Ik kan ook eindelijk. Morgen eters en het was overal een zooitje in huis. Nu is alles of opgeruimd of het zit in kasten en dan zie ik het woensdag wel weer. Morgenquote:
Een meter 😳 daar boor je niet zomaar een gaatje inquote:Op maandag 18 november 2024 23:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Elon in de tuin geflikkerd, dus we hebben wifi (niet overal want de muren zijn een meter dik). Ik mag morgen nog een keer terug om de laatste spullen op te halen.
quote:Op maandag 18 november 2024 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Kan zijn dat er nog een tweede druk komt hoor. Dienstregeling van de bus staat er nog niet in. En als ik snel nog meer vind wat er nog bij moet, dan ja, wie weet. Maar voor nu is dit het
Neequote:Op maandag 18 november 2024 23:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een meter 😳 daar boor je niet zomaar een gaatje in
Goed plan, al is het nog redelijk vroeg hieroquote:
Dit.quote:
Mehquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:51 schreef Barreltje het volgende:
hier moest er vanmorgen gekrabt worden....
Musk?quote:Op maandag 18 november 2024 23:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Elon in de tuin geflikkerd, dus we hebben wifi (niet overal want de muren zijn een meter dik). Ik mag morgen nog een keer terug om de laatste spullen op te halen.
quote:
Die jaquote:
Komt bus 111 daar nog?quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geweldig![]()
Ik hoop dat wij vandaag een beslissing gaan nemen over een auto. Het zal wel weer niet want we zijn er al 4 keer dichtbij geweest en steeds is er weer iets nieuws.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrr in de natte sneeuw naar huis gefietst. Gisteren alle administratie weggewerkt en omdat de scanner niet werkt kon ik vandaag niet door. Wel een goed spreekuur gehad, maar man oh man wat een zorgen bij de mensen over die gure wind in Nederland, allemaal doodsbang on teruggestuurd te worden
Bellen is ook zo 1981quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef Barreltje het volgende:
ugh in dit land is het een deel van het sollicitatie process om de manager op te bellen en wat intilligente vragen te stellen voordat je solliciteert.
dus ik ben de hele dag al sollicitatie ontwijkende activitieiten aan het doen en mijn moed bij elkaar aan het sprokkelen..
bel ik.. wordt er niet opgenomen..
echt hoor.. ik HAAT bellen
Proost! (dat daar alcohol te krijgen is)quote:
Ja brrrr gekke denen! Succesquote:Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef Barreltje het volgende:
ugh in dit land is het een deel van het sollicitatie process om de manager op te bellen en wat intilligente vragen te stellen voordat je solliciteert.
dus ik ben de hele dag al sollicitatie ontwijkende activitieiten aan het doen en mijn moed bij elkaar aan het sprokkelen..
bel ik.. wordt er niet opgenomen..
echt hoor.. ik HAAT bellen
Hier zaten er ook magneetjes bij, heb je dat in huis?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:53 schreef Barreltje het volgende:
hmmppff.. thermo folie opgehangen achter de radiator ( met de bijgeleverde stickers), blijft het naar beneden zakken.. iemand tips?
Hier zit het vast met van die ronde dingen waarmee je glaswolisolatie vastzet tijdens het metselen van een muur.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:53 schreef Barreltje het volgende:
hmmppff.. thermo folie opgehangen achter de radiator ( met de bijgeleverde stickers), blijft het naar beneden zakken.. iemand tips?
Hier ook, kutmuggenquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:51 schreef Barreltje het volgende:
hier moest er vanmorgen gekrabt worden....
Dat van die alcohol is ook niet gebruikelijkquote:Op dinsdag 19 november 2024 14:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Proost! (dat daar alcohol te krijgen is)
Zo'n asbak had ik ook heel lang toen ik nog in Utrecht woonde voor g die toen nog rookte.
(van de xenos denk ik, niet uit Marokko)
In marokko een reisleider gehad die, toen we langs wijngaarden reden vertelde dar er rode, witte en grijze wijn geproduceerd werd. Wij allemaalquote:Op dinsdag 19 november 2024 16:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat van die alcohol is ook niet gebruikelijk
Grijze wijn - wijn die op papier niet bestaat?quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In marokko een reisleider gehad die, toen we langs wijngaarden reden vertelde dar er rode, witte en grijze wijn geproduceerd werd. Wij allemaal![]()
![]()
Hij had het over pinot gritiotwas niet te overtuigen dat het niet bestond.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Grijze wijn - wijn die op papier niet bestaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Pinot gris/pinot grigioquote:Op dinsdag 19 november 2024 16:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In marokko een reisleider gehad die, toen we langs wijngaarden reden vertelde dar er rode, witte en grijze wijn geproduceerd werd. Wij allemaal![]()
![]()
Hij had het over pinot gritiotwas niet te overtuigen dat het niet bestond.
Het was een zeer irritant en uitermate eigenwijs exemplaarquote:Op dinsdag 19 november 2024 17:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Grijze wijn - wijn die op papier niet bestaat?
Net als gereformeerden die geen tv hebben maar wel een hele grote kast in de woonkamer hebben staan
Ali B?quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het was een zeer irritant en uitermate eigenwijs exemplaar
Haha, nee, klein, rond en kalend (kamde iedere haar netjes over z’n schedel)quote:
Ik hou van slowcook. Maar 2 weken wachten op mijn eten gaat me wat te ver.quote:Op dinsdag 19 november 2024 19:13 schreef sigme het volgende:
Ik at een ham. Die heeft twee weken in de skikoffer liggen sudderen.
Als jullie nooit meer van mij horen is het niet aan het Marokkaanse eten te wijten.
Nou ja dan koop je 'm niet hequote:Op dinsdag 19 november 2024 19:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
een onbelangrijk ding als een vervoermiddel.
Moet ze dan met de trein of zo?quote:
Boeiend. Ik lees dat het allemaal nogal onbelangrijk isquote:Op dinsdag 19 november 2024 20:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet ze dan met de trein of zo?
*wegduikt*
Doe es lief jijquote:Op dinsdag 19 november 2024 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend. Ik lees dat het allemaal nogal onbelangrijk is
Als dat toch eens een optie wasquote:
Een Hyundai Ioniq. Een elektrieke met wat meer range dan we nu hebben. En allerlei fancy zuinigheidsopties. Dat laatste vind ik dan weer wel heel leukquote:
Yups! GefeliciTOETquote:Op dinsdag 19 november 2024 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een Hyundai Ioniq. Een elektrieke met wat meer range dan we nu hebben. En allerlei fancy zuinigheidsopties. Dat laatste vind ik dan weer wel heel leuk
Nee,eentje van 5 jaar oud. Deze:quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Yups! GefeliciTOET
En de kleur?
Deze?
Wasstraat in de buurtquote:Op dinsdag 19 november 2024 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee,eentje van 5 jaar oud. Deze:
[ afbeelding ]
Een witte. Wat dom is als je aan een dijk met veel landbouwverkeer woont. Maar ja, die kleur is dit exemplaar nou eenmaal.
De rammelkast van mij heeft net zijn 280.000 beurt gehad.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:52 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb ook een zuinigheidsoptie, mn rechter voet.
Morgen m'n auto op 250.000 zetten
Net ingelopenquote:Op dinsdag 19 november 2024 21:25 schreef z80 het volgende:
[..]
De rammelkast van mij heeft net zijn 280.000 beurt gehad.
Nomnomnom!quote:Op dinsdag 19 november 2024 21:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Net twee mensen uitgezwaaid die gesmuld hebben, zij zijn tolken. De ene had ik al eerder willen vragen maar ik dacht dat ze hier niet kon komen want ze heeft MS. Maar met de bus lukte het, samen met een andere tolk. Had groentesoep (dat was al “to die for”), daarna puree, rode kool en draadjesvlees, en ijs met stoofpeertjes. Volgende keer gaat Khaled koken
Ja.quote:
Ja, dat lijkt me heerlijkquote:Op woensdag 20 november 2024 08:37 schreef Lonaa het volgende:
Ja. Ik haal wel echt enorm veel voldoening uit het beste logistieke plan, alle losse flodders, zorgen dat je niet nodeloos dingen in de hand hebt en van a naar b verplaatst en dan de meest effectieve planning maken
wishfull thinkingquote:Op woensdag 20 november 2024 11:40 schreef fietsie het volgende:
Ik denk door deze TT steeds in het verkeerde subforum te zitten
Papje maken van water met maīzena.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:29 schreef Barreltje het volgende:
Hoe doen plantbased mensen dat, wat is een alternatief voor het vervangen van een ei in een "schnitzel" ?
Overigens voor niet vegans ook een aanrader bij alle coatings. Werkt veel fijner dan met ei, en wordt zčlf ook crusty, dus je krijgt korst met korst.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:30 schreef mjan het volgende:
[..]
Papje maken van water met maīzena.
Qua topic: als je even zoekt naar het vegan topic, dan zit je goed.
Ooit tijdens een rondje treinen door Duitsland met oa @Dr_Flash waren we met een redelijk oude dieseltrein onderweg. Na aankomst op de eindbestemming hield de conducteur het gebruikelijke riedeltje met overstappen, spullen meenemen. En bedankt voor het reizen met DB - Greta dankt euchquote:Op woensdag 20 november 2024 11:30 schreef flipsen het volgende:
Zonnetje hiero en een graad of 20 vandaag als het goed is. Vanavond weer naar Buenos Aires vliegen, zaterdag ter compensatie met de (diesel)trein terug
Wellicht hoort poes dat je wat een verstopte neus hebt, en is dit ter genezing ?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beetje ziek. Even liggen. Als medicijn parkeert poes haar poephol nét niet op mn neus.
Niet mn neus dit keer. Gewoon malaaaaaise en spierpijnquote:Op woensdag 20 november 2024 13:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht hoort poes dat je wat een verstopte neus hebt, en is dit ter genezing ?
Hoe gaat het eigenlijk met jullie verhuisplannen?quote:Op woensdag 20 november 2024 14:28 schreef fietsie het volgende:
Zo jammer dat dit huis niet geschikt is voor een houtkachel ja.
Het enige aanbod is in rijtjeswoningen, kluswoningen, en woningen voor 2-verdieners-6-keer-modaal.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:37 schreef Barreltje het volgende:
is er dan gewoon niet zo veel aanbod of zijn jullie zo picky?
Jammer, beide opties zijn niet fijn.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:34 schreef fietsie het volgende:
Drie weken terug nog eentje bezichtigd. Ging m niet worden (laaaaaange verbouwing noodzakelijk, of een hele korte hele dure)
loonsverhoging vragen dusquote:Op woensdag 20 november 2024 14:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het enige aanbod is in rijtjeswoningen, kluswoningen, en woningen voor 2-verdieners-6-keer-modaal.
"CAO" organisatie. Dus maakt niet uit hoe hard je harder werkt dan een ander, als de optelwaarde van de woorden in de functiebeschrijving niet verandert...quote:
minder hard gaan werkenquote:Op woensdag 20 november 2024 14:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
"CAO" organisatie. Dus maakt niet uit hoe hard je harder werkt dan een ander, als de optelwaarde van de woorden in de functiebeschrijving niet verandert...
Dan is er wel tijd om de langdurige verbouwing te doen en te verkortenquote:
God ja waar was dat ook weer??quote:Op woensdag 20 november 2024 12:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ooit tijdens een rondje treinen door Duitsland met oa @:dr_Flash waren we met een redelijk oude dieseltrein onderweg. Na aankomst op de eindbestemming hield de conducteur het gebruikelijke riedeltje met overstappen, spullen meenemen. En bedankt voor het reizen met DB - Greta dankt euch
Goud ditquote:Op woensdag 20 november 2024 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Twee meerkoeten hadden allebei precies één takje gevonden om onder te schuilen. Het hielp niet veel![]()
[ afbeelding ]
There therequote:Op woensdag 20 november 2024 18:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog steeds gammel as fuuuuck. En morgen heb ik ultrasjeike hotelkamer
HELP MIJ TOCH LINZENSLAAT!!!quote:
Of als het is om het paneerspul te laten plakken een beetje plantaardige melk.quote:Op woensdag 20 november 2024 19:50 schreef Candaasje het volgende:
@:Barreltje Ik moest even nadenken, want appelmoes of banaan lijkt me in een burger niet zo lekkeren baking soda werkt prima voor pannenkoeken, maar dat is vooral om de fluff er in te krijgen…
Dus ik zou maīzena, lijnzaad of chiazaad proberen denk ik.
Fijn dat het een goede keuze lijkt te zijn. Hoeveel reistijd “win” je nu?quote:Op woensdag 20 november 2024 19:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben hyper en kapotmaken. En echt mega chaotisch, nog erger dan normaal. En koppijn.
Nieuwe indrukken doen dat met me, maar een beetje irritant is het wel![]()
Maar indruk van nieuwe werkplek is goed! Dus dat is heel fijn.
Och schattepatatje toch. Wee jou en de gigantische ellende die je met je mee moet dragenquote:Op woensdag 20 november 2024 18:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
HELP MIJ TOCH LINZENSLAAT!!!
Zelfmedelijden galore
Goed slapen is met zo'n hyperhoofd ook een uitdaging zeker?quote:Op woensdag 20 november 2024 19:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben hyper en kapotmaken. En echt mega chaotisch, nog erger dan normaal. En koppijn.
Op een rustige dag/avond zo’n 35-40 minuten enkele reis. Dat is als het 30-35 minuten rijden is naar Arnhem, en 70 minuten naar Waalwijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 20:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn dat het een goede keuze lijkt te zijn. Hoeveel reistijd “win” je nu?
Ik lig niet wakker, maar ik droom wel veel meer en onrustigerquote:Op woensdag 20 november 2024 20:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed slapen is met zo'n hyperhoofd ook een uitdaging zeker?
Zijn de planners bij de ziekenhuizen er nog een beetje uitgekomen?
ook in stilstand wil de sneeuw naar binnen vallen! Halverwege had ik het in de gaten!quote:Op woensdag 20 november 2024 22:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:dr_Flash boekjeboekje![]()
Goede eerste werkdag(en) van @:Candaasje![]()
Weet je wat DOM is? Opgehoopte sneeuw van je zijruit verwijderen door even het autoraampje open te doen. Zeker als je rijdt wil die sneeuw dan blijkbaar erg graag naar binnen vallen.
Uiteraard vertel ik dit namens een vriend![]()
Thuis! (Soort van) weekend!
Lekker hoor met minder reistijd! Zķ veel minder!quote:Op woensdag 20 november 2024 22:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Op een rustige dag/avond zo’n 35-40 minuten enkele reis. Dat is als het 30-35 minuten rijden is naar Arnhem, en 70 minuten naar Waalwijk.
In de praktijk is het vaker 40-45 minuten naar Arnhem, maar 90 tot af en toe (maar steeds vaker voorkomend ) 120 minuten naar Waalwijk.
[..]
Ik lig niet wakker, maar ik droom wel veel meer en onrustiger![]()
Arnhem is er wel uit. Die hebben hun shit best op orde heb ik het idee. Met de planner van Waalwijk loop ik nog wat te bakkeleien. Morgen maar weer even langs het management.
Had vandaag eigenlijk graag met de HR medewerker van Arnhem willen praten, even haar kennis en visie lenen, maar door drukte is het daar niet meer van gekomen. Misschien is ze er morgen wel, doe ik het wel even telefonisch.
Soort vanquote:Op woensdag 20 november 2024 22:47 schreef Barreltje het volgende:
whut?
ik heb het even gemist, maar doe je nu 2 banen ?!?
Ja!quote:Op woensdag 20 november 2024 19:55 schreef Candaasje het volgende:
wat een sneue bedoening is het toch in Waalwijk zo..quote:Op woensdag 20 november 2024 22:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Soort van![]()
Ik ga switchen van ziekenhuis, werkgever blijft wel dezelfde. Ik zou eigenlijk per 1 december in Arnhem gaan beginnen, maar daar is huidige werk (Waalwijk) over in onderhandeling gegaan. Dus nu nu werk ik met ingang van deze week 2 dagen in Arnhem en 2-3 dagen in Waalwijk per week. Tot januari, dan ga ik volledig over naar Arnhem.
Zo zeg, dan win je minimaal ruim een uur per dag, wat lekker.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Soort van![]()
Ik ga switchen van ziekenhuis, werkgever blijft wel dezelfde. Ik zou eigenlijk per 1 december in Arnhem gaan beginnen, maar daar is huidige werk (Waalwijk) over in onderhandeling gegaan. Dus nu nu werk ik met ingang van deze week 2 dagen in Arnhem en 2-3 dagen in Waalwijk per week. Tot januari, dan ga ik volledig over naar Arnhem.
Vrije dagen, pensioen, collega's... soms mis ik dat allemaal wel, maar meestal nietquote:Op donderdag 21 november 2024 00:05 schreef Blues het volgende:
Ik heb vanmiddag voor 2025 mijn vakantie/vrije dagen doorgegeven.
Tevens mijn hele laatste werkjaar voor mijn pensioen
Nou het is vooral de interim roostermaker daar die het probleem is voor mij nuquote:Op woensdag 20 november 2024 23:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat een sneue bedoening is het toch in Waalwijk zo..
maar goed.. je bent op de goede weg!
Dat is dus nog een ding… daarvoor wilde ik eigenlijk de HR manager spreken. Eens kijken of ik er vandaag een te pakken krijg.quote:Op woensdag 20 november 2024 23:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo zeg, dan win je minimaal ruim een uur per dag, wat lekker.
Hoe is het met je vakantie/vrije dagen aanvraag gegaan?
Ik wist niet dat mn moeder ook op FOK! zatquote:Op donderdag 21 november 2024 00:05 schreef Blues het volgende:
Ik heb vanmiddag voor 2025 mijn vakantie/vrije dagen doorgegeven.
Tevens mijn hele laatste werkjaar voor mijn pensioen
He jasses...ik duim voor jequote:Op donderdag 21 november 2024 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Met Elin gaat het niet zo lekker. Eet weer een stuk minder, drinkt weer meer, is niet zo tierig, maakte me ‘s morgens niet meer wakker omdat ze eten wil hebben. En afgelopen nacht was ze aan een stuk door aan het kokhalzen.
Morgenochtend hebben we een afspraak bij de dierenarts. Hou m’n hart vast
Elinquote:Op donderdag 21 november 2024 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Met Elin gaat het niet zo lekker. Eet weer een stuk minder, drinkt weer meer, is niet zo tierig, maakte me ‘s morgens niet meer wakker omdat ze eten wil hebben. En afgelopen nacht was ze aan een stuk door aan het kokhalzen.
Ik hou rekening met van alles. Maar met een ongelukkige kat (ze is echt niet meer het blije ei) ga ik niet lopen dokteren. Ze is ruim 13 en de laatste anderhalf jaar zijn de blije momenten steeds minder en je ziet dat ze met van alles steeds meer moeite heeft, opstaan, gaan liggen, tot mijn verbazing klimt ze dan soms weer wel in de krabpaal en vannacht lag ze zelfs bij mij onder het dekbed terwijl ze normaal of op het voeteneind ligt of naast mijn hoofd.quote:
Oei Elin. Niet lekker voor jou en niet leuk voor Kaatje!quote:Op donderdag 21 november 2024 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ik wil streven naar feb 26 als ik mijn vakdagen en PLB gebruik die er nog over zijn dan.quote:Op donderdag 21 november 2024 06:23 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik wist niet dat mn moeder ook op FOK! zat
Nou ja die per op 1/1/2026.
Dit klinkt naar diva's in grote jurken die opera zingen met wijdse gebarenquote:Op donderdag 21 november 2024 10:25 schreef AnneX het volgende:
‘Mijn’ theater is verbouwd en vergroot en nu is het popkoor gevraagd om op te treden bij de heropening in één van de balkonscčnes. 🎶 🎼 🎙
nee het is juist om nieuwe mensen te ontmoeten en een bakkie koffie te gaan drinken. het is erg lastig in dit land om vroienden te maken met de locals. dus dat proberen wij een beetje te helpen..quote:Op donderdag 21 november 2024 10:25 schreef AnneX het volgende:
@:Barreltje Hoe loopt het met het vrouwennetwerk? Is het om elkaar te ondersteunen of ook om werk / vacatures te delen.
Voor het laatste zou je dan in dezelfde branche bekend moeten zijn, veronderstel ik.
Popkoor is geen opera, hč. Geen idee hoe de overige balkonscčnes eruit gaan zien.quote:Op donderdag 21 november 2024 11:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit klinkt naar diva's in grote jurken die opera zingen met wijdse gebaren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopen dat het meevalt, en fijn dat je in elk geval iemand er bij hebtquote:Op donderdag 21 november 2024 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Was vandaag even m’n moederLiep bij de Aldi en kwam een moeder met 2 kleine kinderen tegen, jochie (ca 4) wilde iets van chocolade maar mocht niet (er ligt nog genoeg thuis zei ze), eerst stopt hij het in het karretje, moeder leg het terug en loopt door. Snotaap: “mama kom hier ik wil dit”. Ik heb naar m’n gekeken en zei “zo he”. Blik was duidelijk blijkbaar want hij liep door en ging me steeds uit de weg
![]()
Normaal wanneer ik thuiskom staat Elin bij de voordeur maar nu bleef ze liggen, keek niet eens op toen ik naar haar toeliep. Gelukkig gaat vriendin morgen mee. Haar man was ook prima geweest, ze waren er beiden bij toen Nika ingeslapen werd, maar heb toch haar het liefst erbij als het foute boel blijkt te zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op donderdag 21 november 2024 17:38 schreef derLudolf het volgende:
Toch mooi als mensen de Nederlandse taal beheersenOnvoldoende, bedoelde hij dus ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Denk ik, maar dat is niet wat hij zegt.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Onvoldoende, bedoelde hij dus ?
Wat verdrietigquote:Op donderdag 21 november 2024 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Was vandaag even m’n moederLiep bij de Aldi en kwam een moeder met 2 kleine kinderen tegen, jochie (ca 4) wilde iets van chocolade maar mocht niet (er ligt nog genoeg thuis zei ze), eerst stopt hij het in het karretje, moeder leg het terug en loopt door. Snotaap: “mama kom hier ik wil dit”. Ik heb naar m’n gekeken en zei “zo he”. Blik was duidelijk blijkbaar want hij liep door en ging me steeds uit de weg
![]()
Normaal wanneer ik thuiskom staat Elin bij de voordeur maar nu bleef ze liggen, keek niet eens op toen ik naar haar toeliep. Gelukkig gaat vriendin morgen mee. Haar man was ook prima geweest, ze waren er beiden bij toen Nika ingeslapen werd, maar heb toch haar het liefst erbij als het foute boel blijkt te zijn
Ik hoop ook nog dat het iets kleins is. Maar ze is nu al jaren aan het ziekig zijn en zoals nu, zo vlak, heb ik haar, zelfs met hele hoge koorts, of zware diarree, niet eerder meegemaakt.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat verdrietig![]()
Ik blijf toch duimen. 1,5 jaar geleden dacht ik ook echt dat het klaar was met onze Grizzly maar kijk nu
🤞🏻quote:Op donderdag 21 november 2024 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoop ook nog dat het iets kleins is. Maar ze is nu al jaren aan het ziekig zijn en zoals nu, zo vlak, heb ik haar, zelfs met hele hoge koorts, of zware diarree, niet eerder meegemaakt.
Awwwquote:Op donderdag 21 november 2024 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoop ook nog dat het iets kleins is. Maar ze is nu al jaren aan het ziekig zijn en zoals nu, zo vlak, heb ik haar, zelfs met hele hoge koorts, of zware diarree, niet eerder meegemaakt.
Ouders bellen! Die repareren m welquote:Op donderdag 21 november 2024 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor wie nog een beetje opgevrolijkt moet worden: Mijn printer is vast in kerst-modus![]()
Bekijk deze YouTube-video
Sterkequote:Op donderdag 21 november 2024 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
"Ja nu knippert de I! En de X! Samen! En dan dat bladzijtje gaat van roze naar groen! Ook! Tegelijk! En die blauwe golfjes, zal wel straling zijnquote:Op donderdag 21 november 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Ouders bellen! Die repareren m wel
Heb ik een tip voor je via @Lienekien Epson Ecotank 2870quote:Op donderdag 21 november 2024 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor wie nog een beetje opgevrolijkt moet worden: Mijn printer is vast in kerst-modus![]()
Bekijk deze YouTube-video
HOTEL OOK NOG KUT WEEEEEE MIJJJJquote:Op woensdag 20 november 2024 20:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Och schattepatatje toch. Wee jou en de gigantische ellende die je met je mee moet dragen
Nauwelijks pijnquote:Op donderdag 21 november 2024 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje zeg, wat een gedoeGeen pijn? (Kan ik me ook niet herinneren). Lekker veel niets doen de komende tijd
Ik heb toen voor mezelf iedere dag een foto gemaakt, geen idee waar opgeslagen
Wat zullen de harige medebewoners genieten. 24/7 het mens voorhandenquote:Op donderdag 21 november 2024 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nauwelijks pijnNauwelijks zwelling (nu). Beetje trekkerig, lijkt wel op zonnebrand.
Komende dagen elk uur 10 minuten koelen is me aangeraden. Ik ga er vannacht niet de wekker voor zetten.
Ik dacht in de wachtkamer gelukkig nog aan een voor foto! Eerste na foto is gemaakt en dat wil ik wel elke dag blijven doen ja.
Tot woensdag nul afspraken![]()
Eerste ‘echte’ afspraak is vrijdag, dan meteen een etentje.
Tegen 14.00 uur begon ik ook te twijfelenquote:Op donderdag 21 november 2024 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Cat, ik ben vooral verbaasd dat je echt op de planning stond voor vandaag.
Het klinkt alsof je alles onder controle hebt
Ze weten niet wat hun overkomtquote:Op donderdag 21 november 2024 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat zullen de harige medebewoners genieten. 24/7 het mens voorhanden
Ze lijkt wat beter. Heeft net goed gegeten (maar valt met de dag af), heeft net een tijdje spinnend op schoot gezeten en al een paar uur zie/hoor ik haar niet meer kokhalzen. En dat spinnen deed ze de afgelopen dagen niet meer en dat doet ze normaal heel luid. Dus ik heb een beetje meer hoop dan 2-3 uur geledenquote:Op donderdag 21 november 2024 22:42 schreef Blues het volgende:
Sterkte icecat!![]()
En ook nog eens voor Kaatje met Elin. Hoe is ze nu?
Twee doorzichtige schelpen (als ik de pleisters slim erop doe), in de nacht (als ik toch slaap) is geen grote handicap.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:48 schreef AnneX het volgende:
Wat eng Cat! Twee!? afgeplakte ogen…
Voorspoedig herstel! Je kunt in ieder geval ook posten als de schelpen van de ogen zijn gevallen…😎
Slaap lekkerquote:Op donderdag 21 november 2024 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Twee doorzichtige schelpen (als ik de pleisters slim erop doe), in de nacht (als ik toch slaap) is geen grote handicap.
En wel een fijn idee, omdat ik nu links en rechts mooie lusjes hechting heb waar ik in de nacht zeker niet aan wil trekken
Slapen
Oh…gelukkig dan maar.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Twee doorzichtige schelpen (als ik de pleisters slim erop doe), in de nacht (als ik toch slaap) is geen grote handicap.
En wel een fijn idee, omdat ik nu links en rechts mooie lusjes hechting heb waar ik in de nacht zeker niet aan wil trekken
Slapen
Hoe laat is de afspraak ? Ik ga toch wel alvast dubbele duimen hoor!quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!!
Kunnen jullie raden wie mij vanochtend wakker maakte omdat de voerbak leeg was? Die de hele nacht dicht tegen me aan lag te spinnen, die in één vloeiende beweging op de krabpaal klom
* Kaatje1 is best wel opgelucht
9.30. Ze heeft nu bijna een blikje gourmet op en is nu aan de brokjes begonnen. Het is natuurlijk niet goed, dat afvallen, maar ik ga er nu wel vanuit dat ze straks mee naar huis gaatquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:52 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoe laat is de afspraak ? Ik ga toch wel alvast dubbele duimen hoor!
Dat is fijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
9.30. Ze heeft nu bijna een blikje gourmet op en is nu aan de brokjes begonnen. Het is natuurlijk niet goed, dat afvallen, maar ik ga er nu wel vanuit dat ze straks mee naar huis gaat
Ik ben ook zo blij, ze is nu van mening dat ze niet genoeg snoepjes heeft gehad. Morgen als de sneeuw weg is (op de fiets is het niet zo fijn naar die winkel) maar haar favoriete snoepjes, voer en ander lekkers halen. DA gaf ook aan, geef maar wat ze wil.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:46 schreef Blues het volgende:
* opgelucht voor Elin (spiekte steeds op werk)
Oh ik had je voor Aachen net omgeboekt naar een Schwerbehindertenzimmerquote:Op vrijdag 22 november 2024 10:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
En natuurlijk geen hulp nodig AnneEr zijn twee piepkleine velletjes weggehaald van iets wat je in de zelfzorg nauwelijks gebruikt. Hurken, niet bukken. En niet tillen is het devies. Huis net gepoetst en bankhangen en ogen koelen kan ik prima alleen. Wat ik nu maar weer eens ga doen.
In sommige kattengroepen staat dat de advent kalenders snoepjes bevatten met iets wat giftig is voor katten. Xilitol of zo iets. Even goed kijken wat er in zit.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
voor Elin
![]()
wij hebben hier 2 advent kalenders met snoepjes voor katten.. ben benieuwd wat ze ervan vinden..
Kuurreisjequote:Op vrijdag 22 november 2024 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik had je voor Aachen net omgeboekt naar een Schwerbehindertenzimmer
Maar 200 euro extra maar dat zal wel onder je verzekering vallen neem ik aan![]()
quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:46 schreef Blues het volgende:
* opgelucht voor Elin (spiekte steeds op werk)
Oh ja misschien wordt je begeleider ook wel vergoed danquote:
quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja misschien wordt je begeleider ook wel vergoed dan
deze is van multivit. die alle katten snoepjes hier maakt... lijkt me sterkquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In sommige kattengroepen staat dat de advent kalenders snoepjes bevatten met iets wat giftig is voor katten. Xilitol of zo iets. Even goed kijken wat er in zit.
Dat klinkt wel goed, hier ging het om die van aldi of lidlquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:23 schreef Barreltje het volgende:
[..]
deze is van multivit. die alle katten snoepjes hier maakt... lijkt me sterk
Elinquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Plaatje bij het praatje (in het linkerbakje heb ik vanochtend 85 gr. natvoer gedaan)
[ afbeelding ]
Ik heb er weer een van de DM. De snacks zijn gedroogd vlees vrijwel zonder toevoegingen. Blikvoer lijkt me ook oké en met het catnip speeltje (zaten er twee in) hebben ze vorig jaar ruim een half jaar gespeeld.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel goed, hier ging het om die van aldi of lidl
Daar kun je dan zo blij van worden hequote:Op vrijdag 22 november 2024 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Plaatje bij het praatje (in het linkerbakje heb ik vanochtend 85 gr. natvoer gedaan)
[ afbeelding ]
Wat fijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Enorm blij inderdaad. Hoop zo dat dit door blijft gaan. Hoop ook dat ze nog wat aankomt. Dus morgen de extra lekkere maaltjes halen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Daar kun je dan zo blij van worden he
Ja echtquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Daar kun je dan zo blij van worden he
One-sie for the win!quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit nu lekker warm te luchen. Ik heb van 9 tot 12 gewerkt en ben bijna bevroren. Dit weekend gaan we echt, echt aan de slag met de verwarming hier in huis. We hebben sinds de zomer een warmtepomp maar hebben nog geen tijd gehad om de boel goed in te stellen.
Wat een zorgen ook. En inderdaad "mager maar gezond" als het dan toch moet. Kennissen van mij hebben een heel fragiel katje, klein, mager, is ondertussen 12 of zo maar als je zou zeggen 9 maanden zou je het ook geloven. En beest eet ook als een volwassen kerel.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt![]()
Piep eet inmiddels weer als een dokwerker maar we zijn de afgelopen 2 jaar zo veel bezig geweest met eten in dat beest te krijgen. Wat een gedoe zeg. Ze komt alleen niet aan dus dat is wel een ding Maar er lijkt niets met haar aan de hand, bloedonderzoek is prima. Volgende week nog even de urine op eiwitten checken maar daar verwachten we niets van. We doen het maar met een magere kat dan verder hoor. Er is een minuscule kans op een tumor maar daar doen we niets mee. Ze is een blije poes en dat laten we zo lang mogelijk zo.
Ondertussen word ik gebeten omdat ze het echt niet grappig meer vindt dat ik mijn hand steeds onder haar buik steek omdat hij zo koud is
quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn blaas is te bejaard voor een onesie
Twee volwassen onesiedragers die hier nog wel eens gebruik maken van de hobbykamer voorzieningen hebben om die reden een plastuit in het wchokjekastje liggenquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
bwuh ik moest laatst enorm niezen en daarna moest ik een andere broek aan..quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja die bestaan, maar bekkenbodemoefeningen heb je op de langere termijn echt veel meer aanquote:Op vrijdag 22 november 2024 13:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bwuh ik moest laatst enorm niezen en daarna moest ik een andere broek aan..
ik ben serieus het gebruik van incontinentie-inlegkruisjes ( bestaan die?) aan het overwegen![]()
#ookoud
Wij, als bedienden van slechte eters, weten hoe het isquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt![]()
Piep eet inmiddels weer als een dokwerker maar we zijn de afgelopen 2 jaar zo veel bezig geweest met eten in dat beest te krijgen. Wat een gedoe zeg. Ze komt alleen niet aan dus dat is wel een ding Maar er lijkt niets met haar aan de hand, bloedonderzoek is prima. Volgende week nog even de urine op eiwitten checken maar daar verwachten we niets van. We doen het maar met een magere kat dan verder hoor. Er is een minuscule kans op een tumor maar daar doen we niets mee. Ze is een blije poes en dat laten we zo lang mogelijk zo.
Ondertussen word ik gebeten omdat ze het echt niet grappig meer vindt dat ik mijn hand steeds onder haar buik steek omdat hij zo koud is
Kun je eventueel al iets van perimenopausale symptomen hebben?quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bwuh ik moest laatst enorm niezen en daarna moest ik een andere broek aan..
ik ben serieus het gebruik van incontinentie-inlegkruisjes ( bestaan die?) aan het overwegen![]()
#ookoud
Bij 2 of meer gerelateerde klachten is lokaal oestrogeen de voorkeursbehandeling (lokaal dus geen verhoogd risico op borstkanker etc). Zie hier de richtlijnquote:GSM presents in women who are menopausal and includes vaginal dryness, not just with intercourse but in daily life.
Vulvar atrophy can make it painful just to sit, walk or urinate. The frequent 'urge to go' or incontinence disturbs sleep and can cause social embarrassment. Painful intercourse (dyspareunia) often leads to avoidance and can cause stress in relationships.
Dat zijn de goede bezoekjesquote:Op vrijdag 22 november 2024 13:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wij, als bedienden van slechte eters, weten hoe het is
Kater heeft ook tijden slecht gegeten. Verder blij (buiten de Elin-episodes waarin ik ook naar de DA sjouwde met hem, met met hetzelfde verhaal en medicatie thuiskwam) dus niet veel verder onderzoek gedaan omdat dagelijks wel halve porties gegeten werden. Behalve halfjaarlijks bloedprikken want niertjes.
Sinds Solensia ook weer dokwerker en volgens mij netjes bij aan het komen.
Ik eet goed: hoorde net dat ik vanavond ouderlijk ziekenbezoek krijg. Met chinees
@AnneX kent iemand die daar een website voor heeft.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:02 schreef Barreltje het volgende:
tnx voor de adviezen![]()
@:vanyel ik herken verder geen van de symptonen die je daar post, en heb behalve onrustige nachten nog niet echt last van P-Menopause
* Barreltje gaat bekkenbodem oefeningen opzoeken!
Ik zie een nieuwe carričre als overgangscoach voor je.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je eventueel al iets van perimenopausale symptomen hebben?
Dan zou je ook kunnen kijken naar het waarlijk fantastische 'Genitourinary Syndrome of Menopause' of urogenitale atrofie met bijvoorbeeld deze opwekkende beschrijving
[..]
Bij 2 of meer gerelateerde klachten is lokaal oestrogeen de voorkeursbehandeling (lokaal dus geen verhoogd risico op borstkanker etc). Zie hier de richtlijn
Kun je kijken of er kip in zit? Vlees en dierlijke bijproducten telt ook als kipquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb er weer een van de DM. De snacks zijn gedroogd vlees vrijwel zonder toevoegingen. Blikvoer lijkt me ook oké en met het catnip speeltje (zaten er twee in) hebben ze vorig jaar ruim een half jaar gespeeld.
Als het me lukt ga ik voor je turen naar de kleine letters.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kun je kijken of er kip in zit? Vlees en dierlijke bijproducten telt ook als kip![]()
Kans is 99%, maar wie weet!
Ohh, hij staat ook gewoon online! Helemaal niet over gedacht haha. Al gevonden, overal vlees en dierlijke bijproducten helaas. Ervaring leert dat dat meestal kip is (want goedkoopst).quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als het me lukt ga ik voor je turen naar de kleine letters.
Misschien kun je online al wat vinden.
Beterschap JanPiet💐quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Buiten sneeuw, binnen met griep in bed.
Passend muziekje vs Hape Kerkeling
Ik zou daar werkelijk fantásties in zijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zie een nieuwe carričre als overgangscoach voor je.
En die oefeningen zouden mannen ook veel meer moeten doen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja die bestaan, maar bekkenbodemoefeningen heb je op de langere termijn echt veel meer aan
En dat zegt Yildiz ook!quote:Op vrijdag 22 november 2024 17:02 schreef z80 het volgende:
[..]
En die oefeningen zouden mannen ook veel meer moeten doen.
Was je niet liever vanavond nog iets verder gegaan vandaag, of ga je morgen per bus verder?quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Grgr uit het Mercure hotel in Zwolle
Morgen naar Antwerpen met de personeelsvereniging. Nu vast hier anders kan ik er niet op tijd zijn
Dat zou je zeker zijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 17:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou daar werkelijk fantásties in zijn
Maar het verdient me denk ik niet genoeg, dus ik doe het voor jullie wel als hobby erbij.
Mooiquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanochtend is iemand in Arnhem om 3 uur opgestaan om wat foto’s te maken, dit is er 1 van, zo mooi
[ afbeelding ]
Ik hou daar wel van. Zal m opzoeken.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mooi
Als je dit wat vindt, is Donker Utrecht misschien ook wel wat voor jou, al is het je stad niet. Bijna 900 foto's van Utrecht in het donker, door de jaren heen.
DonkerUtrecht.nl
Zijn site is er wel een tikkie minder overzichtelijk op geworden met de jaren.
Nu weet ik niet hoe handig je bent met passe partouts, indien nodig.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Hmm dat kan ook, maar ik heb voorlopig nog wel een voorraadje.
Prijsstickers zitten er nog op - ¤25 voor formaat A4. Je ziet het verschil wel met lijstjes van de Action.
Die zitten er bij en verder heb ik bij eerder genoemde fotozaak (Anno Bakker, mr X kent het misschien wel) een tas vol met passepartouts gekocht (voor ¤5 neem maar mee zoveel je wil) en een of ander snij-ding om ze zelf te snijden.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nu weet ik niet hoe handig je bent met passe partouts, indien nodig.
Wij hebben goede ervaring met de deskundige 👍🏼 van Hornbach
Op de bouwbeurs was dat vorig jaar één van de troostprijzen in het rad van fortuin bij de Festool-stand.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:22 schreef derLudolf het volgende:
Zoekt iemand nog een leuke pizzasnijder voor kerst?
https://www.festool.nl/pr(...)ort/577474---pizz-ts
Ik heb al een in de vorm van een Stihl bandenzaag.
Och, wat naar. Sterkte voor jullie en de rest van de roedelquote:Op vrijdag 22 november 2024 23:06 schreef flipsen het volgende:
Fijn dat het met Elin goed gaat. Aan deze kant van de evenaar (en oceaan) heeft Pincho er opeens geen zin meer in... afgelopen week nog met hem in de stad gewandeld, gisteren lag hij nog in het zonnetje om aandacht te vragen, vandaag moest vrouwlief halsoverkop naar de dierenarts. En ipv morgenmiddag lekker 6 uur in de trein terug naar huis, zit ik nu te wachten op het vliegtuig. Afwachten of hij nog wat verbetert (infuus en zuurstof meegekregen, Mariela is een halve dierenarts intussen als het om honden gaat), maar volgens mij heeft Pincho bedacht dat het wel goed is zo, bijna 18
Foto van gisteren[ afbeelding ]
Edit: Zojuist vredig ingeslapen. En ik intussen geland, nu snel naar huis, graf graven (naast Bella die hem was voorgegaan). Zijn ze weer samen![]()
Ik ook! En @Jagärtrut ook al een tijd.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met @:Isabeau? Ik mis je hier!
mja ik krijg dan vooral dutch ovens.. das NET even anders..quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Net even bij wat mensen uit de flat geweest. Heb er rode konen van, beide huizen leken wel een sauna zo warm.
Geen ervaring met koken op een houtkachel, zou daar niet iets over te vinden zijn op internet? Wat voor materiaal heb je? Staat het op een kachel of zet je het in het vuur of hangt het er boven?
Zelfgemaakte pizza boksquote:Op zaterdag 23 november 2024 17:21 schreef Candaasje het volgende:
Je mag wel even hier komen afkoelen @:Kaatje![]()
Omdat de stukadoors kwamen, moesten we gisteravond de verwarming afkoppelen en zitten we dus zonder cv. En de voordeur stond vandaag vaak open, en de ramen voor de ventilatie. (Inmiddels zitten die wel weer dicht en hebben de wtw wat harder aan het werk gezet) Dus inmiddels is het wel aan de frisse kant.![]()
Vanavond halen we daarom de pizzarette van stal, beetje warmte in de eetkamer creëren
Dat kan natuurlijk prima. Ik kook best vaak op de houtkachel; een gewone pan en koekepan doen het ook. Ketel ook. Alles wat op gas kan, kan ook op de kachel. Wat je maakt in welke pan en of dat goed kan hangt af van hoe heet de bovenkant van de kachel is.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:20 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja ik krijg dan vooral dutch ovens.. das NET even anders..
ik zet het OP de kachelen ik heb gewoon een gietijzeren pan, OF zo'n marokaans ding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |