En na de 2014 regime change (lees coup) de Sevastopol marine basis aan de USA geven zeker?quote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De krim hoort de jure bij Oekraine..
Die dragen niks bij aan een escalatie op wereldniveau.quote:Op maandag 2 december 2024 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan is het toch apart dat ik hier nooit ophef zie over intel en tech van de Chinezen aan de Russen. Of over munitie, artilleriegranaten en soldaten van Noord-Korea aan de Russen. Of over drones en lange afstands raketten van Iran aan de Russen. Of over.............................
Het gaat niet om de afstand.quote:Op maandag 2 december 2024 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moeten Russen wellicht niet met nog langere afstandswapens aanvallen plegen op Oekraïens grondgebied. Dat was de escalatie, terugslaan met gelijke wapens kan dat nooit wezen.
[..]
Wat een onzin. Ik vraag hier wat nou de escalatie is, niet wat Rusland ervan vindt. Rusland is in oorlog en landen in oorlog liegen nog wel eens. Poetin is al jaren in fantasieland. En dan je punt over feitelijke bediening. Ook als ik google maps aanzet ben ik mijn auto aan het bedienen. Niet mijn rijinstructeur van 10 jaar geleden en ook niet Google.
Yep, Rusland uit de tent lokken zodat ze kunnen zeggen 'hun begonnen'quote:Op maandag 2 december 2024 16:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De atacms gaan gewoon niets wezenlijks veranderen aan het verloop van het conflict, dus zinloze move van het westen alweer.
De escalatie zit em idd overduidelijk in de "bediening" door het westen.
Ik vrees dat het westen gewoon blijft proberen om Rusland uit te lokken tot iets waardoor ze art 5 kunnen inroepen. Verblind door hun russofobie zien ze de risico's niet meer, en ntl overtuigd van hun eigen superioriteit.quote:Op maandag 2 december 2024 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het gaat niet om de afstand.
Maar om het feit dat Rusland wordt bestookt met wapen en intel uit de USA.
En die staan toch al op de "oorlogslijst" van de VSquote:Op maandag 2 december 2024 19:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die dragen niks bij aan een escalatie op wereldniveau.
Goed punt, je hebt best veel kennis over dit onderwerp.quote:Op maandag 2 december 2024 17:05 schreef sp3c het volgende:
of anders gezegd
voor jou wel, voor mij niet
voor mij en het oorlogsrecht zoals ik het ken is het niet relevant
Ze moeten toch wat om de dollar te redden.quote:Op maandag 2 december 2024 20:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En die staan toch al op de "oorlogslijst" van de VS
Europa slaat economisch haar eigen ruiten in, in de hoop aan de rokken van de VS te kunnen blijven hangen, wat onder Trump allesbehalve gegarandeerd zal blijken. En om op eigen benen te staan zitten we met een onvolwassen leiding, verblind in hun handelen door hun (opgedrongen) russo- en groeiende chinafobie.quote:Op maandag 2 december 2024 20:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze moeten toch wat om de dollar te redden.
Als ik het voor het zeggen had zou ik een economisch netwerk opzetten tussen Europese landen, Rusland en China.
Ow maar ik geloof best dat er vanalles gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen maar als je met vaktermen gaat strooien dan moeten ze wel kloppenquote:Op maandag 2 december 2024 20:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Goed punt, je hebt best veel kennis over dit onderwerp.
Dat merk ik aan alles maar je gaat er van uit dat alles volgens het boekje gaat.
Daar botst het dus want "wij" geloven niet dat alles volgens de regels gaat.
En gezien jou reacties bij complotten en theorien over WO2 weet je zelf ook wel dat niet alles volgens de regels gaat.
Toch doe je in deze oorlog alsof de EU/NAVO/USA alles volgens het boekje doen.
Terwijl er toch bekend is dat er NAVO militairen rond wandelen en de CIA al decennia actief is daar.
Zal best maar ze zijn op dit moment niet bij machte om het terug te krijgen en dat is toch echt hun eigen schuldquote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De krim hoort de jure bij Oekraine..
Alles wordt in een hogere versnelling geschakeld. Nervositeit rond Trump stijgt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:28 schreef Candymannetje het volgende:
De CIA is ook weer druk bezig in Georgië om een Maidan te creëren.
Ah ja maar er zijn twee dingen gaande. De jure en de facto.quote:Op dinsdag 3 december 2024 04:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zal best maar ze zijn op dit moment niet bij machte om het terug te krijgen en dat is toch echt hun eigen schuld
Niet dat ik jou niet vertrouw maar hobbymatig zit ik vaak op USA forums waar ook veel (ex)militairen zitten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 04:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow maar ik geloof best dat er vanalles gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen maar als je met vaktermen gaat strooien dan moeten ze wel kloppen
"Jullie" probleem is dat "jullie" er niet tegen kunnen als "jullie" op dat punt gecorrigeerd worden omdat "jullie" idd geloven
En geloof is aids
quote:Op de officiële agenda voor de vergadering van de NAVO-ministers van Buitenlandse zaken staat het nergens. Vandaag en morgen vergaderen ze in Brussel. Maar achter de schermen wordt wel degelijk nagedacht over nieuwe stappen die de NAVO-landen zouden moeten zetten in de oorlog in Oekraïne. Ook het sturen van Europese troepen naar Oekraïne, de zogenoemde 'boots on the ground', wordt daarbij niet uitgesloten.
Waarover zeggen ze wat anders dan mij?quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet dat ik jou niet vertrouw maar hobbymatig zit ik vaak op USA forums waar ook veel (ex)militairen zitten.
Die zeggen vaak weer wat anders dan jij.
En ik heb er geen verstand van dus geen idee wie ik nou moet geloven.
Dat Oekraine die dingen niet kan richten zonder Amerikaanse intel uit de ruimte.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarover zeggen ze wat anders dan mij?
Is gewoon gps guided toch?quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat Oekraine die dingen niet kan richten zonder Amerikaanse intel uit de ruimte.
-edit- Daarmee bedoel ik de ATACMS e.d
Ik mag toch aannemen dat die dingen wel een update krijgen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is gewoon gps guided toch?
Toen het ontwikkeld werd hing de ruimte sowieso nog niet vol satellieten volgens mij
quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:35 schreef Candymannetje het volgende:
Ook het sturen van Europese troepen naar Oekraïne, de zogenoemde 'boots on the ground', wordt daarbij niet uitgesloten.
Volgens mij kregen ze tot maart/april enkel block 1quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat die dingen wel een update krijgen.
Maar dat is de info die ik kreeg van Amerikanen.
Of laten bedienen door Amerikaanse militairen/huurlingen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Volgens mij kregen ze tot maart/april enkel block 1
Daarnaast blijft het in de basis een gps guided raket, dat gaat niet ineens weg na een upgrade
Klinkt als een broodje aap, tenzij ze helemaal niet in de computer mogen maar dan kun je ze net zo goed niet sturen
kan ookquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:42 schreef UncleScorp het volgende:
Ik dacht dat GPS gestuurde systemen kunnen gejammed worden door de russen.
Als de target data ingeput wordt op basis van satteliet gegevens niet.
En ik denk niet dat de VS hen toegang zal geven tot hun sattelieten.
ja de mannen moeten ook opgeleid worden en er moet onderhoud gepleegd worden enzoquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:55 schreef Candymannetje het volgende:
Yep, er komt wel iets meer bij kijken dan wapens sturen met een handleiding erbij.
Ik heb geen ervaring met die machine dus kan er niet over oordelen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja de mannen moeten ook opgeleid worden en er moet onderhoud gepleegd worden enzo
maar dit is geen heel ingewikkelde machine
das alleen in filmsquote:Op dinsdag 3 december 2024 16:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met die machine dus kan er niet over oordelen.
Maar lijkt me niet meer dan logisch dat de USA maatregelen heeft genomen zodat het niet misbruikt kan worden en dat de Russen er niks meer kunnen mocht het in hun handen vallen.
De Abraham tanks zijn toch ook aangepast voordat ze die kant op gingen?quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
das alleen in films
als dat wilt voorkomen moet je er een fosfor granaat ingooien voor je het achterlaat
Abramsquote:Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Abraham tanks zijn toch ook aangepast voordat ze die kant op gingen?
Zijn Amerikaanse satelietten een legitiem doelwit? ze worden tenslotte wel gebruikt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:14 schreef sp3c het volgende:
eind van de dag zijn het op dit moment Oekrainse wapens, wie dan op start drukt maakt voor het oorlogsrecht geen kut uit en zelfs als er een Amerikanse generaal aan de overkant van de grote plas aan de knoppen zit is het nog steeds niet gelegitimeerd om Amerika aan te vallen
en dan ga ik er vanuit dat het inmiddels oorlog is en geen speciale militaire operatie
dat er een band is tussen NAVO en Oekraine heb ik verder ook nooit ontkend, die is er al sinds Bosnie, schien al langer maar dat er informatie gedeeld werd tussen NAVO/EU en Oekraine is gewoon transparant, was al bekend en het is onredelijk om te verwachten dat dat ineens klaar is omdat Rusland besloot dat land plat te gaan stampen
heel de oorlog is niet legitiemquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zijn Amerikaanse satelietten een legitiem doelwit? ze worden tenslotte wel gebruikt.
Da's politiek correct gelul, wel een beetje realistisch blijven.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
heel de oorlog is niet legitiem
dus nee
maar als ik er last van had zou ik ze stukschieten
de lauchers zijn legitieme doelen sure, maar dat waren ze al langerquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Da's politiek correct gelul, wel een beetje realistisch blijven.
Zowel het Oekrainse als het Russische grondgebied worden aangevallen dus er zijn legitieme doelen.
welke oorlogen van de laatste eeuwen zijn legitiem?quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
de lauchers zijn legitieme doelen sure, maar dat waren ze al langer
met politiek correct gelul heeft het niets temaken
geen idee, denk dat je die vraag zelf beter kunt beantwoorden want ik gebruik hem in principe nietquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
welke oorlogen van de laatste eeuwen zijn legitiem?
Jij begint er toch overquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee, denk dat je die vraag zelf beter kunt beantwoorden want ik gebruik hem in principe niet
volgens mij nietquote:
Nee ze hebben de m1a1 gekregen wat niet bepaald een jonge occasion meer isquote:Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Abraham tanks zijn toch ook aangepast voordat ze die kant op gingen?
Ook weer aangepast in UA las ik.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ze hebben de m1a1 gekregen wat niet bepaald een jonge occasion meer is
nee jij kwam daarmeequote:Op dinsdag 3 december 2024 19:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over de legitimiteit van de oorlog.
Het was even zoeken maar ik wist zeker dat ik het ergens gelezen had, ze waren in UA niet blij met het o.a ontbreken van pantser.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ze hebben de m1a1 gekregen wat niet bepaald een jonge occasion meer is
quote:The 31 American M1A1SA Abram tanks, which arrived in Ukraine some three months ago and without some key features to satisfy export restrictions, are getting an added layer of protection.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |