quote:Op donderdag 21 november 2024 15:09 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Die langeafstandsraketten gaan in ieder geval geen reet verschil maken in dit conflict.
Het enige wat ze nu bereikt hebben is dat Oekraine nu compleet platgebombardeerd gaat worden, vooral de energievoorzieningen. Oekraine gaat een koude winter tegemoet.
quote:Russia hits Ukrainian energy facilities, Kyiv sees 'despicable escalation'
KYIV, Nov 28 (Reuters) - Russia unleashed on Thursday its second big attack on Ukraine's energy infrastructure this month, triggering deep power cuts across the country.
President Vladimir Putin said Moscow had struck in response to Ukraine's strikes on Russian territory with U.S. medium-range ATACMS missiles. He said Russia's future targets could include "decision-making centres" in Kyiv.
Bedankt VS...quote:
Europese landen en de EU speelde bij het uitlokken van de oorlogshandelingen in Oekraïne ook een dubieuze rol. Heeft veel te maken met de relatie met de VS, conflicten in het Midden Oosten, klimaatcrisis, en het van het gas af willen/moeten. En nee, de verkiezing van Trump in 2016 heeft niet geholpen het militaire conflict in 2022 niet te laten ontstaan.quote:
Handig om zoveel bots te hebben. Rusland gooit bommen en toch krijgt VS de schuldquote:
sja een zinloze nutteloze escalatie, die niets wezenlijks bijdraagt aan het conflict, maar enkel de spanningen maar opdrijft en het risico op nog grotere confrontatie vergroot (wat velen ntl wensen want overtuigd zijnde dat Rusland door ons wél zou overwonnen kunnen worden ... lol)quote:Op zondag 1 december 2024 09:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Handig om zoveel bots te hebben. Rusland gooit bommen en toch krijgt VS de schuld
Ja hoor dat kan ik wel.quote:Op maandag 2 december 2024 12:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand aan deze domme jongen uitleggen hoe met vergelijkbare wapens terugschieten als degene die je land binnenvalt en al sinds de start vergelijkbare afstandswapens gebruikt een escalatie is?
Maar wapenleveringen gebeuren ook al jaren ondertussen en Rusland is ook afhankelijk van het buitenland. Ik snap dus niet wat er nu escalerend aan is.quote:Op maandag 2 december 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
De wapens zijn niet het probleem maar het feit dat ze door Amerika geleverd worden en dat Amerika ook intel levert aan Oekraine maakt ze betrokken bij het conflict.
Amerikaanse doelen zouden daardoor een legitiem militair doelwit kunnen worden.
Kan makkelijkerquote:Op maandag 2 december 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
De wapens zijn niet het probleem maar het feit dat ze door Amerika geleverd worden en dat Amerika ook intel levert aan Oekraine maakt ze betrokken bij het conflict.
Heel die oorlog is niet legitiemquote:Amerikaanse doelen zouden daardoor een legitiem militair doelwit kunnen worden.
Omdat Rusland en de USA elkaar alleen maar aanvallen via proxy en nooit direct tegen elkaar.quote:Op maandag 2 december 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar wapenleveringen gebeuren ook al jaren ondertussen en Rusland is ook afhankelijk van het buitenland. Ik snap dus niet wat er nu escalerend aan is.
Rusland is ook al voor de escalatie van de oorlog bezig met aanslagen en dodelijke sabotage op NAVO grondgebied. Rusland heeft dus geen legitimiteit nodig om ons aan te vallen en is zelf door haar handelen een legitiem doelwit geworden. Dus wederom: ik snap niet waarom dit escalerend zou zijn. Rusland heeft de escalatie zelf al jaren geleden gedaan.
De door Oekraine geproduceerde drones gaan nog veel verder maar dan hoor je bijzonder weinig over escalatie.quote:Op maandag 2 december 2024 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan makkelijker
Eerst schoten ze niet zo ver Rusland in, nu wel, dat maakt het een escalatie van Oekraïense kant
Punt, wat de Russen doen maakt niet uit, wie de wapens leverde maakt ook niet uit
[..]
Heel die oorlog is niet legitiem
Ik zie deze definitie van escaleren echt alleen bij Oekraïne gebruikt worden.quote:Op maandag 2 december 2024 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Eerst schoten ze niet zo ver Rusland in, nu wel, dat maakt het een escalatie van Oekraïense kant
Dat is een argument tegen het idee dat ATACMS escaleren.quote:Op maandag 2 december 2024 14:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Rusland en de USA elkaar alleen maar aanvallen via proxy en nooit direct tegen elkaar.
Dat willen ze beide ook niet.
Waarom?quote:Op maandag 2 december 2024 14:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is een argument tegen het idee dat ATACMS escaleren.
Escaleren is een situatie erger maken. Als elkaar aanvallen met proxies al de status quo was, dan is dit niet nieuw.quote:
Het is ook niet nieuw maar nu vinden er aanvallen plaats op Russisch grondgebied met Amerikaanse wapen en intel.quote:Op maandag 2 december 2024 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Escaleren is een situatie erger maken. Als elkaar aanvallen met proxies al de status quo was, dan is dit niet nieuw.
Oekraïne kan die raketten alleen inzetten met technische hulp en satellietgegevens van de NAVO/VS, de bediening van die systemen wordt in feite dus gedaan door de NAVO. Rusland beschouwt dat als een directe aanval van de NAVO op Rusland, dat maakt het wezenlijk anders dan alleen wapens leveren.quote:Op maandag 2 december 2024 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar wapenleveringen gebeuren ook al jaren ondertussen en Rusland is ook afhankelijk van het buitenland. Ik snap dus niet wat er nu escalerend aan is.
Dan is het toch apart dat ik hier nooit ophef zie over intel en tech van de Chinezen aan de Russen. Of over munitie, artilleriegranaten en soldaten van Noord-Korea aan de Russen. Of over drones en lange afstands raketten van Iran aan de Russen. Of over.............................quote:Op maandag 2 december 2024 13:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan ik wel.
Amerikaanse doelen zouden daardoor een legitiem militair doelwit kunnen worden.
Welk tegeneffect? Dit jaar schiet Rusland op de energievoorziening met alles wat ze hebben en geen noek op zit en vorig jaar schoten ze met alles wat ze hadden op de energievoorziening.quote:Op maandag 2 december 2024 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
De atacms dragen amper iets bij tot het conflict. Ze zijn al lang geanalyseerd door de russen en zullen dus maar minimaal resultaat opleveren. Vooral de oekrainers zullen het tegeneffect voelen, maar dat zal het westen worst wezen.
Dus het escaleert enkel maar op papier de spanningen tussen de verschillende partijen omdat ze geleverd en gelanceerd worden door VS, maar als je breincapaciteit vergelijkbaar is met die van demente Joe is het logisch dat je het niet begrijpt.
Maar er wordt jacht gemaakt op de launchers en crew, met succes blijkbaar.
De boomerang komt zoals steeds hard terug.
Moeten Russen wellicht niet met nog langere afstandswapens aanvallen plegen op Oekraïens grondgebied. Dat was de escalatie, terugslaan met gelijke wapens kan dat nooit wezen.quote:Op maandag 2 december 2024 15:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het is ook niet nieuw maar nu vinden er aanvallen plaats op Russisch grondgebied met Amerikaanse wapen en intel.
Wat een onzin. Ik vraag hier wat nou de escalatie is, niet wat Rusland ervan vindt. Rusland is in oorlog en landen in oorlog liegen nog wel eens. Poetin is al jaren in fantasieland. En dan je punt over feitelijke bediening. Ook als ik google maps aanzet ben ik mijn auto aan het bedienen. Niet mijn rijinstructeur van 10 jaar geleden en ook niet Google.quote:Op maandag 2 december 2024 15:11 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Oekraïne kan die raketten alleen inzetten met technische hulp en satellietgegevens van de NAVO/VS, de bediening van die systemen wordt in feite dus gedaan door de NAVO. Rusland beschouwt dat als een directe aanval van de NAVO op Rusland, dat maakt het wezenlijk anders dan alleen wapens leveren.
Boehoehoe ... Rusland slaagt in wat oekraine niet lukt.quote:Op maandag 2 december 2024 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welk tegeneffect? Dit jaar schiet Rusland op de energievoorziening met alles wat ze hebben en geen noek op zit en vorig jaar schoten ze met alles wat ze hadden op de energievoorziening.
Kinderachtige manier van zeggen dat je ongelijk had.quote:Op maandag 2 december 2024 15:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Boehoehoe ... Rusland slaagt in wat oekraine niet lukt.
Die schieten ook al lang op de ZNPP.
En de Kursk operatie met als doel de NPP innemen was ook een regelrechte mislukking.
Wotever Joequote:Op maandag 2 december 2024 15:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Kinderachtige manier van zeggen dat je ongelijk had.
oh dan volg je het niet zo goedquote:Op maandag 2 december 2024 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zie deze definitie van escaleren echt alleen bij Oekraïne gebruikt worden.
https://www.linkedin.com/(...)-ranjan-bhattacharyaquote:On March 12, 2023, Russia launched a massive barrage of hypersonic missiles against Ukraine, marking a significant escalation in the conflict.
dat is dan ook al een tijdje bezig, dan is het geen escalatie meer hequote:Op maandag 2 december 2024 14:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De door Oekraine geproduceerde drones gaan nog veel verder maar dan hoor je bijzonder weinig over escalatie.
https://www.atlanticcounc(...)sion-home-to-russia/quote:In June 2023, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy signaled the coming escalation in drone attacks when he declared that the war was “gradually returning” to Russia.
er werd al vanaf dag 1 jacht gemaakt op die launchers en crew, volgens mij waren er al 11 vernietigd voor de eerste uit het vliegtuig kwam rollenquote:Op maandag 2 december 2024 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
De atacms dragen amper iets bij tot het conflict. Ze zijn al lang geanalyseerd door de russen en zullen dus maar minimaal resultaat opleveren. Vooral de oekrainers zullen het tegeneffect voelen, maar dat zal het westen worst wezen.
Dus het escaleert enkel maar op papier de spanningen tussen de verschillende partijen omdat ze geleverd en gelanceerd worden door VS, maar als je breincapaciteit vergelijkbaar is met die van demente Joe is het logisch dat je het niet begrijpt.
Maar er wordt jacht gemaakt op de launchers en crew, met succes blijkbaar.
De boomerang komt zoals steeds hard terug.
Schieten met lange afstandswapens gebeurd dus al een tijdje op grote schaal. Dan kan het geen escalatie meer zijn als Oekraïne het ook gaat doen. Het feit dat we roepen van wel is de rare definitie die ik zie.quote:
Dat beschrijf ik toch, als Nederlandse piloten de F16's in Oekraine gaan bemannen vind ik dat ook een vorm van escalatie, net als dat er Noord-Koreanen meevechten met de Russen. Dat jij je dat onzin vindt is niet zo relevant. Het is wel verbazingwekkend te zien dat verplaatsen in de tegenstander niet voor iedereen is weggelegd.quote:Op maandag 2 december 2024 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik vraag hier wat nou de escalatie is,
het is geen rare definitiequote:Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Schieten met lange afstandswapens gebeurd dus al een tijdje op grote schaal. Dan kan het geen escalatie meer zijn als Oekraïne het ook gaat doen. Het feit dat we roepen van wel is de rare definitie die ik zie.
https://www.vandale.nl/gr(...)/betekenis/escalerenquote:es·ca·le·ren (escaleerde, heeft, is geëscaleerd)
1
zich geleidelijk uitbreiden: de ruzie escaleerde tot een oorlog
vliegersquote:Op maandag 2 december 2024 16:08 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dat beschrijf ik toch, als Nederlandse piloten de F16's in Oekraine gaan bemannen vind ik dat ook een vorm van escalatie, net als dat er Noord-Koreanen meevechten met de Russen. Dat jij je dat onzin vindt is niet zo relevant. Het is wel verbazingwekkend te zien dat verplaatsen in de tegenstander niet voor iedereen is weggelegd.
Ik kan dat prima. Als Rusland zijnde zou ik ook roepen dat het escalatie was, omdat ik weet dat sommige mensen daar gevoelig voor zijn. Dat maakt een bepaalde handeling nog niet escalerend. Een land in oorlog is niet bezig met de waarheid in de openbare communicatie, tenzij het ze toevallig uitkomt.quote:Op maandag 2 december 2024 16:08 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dat beschrijf ik toch, als Nederlandse piloten de F16's in Oekraine gaan bemannen vind ik dat ook een vorm van escalatie, net als dat er Noord-Koreanen meevechten met de Russen. Dat jij je dat onzin vindt is niet zo relevant. Het is wel verbazingwekkend te zien dat verplaatsen in de tegenstander niet voor iedereen is weggelegd.
feitelijke situatie is dat Oekraine eerst geen ATACMS'en Rusland inschoot en nu welquote:Op maandag 2 december 2024 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan dat prima. Als Rusland zijnde zou ik ook roepen dat het escalatie was, omdat ik weet dat sommige mensen daar gevoelig voor zijn. Dat maakt een bepaalde handeling nog niet escalerend. Een land in oorlog is niet bezig met de waarheid in de openbare communicatie, tenzij het ze toevallig uitkomt.
De feitelijke situatie is dat Rusland al vanaf de start van de oorlog met zwaardere en langere afstand raketsystemen dan ATACMS in Oekraïne aan het schieten is. Wat is dan de escalatie dat Oekraïne met iets vergelijkbaars terugschiet?
Dat de permanent zielige en toch zogenaamd oppermachtig sterke Russen gaan janken hadden ze geen ATACMS voor nodig.
Ja dit is nu al de 3e keer dat je het zegt, maar dat is gewoon fout. In deze oorlog werden die wapens al gebruikt, dus is het geen escalatie meer als de ander het ook doet. Het geleidelijk erger worden is al gebeurd. Bij een straatgevecht spreken we toch ook niet van een escalatie als het slachtoffer na een minuut gekopschopt te zijn een keertje terugschopt?quote:Op maandag 2 december 2024 16:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is geen rare definitie
ze deden het niet, doen het nu wel, ze voeren de druk op, ze escaleren de boel
van dale zegt
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)/betekenis/escaleren
Oekraine kan nu met raketten doelen in Rusland gaan beschieten
eerst kon alleen Rusland doelen in Oekraine beschieten met raketten, nu kunnen beiden partijen doelen in elkaars land met raketten beschieten, de oorlog is wat uitgebreid, het is geescaleerd
Nee totaal niet. Als Oekraïne morgen mosterdgas in gaat zetten escaleert Rusland niet als ze het terugschieten. De enige escalatie die Rusland dan nog met mosterdgas kan doen is in de doelwitkeuze en de schaal van de aanvallen.quote:Op maandag 2 december 2024 16:17 schreef sp3c het volgende:
denk dat de spraakverwarring hier zit in het idee dat escalatie per se iets slechts is en dat de partij die je wel of niet steunt dus wel of niet moet escaleren
is het niet, ligt aan de situatie
D-day was ook een behoorlijke escalatie in de tweede wereldoorlog maar ik geloof niet dat er heel veel mensen zijn die dat een heel slecht idee vinden of vonden
naast de moffen
het is geen straatgevecht, het is oorlogquote:Op maandag 2 december 2024 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja dit is nu al de 3e keer dat je het zegt, maar dat is gewoon fout. In deze oorlog werden die wapens al gebruikt, dus is het geen escalatie meer als de ander het ook doet. Het geleidelijk erger worden is al gebeurd. Bij een straatgevecht spreken we toch ook niet van een escalatie als het slachtoffer na een minuut gekopschopt te zijn een keertje terugschopt?
als Oekraine morgen mosterdgas inzet escaleert Oekrainequote:[..]
Nee totaal niet. Als Oekraïne morgen mosterdgas in gaat zetten escaleert Rusland niet als ze het terugschieten. De enige escalatie die Rusland dan nog met mosterdgas kan doen is in de doelwitkeuze en de schaal van de aanvallen.
quote:Op maandag 2 december 2024 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat de permanent zielige en toch zogenaamd oppermachtig sterke Russen gaan janken hadden ze geen ATACMS voor nodig.
quote:Op maandag 2 december 2024 15:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Kinderachtige manier van zeggen dat je ongelijk had.
dit is niet heel sterkquote:
Dus als ik je goed begrijp is het "tegeneffect" wat je net beschreef een slachtofferrol innemen door de Russen. Dat zullen de Oekraïners erg vinden hoor. Wat een leed.quote:
quote:Op maandag 2 december 2024 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus als ik je goed begrijp is het "tegeneffect" wat je net beschreef een slachtofferrol innemen door de Russen. Dat zullen de Oekraïners erg vinden hoor. Wat een leed.
Er waren 3 pogingen voor nodig maar eindelijk komen we erachter wat je nou bedoeld met "tegeneffect".
quote:
Rusland ziet dit dus eigenlijk niet als escalatie ziet maar roept het alleen maar, bedoel je dat?quote:Op maandag 2 december 2024 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan dat prima. Als Rusland zijnde zou ik ook roepen dat het escalatie was,
De langeafstandsraketten van Rusland worden door de Russen bediend en afgeschoten.quote:De feitelijke situatie is dat Rusland al vanaf de start van de oorlog met zwaardere en langere afstand raketsystemen dan ATACMS in Oekraïne aan het schieten is. Wat is dan de escalatie dat Oekraïne met iets vergelijkbaars terugschiet?
denk jequote:Op maandag 2 december 2024 16:44 schreef CryptoPunk het volgende:
De langeafstandsraketten van Oekraine worden door de NAVO/VS bediend en afgeschoten.
De atacms gaan gewoon niets wezenlijks veranderen aan het verloop van het conflict, dus zinloze move van het westen alweer.quote:Op maandag 2 december 2024 16:44 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Rusland ziet dit dus eigenlijk niet als escalatie ziet maar roept het alleen maar, bedoel je dat?
[..]
De langeafstandsraketten van Rusland worden door de Russen bediend en afgeschoten.
De langeafstandsraketten van Oekraine worden door de NAVO/VS bediend en afgeschoten.
Is het zo moeilijk te begrijpen, mijn god zeg...
Voor jou niet, voor Rusland welquote:
voor het oorlogsrecht nietquote:Op maandag 2 december 2024 17:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor jou niet, voor Rusland wel
Zuchtquote:Op maandag 2 december 2024 17:03 schreef sp3c het volgende:
en stop alstjeblieft met alles op de man te doen
snap dat het jouw dingetje is maar ik heb er nog steeds geen zin an
Zelensky is een acteur en scapegoat, een irrelevante manlet. CIA puppet.quote:Op maandag 2 december 2024 17:47 schreef sp3c het volgende:
de oorlog is vooroorzaakt door Zelensky en vrinden die de Krim terug wilden
ik wil best in het midden houden of ze daar gelijk in hadden maar dat was de verkiezingsboodschap, dat is de road to war
weet ik niet, denk het nietquote:[
Zelensky is een acteur en scapegoat, een irrelevante manlet.
Wat jij vergeet is dat hele oosten van Oekraine pro-russen zijn en pro-russisch stemde. Zie je de gelijkenissen met Georgie nu?quote:Op maandag 2 december 2024 17:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
weet ik niet, denk het niet
hoe dan ook wilden oekrainers dat land terug, daardoor zijn de Russen binnengevallen
nee vergeet ik niet, je moet proberen te reageren op wat ik zeg, niet op wat je denkt dat ik zegquote:Op maandag 2 december 2024 17:51 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat hele oosten van Oekraine pro-russen zijn en pro-russisch stemde. Zie je de gelijkenissen met Georgie nu?
[ afbeelding ]
EU/USA was het niet eens en hebben een coup gepleegd, de maidan coup.
Je denkt dat je slim bent omdat je een modje bent, maar het enige hoe je overkomt is een ongeïnformeerde boze neocon. Historie for dummies moet je eens kopen.quote:Op maandag 2 december 2024 17:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee vergeet ik niet, je moet proberen te reageren op wat ik zeg, niet op wat je denkt dat ik zeg
nee ik denk dat ik weet waarover ik het heb omdat ik dit verhaal al meerdere decennia volgquote:Op maandag 2 december 2024 17:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je denkt dat je slim bent omdat je een modje bent, maar het enige hoe je overkomt is een ongeïnformeerde boze neocon.
Rusland zegt van wel dus dat is wat moeilijkquote:Op maandag 2 december 2024 18:00 schreef epicbeardman het volgende:
Er is trouwens geen enkele Rus Oekraine binnengevallen, dat je dat überhaupt geloofd is al lachwekkend. Wellicht heeft Putin wat huurlingetjes van Wagner naar de Krim gestuurd.
Maar als Rusland Oekraine zou binnenvallen, waren ze binnen de eerste week al van de map afgeveegd.
Je voelt je echt de internet politie of niet? Is dit het enige subfora waar Danny je toeliet om te trollen en af te geven op users? Waarom die urgentie om de betweter uit te hangen hier? ben je van de deB00nk politie?quote:Op maandag 2 december 2024 17:57 schreef sp3c het volgende:
maar als je zo gaat doen ga je ook op negeer net als die andere flapdrol
je zegt niets wat tegen de regels is dus ik denk van nietquote:Op maandag 2 december 2024 18:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je voelt je echt de internet politie of niet? Is dit het enige subfora waar Danny je toeliet om te trollen en af te geven op users? Waarom die urgentie om de betweter uit te hangen hier? ben je van de deB00nk politie?
En dan nog trots zijn ook, of krijg ik nu een ban nu ik dit zeg?
Je hebt je doel bereikt, een subforum slopen als mod. Gefeliciteerd.quote:Op maandag 2 december 2024 18:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zegt niets wat tegen de regels is dus ik denk van niet
ok?quote:Op maandag 2 december 2024 18:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je hebt je doel bereikt, een subforum slopen als mod. Gefeliciteerd.
ps, snel 100 opmerkingen maken zodat niemand je falen kan lezen.
quote:net als die andere flapdrol
Aan de manier hoe je post is er duidelijk iets niet helemaal in orde of is er iets in je privéleven aan de hand waardoor je zo geagiteerd reageert, al helemaal voor een mod. Laat je eens niet zo kennen. Ik snap dat het moeilijke tijden zijn na 6 november.quote:
welke post is heel erg raar?quote:Op maandag 2 december 2024 18:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Aan de manier hoe je post is er duidelijk iets niet helemaal in orde of is er iets in je privéleven aan de hand waardoor je zo geagiteerd reageert, al helemaal voor een mod. Laat je eens niet zo kennen. Ik snap dat het moeilijke tijden zijn na 6 november.
Als er iets is waar je over wil praten mag je altijd in prive komen.
Al je laatste 10-15 posts in dit topic iig, nam ff een kijkje hier en heb nog nooit zo'n extreme meltdown gezien.quote:
ik laat ze gewoon staanquote:Op maandag 2 december 2024 18:17 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Al je laatste 10-15 posts in dit topic iig, nam ff een kijkje hier en heb nog nooit zo'n extreme meltdown gezien.
Verwijder ze maar snel zou ik zeggen, om jezelf nog beetje te redden.
quote:Op maandag 2 december 2024 18:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik laat ze gewoon staan
welke van mijn laatste 10-15 posts is heel erg extreme meltdown?
quote:Op maandag 2 december 2024 18:03 schreef sp3c het volgende:
maar als jij het beter weet dan het Russische ministerie van defensie zelf dan zul jij het wel beter weten, dan kan hier een slotje op?
quote:
quote:Op maandag 2 december 2024 18:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zegt niets wat tegen de regels is dus ik denk van niet
quote:
quote:Op maandag 2 december 2024 18:08 schreef sp3c het volgende:
als je denkt dat het subforum gesloopt is omdat je tegengeluid krijgt dan zit je in BNW zeker niet op je plek hoor
quote:Op maandag 2 december 2024 18:08 schreef sp3c het volgende:
heel fok! niet misschien maar wmb ben je welkom
quote:
Wat voor drugs zit je aan op dit moment?quote:Op maandag 2 december 2024 18:24 schreef sp3c het volgende:
ik moet eigen minder zeggen zodat iedereen zichzelf op kan hangen maar dat vind ik niet zo leuk, gesprekje is voor mij belangrijker
geen idee waarom het op de man moetquote:Op maandag 2 december 2024 18:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat voor drugs zit je aan op dit moment?
De krim hoort de jure bij Oekraine..quote:Op maandag 2 december 2024 17:47 schreef sp3c het volgende:
de oorlog is veroorzaakt door Zelensky en vrinden die de Krim terug wilden
ik wil best in het midden houden of ze daar gelijk in hadden maar dat was de verkiezingsboodschap, dat is de road to war
En na de 2014 regime change (lees coup) de Sevastopol marine basis aan de USA geven zeker?quote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De krim hoort de jure bij Oekraine..
Die dragen niks bij aan een escalatie op wereldniveau.quote:Op maandag 2 december 2024 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan is het toch apart dat ik hier nooit ophef zie over intel en tech van de Chinezen aan de Russen. Of over munitie, artilleriegranaten en soldaten van Noord-Korea aan de Russen. Of over drones en lange afstands raketten van Iran aan de Russen. Of over.............................
Het gaat niet om de afstand.quote:Op maandag 2 december 2024 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moeten Russen wellicht niet met nog langere afstandswapens aanvallen plegen op Oekraïens grondgebied. Dat was de escalatie, terugslaan met gelijke wapens kan dat nooit wezen.
[..]
Wat een onzin. Ik vraag hier wat nou de escalatie is, niet wat Rusland ervan vindt. Rusland is in oorlog en landen in oorlog liegen nog wel eens. Poetin is al jaren in fantasieland. En dan je punt over feitelijke bediening. Ook als ik google maps aanzet ben ik mijn auto aan het bedienen. Niet mijn rijinstructeur van 10 jaar geleden en ook niet Google.
Yep, Rusland uit de tent lokken zodat ze kunnen zeggen 'hun begonnen'quote:Op maandag 2 december 2024 16:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De atacms gaan gewoon niets wezenlijks veranderen aan het verloop van het conflict, dus zinloze move van het westen alweer.
De escalatie zit em idd overduidelijk in de "bediening" door het westen.
Ik vrees dat het westen gewoon blijft proberen om Rusland uit te lokken tot iets waardoor ze art 5 kunnen inroepen. Verblind door hun russofobie zien ze de risico's niet meer, en ntl overtuigd van hun eigen superioriteit.quote:Op maandag 2 december 2024 20:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het gaat niet om de afstand.
Maar om het feit dat Rusland wordt bestookt met wapen en intel uit de USA.
En die staan toch al op de "oorlogslijst" van de VSquote:Op maandag 2 december 2024 19:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die dragen niks bij aan een escalatie op wereldniveau.
Goed punt, je hebt best veel kennis over dit onderwerp.quote:Op maandag 2 december 2024 17:05 schreef sp3c het volgende:
of anders gezegd
voor jou wel, voor mij niet
voor mij en het oorlogsrecht zoals ik het ken is het niet relevant
Ze moeten toch wat om de dollar te redden.quote:Op maandag 2 december 2024 20:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En die staan toch al op de "oorlogslijst" van de VS
Europa slaat economisch haar eigen ruiten in, in de hoop aan de rokken van de VS te kunnen blijven hangen, wat onder Trump allesbehalve gegarandeerd zal blijken. En om op eigen benen te staan zitten we met een onvolwassen leiding, verblind in hun handelen door hun (opgedrongen) russo- en groeiende chinafobie.quote:Op maandag 2 december 2024 20:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze moeten toch wat om de dollar te redden.
Als ik het voor het zeggen had zou ik een economisch netwerk opzetten tussen Europese landen, Rusland en China.
Ow maar ik geloof best dat er vanalles gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen maar als je met vaktermen gaat strooien dan moeten ze wel kloppenquote:Op maandag 2 december 2024 20:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Goed punt, je hebt best veel kennis over dit onderwerp.
Dat merk ik aan alles maar je gaat er van uit dat alles volgens het boekje gaat.
Daar botst het dus want "wij" geloven niet dat alles volgens de regels gaat.
En gezien jou reacties bij complotten en theorien over WO2 weet je zelf ook wel dat niet alles volgens de regels gaat.
Toch doe je in deze oorlog alsof de EU/NAVO/USA alles volgens het boekje doen.
Terwijl er toch bekend is dat er NAVO militairen rond wandelen en de CIA al decennia actief is daar.
Zal best maar ze zijn op dit moment niet bij machte om het terug te krijgen en dat is toch echt hun eigen schuldquote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De krim hoort de jure bij Oekraine..
Alles wordt in een hogere versnelling geschakeld. Nervositeit rond Trump stijgt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:28 schreef Candymannetje het volgende:
De CIA is ook weer druk bezig in Georgië om een Maidan te creëren.
Ah ja maar er zijn twee dingen gaande. De jure en de facto.quote:Op dinsdag 3 december 2024 04:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zal best maar ze zijn op dit moment niet bij machte om het terug te krijgen en dat is toch echt hun eigen schuld
Niet dat ik jou niet vertrouw maar hobbymatig zit ik vaak op USA forums waar ook veel (ex)militairen zitten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 04:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow maar ik geloof best dat er vanalles gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen maar als je met vaktermen gaat strooien dan moeten ze wel kloppen
"Jullie" probleem is dat "jullie" er niet tegen kunnen als "jullie" op dat punt gecorrigeerd worden omdat "jullie" idd geloven
En geloof is aids
quote:Op de officiële agenda voor de vergadering van de NAVO-ministers van Buitenlandse zaken staat het nergens. Vandaag en morgen vergaderen ze in Brussel. Maar achter de schermen wordt wel degelijk nagedacht over nieuwe stappen die de NAVO-landen zouden moeten zetten in de oorlog in Oekraïne. Ook het sturen van Europese troepen naar Oekraïne, de zogenoemde 'boots on the ground', wordt daarbij niet uitgesloten.
Waarover zeggen ze wat anders dan mij?quote:Op dinsdag 3 december 2024 09:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet dat ik jou niet vertrouw maar hobbymatig zit ik vaak op USA forums waar ook veel (ex)militairen zitten.
Die zeggen vaak weer wat anders dan jij.
En ik heb er geen verstand van dus geen idee wie ik nou moet geloven.
Dat Oekraine die dingen niet kan richten zonder Amerikaanse intel uit de ruimte.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarover zeggen ze wat anders dan mij?
Is gewoon gps guided toch?quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat Oekraine die dingen niet kan richten zonder Amerikaanse intel uit de ruimte.
-edit- Daarmee bedoel ik de ATACMS e.d
Ik mag toch aannemen dat die dingen wel een update krijgen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Is gewoon gps guided toch?
Toen het ontwikkeld werd hing de ruimte sowieso nog niet vol satellieten volgens mij
quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:35 schreef Candymannetje het volgende:
Ook het sturen van Europese troepen naar Oekraïne, de zogenoemde 'boots on the ground', wordt daarbij niet uitgesloten.
Volgens mij kregen ze tot maart/april enkel block 1quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat die dingen wel een update krijgen.
Maar dat is de info die ik kreeg van Amerikanen.
Of laten bedienen door Amerikaanse militairen/huurlingen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Volgens mij kregen ze tot maart/april enkel block 1
Daarnaast blijft het in de basis een gps guided raket, dat gaat niet ineens weg na een upgrade
Klinkt als een broodje aap, tenzij ze helemaal niet in de computer mogen maar dan kun je ze net zo goed niet sturen
kan ookquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:42 schreef UncleScorp het volgende:
Ik dacht dat GPS gestuurde systemen kunnen gejammed worden door de russen.
Als de target data ingeput wordt op basis van satteliet gegevens niet.
En ik denk niet dat de VS hen toegang zal geven tot hun sattelieten.
ja de mannen moeten ook opgeleid worden en er moet onderhoud gepleegd worden enzoquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:55 schreef Candymannetje het volgende:
Yep, er komt wel iets meer bij kijken dan wapens sturen met een handleiding erbij.
Ik heb geen ervaring met die machine dus kan er niet over oordelen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja de mannen moeten ook opgeleid worden en er moet onderhoud gepleegd worden enzo
maar dit is geen heel ingewikkelde machine
das alleen in filmsquote:Op dinsdag 3 december 2024 16:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met die machine dus kan er niet over oordelen.
Maar lijkt me niet meer dan logisch dat de USA maatregelen heeft genomen zodat het niet misbruikt kan worden en dat de Russen er niks meer kunnen mocht het in hun handen vallen.
De Abraham tanks zijn toch ook aangepast voordat ze die kant op gingen?quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
das alleen in films
als dat wilt voorkomen moet je er een fosfor granaat ingooien voor je het achterlaat
Abramsquote:Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Abraham tanks zijn toch ook aangepast voordat ze die kant op gingen?
Zijn Amerikaanse satelietten een legitiem doelwit? ze worden tenslotte wel gebruikt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:14 schreef sp3c het volgende:
eind van de dag zijn het op dit moment Oekrainse wapens, wie dan op start drukt maakt voor het oorlogsrecht geen kut uit en zelfs als er een Amerikanse generaal aan de overkant van de grote plas aan de knoppen zit is het nog steeds niet gelegitimeerd om Amerika aan te vallen
en dan ga ik er vanuit dat het inmiddels oorlog is en geen speciale militaire operatie
dat er een band is tussen NAVO en Oekraine heb ik verder ook nooit ontkend, die is er al sinds Bosnie, schien al langer maar dat er informatie gedeeld werd tussen NAVO/EU en Oekraine is gewoon transparant, was al bekend en het is onredelijk om te verwachten dat dat ineens klaar is omdat Rusland besloot dat land plat te gaan stampen
heel de oorlog is niet legitiemquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zijn Amerikaanse satelietten een legitiem doelwit? ze worden tenslotte wel gebruikt.
Da's politiek correct gelul, wel een beetje realistisch blijven.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
heel de oorlog is niet legitiem
dus nee
maar als ik er last van had zou ik ze stukschieten
de lauchers zijn legitieme doelen sure, maar dat waren ze al langerquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Da's politiek correct gelul, wel een beetje realistisch blijven.
Zowel het Oekrainse als het Russische grondgebied worden aangevallen dus er zijn legitieme doelen.
welke oorlogen van de laatste eeuwen zijn legitiem?quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
de lauchers zijn legitieme doelen sure, maar dat waren ze al langer
met politiek correct gelul heeft het niets temaken
geen idee, denk dat je die vraag zelf beter kunt beantwoorden want ik gebruik hem in principe nietquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
welke oorlogen van de laatste eeuwen zijn legitiem?
Jij begint er toch overquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee, denk dat je die vraag zelf beter kunt beantwoorden want ik gebruik hem in principe niet
volgens mij nietquote:
Nee ze hebben de m1a1 gekregen wat niet bepaald een jonge occasion meer isquote:Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Abraham tanks zijn toch ook aangepast voordat ze die kant op gingen?
Ook weer aangepast in UA las ik.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ze hebben de m1a1 gekregen wat niet bepaald een jonge occasion meer is
nee jij kwam daarmeequote:Op dinsdag 3 december 2024 19:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over de legitimiteit van de oorlog.
Het was even zoeken maar ik wist zeker dat ik het ergens gelezen had, ze waren in UA niet blij met het o.a ontbreken van pantser.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ze hebben de m1a1 gekregen wat niet bepaald een jonge occasion meer is
quote:The 31 American M1A1SA Abram tanks, which arrived in Ukraine some three months ago and without some key features to satisfy export restrictions, are getting an added layer of protection.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |