Ze lijkt wat beter. Heeft net goed gegeten (maar valt met de dag af), heeft net een tijdje spinnend op schoot gezeten en al een paar uur zie/hoor ik haar niet meer kokhalzen. En dat spinnen deed ze de afgelopen dagen niet meer en dat doet ze normaal heel luid. Dus ik heb een beetje meer hoop dan 2-3 uur geledenquote:Op donderdag 21 november 2024 22:42 schreef Blues het volgende:
Sterkte icecat!![]()
En ook nog eens voor Kaatje met Elin. Hoe is ze nu?
Twee doorzichtige schelpen (als ik de pleisters slim erop doe), in de nacht (als ik toch slaap) is geen grote handicap.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:48 schreef AnneX het volgende:
Wat eng Cat! Twee!? afgeplakte ogen…
Voorspoedig herstel! Je kunt in ieder geval ook posten als de schelpen van de ogen zijn gevallen…😎
Slaap lekkerquote:Op donderdag 21 november 2024 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Twee doorzichtige schelpen (als ik de pleisters slim erop doe), in de nacht (als ik toch slaap) is geen grote handicap.
En wel een fijn idee, omdat ik nu links en rechts mooie lusjes hechting heb waar ik in de nacht zeker niet aan wil trekken
Slapen
Oh…gelukkig dan maar.quote:Op donderdag 21 november 2024 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Twee doorzichtige schelpen (als ik de pleisters slim erop doe), in de nacht (als ik toch slaap) is geen grote handicap.
En wel een fijn idee, omdat ik nu links en rechts mooie lusjes hechting heb waar ik in de nacht zeker niet aan wil trekken
Slapen
Hoe laat is de afspraak ? Ik ga toch wel alvast dubbele duimen hoor!quote:Op vrijdag 22 november 2024 08:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!!
Kunnen jullie raden wie mij vanochtend wakker maakte omdat de voerbak leeg was? Die de hele nacht dicht tegen me aan lag te spinnen, die in één vloeiende beweging op de krabpaal klom
* Kaatje1 is best wel opgelucht
9.30. Ze heeft nu bijna een blikje gourmet op en is nu aan de brokjes begonnen. Het is natuurlijk niet goed, dat afvallen, maar ik ga er nu wel vanuit dat ze straks mee naar huis gaatquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:52 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoe laat is de afspraak ? Ik ga toch wel alvast dubbele duimen hoor!
Dat is fijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
9.30. Ze heeft nu bijna een blikje gourmet op en is nu aan de brokjes begonnen. Het is natuurlijk niet goed, dat afvallen, maar ik ga er nu wel vanuit dat ze straks mee naar huis gaat
Ik ben ook zo blij, ze is nu van mening dat ze niet genoeg snoepjes heeft gehad. Morgen als de sneeuw weg is (op de fiets is het niet zo fijn naar die winkel) maar haar favoriete snoepjes, voer en ander lekkers halen. DA gaf ook aan, geef maar wat ze wil.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:46 schreef Blues het volgende:
* opgelucht voor Elin (spiekte steeds op werk)
Oh ik had je voor Aachen net omgeboekt naar een Schwerbehindertenzimmerquote:Op vrijdag 22 november 2024 10:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
En natuurlijk geen hulp nodig AnneEr zijn twee piepkleine velletjes weggehaald van iets wat je in de zelfzorg nauwelijks gebruikt. Hurken, niet bukken. En niet tillen is het devies. Huis net gepoetst en bankhangen en ogen koelen kan ik prima alleen. Wat ik nu maar weer eens ga doen.
In sommige kattengroepen staat dat de advent kalenders snoepjes bevatten met iets wat giftig is voor katten. Xilitol of zo iets. Even goed kijken wat er in zit.quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:56 schreef Barreltje het volgende:
voor Elin
![]()
wij hebben hier 2 advent kalenders met snoepjes voor katten.. ben benieuwd wat ze ervan vinden..
Kuurreisjequote:Op vrijdag 22 november 2024 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik had je voor Aachen net omgeboekt naar een Schwerbehindertenzimmer
Maar 200 euro extra maar dat zal wel onder je verzekering vallen neem ik aan![]()
quote:Op vrijdag 22 november 2024 10:46 schreef Blues het volgende:
* opgelucht voor Elin (spiekte steeds op werk)
Oh ja misschien wordt je begeleider ook wel vergoed danquote:
quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja misschien wordt je begeleider ook wel vergoed dan
deze is van multivit. die alle katten snoepjes hier maakt... lijkt me sterkquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In sommige kattengroepen staat dat de advent kalenders snoepjes bevatten met iets wat giftig is voor katten. Xilitol of zo iets. Even goed kijken wat er in zit.
Dat klinkt wel goed, hier ging het om die van aldi of lidlquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:23 schreef Barreltje het volgende:
[..]
deze is van multivit. die alle katten snoepjes hier maakt... lijkt me sterk
Elinquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Plaatje bij het praatje (in het linkerbakje heb ik vanochtend 85 gr. natvoer gedaan)
[ afbeelding ]
Ik heb er weer een van de DM. De snacks zijn gedroogd vlees vrijwel zonder toevoegingen. Blikvoer lijkt me ook oké en met het catnip speeltje (zaten er twee in) hebben ze vorig jaar ruim een half jaar gespeeld.quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel goed, hier ging het om die van aldi of lidl
Daar kun je dan zo blij van worden hequote:Op vrijdag 22 november 2024 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Plaatje bij het praatje (in het linkerbakje heb ik vanochtend 85 gr. natvoer gedaan)
[ afbeelding ]
Wat fijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Enorm blij inderdaad. Hoop zo dat dit door blijft gaan. Hoop ook dat ze nog wat aankomt. Dus morgen de extra lekkere maaltjes halen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Daar kun je dan zo blij van worden he
Ja echtquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Daar kun je dan zo blij van worden he
One-sie for the win!quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit nu lekker warm te luchen. Ik heb van 9 tot 12 gewerkt en ben bijna bevroren. Dit weekend gaan we echt, echt aan de slag met de verwarming hier in huis. We hebben sinds de zomer een warmtepomp maar hebben nog geen tijd gehad om de boel goed in te stellen.
Wat een zorgen ook. En inderdaad "mager maar gezond" als het dan toch moet. Kennissen van mij hebben een heel fragiel katje, klein, mager, is ondertussen 12 of zo maar als je zou zeggen 9 maanden zou je het ook geloven. En beest eet ook als een volwassen kerel.quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt![]()
Piep eet inmiddels weer als een dokwerker maar we zijn de afgelopen 2 jaar zo veel bezig geweest met eten in dat beest te krijgen. Wat een gedoe zeg. Ze komt alleen niet aan dus dat is wel een ding Maar er lijkt niets met haar aan de hand, bloedonderzoek is prima. Volgende week nog even de urine op eiwitten checken maar daar verwachten we niets van. We doen het maar met een magere kat dan verder hoor. Er is een minuscule kans op een tumor maar daar doen we niets mee. Ze is een blije poes en dat laten we zo lang mogelijk zo.
Ondertussen word ik gebeten omdat ze het echt niet grappig meer vindt dat ik mijn hand steeds onder haar buik steek omdat hij zo koud is
quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn blaas is te bejaard voor een onesie
Twee volwassen onesiedragers die hier nog wel eens gebruik maken van de hobbykamer voorzieningen hebben om die reden een plastuit in het wchokjekastje liggenquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
bwuh ik moest laatst enorm niezen en daarna moest ik een andere broek aan..quote:Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja die bestaan, maar bekkenbodemoefeningen heb je op de langere termijn echt veel meer aanquote:Op vrijdag 22 november 2024 13:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bwuh ik moest laatst enorm niezen en daarna moest ik een andere broek aan..
ik ben serieus het gebruik van incontinentie-inlegkruisjes ( bestaan die?) aan het overwegen![]()
#ookoud
Wij, als bedienden van slechte eters, weten hoe het isquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt![]()
Piep eet inmiddels weer als een dokwerker maar we zijn de afgelopen 2 jaar zo veel bezig geweest met eten in dat beest te krijgen. Wat een gedoe zeg. Ze komt alleen niet aan dus dat is wel een ding Maar er lijkt niets met haar aan de hand, bloedonderzoek is prima. Volgende week nog even de urine op eiwitten checken maar daar verwachten we niets van. We doen het maar met een magere kat dan verder hoor. Er is een minuscule kans op een tumor maar daar doen we niets mee. Ze is een blije poes en dat laten we zo lang mogelijk zo.
Ondertussen word ik gebeten omdat ze het echt niet grappig meer vindt dat ik mijn hand steeds onder haar buik steek omdat hij zo koud is
Kun je eventueel al iets van perimenopausale symptomen hebben?quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bwuh ik moest laatst enorm niezen en daarna moest ik een andere broek aan..
ik ben serieus het gebruik van incontinentie-inlegkruisjes ( bestaan die?) aan het overwegen![]()
#ookoud
Bij 2 of meer gerelateerde klachten is lokaal oestrogeen de voorkeursbehandeling (lokaal dus geen verhoogd risico op borstkanker etc). Zie hier de richtlijnquote:GSM presents in women who are menopausal and includes vaginal dryness, not just with intercourse but in daily life.
Vulvar atrophy can make it painful just to sit, walk or urinate. The frequent 'urge to go' or incontinence disturbs sleep and can cause social embarrassment. Painful intercourse (dyspareunia) often leads to avoidance and can cause stress in relationships.
Dat zijn de goede bezoekjesquote:Op vrijdag 22 november 2024 13:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wij, als bedienden van slechte eters, weten hoe het is
Kater heeft ook tijden slecht gegeten. Verder blij (buiten de Elin-episodes waarin ik ook naar de DA sjouwde met hem, met met hetzelfde verhaal en medicatie thuiskwam) dus niet veel verder onderzoek gedaan omdat dagelijks wel halve porties gegeten werden. Behalve halfjaarlijks bloedprikken want niertjes.
Sinds Solensia ook weer dokwerker en volgens mij netjes bij aan het komen.
Ik eet goed: hoorde net dat ik vanavond ouderlijk ziekenbezoek krijg. Met chinees
@AnneX kent iemand die daar een website voor heeft.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:02 schreef Barreltje het volgende:
tnx voor de adviezen![]()
@:vanyel ik herken verder geen van de symptonen die je daar post, en heb behalve onrustige nachten nog niet echt last van P-Menopause
* Barreltje gaat bekkenbodem oefeningen opzoeken!
Ik zie een nieuwe carrière als overgangscoach voor je.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je eventueel al iets van perimenopausale symptomen hebben?
Dan zou je ook kunnen kijken naar het waarlijk fantastische 'Genitourinary Syndrome of Menopause' of urogenitale atrofie met bijvoorbeeld deze opwekkende beschrijving
[..]
Bij 2 of meer gerelateerde klachten is lokaal oestrogeen de voorkeursbehandeling (lokaal dus geen verhoogd risico op borstkanker etc). Zie hier de richtlijn
Kun je kijken of er kip in zit? Vlees en dierlijke bijproducten telt ook als kipquote:Op vrijdag 22 november 2024 12:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb er weer een van de DM. De snacks zijn gedroogd vlees vrijwel zonder toevoegingen. Blikvoer lijkt me ook oké en met het catnip speeltje (zaten er twee in) hebben ze vorig jaar ruim een half jaar gespeeld.
Als het me lukt ga ik voor je turen naar de kleine letters.quote:Op vrijdag 22 november 2024 15:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kun je kijken of er kip in zit? Vlees en dierlijke bijproducten telt ook als kip![]()
Kans is 99%, maar wie weet!
Ohh, hij staat ook gewoon online! Helemaal niet over gedacht haha. Al gevonden, overal vlees en dierlijke bijproducten helaas. Ervaring leert dat dat meestal kip is (want goedkoopst).quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als het me lukt ga ik voor je turen naar de kleine letters.
Misschien kun je online al wat vinden.
Beterschap JanPiet💐quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Buiten sneeuw, binnen met griep in bed.
Passend muziekje vs Hape Kerkeling
Ik zou daar werkelijk fantásties in zijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zie een nieuwe carrière als overgangscoach voor je.
En die oefeningen zouden mannen ook veel meer moeten doen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 13:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja die bestaan, maar bekkenbodemoefeningen heb je op de langere termijn echt veel meer aan
En dat zegt Yildiz ook!quote:Op vrijdag 22 november 2024 17:02 schreef z80 het volgende:
[..]
En die oefeningen zouden mannen ook veel meer moeten doen.
Was je niet liever vanavond nog iets verder gegaan vandaag, of ga je morgen per bus verder?quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Grgr uit het Mercure hotel in Zwolle
Morgen naar Antwerpen met de personeelsvereniging. Nu vast hier anders kan ik er niet op tijd zijn
Dat zou je zeker zijnquote:Op vrijdag 22 november 2024 17:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou daar werkelijk fantásties in zijn
Maar het verdient me denk ik niet genoeg, dus ik doe het voor jullie wel als hobby erbij.
Mooiquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanochtend is iemand in Arnhem om 3 uur opgestaan om wat foto’s te maken, dit is er 1 van, zo mooi
[ afbeelding ]
Ik hou daar wel van. Zal m opzoeken.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mooi
Als je dit wat vindt, is Donker Utrecht misschien ook wel wat voor jou, al is het je stad niet. Bijna 900 foto's van Utrecht in het donker, door de jaren heen.
DonkerUtrecht.nl
Zijn site is er wel een tikkie minder overzichtelijk op geworden met de jaren.
Nu weet ik niet hoe handig je bent met passe partouts, indien nodig.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Hmm dat kan ook, maar ik heb voorlopig nog wel een voorraadje.
Prijsstickers zitten er nog op - ¤25 voor formaat A4. Je ziet het verschil wel met lijstjes van de Action.
Die zitten er bij en verder heb ik bij eerder genoemde fotozaak (Anno Bakker, mr X kent het misschien wel) een tas vol met passepartouts gekocht (voor ¤5 neem maar mee zoveel je wil) en een of ander snij-ding om ze zelf te snijden.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nu weet ik niet hoe handig je bent met passe partouts, indien nodig.
Wij hebben goede ervaring met de deskundige 👍🏼 van Hornbach
Op de bouwbeurs was dat vorig jaar één van de troostprijzen in het rad van fortuin bij de Festool-stand.quote:Op vrijdag 22 november 2024 23:22 schreef derLudolf het volgende:
Zoekt iemand nog een leuke pizzasnijder voor kerst?
https://www.festool.nl/pr(...)ort/577474---pizz-ts
Ik heb al een in de vorm van een Stihl bandenzaag.
Och, wat naar. Sterkte voor jullie en de rest van de roedelquote:Op vrijdag 22 november 2024 23:06 schreef flipsen het volgende:
Fijn dat het met Elin goed gaat. Aan deze kant van de evenaar (en oceaan) heeft Pincho er opeens geen zin meer in... afgelopen week nog met hem in de stad gewandeld, gisteren lag hij nog in het zonnetje om aandacht te vragen, vandaag moest vrouwlief halsoverkop naar de dierenarts. En ipv morgenmiddag lekker 6 uur in de trein terug naar huis, zit ik nu te wachten op het vliegtuig. Afwachten of hij nog wat verbetert (infuus en zuurstof meegekregen, Mariela is een halve dierenarts intussen als het om honden gaat), maar volgens mij heeft Pincho bedacht dat het wel goed is zo, bijna 18
Foto van gisteren[ afbeelding ]
Edit: Zojuist vredig ingeslapen. En ik intussen geland, nu snel naar huis, graf graven (naast Bella die hem was voorgegaan). Zijn ze weer samen![]()
Ik ook! En @Jagärtrut ook al een tijd.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met @:Isabeau? Ik mis je hier!
mja ik krijg dan vooral dutch ovens.. das NET even anders..quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Net even bij wat mensen uit de flat geweest. Heb er rode konen van, beide huizen leken wel een sauna zo warm.
Geen ervaring met koken op een houtkachel, zou daar niet iets over te vinden zijn op internet? Wat voor materiaal heb je? Staat het op een kachel of zet je het in het vuur of hangt het er boven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |