abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215659625
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het klopt dat de roebel stabiel lijkt, maar dit is een façade. De Russische overheid manipuleert de waarde met strenge kapitaalcontroles, waardoor de wisselkoers niet de echte economische situatie weerspiegelt. Binnen Rusland kampen burgers met stijgende prijzen en een gebrek aan westerse producten, terwijl sancties de economie op de lange termijn zwaar raken. Wat stabiel lijkt, is vooral schijn.
Ik zag kortgeleden een Youtube-video van een supermarkt in de stad Loehansk. De prijzen zijn daar lager dan hier. Wat mij ook opviel, er was ook nog een Lego-winkel. Doet Lego niet mee aan de boycot?
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:17:47 #228
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215659708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik zag kortgeleden een Youtube-video van een supermarkt in de stad Loehansk. De prijzen zijn daar lager dan hier. Wat mij ook opviel, er was ook nog een Lego-winkel. Doet Lego niet mee aan de boycot?
Yea, she's on crack.
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:26:24 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215659762
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als Rutte dit zou horen, zou hij in een deuk liggen. Het is een verkapte persvoorlichter die daar staat omdat ie heeft aangetoond een brave volger te zijn van de Amerikaanse politiek die alles kan weglullen/lachen.
Maakt niet uit, Rutte is de baas van de NAVO
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:28:45 #230
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215659771
Scholz die geen Taurus-langeafstandsraketten wil sturen, in hoeverre heeft dat invloed op eventuele verdere escalatie?
pi_215659777
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dankzij MichealMoore gaat het voortdurend over de roebel en hoe zeer deze zou zijn ingestort. Maar als je gewoon even de wisselkoers erbij neemt valt dat allemaal wel mee.
Als je nu je euro's inwisselt bij een wisselkantoor voor Roebels krijg je rond de 105 roebel voor elke euro. Vier jaar geleden was dit 92 roebel en de roebel heeft zelfs twee jaar geleden heel even op 145 gestaan.
Daar gaat het niet om.

De koers van de roebel stort in ondanks alle extreme maatregelen. En dat komt door onderliggende, structurele, onoplosbare problemen.
Je kunt heel veel afleiden van de koers van de roebel, bijvoorbeeld het gigantische verschil in reactie t.o.v. de vorige keer dat de roebel door de 100 heen ging. En net als de basisrente is het een van de weinige betrouwbare cijfers die aangeven hoe het met de economie gaat. Je kunt hier ook uit afleiden dat de reserves op raken, precies zoals voorspeld.

En waarom pak je een vreemd, arbitrair datapunt van 4 jaar? Pak gewoon 5 jaar, en dan zie je ineens dat de roebel 55% van haar waarde verloren heeft. Rusland moet zowat alles importeren, op een aantal uitzonderingen na. Dus, inflatie schiet omhoog.
pi_215659782
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maakt niet uit, Rutte is de baas van de NAVO
:')
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:31:48 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215659785
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:31 schreef NatteLont het volgende:

[..]
:')
ja het is echt waar

vroeger was dat Jaap de Hoop Scheffer en daarna Stoltenberg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215659790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja het is echt waar
Ja en Pino woont echt in Sesamstraat.
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:34:23 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215659799
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:32 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ja en Pino woont echt in Sesamstraat.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-bij-trump-a4874129
Bekijk deze YouTube-video
https://www.vvd.nl/nieuws/mark-rutte-gaat-naar-de-navo/
quote:
Het nieuws hing al even in de lucht, maar vandaag is het definitief: Mark Rutte is aangesteld als volgende secretaris-generaal van de NAVO! Na bijna 14 jaar als minister-president te hebben gewerkt voor onze veiligheid, zal hij zich nu inzetten voor de veiligheid en stabiliteit van Nederland én de rest van de wereld.

Na de benoeming op 1 oktober zal Mark Rutte de Noor Jens Stoltenberg opvolgen als voorzitter van het hoogste bestuursorgaan van de NAVO. De NAVO is een militair bondgenootschap om de veiligheid van alle deelnemende landen te verdedigen. En daarmee ook onze waarden, zoals vrijheid en democratie. Nederland was in 1949 één van de oprichters van de NAVO.

Artikel 5 is de kern van het NAVO-verdrag en stelt dat een aanval op één van de deelnemende landen wordt beschouwd als een aanval op ons allemaal. Door met andere landen samen te werken en afspraken te maken, staan we sterker in de wereld. En dus is de NAVO van groot belang voor de veiligheid van Nederland. In deze onrustige wereld is militaire samenwerking essentieel om ons land veilig te houden.

Mark Rutte noemt het bondgenootschap zelfs de hoeksteen van onze gezamenlijke veiligheid. Hij zal met zijn jarenlange internationale ervaring verder bouwen aan deze belangrijke samenwerking en daarmee aan stabiliteit in de wereld. Wij wensen hem veel succes met het leiden van de NAVO.
pi_215659829
twitter
pi_215659833
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vroeger was dat Jaap de Hoop Scheffer en daarna Stoltenberg
Nee dat waren ook praat poppetjes zonder macht.
De bazen van de NATO zien we niet
pi_215659834
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dankzij MichealMoore gaat het voortdurend over de roebel en hoe zeer deze zou zijn ingestort. Maar als je gewoon even de wisselkoers erbij neemt valt dat allemaal wel mee.
Als je nu je euro's inwisselt bij een wisselkantoor voor Roebels krijg je rond de 105 roebel voor elke euro. Vier jaar geleden was dit 92 roebel en de roebel heeft zelfs twee jaar geleden heel even op 145 gestaan.

Zoveel munten schommelen. Ik vind het allemaal wel meevallen. Zeker als je kijkt dat Rusland het meest gesanctioneerde land ter wereld is.

Er is in Rusland zelf nauwelijks iets te merken van een crisis. In sommige Europese landen, zoals Tsjechie, is sprake van hyperinflatie vooral energie is daar enorm in prijs gestegen en de gewone burgers hebben moeite de eindjes aan elkaar te knopen, maar Rusland lijkt zich weinig aan te trekken van alle sancties. Wij schieten onszelf voortdurend in de voeten.
Wacht maar tot je je realiseert dat de VS veel meer geld uitgeeft aan het betalen van de rente over haar staatsschuld dan Defensie.

_O-
Heel veel sambal
pi_215659860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik zag laatst 10 video's bekeken en heb de websites van de supermarkten zelf bezocht, en de prijzen zijn hoger dan hier. Ik was gisteren in de AH en Lidl en met name de Lidl was schokkend goedkoop in vergelijking. Bijvoorbeeld een liter Campina melk voor 80 cent. Veel succes met zulke prijzen te vinden in rusland. Ten eerste omdat melk daar per 900 of 930ml wordt verkocht.
Waarom worden de prijzen daar hoger? Kijk welke machines een melkveehouderij gebruikt en je weet het antwoord.
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 11:49:20 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215659890
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:49:32 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215659892
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het legioen alphamales waar Rusland mee ten strijde is getrokken is nou ook niet bepaald serieus te nemen. Die worden bij bosjes afgeslacht. Met die WO1 tactieken van ze zijn ze nog geen stap dichter bij een overwinning.
Met dat verschil dat Rusland vocht en vecht tegen een Oekraiens leger dat enorm gemotiveerd is, en tot de tanden toe bewapend is door zowat alle landen.

Heb je jij eens artikelen opgezocht wat de staat is van de 43e mech brigade?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:51:00 #243
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215659909
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel verwachtingen heb van Trump en het nog zie dat het hele conflict gedempt kan worden. De uitkomst zal toch grondruil zijn voor garanties aan OEK maar daarvoor zal NAVO ook nodig zijn. Dus Rutte en Trump trekken samen op om de oorlog te beëindigen.

Alles beter dan verheftigen, voortzetten door nog zwaardere wapens en meer geld erin te pompen door enge linkse mensen die van afstand lijken te genieten hoe ze elkaar daar afmaken.
Die garanties zal moeten komen van Duitsland en Polen en in mindere mate Frankrijk. Reken er niet op dat de NAVO/USA dit gaat regelen en financieren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215659914
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met dat verschil dat Rusland vocht en vecht tegen een Oekraiens leger dat enorm gemotiveerd is, en tot de tanden toe bewapend is door zowat alle landen.

Heb je jij eens artikelen opgezocht wat de staat is van de 43e mech brigade?
De russische of de Oekrainsche 43 brigade?
pi_215659916
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:45 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik zag laatst 10 video's bekeken en heb de websites van de supermarkten zelf bezocht, en de prijzen zijn hoger dan hier. Ik was gisteren in de AH en Lidl en met name de Lidl was schokkend goedkoop in vergelijking. Bijvoorbeeld een liter Campina melk voor 80 cent. Veel succes met zulke prijzen te vinden in rusland. Ten eerste omdat melk daar per 900 of 930ml wordt verkocht.
Waarom worden de prijzen daar hoger? Kijk welke machines een melkveehouderij gebruikt en je weet het antwoord.
Ik denk dat jij succes moet hebben om een liter Campina voor 80 cent te vinden.
En Lidl verkoopt hier in Friesland helemaal geen Campina. Het heet hier Milbona.
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:56:38 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215659951
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Onze 43e brigade.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 11:58:16 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215659974
wat is het probleem met onze 43e brigade?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 23 november 2024 @ 12:02:19 #248
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215660015
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:51 schreef oheng het volgende:

[..]
quote:
Sergeant-majoor Wessel van 43 Gemechaniseerde Brigade behoort tot het 'leger' (internationale) instructeurs dat tussen begin oktober en deze week Oekraïense militairen trainde voor de strijd tegen de Russen. Dat gebeurde ergens in het oosten van Duitsland.15 nov 2024
https://www.defensie.nl/o(...)viele%20autoriteiten.
quote:
43 Gemechaniseerde Brigade. 43 Gemechaniseerde Brigade is dankzij zijn (gepantserde) voertuigen over grotere afstanden snel inzetbaar. Voor gevechts- of vredesoperaties of inzet bij rampen en calamiteiten wereldwijd. Maar ook voor ceremoniële taken en ter ondersteuning van civiele autoriteiten.
quote:
Eenheden
De brigade bestaat uit de volgende eenheden:

414 Tankbataljon;
44 Pantserinfanteriebataljon Johan Willem Friso;
45 Pantserinfanteriebataljon Oranje Gelderland;
43 Brigadeverkenningseskadron Huzaren van Boreel;
11 Pantsergeniebataljon;
43 Geneeskundige Compagnie;
43 Herstelcompagnie;
10 Infanteriebataljon Bewaken Beveiligen Korps Nationale Reserve.
Daarnaast heeft de brigade een CBRN-team (chemisch, biologisch, radiologisch en nucleair). Deze ontsmettingsgroep komt in actie bij CBRN-incidenten en staat paraat voor heel Nederland. Ook traint het hulpdiensten zoals brandweer en politie.
pi_215660043
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel verwachtingen heb van Trump en het nog zie dat het hele conflict gedempt kan worden. De uitkomst zal toch grondruil zijn voor garanties aan OEK maar daarvoor zal NAVO ook nodig zijn. Dus Rutte en Trump trekken samen op om de oorlog te beëindigen.

Alles beter dan verheftigen, voortzetten door nog zwaardere wapens en meer geld erin te pompen door enge linkse mensen die van afstand lijken te genieten hoe ze elkaar daar afmaken.
Rutte en Trump willen die nobelprijs.

zaterdag 23 november 2024 @ 12:06:00 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215660057
quote:
88s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
[ afbeelding ]
Het Poolse leger is nu enorm sterk

quote:
Is Polen op weg om het sterkste leger van Europa uit te bouwen?
Polen wil het sterkste en modernste leger van Europa hebben.

Recente cijfers tonen ook dat het niet alleen bij plannen blijft: Polen geeft meer uit aan Defensie dan eender welk ander NAVO-land, en heeft nu al het meeste manschappen van alle legers in Europa.
Maar hoe vertalen die cijfers zich in de praktijk?
quote:
Tegelijk heeft Polen nu al het grootste aantal manschappen in Europa. Volgens schattingen van de NAVO zullen het er dit jaar 216.100 zijn. Polen steekt daarmee Frankrijk, Duitsland en Italië voorbij. Binnen de NAVO komt Polen wat het aantal militairen betreft op de derde plaats te staan, na de Verenigde Staten en Turkije.
quote:
De Poolse regering plande vorig jaar ook al om 4 procent van het BBP aan Defensie te geven. "Maar op het einde van het jaar bleek dat het schuldenfonds niet genoeg had opgebracht. Polen gaf nog altijd het meeste van alle NAVO-landen uit aan Defensie, maar het cijfer bleef onder de 4 procent. Ik ben er redelijk zeker van dat dat dit jaar ook zo zal zijn."
quote:
4% van Poolse BNP is BBP $845 miljard (nominaal, 2024) 33 Miljard euro
nederland
quote:
Defensie uitgaven in 2025
De totale uitgaven voor Defensie in 2025 zijn ¤ 22.019.632.000 (¤ 22 miljard).

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2024 12:13:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')