abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215647101
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt, maar de key is dus: waar ontwerp je hem voor. En een nucleaire lading hoeft qua volume niet groot te zijn. Vs traditionele explosieven waarvoor geld hoger volume = grotere boem.
Dat een kernkop wat minder plaats in beslag neemt dan 700 kilo explosieven snap ik ook wel ja.

Kerbal space program all the way.
  donderdag 21 november 2024 @ 22:10:03 #52
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215647145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:01 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb die docu over Mariupol gezien. Maar die is al een tijdje geleden opgenomen.

Iemand enig idee hoe het de Oekraïners vergaat die nu op door Rusland geannexeerd grondgebied leven?

Die stad bijvoorbeeld is volledig aan puin geschoten en het lijkt me niet dat de Russische Federatie lekker alles geweldig opnieuw op gaat bouwen op de gigantische puinhopen die ze overal achterlaten.

Ja, hooguit voor de Russen die daar in de enige Russische nieuwbouwflat die ze neerzetten tussen al die puinhopen, willen wonen.

Maar hoe gaat het nou met die mensen, die burgers, de oude vrouwen of de gezinnen die achter gebleven zijn?
Zoals de realiteit in elke oorlog. Alles wordt vernietigd en de burgerbevolking blijft vervolgens achter op een maanlandschap, bezaaid met lijken, mijnen en ander oorlogsmaterieel. Die hele oorlog daar is zo troosteloos als het maar zijn kan, en vooral nu de winter aanbreekt. Duizenden jonge mannen en vrouwen nutteloos als kanonnenvoer in de loopgraven, uitzichtloosheid ten top.
Le Diable
pi_215647477
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Neen.
Tot een bepaalde snelheid neen, of keihard neen?
pi_215647490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 21:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja heel normaal. Subtiele dreiging met noeks omdat je beoogde kolonie terugschiet.
Naja, logische stap. Je moet wat als antwoord op die ATACMS. Wat dacht jij dan? Ik vind het niet meer dan een logische escalatiestap.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215647503
Die vent van task & purpose is aan het front geweest in Koersk. Best riskant op z'n zachts gezegd.
pi_215647506
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, Rusland bleek te bluffen.

Ik ben benieuwd wat dat zegt over de staat van hun (middel) lange afstandsraketten.
Bluffen hoezo? Omdat er geen nuke op zat? Huh? Wees blij.
pi_215647514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 21:58 schreef havanagila het volgende:

[..]
Die raket van vanmorgen was toch ook geen ICBM. maar een korte of middellange afstand?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oreshnik_(missile)

Dit was 'm. Intermediare range. IRBM.
pi_215647612
twitter
pi_215647630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:01 schreef Black_Baron het volgende:
Ik heb die docu over Mariupol gezien. Maar die is al een tijdje geleden opgenomen.

Iemand enig idee hoe het de Oekraïners vergaat die nu op door Rusland geannexeerd grondgebied leven?

Die stad bijvoorbeeld is volledig aan puin geschoten en het lijkt me niet dat de Russische Federatie lekker alles geweldig opnieuw op gaat bouwen op de gigantische puinhopen die ze overal achterlaten.

Ja, hooguit voor de Russen die daar in de enige Russische nieuwbouwflat die ze neerzetten tussen al die puinhopen, willen wonen.

Maar hoe gaat het nou met die mensen, die burgers, de oude vrouwen of de gezinnen die achter gebleven zijn?
Behoorlijk k#t. Nieuwe flats worden gebouwd, maar vooral voor de import russen.
Alles wat Oekrainsch is wordt met veel geweld onderdrukt.

Hier een zootje klagende bejaarden:
twitter
  donderdag 21 november 2024 @ 23:46:30 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215647691
Je kunt aan Putin zien dat ie deze fase van oorlog niet de bedoeling was , hij blijft zelf graag leven

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 21 november 2024 @ 23:56:13 #62
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215647723
Bekijk deze YouTube-video

Nog even een mooi 'afscheidscadeautje' van Biden, nu Trump het stokje overneemt en vrede wil stichten. Biden en Rutte willen beide echt perse een nucleaire alles vernietigende derde wereldoorlog. Bizar.
pi_215647725
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 21:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het probleem aan raketten ontworpen voor nucleaire lading is dat die ruimte hebben voor deze lading.

En die ruimte is beperkt. En dan moet je de nucleaire lading die veel 'boem' heeft per kubieke meter vervangen voor explosieven waar de boem direct afhangt van het aantal kubieke meter explosieven dat je er in doet.

In dit voorbeeld:

https://en.defence-ua.com(...)_bydgoszcz-6766.html

Had rus dus een andere nucleair ontworpen raket uitgerust met een nep-betonnen warhead(!) en zat de boem dus eigenlijk nog louter in de brandstof die ook hoog gaat als die neerstort en de kinetische energie.

Long story short: nee, dat soort raketten zijn simpelweg niet ontworpen voor conventionele explosieven. En alhoewel het enorm grote dingen zijn betekent dat niet dat er van binnen niks zit, en er dus zat ruimte is om vol te proppen met klassieke explosieven.
Dat is niet helemaal waar. Er kan prima conventionele munitie ingepropt worden maar aangezien dat meer gewicht is zal de effectieve dracht minder groot zijn.
  donderdag 21 november 2024 @ 23:58:59 #64
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215647730
quote:
Wat een afscheidscadeautje van Biden aan Rutte. Van de ene man zonder geheugen aan de andere man zonder actieve herinnering.
Een van de berichten onder de video van Blckbx.

Inderdaad. Geeft het zeer goed weer.
pi_215647739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 23:03 schreef havanagila het volgende:

[..]
Tot een bepaalde snelheid neen, of keihard neen?
Keihard "Neen".

Daar zijn dit soort systemen niet voor gemaakt. Dan moet je richting de SM-3 en THAAD gaan.
pi_215647755
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 00:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
"Blckbx"...

Uhu... :')
Nuttige idioten blijven idioten, hoe nuttig ze ook voor het Kremlin zijn.
  vrijdag 22 november 2024 @ 00:09:55 #68
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215647757
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 23:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Er kan prima conventionele munitie ingepropt worden maar aangezien dat meer gewicht is zal de effectieve dracht minder groot zijn.
Gewicht is idd ook een factor ja. Als je letterlijk alle 'lege ruimte' met explosieven volpropt kan je over gewicht heengaan. Riskeer je niet alleen dat die minder dracht heeft, maar bv ook uit balans raakt.
pi_215647759
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2024 00:09 schreef ExTec het volgende:

Gewicht is idd ook een factor ja. Als je letterlijk alle 'lege ruimte' met explosieven volpropt kan je over gewicht heengaan. Riskeer je niet alleen dat die minder dracht heeft, maar bv ook uit balans raakt.
Is gewoon ingecalculeerd.
pi_215648163
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 23:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Bluffen hoezo? Omdat er geen nuke op zat? Huh? Wees blij.
Nee, het is niet kennelijk het type raket dat Rusland beweert
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215648246
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 23:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja, logische stap. Je moet wat als antwoord op die ATACMS. Wat dacht jij dan? Ik vind het niet meer dan een logische escalatiestap.
Ik dacht dat die atacms niet anders zijn dan de aanvallen die Rusland al sinds dag 1 van deze oorlog doet. Ik snap dus niet wat de escalatie zou zijn. Maar jij weet blijkbaar meer?
pi_215648298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 07:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik dacht dat die atacms niet anders zijn dan de aanvallen die Rusland al sinds dag 1 van deze oorlog doet. Ik snap dus niet wat de escalatie zou zijn. Maar jij weet blijkbaar meer?
Dat is vrij eenvoudig; Oekraïne mag zichzelf niet verdedigen.
Elke vorm van verdediging die Oekraïne bezigt is daarom een escalatie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215649589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 23:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is inderdaad heel normaal dat als je een raket op je dak krijgt in een oorlog die door jou gestart is, dat je dan DE HELE MENSHEID MET VERNIETIGING BEDREIGT.

Als de buren wat teveel lawaai maken, dreig je dan ook de hele wijk uit te moorden? Ffs

Ok, over naar normaal nieuws. Alweer bijna 103 roebel vs de dollar. Roebel/Yuan hetzelfde verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')