Assad. Islam staat echter garant voor poepzooi, moslims vechten elkaar altijd de tent uit als er geen joden in de buurt zijn. We gaan het zien 🙂
Dit ja, de kans op een kalifaat is groter dan dat het een vrijheid blijheid gebeuren gaat worden.quote:Op zondag 8 december 2024 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb er weinig vertrouwen in maar hopelijk wordt het in Syri beter dan onder Assad. Islam staat echter garant voor poepzooi, moslims vechten elkaar altijd de tent uit als er geen joden in de buurt zijn. We gaan het zien 🙂
Ik zie HTS in ieder geval feest vieren met muziek. Dat is iets dat de Taliban niet toe zou staan.quote:Op zondag 8 december 2024 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit ja, de kans op een kalifaat is groter dan dat het een vrijheid blijheid gebeuren gaat worden.
Duur grapje zo voor zequote:Op zondag 8 december 2024 11:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Nu nog de basis in Tartus. Ben benieuwd, rebellen zijn al richting Latakia getrokken. Hopelijk verdwijnen de Russen daar ook
Wat een verrassing. We doen hier in het westen altijd wel alsof IS uit de lucht is komen vallen en de lokale bevolking het slachtoffer was, maar IS greep echt niet zomaar plotseling de macht. Steden als Manbij, Raqqa en Deir Ezzor zijn niet bevrijd maar bezetquote:Op zondag 8 december 2024 12:26 schreef polderturk het volgende:
Zonder slag of stoot is Manbij gevallen.
De Arabische bevolking ziet de Koerden dus toch als bezetter.
[ x ]
Ik mis die bruinhemden op X niet.quote:
Ik denk dat de burgeroorlog doorgaat omdat verschillende partijen een stukje van de taart willenquote:Op zondag 8 december 2024 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit ja, de kans op een kalifaat is groter dan dat het een vrijheid blijheid gebeuren gaat worden.
Basedquote:Op zondag 8 december 2024 12:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een verrassing. We doen hier in het westen altijd wel alsof IS uit de lucht is komen vallen en de lokale bevolking het slachtoffer was, maar IS greep echt niet zomaar plotseling de macht. Steden als Manbij, Raqqa en Deir Ezzor zijn niet bevrijd maar bezet
We?quote:Op zondag 8 december 2024 12:32 schreef Werkperd het volgende:
Geweldige overwinning van rebellen en de Turken. Opnieuw hebben we levend geschiedenis meegemaakt.
Het wordt steeds drukker en drukker bij Turkse grenspoort. Vluchtelingen keren allemaal terug naar huis. Nu Nederland nog.
Voordat ze gingen samenwerken vochten ze al met elkaar.quote:Op zondag 8 december 2024 12:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat de burgeroorlog doorgaat omdat verschillende partijen een stukje van de taart willen
Dat weet je nooit Natuurlijk. Maar feit is dat het assadistische regime samen met het regime van Saddam 1 van de meest gruwelijke regimes waren van de moderne geschiedenis waren. Dus het is niet zo dat we rauwig moeten zijn. Over wat komen gaat. Maar blij moeten zijn dat de Syrirs verlost zijn van de tirannie van decennia de Assads. Om nu een kans te krijgen om er iets beters van te maken. Dat betekent niet dat een nieuwe betere Syri vandaag geregeld is.quote:Op zondag 8 december 2024 12:25 schreef Alpha0 het volgende:
Domme vraag, maar wie zegt dat het nieuwe regime een verbetering zal zijn t.o.v. het vorige van Assad?
Burgerrechten onder Assad maakte je je uiteraard een stuk minder druk over, want seculier. Je bent niet de enige Europeaan...quote:Op zondag 8 december 2024 12:31 schreef Qarrad het volgende:
Het is niet dat ik wakker lig van het einde van het regime van Assad of van zijn dood, maar de situatie die je ervoor terugkrijgt baart mij wel zorgen. Een zooi islamistische bendes, pro-Turkse invloeden en dus Koerdische ellende.
Ik denk niet dat de burgerrechten er hoogtij gaan vieren
Als HTS echt zo gematigd is als ze nu laten zien dan zou het in het westen van Syri opzich wel goed moeten gaan. De vraag is of het nu in het oosten misgaat met de door Amerikanen gesteunde PKK groeperingen.quote:Op zondag 8 december 2024 12:56 schreef Momo het volgende:
Benieuwd hoe de toekomst van Syri er nu uit gaat zien. Stabiliteit, of gaan allerlei groepen straks weer met elkaar vechten?
Nou ja ze al aardig aan het knokken in Manbijquote:Op zondag 8 december 2024 12:56 schreef Momo het volgende:
Benieuwd hoe de toekomst van Syri er nu uit gaat zien. Stabiliteit, of gaan allerlei groepen straks weer met elkaar vechten?
Ik ken een Syrische ingenieur, van Koerdische afkomst, die in een maand vloeiend Nederlands heeft leren spreken, maar wel even afwacht hoe het de Koerden vergaat. Hij heeft hier ondanks zijn intelligentie en taalvermogen, nooit een baan op zijn niveau gehad.quote:Op zondag 8 december 2024 11:45 schreef Alpha0 het volgende:
Gaan alle 150.000 Syrirs in NL nu na de val van Assad terug naar Syri (helpen hun land op te bouwen)?
Over Isis gesproken. De wereld en met name de regio heeft vreselijk veel ellende te danken aan de Amerikaanse invasie in 2003. Die oorlog heeft Isis gecreerd. Die oorlog heeft Irak en Syri veroordeeld om een vazal van Iran te worden. Die oorlog heeft vreselijke sektarische scnes veroorzaakt in beide landen.En in een bizarre twist of fate. De leider van HTS was 1 van de Syrirs die vanuit Syri naar Irak ging om de Amerikaanse invasie te bevechten. De Syrische inlichtingen diensten die met alle liefde deze mensen over de grens stuurden hadden nooit kunnen bevroeden dat dit uiteindelijk zou leiden tot hun eigen ondergang.quote:Op zondag 8 december 2024 12:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een verrassing. We doen hier in het westen altijd wel alsof IS uit de lucht is komen vallen en de lokale bevolking het slachtoffer was, maar IS greep echt niet zomaar plotseling de macht. Steden als Manbij, Raqqa en Deir Ezzor zijn niet bevrijd maar bezet
Blijft anekdotisch allemaal. Aan mijn Syrische buren moest ik uitleggen dat je papiertjes en prulletjes niet in het portiek achter hoort te laten.quote:Op zondag 8 december 2024 13:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ken een Syrische ingenieur, van Koerdische afkomst, die in een maand vloeiend Nederlands heeft leren spreken, maar wel even afwacht hoe het de Koerden vergaat. Hij heeft hier ondanks zijn intelligentie en taalvermogen, nooit een baan op zijn niveau gehad.
Ik heb verschillende Syrische leerlingen gehad die foto's hebben laten zien van de huizen (grote huizen) waarin hun families woonde, en van de runes die er nu staan. Ze wilden graag terug. Een heel intelligente man zal nu wel afgestudeerd zijn als arts, die wilde na zijn afstuderen sowieso vertrekken en zijn familie (ouders, broer, zussen) meenemen. Maar hij dacht aan Indonesi en was ook al bezig die taal te leren.
Ik had een collega die Syri ontvlucht was vanwege haar naam, ze behoorde tot een familie waarvan ze de herkomst tot in de Middeleeuwen kende, die grotendeels uitgemoord is.
De Syrirs in Nederland horen in mijn ervaring tot de rijke bovenlaag, ingenieurs, artsen, waar het regiem het speciaal op voorzien had. Te slim, te kritisch of vanwege familiegeschiedenis in invloedrijke pre-Assad-kringen, te bedreigend.
Ik denk dat velen terug zullen gaan. Hier hebben ze jaren op gewacht, en echt thuis voelen ze zich hier minder en minder.
Je kan moeilijk van de nieuwe machthebbers verwachten dat ze een russische aanwezigheid gaan tolereren als ze tot voor kort nog werden gebombardeerd door russische vliegtuigen.quote:Op zondag 8 december 2024 12:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Als dit waar is dan is Rusland dus compleet weg uit Syri
En dat we hier niet op straat schijten.quote:Op zondag 8 december 2024 13:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Blijft anekdotisch allemaal. Aan mijn Syrische buren moest ik uitleggen dat je papiertjes en prulletjes niet in het portiek achter hoort te laten.
HTS is Turks?quote:Op zondag 8 december 2024 12:32 schreef Werkperd het volgende:
Geweldige overwinning van rebellen en de Turken. Opnieuw hebben we levend geschiedenis meegemaakt.
Het wordt steeds drukker en drukker bij Turkse grenspoort. Vluchtelingen keren allemaal terug naar huis. Nu Nederland nog.
Is ook anekdotisch.quote:Op zondag 8 december 2024 13:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Blijft anekdotisch allemaal. Aan mijn Syrische buren moest ik uitleggen dat je papiertjes en prulletjes niet in het portiek achter hoort te laten.
dat lijkt me sowieso een goed plan, zou mooi zijn dus.quote:Op zondag 8 december 2024 12:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Ach Yanukovych woont er ook nog steeds. Zolang dat soort lui beseft dat ze nuttige poppetjes zijn en niet meer kan dat is het prima.quote:Op zondag 8 december 2024 11:57 schreef Bensel het volgende:
Overigens denk ik, dat als Assad inderdaad naar moskou is gevlucht, hij binnenkort ergens uit een raam zal vallen. Putin zal geen mislukte dictator in het land willen die hem zou kunnen ondermijnen
Gesteund door Turkije. Gezien de snelheid waarmee dit gebeurd is lijken ze een behoorlijke invloed gehad te hebben. Een briljant geopolitieke schaakspel als je het mij vraagt.quote:
Zeker, maar ik denk dat ze aan de militaire kant ook weer niet verwacht hadden dat het zo eenvoudig zou zijn en het regime zo volledig in elkaar zou zakken. Daar is ook weer geen precedent voor.quote:Op zondag 8 december 2024 13:26 schreef egayalS het volgende:
Het officile verhaal is. HTS zou een kleinschalige operatie uitvoeren om de assadistische beschietingen in hun gebied bij Idlib dat al maanden gaande was te stoppen. De Turken wisten van deze operatie, maar hielden de boot af. Toen de operatie begon op eigen initiatief of met Turkse goedkeuren. Werd duidelijk dat assads leger ondertussen een lege huls was. Waardoor het hele kaartenhuis binnen no time inelkaar zakte. Of het inderdaad zo is gegaan of hts samen met de Turken deze operatie tot op de puntjes hebben gepland zullen we misschien nooit weten. Maar ik betwijfel dit verhaal omdat het impliceert dat hts "on the fly" per onbedoeld het regime heeft neergehaald. Terwijl alles wat ze ze doen zo gescript lijkt. İnclusief dit soort persberichten waarin ze precies zeggen wat de buitenwereld als de Syrirs willen horen. Met als voorlopige hoogtepunt van de pr push die interview bij CNN. Het lijkt allemaal tot op de puntjes gescript.
Zo gescript vind ik het allemaal niet. Ik heb sterk het idee dat iedereen verbaasd was hoe makkelijk Aleppo viel en dat daarna het hele regime in elkaar donderde.quote:Op zondag 8 december 2024 13:26 schreef egayalS het volgende:
Het officile verhaal is. HTS zou een kleinschalige operatie uitvoeren om de assadistische beschietingen in hun gebied bij Idlib dat al maanden gaande was te stoppen. De Turken wisten van deze operatie, maar hielden de boot af. Toen de operatie begon op eigen initiatief of met Turkse goedkeuren. Werd duidelijk dat assads leger ondertussen een lege huls was. Waardoor het hele kaartenhuis binnen no time inelkaar zakte. Of het inderdaad zo is gegaan of hts samen met de Turken deze operatie tot op de puntjes hebben gepland zullen we misschien nooit weten. Maar ik betwijfel dit verhaal omdat het impliceert dat hts "on the fly" onbedoeld het regime heeft neergehaald. Terwijl alles wat ze ze doen zo gescript lijkt. İnclusief dit soort persberichten waarin ze precies zeggen wat de buitenwereld als de Syrirs willen horen. Met als voorlopige hoogtepunt van de pr push die interview bij CNN. Het lijkt allemaal tot op de puntjes gescript.
[ x ]
https://threadreaderapp.com/thread/1865621066514842087.html
Of er was een grand bargain zoals deze rus beweert. Dat is ook wat ik eerder benoemde omdat het allemaal zo makkelijk ging, maar ook omdat de reacties van de Russen en Iranirs heel mild waren. Hun proxy werd in de pan gehakt en ze schreeuwden heen moord en brand. Het grootste verwijt wat ik van de Iranirs over de Turken heb gehoord is dat ze verraden zijn door de Turken omdat ze hen hadden beloofd dat er geen offensief zou komen.quote:Op zondag 8 december 2024 13:31 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Zeker, maar ik denk dat ze aan de militaire kant ook weer niet verwacht hadden dat het zo eenvoudig zou zijn en het regime zo volledig in elkaar zou zakken. Daar is ook weer geen precedent voor.
Ik heb eigenlijk nog nooit een leger en regime in 1 week tijd zo zien desintegreren. De rot moet er wel echt heel diep in gezeten hebben.
met deze hoeveelheid assets kunnen ze een weekje langer in oekraine vechtenquote:Op zondag 8 december 2024 12:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Hij wil geen gezichtsverlies lijdenquote:Op zondag 8 december 2024 12:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
"ordered a peaceful transition of power"
Alsof hij nog iets te zeggen heeft lol
Denk dat ze zich verrekend hadden op de loyaliteit van hun troepen. Deze waren alleen in dienst vanwege het geld en min of meer de dwang. Zodra ze konden vluchten deden ze het.quote:Op zondag 8 december 2024 13:41 schreef Breekfast het volgende:
De vraag is ook wel waarom Assad's leger de afgelopen maanden zo zat uit te dagen met die beschietingen in Idlib als ze zo zwak stonden. Dat kan alleen als de legerleiding en Assad een volledig verkeerd beeld hadden van de staat van het eigen leger.
Feit is dat voor Assad/Iran/Rusland, de HTS en Turkse aanwezigheid in Syri een doorn in het oog was. Dat soort terrorisering was onderdeel van het druk blijven oefenen op HTS en de Turken , zodat hun aanwezigheid duur zou zijn. Dat was een onderdeel van de lange termijn strategie. Maar inderdaad ze deden het omdat ze dachten dat geen kwaad kon. Een verkeerde inschatting van het schaakbord.quote:Op zondag 8 december 2024 13:41 schreef Breekfast het volgende:
De vraag is ook wel waarom Assad's leger de afgelopen maanden zo zat uit te dagen met die beschietingen in Idlib als ze zo zwak stonden. Dat kan alleen als de legerleiding en Assad een volledig verkeerd beeld hadden van de staat van het eigen leger.
Helaas gewoon een extra rat in Moskou. En idd overlopers in overvloed.quote:Op zondag 8 december 2024 13:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk dat ze zich verrekend hadden op de loyaliteit van hun troepen. Deze waren alleen in dienst vanwege het geld en min of meer de dwang. Zodra ze konden vluchten deden ze het.
Hopelijk is zijn vliegtuig niet gestort en komt hij voor het gerecht voor zijn misdaden.
Zowel Isral als Turkije gaat een groon stuk annexeren en voor de rest mogen de haatbaarden het uitvechten in hun stukje woestijn.quote:Op zondag 8 december 2024 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
Denkt hij nu echt dat Syri een multicultureel democratisch paradijs gaat worden waar de LHBTQ+ community hoog in het vaandel staat?
Waar zie je hem dat zeggen?quote:Op zondag 8 december 2024 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
Denkt hij nu echt dat Syri een multicultureel democratisch paradijs gaat worden waar de LHBTQ+ community hoog in het vaandel staat?
Dat staat toch helemaal nergens?quote:Op zondag 8 december 2024 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
Zou wel mooi zijn, dan kunnen alle vluchtelingen terug.quote:Op zondag 8 december 2024 13:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waar zie je hem dat zeggen?
Hij hoopt dat het een democratisch land wordt met een veilige plek voor alle groeperingen. Nou wat een raar statement inderdaad zeg!
Wat?quote:Op zondag 8 december 2024 13:52 schreef Cruzinats het volgende:
De echte verliezers hier zijn de democratie en vrijheid die de progressieve syrirs kenden
Ik zet een kratje op dat laatste.quote:Op zondag 8 december 2024 12:56 schreef Momo het volgende:
Als hij maar berecht wordt. Een makkelijke exit zal geen goed doen voor de wonden van velen.quote:Op zondag 8 december 2024 13:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Helaas gewoon een extra rat in Moskou. En idd overlopers in overvloed.
Denk het niet. IS, Koerden, diverse andere rebellen groeperingen in dat machtsvacuum zal nog wel jaren door gaan. Ook Isral is in een klein deel van Syri binnen gevallen. Het zal wel zo gaan als in Libi, Afghanistan, Irak etc. De ellende moet nog beginnen.quote:Op zondag 8 december 2024 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
Onder Assad was het verschrikkelijk, nu wordt het dat ook weer. Alleen zullen andere groepen nu de klos zijn.quote:Op zondag 8 december 2024 12:57 schreef egayalS het volgende:
[..]
Burgerrechten onder Assad maakte je je uiteraard een stuk minder druk over, want seculier. Je bent niet de enige Europeaan...
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 8 december 2024 12:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Het verschil tussen jou en mensen als yesilgoz, dus navelstaarders aan de ene kant en Jetten ik, de internationalisten aan aande andere kant is dat, navelstaarders alleen bezig zijn met hun eigen hachje gepaard met hun eigen bekrompen kijk op de wereld en internationalisten hun waarden internationaal gemplementeerd zien worden.quote:Op zondag 8 december 2024 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
quote:Op zondag 8 december 2024 13:52 schreef Cruzinats het volgende:
Turkije en Isral zijn twee handen op n buik
Het is een statement van "links" dus is het kut...quote:Op zondag 8 december 2024 13:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waar zie je hem dat zeggen?
Hij hoopt dat het een democratisch land wordt met een veilige plek voor alle groeperingen. Nou wat een raar statement inderdaad zeg!
Typisch weer. Wat is je probleem met die vrouw?quote:Op zondag 8 december 2024 14:12 schreef egayalS het volgende:
[..]
Het verschil tussen jou en mensen als yesilgoz, dus navelstaarders aan de ene kant en Jetten ik, de internationalisten aan aande andere kant is dat, navelstaarders alleen bezig zijn met hun eigen hachje gepaard met hun eigen bekrompen kijk op de wereld en internationalisten hun waarden internationaal gemplementeerd zien worden.
[ x ]
Het blijft een koloniale macht natuurlijk. Ze hebben geluk dat de regering niet zoals tijdens het Ottomaanse Rijk aan de westkant van de Bosporus zit, anders zou het nog een Europese koloniale macht zijn ook.quote:Op zondag 8 december 2024 12:58 schreef xzaz het volgende:
Lmao Turkije ziet zn kans schoon om even wat km te pakken.
İS en zijn voorganger al Qaida in Irak was nooit echt onderdeel van de rebellen. Ze waren vanaf dag 1 al bezig met hun eigen agenda. Alleen deden ze alsof ze de rebellen kwamen steunen onder leiding van de huidige leiding van HTS dus. Maar golani heeft feitelijk al Qaida in Irak verraden en is zijn eigen pad opgegaan. Dat was geen slechte keuze achteraf gekeken. De mensen die HTS hebben gevolgd door je jaren heen zijn getuige geweest van hun transformatie van iets afgrijselijks dat veel trekjes had van Isis naar wat ze nu zijn. En daar is een wereld van verschil tussen.quote:Op zondag 8 december 2024 14:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Onder Assad was het verschrikkelijk, nu wordt het dat ook weer. Alleen zullen andere groepen nu de klos zijn.
Het enige voordeel van Assad was dat zijn volgelingen geen aanslagen in Europa pleegden. De vorige lichting Syrische rebellen (IS) had daar wel een handje van. En bij deze nieuwe machthebbers is het nog even afwachten hoe tolerant ze tegenover ‘ongelovigen’ staan.
Onder Russische toezicht en veiligheid gevlucht naar Rusland.quote:Op zondag 8 december 2024 13:09 schreef Breekfast het volgende:
Toch wel jammer dat Assad niet net zo is geindigd als Khadaffi.
Tja… toch denk ik dat iemand die deel heeft uitgemaakt van dit soort groepen op geen enkele manier meer te vertrouwen is.quote:Op zondag 8 december 2024 14:19 schreef egayalS het volgende:
[..]
İS en zijn voorganger al Qaida in Irak was nooit echt onderdeel van de rebellen. Ze waren vanaf dag 1 al bezig met hun eigen agenda. Alleen deden ze alsof ze de rebellen kwamen steunen onder leiding van de huidige leiding van HTS dus. Maar golani heeft feitelijk al Qaida in Irak verraden en is zijn eigen pad opgegaan. Dat was geen slechte keuze achteraf gekeken. De mensen die HTS hebben gevolgd door je jaren heen zijn getuige geweest van hun transformatie van iets afgrijselijks dat veel trekjes had van Isis naar wat ze nu zijn. En daar is een wereld van verschil tussen.
Koerdischquote:Op zondag 8 december 2024 14:17 schreef havanagila het volgende:
B
[..]
Typisch weer. Wat is je probleem met die vrouw?
Een zionistische huis negerin, die als gelukszoeker naar dit land is gevlucht om vervolgens hard haar beste te doen om andere gelukszoers buiten de deur te houden. Tevens iemand die Wilders de grootste partij heeft gemaakt, nadat Rutte hem jarenlang had uitgesloten van de macht. Tevens iemand die mijn burgerrechten wilt ontnemen. Tevens iemand die mijn bevolkingsgroep demoniseert.quote:Op zondag 8 december 2024 14:17 schreef havanagila het volgende:
B
[..]
Typisch weer. Wat is je probleem met die vrouw?
Je komt zelf nou niet bepaald inclusief en verdraagzaam over.quote:Op zondag 8 december 2024 14:26 schreef egayalS het volgende:
[..]
Een zionistische huis negerin, die als gelukszoeker naar dit land is gevlucht om vervolgens hard haar beste te doen om andere gelukszoers buiten de deur te houden. Tevens iemand die Wilders de grootste partij heeft gemaakt, nadat Rutte hem jarenlang had uitgesloten van de macht. Tevens iemand die mijn burgerrechten wilt ontnemen. Tevens iemand die mijn bevolkingsgroep demoniseert.
İk kan geen andere meer verachtelijke persoon bedenken in dit land momenteel.
Dat hoeft ook niet meer aangezien artikel 1 niet meer geldig is in Nederland, maar dat is een andere discussiequote:Op zondag 8 december 2024 14:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Je komt zelf nou niet bepaald inclusief en verdraagzaam over.
Traditioneel gezien bouwen "terroristen" emancipatie bewegingen en als ze succesvol zijn halen ze regimes neer en bouwen ze natiestaten.quote:Op zondag 8 december 2024 14:23 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Tja… toch denk ik dat iemand die deel heeft uitgemaakt van dit soort groepen op geen enkele manier meer te vertrouwen is.
Er wordt feest gevierd met muziek. Dat is bij de echte haatbaarden al uit den boze.quote:Op zondag 8 december 2024 14:26 schreef Ulx het volgende:
Het is wat is en dat is nu eenmaal een voldongen feit. Dus we merken het wel. Er lijken in ieder geval geen Talibantaferelen plaats te vinden, laat staan IS-achtige slachtpartijen.
Zal ook wel enorme fan zijn van Lale Gul.quote:Op zondag 8 december 2024 14:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Hahaha. je kan van Assad zeggen wat je wil, maar als die nu nog zou blijven dan was hij gewoon dom-moedig.quote:Op zondag 8 december 2024 14:20 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Onder Russische toezicht en veiligheid gevlucht naar Rusland.
Een ''echte'' leider dus.
Alleen westerse landen zijn koloniale machten.quote:Op zondag 8 december 2024 14:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het blijft een koloniale macht natuurlijk. Ze hebben geluk dat de regering niet zoals tijdens het Ottomaanse Rijk aan de westkant van de Bosporus zit, anders zou het nog een Europese koloniale macht zijn ook.
De Amerikaanse revolutie begon hadden de revolutionairen het doel om los van GB te wrikken en een natie te stichten waar iedereen vrij kon leven. De Taliban heeft dat niet. Die zijn puur op macht uit.quote:Op zondag 8 december 2024 14:36 schreef egayalS het volgende:
[..]
Traditioneel gezien bouwen "terroristen" emancipatie bewegingen en als ze succesvol zijn halen ze regimes neer en bouwen ze natiestaten.
Nelson Mandela was een "terrorist". De stichters van de Sovjet Unie waren "terroristen". De Amerikaanse revolutionairen waren "terroristen" toen ze in opstand kwamen tegen de Britse koning. De taliban waren "terroristen". De IRA leden waren "terroristen". Kijk maar naar de zionistsche terreurgroepen die later onderdeel werden van het IDF die staatsmannen hebben geleverd aan de staats Isral. Zo zien sommige westerse landen Hamas als een terreurgroep maar dat ziet de meerderheid van de wereld toch echt anders. De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder.
Je kan niet verdraagzaam zijn tegen onverdraagzaamheidquote:Op zondag 8 december 2024 14:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Assad had natuurlijk wel veel soldaten en huursoldaten aan Rusland geleend.quote:Op zondag 8 december 2024 13:31 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Zeker, maar ik denk dat ze aan de militaire kant ook weer niet verwacht hadden dat het zo eenvoudig zou zijn en het regime zo volledig in elkaar zou zakken. Daar is ook weer geen precedent voor.
Ik heb eigenlijk nog nooit een leger en regime in 1 week tijd zo zien desintegreren. De rot moet er wel echt heel diep in gezeten hebben.
https://dekanttekening.nl(...)usland-in-oekraine5/quote:Rusland heeft een lijst opgesteld van 40.000 Syrirs die in Oekrane kunnen gaan vechten. Dat beweert het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten, een NGO die toezicht houdt op de oorlog in Syri en over een netwerk van bronnen in Syri beschikt.
‘Tot nu toe hebben meer dan 40.000 Syrirs zich geregistreerd om samen met Rusland in Oekrane te vechten.’ Russische officieren in Syri zouden tot nu toe 22.000 vrijwilligers hebben goedgekeurd. Dat is fors meer dan het aantal van 16.000 Syrische strijders dat Rusland eind vorige week zei in te zullen zetten.
Deze Syrirs zijn militairen van het reguliere Syrische leger, maar ook leden van pro-regeringsmilities die ervaring met straatoorlog en Russische training hebben gevolgd.
In Syri verdienen soldaten tussen de 15 en 35 dollar per maand, maar van de Russen krijgen ze een salaris van 1.100 dollar. Gewonde soldaten krijgen 7.700 dollar aan schadevergoeding, families van gesneuvelde Syrische strijders ruim het dubbele.
Klopt, net als in Turkije wordt iedereen in Nederland die je niet bevalt de label "terrorist" geplakt.quote:Op zondag 8 december 2024 14:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet meer aangezien artikel 1 niet meer geldig is in Nederland, maar dat is een andere discussie
Je eigen creaties voor eeuwig martelen in een hel omdat ze niet aan je eisen voldoen is pas onverdraagzaam.quote:Op zondag 8 december 2024 14:40 schreef egayalS het volgende:
[..]
Je kan niet verdraagzaam zijn tegen onverdraagzaamheid
Klopt. HTS heeft veel geleerd van de fouten van hun voorgangers. Dit soort domme dingen zijn ze niet meer mee bezig.quote:Op zondag 8 december 2024 14:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er wordt feest gevierd met muziek. Dat is bij de echte haatbaarden al uit den boze.
Klopt. Moet wel toegeven dat ze een lekkere mokkel is.quote:Op zondag 8 december 2024 14:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zal ook wel enorme fan zijn van Lale Gul.
Het is een vrouw. Geen mokkel.quote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef egayalS het volgende:
[..]
Klopt. Moet wel toegeven dat ze een lekkere mokkel is.
quote:Op zondag 8 december 2024 14:40 schreef egayalS het volgende:
[..]
Je kan niet verdraagzaam zijn tegen onverdraagzaamheid
Lale Gul?quote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef egayalS het volgende:
[..]
Klopt. Moet wel toegeven dat ze een lekkere mokkel is.
Nouja behalve de slaven dan. En verder veranderde er in de Amerikaanse revolutie eigenlijk ook niet zoveel. De meerderheid mocht niet stemmen etc. De echte verlichting kwam later pas.quote:Op zondag 8 december 2024 14:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Alleen westerse landen zijn koloniale machten.
[..]
De Amerikaanse revolutie begon hadden de revolutionairen het doel om los van GB te wrikken en een natie te stichten waar iedereen vrij kon leven. De Taliban heeft dat niet. Die zijn puur op macht uit.
quote:Op zondag 8 december 2024 14:51 schreef egayalS het volgende:
Wanneer de kat van huis is dansen de muizen op tafel
[ x ]
[ x ]
Ah, de grondwet is gewijzigd. Goed dat te weten.quote:Op zondag 8 december 2024 14:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet meer aangezien artikel 1 niet meer geldig is in Nederland, maar dat is een andere discussie
Zeg ik toch? De Sultan zat in het Europese deel. --> Ottomaanse Rijk was koloniale macht.quote:Op zondag 8 december 2024 14:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Alleen westerse landen zijn koloniale machten.
[..]
Is dit hoe vrijheid eruitziet?quote:Angst onder christenen
Onder de christenen in Syri is de angst groot. Een Syrische in Nederland heeft de hele nacht met haar familie daar contact gehad. Vooral via app, want bellen is lastig. Ze wil niet met haar naam genoemd worden. ,,Ik maak me zorgen om mijn familie. Ik heb net nog met mijn nicht contact gehad. De kerken adviseren om voor hun eigen veiligheid binnen te blijven, nergens op te reageren en niet bij het raam te staan. Ze horen schieten en explosies. Niemand heeft geslapen. Ze durven zelfs niet naar buiten om brood te halen.’’
De vrouw vreest voor het leven van haar familie en de toekomst. Het waren diezelfde jihadistische rebellen die ruim tien jaar geleden bij de start van de burgeroorlog kerken en beelden vernielden in christelijke gebieden, waaronder bij Homs. ,,Diezelfde terroristische groep heeft nu de macht en wil nu democratie in Syri? Wat gaat er met de christelijke minderheid gebeuren? Het is een onzekere en angstige tijd voor ons.’’
Onderonsje Tussen Erdogan en Netanyahu dit natuurlijk.quote:Op zondag 8 december 2024 15:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kon er op wachten. Het zet de verhoudingen alleen maar verder op scherp.
quote:Op zondag 8 december 2024 15:17 schreef Cruzinats het volgende:
Van het AD:
[..]
Is dit hoe vrijheid eruitziet?
Christenen en minderheden vrezen voor hun leven nu de salafisten aan de macht komen.
Deze kunnen dus terug?quote:
Mwa, ik denk eerder dat het definitief overnemen van de golan hoogte de grens redelijk stabiliseert. Het is niet zo dat er een regering zit of leger is die bezwaar kan makenquote:Op zondag 8 december 2024 15:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Tuurlijk. Isral is van God los. Ze denken dat ze alles kunnen en dat ze ermee wege zullen komen.quote:Op zondag 8 december 2024 15:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niemand weet het. Syri heeft nu wel een kans.quote:Op zondag 8 december 2024 15:44 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet niet of het nu beter wordt voor de inwoners van Syri. Misschien meer stabiliteit, maar minder vrijheid? Alles heeft een prijs.
Maar nu gaat er in Syri een staat ontstaan die al die groepen respecteert volgens Rob Jetten & co, wat een wonder!quote:Op zondag 8 december 2024 14:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Al die verdraagzame Arabische staten...
Die werkelijk op alle lijstjes onderaan bungelen...
Vrouwen, homo's, andersdenkenden, niet-religieuzen, fout-religieuzen... nergens is er meer onverdraagzaamheid dan daar.
![]()
![]()
![]()
Kan je echt niet begrijpend lezen of ben je dom aan het trollen?quote:Op zondag 8 december 2024 15:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar nu gaat er in Syri een staat ontstaan die al die groepen respecteert volgens Rob Jetten & co, wat een wonder!
Na zoveel jaren van burgeroorlog was men het misschien ook gewoon zat. Liever minder vrijheid, dan continu oorlog? Zoiets?quote:Op zondag 8 december 2024 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niemand weet het. Syri heeft nu wel een kans.
Kan dit onafhankelijk geverifieerd worden, of is dit de zoveelste twitter post vol met turkse propaganda die jij post?quote:
Zeker. Waarom denk je dat Assad ze altijd heeft 'onderdrukt'? De hele 'burgeroorlog' in Syrie is niets meer dan Soenni-moslims tegen de rest. De rest is iedereen die anders denkt en hun leven is niet meer veilig.quote:Op zondag 8 december 2024 15:17 schreef Cruzinats het volgende:
Van het AD:
[..]
Is dit hoe vrijheid eruitziet?
Christenen en minderheden vrezen voor hun leven nu de salafisten aan de macht komen.
Wat? De ypg? Dat waren toch de good guys?quote:
De meeste hebben toch al een verblijfsvergunning ondertussen?quote:Op zondag 8 december 2024 16:03 schreef Cruzinats het volgende:
Benieuwd trouwens in welke bochten PvdA/GL en D66 zich gaan wringen om de Syrische gelukszoekers maar niet terug te hoeven sturen.
quote:Op zondag 8 december 2024 16:08 schreef egayalS het volgende:
İk ben jaloers op de de mensen die getuige waren van deze live space![]()
[ x ]
[ x ]
Mooiquote:Op zondag 8 december 2024 15:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Russen smeken om gered te worden.
Slimme zet van Rusland. Het is een impliciete vraag aan Turkije of ze bondgenoten zijn of niet. Als Turkije weigert gaat de gaskraan dicht.quote:Op zondag 8 december 2024 15:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Russen smeken om gered te worden.
Geloofsvrijheid wordt gerespecteerd in een Salafistische zandbak? Really?quote:
Ik zou eerder zeggen, verstandig.quote:
Zionisten laten geen moment aan hun voorbij gaan om land te pikken. Duh! Dat is hun hele raison d'etre. Daarom wordt het ook een settler colonial state genoemd. Hell, laatst had de Jerusalem times een artikel dat letterlijk zei dat Isral "lebensraum" nodig had.quote:Op zondag 8 december 2024 15:53 schreef Akathisia het volgende:
[ x ]
Klopt het dat Isral vandaag meer grondgebied onder haar controle heeft gebracht?
Sommigen zijn niet in staat om hun ideologische bril af te zetten waardoor ze niet in staat zijn om de realiteit te zien voor wat het is.quote:Op zondag 8 december 2024 15:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan je echt niet begrijpend lezen of ben je dom aan het trollen?
Een 50 jaar oude tirannieke dynastie is ten einde. De Syrirs hebben nu kans om er iets beters van te maken.quote:Op zondag 8 december 2024 16:10 schreef Jojoke het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er te vieren is? Is de nieuwe president zoveel beter dan de vorige?
Die kun je intrekken, tenzij je een Nederlands paspoort bedoelde. Dat kan niet.quote:Op zondag 8 december 2024 16:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De meeste hebben toch al een verblijfsvergunning ondertussen?
Over propaganda lullen en het enige wat jij doet is zelf propaganda postenquote:Op zondag 8 december 2024 16:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Kan dit onafhankelijk geverifieerd worden, of is dit de zoveelste twitter post vol met turkse propaganda die jij post?
Jij bent wel echt het afvoerputje he?quote:Op zondag 8 december 2024 16:16 schreef egayalS het volgende:
[..]
Zionisten laten geen moment aan hun voorbij gaan om land te pikken. Duh! Dat is hun hele raison d'etre. Daarom wordt het ook een settler colonial states. Hell, laatst had de Jerusalem times een artikel dat letterlijk zei dat Isral "lebensraum" nodig had.
[ x ]
Ja, in het algemeen klopt dat, maar kunnen we dat vandaag, in dit geval, ook constateren?quote:Op zondag 8 december 2024 16:16 schreef egayalS het volgende:
Zionisten laten geen moment aan hun voorbij gaan om land te pikken. Duh! Dat is hun hele raison d'etre. Daarom wordt het ook een settler colonial state genoemd. Hell, laatst had de Jerusalem times een artikel dat letterlijk zei dat Isral "lebensraum" nodig had.
AnTi seMiTiscHquote:Op zondag 8 december 2024 16:29 schreef summer52 het volgende:
[..]
Jij bent wel echt het afvoerputje he?
Ik reageer hier bijna nooit maar nu moet ik dit even kwijt.
Want wat een antisemitistische drek verkondig jij. Bah gewoon beschamend, echt de domheid regeert bij jou.
Dat is al een gepasseerd station, natuurlijk. Zonder erdo had dit allemaal niet kunnen gebeuren, en het kost rus onvervangbare militaire installaties.quote:Op zondag 8 december 2024 16:15 schreef ACT-F het volgende:
Het is een impliciete vraag aan Turkije of ze bondgenoten zijn of niet.
Kom maar terug als ze verder gaan dan dat. Voorlopig stellen ze alleen een hotbed veilig.quote:Op zondag 8 december 2024 16:16 schreef egayalS het volgende:
Zionisten laten geen moment aan hun voorbij gaan om land te pikken.
Het zou wat zijn als Turkije ze uit de lucht schootquote:Op zondag 8 december 2024 16:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is al een gepasseerd station, natuurlijk. Zonder erdo had dit allemaal niet kunnen gebeuren, en het kost rus onvervangbare militaire installaties.
En die IL-76 vliegtuigen die rus had gestuurd om hun mensen en rommel op te halen, zijn gewoon over turkije gevlogen. Meer zit er niet in.
Israel valt Syrie niet aan, maar creeert een bufferzone. Net zoals Turkije. Maar moslims be like, als Turkije het doet is het verstandig, als Israel het doet, bad.quote:Op zondag 8 december 2024 16:24 schreef egayalS het volgende:
Westerlingen be like, wanneer Putin aan landje pik doet bad. Wanneer Isral aan landje pik doet , verstandig.
Waarom zou hij moeten reageren? Een islamitische autocraat wordt vervangen door een islamitische terreurgroep. De wereld is er niet beter van geworden.quote:Op zondag 8 december 2024 16:34 schreef egayalS het volgende:
Waarom reageert Wilders niet op de val van Assad?![]()
Wat ik zeg; kom maar terug als ze landjepik om het landjepik doen, ipv een flank beveiligen.quote:Op zondag 8 december 2024 16:36 schreef egayalS het volgende:
[..]
Wat? Nederlanders die zionistsche diefstal steunen, financieren, vergoelijken? Het zal toch niet?
Nee hoor, daar was ook het nodige op aan te merken, racist dat je er bent.quote:Op zondag 8 december 2024 12:57 schreef egayalS het volgende:
[..]
Burgerrechten onder Assad maakte je je uiteraard een stuk minder druk over, want seculier. Je bent niet de enige Europeaan...
Bufferzone is toch ook iets waar Putin het constant over heeft?quote:Op zondag 8 december 2024 16:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Israel valt Syrie niet aan, maar creeert een bufferzone. Net zoals Turkije. Maar moslims be like, als Turkije het doet is het verstandig, als Israel het doet, bad.
Hou toch op, man. We weten allemaal wat jij bent.
Israel probeert niet heel Syri te annexeren.quote:Op zondag 8 december 2024 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Bufferzone is toch ook iets waar Putin het constant over heeft?
Nee.quote:Op zondag 8 december 2024 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Het blijft een autocratie, niet? Het mooie van een democratie is dat je als minderheid nog je mening kunt geven, zonder dat je gelijk in een werkkamp of erger belandt. Assad was een autoritaire regime, maar voor sommige minderheden was blijkbaar beter dan het alternatief. Is dit dan het alternatief, of is dit beter dan het alternatief wat ze bang voor waren. Ik weet niet helemaal wat men hier verwacht of hoopt.quote:Op zondag 8 december 2024 16:22 schreef egayalS het volgende:
[..]
Een 50 jaar oude tirannieke dynastie is ten einde. De Syrirs hebben nu kans om er iets beters van te maken.
Kan me herinneren dat toen Saddam werd afgezet een iraki genterviewde werd en zei, "toen Saddam er was konden we alleen maar onze toekomst zien met Saddams zoon die zijn vaders tirannieke regime zou doorzetten. Nu Saddam weg is hebben we voor het eerst hoop dat er iets beter kan komen".
Irak is misschien geen walhalla maar de tirannie van Saddam is er niet meer en het ziet ernaar uit dat de huidige leiders hebben geleerd van de fouten van de vorige post Saddam leiders, waardoor het beter gaat met het land.
Je hebt natuurlijk wel een grotere bufferzone nodig als de VS in de buurt zit.quote:Op zondag 8 december 2024 16:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Israel probeert niet heel Syri te annexeren.
Uiteraard, maar wanneer Putin het doet is het uiteraard niet problematisch, omdat het Putin is. Dit soort mensen hebben geen principile bezwaar tegen landje pik. Ze hebben bezwaar tegen landje pik door mensen waar ze zich niet mee associren.quote:Op zondag 8 december 2024 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, hallo, kijk eens in de spiegel.quote:Op zondag 8 december 2024 16:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wanneer Putin het doet is het uiteraard niet problematisch, omdat het Putin is. Dit soort mensen hebben geen principile bezwaar tegen landje pik. Ze hebben bezwaar tegen landje pik door mensen waar ze zich niet mee associren.
Nouja het landje pik van Putin vinden gelukkig veel mensen wel problematisch in Nederland.quote:Op zondag 8 december 2024 16:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wanneer Putin het doet is het uiteraard niet problematisch, omdat het Putin is. Dit soort mensen hebben geen principile bezwaar tegen landje pik. Ze hebben bezwaar tegen landje pik door mensen waar ze zich niet mee associren.
Ik reageer even op het woord wat ik volgens deze user verkeerd gespeld had met eenquote:Op zondag 8 december 2024 16:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dit boeit echt niemand, al helemaal niet in het Syri topic
Maar het correcte vergelijk zou hier dus zijn dat Israel al 20% van Syri opgeslokt zou hebben, en dan potsierlijk ineens over een bufferzone diep in Syri zou beginnen.quote:Op zondag 8 december 2024 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
https://tass.com/world/1767727
https://nos.nl/collectie/(...)fferzone-bij-charkiv
Hmmm
Juist, en daarom horen we jou idd niet over bufferzones die turkije aanhoud, of wil creren.quote:Op zondag 8 december 2024 16:54 schreef egayalS het volgende:
Dit soort mensen hebben geen principile bezwaar tegen landje pik. Ze hebben bezwaar tegen landje pik door mensen waar ze zich niet mee associren.
Rusland valt de Ukraine binnen, Ukraine vecht terug, Putin "We hebben een bufferzone nodig".quote:Op zondag 8 december 2024 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hmmm
Gelukkig hebben ze dat niet gedaan nu, maar praten over bufferzones en stukken land in nemen van een buurland is natuurlijk altijd foute boel.quote:Op zondag 8 december 2024 16:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het correcte vergelijk zou hier dus zijn dat Israel al 20% van Syri opgeslokt zou hebben, en dan potsierlijk ineens over een bufferzone diep in Syri zou beginnen.
Natuurlijk, maar deze handeling van israel maar ff rap op 1 berg gooien met die genocidale oorlog van putin in oekraine is ook nogalquote:Op zondag 8 december 2024 16:59 schreef Momo het volgende:
en stukken land in nemen van een buurland is natuurlijk altijd foute boel.
Ja, precies. Niet gehinderd door enige context ofzo.quote:Op zondag 8 december 2024 16:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Rusland valt de Ukraine binnen, Ukraine vecht terug, Putin "We hebben een bufferzone nodig".
Gaslighting to the max. Ik hoop dat de imperialistische haatkabouter straks ook een tweede klap krijgt nadat eerst zijn Assad holmaatjes zijn verslagen. Laat Oekraine maar lekker alles terugnemen en kan hij janken aan zijn grote tafel ergens in een kelder in Rusland.quote:Op zondag 8 december 2024 16:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Rusland valt de Ukraine binnen, Ukraine vecht terug, Putin "We hebben een bufferzone nodig".
Nee, die vergelijking creer jij zelf, hier:quote:
quote:Op zondag 8 december 2024 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hmmm
En Stalin is een heldquote:Op zondag 8 december 2024 14:36 schreef egayalS het volgende:
[..]
Traditioneel gezien bouwen "terroristen" emancipatie bewegingen en als ze succesvol zijn halen ze regimes neer en bouwen ze natiestaten.
Nelson Mandela was een "terrorist". De stichters van de Sovjet Unie waren "terroristen". De Amerikaanse revolutionairen waren "terroristen" toen ze in opstand kwamen tegen de Britse koning. De taliban waren "terroristen". De IRA leden waren "terroristen". Kijk maar naar de zionistsche terreurgroepen die later onderdeel werden van het IDF die staatsmannen hebben geleverd aan de staats Isral. Zo zien sommige westerse landen Hamas als een terreurgroep maar dat ziet de meerderheid van de wereld toch echt anders. De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder.
Waarom ga je zo uit de weg om Isral te verdedigen met alles wat ze doen?quote:Op zondag 8 december 2024 17:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die vergelijking creer jij zelf, hier:
[..]
Het omkopen van HTS om de Druzen met rust te laten vind je fout?quote:Op zondag 8 december 2024 17:10 schreef Momo het volgende:
waar Isral mee bezig is in het Midden-Oosten deugd ook voor geen meter.
Dat is ook het argument wat Rusland gebruikt lmaoquote:Op zondag 8 december 2024 16:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Israel valt Syrie niet aan, maar creeert een bufferzone.
Dus als ze iets goeds hebben gedaan mag je niet meer hebben over alle zaken die fout gaan? Kritiek op Isral does not compute schijnbaar.quote:Op zondag 8 december 2024 17:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het omkopen van HTS om de Druzen met rust te laten vind je fout?
Zie post 225.quote:Op zondag 8 december 2024 17:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is ook het argument wat Rusland gebruikt lmao
Waar zie jij mij alles wat israel doet verdedigen?quote:Op zondag 8 december 2024 17:10 schreef Momo het volgende:
Waarom ga je zo uit de weg om Isral te verdedigen met alles wat ze doen?
quote:Op zondag 8 december 2024 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kom maar terug als ze verder gaan dan dat. Voorlopig stellen ze alleen een hotbed veilig.
quote:Op zondag 8 december 2024 16:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ik zeg; kom maar terug als ze landjepik om het landjepik doen, ipv een flank beveiligen.
16 jaar later noem ik niet ‘near’quote:
Het is niet alsof het allemaal gisteren op gang kwam ofzoquote:Op zondag 8 december 2024 17:33 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
16 jaar later noem ik niet ‘near’
Je mag alles zeggen over Israel. Dat maakt het nog geen anti-semitisme. Je gehuil moet je maar voor een ander moment bewaren. Is doodvermoeiend dit.quote:Op zondag 8 december 2024 16:56 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik reageer even op het woord wat ik volgens deze user verkeerd gespeld had met eenerbij.
Dus het gaat over het woord antisemitistische drek. En volgens deze user moet het zijn antisemitisch drek.
Maar hoezo boeit eigenlijk dat niemand?
Dus deze user mag wel allerlei beledigingen over Isral in het Syri topic neerzetten maar als ik daar op reageer dan is dat niet boeiend?
Oke nou heel duidelijk he?
Maar ik heb weer genoeg haat gelezen dus...
Voor de PVV was het al veilig en was Assad best ok. Ofwel of het land daadwerkelijk veilig is, is voor hen niet zo belangrijk zolang die enge buitenlanders maar oprotten.quote:Op zondag 8 december 2024 18:15 schreef Dutch_view het volgende:
Ik neem aan dat het IND nu iedere assielzoeker uit Siri gaat terugsturen?
Naar Fabers normen is het land nu weer veilig, probleem opgelost
Over 5 jaar gaan we verherbeoordelen of Assad 'ok-er' was dan wat er overblijft van Syrie. Ik heb al een donkerbruin vermoeden....quote:
Helaas zal dat land nog veel ellende tegemoet mogen zien. Dat maakte het veilig verklaren door Wilders ook zo ridicuul…quote:Op zondag 8 december 2024 18:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Over 5 jaar gaan we verherbeoordelen of Assad 'ok-er' was dan wat er overblijft van Syrie. Ik heb al een donkerbruin vermoeden....
Niet.quote:Op zondag 8 december 2024 16:03 schreef Cruzinats het volgende:
Benieuwd trouwens in welke bochten PvdA/GL en D66 zich gaan wringen om de Syrische gelukszoekers maar niet terug te hoeven sturen.
Sterker nog, men zal deze situatie waarschijnlijk zelf aangrijpen om nog meer Syrirs hierheen te halen. Je kunt er wel de klok op gelijkzetten dat dit leuk is voor een paar dagen maar dat het daarna een zooi wordt en mensen op de vlucht gaan slaan.quote:Op zondag 8 december 2024 16:03 schreef Cruzinats het volgende:
Heeft niets met dom te maken. Een leider kiest voor om leiderschap te nemen. En daar hoort ook de dood bij mocht er een strijd gevoerd worden. Een leider die dat niet onder ogen durft te zien moet zich geen leider noemen. Kijk Saddam. Die is niet het land uit gevlucht terwijl hij dat kon. En ook Kaddafi.quote:Op zondag 8 december 2024 14:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha. je kan van Assad zeggen wat je wil, maar als die nu nog zou blijven dan was hij gewoon dom-moedig.
Tja, er werd door moslims ook baklava uitgedeeld op 7 oktober.quote:
https://www.ad.nl/buitenl(...)lie-asiel~adbbd62ad/quote:Assad in Moskou, Kremlin geeft hem en familie asiel
Syri
De gevluchte Syrische president Bashar al-Assad is in Moskou. Rusland zal hem en zijn familie asiel verlenen, dat meldt het Russische persbureau Tass op basis van een bron in het Kremlin. Assad ontvluchtte eerder de Syrische hoofdstad Damascus nadat rebellen daar waren binnengetrokken. Hij zou op een vliegtuig zijn gestapt met een deel van zijn familie, waarna er volop werd gespeculeerd waarheen Assad was gevlucht. Ook gingen geruchten dat zijn vliegtuig zou zijn neergeschoten.
Als Assad slim is komt hij voortaan niet meer in de buurt van ramen, balkons, trappenhuizen of daken.quote:Op zondag 8 december 2024 19:12 schreef rutger05 het volgende:
Assad zit dus in Moskou met zijn familie. Zij hebben daar asiel gekregen,
https://www.ad.nl/buitenl(...)lie-asiel~adbbd62ad/
Oh, het is prima veilig voor Soenni's. Alleen niet voor andersdenken. Redelijk standaard islam-verhaal.quote:Op zondag 8 december 2024 18:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Helaas zal dat land nog veel ellende tegemoet mogen zien. Dat maakte het veilig verklaren door Wilders ook zo ridicuul…
Of Chequote:Op zondag 8 december 2024 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
Die al-Jolani lijkt wel een beetje op Castro
From Shia Crescent 🌙 to Shia Croissant 🥐quote:Op zondag 8 december 2024 19:14 schreef Szura het volgende:
Draadje over de spanningen in de Iraanse Revolutionaire Garde nav de val van Assad en alle verliezen die Iran afgelopen jaar heeft moeten incasseren
[ x ]
Nee lekker afwachten en vertrouwen dat een nieuw terroristisch regime daar zich aan de gemaakte akkoorden gaat houden.quote:
Misschien zijn dat dan wel die beloofde dokters en tandartsen.quote:Op zondag 8 december 2024 18:54 schreef livelink het volgende:
Vluchtelingen die gevlucht zijn voor het regime van Assad kunnen wel weer terug nu. Lijkt me logisch. En dan komen de Assad-aanhangers er ongetwijfeld voor terug.
Hahah wat een kolder.quote:Op zondag 8 december 2024 18:54 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Heeft niets met dom te maken. Een leider kiest voor om leiderschap te nemen. En daar hoort ook de dood bij mocht er een strijd gevoerd worden. Een leider die dat niet onder ogen durft te zien moet zich geen leider noemen. Kijk Saddam. Die is niet het land uit gevlucht terwijl hij dat kon. En ook Kaddafi.
Als ik hun was zou ik nog even een maandje of wat afwachtenquote:
Of vliegtuigen of kopjes koffie.quote:Op zondag 8 december 2024 19:18 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Als Assad slim is komt hij voortaan niet meer in de buurt van ramen, balkons, trappenhuizen of daken.
mensen die denken dat nu alles peis en vree zal zijn, zijn niet goed wijs imoquote:Op zondag 8 december 2024 19:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
10% christenen las ik ergens.
Ken je er daar veel van?quote:Op zondag 8 december 2024 20:11 schreef Loverboii het volgende:
[..]
mensen die denken dat nu alles peis en vree zal zijn, zijn niet goed wijs imo
6D ultra deluxe phantoomschaken.quote:Op zondag 8 december 2024 20:05 schreef Perrin het volgende:
Russische invloed in Afrika wordt zonder Assad een stuk lastiger.
[ x ]
Jammerquote:Op zondag 8 december 2024 19:12 schreef rutger05 het volgende:
Assad zit dus in Moskou met zijn familie. Zij hebben daar asiel gekregen.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)lie-asiel~adbbd62ad/
De verwacht sponsor Erdogan uiteraardquote:Op zondag 8 december 2024 19:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens zijn de vrijheidsstrijders ondertussen al begonnen met aanvallen op de Koerden.
Dat deze droeftoeter ook maar gauw een schop van zijn bevolking mag krijgenquote:
Wanneer gaan jullie daar op vakantie?quote:Op zondag 8 december 2024 20:04 schreef Toine51 het volgende:
Allemaal feestvierende Syrirs in NL bij de NOS...
Nou, ik wacht met spanning op de vraag die ze hun gaan stellen...
Het Ottomaanse rijk kon geen koloniale macht zijn want niet-wit, niet-westers en islam.quote:Op zondag 8 december 2024 14:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zeg ik toch? De Sultan zat in het Europese deel. --> Ottomaanse Rijk was koloniale macht.
Wij waren vandaag in Utrecht en was inderdaad 1 groot feest. Sfeer was goed.quote:Op zondag 8 december 2024 20:04 schreef Toine51 het volgende:
Wat vindt u ervan?quote:Op zondag 8 december 2024 20:04 schreef Toine51 het volgende:
Dit ja...benieuwd naar de ontwikkelingen de komende periode.quote:Op zondag 8 december 2024 21:09 schreef havanagila het volgende:
Nou, eens kijken hoelang het duurt voordat de lieverdjes van HTS zich van een heel andere kant laten zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |