No shit Sherlockquote:Op donderdag 12 december 2024 11:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
no shit Sherlock
(2002) (< Am.-Eng.) (jeugd) sarcastische repliek op een domme opmerking of vraag: dat meen je niet; gezegd m.b.t. iets dat iedereen al weet.
Zoals het Rand Report al aangaf voor de aanleg ervan, was NordStream2 een doorn in het oog van de VS. En Biden die zelf zei dat ze het gingen stoppen. Toont gewoon overduidelijk aan dat het de VS was.quote:
Was algemeen bekend, nu geven ze die arme Oekrainers weer de schuld.quote:Op donderdag 12 december 2024 13:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zoals het Rand Report al aangaf voor de aanleg ervan, was NordStream2 een doorn in het oog van de VS. En Biden die zelf zei dat ze het gingen stoppen. Toont gewoon overduidelijk aan dat het de VS was.
En alle internationale onderzoeken konden geen uitsluitsel brengen, noch wensten ze hun onderzoeksresultaten bekend te maken..., ze konden zelfs Rusland niet deftig beschuldigen...say no more
Maar ik denk dat we wel op dezelfde lijn zitten yessie
quote:Rapport: 18 bedrijven trekken zich terug uit Nord Stream 2-bouwproject
Zeker 18 bedrijven hebben zich teruggetrokken of gaan zich terugtrekken uit de bouw van de omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2, volgens een rapport van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat met name om Britse en Zwitserse verzekeringsmaatschappijen.
De VS dringt al langer aan op het stopzetten van de bouw van de pijpleiding tussen Rusland en Duitsland, uit vrees dat de politieke invloed vanuit Moskou op Europa wordt vergroot. Ook Centraal- en Oost-Europese landen hebben zich tegen het project gekeerd. Eind 2019 werd de bouw al eens tijdelijk stilgelegd na Amerikaanse sancties.
Tot nu toe hebben de Verenigde Staten aan één meebouwend bedrijf sancties opgelegd: het Russische bouwbedrijf KVT-Rus. Volgens Duitse media heeft de dreiging van meer sancties andere bedrijven afgeschrikt door te gaan met Nord Stream 2.
Dus ze beschuldigen officieel een land van een terroristische aanval op de energie-infrastructuur van een NAVO-lid, en wat doen ze ?quote:Op donderdag 12 december 2024 14:01 schreef Candymannetje het volgende:
Was algemeen bekend, nu geven ze die arme Oekrainers weer de schuld.
;')quote:Op donderdag 12 december 2024 11:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
no shit Sherlock
(2002) (< Am.-Eng.) (jeugd) sarcastische repliek op een domme opmerking of vraag: dat meen je niet; gezegd m.b.t. iets dat iedereen al weet.
https://speld.nl/2024/10/(...)n-15-jaar-uitgehold/quote:Op donderdag 12 december 2024 16:22 schreef sp3c het volgende:
Grappige is dat weigeren begon toen Rutte minister president was, niks mis mee want Rutte zelf deed een derde van de krijgsmacht in de uitverkoop
Het is niet nodig om over te stappen op een oorlogsindustrie of oorlogsmentaliteit of whatever
We kunnen ons alleen geen Rutte I meer veroorloven binnen het bondgenootschap
quote:Een uitbrander voor Nederland vanuit Brussel: de nieuwe NAVO-leider Mark Rutte is niet te spreken over de bijdrage van ons land aan de internationale veiligheid. "Nederland heeft de afgelopen 15 jaar structureel te weinig gedaan aan defensie."
Rutte is kritisch op de staat van het Nederlandse leger: "Als je ziet hoe het ervoor staat qua munitie, tanks, artillerie… Hoe denkt Nederland op deze manier een volwaardige samenwerkingspartner voor de Noord-Atlantische veiligheid te kunnen zijn?"
Rutte maant het kabinet om vaart te maken met oplossingen: "Ruim de puinhopen van jarenlang wanbeleid op, of artikel 5 geldt niet meer voor Nederland."
Want dan steelt de politie jouw crypocoins of hoe moet ik jouw bericht lezen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:36 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Politie kan al vereisen dat je je telefoon ontgrendeld.
Gaan je crypto winsten...
Eat your fuckin' Brave New World heart out man!quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Want dan steelt de politie jouw crypocoins of hoe moet ik jouw bericht lezen?
Laten we eerst zelenski dwingen nog n paar honderdduizend tienerjongens naar het front te sturen.quote:
Laten we het Kremlin dwingen zich van Poetin te ontdoenquote:Op zaterdag 14 december 2024 18:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Laten we eerst zelenski dwingen nog n paar honderdduizend tienerjongens naar het front te sturen.
Ja dat was oa het doel van onze "harde" sanctiepakketten. Ondertussen zitten we aan pakket 15...quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:36 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Laten we het Kremlin dwingen zich van Poetin te ontdoen
En hoe wil je dat doen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:36 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Laten we het Kremlin dwingen zich van Poetin te ontdoen
Ik hoop dat er achter de schermen harde sanctiepakketten voor een aantal elementen in het Kremlin nog uit te spelen zijn.quote:Op zondag 15 december 2024 10:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja dat was oa het doel van onze "harde" sanctiepakketten. Ondertussen zitten we aan pakket 15...
De zelenski curse daarentegen heeft al menig westers leider uitgezwaaid.
Sorry maar ik snap er geen zak van.quote:Op zondag 15 december 2024 18:28 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er achter de schermen harde sanctiepakketten voor een aantal elementen in het Kremlin nog uit te spelen zijn.
Iets met valse hard currency, gerichte actie op sommige bankaccounts, desnoods bij een stel gekende Poetin marionetten in Europa en de VS die al hun macht te danken hebben aan het corporatieve fascistoïde systeem.
Zoiets valt alleen te verkopen als hier ook de vieze onderbroeken uit hun bed worden gelicht. Dat is lastig, want daar gaat in toenemende mate de minister in Nederland over, en niet de rechter. Ik wantrouw van Weel niet, ook al is hij VVD en geen PVV, er zal over zijn hoofd heen gesprongen moeten worden, wel met een flinke trap tegen zijn oud-militaire kop.
Wordt lastig, want die vermogens zitten in bedrijven, maar "de verenigde overheidscybercriminelen van het vrije Westen" kunnen wellicht paniek veroorzaken door vermogens en bezittingen te laten verdampen in een nacht tijd. De hackers meekrijgen, en het criminele uitschot ervan er buiten houden. Niet dat MIVD of Cybersecuritycentrum qua mentaliteit en afschermen van belangen qua mentaliteit anders is dan een cybercrimineel.
Dit past geheel binnen de waarden van het Westen, schijnbaar geweldloos de agressor op de knieën krijgen, internet is oorlog, alleen merken we er niet zoveel van.
Maar voor zoiets heb je Israël nodig. Maar als Europa de smerige geheimpjes van Bibi, Donald en Vladja van de vorige termijn Trump, de pre-corona Westerse wereld, handig uitspeelt, en Trump, Bibi en Erdo dwingen zich fatsoenlijk met Syrie te gaan bemoeien, in plaats van meteen door te pakken richting Iran, dan geeft de Westerse wereld er blijk van dat haar ideologie en instituties deugen, en hun systeem, met alle nadelen en kwetsbaarheden, werkt.
Dan is het fascistoïde tij in Europa nog te keren. Maar dan moeten er wel een aantal met de billen bloot, en gebuisd opgesloten worden, in plaats van gecanceled. Maar daar is zelfs in Nederland de cultuur nooit naar geweest.
@:candymannetje, ik zit in deze richting te denken. Wat betreft de USA: het gaat om de Republikeinse vleugel te bestoken met de gekende ranzigheid van de vorige termijn Trump. Niet dat de radicalere Democrats nou zo fris zijn, maar toch. Het is opvallend in de Amerikaanse politiek dat de afgevaardigenden steeds minder zonder last en ruggespraak stemmen, dan pakweg dertig jaar geleden. Vroeger kwam het veel vaker voor dat een Republikein een Democratisch voorstel steunde.
Was te verwachten, nog maar een keer lezen dan en proberen het samen te vatten, puntsgewijs.quote:Op zondag 15 december 2024 20:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap er geen zak van.
Misschien mis ik iets maar wat heeft het bestoken van de republikeinen met ranzigheid te maken met de positie van Putin in het Kremlin?quote:Op zondag 15 december 2024 20:55 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Was te verwachten, nog maar een keer lezen dan en proberen het samen te vatten, puntsgewijs.
Dan kan ik nogmaals op je vraag ingaan.
Lees- en schrijfvaardigheid gaat enorm achteruit.
Eerste termijn van Trump was voor lockdown. Maar toen is er wel een en ander gebeurd op het gebied van buitenlandse politiek, en de vermeende Russische inmenging (op verzoek) van de verkiezingen in 2016, en het onderzoek daarnaar. Die kwestie kan zo weer uit de hoge hoed getoverd worden, want er zijn veel mensen die weten hoe dat zit. Muller.quote:Op zondag 15 december 2024 21:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets maar wat heeft het bestoken van de republikeinen met ranzigheid te maken met de positie van Putin in het Kremlin?
Kan je vertellen hoe het zit?quote:Op zondag 15 december 2024 21:16 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Eerste termijn van Trump was voor lockdown. Maar toen is er wel een en ander gebeurd op het gebied van buitenlandse politiek, en de vermeende Russische inmenging (op verzoek) van de verkiezingen in 2016, en het onderzoek daarnaar. Die kwestie kan zo weer uit de hoge hoed getoverd worden, want er zijn veel mensen die weten hoe dat zit. Muller.
Over die Russische inmenging bij de USA verkiezingen 2016 is hier en hierbuiten genoeg geschreven.quote:Op zondag 15 december 2024 21:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan je vertellen hoe het zit?
Want ik weet niet welke kwestie en onderzoek je bedoelt.
Dus als ik het goed begrijp wil jij de positie van Putin ondermijnen door de republikeinen af te gaan zeiken?quote:Op maandag 16 december 2024 00:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Over die Russische inmenging bij de USA verkiezingen 2016 is hier en hierbuiten genoeg geschreven.
Altijd het meest onmogelijke bedenken, in de uitvoering is het lastig, maar onopvallend.quote:Op maandag 16 december 2024 00:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil jij de positie van Putin ondermijnen door de republikeinen af te gaan zeiken?
Republikeinen/Trump afzeiken hebben ze 8 jaar lang gedaan, zonder veel resultaat.quote:Op maandag 16 december 2024 00:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil jij de positie van Putin ondermijnen door de republikeinen af te gaan zeiken?
Hoeveel bewijs wil je hebben?quote:Op maandag 16 december 2024 10:46 schreef ems. het volgende:
Altijd die wilde fantasieën over dat iedereen oorlog wil
Bewijs bewijs? Allemaal overbodig.quote:Op maandag 16 december 2024 11:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoeveel bewijs wil je hebben?
OP staat vol met bewijs maar ja als je het niet wilt zien.............quote:
Ahja true. Rusland wilde inderdaad oorlog. Dat zijn ze ook momenteel aan het voeren door andere landen te bombarderen.quote:Op maandag 16 december 2024 20:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
OP staat vol met bewijs maar ja als je het niet wilt zien.............
Als jij dat er graag uit op wilt maken gun ik je datquote:Op maandag 16 december 2024 20:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Ahja true. Rusland wilde inderdaad oorlog. Dat zijn ze ook momenteel aan het voeren door andere landen te bombarderen.
Maar nu moet er natuurlijk weer een verplichte "europa en amerika = bad" tussendoor komen.
Daarom de volksversie "Putin=bad".quote:Op maandag 16 december 2024 21:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als jij dat er graag uit op wilt maken gun ik je dat
Ach joh die weten niet beterquote:Op maandag 16 december 2024 21:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daarom de volksversie "Putin=bad".
Je ziet dat het succes heeft
De VS is op dreef qua oorlogvoering dus ik zie het wel gebeuren ja. En ntl ook in het spoor van Israel.quote:Op maandag 16 december 2024 20:38 schreef Candymannetje het volgende:
Denk jij dat in 2025 Iran aangevallen gaat worden?
Niet iedereen is zo beinloedbaar dat ze Putin meteen een held vinden, inderdaadquote:Op maandag 16 december 2024 21:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daarom de volksversie "Putin=bad".
Je ziet dat het succes heeft
Geef je hun ook allemaal links van meningen die ze moeten overnemen?quote:Op maandag 16 december 2024 21:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ach joh die weten niet beter![]()
Bij mij in de straat zit een Thomashuis dus ik weet hoe ik met zulke mensen om moet gaan.
Nee hoor, ik lach ze lief toe en geef ze een koekje in de hoop dat ze snel doorlopen.quote:Op maandag 16 december 2024 21:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo beinloedbaar dat ze Putin meteen een held vinden, inderdaad
[..]
Geef je hun ook allemaal links van meningen die ze moeten overnemen?
quote:Polish Education Minister Przemysław Czarnek signed regulations changing the core curriculum for primary and secondary schools in the field of security education.
The current context of the war in neighbouring Ukraine is palpable in Poland. Warsaw has already decided to raise its military spending in the upcoming years. Self-defence courses have been observing tremendous popularity since the beginning of the year. From now on, Polish pupils will also learn the proper use of arms.
Although Poland remains among the safest countries in Europe, it multiplies initiatives to provide its citizens with a sense of reassurement in the midst of a potential enemy attack. The potential enemy being, of course, Russia.
As the official governmental website informs, shooting classes will be organised for pupils, who will be able to train their shooting skills with the use of ball guns, air guns, replicas of small arms, and virtual or laser shooting ranges.
The moment of implementation of the new course will depend on the schools’ possibilities. Those already equipped with all the necessary equipment cited above will be starting the new version of “Education for Security” this September, while other schools are to get started for the 2023/2024 or 2024/2025 school years.
Polish Ministry of Education and Science argues that „the current challenges and threats require supplementing the goals of education and teaching content with issues related to state defence, acquiring shooting skills and preparing students to cope with threats caused by hostilities„.
The update of the core curriculum for security education takes the current number of hours allocated for this subject per week into account. The content of the core curriculum is to be maximised in the field of first aid or response to threats. Then, additional areas of action were indicated in various emergency situations, including crisis and war situations.
De Polen en Enigma, trouwe bondgenoten, vraag maar aan de gepensioneerde generaals van de Fransen en Brittenquote:Op dinsdag 17 december 2024 08:56 schreef Candymannetje het volgende:
Oud bericht maar kom hem net pas tegen.
Op zich wel goed nieuws dat kinderen leren om met wapens om te gaan.
Aan de andere kant wordt ze waarschijnlijk aangepraat dat ze een vijand hebben.
https://www.britishpoles.(...)hool-from-september/
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |