https://112vdg.nl/2024/11/29/jan-roos-opgepakt/quote:Het Openbaar Ministerie (OM) in Noord-Nederland start een strafrechtelijk onderzoek naar uitlatingen op 27 november 2024 op het YouTube-kanaal RoddelPraat. Op dit kanaal wordt opgeroepen tot geweld en een suggestie gedaan hoe om te gaan met journalisten op Ameland op en rond het Sunneklaas-feest. Een 47-jarige man uit Bergen (NH) is daarvoor aangehouden en zal worden gehoord. Daarna zal het OM een vervolgingsbeslissing nemen.
Het moet voor iedereen duidelijk zijn dat (het aanzetten tot) geweld, zeker gezien de gebeurtenissen van vorig jaar, niet wordt getolereerd door de politie en het OM. Daarbij wordt erop gewezen dat het plegen van mogelijk strafbaar feiten consequenties heeft voor individuen.
Ik zal na deze aanhouding ook aankomende nacht gewoon slapen als een roos..quote:In de aflevering, die inmiddels is verwijderd, roept Roos de inwoners op om journalisten tijdens Sunneklaas met fysiek geweld van het eiland af te krijgen. Sunneklaas is een alternatief Sinterklaasfeest dat alleen op het Waddeneiland wordt gevierd. Bij het feest zijn geen mensen van buitenaf welkom. "Afmaken", zegt Roos over de journalisten die vorig jaar bij het feest probeerden te zijn. "Nog voordat ze van de boot komen neerknallen."
Medepresentator Dennis Schouten gaat niet mee in de uitspraken van Roos. "Wij roepen niet op tot geweld", zegt hij in de aflevering.
Ik denk inderdaad ook niet dat hij dat letterlijk meent, dat je die journalisten moet doodschieten voordat ze van de boot afkomen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:01 schreef ISVV het volgende:
Satire mensen, satire. Woordkunstenaar.
Maar ja, deze 'oproep' was niet jegens Zwarte Piet gericht. Dan komt de bromsnor tegenwoordig even langs.
Was Akwasi toen eigenlijk ook gearresteerd?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:18 schreef Paul het volgende:
Dennis reageert!!!
https://www.instagram.com/p/DC9erdcoaxT/
Ja volgens mij zijn die uitspraken wel "onderzocht door het OM"quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Was Akwasi toen eigenlijk ook gearresteerd?
Als die verhalen van Dennis waar zijn, is dat veel schadelijker en ernstiger, dan zou het goed zijn dat hij eens goed aan de tand wordt gevoeld. In die zin zouden ze hem beter oppakken hij geeft eigenlijk toe dat hij haar heeft bedreigd om een pil te nemen die ze niet wil.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:22 schreef Mylene het volgende:
Ja inderdaad, Jan Roos meende het te kunnen te zeggen in de rol van woordkunstenaar.
Wat ik erger vond was dat Dennis Schouten zijn vrouwenhaat (vanwege zijn moeder) weer eens etaleerde door te zeggen dat hij een christelijke meid dwong de morning-afterpil te nemen, na de seks toen ze met nee antwoordde of ze de pil wel slikte. Dat deed ze niet vanwege haar geloof en ze had uitgerekend, vanwege de ovulatie, dat het niet kon. Dennis verteld trots dat dat hij onder geen enkel beding de lasten wilde dragen mocht ze zwanger raken en haar vertelde het leven helemaal zuur te maken en te demoniseren als ze de morning-afterpil niet nam Dat was de tip aan de kijkers. Dat zijn vaak meiden die net meerderjarige zijn. Dat is de reputatie van Dennis. Mogelijk nog jonger, aldus de verhalen.
Neejoh, want hij heeft een kleurtje.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Was Akwasi toen eigenlijk ook gearresteerd?
Godskanonne, waar is het OM in hemelsnaam mee bezig? Maar goed, dan biedt-ie net als Akwasi fopexcuses aan en gebeurt er niks.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:18 schreef Paul het volgende:
Dennis reageert!!!
https://www.instagram.com/p/DC9erdcoaxT/
Die moderne techniek van ovulatie berekening werd inderdaad besproken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:22 schreef Mylene het volgende:
Ja inderdaad, Jan Roos meende het te kunnen te zeggen in de rol van woordkunstenaar.
Wat ik erger vond was dat Dennis Schouten zijn vrouwenhaat (vanwege zijn moeder) weer eens etaleerde door te zeggen dat hij een christelijke meid dwong de morning-afterpil te nemen, na de seks toen ze met nee antwoordde of ze de pil wel slikte. Dat deed ze niet vanwege haar geloof en ze had uitgerekend, vanwege de ovulatie, dat het niet kon. Dennis vertelde trots dat dat hij onder geen enkel beding de lasten wilde dragen mocht ze zwanger raken en haar vertelde het leven helemaal zuur te maken en te demoniseren als ze de morning-afterpil niet nam. Dat was ook de tip aan de kijkers. Dat zijn vaak meiden die net meerderjarig zijn. Dat is de reputatie van Dennis. Mogelijk nog jonger, aldus de verhalen.
Nee, zo zat het niet. Zie de verklaring van het OM:quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:23 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja volgens mij zijn die uitspraken wel "onderzocht door het OM"
Dus hij heeft zich denk ik wel moeten verantwoorden, maar ja fictief figuur dus ja
quote:Na een gesprek met de officier van justitie en zijn advocaat heeft Akwasi toegezegd publiekelijk afstand te nemen van zijn opruiende woorden. Dat heeft hij inmiddels gedaan. Daarom heeft de officier van justitie besloten de zaak tegen Akwasi voorwaardelijk te seponeren.
Als je goed geluisterd had, hadden ze met wederzijdse toestemming seks. Dat gesprek over anticonceptie hadden ze beter voor de actie kunnen bespreken…quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:25 schreef pmponer het volgende:
[..]
Als die verhalen van Dennis waar zijn, is dat veel schadelijker en ernstiger, dan zou het goed zijn dat hij eens goed aan de tand wordt gevoeld. In die zin zouden ze hem beter oppakken hij geeft eigenlijk toe dat hij haar heeft bedreigd om een pil te nemen die ze niet wil.
Het is niet tegen de wet om een rotkop te hebben.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Mooi zo. Al was het alleen maar vanwege die rotkop van hem.
Straalt alleen maar vuiligheid en gemeenheid uit.
O ja, zo roeit links.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Mooi zo. Al was het alleen maar vanwege die rotkop van hem.
Straalt alleen maar vuiligheid en gemeenheid uit.
Eens maar om dan maar meisjes te gaan bedreigen vind ik nogal wat.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als je goed geluisterd had, hadden ze met wederzijdse toestemming seks. Dat gesprek over anticonceptie hadden ze beter voor de actie kunnen bespreken…
Kan die mooi reviews van maken dan.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:18 schreef GGMM het volgende:
Laten we hopen dat hij een tijdje op water en brood moet leven.
Dat kan hij wel gebruiken
Helaas. En ik weet ook wel dat deze term ontzettend subjectief is.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet tegen de wet om een rotkop te hebben.
Volgens Dennis refereerde Roos aan de woorden van Akwasi. Akwasi wordt er dus niet zomaar bijgehaald hier, hè.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:35 schreef Origami94 het volgende:
Eens kijken of ik bingo heb
Akwasi, Kaag, D66, Links, Timmermans, Rutte.
Nope. Ik kom later terug.
Vrijwillig onder Dennis Schouten gaan liggen, vind ik nogal wat.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Eens maar om dan maar meisjes te gaan bedreigen vind ik nogal wat.
Ik vind 't ook walgelijke mannetjes, maar dat betekent dat ik het dáárom gerechtvaardigd vind om Roos te vervolgen. Dat zou wat zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Helaas. En ik weet ook wel dat deze term ontzettend subjectief is.
Maar iemand die er zijn 'beroep' van maakt om de meest schunnige nieuwtjes openbaar te maken met een hijgerig en moralistisch toontje, kan niet anders dan een rotkop hebben.
Normale mensen met een rotkop hebben nog een beetje fatsoen of moraal.
Deze strontvliegen hebben geen enkel benul van fatsoen.
Ja wat dat betreft val ik ook vaak van de ene verbazing in de andere.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vrijwillig onder Dennis Schouten gaan liggen, vind ik nogal wat.
Ik ging er vlug doorheen en viel binnen in een fragment waarin hij het had over het in elkaar schoppen van marxisten. OM, lezen jullie mee?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:34 schreef Mylene het volgende:
De extra uitzending staat nog wel online.
Bekijk deze YouTube-video
Dat zeg ik toch ook niet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind 't ook walgelijke mannetjes, maar dat betekent dat ik het dáárom gerechtvaardigd vind om Roos te vervolgen. Dat zou wat zijn.
Sorry hoor, de politie deed er een persbericht uit naar de media.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet.
Als Jan Roos gewoon zijn werk zou doen als vakkenvuller of palletstapelaar, zou niemand zich aan hem storen.
Nu zoekt hij continue de publiciteit en daarbij vergeet hij soms het een of ander.
Als je suggereert dat er bij de Sunneklaasviering mensen mogen worden neergeschoten dan maakt Jan Roos dat toch juist kapot?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Kijk de politie eens deugen…
https://www.telegraaf.nl/(...)meland-om-sunneklaas
Sunneklaas moet en zal kapot gemaakt worden.
Ze kunnen het niet snel goed doen he? Als ze niks hadden gedaan was dát weer aanleiding geweest om te gaan zeiken..quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Niet boeiend inderdaad. Maar toch?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:56 schreef pmponer het volgende:
Ok maar het is ongeveer net zo belangrijk dan wanneer een andere youtuber wat te vertellen heeft.
Totaal niet boeiend
Welke feiten? Wat weet jij dan dat ik niet weet?quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Sorry hoor, de politie deed er een persbericht uit naar de media.
Jan Roos niet, die zat ondertussen vast.
Probeer je wel bij de feiten te houden.
@GGMM TR van extreemlinks wielrentuig incomingquote:Op vrijdag 29 november 2024 18:02 schreef SpaceOddity het volgende:
Was ie maar een neger zoals Akwasi. Dan had ie spoedig een podium bij de npo gekregen.
Ja hoor, nou weten we het wel.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:02 schreef SpaceOddity het volgende:
Was ie maar een neger zoals Akwasi. Dan had ie spoedig een podium bij de npo gekregen.
tja, men kan wanneer het dus niet direct aan je gericht is er misschien ook gewoon geen aanstoot aan nemen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet boeiend inderdaad. Maar toch?
Deze addertjes onder het gras gaan steeds verder tot aan de grenzen wat fatsoenshalve of bij de wet nog net haalbaar is.
Op tijd terugfluiten dit tuig, want anders kunnen ze iedereen vals beschuldigen van daden die echt niet kunnen en de Karins doen dan de rest. Via twitter of zo.
Mensen schijnen nog steeds niet te beseffen hoe ingrijpend laster en smaad kunnen zijn.
Ja, en hoe doe je dat als je vals wordt beschuldigd van kindermisbruik?quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:04 schreef pmponer het volgende:
[..]
tja, men kan wanneer het dus niet direct aan je gericht is er misschien ook gewoon geen aanstoot aan nemen.
Als het haalbaar is en op de grens van de wet, dan is er dus geen probleem.
Dan moet je de mensen aanpakken die er wel overheen gaan.
En waarom is het dan zo populair?quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:09 schreef Flow3r het volgende:
Domme man, dom programma, domme uitspraak
Zeker in deze tijden
Is het populair? Ik hoor er buiten Fok echt nooit mensen over.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En waarom is het dan zo populair?
Omdat domme mensen misschien?
Ik zie de naam "Jan Roos" alleen hier af en toe voorbij komen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En waarom is het dan zo populair?
Omdat domme mensen misschien?
Geen idee. Ik was toen de enige die nooit keek naar Seks voor de Buch. En toch hoorde ik bijna elke dag hierover.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:15 schreef pmponer het volgende:
[..]
Is het populair? Ik hoor er buiten Fok echt nooit mensen over.
Voor mij heeft het echt dezelfde waarde als iemand die in de kantine bij korfbal vereninging het strakke schot dit roept.
Tussen de 250 - 300k per week, exclusief de extra uitzending voor betalende leden. Ze worden volgens mij ook beperkt aanbevolen door YouTube, dus een behoorlijk trouwe achterban.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:15 schreef pmponer het volgende:
[..]
Is het populair? Ik hoor er buiten Fok echt nooit mensen over.
Voor mij heeft het echt dezelfde waarde als iemand die in de kantine bij korfbal vereninging het strakke schot dit roept.
Het was enkel Dennis hè? En die had het over manipuleren en dwang. Nu heeft hij weer een nog maar net meerderjarig meisje. Die komt ook nog aardig kinderlijk over. Daar is Dennis verliefd op.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die moderne techniek van ovulatie berekening werd inderdaad besproken.
Prima dat er ook onder mannen aandacht voor is, ook bij het roddelpraat publiek. Dit na aanleiding over een onderwerp dat vrouwen vaker en sneller alimentatie krijgen dan mannen.
Ik ken tig podcasts waarin vrouwen allerlei zaken bespreken, ik zie niet in waarom twee mannen dat ook niet kunnen doen.
Reclame inkomsten zijn uitgeschakeld op YouTube.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:23 schreef ISVV het volgende:
[..]
Tussen de 250 - 300k per week, exclusief de extra uitzending voor betalende leden. Ze worden volgens mij ook beperkt aanbevolen door YouTube, dus een behoorlijk trouwe achterban.
Ok dus elke week kijkt zeg maar Tilburg, voelt niet als populair, en best ver van Amelandquote:Op vrijdag 29 november 2024 18:23 schreef ISVV het volgende:
[..]
Tussen de 250 - 300k per week, exclusief de extra uitzending voor betalende leden. Ze worden volgens mij ook beperkt aanbevolen door YouTube, dus een behoorlijk trouwe achterban.
Dat zijn prima cijfers voor Nederlandse YouTubersquote:Op vrijdag 29 november 2024 18:26 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ok dus elke week kijkt zeg maar Tilburg, voelt niet als populair, en best ver van Ameland
Toch kan ik me niet voorstellen dat nu iemand op Ameland getriggerd is door die uitspraken en denk "JA! Hij heb gelijk, ik ga ze pakken!"quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:28 schreef Hiddendoe het volgende:
Kortom, er zijn heel veel Nederlanders die toch veel waarde hechten aan dit soort slap gelul.
De nieuwe analfabeten dus.
Mensen die kunnen lezen, maar eigenlijk toch ook weer niet kunnen lezen.
Ah ja, goed verhaal.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:00 schreef Hexagon het volgende:
Gooi die vetklep maar een paar dagen in een naar pis ruikende cel.
Die wil toch zelfmoord plegen? Dan is het een beetje kansloos om zelf nog iets te beginnen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:09 schreef Eightyone het volgende:
Geen nieuwe aflevering van Roddelpraat?
Wat jammer nou.
Als Dennis slim is probeert 'ie wat meer op eigen benen te staan, maar eerdere interviews geven de indruk dat ze hem elders nergens meer willen hebben en dat 'ie er daarom nog zit.
Nou is het natuurlijk niet zo vreemd dat je Dennis niet nodig hebt bij je bedrijf.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:09 schreef Eightyone het volgende:
Geen nieuwe aflevering van Roddelpraat?
Wat jammer nou.
Als Dennis slim is probeert 'ie wat meer op eigen benen te staan, maar eerdere interviews geven de indruk dat ze hem elders nergens meer willen hebben en dat 'ie er daarom nog zit.
Hij wil graag relevant zijn, hij wilde ar zn mening eruit toe doet. (Zie zn columns). Alleen dat is zn probleem zn mening boeit bijna niemand. Als clown in roddelpraat is het soms best leuk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:12 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nou is het natuurlijk niet zo vreemd dat je Dennis niet nodig hebt bij je bedrijf.
Op eigen benen staan lijkt me voor hem ook erg moeilijk. Zoals ik het zie wil hij vooral in de belangstelling staan en BN-er worden. Als dat vervaagt dan dan hangt hij zo in het trapgat.
Hij is inderdaad ‘woordkunstenaar’ heb ik vandaag geleerdquote:Op vrijdag 29 november 2024 19:12 schreef koemleit het volgende:
Jan is natuurlijk "addergebroed van het laagste allooi" maar dit lijkt me buiten proportie, het leek me over duidelijk dat Jan dit allemaal niet echt zo bedoelde. Maar dat ie vond dat journalisten weg moeten blijven daar. Dat "afschieten" was gewoon een grappige/bizarre overdrijving.
Nou ja zeg.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja hoor, nou weten we het wel.
Blanken worden altijd verkeerd begrepen en negers deugen sowieso niet.
Het woord "woordkunstenaar" ken ik al een paar jaar.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is inderdaad ‘woordkunstenaar’ heb ik vandaag geleerd
Dat is blijkbaar een titel waardoor je dit soort uitspraken mag doen
https://www.ad.nl/show/ak(...)ent-achter~a29212d3/quote:Akwasi noemt belofte om Zwarte Piet te trappen beeldspraak: ‘Sta er 100 procent achter’
Rapper Akwasi staat voor ‘honderdduizend procent’ achter zijn uitspraken tijdens het Dam-protest van vorige week. Zijn uitgesproken voornemen om Zwarte Piet ‘hoogstpersoonlijk in zijn gezicht te trappen’ vindt hij niet agressief, maar de beeldspraak van een woordkunstenaar.
Dat is al langer bekend, zie hieronder een bericht uit het AD.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is inderdaad ‘woordkunstenaar’ heb ik vandaag geleerd
Dat is blijkbaar een titel waardoor je dit soort uitspraken mag doen
Oh, ik dacht altijd dat het gewoon een veroordeelde kindermishandelaar is met een inteelthoofd die vermaak produceert voor tokkiesquote:
Als die Akwasi zich die titel mag aanmeten mogen anderen dat natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:29 schreef Caland het volgende:
Oh, ik dacht altijd dat het gewoon een veroordeelde kindermishandelaar is met een inteelthoofd die vermaak produceert voor tokkies
Maar woordkunstenaar it is.
Jan Roos verwees hiermee naar de woorden van Akwasi tijdens dat BLM-protest, heb het aan de post toegevoegd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, ik dacht altijd dat het gewoon een veroordeelde kindermishandelaar is met een inteelthoofd die vermaak produceert voor tokkies
Maar woordkunstenaar it is.
Mag ik het dan in beide gevallen gewoon debiel vinden? Dank.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als die Akwasi zich die titel mag aanmeten mogen anderen dat natuurlijk ook.
Zeker, maar bij akwasi volgde vrijspraak. Dus dan zal dat hier ook zo zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Mag ik het dan in beide gevallen gewoon debiel vinden? Dank.
Onder voorwaarden niet vervolgdquote:Op vrijdag 29 november 2024 19:35 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zeker, maar bij akwasi volgde vrijspraak. Dus dan zal dat hier ook zo zijn lijkt me.
Zit wat in, we gaan het zien.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Onder voorwaarden niet vervolgd
Al kan ik me best voorstellen dat het oproepen tot het neerschieten van journalisten nog wel als een stapje verder wordt gezien.
Ben ik benieuwd wat je van mensen vindt die daar ook nog aan donerenquote:Op vrijdag 29 november 2024 19:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik weet niet wat treuriger is, Jan Roos of de droeftoeters die daar vrijwillig naar gaan zitten kijken.
Holy moly, wel een goede reden om een stevig touw te gaan zoeken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:41 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd wat je van mensen vindt die daar ook nog aan doneren
Leuke ondertitel heb je.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Holy moly, wel een goede reden om een stevig touw te gaan zoeken.
Een eerbetoon aan HwangGod.quote:
Volgens mij zijn waddeneilanden Nederland. En zou ik daar elke dag naar toe moeten kunnen als ik dat wil.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:06 schreef AchJa het volgende:
Het stoort me meer dat randstedelijk Nederland dat de waddeneilanden alleen maar kent van Google maps weer eens iets moet gaan vinden van de gebruiken aldaar. Laat die mensen gewoon met rust.
Uiteraard mag je dat, ik zeg ook nergens dat je dat niet zou mogen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:11 schreef Harvest89 het volgende:
Volgens mij zijn waddeneilanden Nederland. En zou ik daar elke dag naar toe moeten kunnen als ik dat wil.
Je weet inderdaad niet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:44 schreef Rozenbloem het volgende:
Op geen enkele manier te vergelijken met de uitspraken van Akwasi. Die Jan Roos roept in die video wel 7-8 keer op tot geweld, mensen doodschieten en weet ik wat hij allemaal zegt. En geeft daarbij aan dat hij het serieus meent ook nog. Dit is te zien op het Instagram kanaal van Roddelpraat.
Ik geloof niet dat Dennis er verliefd op is, zie Den Bosch in de uitzending.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:23 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het was enkel Dennis hè? En die had het over manipuleren en dwang. Nu heeft hij weer een nog maar net meerderjarig meisje. Die komt ook nog aardig kinderlijk over. Daar is Dennis verliefd op.
Zucht.quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:44 schreef Rozenbloem het volgende:
Op geen enkele manier te vergelijken met de uitspraken van Akwasi. Die Jan Roos roept in die video wel 7-8 keer op tot geweld, mensen doodschieten en weet ik wat hij allemaal zegt. En geeft daarbij aan dat hij het serieus meent ook nog. Dit is te zien op het Instagram kanaal van Roddelpraat.
Nee, die zoeken groots de media op via een persbericht vandaag,quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen het niet snel goed doen he? Als ze niks hadden gedaan was dát weer aanleiding geweest om te gaan zeiken..
En de politie heeft niet opgeroepen tot geweld.
Uitdelen en incasseren aub.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sow. Is dit toegestaan op dit forum tegenwoordig ja? Heftig.
Omdat het 2024 is. In sommige tradities is het normaal dat 13 jarige trouwen met 50 jarige mannen. Moeten we dat ook normaal vinden vanwege achterlijke "tradities".quote:Op vrijdag 29 november 2024 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je weet inderdaad niet waar je het over hebt.
Waarom moeten die randstedelingen perse naar het eiland om hun traditie te verknallen?
Of er een mening over te moeten vormen?
Paul Gaugain trouwde ook met een 13 jarige, zijn schilderij van haar werd paar jaren geleden verkocht voor meer dan 20 miljoen. Wat lul je nu? “Zij” zijn niet beter of anders dan wij…quote:Op zaterdag 30 november 2024 01:43 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Omdat het 2024 is. In sommige tradities is het normaal dat 13 jarige trouwen met 50 jarige mannen. Moeten we dat ook normaal vinden vanwege achterlijke "tradities".
Volgens mij kan elke Amelander het eiland verlaten als ze hier niet aan mee willen doen. Daar hebben ze geen bemoeienis van het vasteland van nodig.quote:Op zaterdag 30 november 2024 03:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toch he na het zien van deze: Bekijk deze YouTube-video
Die een positief beeld zou moeten geven aan het hele feest blijf ik toch denken dat het een soort raar feest is waar mensen ook goed misbruik van hebben kunnen maken zeker in het verleden.
Wat ze daar wel of niet nodig hebben bepalen wij wel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 03:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij kan elke Amelander het eiland verlaten als ze hier niet aan mee willen doen. Daar hebben ze geen bemoeienis van het vasteland van nodig.
Als je je dan toch druk wil maken over een maatschappelijk probleem, zet je in voor de meiden die al jaren misbruikt worden in garageboxen in Maassluis. Maar daar hoor je niemand over… blijkbaar niet interessant genoeg voor een topic hier.
Als je zo gaat argumenteren mag je ook geen kritiek hebben op landen waar vrouwen nul rechten hebben (want traditie). Of de Biblebelt waar ze nog steeds behoorlijk achterlopen in sommige denkbeelden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 02:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Paul Gaugain trouwde ook met een 13 jarige, zijn schilderij van haar werd paar jaren geleden verkocht voor meer dan 20 miljoen. Wat lul je nu? “Zij” zijn niet beter of anders dan wij…
Heeft niks met achterlijk te maken.
Woke, randstad en media heeft niks op Ameland te zoeken tijdens Sunneklaas. Wat snap je niet?
Elke keer dat gedram dat jouw levensweg de juiste is, ziekelijk gewoon. Dat deugen en belerende gedoe.
Bah bah.
Wat heeft dit met deugen te maken? Misschien vindt de politie journalisten wel enorme eikels die een feest komen verkloten. Misschien vinden ze Amelanders wel enorme eikels die de persvrijheid niet respecteren.quote:Op vrijdag 29 november 2024 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus jij bent degene die landelijk wel even gaat bepalen wat wel en niet kan en mag?quote:Op zaterdag 30 november 2024 01:43 schreef Michie_ het volgende:
Omdat het 2024 is. In sommige tradities is het normaal dat 13 jarige trouwen met 50 jarige mannen. Moeten we dat ook normaal vinden vanwege achterlijke "tradities".
Dennis heeft waarschijnlijk terecht een paar corrigerende tikken gekregen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Dennis is een tijdje terug zwaar mishandeld en de politie nam niet eens de moeite om camerabeelden van de horeca zaak daar op te vragen. Maak een slechte grap en er is opeens wel mankracht.
Ow maar dan is het prima om geweld te gebruiken en voor de politie prima er nauwelijks moeite in te stoppen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:16 schreef superniger het volgende:
[..]
Dennis heeft waarschijnlijk terecht een paar corrigerende tikken gekregen.
Dat mocht ook niet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:41 schreef quo_ het volgende:
Te bespottelijk voor woorden, Als je de video bekijkt moet je wel een enorme kneus zijn om niet te zien dat de satire er van af druipt.
Met de juiste kleur kun je jezelf woordkunstenaar noemen en zwarte piet in zijn gezicht trappen mag ook gewoon.
Wat samen van die debiele pakken maken in een of andere keet. Wat voor leven heb je dan?quote:Op zaterdag 30 november 2024 03:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Die een positief beeld zou moeten geven aan het hele feest blijf ik toch denken dat het een soort raar feest is waar mensen ook goed misbruik van hebben kunnen maken zeker in het verleden.
Ik vind het eng.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat samen van die debiele pakken maken in een of andere keet. Wat voor leven heb je dan?
Oubollige zooi.
Instagram RoddelPraatquote:Op zaterdag 30 november 2024 14:25 schreef MoreDakka het volgende:
Is er ergens te zien wat hij nou precies gezegd heeft? Of mogen we dat weer niet weten?
De bewuste aflevering schijnt verwijderd te zijn. Daarnaast vind ik dat het nieuws gewoon z'n werk moet doen en rapporteren wat er gezegd is.quote:
Die dikke tokkie die aandacht zoekt en vermoedelijk voor de derde keer wordt veroordeeld is toch nauwelijks nieuws.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De bewuste aflevering schijnt verwijderd te zijn. Daarnaast vind ik dat het nieuws gewoon z'n werk moet doen en rapporteren wat er gezegd is.
Ok.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Die dikke tokkie die aandacht zoekt en vermoedelijk voor de derde keer wordt veroordeeld is toch nauwelijks nieuws.
Nogmaals, als jij het fragment wil zien dan kan dat op de Instagram van RoddelPraat.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De bewuste aflevering schijnt verwijderd te zijn. Daarnaast vind ik dat het nieuws gewoon z'n werk moet doen en rapporteren wat er gezegd is.
Dat gedweep met mogelijk misstanden is alleen zodat journalisten met pretenties lekker aan roddeljournalistiek kunnen doen of aan een soort voyeurisme zoals hier. Er zijn nul signalen dat er slachtoffers zijn die uit angst geen aangifte doen. Dan is het dus gewoon pottenkijken bij een traditioneel besloten feest. Je mag niet met de eigen gemeenschap een feestje vieren zonder dat Amsterdammers daar hun zelfingenomen mening over moeten geven.quote:Op zaterdag 30 november 2024 03:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat die journalisten van allerlei ergs moest worden aangedaan. Het was duidelijk ironie, dmv de stijlfiguur hyperbool.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:25 schreef MoreDakka het volgende:
Is er ergens te zien wat hij nou precies gezegd heeft? Of mogen we dat weer niet weten?
quote:Op vrijdag 29 november 2024 20:44 schreef Rozenbloem het volgende:
Ik zie het als een redelijk forum. Wat is jouw commentaar precies?quote:Op zondag 1 december 2024 01:56 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat een vieze linkse kliek is het hier geworden.
quote:Op zondag 1 december 2024 01:56 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat een vieze linkse kliek is het hier geworden.
Ik zie het als satire.quote:Op zondag 1 december 2024 03:01 schreef Jaroon het volgende:
Wie hier vindt taalgebruik zoals dat normaal dan?
Roos kan zich weer als martelaar profileren, geld binnenslepenquote:Op zondag 1 december 2024 10:08 schreef Paul het volgende:
Er is nu een Free Jan Roos collectie toegevoegd aan de webwinkel
https://roddelpraat.shop/collections/free-jan-roos
Ook in zijn eigen maat XXXLquote:Op zondag 1 december 2024 10:08 schreef Paul het volgende:
Er is nu een Free Jan Roos collectie toegevoegd aan de webwinkel
https://roddelpraat.shop/collections/free-jan-roos
Of mss niet. Is niet hun verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 1 december 2024 07:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Met mss consequenties. Je jut mensen op.
Ja. Oproepen tot geweld is niet je eigen verantwoordelijkheid?quote:Op zondag 1 december 2024 17:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Of mss niet. Is niet hun verantwoordelijkheid.
De man heeft een IQ van een baksteen maar schopt het toch zover. Bizar.quote:Op zondag 1 december 2024 10:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Roos kan zich weer als martelaar profileren, geld binnenslepen
Hbo'er; zou nog best mee kunnen vallen.quote:Op zondag 1 december 2024 20:30 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De man heeft een IQ van een baksteen maar schopt het toch zover. Bizar.
Opleidingsniveau zegt niet veelquote:Op zondag 1 december 2024 21:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hbo'er; zou nog best mee kunnen vallen.
Vreselijke persoonlijkheid, dat dan weer wel.
https://www.nu.nl/media/6(...)id-tegen-pesten.htmlquote:YouTube heeft vijf afleveringen van het programma RoddelPraat offline gehaald. Die zouden in strijd zijn met het beleid tegen intimidatie en cyberpesten. Daarnaast kunnen presentatoren Jan Roos en Dennis Schouten een week lang geen video's uploaden op het platform.
verdienen er zat geld an https://www.bekendeburen.(...)ljoen-euro-zie-fotosquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:03 schreef Eightyone het volgende:
Als dit zo door gaat, gaat Roddelpraat een wiebelige toekomst tegemoet, tenzij hun doelgroep flink gaat doneren.
Die Dennis blijft letterlijk door dit programma overeind.
Maar blijkbaar is Roddelpraat nu 'beperkt' door YouTube, oftewel: veel minder zichtbaar.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:55 schreef Paul het volgende:
[..]
verdienen er zat geld an https://www.bekendeburen.(...)ljoen-euro-zie-fotos
Woensdag in Roddelpraat denk ikquote:Op zondag 2 februari 2025 00:01 schreef Montagui het volgende:
Nou Jan, vertel dan? Laat ons niet langer in spanning.
Woordkunstenaar?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:08 schreef Nober het volgende:
SCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP
[ x ]
[ x ]
quote:
quote:
Dat zegt ie omdat Akwasi zichzelf zo noemt. Die mag blijkbaar wel straffeloos oproepen tot geweld, Roos niet. Daarom is laatstgenoemde zich ook woordkunstenaar gaan noemen.quote:
Geen idee, als ik hem hoor hinniken tussen het slijm uit z'n bek hoor ik verder alleen gescheld.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weet je ook waarom hij zich zo noemt?
quote:Op zondag 2 februari 2025 17:25 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Dat zegt ie omdat Akwasi zichzelf zo noemt. Die mag blijkbaar wel straffeloos oproepen tot geweld, Roos niet. Daarom is laatstgenoemde zich ook woordkunstenaar gaan noemen.
Ik begreep dat Akwasie niet anderen opriep om zwartepieten te meppen.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:27 schreef tong80 het volgende:
[..]Akwasi kwestie speelde 4 jaar geleden. Deze Roos is altijd bezig. Wanneer wordt de kwestie Akwasie eens niet meer gebruikt om je eigen gedrag te verantwoorden ?
https://www.om.nl/actueel(...)ude-opruiende-tweetsquote:Op zondag 2 februari 2025 17:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik begreep dat Akwasie niet anderen opriep om zwartepieten te meppen.
Dat is een verzinsel van zogenaamde zwartepietenfans.
Heel gek ja, dat je op zoek gaat naar een vergelijkbare casus om aan te tonen dat er met twee maten gemeten wordt.quote:Op zondag 2 februari 2025 17:27 schreef tong80 het volgende:
[..]Akwasi kwestie speelde 4 jaar geleden. Deze Roos is altijd bezig. Wanneer wordt de kwestie Akwasie eens niet meer gebruikt om je eigen gedrag te verantwoorden ?
Eén voorbeeld van 4 jaar geleden. Jan van der Roos spuugt al jarenlang vuil. Heeft een strafblad. Kleineert kinderen en gehandicapten. Kan geen 2 zinnen achter elkaar formuleren zonder grammaticale fout. Heeft als doel herrie schoppen en click-bites (schrijf je dat zo?) produceren. Het is zijn verdienmodel.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:14 schreef ISVV het volgende:
[..]
Heel gek ja, dat je op zoek gaat naar een vergelijkbare casus om aan te tonen dat er met twee maten gemeten wordt.
ach gut... het slachtofferspel van de boze blanke man..: wij worden onderdrukt !!!quote:Op zondag 2 februari 2025 18:14 schreef ISVV het volgende:
[..]
Heel gek ja, dat je op zoek gaat naar een vergelijkbare casus om aan te tonen dat er met twee maten gemeten wordt.
Sterk.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach gut... het slachtofferspel van de boze blanke man..: wij worden onderdrukt !!!
Ik snap niet dat mensen niet zien dat dit zo overduidelijk is.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:14 schreef ISVV het volgende:
[..]
Buiten je sarcasme is zijn retoriek idd zeer gevaarlijk. Ik heb een briljante column geschreven dat ironie een serieuze zaak is. Deze man spreekt walgelijke teksten onder het mom van ironie, hetgeen de plank voor z'n kop mis slaat. Hij meent wat-ie zegt en heeft geen benul van woordkunst, laat staan het te gebruiken in een komische context. Hij is net zo megalomaan als Peter R. de Vries en ene Trump.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:35 schreef Lemmeb het volgende:
Gelukkig hadden politie en justitie wel tijd om die levensgevaarlijke crimineel Jan Roos op te pakken en te vervolgen!
Stel je toch eens voor wat er zou gebeuren als die vrij rond zou lopen. Nou kinderen, berg je dan maar!
Die riep toch iets van ik ga persoonlijk piet in elkaar trappen ofzo?quote:Op zondag 2 februari 2025 17:25 schreef ISVV het volgende:
[..]
[..]
Dat zegt ie omdat Akwasi zichzelf zo noemt. Die mag blijkbaar wel straffeloos oproepen tot geweld, Roos niet. Daarom is laatstgenoemde zich ook woordkunstenaar gaan noemen.
Akwasi heeft afstand genomen van die woorden Jan niet.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:14 schreef ISVV het volgende:
[..]
En ook van die laptop die hij stal bij een interview?quote:Op maandag 3 februari 2025 07:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Akwasi heeft afstand genomen van die woorden Jan niet.
Hij heeft in iedergeval geen minderjarige een klap verkocht.quote:Op maandag 3 februari 2025 08:49 schreef Nober het volgende:
[..]
En ook van die laptop die hij stal bij een interview?
Terwijl hij er wel mee weg zou komen.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft in iedergeval geen minderjarige een klap verkocht.
Wie zou er mee wegkomen?quote:Op maandag 3 februari 2025 12:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Terwijl hij er wel mee weg zou komen.
Is hem die mogelijkheid geboden is de vraag.quote:Op maandag 3 februari 2025 07:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Akwasi heeft afstand genomen van die woorden Jan niet.
https://www.roddelpraat.nl/jan-roos-zegt-nee-tegen-omquote:Op 29 november 2024 was het voorpaginanieuws in het hele land. Jan Roos van bed gelicht wegens opruiing. Het persbericht van het Openbaar Ministerie werd letterlijk overgenomen, er was geen ruimte voor wederhoor bij mij. Dat kwam omdat ik op het moment van verschijnen van het persbericht in een politieauto richting Friesland werd vervoerd en mijn telefoon was afgenomen. Ik kon dus simpelweg niet reageren. Zoals bekend werd ik na het ritje naar het noorden eerst een paar uur opgesloten in een cel en na verhoor weer vrijgelaten.
Ik nam aan dat de volgende dag ik een persdagje zou hebben met allerlei vragen en interviews. Het bleef vrij rustig. Wat zeg ik? Niemand heeft mij iets gevraagd. Toch raar als iemand in een democratische rechtsstaat om een grap in een satirisch programma uit zijn huis wordt gesleept, me dunkt. Dan wil je toch wel weten hoe het nou volgens hem zit. Maar dat bleek blijkbaar niet interessant te zijn als opvolger van het ronkende persbericht van de dag ervoor. Tot de dag van vandaag is de mainstream media alleen geïnteresseerd in het verhaal van het OM geweest. Nooit is er navraag gedaan. Zelfs niet nadat ik een half jaar helemaal niks hoorde. Het geeft maar weer eens aan in welke staat de “journalistiek” in ons land verkeerd. De PVV wilde nog heel even Kamervragen stellen over deze bizarre arrestatie, maar liet het ook afweten. Ze draaien tegenwoordig mee in het systeem, dus waarom je vingers branden aan iemand zoals ik.
Ik meldde gisteren in Roddelpraat dat het OM het met me op een akkoordje wil gooien. Ze seponeren de zaak als ik sorry zeg. En dan blijft de vervolging nog een jaar boven de markt hangen. Bij elke rechtszaak in die periode kan het hele verhaal alsnog worden behandeld en kan ik alsnog worden veroordeeld. Wat er een sepo aan is mag Jozef dus weten. De kans dat ik waarschijnlijk binnen het jaar weer moet voorkomen, omdat iemand beledigd is (ga bij je moeder huilen, niet bij de rechter), is aanzienlijk. Mijn excuses aanbieden voor een grap en dan later alsnog het haasje zijn gaat mij heel veel stappen te ver.
Het OM had zijn excuses moeten aanbieden en de zaak seponeren. De mainstream media had hier toch geen verslag van gedaan. Het was nergens een onderwerp geweest. Dan was iedereen ervan af. Nu komt het dus tot een rechtszaak omdat ik niet het straatje van het OM ga schoonvegen met een sorry en een zwaard van Damocles boven het hoofd. Natuurlijk loop ik de kans om zwaar gestraft te gaan worden, maar de vrijheid van meningsuiting is hier in gevaar. En daar wil ik nog best voor strijden. Al is het tegen beter weten in.
En morgen staat hij onze geweldige 'rechtstaat', onafhankelijke 'rechters' en rechtvaardige 'handhavers' weer te verdedigen, omdat ze iemand pakken waar hij een hekel aan heeft. Het is goed met 'm.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:23 schreef Nober het volgende:
Jan Roos zegt nee tegen OM
[..]
https://www.roddelpraat.nl/jan-roos-zegt-nee-tegen-om
Mooi verzonnen. Tis goed met je.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En morgen staat hij onze geweldige 'rechtstaat', onafhankelijke 'rechters' en rechtvaardige 'handhavers' weer te verdedigen, omdat ze iemand pakken waar hij een hekel aan heeft. Het is goed met 'm.
Verzonnen? Hij laat het elke week weer zienquote:
Dan weten we nu ook waarom de politie geen tijd meer heeft voor het vangen van boeven. Ze zijn te druk met elke week jan roos van zijn bed lichten.quote:Op donderdag 29 mei 2025 18:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Verzonnen? Hij laat het elke week weer ziengroetjes thuis makker.
Politiek proces. Zo gaat dat in de EU zie Georgescu, Le Pen...quote:Leeuwarden- Het Openbaar Ministerie (OM) gaat Jan Roos vervolgen voor opruiing, zegt een woordvoerder van het OM in Noord-Nederland. De zaak wordt behandeld door een politierechter in Leeuwarden. De zittingsdatum is nog niet bekend.
Het OM maakte in november bekend dat het een strafrechtelijk onderzoek was begonnen naar uitlatingen van Roos op het YouTubekanaal Roddelpraat. In de video raadde hij inwoners van Ameland aan zich te verenigen „met hooivorken en fakkels” en journalisten „van het eiland af te trappen”.
Het OM zag dat als „oproepen tot geweld en een suggestie hoe om te gaan met journalisten op Ameland op en rond het sunneklaasfeest”. Roos werd aangehouden en verhoord.
De presentator zegt vrijdag dat hij eerder door het OM was benaderd voor een voorwaardelijk sepot. Dat betekende volgens hem dat hij excuses moest aanbieden voor „een grap in een satirisch programma”. Daar ging Roos niet in mee.
https://www.telegraaf.nl/(...)-video/70568920.html
Ik ben tegen deze vervolging.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:49 schreef Nober het volgende:
SCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP
Openbaar Ministerie vervolgt Jan Roos voor opruiing om uitlatingen in video
[..]
Politiek proces. Zo gaat dat in de EU zie Georgescu, Le Pen...
POL / Jan Roos wil meedoen aan de 2e-kamer-verkiezingen
Als het vervolgen van opruiende Youtubers tegenwoordig al een politiekproces genoemd wordt ligt de lat daarvoor wel heel erg laag tegenwoordig.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:49 schreef Nober het volgende:
SCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP
Openbaar Ministerie vervolgt Jan Roos voor opruiing om uitlatingen in video
[..]
Politiek proces. Zo gaat dat in de EU zie Georgescu, Le Pen...
POL / Jan Roos wil meedoen aan de 2e-kamer-verkiezingen
Satire is niet strafbaar.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als het vervolgen van opruiende Youtubers tegenwoordig al een politiekproces genoemd wordt ligt de lat daarvoor wel heel erg laag tegenwoordig.
Hey hij is nu een serieuze kandidaat om premier te worden!quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als het vervolgen van opruiende Youtubers tegenwoordig al een politiekproces genoemd wordt ligt de lat daarvoor wel heel erg laag tegenwoordig.
Moment. Dan ga ik even een bank overvallen, me vervolgens aanmelden voor de 2e kamer verkiezingen, en tijdens het proces ga ik roepen dat het een politiek gedreven proces is en de rechters activistisch zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hey hij is nu een serieuze kandidaat om premier te worden!
Wilders, Van Houwelingen, Blommesteijn... laat het maar aan de d66 rechters over.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:04 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dan heeft Jan niks om zich druk om te maken.
Die zijn veroordeeld voor Satire?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Wilders, Van Houwelingen, Blommesteijn... laat het maar aan de d66 rechters over.
Op een bepaalde manier wel, ik bedoel, die zijn toch niet serieus te nemen?quote:
Met name die van Houwelingen. Ik vond het een trieste tweet, maar nog niet heel lang geleden was hitlersnorretjes op mensen zetten de piek van online grappen. En dan gaan we een jarenlang proces doen om tot een voorwaardelijke boete van 450 euro te komen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Wilders, Van Houwelingen, Blommesteijn... laat het maar aan de d66 rechters over.
Je generaliseert.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 14:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Ha ha ha. Weer de bal ergens anders leggen. Maar hunnie...............quote:Op vrijdag 6 juni 2025 17:54 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/DalesGeert63675/status/1931015223780974639
Of Akwasi...quote:Op vrijdag 6 juni 2025 17:54 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Daar was ook geen sorry nodig. Dat was totaal uit z'n verband gerukt. Jan van der Roos zou willen zo taalvaardig te zijn.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 20:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of Akwasi...
Die heeft wel 'de deal' genomen maar nog steeds geen sorry gezegd.
Wat de neukende neuk is dit nu weer.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:01 schreef Nober het volgende:
Het OM ziet dat het goed is.
[ x ]
https://x.com/RVeelo/status/1930628531727274289
Geert Dales. Van beroepspedo in Leeuwarden naar beroepsslachtoffer op X. Het is dat hij zo’n verrot verleden heeft, anders zou ik zeggen: bescherm senioren! Seniele mensen zijn niet grappigquote:Op vrijdag 6 juni 2025 17:54 schreef Nober het volgende:
[ x ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |