abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215721657
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:
Bekijk deze YouTube-video

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
pi_215723634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 15:09 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Die langeafstandsraketten gaan in ieder geval geen reet verschil maken in dit conflict.
Het enige wat ze nu bereikt hebben is dat Oekraine nu compleet platgebombardeerd gaat worden, vooral de energievoorzieningen. Oekraine gaat een koude winter tegemoet.
quote:
Russia hits Ukrainian energy facilities, Kyiv sees 'despicable escalation'

KYIV, Nov 28 (Reuters) - Russia unleashed on Thursday its second big attack on Ukraine's energy infrastructure this month, triggering deep power cuts across the country.
President Vladimir Putin said Moscow had struck in response to Ukraine's strikes on Russian territory with U.S. medium-range ATACMS missiles. He said Russia's future targets could include "decision-making centres" in Kyiv.
twitter
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_215724500
quote:
Bedankt VS...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_215725655
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bedankt VS...
Europese landen en de EU speelde bij het uitlokken van de oorlogshandelingen in Oekraïne ook een dubieuze rol. Heeft veel te maken met de relatie met de VS, conflicten in het Midden Oosten, klimaatcrisis, en het van het gas af willen/moeten. En nee, de verkiezing van Trump in 2016 heeft niet geholpen het militaire conflict in 2022 niet te laten ontstaan.
pi_215731602
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bedankt VS...
Handig om zoveel bots te hebben. Rusland gooit bommen en toch krijgt VS de schuld :+
Conscience do cost.
pi_215744843
quote:
8s.gif Op zondag 1 december 2024 09:53 schreef ems. het volgende:

[..]
Handig om zoveel bots te hebben. Rusland gooit bommen en toch krijgt VS de schuld :+
sja een zinloze nutteloze escalatie, die niets wezenlijks bijdraagt aan het conflict, maar enkel de spanningen maar opdrijft en het risico op nog grotere confrontatie vergroot (wat velen ntl wensen want overtuigd zijnde dat Rusland door ons wél zou overwonnen kunnen worden ... lol)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 12:26:45 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215746248
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215746542
Kan iemand aan deze domme jongen uitleggen hoe met vergelijkbare wapens terugschieten als degene die je land binnenvalt en al sinds de start vergelijkbare afstandswapens gebruikt een escalatie is?
pi_215746618
Pardon ik heb een fout in de bovenstaande post gemaakt. De Iskander waarmee Rusland al vanaf de start woonwijken mee kapot schiet gaat zelfs 200km verder dan de ESCALERENDE!!! ATACMS.
pi_215746970
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand aan deze domme jongen uitleggen hoe met vergelijkbare wapens terugschieten als degene die je land binnenvalt en al sinds de start vergelijkbare afstandswapens gebruikt een escalatie is?
Ja hoor dat kan ik wel.
De wapens zijn niet het probleem maar het feit dat ze door Amerika geleverd worden en dat Amerika ook intel levert aan Oekraine maakt ze betrokken bij het conflict.
Amerikaanse doelen zouden daardoor een legitiem militair doelwit kunnen worden.
pi_215747065
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
De wapens zijn niet het probleem maar het feit dat ze door Amerika geleverd worden en dat Amerika ook intel levert aan Oekraine maakt ze betrokken bij het conflict.
Maar wapenleveringen gebeuren ook al jaren ondertussen en Rusland is ook afhankelijk van het buitenland. Ik snap dus niet wat er nu escalerend aan is.
Rusland is ook al voor de escalatie van de oorlog bezig met aanslagen en dodelijke sabotage op NAVO grondgebied. Rusland heeft dus geen legitimiteit nodig om ons aan te vallen en is zelf door haar handelen een legitiem doelwit geworden. Dus wederom: ik snap niet waarom dit escalerend zou zijn. Rusland heeft de escalatie zelf al jaren geleden gedaan.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 14:00:00 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215747204
quote:

[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
Kan makkelijker

Eerst schoten ze niet zo ver Rusland in, nu wel, dat maakt het een escalatie van Oekraïense kant

Punt, wat de Russen doen maakt niet uit, wie de wapens leverde maakt ook niet uit

quote:
Heel die oorlog is niet legitiem
pi_215747328
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar wapenleveringen gebeuren ook al jaren ondertussen en Rusland is ook afhankelijk van het buitenland. Ik snap dus niet wat er nu escalerend aan is.
Rusland is ook al voor de escalatie van de oorlog bezig met aanslagen en dodelijke sabotage op NAVO grondgebied. Rusland heeft dus geen legitimiteit nodig om ons aan te vallen en is zelf door haar handelen een legitiem doelwit geworden. Dus wederom: ik snap niet waarom dit escalerend zou zijn. Rusland heeft de escalatie zelf al jaren geleden gedaan.
Omdat Rusland en de USA elkaar alleen maar aanvallen via proxy en nooit direct tegen elkaar.
Dat willen ze beide ook niet.
pi_215747345
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kan makkelijker

Eerst schoten ze niet zo ver Rusland in, nu wel, dat maakt het een escalatie van Oekraïense kant

Punt, wat de Russen doen maakt niet uit, wie de wapens leverde maakt ook niet uit
[..]
Heel die oorlog is niet legitiem
De door Oekraine geproduceerde drones gaan nog veel verder maar dan hoor je bijzonder weinig over escalatie.
pi_215747392
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik zie deze definitie van escaleren echt alleen bij Oekraïne gebruikt worden.
pi_215747402
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat Rusland en de USA elkaar alleen maar aanvallen via proxy en nooit direct tegen elkaar.
Dat willen ze beide ook niet.
Dat is een argument tegen het idee dat ATACMS escaleren.
pi_215747422
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat is een argument tegen het idee dat ATACMS escaleren.
Waarom?
pi_215747695
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom?
Escaleren is een situatie erger maken. Als elkaar aanvallen met proxies al de status quo was, dan is dit niet nieuw.
pi_215747727
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Escaleren is een situatie erger maken. Als elkaar aanvallen met proxies al de status quo was, dan is dit niet nieuw.
Het is ook niet nieuw maar nu vinden er aanvallen plaats op Russisch grondgebied met Amerikaanse wapen en intel.
pi_215747767
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oekraïne kan die raketten alleen inzetten met technische hulp en satellietgegevens van de NAVO/VS, de bediening van die systemen wordt in feite dus gedaan door de NAVO. Rusland beschouwt dat als een directe aanval van de NAVO op Rusland, dat maakt het wezenlijk anders dan alleen wapens leveren.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_215747792
De atacms dragen amper iets bij tot het conflict. Ze zijn al lang geanalyseerd door de russen en zullen dus maar minimaal resultaat opleveren. Vooral de oekrainers zullen het tegeneffect voelen, maar dat zal het westen worst wezen.
Dus het escaleert enkel maar op papier de spanningen tussen de verschillende partijen omdat ze geleverd en gelanceerd worden door VS, maar als je breincapaciteit vergelijkbaar is met die van demente Joe is het logisch dat je het niet begrijpt.

Maar er wordt jacht gemaakt op de launchers en crew, met succes blijkbaar.
De boomerang komt zoals steeds hard terug.
pi_215747842
quote:

[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
Dan is het toch apart dat ik hier nooit ophef zie over intel en tech van de Chinezen aan de Russen. Of over munitie, artilleriegranaten en soldaten van Noord-Korea aan de Russen. Of over drones en lange afstands raketten van Iran aan de Russen. Of over.............................
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215747939
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
De atacms dragen amper iets bij tot het conflict. Ze zijn al lang geanalyseerd door de russen en zullen dus maar minimaal resultaat opleveren. Vooral de oekrainers zullen het tegeneffect voelen, maar dat zal het westen worst wezen.
Dus het escaleert enkel maar op papier de spanningen tussen de verschillende partijen omdat ze geleverd en gelanceerd worden door VS, maar als je breincapaciteit vergelijkbaar is met die van demente Joe is het logisch dat je het niet begrijpt.

Welk tegeneffect? Dit jaar schiet Rusland op de energievoorziening met alles wat ze hebben en geen noek op zit en vorig jaar schoten ze met alles wat ze hadden op de energievoorziening.
pi_215748020
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het is ook niet nieuw maar nu vinden er aanvallen plaats op Russisch grondgebied met Amerikaanse wapen en intel.
Moeten Russen wellicht niet met nog langere afstandswapens aanvallen plegen op Oekraïens grondgebied. Dat was de escalatie, terugslaan met gelijke wapens kan dat nooit wezen.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:11 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Oekraïne kan die raketten alleen inzetten met technische hulp en satellietgegevens van de NAVO/VS, de bediening van die systemen wordt in feite dus gedaan door de NAVO. Rusland beschouwt dat als een directe aanval van de NAVO op Rusland, dat maakt het wezenlijk anders dan alleen wapens leveren.
Wat een onzin. Ik vraag hier wat nou de escalatie is, niet wat Rusland ervan vindt. Rusland is in oorlog en landen in oorlog liegen nog wel eens. Poetin is al jaren in fantasieland. En dan je punt over feitelijke bediening. Ook als ik google maps aanzet ben ik mijn auto aan het bedienen. Niet mijn rijinstructeur van 10 jaar geleden en ook niet Google.
pi_215748103
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk tegeneffect? Dit jaar schiet Rusland op de energievoorziening met alles wat ze hebben en geen noek op zit en vorig jaar schoten ze met alles wat ze hadden op de energievoorziening.
Boehoehoe ... Rusland slaagt in wat oekraine niet lukt.
Die schieten ook al lang op de ZNPP.
En de Kursk operatie met als doel de NPP innemen was ook een regelrechte mislukking.
pi_215748178
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Boehoehoe ... Rusland slaagt in wat oekraine niet lukt.
Die schieten ook al lang op de ZNPP.
En de Kursk operatie met als doel de NPP innemen was ook een regelrechte mislukking.
Kinderachtige manier van zeggen dat je ongelijk had.
pi_215748191
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:55 schreef Glazenmaker het volgende:

Wotever Joe
pi_215748211
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wotever Joe
Wederom een groot gebrek aan "tegeneffect" beschrijven.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 15:59:49 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748244
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie deze definitie van escaleren echt alleen bij Oekraïne gebruikt worden.
oh dan volg je het niet zo goed
quote:
On March 12, 2023, Russia launched a massive barrage of hypersonic missiles against Ukraine, marking a significant escalation in the conflict.
https://www.linkedin.com/(...)-ranjan-bhattacharya

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 14:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De door Oekraine geproduceerde drones gaan nog veel verder maar dan hoor je bijzonder weinig over escalatie.
dat is dan ook al een tijdje bezig, dan is het geen escalatie meer he

was het wel, toen hoorde je daar logischerwijs meer over
quote:
In June 2023, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy signaled the coming escalation in drone attacks when he declared that the war was “gradually returning” to Russia.
https://www.atlanticcounc(...)sion-home-to-russia/
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:01:25 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748259
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:13 schreef UncleScorp het volgende:

er werd al vanaf dag 1 jacht gemaakt op die launchers en crew, volgens mij waren er al 11 vernietigd voor de eerste uit het vliegtuig kwam rollen
pi_215748270
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 15:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
oh dan volg je het niet zo goed
[..]
Schieten met lange afstandswapens gebeurd dus al een tijdje op grote schaal. Dan kan het geen escalatie meer zijn als Oekraïne het ook gaat doen. Het feit dat we roepen van wel is de rare definitie die ik zie.
pi_215748304
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik vraag hier wat nou de escalatie is,
Dat beschrijf ik toch, als Nederlandse piloten de F16's in Oekraine gaan bemannen vind ik dat ook een vorm van escalatie, net als dat er Noord-Koreanen meevechten met de Russen. Dat jij je dat onzin vindt is niet zo relevant. Het is wel verbazingwekkend te zien dat verplaatsen in de tegenstander niet voor iedereen is weggelegd.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:10:09 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748316
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Schieten met lange afstandswapens gebeurd dus al een tijdje op grote schaal. Dan kan het geen escalatie meer zijn als Oekraïne het ook gaat doen. Het feit dat we roepen van wel is de rare definitie die ik zie.
het is geen rare definitie

ze deden het niet, doen het nu wel, ze voeren de druk op, ze escaleren de boel

van dale zegt

quote:
es·ca·le·ren (escaleerde, heeft, is geëscaleerd)
1
zich geleidelijk uitbreiden: de ruzie escaleerde tot een oorlog
https://www.vandale.nl/gr(...)/betekenis/escaleren

Oekraine kan nu met raketten doelen in Rusland gaan beschieten

eerst kon alleen Rusland doelen in Oekraine beschieten met raketten, nu kunnen beiden partijen doelen in elkaars land met raketten beschieten, de oorlog is wat uitgebreid, het is geescaleerd

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 02-12-2024 16:15:20 ]
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:10:39 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748319
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:08 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Dat beschrijf ik toch, als Nederlandse piloten de F16's in Oekraine gaan bemannen vind ik dat ook een vorm van escalatie, net als dat er Noord-Koreanen meevechten met de Russen. Dat jij je dat onzin vindt is niet zo relevant. Het is wel verbazingwekkend te zien dat verplaatsen in de tegenstander niet voor iedereen is weggelegd.
vliegers
pi_215748362
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:08 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik kan dat prima. Als Rusland zijnde zou ik ook roepen dat het escalatie was, omdat ik weet dat sommige mensen daar gevoelig voor zijn. Dat maakt een bepaalde handeling nog niet escalerend. Een land in oorlog is niet bezig met de waarheid in de openbare communicatie, tenzij het ze toevallig uitkomt.

De feitelijke situatie is dat Rusland al vanaf de start van de oorlog met zwaardere en langere afstand raketsystemen dan ATACMS in Oekraïne aan het schieten is. Wat is dan de escalatie dat Oekraïne met iets vergelijkbaars terugschiet?

Dat de permanent zielige en toch zogenaamd oppermachtig sterke Russen gaan janken hadden ze geen ATACMS voor nodig.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:17:48 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748363
denk dat de spraakverwarring hier zit in het idee dat escalatie per se iets slechts is en dat de partij die je wel of niet steunt dus wel of niet moet escaleren

is het niet, ligt aan de situatie

D-day was ook een behoorlijke escalatie in de tweede wereldoorlog maar ik geloof niet dat er heel veel mensen zijn die dat een heel slecht idee vinden of vonden

naast de moffen
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:19:32 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748378
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan dat prima. Als Rusland zijnde zou ik ook roepen dat het escalatie was, omdat ik weet dat sommige mensen daar gevoelig voor zijn. Dat maakt een bepaalde handeling nog niet escalerend. Een land in oorlog is niet bezig met de waarheid in de openbare communicatie, tenzij het ze toevallig uitkomt.

De feitelijke situatie is dat Rusland al vanaf de start van de oorlog met zwaardere en langere afstand raketsystemen dan ATACMS in Oekraïne aan het schieten is. Wat is dan de escalatie dat Oekraïne met iets vergelijkbaars terugschiet?

Dat de permanent zielige en toch zogenaamd oppermachtig sterke Russen gaan janken hadden ze geen ATACMS voor nodig.
feitelijke situatie is dat Oekraine eerst geen ATACMS'en Rusland inschoot en nu wel

de boel is geescaleerd, ietsje
pi_215748423
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 16:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
het is geen rare definitie

ze deden het niet, doen het nu wel, ze voeren de druk op, ze escaleren de boel

van dale zegt
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)/betekenis/escaleren

Oekraine kan nu met raketten doelen in Rusland gaan beschieten

eerst kon alleen Rusland doelen in Oekraine beschieten met raketten, nu kunnen beiden partijen doelen in elkaars land met raketten beschieten, de oorlog is wat uitgebreid, het is geescaleerd
Ja dit is nu al de 3e keer dat je het zegt, maar dat is gewoon fout. In deze oorlog werden die wapens al gebruikt, dus is het geen escalatie meer als de ander het ook doet. Het geleidelijk erger worden is al gebeurd. Bij een straatgevecht spreken we toch ook niet van een escalatie als het slachtoffer na een minuut gekopschopt te zijn een keertje terugschopt?
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 16:17 schreef sp3c het volgende:
denk dat de spraakverwarring hier zit in het idee dat escalatie per se iets slechts is en dat de partij die je wel of niet steunt dus wel of niet moet escaleren

is het niet, ligt aan de situatie

D-day was ook een behoorlijke escalatie in de tweede wereldoorlog maar ik geloof niet dat er heel veel mensen zijn die dat een heel slecht idee vinden of vonden

naast de moffen
Nee totaal niet. Als Oekraïne morgen mosterdgas in gaat zetten escaleert Rusland niet als ze het terugschieten. De enige escalatie die Rusland dan nog met mosterdgas kan doen is in de doelwitkeuze en de schaal van de aanvallen.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:26:54 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748457
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja dit is nu al de 3e keer dat je het zegt, maar dat is gewoon fout. In deze oorlog werden die wapens al gebruikt, dus is het geen escalatie meer als de ander het ook doet. Het geleidelijk erger worden is al gebeurd. Bij een straatgevecht spreken we toch ook niet van een escalatie als het slachtoffer na een minuut gekopschopt te zijn een keertje terugschopt?
het is geen straatgevecht, het is oorlog

en als je de oorlog uitbreid dan noem je dat escaleren, daar is an sich niets mis mee
quote:
[..]
Nee totaal niet. Als Oekraïne morgen mosterdgas in gaat zetten escaleert Rusland niet als ze het terugschieten. De enige escalatie die Rusland dan nog met mosterdgas kan doen is in de doelwitkeuze en de schaal van de aanvallen.
als Oekraine morgen mosterdgas inzet escaleert Oekraine

als Rusland morgen mosterdgas inzet escaleert Rusland verder

als alle Oekrainse vrouwen de volgende dag naakt op straat tegen de maan gaan staan huilen escaleren ze weer

eerst deden ze het niet, nu deden ze het wel, dat is de definitie van escaleren
pi_215748467
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:55 schreef Glazenmaker het volgende:
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:29:05 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748486
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

dit is niet heel sterk
pi_215748548
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Dus als ik je goed begrijp is het "tegeneffect" wat je net beschreef een slachtofferrol innemen door de Russen. Dat zullen de Oekraïners erg vinden hoor. Wat een leed.

Er waren 3 pogingen voor nodig maar eindelijk komen we erachter wat je nou bedoeld met "tegeneffect".
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:35:18 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748568
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus als ik je goed begrijp is het "tegeneffect" wat je net beschreef een slachtofferrol innemen door de Russen. Dat zullen de Oekraïners erg vinden hoor. Wat een leed.

Er waren 3 pogingen voor nodig maar eindelijk komen we erachter wat je nou bedoeld met "tegeneffect".
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit is niet heel sterk
pi_215748675
quote:

[..]
Ik kan dat prima. Als Rusland zijnde zou ik ook roepen dat het escalatie was,
Rusland ziet dit dus eigenlijk niet als escalatie ziet maar roept het alleen maar, bedoel je dat?

quote:
De langeafstandsraketten van Rusland worden door de Russen bediend en afgeschoten.
De langeafstandsraketten van Oekraine worden door de NAVO/VS bediend en afgeschoten.

Is het zo moeilijk te begrijpen, mijn god zeg...
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 16:47:36 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748703
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:44 schreef CryptoPunk het volgende:
De langeafstandsraketten van Oekraine worden door de NAVO/VS bediend en afgeschoten.

denk je

is bovendien niet relevant
pi_215748818
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:44 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Rusland ziet dit dus eigenlijk niet als escalatie ziet maar roept het alleen maar, bedoel je dat?
[..]
De langeafstandsraketten van Rusland worden door de Russen bediend en afgeschoten.

Is het zo moeilijk te begrijpen, mijn god zeg...
De atacms gaan gewoon niets wezenlijks veranderen aan het verloop van het conflict, dus zinloze move van het westen alweer.
De escalatie zit em idd overduidelijk in de "bediening" door het westen.
pi_215748833
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 16:47 schreef sp3c het volgende:

is bovendien niet relevant
Voor jou niet, voor Rusland wel
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:03:26 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748849
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 17:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Voor jou niet, voor Rusland wel
voor het oorlogsrecht niet

als we het over legitimiteit gaan hebben dan werkt dat alle kanten op, mijn mening maakt niet uit
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:03:50 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748854
en stop alstjeblieft met alles op de man te doen

snap dat het jouw dingetje is maar ik heb er nog steeds geen zin an
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:05:24 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748870
of anders gezegd

voor jou wel, voor mij niet

voor mij en het oorlogsrecht zoals ik het ken is het niet relevant
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:05:49 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748874
omdat jij proPutin bent
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:06:00 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748875
irritant toch?
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:08:11 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215748890
trouwens je gaat op negeer, als je nu nog steeds dit soort onzin loopt te roepen dan wil je gewoon geen gesprekje

dan niet, doei, geen zin in :W
pi_215749130
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 17:03 schreef sp3c het volgende:
en stop alstjeblieft met alles op de man te doen

snap dat het jouw dingetje is maar ik heb er nog steeds geen zin an
Zucht
Leuke monoloog verder wel
pi_215749260

Deze hele oorlog is een oorlog veroorzaakt door nazi-enablers. Geïnitieerd door de Obama's/McCain/Nuland/Biden.

Om een Proxyland in Europa te krijgen voor hen 4ever war en Putin in slecht daglicht te zetten. De uniparty, neocons hebben het al sinds de koude oorlog gemunt op RUSSIA.

Ze proberen nu hetzelfde in Georgie trouwens. Wedden dat daar ook de "Russische" politie gaat schieten op de de mensen die het nu niet kunnen hebben dat een pro-Russische partij heeft gewonnen? en zodoende de verkiezingen overthrowed worden?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:47:17 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749293
de oorlog is veroorzaakt door Zelensky en vrinden die de Krim terug wilden

ik wil best in het midden houden of ze daar gelijk in hadden maar dat was de verkiezingsboodschap, dat is de road to war
pi_215749306
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 17:47 schreef sp3c het volgende:
de oorlog is vooroorzaakt door Zelensky en vrinden die de Krim terug wilden

ik wil best in het midden houden of ze daar gelijk in hadden maar dat was de verkiezingsboodschap, dat is de road to war
Zelensky is een acteur en scapegoat, een irrelevante manlet. CIA puppet.

Dit filmpje is 10 jaar oud, en verteld nu de waarheid over hoe deze "oorlog" is ontstaan.
Beetje AZOV laten schieten op demonstranten die PRO-EU zijn, in opdracht van Nuland/Obama/Biden ect.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:50:10 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749318
quote:
[
Zelensky is een acteur en scapegoat, een irrelevante manlet.
weet ik niet, denk het niet

hoe dan ook wilden oekrainers dat land terug, daardoor zijn de Russen binnengevallen
pi_215749335
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
weet ik niet, denk het niet

hoe dan ook wilden oekrainers dat land terug, daardoor zijn de Russen binnengevallen
Wat jij vergeet is dat hele oosten van Oekraine pro-russen zijn en pro-russisch stemde. Zie je de gelijkenissen met Georgie nu?

EU/USA was het niet eens en hebben een coup gepleegd, de maidan coup. Met hulp van Azov nazi's onder leiding van Obama en Biden, Nuland, McCain.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:52:52 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749355
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2024 17:51 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat jij vergeet is dat hele oosten van Oekraine pro-russen zijn en pro-russisch stemde. Zie je de gelijkenissen met Georgie nu?

[ afbeelding ]

EU/USA was het niet eens en hebben een coup gepleegd, de maidan coup.
nee vergeet ik niet, je moet proberen te reageren op wat ik zeg, niet op wat je denkt dat ik zeg
pi_215749368
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 17:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee vergeet ik niet, je moet proberen te reageren op wat ik zeg, niet op wat je denkt dat ik zeg
Je denkt dat je slim bent omdat je een modje bent, maar het enige hoe je overkomt is een ongeïnformeerde boze neocon. Historie for dummies moet je eens kopen.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:56:35 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749394
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2024 17:54 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je denkt dat je slim bent omdat je een modje bent, maar het enige hoe je overkomt is een ongeïnformeerde boze neocon.
nee ik denk dat ik weet waarover ik het heb omdat ik dit verhaal al meerdere decennia volg

mijn standpunt is altijd geweest dat de oplossing is dat de krim, donbas en die andere naar Rusland gaan en de rest naar NATO, dat is vandaag de dag eerder meer dan minder dan meer waarschijnlijk

kun je gewoon terugzoeken met de zoekfuntie hier, werkt prima tegenwoordig
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 17:57:10 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749403
maar als je zo gaat doen ga je ook op negeer net als die andere flapdrol
pi_215749456
Er is trouwens geen enkele Rus Oekraine binnengevallen, dat je dat überhaupt geloofd is al lachwekkend. Wellicht heeft Putin wat huurlingetjes van Wagner naar de Krim gestuurd.

Maar als Rusland Oekraine zou binnenvallen, waren ze binnen de eerste week al van de map afgeveegd.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:01:35 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749463
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2024 18:00 schreef epicbeardman het volgende:
Er is trouwens geen enkele Rus Oekraine binnengevallen, dat je dat überhaupt geloofd is al lachwekkend. Wellicht heeft Putin wat huurlingetjes van Wagner naar de Krim gestuurd.

Maar als Rusland Oekraine zou binnenvallen, waren ze binnen de eerste week al van de map afgeveegd.
Rusland zegt van wel dus dat is wat moeilijk
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:03:18 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749483
maar als jij het beter weet dan het Russische ministerie van defensie zelf dan zul jij het wel beter weten, dan kan hier een slotje op?
pi_215749488
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 17:57 schreef sp3c het volgende:
maar als je zo gaat doen ga je ook op negeer net als die andere flapdrol
Je voelt je echt de internet politie of niet? Is dit het enige subfora waar Danny je toeliet om te trollen en af te geven op users? Waarom die urgentie om de betweter uit te hangen hier? ben je van de deB00nk politie?

En dan nog trots zijn ook, of krijg ik nu een ban nu ik dit zeg? Ziet er allemaal lichtelijk geagiteerd uit jouw posts namelijk.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:03:46 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749490
doe alstjeblieft beter je best jongons _O-
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:04:38 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749500
quote:
11s.gif Op maandag 2 december 2024 18:03 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je voelt je echt de internet politie of niet? Is dit het enige subfora waar Danny je toeliet om te trollen en af te geven op users? Waarom die urgentie om de betweter uit te hangen hier? ben je van de deB00nk politie?

En dan nog trots zijn ook, of krijg ik nu een ban nu ik dit zeg?
je zegt niets wat tegen de regels is dus ik denk van niet
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:05:02 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749506
wel complete nonsense
pi_215749510
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je hebt je doel bereikt, een subforum slopen als mod. Gefeliciteerd.

ps, snel 100 opmerkingen maken zodat niemand je falen kan lezen.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:06:11 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749517
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2024 18:05 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Je hebt je doel bereikt, een subforum slopen als mod. Gefeliciteerd.

ps, snel 100 opmerkingen maken zodat niemand je falen kan lezen.
ok?
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:08:07 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749541
als je denkt dat het subforum gesloopt is omdat je tegengeluid krijgt dan zit je in BNW zeker niet op je plek hoor
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:08:35 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749545
heel fok! niet misschien maar wmb ben je welkom
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:09:07 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749551
ONZ is ook gezellie
pi_215749580
Gast, waar ben je mee bezig? gaat het wel goed met je?
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:12:44 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749587
zeg maar waar ik mis schiet
pi_215749590
quote:
net als die andere flapdrol
:N
pi_215749612
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:12 schreef sp3c het volgende:
zeg maar waar ik mis schiet
Aan de manier hoe je post is er duidelijk iets niet helemaal in orde of is er iets in je privéleven aan de hand waardoor je zo geagiteerd reageert, al helemaal voor een mod. Laat je eens niet zo kennen. Ik snap dat het moeilijke tijden zijn na 6 november.

Als er iets is waar je over wil praten mag je altijd in prive komen.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:15:36 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749618
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2024 18:14 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Aan de manier hoe je post is er duidelijk iets niet helemaal in orde of is er iets in je privéleven aan de hand waardoor je zo geagiteerd reageert, al helemaal voor een mod. Laat je eens niet zo kennen. Ik snap dat het moeilijke tijden zijn na 6 november.

Als er iets is waar je over wil praten mag je altijd in prive komen.
welke post is heel erg raar?
pi_215749643
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
welke post is heel erg raar?
Al je laatste 10-15 posts in dit topic iig, nam ff een kijkje hier en heb nog nooit zo'n extreme meltdown gezien.

Verwijder ze maar snel zou ik zeggen, om jezelf nog beetje te redden.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:18:18 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749659
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2024 18:17 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Al je laatste 10-15 posts in dit topic iig, nam ff een kijkje hier en heb nog nooit zo'n extreme meltdown gezien.

Verwijder ze maar snel zou ik zeggen, om jezelf nog beetje te redden.
ik laat ze gewoon staan

welke van mijn laatste 10-15 posts is heel erg extreme meltdown?
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:20:52 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749682
en ik kan best meltdownen hoor, meestal gaat dat in @straatcommander. zijn dm ofop zijn whatsap

maar hier valt het best mee volgens mij
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:21:05 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749685
@straatcommander.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:21:38 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749692
@Straatcommando.

fuck you
pi_215749709
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik laat ze gewoon staan

welke van mijn laatste 10-15 posts is heel erg extreme meltdown?
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:03 schreef sp3c het volgende:
maar als jij het beter weet dan het Russische ministerie van defensie zelf dan zul jij het wel beter weten, dan kan hier een slotje op?
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:03 schreef sp3c het volgende:
doe alstjeblieft beter je best jongons _O-
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:05 schreef sp3c het volgende:
wel complete nonsense
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:08 schreef sp3c het volgende:
als je denkt dat het subforum gesloopt is omdat je tegengeluid krijgt dan zit je in BNW zeker niet op je plek hoor
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:08 schreef sp3c het volgende:
heel fok! niet misschien maar wmb ben je welkom
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:09 schreef sp3c het volgende:
ONZ is ook gezellie

Allemaal, je eigen posts wegspammen veranderd er niets aan Sp3ccie. Je maakt 5-10 posts achter elkaar zonder enige relevantie aan de discussie.

Had nog niet eens pagina 1 en 2 gekeken, maar je bent zo mod-onwaardig. Heb ook maar een topic in FB gemaakt over dit kinderachtige gedoe. Als je het mentaal niet kan verwerken dat mensen een andere mening hebben moet je maar naar BlueSky gaan. Daar heb je wellicht wel de echochamber die je zo graag ziet.

Ze zoeken wellicht nog mods want ze gaan er 100 aannemen.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:23:44 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749728
ja spammen kan ik wel maar het is geen meltdown en ik heb geen ongelijk
pi_215749733
Ik ben hier iig weg, wat een complete afgang zeg.
Je hebt je doel bereikt, een dood topic.

Gefeliciteerd!
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:24:48 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749739
ik moet eigen minder zeggen zodat iedereen zichzelf op kan hangen maar dat vind ik niet zo leuk, gesprekje is voor mij belangrijker
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:25:33 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749752
ok doei
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:25:48 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749755
deze heb ik duidelijk gewonnen jongons
pi_215749757
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 18:24 schreef sp3c het volgende:
ik moet eigen minder zeggen zodat iedereen zichzelf op kan hangen maar dat vind ik niet zo leuk, gesprekje is voor mij belangrijker
Wat voor drugs zit je aan op dit moment?
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:26:32 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749766
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2024 18:25 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat voor drugs zit je aan op dit moment?
geen idee waarom het op de man moet
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:27:15 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749777
naja ik heb weleen idee maar dat is dan weer niet aardig
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:27:47 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749789
maar de drug in kwestie is bier
pi_215749808
Snap niet dat Danny dit soort figuren als mods wil hebben.
Maarja na al jouw gezeur om modje te kunnen spelen was, BNW het enige wat hij jou toeliet.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:30:56 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749824
ja blablabla

je wilt meepraten over een onderwerp waar je de ballen verstand van hebt en wordrt vervolgens boos omdat iemand die het wel weet je geen gelijk geeft

denk niet dat @Danny hier veel problemen mee heeft
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:31:29 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749831
@UncleScorp gaat weer van ignore af want die weet tenminste waar we het over hebben
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 18:31:52 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215749836
we gaan het nooit eens worden maar hij kent de materie iig
pi_215750435
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 17:47 schreef sp3c het volgende:
de oorlog is veroorzaakt door Zelensky en vrinden die de Krim terug wilden

De krim hoort de jure bij Oekraine..
Google is your friend, abuse your friends
pi_215750758
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
En na de 2014 regime change (lees coup) de Sevastopol marine basis aan de USA geven zeker?
Logisch dat de rus dit niet zou pikken.
pi_215750798
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan is het toch apart dat ik hier nooit ophef zie over intel en tech van de Chinezen aan de Russen. Of over munitie, artilleriegranaten en soldaten van Noord-Korea aan de Russen. Of over drones en lange afstands raketten van Iran aan de Russen. Of over.............................
Die dragen niks bij aan een escalatie op wereldniveau.
pi_215750820
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Moeten Russen wellicht niet met nog langere afstandswapens aanvallen plegen op Oekraïens grondgebied. Dat was de escalatie, terugslaan met gelijke wapens kan dat nooit wezen.
[..]
Wat een onzin. Ik vraag hier wat nou de escalatie is, niet wat Rusland ervan vindt. Rusland is in oorlog en landen in oorlog liegen nog wel eens. Poetin is al jaren in fantasieland. En dan je punt over feitelijke bediening. Ook als ik google maps aanzet ben ik mijn auto aan het bedienen. Niet mijn rijinstructeur van 10 jaar geleden en ook niet Google.
Het gaat niet om de afstand.
Maar om het feit dat Rusland wordt bestookt met wapen en intel uit de USA.
pi_215750860
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De atacms gaan gewoon niets wezenlijks veranderen aan het verloop van het conflict, dus zinloze move van het westen alweer.
De escalatie zit em idd overduidelijk in de "bediening" door het westen.
Yep, Rusland uit de tent lokken zodat ze kunnen zeggen 'hun begonnen'
pi_215750911
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het gaat niet om de afstand.
Maar om het feit dat Rusland wordt bestookt met wapen en intel uit de USA.
Ik vrees dat het westen gewoon blijft proberen om Rusland uit te lokken tot iets waardoor ze art 5 kunnen inroepen. Verblind door hun russofobie zien ze de risico's niet meer, en ntl overtuigd van hun eigen superioriteit.
pi_215750939
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die dragen niks bij aan een escalatie op wereldniveau.
En die staan toch al op de "oorlogslijst" van de VS
pi_215750958
quote:
88s.gif Op maandag 2 december 2024 17:05 schreef sp3c het volgende:
of anders gezegd

voor jou wel, voor mij niet

voor mij en het oorlogsrecht zoals ik het ken is het niet relevant
Goed punt, je hebt best veel kennis over dit onderwerp.
Dat merk ik aan alles maar je gaat er van uit dat alles volgens het boekje gaat.
Daar botst het dus want "wij" geloven niet dat alles volgens de regels gaat.
En gezien jou reacties bij complotten en theorien over WO2 weet je zelf ook wel dat niet alles volgens de regels gaat.
Toch doe je in deze oorlog alsof de EU/NAVO/USA alles volgens het boekje doen.
Terwijl er toch bekend is dat er NAVO militairen rond wandelen en de CIA al decennia actief is daar.
pi_215751121
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En die staan toch al op de "oorlogslijst" van de VS
Ze moeten toch wat om de dollar te redden.
Als ik het voor het zeggen had zou ik een economisch netwerk opzetten tussen Europese landen, Rusland en China.
Maar ja ik heb niks te zeggen en als ik het wel had zou ik eindigen als Pim Fortuyn waarschijnlijk, wel zonder de Marokkaanse schandknaapjes voor de duidelijkheid.
Anders gaan jullie weer rare dingen denken over mij.
pi_215751424
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze moeten toch wat om de dollar te redden.
Als ik het voor het zeggen had zou ik een economisch netwerk opzetten tussen Europese landen, Rusland en China.
Europa slaat economisch haar eigen ruiten in, in de hoop aan de rokken van de VS te kunnen blijven hangen, wat onder Trump allesbehalve gegarandeerd zal blijken. En om op eigen benen te staan zitten we met een onvolwassen leiding, verblind in hun handelen door hun (opgedrongen) russo- en groeiende chinafobie.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 04:44:21 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215753001
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 20:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Goed punt, je hebt best veel kennis over dit onderwerp.
Dat merk ik aan alles maar je gaat er van uit dat alles volgens het boekje gaat.
Daar botst het dus want "wij" geloven niet dat alles volgens de regels gaat.
En gezien jou reacties bij complotten en theorien over WO2 weet je zelf ook wel dat niet alles volgens de regels gaat.
Toch doe je in deze oorlog alsof de EU/NAVO/USA alles volgens het boekje doen.
Terwijl er toch bekend is dat er NAVO militairen rond wandelen en de CIA al decennia actief is daar.
Ow maar ik geloof best dat er vanalles gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen maar als je met vaktermen gaat strooien dan moeten ze wel kloppen

"Jullie" probleem is dat "jullie" er niet tegen kunnen als "jullie" op dat punt gecorrigeerd worden omdat "jullie" idd geloven

En geloof is aids
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 04:52:43 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215753005
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Zal best maar ze zijn op dit moment niet bij machte om het terug te krijgen en dat is toch echt hun eigen schuld
pi_215753702
De CIA is ook weer druk bezig in Georgië om een Maidan te creëren.
pi_215753822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:28 schreef Candymannetje het volgende:
De CIA is ook weer druk bezig in Georgië om een Maidan te creëren.
Alles wordt in een hogere versnelling geschakeld. Nervositeit rond Trump stijgt.
pi_215753992
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 04:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zal best maar ze zijn op dit moment niet bij machte om het terug te krijgen en dat is toch echt hun eigen schuld
Ah ja maar er zijn twee dingen gaande. De jure en de facto.

De jure betekent dat het rechtsgeldig zo is. Bij rechte behoort de Krim bij Oekraïne.
De facto betekent in feite. In feite wordt de Krim nu ingedeeld bij Rusland.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215754016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 04:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ow maar ik geloof best dat er vanalles gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen maar als je met vaktermen gaat strooien dan moeten ze wel kloppen

"Jullie" probleem is dat "jullie" er niet tegen kunnen als "jullie" op dat punt gecorrigeerd worden omdat "jullie" idd geloven

En geloof is aids
Niet dat ik jou niet vertrouw maar hobbymatig zit ik vaak op USA forums waar ook veel (ex)militairen zitten.
Die zeggen vaak weer wat anders dan jij.
En ik heb er geen verstand van dus geen idee wie ik nou moet geloven.
pi_215755112
Zelfs de NOS ontkent niet dat de NAVO er bij betrokken is.
https://nos.nl/artikel/25(...)zetten-voor-oekraine
quote:
Op de officiële agenda voor de vergadering van de NAVO-ministers van Buitenlandse zaken staat het nergens. Vandaag en morgen vergaderen ze in Brussel. Maar achter de schermen wordt wel degelijk nagedacht over nieuwe stappen die de NAVO-landen zouden moeten zetten in de oorlog in Oekraïne. Ook het sturen van Europese troepen naar Oekraïne, de zogenoemde 'boots on the ground', wordt daarbij niet uitgesloten.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 12:20:16 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215755408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 09:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet dat ik jou niet vertrouw maar hobbymatig zit ik vaak op USA forums waar ook veel (ex)militairen zitten.
Die zeggen vaak weer wat anders dan jij.
En ik heb er geen verstand van dus geen idee wie ik nou moet geloven.
Waarover zeggen ze wat anders dan mij?
pi_215755426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarover zeggen ze wat anders dan mij?
Dat Oekraine die dingen niet kan richten zonder Amerikaanse intel uit de ruimte.
-edit- Daarmee bedoel ik de ATACMS e.d
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 12:28:43 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215755453
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat Oekraine die dingen niet kan richten zonder Amerikaanse intel uit de ruimte.
-edit- Daarmee bedoel ik de ATACMS e.d
Is gewoon gps guided toch?

Toen het ontwikkeld werd hing de ruimte sowieso nog niet vol satellieten volgens mij
pi_215755565
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is gewoon gps guided toch?

Toen het ontwikkeld werd hing de ruimte sowieso nog niet vol satellieten volgens mij
Ik mag toch aannemen dat die dingen wel een update krijgen.
Maar dat is de info die ik kreeg van Amerikanen.
pi_215756325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:35 schreef Candymannetje het volgende:
Ook het sturen van Europese troepen naar Oekraïne, de zogenoemde 'boots on the ground', wordt daarbij niet uitgesloten.
8)7
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 14:16:14 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215756380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik mag toch aannemen dat die dingen wel een update krijgen.
Maar dat is de info die ik kreeg van Amerikanen.
Volgens mij kregen ze tot maart/april enkel block 1

Daarnaast blijft het in de basis een gps guided raket, dat gaat niet ineens weg na een upgrade

Klinkt als een broodje aap, tenzij ze helemaal niet in de computer mogen maar dan kun je ze net zo goed niet sturen
pi_215756559
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij kregen ze tot maart/april enkel block 1

Daarnaast blijft het in de basis een gps guided raket, dat gaat niet ineens weg na een upgrade

Klinkt als een broodje aap, tenzij ze helemaal niet in de computer mogen maar dan kun je ze net zo goed niet sturen
Of laten bedienen door Amerikaanse militairen/huurlingen.
Zou op zich ook wel logisch zijn dat de USA toestemming moet geven voordat ze ergens een raket op schieten.
Je wilt niet dat ze rare dingen gaan doen met de wapens.
pi_215756567
Ik dacht dat GPS gestuurde systemen kunnen gejammed worden door de russen.
Als de target data ingeput wordt op basis van satteliet gegevens niet.
En ik denk niet dat de VS hen toegang zal geven tot hun sattelieten.
pi_215756653
Yep, er komt wel iets meer bij kijken dan wapens sturen met een handleiding erbij.
pi_215756961
Er zijn schijnbaar NAVO en niet-NAVO landen die de volledige toegang hebben om block 1 en block 1a te kunnen gebruiken.
Nu is de vraag of de USA dusdanig veel vertrouwen hebben in UA dat ze die volledige toegang geven.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 16:33:27 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215757435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:42 schreef UncleScorp het volgende:
Ik dacht dat GPS gestuurde systemen kunnen gejammed worden door de russen.
Als de target data ingeput wordt op basis van satteliet gegevens niet.
En ik denk niet dat de VS hen toegang zal geven tot hun sattelieten.
kan ook

maar bij een artillerie raket is dat minder interessant omdat die het enkel nodig heeft om de juiste kant op te sturen, als hij eenmaal onderweg is gebruikt hij het logischerwijs niet meer want het almaar rechtdoor tot de motor stopt na zoveel tellen en dan valt hij naar beneden

het is geen kruisraket ofzo
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 16:34:27 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215757449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:55 schreef Candymannetje het volgende:
Yep, er komt wel iets meer bij kijken dan wapens sturen met een handleiding erbij.
ja de mannen moeten ook opgeleid worden en er moet onderhoud gepleegd worden enzo

maar dit is geen heel ingewikkelde machine
pi_215757517
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja de mannen moeten ook opgeleid worden en er moet onderhoud gepleegd worden enzo

maar dit is geen heel ingewikkelde machine
Ik heb geen ervaring met die machine dus kan er niet over oordelen.
Maar lijkt me niet meer dan logisch dat de USA maatregelen heeft genomen zodat het niet misbruikt kan worden en dat de Russen er niks meer kunnen mocht het in hun handen vallen.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 16:50:18 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215757594
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb geen ervaring met die machine dus kan er niet over oordelen.
Maar lijkt me niet meer dan logisch dat de USA maatregelen heeft genomen zodat het niet misbruikt kan worden en dat de Russen er niks meer kunnen mocht het in hun handen vallen.
das alleen in films

als dat wilt voorkomen moet je er een fosfor granaat ingooien voor je het achterlaat
pi_215757693
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
das alleen in films

als dat wilt voorkomen moet je er een fosfor granaat ingooien voor je het achterlaat
De Abraham tanks zijn toch ook aangepast voordat ze die kant op gingen?
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 17:04:20 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215757764
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Abrams

geen idee, ongetwijfeld
pi_215757863
Lastig om zulke dingen te onderbouwen met bronnen omdat het meeste geheim is.
We kunnen enkel speculeren en van gedachten wisselen.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:14:48 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215758594
eind van de dag zijn het op dit moment Oekrainse wapens, wie dan op start drukt maakt voor het oorlogsrecht geen kut uit en zelfs als er een Amerikanse generaal aan de overkant van de grote plas aan de knoppen zit is het nog steeds niet gelegitimeerd om Amerika aan te vallen

en dan ga ik er vanuit dat het inmiddels oorlog is en geen speciale militaire operatie _O-

dat er een band is tussen NAVO en Oekraine heb ik verder ook nooit ontkend, die is er al sinds Bosnie, schien al langer maar dat er informatie gedeeld werd tussen NAVO/EU en Oekraine is gewoon transparant, was al bekend en het is onredelijk om te verwachten dat dat ineens klaar is omdat Rusland besloot dat land plat te gaan stampen
pi_215758701
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:14 schreef sp3c het volgende:
eind van de dag zijn het op dit moment Oekrainse wapens, wie dan op start drukt maakt voor het oorlogsrecht geen kut uit en zelfs als er een Amerikanse generaal aan de overkant van de grote plas aan de knoppen zit is het nog steeds niet gelegitimeerd om Amerika aan te vallen

en dan ga ik er vanuit dat het inmiddels oorlog is en geen speciale militaire operatie _O-

dat er een band is tussen NAVO en Oekraine heb ik verder ook nooit ontkend, die is er al sinds Bosnie, schien al langer maar dat er informatie gedeeld werd tussen NAVO/EU en Oekraine is gewoon transparant, was al bekend en het is onredelijk om te verwachten dat dat ineens klaar is omdat Rusland besloot dat land plat te gaan stampen
Zijn Amerikaanse satelietten een legitiem doelwit? ze worden tenslotte wel gebruikt.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:29:23 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215758708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zijn Amerikaanse satelietten een legitiem doelwit? ze worden tenslotte wel gebruikt.
heel de oorlog is niet legitiem

dus nee

maar als ik er last van had zou ik ze stukschieten
pi_215758836
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
heel de oorlog is niet legitiem

dus nee

maar als ik er last van had zou ik ze stukschieten
Da's politiek correct gelul, wel een beetje realistisch blijven.
Zowel het Oekrainse als het Russische grondgebied worden aangevallen dus er zijn legitieme doelen.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:46:36 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215758882
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Da's politiek correct gelul, wel een beetje realistisch blijven.
Zowel het Oekrainse als het Russische grondgebied worden aangevallen dus er zijn legitieme doelen.
de lauchers zijn legitieme doelen sure, maar dat waren ze al langer

met politiek correct gelul heeft het niets temaken
pi_215759035
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
de lauchers zijn legitieme doelen sure, maar dat waren ze al langer

met politiek correct gelul heeft het niets temaken
welke oorlogen van de laatste eeuwen zijn legitiem?
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:59:21 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215759051
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
welke oorlogen van de laatste eeuwen zijn legitiem?
geen idee, denk dat je die vraag zelf beter kunt beantwoorden want ik gebruik hem in principe niet
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 19:00:17 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215759057
als je iemand probeert te verkrachten kun je je iig niet beroepen op het recht op zelfverdediging als ze terugslaat
pi_215759110
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
geen idee, denk dat je die vraag zelf beter kunt beantwoorden want ik gebruik hem in principe niet
Jij begint er toch over :?
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 19:10:44 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215759158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij begint er toch over :?
volgens mij niet
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 19:11:10 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215759161
net echt iets wat me wat kan schelen dus ik denk van niet
  Forum Admin dinsdag 3 december 2024 @ 19:15:07 #145
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215759197
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee ze hebben de m1a1 gekregen wat niet bepaald een jonge occasion meer is
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215759218
quote:
88s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens mij niet
Jij hebt het steeds over de legitimiteit van de oorlog.
pi_215759229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook weer aangepast in UA las ik.
Ook wel logisch vanwege de drones.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 01:02:35 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215762278
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:16 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij hebt het steeds over de legitimiteit van de oorlog.
nee jij kwam daarmee
pi_215764812
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 01:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee jij kwam daarmee
Over legitimiteit van doelen, niet van de oorlog.
Of heb ik iets gemist?
pi_215765227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het was even zoeken maar ik wist zeker dat ik het ergens gelezen had, ze waren in UA niet blij met het o.a ontbreken van pantser.
https://www.eurasiantimes(...)ing-offensive-debut/
quote:
The 31 American M1A1SA Abram tanks, which arrived in Ukraine some three months ago and without some key features to satisfy export restrictions, are getting an added layer of protection.
pi_215765377
quote:
Ook Duitsland bereid om troepen naar Oekraïne te sturen: “We zullen alles doen wat de vrede dient”

Duitsland is bereid om troepen naar Oekraïne te sturen als dat een staakt-het-vuren tussen Kiev en Moskou in stand kan houden. Dat heeft de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Annalena Baerbock (43) dinsdag gezegd in Brussel.
Duitsland zal volgens Baerbock alles doen om te zorgen voor een eventuele vredesovereenkomst. Tijdens het overleg met haar NAVO-collega’s in Brussel benadrukte de minister dat er “verschillende elementen” van een vredesakkoord op tafel liggen. Ze zei ook dat het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne en de inzet van internationale troepen, waaronder Duitse, denkbaar zijn om vrede op lange termijn te bereiken.

Op de vraag of Duitsland bereid zou zijn om troepen naar Oekraïne te sturen, antwoordde Baerbock dat haar land “alles wat de vrede dient met al onze krachten zal ondersteunen”. Meerdere bondgenoten, waaronder Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, hebben eerder al laten blijken dat ze openstaan voor het leveren van vredesmilitairen om een eventuele wapenstilstand te bewaken.

Baerbock, lid van de Duitse groene partij, is een uitgesproken verdediger van Oekraïne en verschilt daarin van bondskanselier Olaf Scholz, die een meer voorzichtige aanpak op het vlak van de oorlog heeft. Eerder dit jaar benadrukte hij nog dat er géén grondtroepen naar Oekraïne zouden gaan.

NAVO-baas Mark Rutte hamerde er dinsdag op dat de NAVO-landen de controversiële discussie over een vredesakkoord voorlopig moeten laten rusten. Volgens hem moet de aandacht nu vooral gaan naar steun aan het wankelende Oekraïne, dat steeds meer terrein verliest.

https://www.hln.be/buiten(...)rede-dient~abb30f05/
the road to war ...
pi_215765499
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
the road to war ...
En terecht. We mogen als Westen geen zwakte tonen.
quote:
Rutte waarschuwt Trump: 'Geen zwakte tonen, anders wint China'
De secretaris-generaal van de NAVO, Mark Rutte, heeft tijdens een ontmoeting in Florida de toekomstige Amerikaanse president Donald Trump gewaarschuwd voor de risico’s van een verzwakte houding in de steun aan Oekraïne. Volgens Rutte kunnen landen zoals China, Iran en Noord-Korea een directe bedreiging vormen voor de Verenigde Staten als Oekraïne onder druk wordt gezet om een akkoord te accepteren dat in het voordeel is van Rusland. Hij deed deze uitspraken in een interview met de Financial Times, gepubliceerd op 23 november.

Rutte legde uit dat het beëindigen van Amerikaanse steun aan Oekraïne de geopolitieke balans drastisch zou veranderen. Een dergelijk besluit zou vijandige staten zoals Rusland, Iran en Noord-Korea verder in elkaars armen drijven. Hij benadrukte dat Rusland al actief rakettechnologie deelt met Noord-Korea en financiële steun verleent aan Iran. Het verminderen van NAVO-steun aan Oekraïne zou volgens Rutte niet alleen Europa maar ook de VS kwetsbaarder maken voor deze toenemende samenwerking.

De Nederlandse politicus stelde dat de Amerikaanse betrokkenheid binnen de NAVO cruciaal blijft om de invloed van rivaliserende mogendheden te beperken. Hij waarschuwde dat een zwak vredesakkoord voor Oekraïne wereldwijde gevolgen kan hebben. Hij refereerde ook aan China, door te suggereren dat president Xi Jinping zich mogelijk gesterkt zou voelen om Taiwan aan te vallen als hij zwakte bij de westerse bondgenoten bespeurt.

Rutte vatte de situatie scherp samen met de woorden: "We kunnen niet toestaan dat Kim Jong-un, Vladimir Poetin, Xi Jinping en Iran elkaar feliciteren omdat wij een slecht akkoord hebben gesloten. Dat zou op de lange termijn een ernstige bedreiging vormen voor de veiligheid van zowel Europa als de Verenigde Staten." Zijn boodschap aan Trump was duidelijk: Oekraïne moet worden gesteund om grotere geopolitieke risico’s te voorkomen.
Rutte waarschuwt Trump: 'Geen zwakte tonen, anders wint China'
pi_215765594
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 11:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
the road to war ...
Ze willen gewoon geen vrede, dat is wel duidelijk.
Maar ze hoeven mij niet te bellen voor hun globalistische spelletjes.
pi_215765915
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 10:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
sja een zinloze nutteloze escalatie, die niets wezenlijks bijdraagt aan het conflict, maar enkel de spanningen maar opdrijft en het risico op nog grotere confrontatie vergroot (wat velen ntl wensen want overtuigd zijnde dat Rusland door ons wél zou overwonnen kunnen worden ... lol)
Ja goed verhaal. Nog steeds Rusland die bommetjes gooit. Hadden ze ook niet kunnen doen...... lol
Conscience do cost.
pi_215766422
Zou er een link zijn tussen deze oorlog en de ellende in zuid-korea?
pi_215767614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En terecht. We mogen als Westen geen zwakte tonen.
[..]

Rutte...1 reactie : :')

En geen zwakte tonen?
Ik zie echter niets anders?
Het enige wat we bereiken met onze geld en wapenleveringen is meer oekrainse slachtoffers en hoe meer het land kapot gaat en grondgebied verliest.
Vooral mee doorgaan. Ik zou zelfs zeggen dat we de russen in de kaart spelen.
:')
pi_215767634
quote:
8s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:47 schreef ems. het volgende:

[..]
Ja goed verhaal. Nog steeds Rusland die bommetjes gooit. Hadden ze ook niet kunnen doen...... lol
Sja oekraine heeft zelf de Istanbul akkoorden verscheurd.
Wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten.
pi_215767657
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:45 schreef Candymannetje het volgende:
Ik denk dat alles een link heeft. Net als de heibel in Syrie nu ineens terug.
En die farce over noord-koreanen aan het front mag ook eens gaan stoppen.
pi_215767814
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Fascinerend hoe jij dat als een soort rechtvaardiging aankaart.
Conscience do cost.
pi_215767962
quote:
8s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:25 schreef ems. het volgende:

[..]
Fascinerend hoe jij dat als een soort rechtvaardiging aankaart.
En fascinerend hoe jij de vernietiging van oekraine blijft verdedigen.
Jij hoopt wsl ook op de mobilisatie van 18-jarigen daar?
pi_215768015
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En fascinerend hoe jij de vernietiging van oekraine blijft verdedigen.
Dat doe ik nergens. Rusland gooit bommen op Oekraïne. Gewoon, omdat het kan en omdat terreinwinst=cool ofzo. Vervolgens zijn er diverse onderhandelingen over een "vrede" waar ze niet uit zijn gekomen.

Maar jij blijft lekker afgeven op oekraine dat het hun eigen schuld is. Dus als ik jouw huis en kinderen bombardeer om vervolgens te zeggen dat we vrede kunnen hebben als je je tuin, keuken, vrouw en woonkamer inlevert dan is het ook jouw domme schuld dat je het maar niet accepteert oid?
quote:
Jij hoopt wsl ook op de mobilisatie van 18-jarigen daar?
Jij hoopt dat we ons aansluiten bij Rusland? Wat een vreemde random vraag.
Conscience do cost.
pi_215768104
quote:
8s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:47 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat doe ik nergens. Rusland gooit bommen op Oekraïne. Gewoon, omdat het kan en omdat terreinwinst=cool ofzo.
Zo simpel kan je toch echt niet redeneren :?
quote:
Vervolgens zijn er diverse onderhandelingen over een "vrede" waar ze niet uit zijn gekomen.
Ja onderhandelingen die in april 2022 al zo goed als op tafel lagen.
En nu terug hopen op onderhandelingen, met alles wat ze ondertussen verloren hebben.
Waanzin
quote:
Maar jij blijft lekker afgeven op oekraine dat het hun eigen schuld is. Dus als ik jouw huis en kinderen bombardeer om vervolgens te zeggen dat we vrede kunnen hebben als je je tuin, keuken, vrouw en woonkamer inlevert dan is het ook jouw domme schuld dat je het maar niet accepteert oid?
Blabla, je vergeet hét argument "in 3 dagen" :O
quote:
Jij hoopt dat we ons aansluiten bij Rusland?
Top dat je het afkeurt.
Het is nochtans wat de VS probeert af te dwingen
Waanzin
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 17:18:50 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768231
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
er is nooit een Istanboel akkoord geweest

er is onderhandeld en beide partijen stelden onrealistische eisen en zijn er niet uitgekomen
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 17:22:14 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768258
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 10:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Over legitimiteit van doelen, niet van de oorlog.
Of heb ik iets gemist?
nee je zegt dat de Amerikaanse steun Rusland legitimeert om Amerika aan te vallen

doet het niet want het is geen legitieme oorlog, je kunt je niet aan de ene kant schijt hebben aan het oorlogsrecht om je je er vervolgens op te beroepen om je acties te legitimeren

Dat 'het westen' inlichtingen deelt met Oekraine is bekend, dat was het toen de invasie begon, dat was het in 2008 met die groene mannetjes ook al

je kunt niet van de rest van de wereld verwachten dat ze banden en gemaakte afspraken verbreken met een land omdat jij besluit het plat te stampen
pi_215768306
Ok voor NWS.
In BNW blijft het disputabel

quote:
Top Ukrainian politician and presidential advisor Oleksiy Arestovych added a seventh confirmation that a peace deal between Russia and Ukraine was agreed in principle in March 2022 that was later shot down by UK Prime Minister Boris Johnson.
https://www.intellinews.c(...)n-march-2022-302876/
Is meer over te vinden maar blijft ntl een welles-nietes spelletje.
pi_215768344
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
er is nooit een Istanboel akkoord geweest

er is onderhandeld en beide partijen stelden onrealistische eisen en zijn er niet uitgekomen
Vonden de UK en USA
https://unherd.com/newsro(...)ect-2022-peace-deal/
quote:
Victoria Nuland: West advised Ukraine to reject 2022 deal
pi_215768372
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee je zegt dat de Amerikaanse steun Rusland legitimeert om Amerika aan te vallen

doet het niet want het is geen legitieme oorlog, je kunt je niet aan de ene kant schijt hebben aan het oorlogsrecht om je je er vervolgens op te beroepen om je acties te legitimeren

Dat 'het westen' inlichtingen deelt met Oekraine is bekend, dat was het toen de invasie begon, dat was het in 2008 met die groene mannetjes ook al

je kunt niet van de rest van de wereld verwachten dat ze banden en gemaakte afspraken verbreken met een land omdat jij besluit het plat te stampen
Dus het oorlogsrecht is niet van toepassing en er kunnen ook geen oorlogsmisdaden gepleegd worden?
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 17:32:22 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768388
quote:
advised

eind van de dag was er geen deal om af te wijzen, ze zijn er simpelweg niet uitgekomen
https://en.wikipedia.org/(...)_invasion_of_Ukraine
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 17:36:10 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768441
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus het oorlogsrecht is niet van toepassing en er kunnen ook geen oorlogsmisdaden gepleegd worden?
oorlogsrecht is altijd van toepassing

je kunt het alleen niet aanvoeren om vervolgacties te legitimeren tijdens je illegale oorlog
pi_215768527
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt het alleen niet aanvoeren om vervolgacties te legitimeren tijdens je illegale oorlog
wat is het verschil tussen een illegale en legale oorlog?
En wat zijn de consequenties op de manier van oorlog voeren?
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 17:50:04 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768541
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
wat is het verschil tussen een illegale en legale oorlog?
En wat zijn de consequenties op de manier van oorlog voeren?
illegaal heb je kans dat je in den haag moet verschijnen

verder doet het er niet toe, is gewoon hetzelfde
pi_215768561
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
illegaal heb je kans dat je in den haag moet verschijnen

verder doet het er niet toe, is gewoon hetzelfde
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

:?
Nu snap ik er nog minder van
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 17:52:12 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768564
en alvast je vervolgvraag, Oekraine vecht een legitieme oorlog uit

je mag jezelf verdedigen als je aangevallen wordt (ook preventief maar dat is hier natuurlijk niet van toepassing)
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 17:53:12 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768581
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
:?
Nu snap ik er nog minder van
wat is er onduidelijk?

oorlog is oorlog, gaan veel mensen dood, kost heel veel geld
pi_215768583
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:52 schreef sp3c het volgende:
en alvast je vervolgvraag, Oekraine vecht een legitieme oorlog uit

je mag jezelf verdedigen als je aangevallen wordt (ook preventief maar dat is hier natuurlijk niet van toepassing)
Daar denkt Rusland dus anders over want die hebben decennia geleden al gezegd dat ze de toetreding van Georgie en Oekraine tot de NAVO als een militaire bedreiging zien.
pi_215768591
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat is er onduidelijk?

oorlog is oorlog, gaan veel mensen dood, kost heel veel geld
Het verschil in tussen een legale en illegale oorlog.
Mag Oekraine nu meer dan Rusland?
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 17:58:43 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het verschil in tussen een legale en illegale oorlog.
Mag Oekraine nu meer dan Rusland?
de acties in Koersk zijn prima te legitimeren

die in Donbass niet
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 18:00:28 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768640
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar denkt Rusland dus anders over want die hebben decennia geleden al gezegd dat ze de toetreding van Georgie en Oekraine tot de NAVO als een militaire bedreiging zien.
dat maakt het nog niet legitiem

zelfs als ik mijn best doe en snap waarom ze het doen dan is het niet ineens volgens de regels

iemand die 160 km/u naar het ziekenhuis raced omdat zijn vrouw moet bevallen snap ik ook ... maar de eventuele boete is wel terecht want 160 km/u is te hard
pi_215768660
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
de acties in Koersk zijn prima te legitimeren

die in Donbass niet
Maar nu wordt Rusland aangevallen door Oekraine dus is het voor Rusland ook een legale oorlog.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 18:04:13 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar nu wordt Rusland aangevallen door Oekraine dus is het voor Rusland ook een legale oorlog.
ik denk niet dat je dat los kunt zien van wat er in Oekraine gebeurt _O-
pi_215768674
quote:
88s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat maakt het nog niet legitiem

zelfs als ik mijn best doe en snap waarom ze het doen dan is het niet ineens volgens de regels

iemand die 160 km/u naar het ziekenhuis raced omdat zijn vrouw moet bevallen snap ik ook ... maar de eventuele boete is wel terecht want 160 km/u is te hard
Wordt kwijtgescholden, spreek uit ervaring :P
Bleef wel onder de 50km/h overschrijding van de maximale snelheid.
pi_215768682
Maar goed, was weer gezellig @sp3c nu ga ik kickboksen.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 18:08:47 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215768711
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
ja snapt het punt
pi_215768737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
Maar goed, was weer gezellig @:sp3c nu ga ik kickboksen.
:W
pi_215769090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
Maar goed, was weer gezellig @:sp3c nu ga ik kickboksen.
Ah leuk. Doe ik ook. Wel wil ik je waarschuwen dat als we elkaar een keer tegenkomen dat ik dat als militaire dreiging zie en dat ik dan je huis zal bombarderen.
Conscience do cost.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 18:55:23 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215769140
quote:
8s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:50 schreef ems. het volgende:

[..]
Ah leuk. Doe ik ook. Wel wil ik je waarschuwen dat als we elkaar een keer tegenkomen dat ik dat als militaire dreiging zie en dat ik dan je huis zal bombarderen.
dit is wel heel, heel lame

ik snap dat het cool klonk in je hoofd maar holy shit man ... zo lame _O-
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 18:56:19 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215769148
ik weet niet of ik dit jaar een post heb gezien die minder grappig was

en ik lees al mijn eigen posts
pi_215779686
quote:
Als we echt BNW gaan zou dit best wel kunnen.
De VS is wanhopig op zoek naar wapens om te kunnen leveren aan oekraine.
En zuid-korea is een redelijk belangrijke producent van oorlogstuig, maar gekant tegen wapenleveringen aan een land in oorlog. Ze hebben reeds wat geleverd maar dat was via via de VS.
Daar kwam het verhaal van N-koreanen aan het front in Kursk goed uit om de instelling van Z-korea te versoepelen. Propaganda zoals het bedoeld is.
De beperkte reactie/afkeuring van de VS over de recente martial law daar doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is. De VS is dan ook de belangrijkste militaire bondgenoot daar.
Blijft speculatie ntl.
pi_215783658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als we echt BNW gaan zou dit best wel kunnen.
De VS is wanhopig op zoek naar wapens om te kunnen leveren aan oekraine.
En zuid-korea is een redelijk belangrijke producent van oorlogstuig, maar gekant tegen wapenleveringen aan een land in oorlog. Ze hebben reeds wat geleverd maar dat was via via de VS.
Daar kwam het verhaal van N-koreanen aan het front in Kursk goed uit om de instelling van Z-korea te versoepelen. Propaganda zoals het bedoeld is.
De beperkte reactie/afkeuring van de VS over de recente martial law daar doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is. De VS is dan ook de belangrijkste militaire bondgenoot daar.
Blijft speculatie ntl.
Zou zo maar kunnen ja.
pi_215787347
quote:
Ministers luiden noodklok: Nederland nog niet klaar voor oorlogsscenario
De Oekraïne-oorlog duurt al bijna drie jaar, maar Nederlanders bereiden zich nog onvoldoende voor op een crisis. Voor het eerst heeft het kabinet nu een strategie ontwikkeld om Nederlanders wakker te schudden en het land weerbaarder te maken tegen oorlog of rampen.

Nederland komt op dit moment over de hele linie tekort als het mis zou gaan. Dat zeggen de ministers Brekelmans (Defensie) en Van Weel (Justitie en Veiligheid) tegen De Telegraaf. De situatie in Oekraïne drukt Nederland op de feiten. „We moeten als bevolking terug naar de mindset die we in de Koude Oorlog wel hadden”, zegt Van Weel.

Wetgeving moet op de schop om Defensie in noodgevallen vergaande bevoegdheden te geven, bedrijven worden aangespoord om rekening te houden met een oorlog en de bevolking moet aan de noodpakketten en EHBO-cursussen. In navolging van Zweden komt er mogelijk een brochure met noodinstructies.
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-oorlogsscenario
Het Nederlandse volk gaat nu echt klaargemaakt worden voor oorlog (en andere noodscenario's). Een paar jaar te laat, maar beter te laat dan nooit.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 16:59:27 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215787858
Hoezo een paar jaar te laat?

Er is geen oorlog en we hebben geen vijanden
pi_215798734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het Nederlandse volk gaat nu echt klaargemaakt worden voor oorlog (en andere noodscenario's). Een paar jaar te laat, maar beter te laat dan nooit.
Hoe moeten wij ons klaarmaken voor een oorlogsscenario met Rusland dan?
Als het verder escaleert wordt het een nucleaire oorlog en is Nederland (en heel Europa/VS) binnen een uur van de kaart geveegd, waarschijnlijk sneller. En dan?

Wat dat betreft ben ik heel blij dat ik vorig jaar de keus heb gemaakt om te emigreren naar Chili.
Veel succes met het klaarmaken voor een niet te winnen oorlog met Rusland :Y)

quote:
de bevolking moet aan de noodpakketten en EHBO-cursussen.
Rofl *)
pi_215798758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:59 schreef sp3c het volgende:

Vind jij jezelf nou heel geestig ofzo?
pi_215798799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:48 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Hoe moeten wij ons klaarmaken voor een oorlogsscenario met Rusland dan?
Als het verder escaleert wordt het een nucleaire oorlog en is Nederland (en heel Europa/VS) binnen een uur van de kaart geveegd, waarschijnlijk sneller. En dan?

Wat dat betreft ben ik heel blij dat ik vorig jaar de keus heb gemaakt om te emigreren naar Chili.
Veel succes met het klaarmaken voor een niet te winnen oorlog met Rusland :Y)
[..]
Rofl *)
Er komt helemaal geen oorlog met Rusland.
Ze proberen ons gewoon bang te maken voor de boze Russen zodat wij gewillig geld en vrijheden inleveren.
De Russen zijn niet onze vijand.
pi_215798874
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze proberen ons gewoon bang te maken voor de boze Russen zodat wij gewillig geld en vrijheden inleveren.
Dat laatste sowieso maar of het alleen is om bang te maken betwijfel ik.
Ik zie wel veel overeenkomsten met Covid zoals massavorming, angstpropaganda, censuur.
pi_215798941
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:01 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Dat laatste sowieso maar of het alleen is om bang te maken betwijfel ik.
Ik zie wel veel overeenkomsten met Covid zoals massavorming, angstpropaganda, censuur.
En het zou zo maar kunnen dat er een WO3 komt als de dollar in gevaar komt.
Maar ik denk dat wij hier veilig zitten.
Jij in zuid Amerika nog beter natuurlijk.
pi_215799334
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En het zou zo maar kunnen dat er een WO3 komt als de dollar in gevaar komt.
Maar ik denk dat wij hier veilig zitten.
Jij in zuid Amerika nog beter natuurlijk.
Totdat er besloten wordt iedereen met bitcoin op kan rotten naar de bakermat van die munt. Ga daar maar ideale samenleving opbouwen.
pi_215799425
quote:
Vanuit een bepaald perspectief wel. De wapenleveranties aan Oekraine van ZK als reactie op inzet NK soldaten in regio Koersk tot dusverre (niet aan front Oekraine)

Plus de wetenschap -dat maken ze in Rusland en de VS schattingen over- hoever het atoomprogramma van Noord-Korea is. Daarmee wordt de VS direct bedreigt. Ben benieuwd hoe roestig het Noord-Koreaans van Rutte is, als hij weer eens op toernee gaat.
pi_215799487
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:46 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Totdat er besloten wordt iedereen met bitcoin op kan rotten naar de bakermat van die munt. Ga daar maar ideale samenleving opbouwen.
Wat is de bakermat van Bitcoin dan?
pi_215799641
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:58 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Wat is de bakermat van Bitcoin dan?
Niemand weet, niemand weet dat die Repelsteeltje heet...
Oeroude volksverhalen.
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 19:27:12 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215800400
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
welk deel dacht je dat heel geestig bedoelt was?
pi_215801464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je dat filmpje vertraagd afspeelt, zie je de details. Dat weten ze bij de RDW ook wel.
pi_215801512
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:59 schreef sp3c het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zou ik ook wel willen weten. Al een tijd niet van autonome denkers gehoord.
  Forum Admin zondag 8 december 2024 @ 19:37:41 #204
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215811696
Rusland gaat goed af op het wereldtoneel zo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215811738
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Bedoel je Syrië?
Dat kan je de Russen toch niet kwalijk nemen?
Die hebben het land niet bezet en besturen het ook niet.
De troepen van Assad hebben amper gevochten.
Denk dat Putin daar wel pissig om is, nu is tie z'n basis aan de Middellandse zee kwijt.
  Moderator zondag 8 december 2024 @ 20:20:38 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215812062
Nog niet of is het al gevallen?
pi_215812727
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 20:20 schreef sp3c het volgende:
Nog niet of is het al gevallen?
Assad is pleite en regering gaat de macht overdragen.
Geen idee wat er met de basis gaat gebeuren.
  Moderator maandag 9 december 2024 @ 00:14:45 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215813779
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 21:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Assad is pleite en regering gaat de macht overdragen.
Geen idee wat er met de basis gaat gebeuren.
De Russen huren die tent, als het om een machtsoverdracht acht ik de kans groot dat iig de overgangsregering dat verdrag gewoon laten voor wat het is

Zeker omdat de Russen ze een vrije doorgang hebben gegeven hier
pi_215814614
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 19:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bedoel je Syrië?
Dat kan je de Russen toch niet kwalijk nemen?

En laat ons niet vergeten wie er (as usual) aan de bakermat ligt van al die ellende van zogezegde arabische lentes.
Het lijstje kan eindelijk verder afgewerkt worden.
Syrie heeft voor serieuze vertraging gezorgd.
pi_215815411
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En laat ons niet vergeten wie er (as usual) aan de bakermat ligt van al die ellende van zogezegde arabische lentes.
Het lijstje kan eindelijk verder afgewerkt worden.
Syrie heeft voor serieuze vertraging gezorgd.
Ze blijven donderen daar, net zolang tot alles verpest is.
pi_215815659
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze blijven donderen daar, net zolang tot alles verpest is.
Alles loopt terug volgens plan

Moderator maandag 9 december 2024 @ 12:00:59 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215815941
_O-
  Moderator maandag 9 december 2024 @ 12:03:50 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215815963
de bakermat van de ellende hier is papa Assad en zijn bloedige bezetting van Libanon, daar gaat dit mis
pi_215816761
Ja natuurlijk die Assad is zo slecht zeg.
Het zijn toch echt de Amerikanen die overal rotzooi lopen te trappen door de extremistische islam te trainen, bewapenen en helpen bij machtsovername.
Syrie was een redelijk vrij en seculier land, binnen een paar jaar zullen de vrouwen daar ook gesluierd over straat moeten.
En hier in de EU juichen ze het toe, lekker bezig hoor.
Als je nog wat meer info wilt over greater Israel:
https://mepei.com/greater(...)st-and-north-africa/
pi_215816941
twitter
pi_215818938
Goede business :7

twitter
pi_215821936
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaat goed af of gaat goed af? Zo lees ik niet wat je bedoelt.
pi_215821937
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:17 schreef UncleScorp het volgende:
[ x ]
Zo'n video waar iedere Europeaan zich een beetje "joods" bij kan voelen, vanwege de shoah. Lijkt wel een aardige Dutch Uncle, en zo bezopen taal spreekt hij ook, in de kroegen waar hij zit.
pi_215821938
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[ x ]
Met een breiwerkje en een beetje wandelen bereik je meer voor wereldvrede, of werkt dat niet meer?
  dinsdag 10 december 2024 @ 02:29:10 #220
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215821951
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:58 schreef Candymannetje het volgende:
Het zijn toch echt de Amerikanen die overal rotzooi lopen te trappen door de extremistische islam te trainen, bewapenen en helpen bij machtsovername.
Syrie was een redelijk vrij en seculier land, binnen een paar jaar zullen de vrouwen daar ook gesluierd over straat moeten.
Dit.
Gewoon dezelfde zieke shit, net als met Libie en Irak. Beide landen met een goed functionerend bestuur en rechtsstaat, maar dat moest kapot van de Amerikanen. Nu dus weer Syrie. Alles moet kapot en de Amerikanen installeren overal radicale Islamisten.

Niets mis met de Islam overigens, maar wel met fundamentalistische variant ervan, zoals Taliban of Isis. Gewone Islam is gewoon tof geloof met toffe mensen. O+
  dinsdag 10 december 2024 @ 02:33:54 #221
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215821953
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[ x ]
Zieke zooi.

Sowieso oorlogstuig.

Geen man, geen vrouw, geen cent naar het leger.
pi_215821957
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 december 2024 02:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Zieke zooi.

Sowieso oorlogstuig.

Geen man, geen vrouw, geen cent naar het leger.
Totdat je persoonlijke data die je geleverd had aan het internet vermarkt werden aan een leger.
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 03:50:04 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215822018
quote:
Of ze seculier of gesluierd zijn interesseert me eerlijk gezegd niet heel veel, moeten ze zelf maar weten

Maar als het onder Assad allemaal zo gezellig was dan zouden er niet zoveel rebellen zijn lijkt me

De man zou het beter gaan doen maar het is gewoon een gevalletje zo vader zo zoon geworden, resultaten zien we de komende weken/maanden/jaren
pi_215822032
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 03:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Of ze seculier of gesluierd zijn interesseert me eerlijk gezegd niet heel veel, moeten ze zelf maar weten

Maar als het onder Assad allemaal zo gezellig was dan zouden er niet zoveel rebellen zijn lijkt me

De man zou het beter gaan doen maar het is gewoon een gevalletje zo vader zo zoon geworden, resultaten zien we de komende weken/maanden/jaren
Zo vader zo zoon was het al toen de oude Assad overleed.
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 03:59:09 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215822041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 03:55 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Zo vader zo zoon was het al toen de oude Assad overleed.
Vandaar de 'maar'
pi_215822048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 03:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vandaar de 'maar'
Ok. We shall see idd.
pi_215822312
quote:
Zie de inhoudstafel van het doc "Extending Russia" uit 2019

https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/AD1086696.pdf

Economic Measures
Recent Russian Economic Performance
Measure 1: Hinder Petroleum Exports
Measure 2: Reduce Natural Gas Exports and Hinder Pipeline Expansions
Measure 3: Impose Sanctions
Measure 4: Enhance Russian Brain Drain

CHAPTER FOUR
Geopolitical Measures

Measure 1: Provide Lethal Aid to Ukraine
Measure 2: Increase Support to the Syrian Rebels
Measure 3: Promote Regime Change in Belarus
Measure 4: Exploit Tensions in the South Caucasus
Measure 5: Reduce Russian Influence in Central Asia
Measure 6: Challenge Russian Presence in Moldova

We kunnen er ondertussen overal krantenartikels bijplakken.
Maar ze zijn toch zo O-)
pi_215822360
Onze "wilde weldoeners" , ook 2019 :X

En dan nog fier zijn dat ze zogezegd voortrekkers zijn op gebied van levering van humanitaire hulp _O-
pi_215822615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 03:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

Die rebellen zijn gewoon betaald en aangestuurd door de USA.
Net zoals die hele "arabische lente"
Waarschijnlijk doen er ook nog wel wat arabische landen aan mee.
Of denk jij dat ze alle voertuigen, geld, wapens en training van Allah krijgen?
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 08:32:10 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215822643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 08:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
denk jij dat die rebellen gingen rebelleren omdat de USA dat wilde?
pi_215822646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 08:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Recente rebellen hadden blijkbaar zelfs luchtafweer en helikopters.
pi_215822704
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 december 2024 08:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
denk jij dat die rebellen gingen rebelleren omdat de USA dat wilde?
Nee omdat ze macht en geld willen en de USA ze daar bij helpt.
pi_215822711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 08:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Recente rebellen hadden blijkbaar zelfs luchtafweer en helikopters.
Ja man, zijn complete legers.
pi_215822759
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 08:44 schreef Candymannetje het volgende:

Nee omdat ze macht en geld willen en de USA ze daar bij helpt.
Ja maar enkel als de USA er zelf iets bij te winnen heeft natuurlijk. Zie de uitleg van die Dana Stroul video

En verder is het landen en volken naar de kloten helpen met het oog op de verzwakking van Rusland. Oekraine als schoolvoorbeeld.
Alsof al die arabische lentes spontaan kwamen en om de bevolkingen te helpen :')
pi_215822967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 08:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja maar enkel als de USA er zelf iets bij te winnen heeft natuurlijk. Zie de uitleg van die Dana Stroul video

En verder is het landen en volken naar de kloten helpen met het oog op de verzwakking van Rusland. Oekraine als schoolvoorbeeld.
Alsof al die arabische lentes spontaan kwamen en om de bevolkingen te helpen :')
Opvallend hoe al die opstanden in het voordeel van de USA zijn hè.
Je zou er bijna iets achter zoeken :P
pi_215823305
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Opvallend hoe al die opstanden in het voordeel van de USA zijn hè.
Je zou er bijna iets achter zoeken :P
Dat Rand document is gewoon een realistische tijdlijn :D

Nu stilaan al die berichten over Wit-Ruslands in ons nieuws.
Staat er ook in :

quote:
From a U.S. policy standpoint, Belarus’ unrest might present an opportunity to extend Russia by aiding the opposition, removing a long-standing Russian-allied dictator, and supporting liberalization.
This aid to Lukashenko’s opposition could come in a variety of forms, ranging from public declarations of support by U.S. leaders to moredirect financial and organizational assistance helping the opposition
parties reach the end state of being a free and democratic Belarus. Alternatively, the United States could adopt precisely the opposite approach and try to leverage the recent unrest to build a closer relationship with
Lukashenko’s regime through the offers of economic aid.

Even if U.S. efforts to boost local opposition to the existing regime in Minsk failed to bring about democratic change, the existence of such a campaign would create apprehensions among Russian leaders who have tended to exaggerate the Western role on other color revolutions and even worry about the prospect of such a movement in their own country.

Starting revolutions is not easy, and the United States lending public support to opposition movements does not guarantee that they will be successful.

Promoting regime change in Belarus is one of the most escalatory options considered in this report. Such an effort probably would not succeed and could provoke a strong Russian response, including the possibility of military action. Such a reaction might extend Russia by requiring the nation to commit resources to preserve its grasp over
Belarus, thereby provoking the United States and its European allies to respond with harsher sanctions, but the result would be a general deterioration of the security environment in Europe and a setback for U.S. policy.
Nevertheless, if the United States were to step up its ideological and informational competition with Russia more generally, as will be examined in Chapter Five, including Belarus in such a campaign might make sense
Ook Georgie ...

quote:
The United States could extend Russia in the Caucasus in two ways. First, the United States could push for a closer NATO relationship with Georgia and Azerbaijan, likely leading Russia to strengthen its military presence in South Ossetia, Abkhazia, Armenia, and southern Russia.

Alternatively, the United States could try to induce Armenia to break with Russia

The United States might also renew efforts to bring Georgia into NATO.

The United States could also do the same for Armenia and Azerbaijan, although both countries have shown less interest in joining NATO
enz

En alles puur met de bedoeling van Rusland te raken. Ik lees nergens iets over vrijheid en deomcratie voor de bevolking.
Wsl bestaan er net zulke plannen ivm China.
pi_215823311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 07:47 schreef UncleScorp het volgende:
Onze "wilde weldoeners" , ook 2019 :X

En dan nog fier zijn dat ze zogezegd voortrekkers zijn op gebied van levering van humanitaire hulp _O-
we leven echt in een Orwelliaanse samenleving
pi_215823451
quote:
Netanyahu zegt dat geannexeerde Golanhoogten "voor eeuwig" Israël toebehoren

Het deel van de Golanhoogten dat door Israël wordt bezet en is geannexeerd, behoort "voor eeuwig" toe aan Israël. Dat zegt de Israëlische premier Benjamin Netanyahu, na de val van de Syrische president Bashar al-Assad.
Lebensraum ...
pi_215823590
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 10:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lebensraum ...
Moeten we nu wapens en geld naar Syrie sturen om de israeliers eruit te trappen?
Sancties voor Israel?
pi_215823663
quote:

[..]
Lebensraum ...
Shin Beth
pi_215824048
Syrie ... de held ...

pi_215824050
quote:

[..]
Lebensraum ...
Over levensruimte gesproken o|O

Lebensraum Needed for Israel’s Exploding Population

Israel’s population is projected to grow to 11.1 million by 2030, 13.2 million by 2040, and 15.2 million by 2048. That’s why hanging on to the West Bank is such a contentious issue…’lebensraum.’

https://archive.ph/NGnNv#selection-1155.1-1155.195
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215824471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:53 schreef UncleScorp het volgende:
Syrie ... de held ...

[ afbeelding ]
Reed hij toen ook niet rond in zo'n Toyota Pollux?
pi_215829855
Zonder afbreuk te willen doen aan het kort russofobisch euforisch momentje van bepaalde users hier, kwam ik toevallig deze video tegen, en vond em wel BNW passend. Verder zelf nog nooit gehoord van dit kanaal of spreker(s)

Did Russia just set a huge trap in Syria?
pi_215833879
Het Rand Report maakt oa ook melding van Nord Stream 2, toen nog niet gebouwd.

quote:
A variety of options exist for diversifying European gas supplies and extending Russia economically, although it is not clear how much control the United States has over them. A first step would involve stopping Nord Stream 2.

Furthermore, Germany appears determined to complete Nord Stream 2.
However, when the U.S. Senate approved tougher sanctions on Russia in June 2017, including on Nord Stream 2, the German foreign minister and the Austrian chancellor argued that “Europe’s energy supply is a matter for Europe, not the United States of America.” Accordingly, it is difficult to see a way to stop or even limit Nord Stream 2
Wat een meevaller dat oekraine NordStream2 opgeblazen heeft zeg :D
pi_215834217
quote:
Russia’s commitment in Eastern Ukraine is its greatest point of external vulnerability; local opposition is active and Ukraine is a larger and more capable adversary than any of the other states where Russian troops are committed. Even here, however, Russia possesses local military superiority and thus controls the possibility of escalation dominance.

Any increase in U.S. military arms and advice to Ukraine would need to be carefully calibrated to increase the costs to Russia of sustaining its existing commitment without provoking a much wider and even more violent conflict
Verklaart de mondjesmaat leveringen van wapens en het laten bloeden van de oerkainers

quote:
Finally, any geopolitical moves to extend Russia would also need to consider other options that (for reasons of length and resources) were not considered here in depth—namely, intensifying NATO’s cooperation with Sweden and Finland, pressuring Russia’s claims in the Arctic, and checking its influence in the Arctic.
Dit kan ook al afgevinkt worden.

Grappig hoe alles gewoon vooraf gepland lijkt.

En dan de uitspraken van "Na oekraine zal Rusland niet stoppen". Die verschillende landen staan ook al opgesomd in dit report.
De USA werkt eraan :P
pi_215842663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:02 schreef UncleScorp het volgende:
Het Rand Report maakt oa ook melding van Nord Stream 2, toen nog niet gebouwd.
[..]
Wat een meevaller dat oekraine NordStream2 opgeblazen heeft zeg :D
Waren anderen.
pi_215844184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:35 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Waren anderen.
No shit Sherlock :D
pi_215844518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 08:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
No shit Sherlock :D
Zo heet ik niet
pi_215845416
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:39 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Zo heet ik niet
no shit Sherlock
(2002) (< Am.-Eng.) (jeugd) sarcastische repliek op een domme opmerking of vraag: dat meen je niet; gezegd m.b.t. iets dat iedereen al weet.
pi_215845420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 11:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
no shit Sherlock
(2002) (< Am.-Eng.) (jeugd) sarcastische repliek op een domme opmerking of vraag: dat meen je niet; gezegd m.b.t. iets dat iedereen al weet.
No shit Sherlock
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215845592
och kijk
:W
pi_215846243
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:35 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Waren anderen.
Zoals het Rand Report al aangaf voor de aanleg ervan, was NordStream2 een doorn in het oog van de VS. En Biden die zelf zei dat ze het gingen stoppen. Toont gewoon overduidelijk aan dat het de VS was.
En alle internationale onderzoeken konden geen uitsluitsel brengen, noch wensten ze hun onderzoeksresultaten bekend te maken..., ze konden zelfs Rusland niet deftig beschuldigen...say no more

Maar ik denk dat we wel op dezelfde lijn zitten yessie ;)
pi_215846319
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 13:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zoals het Rand Report al aangaf voor de aanleg ervan, was NordStream2 een doorn in het oog van de VS. En Biden die zelf zei dat ze het gingen stoppen. Toont gewoon overduidelijk aan dat het de VS was.
En alle internationale onderzoeken konden geen uitsluitsel brengen, noch wensten ze hun onderzoeksresultaten bekend te maken..., ze konden zelfs Rusland niet deftig beschuldigen...say no more

Maar ik denk dat we wel op dezelfde lijn zitten yessie ;)
Was algemeen bekend, nu geven ze die arme Oekrainers weer de schuld.
https://nos.nl/artikel/23(...)stream-2-bouwproject
quote:
Rapport: 18 bedrijven trekken zich terug uit Nord Stream 2-bouwproject

Zeker 18 bedrijven hebben zich teruggetrokken of gaan zich terugtrekken uit de bouw van de omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2, volgens een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat met name om Britse en Zwitserse verzekeringsmaatschappijen.

De VS dringt al langer aan op het stopzetten van de bouw van de pijpleiding tussen Rusland en Duitsland, uit vrees dat de politieke invloed vanuit Moskou op Europa wordt vergroot. Ook Centraal- en Oost-Europese landen hebben zich tegen het project gekeerd. Eind 2019 werd de bouw al eens tijdelijk stilgelegd na Amerikaanse sancties.

Tot nu toe hebben de Verenigde Staten aan één meebouwend bedrijf sancties opgelegd: het Russische bouwbedrijf KVT-Rus. Volgens Duitse media heeft de dreiging van meer sancties andere bedrijven afgeschrikt door te gaan met Nord Stream 2.
pi_215846455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 14:01 schreef Candymannetje het volgende:
Was algemeen bekend, nu geven ze die arme Oekrainers weer de schuld.
Dus ze beschuldigen officieel een land van een terroristische aanval op de energie-infrastructuur van een NAVO-lid, en wat doen ze ?
Niets ... nog meer geld en wapens sturen _O-
pi_215847062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 11:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
no shit Sherlock
;')

Laten we weer eens naar het Muller report kijken....
pi_215847149
twitter
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 16:22:45 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215847426
Grappige is dat weigeren begon toen Rutte minister president was, niks mis mee want Rutte zelf deed een derde van de krijgsmacht in de uitverkoop :')

Het is niet nodig om over te stappen op een oorlogsindustrie of oorlogsmentaliteit of whatever

We kunnen ons alleen geen Rutte I meer veroorloven binnen het bondgenootschap
pi_215847619
quote:
88s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:22 schreef sp3c het volgende:
Grappige is dat weigeren begon toen Rutte minister president was, niks mis mee want Rutte zelf deed een derde van de krijgsmacht in de uitverkoop :')

Het is niet nodig om over te stappen op een oorlogsindustrie of oorlogsmentaliteit of whatever

We kunnen ons alleen geen Rutte I meer veroorloven binnen het bondgenootschap
https://speld.nl/2024/10/(...)n-15-jaar-uitgehold/
quote:
Een uitbrander voor Nederland vanuit Brussel: de nieuwe NAVO-leider Mark Rutte is niet te spreken over de bijdrage van ons land aan de internationale veiligheid. "Nederland heeft de afgelopen 15 jaar structureel te weinig gedaan aan defensie."

Rutte is kritisch op de staat van het Nederlandse leger: "Als je ziet hoe het ervoor staat qua munitie, tanks, artillerie… Hoe denkt Nederland op deze manier een volwaardige samenwerkingspartner voor de Noord-Atlantische veiligheid te kunnen zijn?"

Rutte maant het kabinet om vaart te maken met oplossingen: "Ruim de puinhopen van jarenlang wanbeleid op, of artikel 5 geldt niet meer voor Nederland."
  Moderator donderdag 12 december 2024 @ 17:29:46 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215848007
Its funny because its true
pi_215851576
Rutte paait Trump, het oliemannetje. Ondertussen, buiten het militair bondgenootschap...Midden Oosten.
pi_215857309
quote:
pi_215857687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:52 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Politie kan al vereisen dat je je telefoon ontgrendeld.
Gaan je crypto winsten...
pi_215858362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:36 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Politie kan al vereisen dat je je telefoon ontgrendeld.
Gaan je crypto winsten...
Want dan steelt de politie jouw crypocoins of hoe moet ik jouw bericht lezen?
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 16:02:58 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215858395
misschien iets terug bewegen richting Rusland en Oekraine
pi_215858401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Want dan steelt de politie jouw crypocoins of hoe moet ik jouw bericht lezen?
Eat your fuckin' Brave New World heart out man!
pi_215867483
twitter
pi_215868074
quote:
Laten we eerst zelenski dwingen nog n paar honderdduizend tienerjongens naar het front te sturen.
pi_215868108
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Laten we eerst zelenski dwingen nog n paar honderdduizend tienerjongens naar het front te sturen.
Laten we het Kremlin dwingen zich van Poetin te ontdoen
pi_215873022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:36 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ja dat was oa het doel van onze "harde" sanctiepakketten. Ondertussen zitten we aan pakket 15...
De zelenski curse daarentegen heeft al menig westers leider uitgezwaaid.
pi_215873320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:36 schreef yessie234 het volgende:

[..]
En hoe wil je dat doen?
Met alle maatregelen die we nemen maken we ons alleen maar armer en afhankelijker van de USA.
pi_215877634
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja dat was oa het doel van onze "harde" sanctiepakketten. Ondertussen zitten we aan pakket 15...
De zelenski curse daarentegen heeft al menig westers leider uitgezwaaid.
Ik hoop dat er achter de schermen harde sanctiepakketten voor een aantal elementen in het Kremlin nog uit te spelen zijn.

Iets met valse hard currency, gerichte actie op sommige bankaccounts, desnoods bij een stel gekende Poetin marionetten in Europa en de VS die al hun macht te danken hebben aan het corporatieve fascistoïde systeem.

Zoiets valt alleen te verkopen als hier ook de vieze onderbroeken uit hun bed worden gelicht. Dat is lastig, want daar gaat in toenemende mate de minister in Nederland over, en niet de rechter. Ik wantrouw van Weel niet, ook al is hij VVD en geen PVV, er zal over zijn hoofd heen gesprongen moeten worden, wel met een flinke trap tegen zijn oud-militaire kop.

Wordt lastig, want die vermogens zitten in bedrijven, maar "de verenigde overheidscybercriminelen van het vrije Westen" kunnen wellicht paniek veroorzaken door vermogens en bezittingen te laten verdampen in een nacht tijd. De hackers meekrijgen, en het criminele uitschot ervan er buiten houden. Niet dat MIVD of Cybersecuritycentrum qua mentaliteit en afschermen van belangen qua mentaliteit anders is dan een cybercrimineel.

Dit past geheel binnen de waarden van het Westen, schijnbaar geweldloos de agressor op de knieën krijgen, internet is oorlog, alleen merken we er niet zoveel van.

Maar voor zoiets heb je Israël nodig. Maar als Europa de smerige geheimpjes van Bibi, Donald en Vladja van de vorige termijn Trump, de pre-corona Westerse wereld, handig uitspeelt, en Trump, Bibi en Erdo dwingen zich fatsoenlijk met Syrie te gaan bemoeien, in plaats van meteen door te pakken richting Iran, dan geeft de Westerse wereld er blijk van dat haar ideologie en instituties deugen, en hun systeem, met alle nadelen en kwetsbaarheden, werkt.

Dan is het fascistoïde tij in Europa nog te keren. Maar dan moeten er wel een aantal met de billen bloot, en gebuisd opgesloten worden, in plaats van gecanceled. Maar daar is zelfs in Nederland de cultuur nooit naar geweest.

@Candymannetje, ik zit in deze richting te denken. Wat betreft de USA: het gaat om de Republikeinse vleugel te bestoken met de gekende ranzigheid van de vorige termijn Trump. Niet dat de radicalere Democrats nou zo fris zijn, maar toch. Het is opvallend in de Amerikaanse politiek dat de afgevaardigenden steeds minder zonder last en ruggespraak stemmen, dan pakweg dertig jaar geleden. Vroeger kwam het veel vaker voor dat een Republikein een Democratisch voorstel steunde.

[ Bericht 5% gewijzigd door yessie234 op 15-12-2024 18:34:11 ]
pi_215879659
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 18:28 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik hoop dat er achter de schermen harde sanctiepakketten voor een aantal elementen in het Kremlin nog uit te spelen zijn.

Iets met valse hard currency, gerichte actie op sommige bankaccounts, desnoods bij een stel gekende Poetin marionetten in Europa en de VS die al hun macht te danken hebben aan het corporatieve fascistoïde systeem.

Zoiets valt alleen te verkopen als hier ook de vieze onderbroeken uit hun bed worden gelicht. Dat is lastig, want daar gaat in toenemende mate de minister in Nederland over, en niet de rechter. Ik wantrouw van Weel niet, ook al is hij VVD en geen PVV, er zal over zijn hoofd heen gesprongen moeten worden, wel met een flinke trap tegen zijn oud-militaire kop.

Wordt lastig, want die vermogens zitten in bedrijven, maar "de verenigde overheidscybercriminelen van het vrije Westen" kunnen wellicht paniek veroorzaken door vermogens en bezittingen te laten verdampen in een nacht tijd. De hackers meekrijgen, en het criminele uitschot ervan er buiten houden. Niet dat MIVD of Cybersecuritycentrum qua mentaliteit en afschermen van belangen qua mentaliteit anders is dan een cybercrimineel.

Dit past geheel binnen de waarden van het Westen, schijnbaar geweldloos de agressor op de knieën krijgen, internet is oorlog, alleen merken we er niet zoveel van.

Maar voor zoiets heb je Israël nodig. Maar als Europa de smerige geheimpjes van Bibi, Donald en Vladja van de vorige termijn Trump, de pre-corona Westerse wereld, handig uitspeelt, en Trump, Bibi en Erdo dwingen zich fatsoenlijk met Syrie te gaan bemoeien, in plaats van meteen door te pakken richting Iran, dan geeft de Westerse wereld er blijk van dat haar ideologie en instituties deugen, en hun systeem, met alle nadelen en kwetsbaarheden, werkt.

Dan is het fascistoïde tij in Europa nog te keren. Maar dan moeten er wel een aantal met de billen bloot, en gebuisd opgesloten worden, in plaats van gecanceled. Maar daar is zelfs in Nederland de cultuur nooit naar geweest.

@:candymannetje, ik zit in deze richting te denken. Wat betreft de USA: het gaat om de Republikeinse vleugel te bestoken met de gekende ranzigheid van de vorige termijn Trump. Niet dat de radicalere Democrats nou zo fris zijn, maar toch. Het is opvallend in de Amerikaanse politiek dat de afgevaardigenden steeds minder zonder last en ruggespraak stemmen, dan pakweg dertig jaar geleden. Vroeger kwam het veel vaker voor dat een Republikein een Democratisch voorstel steunde.
Sorry maar ik snap er geen zak van.
pi_215879874
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Sorry maar ik snap er geen zak van.
Was te verwachten, nog maar een keer lezen dan en proberen het samen te vatten, puntsgewijs.

Dan kan ik nogmaals op je vraag ingaan.

Lees- en schrijfvaardigheid gaat enorm achteruit.
pi_215879977
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:55 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Was te verwachten, nog maar een keer lezen dan en proberen het samen te vatten, puntsgewijs.

Dan kan ik nogmaals op je vraag ingaan.

Lees- en schrijfvaardigheid gaat enorm achteruit.
Misschien mis ik iets maar wat heeft het bestoken van de republikeinen met ranzigheid te maken met de positie van Putin in het Kremlin?
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 21:04:05 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215880021
Ik snap er ook geen reet van man
pi_215880272
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 21:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien mis ik iets maar wat heeft het bestoken van de republikeinen met ranzigheid te maken met de positie van Putin in het Kremlin?
Eerste termijn van Trump was voor lockdown. Maar toen is er wel een en ander gebeurd op het gebied van buitenlandse politiek, en de vermeende Russische inmenging (op verzoek) van de verkiezingen in 2016, en het onderzoek daarnaar. Die kwestie kan zo weer uit de hoge hoed getoverd worden, want er zijn veel mensen die weten hoe dat zit. Muller.
pi_215880340
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 21:16 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Eerste termijn van Trump was voor lockdown. Maar toen is er wel een en ander gebeurd op het gebied van buitenlandse politiek, en de vermeende Russische inmenging (op verzoek) van de verkiezingen in 2016, en het onderzoek daarnaar. Die kwestie kan zo weer uit de hoge hoed getoverd worden, want er zijn veel mensen die weten hoe dat zit. Muller.
Kan je vertellen hoe het zit?
Want ik weet niet welke kwestie en onderzoek je bedoelt.
pi_215882807
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 21:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je vertellen hoe het zit?
Want ik weet niet welke kwestie en onderzoek je bedoelt.
Over die Russische inmenging bij de USA verkiezingen 2016 is hier en hierbuiten genoeg geschreven.
pi_215882902
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 00:20 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Over die Russische inmenging bij de USA verkiezingen 2016 is hier en hierbuiten genoeg geschreven.
Dus als ik het goed begrijp wil jij de positie van Putin ondermijnen door de republikeinen af te gaan zeiken?
pi_215882909
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 00:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus als ik het goed begrijp wil jij de positie van Putin ondermijnen door de republikeinen af te gaan zeiken?
Altijd het meest onmogelijke bedenken, in de uitvoering is het lastig, maar onopvallend.
pi_215884592
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 00:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Republikeinen/Trump afzeiken hebben ze 8 jaar lang gedaan, zonder veel resultaat.
Volgende stap was een oorlog uitlokken.
Resultaat idem
pi_215884727
Altijd die wilde fantasieën over dat iedereen oorlog wil :')
Conscience do cost.
pi_215885018
quote:
8s.gif Op maandag 16 december 2024 10:46 schreef ems. het volgende:
Altijd die wilde fantasieën over dat iedereen oorlog wil :')
Hoeveel bewijs wil je hebben?
pi_215888862
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoeveel bewijs wil je hebben?
Bewijs bewijs? Allemaal overbodig.
De volksversie "Putin=bad" maakt het voor iedereen toegankelijk.
pi_215890208
Andermans meningen van twitter plukken = bewijs. _O-
Conscience do cost.
pi_215891211
:O
pi_215891501
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:24 schreef UncleScorp het volgende:
:O
OP staat vol met bewijs maar ja als je het niet wilt zien.............
Trollen blijven trollen.
Denk jij dat in 2025 Iran aangevallen gaat worden?
pi_215891828
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
OP staat vol met bewijs maar ja als je het niet wilt zien.............
Ahja true. Rusland wilde inderdaad oorlog. Dat zijn ze ook momenteel aan het voeren door andere landen te bombarderen.

Maar nu moet er natuurlijk weer een verplichte "europa en amerika = bad" tussendoor komen.

Wel nog even gedubbelcheckt trouwens. Er staat exact niets aan bewijs in OP.
Conscience do cost.
pi_215891849
quote:
8s.gif Op maandag 16 december 2024 20:59 schreef ems. het volgende:

[..]
Ahja true. Rusland wilde inderdaad oorlog. Dat zijn ze ook momenteel aan het voeren door andere landen te bombarderen.

Maar nu moet er natuurlijk weer een verplichte "europa en amerika = bad" tussendoor komen.
Als jij dat er graag uit op wilt maken gun ik je dat ^O^
pi_215891899
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als jij dat er graag uit op wilt maken gun ik je dat ^O^
Daarom de volksversie "Putin=bad".
Je ziet dat het succes heeft
pi_215891950
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach joh die weten niet beter ;)
Bij mij in de straat zit een Thomashuis dus ik weet hoe ik met zulke mensen om moet gaan.
pi_215892266
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:38 schreef Candymannetje het volgende:
Denk jij dat in 2025 Iran aangevallen gaat worden?
De VS is op dreef qua oorlogvoering dus ik zie het wel gebeuren ja. En ntl ook in het spoor van Israel.
pi_215892311
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet iedereen is zo beinloedbaar dat ze Putin meteen een held vinden, inderdaad :)
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ach joh die weten niet beter ;)
Bij mij in de straat zit een Thomashuis dus ik weet hoe ik met zulke mensen om moet gaan.
Geef je hun ook allemaal links van meningen die ze moeten overnemen?
Conscience do cost.
  Moderator maandag 16 december 2024 @ 21:31:30 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215892398
Kan dit niet gewoon via dm ofzo?
pi_215892422
quote:
8s.gif Op maandag 16 december 2024 21:25 schreef ems. het volgende:

[..]
Niet iedereen is zo beinloedbaar dat ze Putin meteen een held vinden, inderdaad :)
[..]
Geef je hun ook allemaal links van meningen die ze moeten overnemen?
Nee hoor, ik lach ze lief toe en geef ze een koekje in de hoop dat ze snel doorlopen.
pi_215892432
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:31 schreef sp3c het volgende:
Kan dit niet gewoon via dm ofzo?
Ik heb geen toegang meer tot dm, schijnbaar heb ik iemand boos gemaakt.
  Moderator maandag 16 december 2024 @ 21:36:16 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215892464
Lol
pi_215895288
Oud bericht maar kom hem net pas tegen.
Op zich wel goed nieuws dat kinderen leren om met wapens om te gaan.
Aan de andere kant wordt ze waarschijnlijk aangepraat dat ze een vijand hebben.

https://www.britishpoles.(...)hool-from-september/

quote:
Polish Education Minister Przemysław Czarnek signed regulations changing the core curriculum for primary and secondary schools in the field of security education.

The current context of the war in neighbouring Ukraine is palpable in Poland. Warsaw has already decided to raise its military spending in the upcoming years. Self-defence courses have been observing tremendous popularity since the beginning of the year. From now on, Polish pupils will also learn the proper use of arms.

Although Poland remains among the safest countries in Europe, it multiplies initiatives to provide its citizens with a sense of reassurement in the midst of a potential enemy attack. The potential enemy being, of course, Russia.

As the official governmental website informs, shooting classes will be organised for pupils, who will be able to train their shooting skills with the use of ball guns, air guns, replicas of small arms, and virtual or laser shooting ranges.

The moment of implementation of the new course will depend on the schools’ possibilities. Those already equipped with all the necessary equipment cited above will be starting the new version of “Education for Security” this September, while other schools are to get started for the 2023/2024 or 2024/2025 school years.

Polish Ministry of Education and Science argues that „the current challenges and threats require supplementing the goals of education and teaching content with issues related to state defence, acquiring shooting skills and preparing students to cope with threats caused by hostilities„.

The update of the core curriculum for security education takes the current number of hours allocated for this subject per week into account. The content of the core curriculum is to be maximised in the field of first aid or response to threats. Then, additional areas of action were indicated in various emergency situations, including crisis and war situations.
pi_215899436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 08:56 schreef Candymannetje het volgende:
Oud bericht maar kom hem net pas tegen.
Op zich wel goed nieuws dat kinderen leren om met wapens om te gaan.
Aan de andere kant wordt ze waarschijnlijk aangepraat dat ze een vijand hebben.

https://www.britishpoles.(...)hool-from-september/
[..]

De Polen en Enigma, trouwe bondgenoten, vraag maar aan de gepensioneerde generaals van de Fransen en Britten
pi_215899573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 17:09 schreef yessie234 het volgende:

[..]
De Polen en Enigma, trouwe bondgenoten, vraag maar aan de gepensioneerde generaals van de Fransen en Britten
Ik vraag het liever aan jou aangezien jij er mee komt.
De Franse en Britse generaals zitten vast niet op mijn stomme gelul te wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')