SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Als de Russen op de huidige wijze verder blijven provoceren en escaleren zal de bevolking van landen met een Russische minderheid waarschijnlijk zelf met een oplossing voor het probleem van de Russische diaspora in hun land komen.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:04 schreef capricia het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn wat dat betreft ook een probleem. Daar wonen al meerdere generaties grote minderheden aan etnische Russen. En wat moet je daar mee? Ze hebben ook burgerrechten, net zoals jij en ik. Maar fijn is het niet.
Ik vind het overigens heel opmerkelijk dat een groot deel van deze mensen zich ook echt als Russisch definieert en niet voor ons westen kiest, of assimileert.
Het is dan ook een IRBM...quote:Op donderdag 21 november 2024 15:27 schreef Discombobulate het volgende:
Want de VS beweert dat het geen ICBM is.
Gewoon deporteren. Poetin gebruikt russen in het buitenland als excuusje voor landjepik.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:04 schreef capricia het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn wat dat betreft ook een probleem. Daar wonen al meerdere generaties grote minderheden aan etnische Russen. En wat moet je daar mee? Ze hebben ook burgerrechten, net zoals jij en ik. Maar fijn is het niet.
Ik vind het overigens heel opmerkelijk dat een groot deel van deze mensen zich ook echt als Russisch definieert en niet voor ons westen kiest, of assimileert.
Veel zaken die je leest zijn minstens zo dubieus als de Russische staatsmedia.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vreselijk jongen. Maar misschien moet je dan wat minder trots zijn op dat gespuis?
Want Oekrane is Rusland binnengevallen onder idiote voorwendselen?quote:Op donderdag 21 november 2024 20:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel zaken die je leest zijn minstens zo dubieus als de Russische staatsmedia.
Ukraine defense report.... Insert kinderziekenhuis dat is gebombardeerd. Je zou bijna denken dat ze grote belangen hebben bij al die westerse sympathie.
goede zaakquote:
quote:Finland is als eerste land begonnen met het onteigenen van vastgoed dat toebehoort aan de Russische staat.
Volgens internationaal recht mag Russisch vastgoed in beslag genomen worden, waarbij de opbrengst ten goede kan komen aan Oekrane.
De snelheid waarmee de Finnen te werk gaan, tekent de rap verslechterde relatie tussen de buurlanden.
Overal in Finland worden eigendommen van de Russische staat op de onteigeningslijst gezet, waaronder een Russisch Centrum voor Wetenschap en Cultuur, een appartement van een vertrokken Russische consul en een voormalig Russisch pension.
In de West-Finse plaats Turku laat de gemeentewoordvoerder Internationale Zaken, Mika Akkanen, het Jugendstil-gebouw in het centrum zien waar de voormalig Russische consul woonde. Het appartement is nog steeds van de consul, maar staat op de Finse onteigeningslijst. "
We weten dat de consul nog wel vaste lasten betaalt", zegt Akkanen. "Maar je kunt je afvragen hoelang hij daar nog mee doorgaat."
Kinderdagverblijf op plek consulaat
Akkanen is resoluut: "Rusland moet betalen voor de schade die het aanricht"
Welke oorlog? De oorlog tegen de NAVO of bedoel je de speciale militaire operatie in Oekrane?quote:Op donderdag 21 november 2024 20:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk je dat alleen Russen dat doen of dat het misschien wel bij een oorlog hoort?
Besef je je wat de Nederlanders allemaal voor ellende in Indi hebben aangericht?
Wat is eigenlijk de grootste payload dat op zo'n ding kan?quote:
? Doel je op kinetische energie of wat. anders hangt het idd maar van hoeveelheid explosieven af. En zo'n dikke raket zal flink wat meer kilo's kunnen dragen.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de grootste payload dat op zo'n ding kan?
Ze hebben ook die thermobarische bommen. Kan zo'n IRBM of ICBM nou vele malen krachtiger zijn dan een thermobarische bom, kruisraket, of wat dan ook, gegeven dat de lading conventioneel is?
Laten we dat dan ook niet doenquote:Op donderdag 21 november 2024 20:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daarmee discussiren is ietwat zinloos.
Heeft weinig nut. Dat sentiment neem je daarmee niet weg.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet. Gingen er geen stemmen op om dat kanaal te verbieden? Het Westen graaft zijn eigen graf door niet-Westers tuig alle ruimte te geven.
Nou ja, soms moet je het wel tegenspreken. Ik post hier nooit om degene te overtuigen op wie ik reageer, maar omdat er meer mensen meelezen. Vuiligheid moet je blijven bestrijden, omdat als je dat niet doet mensen teveel in die vuiligheid gaan geloven.quote:
Is waarschijnlijk wel te onderscheppen met het THAAD luchtafweersysteem.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:47 schreef oheng het volgende:
Welp, het is officieel. De russen hebben weer eens een wunderwaffen dat "geen analogen" kent. Mach 10, dus putin weet zeker dat geen enkel systeem het zal kunnen stoppen.
RIA: Putin reported successful testing of the newest missile "Oreshnik"
Benieuwd wat 1 zo'n raket kost. Vast meer dan een handjevol drones.
Allebei. Wat is het zwaarste conventionele wat ze hebben? Ik las dat het die thermobarische dingen waren, maar of er ICBMs bestaan nog nog meer schade toebrengen, ik weet het niet.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
? Doel je op kinetische energie of wat. anders hangt het idd maar van hoeveelheid explosieven af. En zo'n dikke raket zal flink wat meer kilo's kunnen dragen.
Aangepast. Mwa, als je geluk hebt. Die dingen zijn per definitie heel moeilijk te onderscheppen. Ook die van de VS, ook die van China, ook die van India.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Is onwaarschijnlijk wel te onderscheppen met het THAAD luchtafweersysteem.
Het lijkt er op alsof het allemaal waar is. Je hebt nog THAADs, maar die staan niet in Oekraine. Hoe dan ook, ICBMs zijn per definitie heel moeilijk te onderscheppen. Dat is gewoon algemeen bekend.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:47 schreef oheng het volgende:
Welp, het is officieel. De russen hebben weer eens een wunderwaffen dat "geen analogen" kent. Mach 10, dus putin weet zeker dat geen enkel systeem het zal kunnen stoppen.
Ergens tussen de 100 en 200 miljoen?quote:Op donderdag 21 november 2024 20:47 schreef oheng het volgende:
Tja, Rusland wilde zo graag een buffer tegen de NAVO.quote:Finland is als eerste land begonnen met het onteigenen van vastgoed dat toebehoort aan de Russische staat. Volgens internationaal recht mag Russisch vastgoed in beslag genomen worden, waarbij de opbrengst ten goede kan komen aan Oekrane. De snelheid waarmee de Finnen te werk gaan, tekent de rap verslechterde relatie tussen de buurlanden
De MOAB toch? Maar dat is Amerikaans en niet ballistisch. iCBM's zijn voor kernkoppen, kun je wel normale bommen in laden, maar dan denkt de vijand meteen dat er kernwapens onderweg zijn. Welke korte of middellange BM de zwaarste bommen aan boord kan dragen moet je zelf maar even googlen. Denk de iskander.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Allebei. Wat is het zwaarste conventionele wat ze hebben? Ik las dat het die thermobarische dingen waren, maar of er ICBMs bestaan nog nog meer schade toebrengen, ik weet het niet.
Je was me voorquote:Op donderdag 21 november 2024 21:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, Rusland wilde zo graag een buffer tegen de NAVO.
Nu hebben ze een vijand aan de grens, op enkele honderden kilometers afstand van belangrijke Russische steden....
https://nos.nl/artikel/25(...)me-russisch-vastgoed
FOAB lees ik ook, maar die wordt al lang niet meer gebruikt.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:16 schreef havanagila het volgende:
[..]
De MOAB toch? Maar dat is Amerikaans en niet ballistisch. iCBM's zijn voor kernkoppen, kun je wel normale bommen in laden, maar dan denkt de vijand meteen dat er kernwapens onderweg zijn. Welke korte of middellange BM de zwaarste bommen aan boord kan dragen moet je zelf maar even googlen. Denk de iskander.
Tien jaar geleden voor het laatst in een test geloof ik. Geen idee of het ook daadwerkelijk operationeel isquote:Op donderdag 21 november 2024 21:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
FOAB lees ik ook, maar die wordt al lang niet meer gebruikt.
Je was me voorquote:
Rusland is het domste land dat er bestaat , als ze geen olie hadden dan zouden ze in de wodka stront wegzakkenquote:Op donderdag 21 november 2024 21:24 schreef Glazenmaker het volgende:
ICBM afgeschoten en we zien wat huizen in de fik staan. Wat een topland is het toch.
Rim-174 vanaf schepen kunnen dit ook patriot met pac-3 raketjes ookquote:Op donderdag 21 november 2024 20:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk wel te onderscheppen met het THAAD luchtafweersysteem.
Dat was er eentje zonder lading, toch? Gewoon een waarschuwing. Heel normaal.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:24 schreef Glazenmaker het volgende:
ICBM afgeschoten en we zien wat huizen in de fik staan. Wat een topland is het toch.
Mooie dildo, props aan de designersquote:Op donderdag 21 november 2024 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
Raket schijnt de Oreshnik (https://en.wikipedia.org/wiki/Oreshnik_(missile)) te zijn. Gloednieuw en amper nog iets over bekend.
Misschien dat men daarom van te voren ook niet wist dat ie afgeschoten was.
Ja heel normaal. Subtiele dreiging met noeks omdat je beoogde kolonie terugschiet.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was er eentje zonder lading, toch? Gewoon een waarschuwing. Heel normaal.
Dat dus.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja heel normaal. Subtiele dreiging met noeks omdat je beoogde kolonie terugschiet.
Trouwens.. bedenk me zomaar...quote:Op donderdag 21 november 2024 21:39 schreef havanagila het volgende:
Ook een stukje propaganda voor de Russen natuurlijk. Als de VS toestemming geeft, kun je mooi afleiden door een nieuwe raket te showen ;')
Als iemand Trump wijs kan maken dat Putin hem uitlacht of anderszins zijn ego of imago beschadigt, knalt Trump zo het hele US-leger Rusland binnen.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Trouwens.. bedenk me zomaar...
Heb jij enig idee hoe voorspelbaar een Trump gaat zijn? Als Rusland zo'n ding in het eggie in gaat zetten..gaat Trump dan gewoon toekijken of wat is jouw idee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allways check your facts
[ Bericht 16% gewijzigd door Papierversnipperaar op 21-11-2024 21:53:24 ]Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Het probleem aan raketten ontworpen voor nucleaire lading is dat die ruimte hebben voor deze lading.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
? Doel je op kinetische energie of wat. anders hangt het idd maar van hoeveelheid explosieven af. En zo'n dikke raket zal flink wat meer kilo's kunnen dragen.
TRAP ER NIET INquote:
Geen idee. En ballistische raketten worden wel vaker gebruikt.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Trouwens.. bedenk me zomaar...
Heb jij enig idee hoe voorspelbaar een Trump gaat zijn? Als Rusland zo'n ding in het eggie in gaat zetten..gaat Trump dan gewoon toekijken of wat is jouw idee?
Die raket van vanmorgen was toch ook geen ICBM. maar een korte of middellange afstand?quote:Op donderdag 21 november 2024 21:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het probleem aan raketten ontworpen voor nucleaire lading is dat die ruimte hebben voor deze lading.
En die ruimte is beperkt. En dan moet je de nucleaire lading die veel 'boem' heeft per kubieke meter vervangen voor explosieven waar de boem direct afhangt van het aantal kubieke meter explosieven dat je er in doet.
In dit voorbeeld:
https://en.defence-ua.com(...)_bydgoszcz-6766.html
Had rus dus een andere nucleair ontworpen raket uitgerust met een nep-betonnen warhead(!) en zat de boem dus eigenlijk nog louter in de brandstof die ook hoog gaat als die neerstort en de kinetische energie.
Long story short: nee, dat soort raketten zijn simpelweg niet ontworpen voor conventionele explosieven. En alhoewel het enorm grote dingen zijn betekent dat niet dat er van binnen niks zit, en er dus zat ruimte is om vol te proppen met klassieke explosieven.
Klopt, Rusland bleek te bluffen.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:58 schreef havanagila het volgende:
[..]
Die raket van vanmorgen was toch ook geen ICBM. maar een korte of middellange afstand?
Klopt, maar de key is dus: waar ontwerp je hem voor. En een nucleaire lading hoeft qua volume niet groot te zijn. Vs traditionele explosieven waarvoor geld hoger volume = grotere boem.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:58 schreef havanagila het volgende:
[..]
Die raket van vanmorgen was toch ook geen ICBM. maar een korte of middellange afstand?
Dat een kernkop wat minder plaats in beslag neemt dan 700 kilo explosieven snap ik ook wel ja.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, maar de key is dus: waar ontwerp je hem voor. En een nucleaire lading hoeft qua volume niet groot te zijn. Vs traditionele explosieven waarvoor geld hoger volume = grotere boem.
Zoals de realiteit in elke oorlog. Alles wordt vernietigd en de burgerbevolking blijft vervolgens achter op een maanlandschap, bezaaid met lijken, mijnen en ander oorlogsmaterieel. Die hele oorlog daar is zo troosteloos als het maar zijn kan, en vooral nu de winter aanbreekt. Duizenden jonge mannen en vrouwen nutteloos als kanonnenvoer in de loopgraven, uitzichtloosheid ten top.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:01 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb die docu over Mariupol gezien. Maar die is al een tijdje geleden opgenomen.
Iemand enig idee hoe het de Oekraners vergaat die nu op door Rusland geannexeerd grondgebied leven?
Die stad bijvoorbeeld is volledig aan puin geschoten en het lijkt me niet dat de Russische Federatie lekker alles geweldig opnieuw op gaat bouwen op de gigantische puinhopen die ze overal achterlaten.
Ja, hooguit voor de Russen die daar in de enige Russische nieuwbouwflat die ze neerzetten tussen al die puinhopen, willen wonen.
Maar hoe gaat het nou met die mensen, die burgers, de oude vrouwen of de gezinnen die achter gebleven zijn?
Neen.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:28 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Rim-174 vanaf schepen kunnen dit ook patriot met pac-3 raketjes ook
Naja, logische stap. Je moet wat als antwoord op die ATACMS. Wat dacht jij dan? Ik vind het niet meer dan een logische escalatiestap.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja heel normaal. Subtiele dreiging met noeks omdat je beoogde kolonie terugschiet.
Bluffen hoezo? Omdat er geen nuke op zat? Huh? Wees blij.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, Rusland bleek te bluffen.
Ik ben benieuwd wat dat zegt over de staat van hun (middel) lange afstandsraketten.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oreshnik_(missile)quote:Op donderdag 21 november 2024 21:58 schreef havanagila het volgende:
[..]
Behoorlijk k#t. Nieuwe flats worden gebouwd, maar vooral voor de import russen.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:01 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb die docu over Mariupol gezien. Maar die is al een tijdje geleden opgenomen.
Iemand enig idee hoe het de Oekraners vergaat die nu op door Rusland geannexeerd grondgebied leven?
Die stad bijvoorbeeld is volledig aan puin geschoten en het lijkt me niet dat de Russische Federatie lekker alles geweldig opnieuw op gaat bouwen op de gigantische puinhopen die ze overal achterlaten.
Ja, hooguit voor de Russen die daar in de enige Russische nieuwbouwflat die ze neerzetten tussen al die puinhopen, willen wonen.
Maar hoe gaat het nou met die mensen, die burgers, de oude vrouwen of de gezinnen die achter gebleven zijn?
Dat is niet helemaal waar. Er kan prima conventionele munitie ingepropt worden maar aangezien dat meer gewicht is zal de effectieve dracht minder groot zijn.quote:Op donderdag 21 november 2024 21:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het probleem aan raketten ontworpen voor nucleaire lading is dat die ruimte hebben voor deze lading.
En die ruimte is beperkt. En dan moet je de nucleaire lading die veel 'boem' heeft per kubieke meter vervangen voor explosieven waar de boem direct afhangt van het aantal kubieke meter explosieven dat je er in doet.
In dit voorbeeld:
https://en.defence-ua.com(...)_bydgoszcz-6766.html
Had rus dus een andere nucleair ontworpen raket uitgerust met een nep-betonnen warhead(!) en zat de boem dus eigenlijk nog louter in de brandstof die ook hoog gaat als die neerstort en de kinetische energie.
Long story short: nee, dat soort raketten zijn simpelweg niet ontworpen voor conventionele explosieven. En alhoewel het enorm grote dingen zijn betekent dat niet dat er van binnen niks zit, en er dus zat ruimte is om vol te proppen met klassieke explosieven.
Een van de berichten onder de video van Blckbx.quote:Wat een afscheidscadeautje van Biden aan Rutte. Van de ene man zonder geheugen aan de andere man zonder actieve herinnering.
Keihard "Neen".quote:Op donderdag 21 november 2024 23:03 schreef havanagila het volgende:
[..]
Tot een bepaalde snelheid neen, of keihard neen?
"Blckbx"...quote:Op donderdag 21 november 2024 23:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een van de berichten onder de video van Blckbx.
Inderdaad. Geeft het zeer goed weer.
Gewicht is idd ook een factor ja. Als je letterlijk alle 'lege ruimte' met explosieven volpropt kan je over gewicht heengaan. Riskeer je niet alleen dat die minder dracht heeft, maar bv ook uit balans raakt.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Er kan prima conventionele munitie ingepropt worden maar aangezien dat meer gewicht is zal de effectieve dracht minder groot zijn.
Is gewoon ingecalculeerd.quote:Op vrijdag 22 november 2024 00:09 schreef ExTec het volgende:
Gewicht is idd ook een factor ja. Als je letterlijk alle 'lege ruimte' met explosieven volpropt kan je over gewicht heengaan. Riskeer je niet alleen dat die minder dracht heeft, maar bv ook uit balans raakt.
Nee, het is niet kennelijk het type raket dat Rusland beweertquote:Op donderdag 21 november 2024 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bluffen hoezo? Omdat er geen nuke op zat? Huh? Wees blij.
Ik dacht dat die atacms niet anders zijn dan de aanvallen die Rusland al sinds dag 1 van deze oorlog doet. Ik snap dus niet wat de escalatie zou zijn. Maar jij weet blijkbaar meer?quote:Op donderdag 21 november 2024 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, logische stap. Je moet wat als antwoord op die ATACMS. Wat dacht jij dan? Ik vind het niet meer dan een logische escalatiestap.
Dat is vrij eenvoudig; Oekrane mag zichzelf niet verdedigen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik dacht dat die atacms niet anders zijn dan de aanvallen die Rusland al sinds dag 1 van deze oorlog doet. Ik snap dus niet wat de escalatie zou zijn. Maar jij weet blijkbaar meer?
Het is inderdaad heel normaal dat als je een raket op je dak krijgt in een oorlog die door jou gestart is, dat je dan DE HELE MENSHEID MET VERNIETIGING BEDREIGT.quote:Op donderdag 21 november 2024 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, logische stap. Je moet wat als antwoord op die ATACMS. Wat dacht jij dan? Ik vind het niet meer dan een logische escalatiestap.
dit is ook zo'n pareltje en actueelquote:Op vrijdag 22 november 2024 02:49 schreef AchJa het volgende:
Vroeger toen Nena haar clipje nog opnam op de Harskamp.
Bekijk deze YouTube-video
Het is weer een nieuw antwoord op de escalatieladder. Zo werkt het met elk land. Laat het feit dat het Rusland er is nou eens buiten. Zo'n conflict kent gewoon een eigen dynamiek. Rusland denkt als we niks doen dan krijgen ze over twee maand nog even Tomahawks voordat Trump president wordt, want ja, Rusland doet toch niks.quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik dacht dat die atacms niet anders zijn dan de aanvallen die Rusland al sinds dag 1 van deze oorlog doet. Ik snap dus niet wat de escalatie zou zijn. Maar jij weet blijkbaar meer?
Wat een onzin zeg, Oekrane mag en moet zichzelf verdedigen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 07:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is vrij eenvoudig; Oekrane mag zichzelf niet verdedigen.
het is alleen geen escalatiequote:Op donderdag 21 november 2024 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Uh huh, rus schiet eenmalig ineens een raket niet van type X, maar van type Y. Nou, vette escalatie, hoor.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is weer een nieuw antwoord op de escalatieladder. Zo werkt het met elk land. Laat het feit dat het Rusland er is nou eens buiten. Zo'n conflict kent gewoon een eigen dynamiek. Rusland denkt als we niks doen dan krijgen ze over twee maand nog even Tomahawks voordat Trump president wordt, want ja, Rusland doet toch niks.
Ik snap prima dat Rusland bovenaan de escalatieladder wil staan, maar jij zei dat Atacms escaleerde. Dat is blijkbaar toch niet zo als ik deze nieuwe post van je goed lees.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is weer een nieuw antwoord op de escalatieladder. Zo werkt het met elk land. Laat het feit dat het Rusland er is nou eens buiten. Zo'n conflict kent gewoon een eigen dynamiek. Rusland denkt als we niks doen dan krijgen ze over twee maand nog even Tomahawks voordat Trump president wordt, want ja, Rusland doet toch niks.
Naja, noem actie reactie dan. Het is mij om het even.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is alleen geen escalatie
ze roepen al vanaf dat we alleen nog helmen en schefvesten leverden dat dat misschien eventueel wel eens tot een kernoorlog zou kunnen leiden
hell dat riepen ze voor de oorlog al te pas en te onpas
https://www.reuters.com/a(...)shiel-idUSKBN0MI0ML/
ja daar wacht ik ook nog op iddquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, noem actie reactie dan. Het is mij om het even.
Maar dat je een antwoord kon verwachten op die nieuwe range van ATACMS is natuurlijk logisch.
Dat is al 2 jaar lang geprobeerd.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:41 schreef Scjvb het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)64ae4e489a95a6d&ei=6
Goed zo. Proberen te blijven praten!
Maar hij bedoeld ook eigenlijk: gewoon rap overgeven!quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is al 2 jaar lang geprobeerd.
Dan is er ook geen sprake van escalatie als Oekrane dat doet.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, Oekrane mag en moet zichzelf verdedigen.
FTFYquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is al 2 30 jaar lang geprobeerd.
toemaar , Putin is weer druk roebels aan het printen om kogels te kunnen kopen en de rente van 22% die betaald ie met vers geprinte roebelsquote:Op donderdag 21 november 2024 18:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Nah huis kun je gewoon contant aftikken.
En since BTC moon doet hebben ze nergens last van, krijgen hun paycheck ook in crypto.
quote:1 Amerikaanse dollar is gelijk aan
103,02 Russische roebel
22 nov, 13:44 UTC Disclaimer
Bekijk deze YouTube-videoquote:1 Euro is gelijk aan
107,50 Russische roebel
22 nov, 13:45 UTC Disclaimer
Dat 'ie best vindingrijk is op ''verschillende vlakken'' valt niet te ontkennen. Echter, lang niet iedereen is daar blij mee uiteraard!quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:54 schreef michaelmoore het volgende:
toemaar , Putin is weer druk roebels aan het printen om kogels te kunnen kopen
[..]
[..]
Ik denk dat je de mogelijkheden van de gemiddelde Russische burger overschat.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:08 schreef over_hedge het volgende:
Als je als burger van rusland nog niet al je geld in bitcoin gestopt hebt. Moet je geld wel haten
Dat is vooral Elvira Nabiullina, dat is een tamelijk briljant econome, maar ook die ziet het tegenwoordig somber in voor de Russische economie, hoewel gisteren blijkbaar toch weer wat positiever was.quote:Op vrijdag 22 november 2024 14:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat 'ie best vindingrijk is op ''verschillende vlakken'' valt niet te ontkennen.
Mijn onderbuik gevoel is dat de economie niet crashed voordat Trump de overwinning aan Poetin heeft gegeven. China zal Rusland wel economisch gaan redden met een mooie lening. En dan is het maar afvragen wel concessies Rusland moet doen zodra ze de eerste afbetaling missen en in China's vaker toegepaste schuldenval zitten. Lekker door als vazalstaat.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is vooral Elvira Nabiullina, dat is een tamelijk briljant econome, maar ook die ziet het tegenwoordig somber in voor de Russische economie, hoewel gisteren blijkbaar toch weer wat positiever is.
De gemiddelde rus schijt nog in het bos, laat staan dat ze van cryptocurrencies hebben gehoord.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat je de mogelijkheden van de gemiddelde Russische burger overschat.
Ach, eigen schuld.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:35 schreef Seeburg54 het volgende:
Het maakt allemaal niet uit. Rusland is een armoedig land voor de meeste Russen, omdat Poetin en zijn maatjes dat willen. Het land heeft alles in huis om welvarend te zijn, maar de halstarrig middeleeuwse denkwijze van de heersende macht en de ongegronde haat op het westen gaat dat tegen. Jammer voor de arme gehersenspoelde Russische burgers.
Eens. Vaak willen ze niet anders, op een paar uitzonderingen na. Ik bedoelde het dan ook cynisch.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, eigen schuld.
Die arme tak van de Russen schopt tegen de westerse decadentie en is voorstander van de oorlog.
Laat ze maar in het bos schijten en elke dag water halen bij de put op het dorpsplein, terwijl hun kinderen aan gort worden geschoten in Oekrane.
En elke avond bidden voor de gezondheid van Poetin...
gaan die ook blij zijn als de 3 daagse oorlog over is ? O sorry speciale 3 daagse militaire operatiequote:Op donderdag 21 november 2024 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb Russische familie, wat is jouw persoonlijke relatie met de nazi's van Azov dat je al hun oorlogsmisdaden zo loopt op te hemelen?
Ik vermoed dat iedereen blij zal zijn als de vrede wederkeert.quote:Op vrijdag 22 november 2024 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaan die ook blij zijn als de 3 daagse oorlog over is ? O sorry speciale 3 daagse militaire operatie
Dan moet putin de resterende troepen naar huis terughalen en de Noord Koreanen naar huis sturen of vrij latenquote:Op vrijdag 22 november 2024 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vermoed dat iedereen blij zal zijn als de vrede wederkeert.
https://www.telegraaf.nl/(...)ekraine-werd-ingezetquote:Poetin: massaproductie van raket die tegen Oekrane werd ingezet
Rusland zal doorgaan met het testen van zijn nieuwste raket, ook tijdens gevechten, afhankelijk van de bedreigingen van de Russische veiligheid, aldus de Russische president Vladimir Poetin. Hij kondigde de massaproductie aan van de hypersonische Oreshnik waarmee donderdag Oekrane was aangevallen, meldden Russische media.
Hij bedankte de ontwikkelaars en alle teams die hebben meegewerkt aan de creatie van het wapen. Met de experimentele raket werd de Oekraense stad Dnipro getroffen. Onder anderen de Oekraense president Volodymyr Zelensky en de Duitse regeringsleider Olaf Scholz zien dat als verdere escalatie. De NAVO buigt zich dinsdag in Brussel met Oekrane over de Russische aanval met de Oreshnik.
Ffs in de nieuwsfeed van RIA is er nu iedere fucking minuut een nieuw nieuwsartikel over die kutraket. Iedere. Fucking. Minuut.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ekraine-werd-ingezet
Je ziet dat bitcoin door het dak gaat. Mooi man, als je monetaire munt vervangen wordt door een niet-belastbare virtuele munt.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:08 schreef over_hedge het volgende:
Als je als burger van rusland nog niet al je geld in bitcoin gestopt hebt. Moet je geld wel haten
De grootste winst komt uit het bijdrukken van de inflatie van je munteenheidquote:Op vrijdag 22 november 2024 18:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Je ziet dat bitcoin door het dak gaat. Mooi man, als je monetaire munt vervangen wordt door een niet-belastbare virtuele munt.
Dat maakt dat ze nog minder controle hebben over de roebel.
Zelfde situatie als in Argentini.
Nouja beter nieuws over die kutraket want aan het front blijft het kommer en kwel voor OEK.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Ffs in de nieuwsfeed van RIA is er nu iedere fucking minuut een nieuw nieuwsartikel over die kutraket. Iedere. Fucking. Minuut.
Massaproductie.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ekraine-werd-ingezet
De vrede is er 21 januari 2025. 20 januari kan Trump namelijk aan de slag.quote:Op vrijdag 22 november 2024 17:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vermoed dat iedereen blij zal zijn als de vrede wederkeert.
Tja de kant waar het (vermeend) beter mee gaat zal meer nieuws spuien over successen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Ffs in de nieuwsfeed van RIA is er nu iedere fucking minuut een nieuw nieuwsartikel over die kutraket. Iedere. Fucking. Minuut.
Gelachen, dank.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De vrede is er 21 januari 2025. 20 januari kan Trump namelijk aan de slag.
Twee maanden wachten nog dus.
Er is maar 1 vrede mogelijk, oplazeren uit Oekrane.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat het niet zo hard hier gaat is omdat er simpelweg weinig nieuws is.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
a de kant waar het (vermeend) beter mee gaat zal meer nieuws spuien over successen.
Om die reden gaat het hier op fok ook niet zo hard meer met de topics.
Tja, die vinden het allemaal prima als Trump hele delen van Oekrane aan Putler geeft, ik vind dat hoogverraad.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Al die Trump-adepten die denken dat hij dit allemaal wel even oplost, gaan echt zo’n koude douche krijgen.
En ja, je mag deze quote over een paar maanden terughalen.
trump heeft niets te gevenquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, die vinden het allemaal prima als Trump hele delen van Oekrane aan Putler geeft, ik vind dat hoogverraad.
Los daarvan lost het ook niks op. Poetin kan z’n leger opnieuw opbouwen en gaat daarna vrolijk verder. Appeasement is nooit een oplossing geweest.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, die vinden het allemaal prima als Trump hele delen van Oekrane aan Putler geeft, ik vind dat hoogverraad.
Was dat maar zo, die Trumpies kan het niet schelen wat hun sekteleider doet. Alles wat ie doet is geweldig.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Al die Trump-adepten die denken dat hij dit allemaal wel even oplost, gaan echt zo’n koude douche krijgen.
Exact maar dat schijnt niet maar tot die domme koppies door te dringen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Los daarvan lost het ook niks op. Poetin kan z’n leger opnieuw opbouwen en gaat daarna vrolijk verder. Appeasement is nooit een oplossing geweest.
En als de Amerikanen nergens meer voor willen betalen, laat de EU dan maar eens een factuur sturen voor de honderden miljarden die wij hebben stukgeslagen aan de opvang van migranten als gevolg van het gerotzooi van de VS in het MO.
De Oekraners hebben zelf ook meer vertrouwen in Trump dan Biden.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Los daarvan lost het ook niks op. Poetin kan z’n leger opnieuw opbouwen en gaat daarna vrolijk verder. Appeasement is nooit een oplossing geweest.
En als de Amerikanen nergens meer voor willen betalen, laat de EU dan maar eens een factuur sturen voor de honderden miljarden die wij hebben stukgeslagen aan de opvang van migranten als gevolg van het gerotzooi van de VS in het MO.
Ja, die denken dat het Jezus in eigen persoon isquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:13 schreef havanagila het volgende:
[..]
Was dat maar zo, die Trumpies kan het niet schelen wat hun sekteleider doet. Alles wat ie doet is geweldig.
Ik durf er wel een kratje dure Belgische trappist om te verwedden dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als ie die gebruikt dan is de relatie met Ruzzia voor eeuwig verstoord , dan komt het nooit meer goedquote:Op vrijdag 22 november 2024 20:00 schreef kibo het volgende:
Gamechanger ?
NAVO / Trump nu ook wakker geschud?
quote:1 Amerikaanse dollar is gelijk aan
104,35 Russische roebel
22 nov, 19:09 UTC Disclaimer
Bekijk deze YouTube-videoquote:1 Euro is gelijk aan
108,71 Russische roebel
Trump heeft alleen nooit gezegd dat hij het oplost.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Er hing geen kernkop in. Tegenvallend.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:00 schreef kibo het volgende:
Gamechanger ?
NAVO / Trump nu ook wakker geschud?
Ach de oorlog beindigen dan. Poteeto potaato.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trump heeft alleen nooit gezegd dat hij het oplost.
Dat is wel veel makkelijker, geef Oekrane niks meer en de oorlog (daar) is (zo) over.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach de oorlog beindigen dan. Poteeto potaato.
Droom je ook over de koers van de roebel?quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat nu per uur harder omlaag, er is echt iets gaande nu
[..]
[..]
nee, wel dat Putin wordt opgehesenquote:Op vrijdag 22 november 2024 20:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Droom je ook over de koers van de roebel?
Dat gaat ie ook niet doen, Putin is gewoon een klein bang mannetje met een minderwaardigheidscomplexquote:Op vrijdag 22 november 2024 20:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er hing geen kernkop in. Tegenvallend.
Nee gewoon doorgaan dus.
Je ziet dat ze de aankoop van rubles stopgezet hebben, want ze hebben nu ook wel door dat het zinloos is; ondanks alle monetaire maatregelen, zoals het verbod op het verkopen van rubles buitenlandse valuta, zet de daling voort. En nu sneller dan ooit.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat nu per uur harder omlaag, er is echt iets gaande nu
[..]
[..]
Het grootste gevaar is dat Trump de olie kraan wijd open zet. Dat is op dit moment vernietigend voor de russische economie.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:41 schreef Bensel het volgende:
Zeofsnaozou trump de 21e vrede sluiten tussen oekraine en rusland, dan beginnen de problemen voor rusland pas echt. Want economisch kapot en kwetsbaar conventioneel, het zal niet lang duren voordat andere partijen schoon kans zien om wat land van rusland in te pikken. Een oorlogseconomie is niet lang vol te houden in 'vredestijd' politiek gezien
Inderdaad , een failliet van Ruzzia kan de oorlog beeindigen , het schooien bij Kim il Un voor manschapppen en materieel in ruil voor olie is een teken aan de wand dat de kleine landveroveraar met de rug tegen de muur staatquote:Op vrijdag 22 november 2024 21:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Je ziet dat ze de aankoop van rubles stopgezet hebben, want ze hebben nu ook wel door dat het zinloos is; ondanks alle monetaire maatregelen, zoals het verbod op het verkopen van rubles, zet de daling voort. En nu sneller dan ooit.
Je ziet ook duidelijk in de koers van de bitcoin dat er een kapitaalvlucht gaande is.
Het is fascinerend als je weet waar je op moet letten. Jammer dat weinigen hier snappen hoe belangrijk dit is, en wat de gevolgen gaan zijn. Dit soort dingen beindigen een oorlog, niet het veroveren van in puin geschoten dorpjes met een snelheid van meters per dag.
Ik betwijfel inmiddels of op 20 december de basisrente nog verhoogd gaat worden.
De controle zijn ze toch al kwijt.
De Ruzzia watchers in het Capitool die zien ook wel dat er nu iets helemaal scheef gaat voor Ruzziaquote:Op vrijdag 22 november 2024 21:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Het grootste gevaar is dat Trump de olie kraan wijd open zet. Dat is op dit moment vernietigend voor de russische economie.
Putin wacht nu op Trump. Putin gaat niet een kernoorlog begonnen als over een paar weken Trump hem allerlei concessies kan gaan geven.
Die BRICS-club is een samenraapsel van landen die niets gemeen hebben behalve een afkeer tegen de dominantie van het Westen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Ruzzia watchers in het Capitool die zien ook wel dat er nu iets helemaal scheef gaat voor Ruzzia
Iedereen stapt uit de vrije val van de Roebel , alleen Iwan die zijn loon /pensioen in Roebels krijgt die is de sjaak
De Brics dat gaat niet de redding voor putin worden ,
Hij dacht ik ga gewoon op andere munt eenheden leunen en de Brics valuta met die roebel zooi omwisselen
Ben ik van die eeuwige dollar af en ik kan toch blijven betalen
Al zet ie de rente op 50 % maakt niets meer uit
Probleem is een beetje hetzelfde als met Rusland haar noek dreigementen. We horen al 2 jaar dat de roebel dood is. Ik geloof het wel als het zover is.quote:Op vrijdag 22 november 2024 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, wel dat Putin wordt opgehesen
maar zonder dollen ,
de ineenstorting van de nationale munteenheid dat gebeurt alleen bij landen die er echt helemaal aan zijn, zie argentinie
Zulke landen krijgen ook geen krediet meer van het IMF
en een hypotheekrente van 28,1% dat is ook echt volledig gestoord
Straks kan Rusland niets meer betalen , niemand die een kelderende munt wil accepteren in een deal
Het duurt ook eventjes voordat een economie in elkaar zakt. Dat is geen kwestie van weken. Kijk naar de data. Dit is onhoudbaar.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Probleem is een beetje hetzelfde als met Rusland haar noek dreigementen. We horen al 2 jaar dat de roebel dood is. Ik geloof het wel als het zover is.
Daar denk ik anders over, een failliet van Rusland zal de situatie verslechteren. Een failliet land met alleen wapens en soldaten met honger.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Inderdaad , een failliet van Ruzzia kan de oorlog beeindigen , het schooien bij Kim il Un voor manschapppen en materieel in ruil voor olie is een teken aan de wand dat de kleine landveroveraar met de rug tegen de muur staat
Trump is wel een kwestie van weken.quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het duurt ook eventjes voordat een economie in elkaar zakt. Dat is geen kwestie van weken. Kijk naar de data. Dit is onhoudbaar.
Rusland 1917.quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over, een failliet van Rusland zal de situatie verslechteren. Een failliet land met alleen wapens en soldaten met honger.
Waar doet je dat aan denken
Mad Max comes to Russia, dat kan de demografie van het land extreem gaan veranderen. De landen om Rusland heen bereiden zich daar al op voor. Nu nog met hekwerken, maar binnenkort waarschijnlijk ook met mijnenvelden bij de grens.quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over, een failliet van Rusland zal de situatie verslechteren. Een failliet land met alleen wapens en soldaten met honger.
1917 en 1991.quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
als de politie , pensionados, militairen en politici niet meer betaald krijgen, anders dan volstrekt waardeloze roebels,quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Half Afrika.quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is altijd lachwekkend als de wappies met BRICS aan komen zetten, die de hegenomie van de VS wel ff opzij zal zetten.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die BRICS-club is een samenraapsel van landen die niets gemeen hebben behalve een afkeer tegen de dominantie van het Westen.
Die zouden ze op elkaar gaan gooien.quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja stel je half Afrika voor met 5K+ kernkoppen.
Putin die zal er toch graag een winstpositie uit willen slepen, door Ukraine te verdelenquote:Op vrijdag 22 november 2024 22:49 schreef Ulx het volgende:
Maar goed, Rusland 1997 scenario dus, en dit keer gaan ze wat doen?
Poetin gaar Kyiv verdelen met Rusland?quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin die zal er toch graag een winstpositie uit willen slepen, door Ukraine te verdelen met Rusland die Kiev inpikt
en dan de sancties gelift te krijgen
Bluuuuuuuf.quote:
Alleen Frankrijk insinueert dat niet eens.quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bluuuuuuuf.
Oh, dat zeggen we ook altijd over Rusland.
Dat hoeft Frankrijk ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen Frankrijk insinueert dat niet eens.
mensen die op het Russische platteland die doen er niet toe, die mogen de hoeren en de dronken soldaten leverenquote:Op vrijdag 22 november 2024 23:07 schreef havanagila het volgende:
Maar uh, als de roebel in elkaar klapt..... denk dat de meeste Russen op het platteland wel erger gewend zijn toch?
Check dat dorp waar ze die "mach 10" raket gelanceerd hebben. 2 geiten en een vervallen houten huisje.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:07 schreef havanagila het volgende:
Maar uh, als de roebel in elkaar klapt..... denk dat de meeste Russen op het platteland wel erger gewend zijn toch?
Check dat dorp waar ze die "mach 10" raket gelanceerd hebben. 2 geiten en een vervallen houten huisje.
De wapens zullen waarschijnlijk blijven komen maar Oekrane mag na de oorlog 20 jaar ofzo leningen gaan terugbetalen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Nou het mag ook wel een keer ophouden. Maar liever vechten tot de laatste Oekraner dus, want die wapens gaan zo toch niet krijgen.
Wel.quote:OORLOG: 12 Europese landen hebben een coalitie gevormd om te voorkomen dat Trump Oekrane en Poetin dwingt om over een vredesakkoord te onderhandelen. Het formaat van de Noordelijke Groep-Oekrane omvat Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, IJsland, de Baltische staten, het VK, Duitsland, Nederland en Polen.
Trump is NATO niet he ,quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wel.
Hetgeen hier is vertaald naar het Nederlands roept om een nieuwe dialoog tussen Oekrane (Zelensky) en Trump om snel met de Russische Federatie (Poetin) te onderhandelen over een vredesakkoord.
Wanneer Donald Trump straks opnieuw president is, en God Bless Trump, moeten beide landen trachten hieruit te komen.
Een flink deel van wat er naartoe ging waren al leningen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De wapens zullen waarschijnlijk blijven komen maar Oekrane mag na de oorlog 20 jaar ofzo leningen gaan terugbetalen.
Rutte vertelt trump niet wat hij moet doen maar andersom.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump is NATO niet he ,
Ik denk dat Rutte al met Trump heeft gesproken en hem heeft verteld wat het idee van de NATO erover is
Ik denk dat niet Trump , maar Rutte hierover moet onderhandelen met Poetin , zijnde de opperste chef van de NATO na overleg met Zelensky
Zeker als de USA uit de NATO wil dan heeft Trump zeker niets te zeggen
Trump zegt de oorlog snel te kunnen beindigenquote:Op vrijdag 22 november 2024 23:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump is NATO niet he ,
Ik denk dat Rutte al met Trump heeft gesproken en hem heeft verteld wat het idee van de NATO erover is
Ik denk dat niet Trump , maar Rutte hierover moet onderhandelen met Poetin , zijnde de opperste chef van de NATO na overleg met Zelensky
En dat gaan ze natuurlijk nooit kunnen doen. Hun economische output was voor de Russische inval zo'n beetje op gelijke voet met de provincie Gelderland.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De wapens zullen waarschijnlijk blijven komen maar Oekrane mag na de oorlog 20 jaar ofzo leningen gaan terugbetalen.
Rutte is baas van de NATOquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rutte vertelt trump niet wat hij moet doen maar andersom.
Rutte zal als Baas van de NATO met Poetin moeten gaan praten , en hij kan de ideen van Trump wel meenemenquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:07 schreef Scjvb het volgende:
Ben uiteraard voor een dialoog tussen Rutte en Poetin, maar Rutte (NATO) moet dan tot Poetin weten door te dringen en tot rede kunnen bewegen in zijn onuitputtelijke en nietsontziende ''missie'' Oekrane op de knien te dwingen.
De USA domineert de NAVO. Niet Rutte.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rutte is baas van de NATO
als Trump gewoon Ukraine kado wil doen dan gaat Ukraine en de NATO daar zeker niet mee accoord
Ruitte zal de ideen van trump wel horen en meenemen, maar Ukraine kado geven dat zeker nietquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
De USA domineert de NAVO. Niet Rutte.
Rutte zit dan ook perfect op zijn plek om dit soort leugens te verkopen. Dat gedrag is ook zijn beste prestatie geweest in Nederland. Er is altijd een groter project om te verkrachten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
De USA domineert de NAVO. Niet Rutte.
Ruzzia die is er helemaal aanquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:39 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Rutte zit dan ook perfect op zijn plek om dit soort leugens te verkopen. Dat gedrag is ook zijn beste prestatie geweest in Nederland. Er is altijd een groter project om te verkrachten.
Op welke planeet leef jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:18 schreef michaelmoore het volgende:
Ruitte zal de ideen van trump wel horen en meenemen, maar Ukraine kado geven dat zeker niet
USA wil uit de NATO, lekker laten gaan
Nato kan Putin ook aanpakken zonder Trump
Zucht wat een kortzichtigheid NATO is een USA proxy. Plus meer dan 900 militaire basissen op deze globe die de USA hegemonie dient.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA wil uit de NATO, lekker laten gaan
Er is natuurlijk niets mans aan een zogenaamde defensieve organisatie wat enkel offensief is gebruikt.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ruzzia die is er helemaal aan
en NATO zonder USA is mans genoeg
de roebel gaat net zoveel waard worden als de venezulaanse bolivarquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:49 schreef Ulx het volgende:
Roebel ~2,5% onderuit. Maandag zal wel feest worden.
Russen zijn dronken idioten, de slimmerds die zijn hem gesmeerd,quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niets mans aan een zogenaamde defensieve organisatie wat enkel offensief is gebruikt.
Sterker nog het zijn eigenlijk best watjes.
Die hegemonie is wel voorbij. Misschien realiseren ze het zelf nog niet, maar het Amerikaanse volk heeft Pax Americana net een nekschot gegeven.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:50 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Zucht wat een kortzichtigheid NATO is een USA proxy. Plus 900 militaire basissen op deze globe die de USA hegemonie dient.
democratie zal spoedig iets uit het grijze verleden zijnquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die hegemonie is wel voorbij. Misschien realiseren ze het zelf nog niet, maar het Amerikaanse volk heeft Pax Americana net een nekschot gegeven.
EU en democratie in 1 zin noemenquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
EU is het laatste beetje democratie volgend jaar
Wat ze doen in de VS boeit me niet zo, het gaat niet mooi worden, maar ik denk dat we ons eigen plan maar moeten trekken. Je kunt moeilijk gaan rekenen op een volk dat dat soort leiders kiest. Da's gekkenwerk. Dat moet je niet doen. Het is overigens prima om Trump stroop om de mond te smeren om tijd te winnen, maar da's geen lange termijn oplossing. We moeten echt terug naar een tot de tanden bewapend (West) Europa. Zeg maar doen zoals in de periode tot de Eerste Wereldoorlog.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
democratie zal spoedig iets uit het grijze verleden zijn
Het is wel vermakelijk die uurlijkse koers van de roebelquote:Op zaterdag 23 november 2024 00:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op welke planeet leef jij eigenlijk?
Het lijkt me overigens beter voor dit topic als jij weer terug gaat naar de stikstof, boeren en wolven topics...
ja voor ons wel , maar voor Putin is dat helemaal niet vermakelijk , die wil kost wat kost de roebel koers onder 100 tegen de dollar houden om vertrouwen uit te stralenquote:Op zaterdag 23 november 2024 01:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is wel vermakelijk die uurlijkse koers van de roebel
Amerika onder Trump wil vrede. Als de VS uit de NAVO stappen is het gedaan met de NAVO, dan is er de facto geen NAVO meer. De VS is by far het grootste leger binnen de NAVO, alle andere legers binnen NAVO verbleken werkelijk bij de VS.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump is NATO niet he ,
Het legioen alphamales waar Rusland mee ten strijde is getrokken is nou ook niet bepaald serieus te nemen. Die worden bij bosjes afgeslacht. Met die WO1 tactieken van ze zijn ze nog geen stap dichter bij een overwinning.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De paar minilegertjes waar knetterstonede soldaten met regenboogvlaggen zelf pang pang moeten roepen bij gebrek aan munitie gaan geen indruk maken Rusland. Geen enkele. Ja wellicht dat een paar Russische generaals het in hun broek doen van het lachen. Dat zou een mogelijke uitwerking kunnen zijn.
Hitler is ook democratisch gekozen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
democratie zal spoedig iets uit het grijze verleden zijn
Xi was democratisch gekozen
Poetin was democratisch gekozen
Trump is democratisch gekozen , Trump heeft nu de senaat , the house , hooggerechtshof en alle topambtenaren worden door Musk vervangen door trump marionetten , nog een keer 6 januari is niet meer nodig
Rutte mag dan af en toe een beetje arrogant zijn en te veel noten op zijn zang hebben en telkens de mening van het volk negeren, maar Markie Mark is ook weer niet zo maf dat hij zijn plek niet kent als het gaat om de positie van de VS. Mark is trouwens atlanticus bij uitstek en verafgood alles dat Amerikaans is.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rutte is baas van de NATO
als Trump gewoon Ukraine kado wil doen dan gaat Ukraine en de NATO daar zeker niet mee accoord
[..]
Rutte zal als Baas van de NATO met Poetin moeten gaan praten , en hij kan de ideen van Trump wel meenemen
verder is het gewoon even wachten , tot de roebel helemaal verder instort
XI gaat niet meer weg door verkiezingen, ben je dan een dictator ??quote:
quote:Presidentschap
Op 15 november 2012 werd Xi Jinping verkozen tot secretaris-generaal van de Communistische Partij van China en voorzitter van de centrale militaire raad.[2]
Op 14 maart 2013 werd hij verkozen tot president van de Volksrepubliek China.
Hij heeft het versterken van de positie van de partij tot zijn prioriteit gemaakt.
Zelf presenteert Xi zich als sobere leider, wat hem in verhouding tot zijn voorgangers populair maakt bij veel gewone Chinezen.
quote:Tegelijkertijd wordt zijn presidentschap gekenmerkt door een sterk autoritaire signatuur, met name door veelvuldige censuur.[7] Xi liet de maximumtermijn voor het presidentschap in 2018 afschaffen, waardoor hij president voor het leven kan zijn.[8]
Hij is vaak door politieke en academische waarnemers omschreven als een dictator of een autoritaire leider, daarbij verwijzend naar een toename van censuur en massasurveillance, een verslechtering van de mensenrechten, de ontwikkeling van de persoonlijkheidscultus om hem heen, en het opheffen van termijnen voor het leiderschap onder zijn ambtstermijn.[9][10][11]
Eigenlijk is dit net zo’n wappie gewauwel dan 5G masten in brand steken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:39 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Rutte zit dan ook perfect op zijn plek om dit soort leugens te verkopen. Dat gedrag is ook zijn beste prestatie geweest in Nederland. Er is altijd een groter project om te verkrachten.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Amerika onder Trump wil vrede. Als de VS uit de NAVO stappen is het gedaan met de NAVO, dan is er de facto geen NAVO meer. De VS is by far het grootste leger binnen de NAVO, alle andere legers binnen NAVO verbleken werkelijk bij de VS.
Net als wanneer Duitsland zou besluiten de EU te verlaten, dan is het over en sluiten met de EU.
Nu kunnen wat kleine chihuahua's als Nederland en Estland, Litouwen en zo wel tegensputteren en van mening zijn dat oorlog beter is dan vrede, maar als 'big boss' Amerika zich terugtrekt en vrede wenst - hoe cynisch deze wending in de geschiedenis ook, het waren altijd de VS die oorlog wensten en nu willen ze vrede - dan komt er vrede.
De paar minilegertjes waar knetterstonede soldaten met regenboogvlaggen zelf pang pang moeten roepen bij gebrek aan munitie gaan geen indruk maken Rusland. Geen enkele. Ja wellicht dat een paar Russische generaals het in hun broek doen van het lachen. Dat zou een mogelijke uitwerking kunnen zijn.
Dankzij MichealMoore gaat het voortdurend over de roebel en hoe zeer deze zou zijn ingestort. Maar als je gewoon even de wisselkoers erbij neemt valt dat allemaal wel mee.quote:Op zaterdag 23 november 2024 00:49 schreef Ulx het volgende:
Roebel ~2,5% onderuit. Maandag zal wel feest worden.
Het klopt dat de roebel stabiel lijkt, maar dit is een faade. De Russische overheid manipuleert de waarde met strenge kapitaalcontroles, waardoor de wisselkoers niet de echte economische situatie weerspiegelt. Binnen Rusland kampen burgers met stijgende prijzen en een gebrek aan westerse producten, terwijl sancties de economie op de lange termijn zwaar raken. Wat stabiel lijkt, is vooral schijn.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dankzij MichealMoore gaat het voortdurend over de roebel en hoe zeer deze zou zijn ingestort. Maar als je gewoon even de wisselkoers erbij neemt valt dat allemaal wel mee.
Als je nu je euro's inwisselt bij een wisselkantoor voor Roebels krijg je rond de 105 roebel voor elke euro. Vier jaar geleden was dit 92 roebel en de roebel heeft zelfs twee jaar geleden heel even op 145 gestaan.
Zoveel munten schommelen. Ik vind het allemaal wel meevallen. Zeker als je kijkt dat Rusland het meest gesanctioneerde land ter wereld is.
Er is in Rusland zelf nauwelijks iets te merken van een crisis. In sommige Europese landen, zoals Tsjechie, is sprake van hyperinflatie vooral energie is daar enorm in prijs gestegen en de gewone burgers hebben moeite de eindjes aan elkaar te knopen, maar Rusland lijkt zich weinig aan te trekken van alle sancties. Wij schieten onszelf voortdurend in de voeten.
Imo zijn dat ook gewoon mensen. In principe, als ze niks met de oorlog van doen hebben, zijn dit gewoon hardwerkende, niet vermogende mensen die teveel zuipen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen die op het Russische platteland die doen er niet toe, die mogen de hoeren en de dronken soldaten leveren
verder hebben ze hun voedsel in wekflessen en de schuur en de koe geeft wel wat melk en hout voor de kachel en kook en zelf gestookte wodka,, wat wil je nog meer
dat doe ik nietquote:Op zaterdag 23 november 2024 09:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Imo zijn dat ook gewoon mensen. In principe, als ze niks met de oorlog van doen hebben, zijn dit gewoon hardwerkende, niet vermogende mensen die teveel zuipen.
Maar om daar nou zo denigrerend over te praten..
Wist je dat het gem maandloon in RUS 600 was en in OEK 300. Voornamelijk de afgelegen gebieden in OEK waren behoorlijk arm.
Conclusie je kunt niet mensen totaal onmenswaardig verklaren alleen omdat ze arm zijn.
Als Rutte dit zou horen, zou hij in een deuk liggen. Het is een verkapte persvoorlichter die daar staat omdat ie heeft aangetoond een brave volger te zijn van de Amerikaanse politiek die alles kan weglullen/lachen.quote:
De taak van de SG van NAVO is NAVO (de organisatie) runnen, en als diplomaat tussen lidstaten onderling consensus zien te krijgen, en als gezicht van NAVO naar buiten optreden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als Rutte dit zou horen, zou hij in een deuk liggen. Het is een verkapte persvoorlichter die daar staat omdat ie heeft aangetoond een brave volger te zijn van de Amerikaanse politiek die alles kan weglullen/lachen.
Ja goed, Rutte zal ook ingezet kunnen worden om tegenliggers de Amerikaanse consensus te laten volgen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
De taak van de SG van NAVO is NAVO (de organisatie) runnen, en als diplomaat tussen lidstaten onderling consensus zien te krijgen, en als gezicht van NAVO naar buiten optreden.
Maar uiteindelijk beslist elk land gewoon zelf.
Ja, en het bij de les houden van nestbevuilers als Orban en Fico.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:19 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja goed, Rutte zal ook ingezet kunnen worden om tegenliggers de Amerikaanse consensus te laten volgen.
Clown Vucicquote:Op zaterdag 23 november 2024 10:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik zag kortgeleden een Youtube-video van een supermarkt in de stad Loehansk. De prijzen zijn daar lager dan hier. Wat mij ook opviel, er was ook nog een Lego-winkel. Doet Lego niet mee aan de boycot?quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het klopt dat de roebel stabiel lijkt, maar dit is een faade. De Russische overheid manipuleert de waarde met strenge kapitaalcontroles, waardoor de wisselkoers niet de echte economische situatie weerspiegelt. Binnen Rusland kampen burgers met stijgende prijzen en een gebrek aan westerse producten, terwijl sancties de economie op de lange termijn zwaar raken. Wat stabiel lijkt, is vooral schijn.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zag kortgeleden een Youtube-video van een supermarkt in de stad Loehansk. De prijzen zijn daar lager dan hier. Wat mij ook opviel, er was ook nog een Lego-winkel. Doet Lego niet mee aan de boycot?
Maakt niet uit, Rutte is de baas van de NAVOquote:Op zaterdag 23 november 2024 10:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als Rutte dit zou horen, zou hij in een deuk liggen. Het is een verkapte persvoorlichter die daar staat omdat ie heeft aangetoond een brave volger te zijn van de Amerikaanse politiek die alles kan weglullen/lachen.
Daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dankzij MichealMoore gaat het voortdurend over de roebel en hoe zeer deze zou zijn ingestort. Maar als je gewoon even de wisselkoers erbij neemt valt dat allemaal wel mee.
Als je nu je euro's inwisselt bij een wisselkantoor voor Roebels krijg je rond de 105 roebel voor elke euro. Vier jaar geleden was dit 92 roebel en de roebel heeft zelfs twee jaar geleden heel even op 145 gestaan.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maakt niet uit, Rutte is de baas van de NAVO
ja het is echt waarquote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-bij-trump-a4874129quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:32 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Ja en Pino woont echt in Sesamstraat.
quote:Het nieuws hing al even in de lucht, maar vandaag is het definitief: Mark Rutte is aangesteld als volgende secretaris-generaal van de NAVO! Na bijna 14 jaar als minister-president te hebben gewerkt voor onze veiligheid, zal hij zich nu inzetten voor de veiligheid en stabiliteit van Nederland n de rest van de wereld.
Na de benoeming op 1 oktober zal Mark Rutte de Noor Jens Stoltenberg opvolgen als voorzitter van het hoogste bestuursorgaan van de NAVO. De NAVO is een militair bondgenootschap om de veiligheid van alle deelnemende landen te verdedigen. En daarmee ook onze waarden, zoals vrijheid en democratie. Nederland was in 1949 n van de oprichters van de NAVO.
Artikel 5 is de kern van het NAVO-verdrag en stelt dat een aanval op n van de deelnemende landen wordt beschouwd als een aanval op ons allemaal. Door met andere landen samen te werken en afspraken te maken, staan we sterker in de wereld. En dus is de NAVO van groot belang voor de veiligheid van Nederland. In deze onrustige wereld is militaire samenwerking essentieel om ons land veilig te houden.
Mark Rutte noemt het bondgenootschap zelfs de hoeksteen van onze gezamenlijke veiligheid. Hij zal met zijn jarenlange internationale ervaring verder bouwen aan deze belangrijke samenwerking en daarmee aan stabiliteit in de wereld. Wij wensen hem veel succes met het leiden van de NAVO.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.vvd.nl/nieuws/mark-rutte-gaat-naar-de-navo/
[..]
Nee dat waren ook praat poppetjes zonder macht.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vroeger was dat Jaap de Hoop Scheffer en daarna Stoltenberg
Wacht maar tot je je realiseert dat de VS veel meer geld uitgeeft aan het betalen van de rente over haar staatsschuld dan Defensie.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zoveel munten schommelen. Ik vind het allemaal wel meevallen. Zeker als je kijkt dat Rusland het meest gesanctioneerde land ter wereld is.
Er is in Rusland zelf nauwelijks iets te merken van een crisis. In sommige Europese landen, zoals Tsjechie, is sprake van hyperinflatie vooral energie is daar enorm in prijs gestegen en de gewone burgers hebben moeite de eindjes aan elkaar te knopen, maar Rusland lijkt zich weinig aan te trekken van alle sancties. Wij schieten onszelf voortdurend in de voeten.
Ik zag laatst 10 video's bekeken en heb de websites van de supermarkten zelf bezocht, en de prijzen zijn hoger dan hier. Ik was gisteren in de AH en Lidl en met name de Lidl was schokkend goedkoop in vergelijking. Bijvoorbeeld een liter Campina melk voor 80 cent. Veel succes met zulke prijzen te vinden in rusland. Ten eerste omdat melk daar per 900 of 930ml wordt verkocht.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zag kortgeleden een Youtube-video van een supermarkt in de stad Loehansk. De prijzen zijn daar lager dan hier. Wat mij ook opviel, er was ook nog een Lego-winkel. Doet Lego niet mee aan de boycot?
Met dat verschil dat Rusland vocht en vecht tegen een Oekraiens leger dat enorm gemotiveerd is, en tot de tanden toe bewapend is door zowat alle landen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het legioen alphamales waar Rusland mee ten strijde is getrokken is nou ook niet bepaald serieus te nemen. Die worden bij bosjes afgeslacht. Met die WO1 tactieken van ze zijn ze nog geen stap dichter bij een overwinning.
Die garanties zal moeten komen van Duitsland en Polen en in mindere mate Frankrijk. Reken er niet op dat de NAVO/USA dit gaat regelen en financieren.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel verwachtingen heb van Trump en het nog zie dat het hele conflict gedempt kan worden. De uitkomst zal toch grondruil zijn voor garanties aan OEK maar daarvoor zal NAVO ook nodig zijn. Dus Rutte en Trump trekken samen op om de oorlog te beindigen.
Alles beter dan verheftigen, voortzetten door nog zwaardere wapens en meer geld erin te pompen door enge linkse mensen die van afstand lijken te genieten hoe ze elkaar daar afmaken.
De russische of de Oekrainsche 43 brigade?quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met dat verschil dat Rusland vocht en vecht tegen een Oekraiens leger dat enorm gemotiveerd is, en tot de tanden toe bewapend is door zowat alle landen.
Heb je jij eens artikelen opgezocht wat de staat is van de 43e mech brigade?
Ik denk dat jij succes moet hebben om een liter Campina voor 80 cent te vinden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik zag laatst 10 video's bekeken en heb de websites van de supermarkten zelf bezocht, en de prijzen zijn hoger dan hier. Ik was gisteren in de AH en Lidl en met name de Lidl was schokkend goedkoop in vergelijking. Bijvoorbeeld een liter Campina melk voor 80 cent. Veel succes met zulke prijzen te vinden in rusland. Ten eerste omdat melk daar per 900 of 930ml wordt verkocht.
Waarom worden de prijzen daar hoger? Kijk welke machines een melkveehouderij gebruikt en je weet het antwoord.
Onze 43e brigade.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:51 schreef oheng het volgende:
[..]
De russische of de Oekrainsche 43 brigade?
quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:51 schreef oheng het volgende:
[..]
De russische of de Oekrainsche 43 brigade?
https://www.defensie.nl/o(...)viele%20autoriteiten.quote:Sergeant-majoor Wessel van 43 Gemechaniseerde Brigade behoort tot het 'leger' (internationale) instructeurs dat tussen begin oktober en deze week Oekraense militairen trainde voor de strijd tegen de Russen. Dat gebeurde ergens in het oosten van Duitsland.15 nov 2024
quote:43 Gemechaniseerde Brigade. 43 Gemechaniseerde Brigade is dankzij zijn (gepantserde) voertuigen over grotere afstanden snel inzetbaar. Voor gevechts- of vredesoperaties of inzet bij rampen en calamiteiten wereldwijd. Maar ook voor ceremonile taken en ter ondersteuning van civiele autoriteiten.
quote:Eenheden
De brigade bestaat uit de volgende eenheden:
414 Tankbataljon;
44 Pantserinfanteriebataljon Johan Willem Friso;
45 Pantserinfanteriebataljon Oranje Gelderland;
43 Brigadeverkenningseskadron Huzaren van Boreel;
11 Pantsergeniebataljon;
43 Geneeskundige Compagnie;
43 Herstelcompagnie;
10 Infanteriebataljon Bewaken Beveiligen Korps Nationale Reserve.
Daarnaast heeft de brigade een CBRN-team (chemisch, biologisch, radiologisch en nucleair). Deze ontsmettingsgroep komt in actie bij CBRN-incidenten en staat paraat voor heel Nederland. Ook traint het hulpdiensten zoals brandweer en politie.
Rutte en Trump willen die nobelprijs.quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel verwachtingen heb van Trump en het nog zie dat het hele conflict gedempt kan worden. De uitkomst zal toch grondruil zijn voor garanties aan OEK maar daarvoor zal NAVO ook nodig zijn. Dus Rutte en Trump trekken samen op om de oorlog te beindigen.
Alles beter dan verheftigen, voortzetten door nog zwaardere wapens en meer geld erin te pompen door enge linkse mensen die van afstand lijken te genieten hoe ze elkaar daar afmaken.
Het Poolse leger is nu enorm sterkquote:
quote:Is Polen op weg om het sterkste leger van Europa uit te bouwen?
Polen wil het sterkste en modernste leger van Europa hebben.
Recente cijfers tonen ook dat het niet alleen bij plannen blijft: Polen geeft meer uit aan Defensie dan eender welk ander NAVO-land, en heeft nu al het meeste manschappen van alle legers in Europa.
Maar hoe vertalen die cijfers zich in de praktijk?
quote:Tegelijk heeft Polen nu al het grootste aantal manschappen in Europa. Volgens schattingen van de NAVO zullen het er dit jaar 216.100 zijn. Polen steekt daarmee Frankrijk, Duitsland en Itali voorbij. Binnen de NAVO komt Polen wat het aantal militairen betreft op de derde plaats te staan, na de Verenigde Staten en Turkije.
quote:De Poolse regering plande vorig jaar ook al om 4 procent van het BBP aan Defensie te geven. "Maar op het einde van het jaar bleek dat het schuldenfonds niet genoeg had opgebracht. Polen gaf nog altijd het meeste van alle NAVO-landen uit aan Defensie, maar het cijfer bleef onder de 4 procent. Ik ben er redelijk zeker van dat dat dit jaar ook zo zal zijn."
nederlandquote:4% van Poolse BNP is BBP $845 miljard (nominaal, 2024) 33 Miljard euro
quote:Defensie uitgaven in 2025
De totale uitgaven voor Defensie in 2025 zijn 22.019.632.000 ( 22 miljard).
het Poolse leger is in potentie enorm sterk mits ze qua uitgaven voet bij stuk houdenquote:Op zaterdag 23 november 2024 12:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het Poolse leger is nu enorm sterk
[..]
[..]
Over hun budget: Als je al je oude oostblokspul gaat vervangen door moderne westerse systemen is het niet vreemd dat je je portemonnee moet trekken. Je moet opletten dat je je daar niet op verkijkt.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het Poolse leger is nu enorm sterk
[..]
[..]
Dus, je vertrouwt een video van een willekeurige russische YouTuber wel?quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat jij succes moet hebben om een liter Campina voor 80 cent te vinden.
En Lidl verkoopt hier in Friesland helemaal geen Campina. Het heet hier Milbona.
Weet je wie ook niet democratisch gekozen zijn?quote:
quote:Not just removed, but arrested:
- Army Commander of the 3rd Army;
- Brigade Commanders of the 6th, 7th, (123 - in progress).
Two points:
- this is not the limit;
- if you knew who really started this process, you would be torn to sh///t. But it is impossible to say yet.
Als je de waarheid zegt, word je vervangen. Als je liegt, word je opgepakt. Lastig.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:30 schreef oheng het volgende:
Hier is leuk nieuws. De bevelhebber van het het hele zuidelijk district (waaronder Luhansk, Donetsk, Zaporichia, Kherson), generaal Anashkin, is gearresteerd wegens het foutief weergeven van de situatie aan het front. Anashkin is in deze positie sinds ergens in mei 2024.
Bijv Romanov heeft meer nieuws.
[..]
en als je vlucht dan ga je op 12 hoog het raam uitquote:Op zaterdag 23 november 2024 12:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je de waarheid zegt, word je vervangen. Als je liegt, word je opgepakt. Lastig.
Award winning Danish Journalist banned from reporting in Ukraine; Accused of making Russian propaganda.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je de waarheid zegt, word je vervangen. Als je liegt, word je opgepakt. Lastig.
De hitlist.quote:Myrotvorets or Mirotvorets (Ukrainian: ???????????, pronounced [m?ro'tw?rets?]; lit. 'Peacemaker') is a Ukrainian Kyiv-based[1][2][3] website that publishes a running list, and sometimes personal information, of people who are considered by authors of the website to be "enemies of Ukraine",[7] or, as the website itself states, "whose actions have signs of crimes against the national security of Ukraine, peace, human security, and the international law".[8] The website was launched in December 2014 by Ukrainian politician and activist Georgy Tuka.[9][10][11] The publishing of personal information on the site has been criticized by human rights organizations.[12][13]
In een dictatuur kun je je meerderen niet zeggen dat iets niet goed loopt want daarmee zaag je aan hun stoelpoten. Er zullen wel meer hoge officieren gewipt gaan worden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:30 schreef oheng het volgende:
Hier is leuk nieuws. De bevelhebber van het het hele zuidelijk district (waaronder Luhansk, Donetsk, Zaporichia, Kherson), generaal Anashkin, is gearresteerd wegens het foutief weergeven van de situatie aan het front. Anashkin is in deze positie sinds ergens in mei 2024.
Bijv Romanov heeft meer nieuws.
[..]
Nou het gaat specifiek over het Siversk front/offensief.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bron: Milinfoquote:It is reported that after the resonance with the inadequate and failed actions of the group in the Seversk direction, the following were allegedly arrested and/or lost their posts (bend your fingers):
- Commander of the 3rd Combined Arms Army;
- His Chief of Staff;
- Brigade Commander of the 123rd Motorized Rifle Brigade;
- Brigade Commander of the 7th Motorized Rifle Brigade.
Battalion commanders also got it. The reason given is "concealing losses and the real situation from the higher command".
Recall that quite recently, false reports about supposedly deep successful breakthroughs began to come from Seversk, and then unprepared attacks in columns on enemy positions began, leading to heavy losses and minimal results.
Ja nibulina moet wel anders gaat ze ook het raam uit op 12 hoogquote:De Russische Centrale Bank heeft aangegeven dat het zeer waarschijnlijk is dat ze volgende maand haar belangrijkste rentetarief gaat verhogen , aangezien de rommelende oorlogseconomie van het land de inflatie ver boven de streefniveaus blijft opdrijven, zo blijkt uit een nieuw overzicht van de vergadering van beleidsmakers in oktober.
quote:Russische bedrijven bereiden zich voor op een financile crisis die velen van hen failliet zou kunnen laten gaan.
De rente van de Centrale Bank heeft een verpletterende 21% bereikt, met verwachtingen voor een verdere verhoging in december, en in de afgelopen twee jaar hebben bedrijven aanzienlijke commercile schulden opgebouwd met variabele rentebetalingen.
De Centrale Bank heeft de rentetarieven sinds het tweede kwartaal van 2023 geleidelijk verhoogd in een poging om de aanhoudende inflatie onder controle te houden en de haperende roebel te ondersteunen.
De torenhoge kosten van lenen duwen echter veel bedrijven nu in een gevaarlijke schuldenspiraal, waarbij rentebetalingen een op de vier roebels die ze verdienen opslokken.
Late betalingen van klanten en partners zijn gestegen, wat wijst op nood in de zakelijke sector, aangezien bedrijven moeite hebben om schulden te bedienen onder zulke hoge tarieven.
Met rele rentetarieven die, nadat bankpremies zijn meegerekend, effectief 25% bereiken voor bedrijven, is de kans op wanbetalingen en faillissementen sterk toegenomen, meldt Meduza.
Voor de oorlog werd slechts ongeveer 20% van de bedrijfsleningen verstrekt tegen variabele rentetarieven. Medio 2023 was dat aandeel echter gestegen tot 44%, omdat bedrijven leningen aangingen met voorwaarden die gekoppeld waren aan de belangrijkste rente van de Centrale Bank.
Zelfs al sluiten ze een wapenstilstand dan zijn ze fucked.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:11 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.themoscowtime(...)sts-skyrocket-a86981
Gaat heel niet goed in Ruzzia
en ze doen er volgende maand gewoon nog een paar procent bij om de roebel te redden
https://www.themoscowtime(...)ber-rate-hike-a86927
[..]
Ja nibulina moet wel anders gaat ze ook het raam uit op 12 hoog
[..]
Nou ik weet het zo net nog niet. De clan rond Chemezov (Rostec) is tegen basisrente verhoging, omdat het de economie de nek omdraait. Wat mij betreft kan het op 20 december alle kanten uit gaan. Op die dag weten we 100% zeker wie er gewonnen heeft.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:11 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.themoscowtime(...)sts-skyrocket-a86981
Gaat heel niet goed in Ruzzia
en ze doen er volgende maand gewoon nog een paar procent bij om de roebel te redden
Die Putin die bemoeit zich ook met alles he, druk baasje , echt een alleskunner
https://www.themoscowtime(...)ber-rate-hike-a86927
[..]
Ja nibulina moet wel anders gaat ze ook het raam uit op 12 hoog
[..]
Allemaal Russophobiaquote:
ja die twee vroegere vrienden die beginne het oneens te wordenquote:Op zaterdag 23 november 2024 13:33 schreef oheng het volgende:
O
[..]
Nou ik weet het zo net nog niet. De clan rond Chemezov (Rostec) is tegen basisrente verhoging, omdat het de economie de nek omdraait. Wat mij betreft kan het op 20 december alle kanten uit gaan. Op die dag weten we 100% zeker wie er gewonnen heeft.
Wat dat betreft is het ook interessant economisch nieuws dat Putin nu net heeft besloten om de export van edelmetalen stop te zetten.
Die man was in rus media aan het klagen dat alhoewel z'n bedrijf mega druk is, rostec zelf geen cent verdient.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:33 schreef oheng het volgende:
De clan rond Chemezov (Rostec) is tegen basisrente verhoging, omdat het de economie de nek omdraait.
export van crypto dat kan ie niet verbiedenquote:Op zaterdag 23 november 2024 13:33 schreef oheng het volgende:
Wat dat betreft is het ook interessant economisch nieuws dat Putin nu net heeft besloten om de export van edelmetalen stop te zetten.
En Willem Alexander en Schoof ook nietquote:Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Weet je wie ook niet democratisch gekozen zijn?
Kamala Harris
Ursala von der Leyen
Hihihi
Nee, maar denk eens na, waarom zou Putin die export ineens verbieden?quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
export van crypto dat kan ie niet verbieden![]()
We weten al lang dat de militaire export dood is, het was voor 2022 al jaren dalende, de Soviet voorraden raken op, contracten werden niet meer uitgevoerd, de prestaties in het veld vielen tegen, en r&d werd gefinancierd door de export.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is dood in de pot, geen winst is geen R&D, geen nieuwe producten, en je bent veroordeelt om tot het einde der tijden jaren '70 tanks te blijven maken, want je hebt geen centen om iets nieuws te ontwikkelen.
oligarchen die hun roebels omwisselen voor crypto en die crypto in de USA stallen , die dragen fors bij aan de daling van de roebel , goud kan ie stoppen en in beslag nemenquote:Op zaterdag 23 november 2024 13:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, maar denk eens na, waarom zou Putin die export ineens verbieden?
Zou het kunnen zijn dat de export vele malen lucratiever is door de lage roebel koers? En dat dit paardenmiddel toegepast wordt om deze industrie te redden van de ondergang?
Ja, en dan heeft hij het.... over de pro-russen zoals die scot ritter en mat gaetz.quote:
Het gaat om "edelmetalen schroot", ik kan even niet op de juiste term komen. Het gaat om schroot waar edelmetalen uit gewonnen worden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oligarchen die hun roebels omwisselen voor crypto en die crypto in de USA stallen , die dragen fors bij aan de daling van de roebel , goud kan ie stoppen en in beslag nemen
quote:Op donderdag 21 november 2024 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als iemand Trump wijs kan maken dat Putin hem uitlacht of anderszins zijn ego of imago beschadigt, knalt Trump zo het hele US-leger Rusland binnen.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel - Johan Cruijff. Willem van Hanegem. Martinus Nijhoff.Ja trump die staat nu zo sterk , die heeft Poetin niet meer nodig om dictator te wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allways check your facts![]()
dus dat zou best kunnenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
ja klopt , die trouwring van mijn ex is ook edelmetalen schoot, ze vroeg er laatst nog om.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Het gaat om "edelmetalen schroot", ik kan even niet op de juiste term komen. Het gaat om schroot waar edelmetalen uit gewonnen worden.
De lage roebel koers zorgt ervoor dat nu allerlei grondstoffen uit de russische economie "gezogen" worden. Waarom een product in rusland verkopen voor roebels, als je het in het buitenland voor meer en stabielere munten kunt verkopen?
Dit is de reden waarom een instortende roebel koers wel ontzettend nieuwswaardig is. Want het zet een hele keten van gevolgen in gang.
Hoezo? NK heeft ook kernwapens kunnen ontwikkelen, kraaide geen haan naar.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat zou het einde van de wereld betekenen.
Je zult maar in Poetin's nucleaire bluf geloven 🥱quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die staat ook op mijn verlanglijst. Ik ben nieuwsgierig of ze verwijzingen naar de oorlog hebben toegevoegd. Die loopgraven die de Russen in de radioactieve aarde gingen graven in het begin van de oorlog. Of hier en daar een koepel van een tank dertig meter naast het wrak of zo.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Leuk nieuws voor de Oekraense ontwikkelaar GSC Game World.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het zijn beiden leiders die zich laten inspireren door de Bijbel.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:38 schreef michaelmoore het volgende:
Trump: door God gezonden om het land te redden
Trump en Putin zijn allebei door god gezonden om de wereld te redden , ik hoop wel dat ze dezelfde god hebben
Ik hoorde de Ajatollah ook zo iets zeggen
het is een duivels spel anders
Wees gerust, het Kremlin heeft Medvedev en nuke-boys alweer teruggefloten. Zie post #251quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad.
Sommigen zitten zo vol haat jegens Rusland dat het ze niet uitmaakt dat er een derde wereldoorlog ontketend wordt die niet alleen Rusland, maar gewoon nagenoeg iedereen zal vernietigen. In elk geval op het noordelijk halfrond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |