Je kan niet verdraagzaam zijn tegen onverdraagzaamheidquote:Op zondag 8 december 2024 14:34 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Je komt zelf nou niet bepaald inclusief en verdraagzaam over.
Assad had natuurlijk wel veel soldaten en huursoldaten aan Rusland geleend.quote:Op zondag 8 december 2024 13:31 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Zeker, maar ik denk dat ze aan de militaire kant ook weer niet verwacht hadden dat het zo eenvoudig zou zijn en het regime zo volledig in elkaar zou zakken. Daar is ook weer geen precedent voor.
Ik heb eigenlijk nog nooit een leger en regime in 1 week tijd zo zien desintegreren. De rot moet er wel echt heel diep in gezeten hebben.
https://dekanttekening.nl(...)usland-in-oekraine5/quote:Rusland heeft een lijst opgesteld van 40.000 Syriërs die in Oekraïne kunnen gaan vechten. Dat beweert het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten, een NGO die toezicht houdt op de oorlog in Syrië en over een netwerk van bronnen in Syrië beschikt.
‘Tot nu toe hebben meer dan 40.000 Syriërs zich geregistreerd om samen met Rusland in Oekraïne te vechten.’ Russische officieren in Syrië zouden tot nu toe 22.000 vrijwilligers hebben goedgekeurd. Dat is fors meer dan het aantal van 16.000 Syrische strijders dat Rusland eind vorige week zei in te zullen zetten.
Deze Syriërs zijn militairen van het reguliere Syrische leger, maar ook leden van pro-regeringsmilities die ervaring met straatoorlog en Russische training hebben gevolgd.
In Syrië verdienen soldaten tussen de 15 en 35 dollar per maand, maar van de Russen krijgen ze een salaris van 1.100 dollar. Gewonde soldaten krijgen 7.700 dollar aan schadevergoeding, families van gesneuvelde Syrische strijders ruim het dubbele.
Klopt, net als in Turkije wordt iedereen in Nederland die je niet bevalt de label "terrorist" geplakt.quote:Op zondag 8 december 2024 14:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet meer aangezien artikel 1 niet meer geldig is in Nederland, maar dat is een andere discussie
Je eigen creaties voor eeuwig martelen in een hel omdat ze niet aan je eisen voldoen is pas onverdraagzaam.quote:Op zondag 8 december 2024 14:40 schreef egayalS het volgende:
[..]
Je kan niet verdraagzaam zijn tegen onverdraagzaamheid
Klopt. HTS heeft veel geleerd van de fouten van hun voorgangers. Dit soort domme dingen zijn ze niet meer mee bezig.quote:Op zondag 8 december 2024 14:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er wordt feest gevierd met muziek. Dat is bij de echte haatbaarden al uit den boze.
Klopt. Moet wel toegeven dat ze een lekkere mokkel is.quote:Op zondag 8 december 2024 14:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zal ook wel enorme fan zijn van Lale Gul.
Het is een vrouw. Geen mokkel.quote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef egayalS het volgende:
[..]
Klopt. Moet wel toegeven dat ze een lekkere mokkel is.
quote:Op zondag 8 december 2024 14:40 schreef egayalS het volgende:
[..]
Je kan niet verdraagzaam zijn tegen onverdraagzaamheid
Lale Gul?quote:Op zondag 8 december 2024 14:44 schreef egayalS het volgende:
[..]
Klopt. Moet wel toegeven dat ze een lekkere mokkel is.
Nouja behalve de slaven dan. En verder veranderde er in de Amerikaanse revolutie eigenlijk ook niet zoveel. De meerderheid mocht niet stemmen etc. De echte verlichting kwam later pas.quote:Op zondag 8 december 2024 14:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Alleen westerse landen zijn koloniale machten.
[..]
De Amerikaanse revolutie begon hadden de revolutionairen het doel om los van GB te wrikken en een natie te stichten waar iedereen vrij kon leven. De Taliban heeft dat niet. Die zijn puur op macht uit.
quote:Op zondag 8 december 2024 14:51 schreef egayalS het volgende:
Wanneer de kat van huis is dansen de muizen op tafel
[ x ]
[ x ]
Ah, de grondwet is gewijzigd. Goed dat te weten.quote:Op zondag 8 december 2024 14:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet meer aangezien artikel 1 niet meer geldig is in Nederland, maar dat is een andere discussie
Zeg ik toch? De Sultan zat in het Europese deel. --> Ottomaanse Rijk was koloniale macht.quote:Op zondag 8 december 2024 14:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Alleen westerse landen zijn koloniale machten.
[..]
Is dit hoe vrijheid eruitziet?quote:Angst onder christenen
Onder de christenen in Syrië is de angst groot. Een Syrische in Nederland heeft de hele nacht met haar familie daar contact gehad. Vooral via app, want bellen is lastig. Ze wil niet met haar naam genoemd worden. ,,Ik maak me zorgen om mijn familie. Ik heb net nog met mijn nicht contact gehad. De kerken adviseren om voor hun eigen veiligheid binnen te blijven, nergens op te reageren en niet bij het raam te staan. Ze horen schieten en explosies. Niemand heeft geslapen. Ze durven zelfs niet naar buiten om brood te halen.’’
De vrouw vreest voor het leven van haar familie en de toekomst. Het waren diezelfde jihadistische rebellen die ruim tien jaar geleden bij de start van de burgeroorlog kerken en beelden vernielden in christelijke gebieden, waaronder bij Homs. ,,Diezelfde terroristische groep heeft nu de macht en wil nu democratie in Syrië? Wat gaat er met de christelijke minderheid gebeuren? Het is een onzekere en angstige tijd voor ons.’’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |