Ach Yanukovych woont er ook nog steeds. Zolang dat soort lui beseft dat ze nuttige poppetjes zijn en niet meer kan dat is het prima.quote:Op zondag 8 december 2024 11:57 schreef Bensel het volgende:
Overigens denk ik, dat als Assad inderdaad naar moskou is gevlucht, hij binnenkort ergens uit een raam zal vallen. Putin zal geen mislukte dictator in het land willen die hem zou kunnen ondermijnen
Gesteund door Turkije. Gezien de snelheid waarmee dit gebeurd is lijken ze een behoorlijke invloed gehad te hebben. Een briljant geopolitieke schaakspel als je het mij vraagt.quote:
Zeker, maar ik denk dat ze aan de militaire kant ook weer niet verwacht hadden dat het zo eenvoudig zou zijn en het regime zo volledig in elkaar zou zakken. Daar is ook weer geen precedent voor.quote:Op zondag 8 december 2024 13:26 schreef egayalS het volgende:
Het officiële verhaal is. HTS zou een kleinschalige operatie uitvoeren om de assadistische beschietingen in hun gebied bij Idlib dat al maanden gaande was te stoppen. De Turken wisten van deze operatie, maar hielden de boot af. Toen de operatie begon op eigen initiatief of met Turkse goedkeuren. Werd duidelijk dat assads leger ondertussen een lege huls was. Waardoor het hele kaartenhuis binnen no time inelkaar zakte. Of het inderdaad zo is gegaan of hts samen met de Turken deze operatie tot op de puntjes hebben gepland zullen we misschien nooit weten. Maar ik betwijfel dit verhaal omdat het impliceert dat hts "on the fly" per onbedoeld het regime heeft neergehaald. Terwijl alles wat ze ze doen zo gescript lijkt. İnclusief dit soort persberichten waarin ze precies zeggen wat de buitenwereld als de Syriërs willen horen. Met als voorlopige hoogtepunt van de pr push die interview bij CNN. Het lijkt allemaal tot op de puntjes gescript.
Zo gescript vind ik het allemaal niet. Ik heb sterk het idee dat iedereen verbaasd was hoe makkelijk Aleppo viel en dat daarna het hele regime in elkaar donderde.quote:Op zondag 8 december 2024 13:26 schreef egayalS het volgende:
Het officiële verhaal is. HTS zou een kleinschalige operatie uitvoeren om de assadistische beschietingen in hun gebied bij Idlib dat al maanden gaande was te stoppen. De Turken wisten van deze operatie, maar hielden de boot af. Toen de operatie begon op eigen initiatief of met Turkse goedkeuren. Werd duidelijk dat assads leger ondertussen een lege huls was. Waardoor het hele kaartenhuis binnen no time inelkaar zakte. Of het inderdaad zo is gegaan of hts samen met de Turken deze operatie tot op de puntjes hebben gepland zullen we misschien nooit weten. Maar ik betwijfel dit verhaal omdat het impliceert dat hts "on the fly" onbedoeld het regime heeft neergehaald. Terwijl alles wat ze ze doen zo gescript lijkt. İnclusief dit soort persberichten waarin ze precies zeggen wat de buitenwereld als de Syriërs willen horen. Met als voorlopige hoogtepunt van de pr push die interview bij CNN. Het lijkt allemaal tot op de puntjes gescript.
[ x ]
https://threadreaderapp.com/thread/1865621066514842087.html
Of er was een grand bargain zoals deze rus beweert. Dat is ook wat ik eerder benoemde omdat het allemaal zo makkelijk ging, maar ook omdat de reacties van de Russen en Iraniërs heel mild waren. Hun proxy werd in de pan gehakt en ze schreeuwden heen moord en brand. Het grootste verwijt wat ik van de Iraniërs over de Turken heb gehoord is dat ze verraden zijn door de Turken omdat ze hen hadden beloofd dat er geen offensief zou komen.quote:Op zondag 8 december 2024 13:31 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Zeker, maar ik denk dat ze aan de militaire kant ook weer niet verwacht hadden dat het zo eenvoudig zou zijn en het regime zo volledig in elkaar zou zakken. Daar is ook weer geen precedent voor.
Ik heb eigenlijk nog nooit een leger en regime in 1 week tijd zo zien desintegreren. De rot moet er wel echt heel diep in gezeten hebben.
met deze hoeveelheid assets kunnen ze een weekje langer in oekraine vechtenquote:Op zondag 8 december 2024 12:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Als dit waar is dan is Rusland dus compleet weg uit Syrië
Hij wil geen gezichtsverlies lijdenquote:Op zondag 8 december 2024 12:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
"ordered a peaceful transition of power"
Alsof hij nog iets te zeggen heeft lol
Denk dat ze zich verrekend hadden op de loyaliteit van hun troepen. Deze waren alleen in dienst vanwege het geld en min of meer de dwang. Zodra ze konden vluchten deden ze het.quote:Op zondag 8 december 2024 13:41 schreef Breekfast het volgende:
De vraag is ook wel waarom Assad's leger de afgelopen maanden zo zat uit te dagen met die beschietingen in Idlib als ze zo zwak stonden. Dat kan alleen als de legerleiding en Assad een volledig verkeerd beeld hadden van de staat van het eigen leger.
Feit is dat voor Assad/Iran/Rusland, de HTS en Turkse aanwezigheid in Syrië een doorn in het oog was. Dat soort terrorisering was onderdeel van het druk blijven oefenen op HTS en de Turken , zodat hun aanwezigheid duur zou zijn. Dat was een onderdeel van de lange termijn strategie. Maar inderdaad ze deden het omdat ze dachten dat geen kwaad kon. Een verkeerde inschatting van het schaakbord.quote:Op zondag 8 december 2024 13:41 schreef Breekfast het volgende:
De vraag is ook wel waarom Assad's leger de afgelopen maanden zo zat uit te dagen met die beschietingen in Idlib als ze zo zwak stonden. Dat kan alleen als de legerleiding en Assad een volledig verkeerd beeld hadden van de staat van het eigen leger.
Helaas gewoon een extra rat in Moskou. En idd overlopers in overvloed.quote:Op zondag 8 december 2024 13:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk dat ze zich verrekend hadden op de loyaliteit van hun troepen. Deze waren alleen in dienst vanwege het geld en min of meer de dwang. Zodra ze konden vluchten deden ze het.
Hopelijk is zijn vliegtuig niet gestort en komt hij voor het gerecht voor zijn misdaden.
Zowel Israël als Turkije gaat een groon stuk annexeren en voor de rest mogen de haatbaarden het uitvechten in hun stukje woestijn.quote:Op zondag 8 december 2024 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
Denkt hij nu echt dat Syrië een multicultureel democratisch paradijs gaat worden waar de LHBTQ+ community hoog in het vaandel staat?
Waar zie je hem dat zeggen?quote:Op zondag 8 december 2024 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
Denkt hij nu echt dat Syrië een multicultureel democratisch paradijs gaat worden waar de LHBTQ+ community hoog in het vaandel staat?
Dat staat toch helemaal nergens?quote:Op zondag 8 december 2024 13:47 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
Zou wel mooi zijn, dan kunnen alle vluchtelingen terug.quote:Op zondag 8 december 2024 13:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waar zie je hem dat zeggen?
Hij hoopt dat het een democratisch land wordt met een veilige plek voor alle groeperingen. Nou wat een raar statement inderdaad zeg!
Wat?quote:Op zondag 8 december 2024 13:52 schreef Cruzinats het volgende:
De echte verliezers hier zijn de democratie en vrijheid die de progressieve syriërs kenden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |