Terwijl Nederlandse volwassenen door woningtekort en torenhoge prijzen noodgedwongen tot hun dertigste bij hun ouders moeten blijven wonen, krijgen kinderrijke asielgezinnen zonder moeite meerdere huizen toegewezen.quote:En als het gezin te groot wordt, komt de gemeente over de brug met gratis verbouwingen
Het vinden van huizen voor grote families, zeven personen en meer, bezorgt gemeenten kopzorgen. In de Limburgse gemeente Weert stonden er bijvoorbeeld op 1 oktober achttien grote families op de wachtlijst. De uit Somalië gevluchte Qasim en Dhaahin doen hun verhaal in De Telegraaf. Zij kwamen in 2010 naar Nederland en kregen – met hun twaalf kinderen – na anderhalf jaar twee woningen toegewezen.
Azc
Na hun aankomst in Nederland verbleven ze anderhalf jaar in een asielzoekerscentrum in Winterswijk, waarna ze door het COA werden gekoppeld aan een woning in Weert. In het huis kreeg het gezin nog drie kinderen, waardoor het gezin uiteindelijk 17 personen groot was. Het ging in eerste instantie om twee losse woningen, maar de muur die de twee panden scheidde was verwijderd toen het gezin in de woning trok.
Qasim en Dhaahin zeggen tegen de krant:
Dat was best wel druk. Zeker toen de meeste kinderen nog jong waren. In de ochtenden met opstaan voor school en ’s avonds met het naar bed gaan, moesten de oudste zussen bijspringen. Ze hielpen de kleinere kinderen met aan- en uitkleden.
Wachtlijsten
Het vinden van huizen voor grote statushoudersgezinnen is een groot probleem, dat door hele land zorgt voor ellenlange wachtlijsten. De oplossing? Twee woningen samenvoegen tot één, aldus een woordvoerder van de gemeente Weert. Of een huis wordt bijvoorbeeld groter gemaakt met een uitbouw. De overheid biedt gemeenten geld voor zulke maatregelen.
Woningcorporatie Wonen Limburg heeft aan het gezin laten weten de woning in ere te herstellen. Er wordt dus een muur teruggeplaatst, waardoor er twee losse panden overblijven. Dan zal het gezin zich dus moeten verspreiden over de twee woningen. "Het liefst blijven we hier."
Bron
Lijkt me echt vreselijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:17 schreef Twiitch het volgende:
Van de zotte. En het zal maar naast je komen wonen, mijn hemel.
Lekker terug naar fucking Afrika.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef LinkseHippie het volgende:
Wat moeten ze dan? Op straat slapen?
Zij moeten niks, wij moeten ophouden dit soort uitkeringstrekkers op te vangen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef LinkseHippie het volgende:
Terug naar Somalië.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef LinkseHippie het volgende:
Waarom? Mijn ma komt uit een gezin van 10 en pa had 9 broers of zusters. De leukste mensen die je kunt voorstellen. "Vroeger" hing altijd een leuke sfeer. Echte warmte. Volgens mij was voor veel mensen vroeger alles beter. Nou, zie het dan zonnig in.quote:
Kom kom, niet zo naïef.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:28 schreef superniger het volgende:
En wie gaat dat allemaal betalen?
Wij ben ik bang.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:28 schreef superniger het volgende:
Klinkt als genocide ja.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:34 schreef Cruzinats het volgende:
Nederlandse vrouwen moeten een abortus laten plegen omdat ze geen fatsoenlijk toekomstperspectief hebben en dit soort uitvreters krijgen gewoon, bij aankomst, gelijk TWEE woningen toegewezen.
Maar laten we vooral geen correlaties zoeken, de toename in abortussen komt omdat de Nederlandse vrouw vrijgevochten is, niet omdat een hok van 20m3 op je dertigste tegenwoordig betekent dat je het goed voor elkaar hebt.
Kans is bijzonder klein dat er ooit een netto bijdrage van dit gezin komt.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:46 schreef sturmpie het volgende:
het is de bedoeling dat die kinderen naar school gaan en werk vinden en belasting betalen
Ligt Nederland nog niet laag genoeg?quote:Op donderdag 7 november 2024 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Al die schooiers hebben hier niks te zoeken en zouden linea recta het land moeten verlagen als het aan mij ligt.
Die is volstrekt uitgesloten.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kans is bijzonder klein dat er ooit een netto bijdrage van dit gezin komt.
Drie van de kinderen zijn maar hier geboren ...quote:Op donderdag 7 november 2024 12:47 schreef bleiblei het volgende:
Kunnen, en dat soort mensen niet een cursus anti conceptie geven bij aankomst? Damn...
Typoquote:Op donderdag 7 november 2024 12:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ligt Nederland nog niet laag genoeg?
Oprotten.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef LinkseHippie het volgende:
Dit is de schuld van decennialang links faalbeleid. Daar heeft de huidige minister niks mee van doen.quote:
Ah ja, de mythische linksen die hier al decennia niks over te zeggen hebben. Toen ze dat wel hadden kwam Job Cohen met een superstrenge wet op de proppen, maar dat vergeten mensen graag even.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:12 schreef DutchPandora het volgende:
[..]
Dit is de schuld van decennialang links faalbeleid. Daar heeft de huidige minister niks mee van doen.
quote:Op donderdag 7 november 2024 13:12 schreef DutchPandora het volgende:
[..]
Dit is de schuld van decennialang links faalbeleid. Daar heeft de huidige minister niks mee van doen.
Zoek voor de grap eens op welke partijen er in de periode 2010 - 2012 in de regering zaten.quote:Zij kwamen in 2010 naar Nederland en kregen – met hun twaalf kinderen – na anderhalf jaar twee woningen toegewezen.
quote:Op donderdag 7 november 2024 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Zoek voor de grap eens op welke partijen er in de periode 2010 - 2012 in de regering zaten.
Wat vreselijk zeg. Moet je je behelpen met 2 losse woningen in plaats van 1 groot samengevoegd pand. Sterkte in deze moeilijke tijden.quote:Woningcorporatie Wonen Limburg heeft aan het gezin laten weten de woning in ere te herstellen. Er wordt dus een muur teruggeplaatst, waardoor er twee losse panden overblijven. Dan zal het gezin zich dus moeten verspreiden over de twee woningen. "Het liefst blijven we hier."
Doe es een gokje.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:28 schreef superniger het volgende:
2e generaties doen het echt aanzienlijk beter dan hun ouders.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die is volstrekt uitgesloten.
1 jaar asielopvang kost al meer dan iemand met een modaal salaris in heel zijn leven bijdraagt aan de schatkist. En het is bijzonder optimistisch gedacht als deze uit dit gezien 5 kinderen later een modaal salaris of meer gaan verdienen om deze kosten terug te verdienen. Dit gezin kost de schatkist gewoon 15 tot 20 miljoen euro over hun hele leven.
Ze hoeven nooit meer te werken.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef thedeedster het volgende:
Griebels, dát is een partijtje kinderbijslag zeg!
quote:Op donderdag 7 november 2024 13:12 schreef DutchPandora het volgende:
[..]
PS, het antwoord is Rutte-1: VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Zoek voor de grap eens op welke partijen er in de periode 2010 - 2012 in de regering zaten.
Ik heb er vijf, krijg ik nu ook gratis huis?quote:Op donderdag 7 november 2024 13:09 schreef Elan het volgende:
De gebruikelijke racisten hebben zich alweer gemeld zie ik. Nooit de beroerd om de schuld van een huizencrisis die grotendeels op conto van een falend (VVD) beleid gegooid mag worden in de schoot van asielzoekers te gooien.
Je zal moeten vluchten voor een oorlog en hongersnood en dan zo verwelkomd worden, tering jantje .
Oh en vroeger kregen NL vrouwen ook gerust 15 kinderen, alleen hebben wij op enig moment besloten maar gewoon te stoppen met neuken. Waardoor de autochtone bevolking krimpt.
3000 euro. Is dat niet het bedrag wat jij netto per maand overhoudt aan het uitbuiten van arbeidsmigranten?quote:Op donderdag 7 november 2024 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Die tikken met gemak ¤3000,- aan toeslagen en kindgebonden budgetten.
Ben wel eens benieuwd naar hun verhaal, waarom zij gevlucht zijn en hoe zij zich gaan inzetten in de Nederlandse maatschappij.
Nee, maar blijkbaar wel een tweede huis om arbeidsmigranten mee uit te buiten.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb er vijf, krijg ik nu ook gratis huis?
Precies. En ze verklaren die Hollanders voor gek.quote:
Jij mag het ook huren, vijf sterren op Air B&B. Definieer uitbuiten in dit geval.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:24 schreef probeer het volgende:
[..]
3000 euro. Is dat niet het bedrag wat jij netto per maand overhoudt aan het uitbuiten van arbeidsmigranten?
Het staat je vrij om 15 kinderen te nemen. Kunnen de oudsten de jongsten opvoeden, en kan jij elke dag zuipen en naar de hoeren van de kinderbijslag en KGB's.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. En ze verklaren die Hollanders voor gek.
Ik lees hierboven een bedrag van ¤3000,- Kun je daar met 17 man (comfortabel) van leven?quote:
Ik ga er vanuit dat je al een huis hebt. Maar indien dit niet het geval is kom ook jij gewoon in aanmerking voor een woning.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb er vijf, krijg ik nu ook gratis huis?
Onder welke steen heb jij geleefd?quote:Op donderdag 7 november 2024 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je al een huis hebt. Maar indien dit niet het geval is kom ook jij gewoon in aanmerking voor een woning.
Doet me aan deze serie denken;quote:Op donderdag 7 november 2024 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Het staat je vrij om 15 kinderen te nemen. Kunnen de oudsten de jongsten opvoeden, en kan jij elke dag zuipen en naar de hoeren van de kinderbijslag en KGB's.
Dakpannen van m'n koophuis.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd?
Investering voor de toekomst, kan ik in ieder geval mijn eigen kinderen van een woning voorzien.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, maar blijkbaar wel een tweede huis om arbeidsmigranten mee uit te buiten.
Als je als vrouw op straat staat met 5 kinderen krijg je wel urgentie hoor.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd?
Haha, ja, dus omdat de VVD het veroorzaakt heeft, is het handig om nog steeds een lading gelukszoekers en kansenparels te blijven importeren terwijl er geen huizen zijnquote:Op donderdag 7 november 2024 13:09 schreef Elan het volgende:
De gebruikelijke racisten hebben zich alweer gemeld zie ik. Nooit de beroerd om de schuld van een huizencrisis die grotendeels op conto van een falend (VVD) beleid gegooid mag worden in de schoot van asielzoekers te gooien.
Je zal moeten vluchten voor een oorlog en hongersnood en dan zo verwelkom
Ow, komt hier dat liedje vandaan.quote:
Dat er een huizencrisis is betekent niet dat er geen asielcrisis is.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:30 schreef Elan het volgende:
Mensen moeten eens stoppen met para worden als een asielzoeker een huis krijgt en hun frustratie richting de verantwoordelijken van de huizencrisis uiten
Ben je nou echt zo naief of acteer je weer wat.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dakpannen van m'n koophuis.
Maar vertel eens Geert, sinds wanneer krijgen Nederlanders geen woningen meer toegewezen?
Je vergeet de stratenmakers, er moeten natuurlijk wel vier extra parkeerplaatsen gemaakt worden voor alle auto’s van het gezin.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:36 schreef RamboDirk het volgende:
Heel Weert heeft werk door dit soort gezinnen. Leerkrachten die weer een stapje harder moeten lopen voor weer wat kindjes met een taalachterstand. De zorg die een tandje bij bij moet schakelen voor zowel de geestelijke problematiek als de extra gezondheidsproblemen, de politie die de mouwen nog even extra moet opstropen voor de culturele aanpassingsproblemen. De Gemeente die 1 fte kan inzetten voor alleen al dit gezin. De lokale woningbouw heeft het er lekker druk mee.
Dat moet je omarmen, dat is een prachtige ontwikkeling.
Na 12 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan jaquote:Op donderdag 7 november 2024 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat je al een huis hebt. Maar indien dit niet het geval is kom ook jij gewoon in aanmerking voor een woning.
Mensen moeten eens stoppen met para worden als een asielzoeker een huis krijgt en hun frustratie richting de verantwoordelijken van de huizencrisis uiten.
Ja, natuurlijk was het beter geweest als die mensen in Somalië al een cursus daarin gekregen hadden. Maar daar heeft een dergelijk formaat familie een reden. Overlevingskans van kinderen is laag, en de kinderen die overblijven, moeten er voor zorgen dat je als bejaarde eten krijgt als je het niet meer zelf kan regelen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:51 schreef maily het volgende:
[..]
Drie van de kinderen zijn maar hier geboren ...
Sinds 2010.
Jahoor, het is de schuld van asielzoekers dat er mensen zijn die niet kunnen wonen. En überhaupt van de hele wooncrisis. Lekker makkelijke zondebok.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:32 schreef TrueLion22 het volgende:
[..]
Wij ben ik bang.
Zeven(!) van de tien Somaliërs leeft gewoon in de bijstand (bron).
De obsessie met nieuwe 'asielzoekers' leidt tot verwaarlozing van anderhalf miljoen woningzoekenden in dit land.
Werken en sparen was zeker geen optie?quote:Op donderdag 7 november 2024 13:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Na 12 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan ja
quote:Op donderdag 7 november 2024 13:44 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Jahoor, het is de schuld van asielzoekers dat er mensen zijn die niet kunnen wonen. En überhaupt van de hele wooncrisis. Lekker makkelijke zondebok.
Ik vraag mij wel af hoe miezerig je leven moet zijn wil je jaloers zijn op mensen die afhankelijk zijn van de gemeente voor onderdak en uiteindelijk mogen wonen in sociale huurwoningen.
Overigens hebben die mensen 14 jaar moeten wachten, het kan dus verkeren met je asielzoekers krijgen gelijk een huis en ik niks huehuehuequote:Op donderdag 7 november 2024 13:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Na 12 jaar op een wachtlijst te hebben gestaan ja
Ja kom op. Makkelijke zondebok, maar dat de wooncrisis er is heeft tal van oorzaken en is niet te wijten aan 1 groep.quote:
Al die honderdduizenden moeten toch ergens (gaan) wonen, hoe je ook wendt of keert.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:51 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Ja kom op. Makkelijke zondebok, maar dat de wooncrisis er is heeft tal van oorzaken en is niet te wijten aan 1 groep.
Wel makkelijk (en fijn wellicht?) om met dit soort berichten weer even gal te spuwen op 1 groep, dat dan weer wel.
Niet als je je 1200 vrije sector huur moet betalen en huizenprijzen ook nog eens met 5-10% per jaar stijgenquote:Op donderdag 7 november 2024 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Werken en sparen was zeker geen optie?
Als al die mensen die in principe niks te zoeken hebben in sociale huur nou eens zouden opzouten/doorstromen/kopen waren er sociale huurwoningen zat.
Misschien moeten we een keer huizen gaan bouwen in plaats van tranen met tuiten janken.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Al die honderdduizenden moeten toch ergens (gaan) wonen, hoe je ook wendt of keert.
quote:Op donderdag 7 november 2024 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Overigens hebben die mensen 14 jaar moeten wachten, het kan dus verkeren met je asielzoekers krijgen gelijk een huis en ik niks huehuehue
Uhm 14 maanden zul je bedoelenquote:Zij kwamen in 2010 naar Nederland en kregen – met hun twaalf kinderen – na anderhalf jaar twee woningen toegewezen.
1200 kwijt zijn aan wonen is prima op te brengen als je gewoon fulltime werkt en een beetje opleiding hebt genoten.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet als je je 1200 vrije sector huur moet betalen en huizenprijzen ook nog eens met 5-10% per jaar stijgen
Ja… maar ik heb begrepen dat dat ook niet echt overhoudt de komende tien jaar.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moeten we een keer huizen gaan bouwen in plaats van tranen met tuiten janken.
Ze zijn hier al sinds 2010 dus 14 jaar.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Uhm 14 maanden zul je bedoelen
Asielzoekers kun je wel degelijk ook de schuld geven. Waarom niet? Ze maken schaamteloos misbruik van die voorrangsregelingen. En zijn vaak bewust de boel aan het flessen. Dan draag je zeker wel schuld. Niet allemaal, maar wel te veel.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:44 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Jahoor, het is de schuld van asielzoekers dat er mensen zijn die niet kunnen wonen. En überhaupt van de hele wooncrisis. Lekker makkelijke zondebok.
Ik vraag mij wel af hoe miezerig je leven moet zijn wil je jaloers zijn op mensen die afhankelijk zijn van de gemeente voor onderdak en uiteindelijk mogen wonen in sociale huurwoningen.
Schertsend bedoeld natuurlijk, maar hier kun je imo ook best een vorm van de broken window fallacy op toepassen. Het is niet zo dat al die mensen die zich met dit soort gezinnen bezig moeten houden anders helemaal geen baan hadden. Dan had de leraar meer tijd gehad voor kinderen zonder onoverbrugbare achterstanden. Kon de politie meer tijd overhouden voor het oplossen van andere vormen van criminaliteit. Waren de wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg een paar patienten korter geweest.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:36 schreef RamboDirk het volgende:
Heel Weert heeft werk door dit soort gezinnen. Leerkrachten die weer een stapje harder moeten lopen voor weer wat kindjes met een taalachterstand. De zorg die een tandje bij bij moet schakelen voor zowel de geestelijke problematiek als de extra gezondheidsproblemen, de politie die de mouwen nog even extra moet opstropen voor de culturele aanpassingsproblemen. De Gemeente die 1 fte kan inzetten voor alleen al dit gezin. De lokale woningbouw heeft het er lekker druk mee.
Dat moet je omarmen, dat is een prachtige ontwikkeling.
racisme is niet ok. mensen moet niet de migranten aanvallen, maar het migratiebeleid. ik zie de meeste mensen hier juist vaker dat laatste doen (al geven ze dan wel vaak de schuld aan links ipv rechts). naar mijn mening ligt de schuld geheel bij nederland en de stemmers.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:09 schreef Elan het volgende:
Je zal moeten vluchten voor een oorlog en hongersnood en dan zo verwelkomd worden, tering jantje .
Oh en vroeger kregen NL vrouwen ook gerust 15 kinderen, alleen hebben wij op enig moment besloten maar gewoon te stoppen met neuken. Waardoor de autochtone bevolking krimpt.
Volgens mij heeft de kiezer een heel helder signaal afgegeven afgelopen november.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:01 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
racisme is niet ok. mensen moet niet de migranten aanvallen, maar het migratiebeleid. ik zie de meeste mensen hier juist vaker dat laatste doen. naar mijn mening ligt de schuld geheel bij nederland en de stemmers.
oh ik zeg niet migranten allemaal heilig zijn of zo. maar wij hebben de macht in ons land, zij niet. als dit de stand van zaken is, dan is dat geheel onze schuld. wij vinden het blijkbaar niet belangrijk om meer kinderen te nemen (hoe kun je dat ook met hoe hoog de levenskosten zijn tegenwoordig) en de politici vinden het niet belangrijk genoeg om huizen makkelijker beschikbaar te maken voor jongeren in dit land. want ik zie het gwn niet gebeuren. nederland is een zwak land. veel woorden, weinig daden. het is triest dat ik dat moet vinden maar zo ervaar ik dit land.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de kiezer een heel helder signaal afgegeven afgelopen november.
Overigens kun je migranten ook wel verwijten dat ze er verwerpelijk gedrag op nahouden. Als je de halve wereld afreist om te parasiteren op andermans kosten ben je nogal dubieus bezig.
Kun je niet lezen?quote:Op donderdag 7 november 2024 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze zijn hier al sinds 2010 dus 14 jaar.
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:52 schreef matthijst het volgende:
Oh zo erg die oorlog daar, ik kan niks meer.
Laten we er nog een kind bij neuken
In Apeldoorn loste de gemeente het zo op, voor een huis vol van die zwarten (negers mag niet meer):
[ afbeelding ]
quote:Vergunningvrij
Volgens de gemeente Apeldoorn gaat het om een zorgunit en mogen deze, wanneer aan een aantal voorwaarden is voldaan, vergunningvrij worden geplaatst. ,,In deze situatie zijn er medische omstandigheden, waardoor gelijkvloers wonen noodzakelijk is’’, aldus gemeentelijk woordvoerder Kirsten Harleman. ,,Uiteindelijk is voor een zorgwoning als oplossing gekozen. Een vergelijkbare situatie heeft zich nooit eerder voorgedaan.’’
De kiezer is blijkbaar achterlijk, in elk geval een aanzienlijk deel van het electoraat dat PVV stemde. Want Geert gaat niks oplossen.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de kiezer een heel helder signaal afgegeven afgelopen november.
Overigens kun je migranten ook wel verwijten dat ze er verwerpelijk gedrag op nahouden. Als je de halve wereld afreist om te parasiteren op andermans kosten ben je nogal dubieus bezig.
Dat is letterlijk onzin.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:16 schreef TrueLion22 het volgende:
[..]
Absurd genoeg worden wij Westerlingen aangespoord om minder of geen kinderen te krijgen "voor het klimaat," terwijl grote gezinnen uit niet-westerse landen zonder enige hinder worden ondersteund door de overheid.
Denk eerder dat degene die het huidige beleid verdedigen achterlijk zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
De kiezer is blijkbaar achterlijk, in elk geval een aanzienlijk deel van het electoraat dat PVV stemde. Want Geert gaat niks oplossen.
Van wie? Gemeentes hebben helemaal geen huizen en woningbouwverenigingen hebben een wachtlijst om eerst af te werken.quote:Het vinden van huizen voor grote statushoudersgezinnen is een groot probleem,
En nog steeds aanzienlijk slechter dan autochtonen en netto een enorme kostenpost. Lees Migratiemagneet Nederland.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:18 schreef probeer het volgende:
[..]
2e generaties doen het echt aanzienlijk beter dan hun ouders.
Zeker als je het over Somaliers, Eritreeers en dergelijke hebt is "het beter doen dan de eerste generatie migranten" ook wel een heeeel lage lat om mee te meten.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En nog steeds aanzienlijk slechter dan autochtonen en netto een enorme kostenpost. Lees Migratiemagneet Nederland.
Daarnaast worden allochtone jongeren steeds orthodoxer. Leuk dat ze een baan hebben maar het middeleeuwse anti-westerse gedachtengoed wat ze erop nahouden begint steeds problematischer te worden. Zie het toegenomen antisemitisme.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En nog steeds aanzienlijk slechter dan autochtonen en netto een enorme kostenpost. Lees Migratiemagneet Nederland.
Het zou ook wel vreemd zijn als ze het net zo goed zouden doen als iemand die hier geboren is.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies dit. Eerste generatie zit bijna voor 100% in de bijstand. Als de tweede generatie voor 70% bijstand ontvangt is dat al een aanzienlijke verbetering maar nog steeds dramatisch natuurlijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zeker als je het over Somaliers, Eritreeers en dergelijke hebt is "het beter doen dan de eerste generatie migranten" ook wel een heeeel lage lat om mee te meten.
Flauwekul. Ik durf te wedden dat je hier geen cijfers van gaat kunnen vinden.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Daarnaast worden allochtone jongeren steeds orthodoxer. Leuk dat ze een baan hebben maar het middeleeuwse anti-westerse gedachtengoed wat ze erop nahouden begint steeds problematischer te worden. Zie het toegenomen antisemitisme.
Wij hebben de macht niet over ons landje, dat heeft Brussel.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:04 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
oh ik zeg niet migranten allemaal heilig zijn of zo. maar wij hebben de macht in ons land, zij niet. als dit de stand van zaken is, dan is dat geheel onze schuld. wij vinden het blijkbaar niet belangrijk om meer kinderen te nemen (hoe kun je dat ook met hoe hoog de levenskosten zijn tegenwoordig) en de politici vinden het niet belangrijk genoeg om huizen makkelijker beschikbaar te maken voor jongeren in dit land. want ik zie het gwn niet gebeuren. nederland is een zwak land. veel woorden, weinig daden. het is triest dat ik dat moet vinden maar zo ervaar ik dit land.
Dit is altijd lekker populistisch schreeuwen van links. "Gewoon huizen bouweh jongeh!!!". Kom eens met een realistische uiteenzetting hoe we dit gaan doen; in een korte tijd duurzame woningen bouwen die generaties meegaan.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moeten we een keer huizen gaan bouwen in plaats van tranen met tuiten janken.
Dat hebben tussen de 50's en 80's volop gedaan, hele wijken vol.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:23 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dit is altijd lekker populistisch schreeuwen van links. "Gewoon huizen bouweh jongeh!!!". Kom eens met een realistische uiteenzetting hoe we dit gaan doen; in een korte tijd duurzame woningen bouwen die generaties meegaan.
veel macht die wij hebben weggegeven ja. nou ja, 'wij', als in de vorige generaties...ik heb hier allemaal niet voor gestemdquote:Op donderdag 7 november 2024 14:22 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Wij hebben de macht niet over ons landje, dat heeft Brussel.
Dat hebben we laten gebeuren.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies dit. Eerste generatie zit bijna voor 100% in de bijstand. Als de tweede generatie voor 70% bijstand ontvangt is dat al een aanzienlijke verbetering maar nog steeds dramatisch natuurlijk.
Is geen flauwekul:quote:Op donderdag 7 november 2024 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Flauwekul. Ik durf te wedden dat je hier geen cijfers van gaat kunnen vinden.
Het enige wat waar is is dat ge stoep orthodoxe allochtonen wel orthodoxer worden maar die groep wordt steeds kleiner.
Misschien de hand in eigen boezem steken en waarom er zo belachelijk veel bureaucratie is en (stikstof)regeltjes alvorens men eindelijk een keer kan gaan bouwen? Waarom is er zoveel gedoe rondom aanbestedingen en kavelverkoop alvorens men een keer kan beginnen? Het bouwen zelf is het probleem niet. Je krijgt het idee dat er grotere belangen spelen die meewegen om deze huizenbubbel in stand te houden, want in België kost een gemiddeld huis de helft van hier en spelen deze tekorten veel minder.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:23 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dit is altijd lekker populistisch schreeuwen van links. "Gewoon huizen bouweh jongeh!!!". Kom eens met een realistische uiteenzetting hoe we dit gaan doen; in een korte tijd duurzame woningen bouwen die generaties meegaan.
het is trouwens meer dan enkel huizen bouwen ja. het stroomnet moet worden uitgebreid, de watervoorziening, riolering, we hebben nog meer leraren nodig terwijl het onderwijs toch al tekort schiet, politieagenten, OV, uitbreiding sociale diensten, ga zo maar door...quote:Op donderdag 7 november 2024 14:23 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat hebben we laten gebeuren.
Er is geen stok achter de deur.
Verplicht na binnenkomst het leren van de taal, het leren van een vak en vervolgens werk zoeken.
Stel doelen.
Uitkering iedere maand met 5 procentpunt verlagen tot ze daaraan meewerken.
Maar nee, "red je kont maar" en dan zie je wat er gebeurt.
En ja, het zou vanuit die mensen zelf moeten komen maar dat komt het niet.
Dus dan heb je een stok nodig.
Voordat je überhaupt een keer mag gaan inburgeren gaat vaak ook jaren overheen. Ik vind dat je werk of een traject naar arbeid of een doktersverklaring waarom je niet kan werken prima verplicht mag stellen voor iedereen die hier wil komen wonen.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat hebben we laten gebeuren.
Er is geen stok achter de deur.
Verplicht na binnenkomst het leren van de taal, het leren van een vak en vervolgens werk zoeken.
Stel doelen.
Uitkering iedere maand met 5 procentpunt verlagen tot ze daaraan meewerken.
Maar nee, "red je kont maar" en dan zie je wat er gebeurt.
En ja, het zou vanuit die mensen zelf moeten komen maar dat komt het niet.
Dus dan heb je een stok nodig.
Aan de andere kant, de politiek heeft het ook nooit echt geprobeerd. En met de nieuwe inburgeringswet 2007 is het alleen maar erger geworden, alle verantwoordelijkheid voor het inburgeren is bij de statushouder gekomen en dat werkt simpelweg niet. Dat zou niet zo moeten zijn maar dat is de realiteit.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Maar dat is niet het enige wat er speelt. Er is ook iets anders met Somaliërs aan de hand, ik weet alleen niet wat. Maar die presteren echt extreem onder zelfs tov andere groepen. Die mensen passen gewoon niet in een geavanceerde westerse maatschappij. De afstand is te groot.
"We"quote:Op donderdag 7 november 2024 14:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Aan de andere kant, we hebben het ook nooit echt geprobeerd. En met de nieuwe inburgeringswet 2007 is het alleen maar erger geworden, alle verantwoordelijkheid is bij de statushouder gekomen en dat werkt simpelweg niet. Dat zou niet zo moeten zijn maar dat is de realiteit.
Overigens kijk ik daarbij niet specifiek naar 1 afkomst, het moet gewoon algemeen zo zijn dat als je hier komt en gezond bent inburgert (, studeert) en aan het werk gaat.
quote:Op donderdag 7 november 2024 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Wat harteloos weer. Iedereen maar zeiken over dat huis maar mevrouw moet mensonterend in een tent wonen.
Zou die waterdicht zijn?quote:Op donderdag 7 november 2024 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Wat harteloos weer. Iedereen maar zeiken over dat huis maar mevrouw moet mensonterend in een tent wonen.
Namen als uit een Star Wars film. De klederdracht doet ook wel wat denken aan de bewoners van planeet Tatooine.quote:Qasim Sid en Dhaahin Madoobe
Ja mooi verhaal, gebeurt vreemd genoeg nooit naast een burgemeester of wethouder.quote:
Nederland krijg je mokerweinig kinderbijslag. België en Duitsland krijg je per maand wat je hier per kwartaal krijgtquote:Op donderdag 7 november 2024 15:40 schreef RotatoR het volgende:
Hoeveel kinderbijslag en andere subsidies zou je krijgen met 15 kinderen? Volgens mij krijgen ze met gemak 5k per maand uitgekeerd 😆
En voor de komende jaren vulling voor Opsporing Verzochtquote:Op donderdag 7 november 2024 15:43 schreef DrDentz het volgende:
Als al die kinderen ook gemiddeld 10 kinderen krijgen heb je het al over 150 kleinkinderen, en dan 1500 achterkleinkinderen, dus genoeg jongelui die ons straks gaan verzorgen als we oud zijn!
Dat is de info die Faber op de bordjes bij Ter Apel moet zetten.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nederland krijg je mokerweinig kinderbijslag. België en Duitsland krijg je per maand wat je hier per kwartaal krijgt
België zorgt goed voor hun volkquote:Op donderdag 7 november 2024 15:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is de info die Faber op de bordjes bij Ter Apel moet zetten.
Wacht... compleet nu.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:09 schreef Elan het volgende:
De gebruikelijke racisten hebben zich alweer gemeld zie ik.
Daarvoor heb je het kindgebonden budget.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nederland krijg je mokerweinig kinderbijslag. België en Duitsland krijg je per maand wat je hier per kwartaal krijgt
In België krijg je het altijd ongeacht inkomen. Veel beter Zeker voor de groep die net paar honderd euro teveel verdientquote:Op donderdag 7 november 2024 15:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Daarvoor heb je het kindgebonden budget.
[ afbeelding ]
Bovenstaande gebaseerd op 25.000¤ jaarinkomen (gehuwden norm bijstand) 8 kinderen (op de website kun je maar tot 8 kinderen) 700¤ huur per maand.
Met bijstand en alle toeslagen gaat dit gezin richting de 5k per maand NETTO.
Echt waar... hoe kun je de verdeeldheid en het 'them vs us' nog groter dan dit krijgen? Lijkt mij lastig.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:16 schreef TrueLion22 het volgende:
[..]
Terwijl Nederlandse volwassenen door woningtekort en torenhoge prijzen noodgedwongen tot hun dertigste bij hun ouders moeten blijven wonen, krijgen kinderrijke asielgezinnen zonder moeite meerdere huizen toegewezen.
Opvallend hoe niet-westerse immigranten zich totaal niet bezighouden met thema’s als klimaat en overbevolking – onderwerpen die vooral in het Westen als heilige graal worden gepresenteerd.
Absurd genoeg worden wij Westerlingen aangespoord om minder of geen kinderen te krijgen "voor het klimaat," terwijl grote gezinnen uit niet-westerse landen zonder enige hinder worden ondersteund door de overheid. We worden terug in de tijd gegooid met deze aantallen. En zij lachen zich rot – met een riant inkomen alleen al uit toeslagen, zonder de financiële zorgen waar veel Nederlanders dagelijks mee worstelen.
Dat klopt. En hoewel ik het graag anders zou zien, is dat toch nog best begrijpelijk? Goed versus (nog) niet geïntegreerde ouders tijdens je jeugd.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hohoho we zijn helemaal niet gestopt met neuken, we doen er nu alleen eerst een rubbertje omheen.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:09 schreef Elan het volgende:
Mooi toch? Met 15 kinderen hebben ze die 5000 ook wel nodig.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Daarvoor heb je het kindgebonden budget.
[ afbeelding ]
Bovenstaande gebaseerd op 25.000¤ jaarinkomen (gehuwden norm bijstand) 8 kinderen (op de website kun je maar tot 8 kinderen) 700¤ huur per maand.
De vraag is niet of het begrijpelijk is maar of we dat hier moeten willen hebben.quote:Op donderdag 7 november 2024 16:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat klopt. En hoewel ik het graag anders zou zien, is dat toch nog best begrijpelijk? Goed versus (nog) niet geïntegreerde ouders tijdens je jeugd.
The fuck man...quote:Op donderdag 7 november 2024 15:54 schreef RamboDirk het volgende:
Dit dus.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja mooi verhaal, gebeurt vreemd genoeg nooit naast een burgemeester of wethouder.
Het is allemaal heel begrijpelijk ja. Mensen die hun achterlijke cultuur meenemen zetten hun kinderen op achterstand in een land zonder achterlijke dominante cultuur.quote:Op donderdag 7 november 2024 16:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat klopt. En hoewel ik het graag anders zou zien, is dat toch nog best begrijpelijk? Goed versus (nog) niet geïntegreerde ouders tijdens je jeugd.
Wel 4x per jaar naar de garage om nieuwe schokdempers onder je auto te laten zetten met al die putten in de wegen.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
België zorgt goed voor hun volk
Geen kinderopvangtoeslag. Gewoon gratis.
Middelbare school gratis
Bij geboorte kind eenmalige vergoeding van ~2.000¤ om o.a een kinderkamer in te richten.
België goden
En hierbij de eerste naïeveling ook.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:09 schreef Elan het volgende:
De gebruikelijke racisten hebben zich alweer gemeld zie ik.
Het is een gecombineerd probleem, waarbij de arbeidsmigranten het grootste probleem zijn en ook internationale studenten een deel van het probleem zijn. Wel falend (VVD-)beleid inderdaad.quote:Nooit de beroerd om de schuld van een huizencrisis die grotendeels op conto van een falend (VVD) beleid gegooid mag worden in de schoot van asielzoekers te gooien.
Het was niet meer nodig omdat er veel minder mensen dood gingen en er anti-conceptie beschikbaar kwam.quote:[..]
Oh en vroeger kregen NL vrouwen ook gerust 15 kinderen, alleen hebben wij op enig moment besloten maar gewoon te stoppen met neuken.
Dat de autochtone bevolking zou gaan krimpen was decennia geleden al bekend; helaas komen politici en economen niet verder dan dat er dan maar migranten geïmporteerd moeten worden. Een incompetentie van de economische wetenschap.quote:Waardoor de autochtone bevolking krimpt.
afrika is geen lantquote:Op donderdag 7 november 2024 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lekker terug naar fucking Afrika.
Dit klonk vast heel slim in je hoofd.quote:
En naast deze slachtoffers zijn er nog wel een paar miljoen brave burgers die achtergesteld worden bij dit soort verwennerij.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:20 schreef havanagila het volgende:
Leuk voor de slachtoffers van de toeslagenaffaire.
Hmm, nee, dit is niet hoe het werkt. Er zijn al verscheidene gemeenten geweest die statushouders voorrang hebben gegeven. Het is een drogredenatie om altijd maar te doen alsof partijen die niet in de landelijke regering zitten, min of meer buitenspel staan en helemaal geen mogelijkheid hebben om de wet-en regelgeving te beïnvloeden. Toch zien we dat die kaart hier iedere keer weer wordt gespeeld.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:17 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Gemeenteraad gemeente Weert 2010, gesorteerd op aantal zetels: VVD 9, CDA 6, Weert Lokaal (sociaaldemocraten) 5quote:Op donderdag 7 november 2024 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee, dit is niet hoe het werkt. Er zijn al verscheidene gemeenten geweest die statushouders voorrang hebben gegeven. Het is een drogredenatie om altijd maar te doen alsof partijen die niet in de landelijke regering zitten, min of meer buitenspel staan en helemaal geen mogelijkheid hebben om de wet-en regelgeving te beïnvloeden. Toch zien we dat die kaart hier iedere keer weer wordt gespeeld.
Klopt, in Ommoord gooiden ze de vuilniszakken gewoon van 8 hoog…quote:Op donderdag 7 november 2024 14:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Maar dat is niet het enige wat er speelt. Er is ook iets anders met Somaliërs aan de hand, ik weet alleen niet wat. Maar die presteren echt extreem onder zelfs tov andere groepen. Die mensen passen gewoon niet in een geavanceerde westerse maatschappij. De afstand is te groot.
En: die woningen, waar bouwtechnisch niks mis mee is vaak, worden nog weleens tegen de vlakte geslagen als er teveel paupers in wonen om er minder, duurdere koopwoningen voor neer te zetten. Die goed geïsoleerd zijn, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat hebben tussen de 50's en 80's volop gedaan, hele wijken vol.
Alleen waren ze niet zo goed geïsoleerd maar dat kunnen we tegenwoordig wel.
Vertel dit gezin dat ze beter door naar België of Duitsland kunnen waggelen.quote:Op donderdag 7 november 2024 15:45 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dit niet was omdat er alleen maar zussen zijn onder de oudste kinderen.quote:In de ochtenden met opstaan voor school en ’s avonds met het naar bed gaan, moesten de oudste zussen bijspringen
Maar het narratief in dit soort topics is wel dat vooral vluchtelingen de schuldige zijn van de situatie op de woningmarkt, over de arbeidsmigranten hoor je zelden iemand. Ook hier niet. Terwijl dat er inmiddels 2 miljoen zijn. Omdat ze daar zelf van denken te profiteren waarschijnlijk of ze een boost geven aan de economie.quote:Op donderdag 7 november 2024 17:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
En hierbij de eerste naïeveling ook.
[..]
Het is een gecombineerd probleem, waarbij de arbeidsmigranten het grootste probleem zijn en ook internationale studenten een deel van het probleem z inderdaad.
[..]
Het was niet meer nodig omdat er veel minder mensen dood gingen en er anti-conceptie beschikbaar kwam.
[..]
Dat de autochtone bevolking zou gaan krimpen was decennia geleden al bekend; helaas komen politici en economen niet verder dan dat er dan maar migranten geïmporteerd moeten worden. Een incompetentie van de economische wetenschap.
Het is vooral een totaal gebrek aan lange termijnvisie bij bestuurders op alle niveaus.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar het narratief in dit soort topics is wel dat vluchtelingen de schuldige zijn van de situatie op de woningmarkt, over de arbeidsmigranten hoor je zelden iemand. Omdat ze daar zelf van denken te profiteren. Zelfs in topics waar het gaat over problemen rondom huizenbouw zijn het vluchtelingen die het moeten ontgelden. Voor een geciviliseerd en rijk land dat predict mensenrechten hoog in het vaandel te hebben staan is dat wel heel goedkoop.
100% eens. Je kunt je ook afvragen of het kapitalistische systeem waarin we het belangrijkste politieke argument van oneindige economische groei ambiëren nog wel zo nodig laat staan houdbaar is.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is vooral een totaal gebrek aan lange termijnvisie bij bestuurders op alle niveaus.
En er zijn natuurlijk veel te veel dingen 'aan de markt' overgelaten de laatste decennia.
Dus gemeenten gingen huizen aankopen of laten bouwen?quote:Op donderdag 7 november 2024 17:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Gemeenteraad gemeente Weert 2010, gesorteerd op aantal zetels: VVD 9, CDA 6, Weert Lokaal (sociaaldemocraten) 5
En naar mijn weten hadden we in 2010 nog een door de landelijke overheid opgelegde huisvestingsplicht voor statushouders. Dus ja, dan is de opmaak van de regering wel degelijk relevant.
Veel arbeidsmigranten gaan weer terug, veel arbeidsmigranten vinden zelf een huis, betalen zelf een huis of kopen zelfs een huis.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar het narratief in dit soort topics is wel dat vooral vluchtelingen de schuldige zijn van de situatie op de woningmarkt, over de arbeidsmigranten hoor je zelden iemand. Ook hier niet. Terwijl dat er inmiddels 2 miljoen zijn. Omdat ze daar zelf van denken te profiteren waarschijnlijk of ze een boost geven aan de economie.
Nee, het is gewoon niet verdedigbaar. Het is ten principale fout, er is een probleem en dan krijgen we nog totaal ongevraagd en op valse gronden een enorm blok aan ons been erbij terwijl we toch al het vuur uit de sloffen moeten lopen om het te verminderen.quote:Zelfs in topics waar het gaat over problemen rondom huizenbouw en stikstof zijn het vluchtelingen die het moeten ontgelden. Voor een geciviliseerd en rijk land dat predict mensenrechten hoog in het vaandel te hebben staan en mensen relatief hoog opgeleid zijn is dat wel heel goedkoop en simplistisch.
Veel gaan er terug ja maar vervolgens trekken we weer een nieuw blik open die ook weer ergens moeten wonen. Even los van de groep Indiërs die relatief goed betaalde banen in de IT hebben zit het gros van de Polen en Bulgaren te azen op woningen die onze starters en vrijgezellen ook dolgraag willen kopen. De sociale huursector is al heel lang kapot, 15 jaar geleden stond je ook 10+ jaar op een lijst. Waarschijnlijk is dat nu 15 jaar maar laten we vooral niet doen alsof dat een nieuw verschijnsel is dat primair een oorzaak heeft in de massa migratie. Veel van die hokken zijn de afgelopen jaren door gemeenten verkocht aan particuliere investeerders die het voor 4x de initiële huurprijs opnieuw aan bieden.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus gemeenten gingen huizen aankopen of laten bouwen?
[..]
Veel arbeidsmigranten gaan weer terug, veel arbeidsmigranten vinden zelf een huis, betalen zelf een huis of kopen zelfs een huis.
Nederland heeft eigenlijk altijd een woninggebrek door het plaatsgebrek. Daardoor komen lagere inkomens in de verdrukking en kunnen geen huis vinden. Echter, dat probleem is lang geleden al aangepakt om speciaal voor die Nederlanders eenvoudige goedkope doch vaak leuke huizen te gaan bouwen en die te verhuren aan uitsluitend die doelgroep.
Nou juist die woningen eigent de staat zichzelf toe om te gebruiken voor de omvolking met levenslange, transgenerationele kostenposten. Daarbij wordt er keihard gediscrimineerd tegen de Nederlander, op kosten van die Nederlander die daardoor geen huis kan vinden. Daar staat het dus op scherp, daar zit hem de schrijnende onrechtvaardigheid en de overheid die schijt heeft aan zijn eigen burgers en aan het eigendomsrecht van woningbouwverenigingen.
[..]
Nee, het is gewoon niet verdedigbaar. Het is ten principale fout, er is een probleem en dan krijgen we nog totaal ongevraagd en op valse gronden een enorm blok aan ons been erbij terwijl we toch al het vuur uit de sloffen moeten lopen om het te verminderen.
Ik rij 5000km p maand in België en putten is enkel Randweg Antwerpen maar verder lekkere wegen hoor, niks mis meequote:Op donderdag 7 november 2024 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel 4x per jaar naar de garage om nieuwe schokdempers onder je auto te laten zetten met al die putten in de wegen.
Er zijn hier gewoon veel te veel mensen in Nederland en dat zie je intussen terug op allerlei gebieden dat het knelt, niet alleen op de woningmarkt. Ook als het gaat om het stroomnet, zorg, onderwijs en noem maar op.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel gaan er terug ja maar vervolgens trekken we weer een nieuw blik open die ook weer ergens moeten wonen. Even los van de groep Indiërs die relatief goed betaalde banen in de IT hebben zit het gros van de Polen en Bulgaren te azen op woningen die onze starters en vrijgezellen ook dolgraag willen kopen. De sociale huursector is al heel lang kapot, 15 jaar geleden stond je ook 10+ jaar op een lijst. Waarschijnlijk is dat nu 15 jaar maar laten we vooral niet doen alsof dat een nieuw verschijnsel is dat primair een oorzaak heeft in de massa migratie. Veel van die hokken zijn de afgelopen jaren door gemeenten verkocht aan particuliere investeerders die het voor 4x de initiële huurprijs opnieuw aan bieden.
Het feit dat een gemiddeld huis in België en Duitsland die tegen dezelfde problemen aanlopen de helft kost van hier geeft wel aan hoe wij het hier verneukt hebben.
Maar laten we vooral de vluchtelingen overal de schuld van geven, lekker makkelijk!
positief zijnquote:Op donderdag 7 november 2024 12:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kans is bijzonder klein dat er ooit een netto bijdrage van dit gezin komt.
Dat ben ik wederom met volledig jou eens. Alleen vind het dan wel erg goedkoop om vluchtelingen overal de schuld van te geven of weg te saneren omdat ze sec misschien de minst economisch toegevoegde waarde hebben omdat ze relatief slecht scoren in werkeloosheidslijstjes. Je zou ook onze asielprocedure eens kritisch kunnen bekijken. Mensen die jaren moeten wachten voor ze fatsoenlijk aan het werk mogen. Waarom worden er geen eisen gesteld qua arbeidsparticipatie harde alvorens we iedereen een verblijfsvergunning geven?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn hier gewoon veel te veel mensen in Nederland en dat zie je intussen terug op allerlei gebieden dat het knelt, niet alleen op de woningmarkt. Ook als het gaat om het stroomnet, zorg, onderwijs en noem maar op.
De koek is langzaam op.
Nou ja, ik zie vaak verhalen achter vluchtelingen en daar valt me op dat ze 9 van de 10 keer openlijk vertellen dat ze eerst jaren in Turkije gewoond hebben. Dus dan denk ik: dus de opvang in de regio was er, desondanks trekken ze verder, door X aantal andere landen, maar hier krijgen ze probleemloos asiel.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:09 schreef Modus het volgende:
Ik ben oprecht benieuwd naar het verhaal achter deze mensen. Waar komen ze vandaan, waarom zijn ze daar weg, hoe zijn ze in NL terecht gekomen, in hoeveel andere landen zijn ze ook geweest etc.
Wordt dat allemaal nagegaan, is dat allemaal ook daadwerkelijk te toetsen...
Ook wel benieuwd naar hoe dat uberhaupt gaat in NL. Je zou soms denken dat er letterlijk elke dag 3 bussen vol worden afgezet bij AZCs. Klopt dat beeld, zo nee hoeveel dan? En waar komen al die mensen allemaal vandaan
Je moet ze ook de kans bieden, al die hardwerkende Oekraïners waar veel mensen hoog over opgeven kregen namelijk wel de mogelijkheid om direct aan de slag te gaan.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:18 schreef sturmpie het volgende:
[..]
positief zijn
tegenwoordig zijn er heel veel gekleurde mensen die de handjes laten wapperen, als je dat nog niet is opgevallen dan leef je onder 'n steen, in Nederland moet je werken als je kan werken
Het heeft niets met kleur te maken, beetje racistisch dit...quote:Op donderdag 7 november 2024 19:18 schreef sturmpie het volgende:
[..]
positief zijn
tegenwoordig zijn er heel veel gekleurde mensen die de handjes laten wapperen, als je dat nog niet is opgevallen dan leef je onder 'n steen, in Nederland moet je werken als je kan werken
Haha, ooit in Wallonië gereden?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik rij 5000km p maand in België en putten is enkel Randweg Antwerpen maar verder lekkere wegen hoor, niks mis mee
Dit klopt nietquote:Op donderdag 7 november 2024 15:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
België zorgt goed voor hun volk
Geen kinderopvangtoeslag. Gewoon gratis.
Middelbare school gratis
Bij geboorte kind eenmalige vergoeding van ~2.000¤ om o.a een kinderkamer in te richten.
België goden
Huizen zijn wel belachelijk goedkoop op de meeste plekken.quote:
Definieer hier?quote:Op donderdag 7 november 2024 20:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Huizen zijn wel belachelijk goedkoop op de meeste plekken.
En autorijden is ook goedkoper. Lonen liggen gemiddeld iets lager (10%) als hier meen ik?
Zeg...quote:Op donderdag 7 november 2024 20:18 schreef Elan het volgende:
[..]
En autorijden is ook goedkoper. Lonen liggen gemiddeld iets lager (10%) als hier meen ik?
Ja, ja en ja: een stuk lager.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Tijd voor Groot-België: komen wij Brabanders en Limburgers er gezellig bijquote:Op donderdag 7 november 2024 20:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja, ja en ja: een stuk lager.
Maar wel één van de hoogte belastingsdrukken.
Ik vind het hier prima hoor, denk dat het op veel gebieden beter is dan bij jullie. Alleen klopte zijn paar puntjes niet.
Helemaal prima!quote:Op donderdag 7 november 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tijd voor Groot-België: komen wij Brabanders en Limburgers er gezellig bij
VOOOR VOOOOOOORST, VOOR VRIJHEID EN VOOR REEEEEEECHTquote:Op donderdag 7 november 2024 20:32 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Helemaal prima!
Brussel en Wallonië mogen naar Frankrijk
Hoeveel scheelt het ongeveer voor een gemiddeld loontje?quote:Op donderdag 7 november 2024 20:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja, ja en ja: een stuk lager.
Maar wel één van de hoogte belastingsdrukken.
Ik vind het hier prima hoor, denk dat het op veel gebieden beter is dan bij jullie. Alleen klopte zijn paar puntjes niet.
Zoietsquote:Op donderdag 7 november 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
VOOOR VOOOOOOORST, VOOR VRIJHEID EN VOOR REEEEEEECHT
Groot-Brabantquote:Op donderdag 7 november 2024 20:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zoiets
Ik denk wel dat Vlaanderen samen Nederlands Brabant plus Limburg een prima land zouden vormen.
(Het volk van Antwerpen mag naar jullie randstad verhuizen, daar zit de rest van de dikke nekken)
En dan gaat er ongeveer 35% vanaf aan de belastingen. Als zelfstandige zelfs tussen de 50 en 60%quote:Op donderdag 7 november 2024 20:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel scheelt het ongeveer voor een gemiddeld loontje?
Ik lees 4068 bruto in België Nederland 4500 dus dat zou 10% zijn.
Nee, laten we vooral denken dat ''we'' de ''vluchtelingen'' overal de schuld van geven.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel gaan er terug ja maar vervolgens trekken we weer een nieuw blik open die ook weer ergens moeten wonen. Even los van de groep Indiërs die relatief goed betaalde banen in de IT hebben zit het gros van de Polen en Bulgaren te azen op woningen die onze starters en vrijgezellen ook dolgraag willen kopen. De sociale huursector is al heel lang kapot, 15 jaar geleden stond je ook 10+ jaar op een lijst. Waarschijnlijk is dat nu 15 jaar maar laten we vooral niet doen alsof dat een nieuw verschijnsel is dat primair een oorzaak heeft in de massa migratie. Veel van die hokken zijn de afgelopen jaren door gemeenten verkocht aan particuliere investeerders die het voor 4x de initiële huurprijs opnieuw aan bieden.
Het feit dat een gemiddeld huis in België en Duitsland die tegen dezelfde problemen aanlopen de helft kost van hier geeft wel aan hoe wij het hier verneukt hebben.
Maar laten we vooral de vluchtelingen overal de schuld van geven, lekker makkelijk!
Terug sturen is een optiequote:Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef LinkseHippie het volgende:
Verschil is.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar het narratief in dit soort topics is wel dat vooral vluchtelingen de schuldige zijn van de situatie op de woningmarkt, over de arbeidsmigranten hoor je zelden iemand. Ook hier niet. Terwijl dat er inmiddels 2 miljoen zijn. Omdat ze daar zelf van denken te profiteren waarschijnlijk of ze een boost geven aan de economie.
Zelfs in topics waar het gaat over problemen rondom huizenbouw en stikstof zijn het vluchtelingen die het moeten ontgelden. Voor een geciviliseerd en rijk land dat predict mensenrechten hoog in het vaandel te hebben staan en mensen relatief hoog opgeleid zijn is dat wel heel goedkoop en simplistisch.
Ja, maar zo'n statushouder houdt de rest van zijn leven een sociale huurwoning bezet. Het is een zich opstapelend probleem.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel gaan er terug ja maar vervolgens trekken we weer een nieuw blik open die ook weer ergens moeten wonen.
Neuh, hooguit in een paar gemeentes. Het is heel hard gegaan met het VVD-beleid. Het maakt ook nogal uit, als je je inschrijft op je 18e en nog voor je dertigste een huis hebt.quote:Even los van de groep Indiërs die relatief goed betaalde banen in de IT hebben zit het gros van de Polen en Bulgaren te azen op woningen die onze starters en vrijgezellen ook dolgraag willen kopen. De sociale huursector is al heel lang kapot, 15 jaar geleden stond je ook 10+ jaar op een lijst.
Er zijn de laatste 15 jaar toch zo'n half miljoen 'vluchtelingen' naar Nederland gekomen, die moeten bijna allemaal gehuisvest in huizen van woningbouwverenigingen. En die gaan er dus ook niet meer uit omdat ze daarvoor nooit genoeg gaan verdienen. Dat trekt een enorme wissel op de beschikbaarheid van sociale huurwoningen voor de groep voor wie ze wél gebouwd zijn.quote:Waarschijnlijk is dat nu 15 jaar maar laten we vooral niet doen alsof dat een nieuw verschijnsel is dat primair een oorzaak heeft in de massa migratie.
Die huizen zijn helemaal niet van gemeenten. De overheid eigent zich die toe voor het massa-immigratiebeleid via de zogenaamde vluchtelingen.quote:Veel van die hokken zijn de afgelopen jaren door gemeenten verkocht aan particuliere investeerders die het voor 4x de initiële huurprijs opnieuw aan bieden.
Het is hun keuze geweest helemaal naar Nederland door te reizen, dus ja die hebben de schuld van een aanzienlijk deel van het tekort. Maar we kunnen het ook omdraaien, het feit dat er een huis voor hen wordt toegeeigend is de schuld van hun komst hierheen. Laat ze hier of elders zelf een huis vinden en ze komen niet meer.quote:Maar laten we vooral de vluchtelingen overal de schuld van geven, lekker makkelijk!
Gevalletje boerenverstand en een rekensommetje dat op elk formaat post-it past.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn de laatste 15 jaar toch zo'n half miljoen 'vluchtelingen' naar Nederland gekomen, die moeten bijna allemaal gehuisvest in huizen van woningbouwverenigingen. En die gaan er dus ook niet meer uit omdat ze daarvoor nooit genoeg gaan verdienen. Dat trekt een enorme wissel op de beschikbaarheid van sociale huurwoningen voor de groep voor wie ze wél gebouwd zijn.
Het is eerder andersom, er wordt terecht aangestipt dat de gedachtengang dat vluchtelingen de oorzaak zijn van het woningtekort te simpel is en dat de woningmarkt in het geheel en het sociale segment in het bijzonder gesloopt is door waanzinnig slecht beleid.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gevalletje boerenverstand en een rekensommetje dat op elk formaat post-it past.
En dan nog kun je er donder op zeggen dat er deugkneuzen langskomen die je voor racist of dom-rechts uitschelden en doodleuk de VVD of de werkgevers aanwijzen als enige oorzaak.
Wat betreft de VVD kan ik een heel eind meegaan. Zowel de afbraak van woningbouwvereniging als de toeeigening van hun ter verheffing van Nederlandse arbeidersgezinnen gebouwde huizen als de massa-immigrat is VVD-beleid geweest. En dan elke verkiezingen maar weer huichelen dat ze iets aan de massa-immigratie willen doen.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gevalletje boerenverstand en een rekensommetje dat op elk formaat post-it past.
En dan nog kun je er donder op zeggen dat er deugkneuzen langskomen die je voor racist of dom-rechts uitschelden en doodleuk de VVD of de werkgevers aanwijzen als enige oorzaak.
Het is voor mensen in de bijstand te aantrekkelijk om kinderen te nemen. Kinderen zijn echt een cash cow qua toeslagen als je een laag inkomen hebt. Terwijl je liever hebt dat dit soort mensen zich niet voortplanten. Want die kinderen worden net zo onrendabel.quote:Op donderdag 7 november 2024 16:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
The fuck man...
En dat soort moeten wij dus onderhouden met zn allen.
Hou op hoor.
Belastingdruk in België is 5% hoger dan Nederland. Huizen twee keer zo duur.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:38 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dan gaat er ongeveer 35% vanaf aan de belastingen. Als zelfstandige zelfs tussen de 50 en 60%
Is een behoorlijk stuk lager he?
Leningen voor huizen zijn ook meteen in zijn totaliteit te betalen waarbij jullie dat op een andere manier doen.
Je lijkt Rutte wel met je BV Nederland. Een samenleving is meer dan wat je onder de streep af en bij schrijft.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:02 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Verschil is.
Vluchtelingen kosten geld.
Arbeiders immigranten werken en betaal voor een woning.
Dat zijn gewoon twee compleet verschillende dingen.
Maar goed meeste willen dat niet begrijpen of willen deze verschil niet accepteren.
Asiel- en gelukzoekers zijn niet de enige oorzaak van het woningtekort maar maken daar wel een significant onderdeel van uit. Als nu in 2024 het woningtekort 400.000 bedraagt en je hebt langjarig tienduizenden per jaar in laten stromen in de sociale huur hoef je geen genie te zijn om daar enig verband in te zien.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is eerder andersom, er wordt terecht aangestipt dat de gedachtengang dat vluchtelingen de oorzaak zijn van het woningtekort te simpel is en dat de woningmarkt in het geheel en het sociale segment in het bijzonder gesloopt is door waanzinnig slecht beleid.
ja dat klopt, laten we het "geïntegreerde asielzoekers" noemenquote:Op donderdag 7 november 2024 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het heeft niets met kleur te maken, beetje racistisch dit...
Nee laten we het przewalskipaarden noemenquote:Op donderdag 7 november 2024 21:56 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja dat klopt, laten we het "geïntegreerde asielzoekers" noemen
daar heb je 'n punt dat met cijfers onderbouwd kan worden, ik ken die cijfers ook niet, men mag daar wel eens meer aandacht aan besteden, hoeveel huizen hebben we in de afgelopen 25 jaar weggegeven aan asielzoekers?quote:Op donderdag 7 november 2024 21:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Asiel- en gelukzoekers zijn niet de enige oorzaak van het woningtekort maar maken daar wel een significant onderdeel van uit. Als nu in 2024 het woningtekort 400.000 bedraagt en je hebt langjarig tienduizenden per jaar in laten stromen in de sociale huur hoef je geen genie te zijn om daar enig verband in te zien.
wat bedoel je ?quote:Op donderdag 7 november 2024 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee laten we het przewalskipaarden noemen
Just go with the flow!quote:Op donderdag 7 november 2024 21:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wat bedoel je ?
ik begrijp de link niet
frikandel speciaalquote:
30% bij jullie, 40% bij ons.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Belastingdruk in België is 5% hoger dan Nederland. Huizen twee keer zo duur.
De Belgische mediaanprijs voor een huis in gesloten of halfopen bebouwing bedroeg 260.000 euro. Hier zitten we op 470.000 dus dat komt aardig in de buurt.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
30% bij jullie, 40% bij ons.
De loonwig is zelfs nog hoger: 53% bij ons vs 35% bij jullie.
Neem daar jouw voorbeeld bij van het loonverschil (4500¤ vs 4000¤) en dan weet je het wel.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ogste-belastingdruk/
En ja onze huizen zijn beterkoop maar niet de helft van die van jullie.
En dan nogmaals: wij moeten alles meteen betalen, dus niet eerst een deel en dan het ander.
Nee er is gewoon verschilquote:Op donderdag 7 november 2024 21:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Je lijkt Rutte wel met je BV Nederland. Een samenleving is meer dan wat je onder de streep af en bij schrijft.
Opzich valt dat wel mee, 5K per kwartaal (kan wat meer of minder zijn omdat het berekend wordt adv leeftijd)quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef thedeedster het volgende:
Je vergelijkt de mediaanprijs in België met de gemiddelde prijs in Nederland. Het huidige gemiddelde in België bedraagt 330.000 euro, en meer specifiek voor Vlaanderen is dat 365.000. Inderdaad goedkoper, maar zeker niet in de buurt van de helft.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:22 schreef Elan het volgende:
De Belgische mediaanprijs voor een huis in gesloten of halfopen bebouwing bedroeg 260.000 euro. Hier zitten we op 470.000 dus dat komt aardig in de buurt.
Maar daar krijg je dus ook wat voor terug.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Belastingdruk in België is 5% hoger dan Nederland. [..]
Dat is zeker waar.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Je lijkt Rutte wel met je BV Nederland. Een samenleving is meer dan wat je onder de streep af en bij schrijft.
Ik heb wel eens aan mijn liegende extreemlinkse moeder gevraagd wat ze daar van vindt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:59 schreef HSG het volgende:
Boeren moeten hun landerijen inleveren en veestapel verminderen maar mensen mogen zich doorfokken als konijnen.
Mensen in de EU mogen gewoon vrij naar Nederland verhuizen en werken. Net als dat Nederlanders vrij naar andere EU landen zoals Italië of Spanje mogen verhuizen en werken.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee er is gewoon verschil
Anderen kant ben ik wel mee eens
Eerst personeel vinden in eigen land.
Daarna kan je ook een opleiding aanbieden
Dan pas mensen uit de EU halen of buiten de EU .
Als er iets slecht is voor de aarde is overbevolking maar daar hoor je ze inderdaad niet over.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:00 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb wel eens aan mijn liegende extreemlinkse moeder gevraagd wat ze daar van vindt.
Komt gewoon geen reactie, is ook niet uit te leggen.
Wat is het verschil tussen mediaan en gemiddelde dan? Ik geloof best dat Vlaanderen relatief duur is en misschien wel op niveau van Nederland zit. Maar vergeleken met de Randstad is Vlaanderen (ook de grote steden) nog altijd spotgoedkoop. Mensen komen hier gewoon op grote schaal niet meer aan een woning. Tenzij ze een partner hebben en/of een zeer behoorlijk inkomen. De huizenprijzen in België zijn amper gestegen vergeleken met hier. Die crisis zoals wij die hier meemaken is echt iets Nederlands.quote:Op vrijdag 8 november 2024 01:37 schreef Leshy het volgende:
[..]
Je vergelijkt de mediaanprijs in België met de gemiddelde prijs in Nederland. Het huidige gemiddelde in België bedraagt 330.000 euro, en meer specifiek voor Vlaanderen is dat 365.000. Inderdaad goedkoper, maar zeker niet in de buurt van de helft.
Bovendien verschillen de huizenprijzen in België sterk. Een woning in een dorp of als lintbebouwing langs één of andere steenweg is inderdaad vaak vrij goedkoop. Kom je echter bij de middelgrote steden, dan schiet de prijs al snel omhoog naar een gelijkaardig niveau als in Nederland.
Ook moet je meenemen dat de aankoopkosten in België een stuk hoger liggen, en niet meegenomen kunnen worden in een hypotheek. In Nederland ben je zo'n 4–6% van de woningwaarde kwijt aan kosten koper, in België ligt dat rond de 8% (en als je een nieuwbouwwoning koopt, betaal je gewoon 21% BTW). Op een woning van 400.000, scheelt dat zo al even een nieuwe keuken.
Daarnaast geldt in Vlaanderen een renovatieplicht, waarbij je binnen vijf jaar na aankoop de woning in ieder geval tot energielabel D dient op te waarderen. Bovendien geldt dat veel woningen in België die verkocht worden, sowieso grondig gerenoveerd moeten worden – ik heb hier geen cijfers voor, maar ik heb het idee dat dat in Nederland echt veel minder sterk het geval is.
Dus ja, het is vrij makkelijk om voorbeelden te vinden van riante Belgische huizen met een lapje grond in de middle of nowhere voor een ogenschijnlijke spotprijs, maar als je op zoek bent naar een beetje gezinswoning in een stad met wat voorzieningen, zit je ook figuurlijk niet eens zo heel ver van Nederland vandaan.
in somalie blijven met hun 15 kinderen, niet 8000 km ver reizen om asiel aan te vragenquote:Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef LinkseHippie het volgende:
Dat is zielig en racistisch.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lekker terug naar fucking Afrika.
Waarom nou weer racistisch???????? Ik KRIJG hier wat van. Verwens je mensen naar Afrika, is het weer racistisch. Heb je niks beters?quote:
Zonder huurkosten? Moet zeker lukken lijkt mij.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees hierboven een bedrag van ¤3000,- Kun je daar met 17 man (comfortabel) van leven?
Het gemiddelde is de som van alle getallen/eenheden gedeeld door het aantal getallen/eenheden. De mediaan is het middelste getal/eenheid wanneer alle getallen op volgorde staan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen mediaan en gemiddelde dan? Ik geloof best dat Vlaanderen relatief duur is en misschien wel op niveau van Nederland zit. Maar vergeleken met de Randstad is Vlaanderen (ook de grote steden) nog altijd spotgoedkoop. Mensen komen hier gewoon op grote schaal niet meer aan een woning. Tenzij ze een partner hebben en/of een zeer behoorlijk inkomen. De huizenprijzen in België zijn amper gestegen vergeleken met hier. Die crisis zoals wij die hier meemaken is echt iets Nederlands.
https://www.hln.be/vastgo(...)-de-moeite~a91270e0/
Die comments zijn veelzeggend. Met name de vergelijkingen met Nederland die getrokken worden en hoe kut wij het voor elkaar hebben.
Precies. Somalische Nederlanders assimileren doorgaans vrij rap. Beheersen de taal goed, kinderen doen het goed op school. Ik zie hiermee ook een kans om het Limburgse dialect weer op te laten bloeien, dat gaan ze natuurlijk in een mum van tijd beheersen. Ik zie de toekomst van Nederland rooskleurig tegemoet.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:48 schreef Ploplap het volgende:
Prachtig mooi toch? Deze mensen gaan bijdrage aan onze samenleving
Dutch starters???quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:34 schreef HSG het volgende:
Ondertussen kunnen een hoop Dutch starters / zoekenden geen huis krijgen. Lange waiting lists, high prices, het eigen geld dat je mee moet brengen heeft (bijna) geen enkele starter en noem maar op.
Mediaan is minder gevoelig voor uitschieters.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:21 schreef ISVV het volgende:
[..]
Het gemiddelde is de som van alle getallen/eenheden gedeeld door het aantal getallen/eenheden. De mediaan is het middelste getal/eenheid wanneer alle getallen op volgorde staan.
Dus een cruciaal verschil, mijn waarde vriend.
De mediaanprijs zoals in België gehanteerd is de prijs waarbij 50% van de verkochte woningen goedkoper is, en 50% duurder. Dat is doorgaans wat lager dan het gemiddelde, omdat een beperkt aantal zeer dure woningen het gemiddelde redelijk omhoog kan trekken. Maar om te vergelijken moet je natuurlijk wel de gemiddelde prijs nemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:17 schreef Elan het volgende:
Wat is het verschil tussen mediaan en gemiddelde dan?
quote:Op vrijdag 8 november 2024 01:13 schreef Toine51 het volgende:
Ik las dat stuk bij ons in de krant.
Die moeder, dat is toch gewoon een broedkip?
Helder, dank voor je uitleg.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:25 schreef Leshy het volgende:
[..]
De mediaanprijs zoals in België gehanteerd is de prijs waarbij 50% van de verkochte woningen goedkoper is, en 50% duurder. Dat is doorgaans wat lager dan het gemiddelde, omdat een beperkt aantal zeer dure woningen het gemiddelde redelijk omhoog kan trekken. Maar om te vergelijken moet je natuurlijk wel de gemiddelde prijs nemen.
Ja, de woningprijs in België ligt zeker lager, maar er staan wel meer kosten tegenover bij de aanschaf. En voor spotgoedkope woningen moet je wel echt buiten de stad gaan wonen. Wel geldt vaak dat woningen in België vaak wat groter zijn dan in Nederland, en er vaak ook een aardig lapje tuin bij hebben - dat dan inderdaad weer wel.
Maak je een grapje misschien?quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:28 schreef ISVV het volgende:
[..]
Precies. Somalische Nederlanders assimileren doorgaans vrij rap. Beheersen de taal goed, kinderen doen het goed op school. Ik zie hiermee ook een kans om het Limburgse dialect weer op te laten bloeien, dat gaan ze natuurlijk in een mum van tijd beheersen. Ik zie de toekomst van Nederland rooskleurig tegemoet.
Ik was cynisch inderdaad.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maak je een grapje misschien?
Het lijstje meest mislukte immigranten heeft een top 3 die bestaat uit:
1 Somaliers
2 Eritreers
3 Marokkanen
Mag niet van Allah en/of God. Werpen zullen ze.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:42 schreef ZarB het volgende:
Al die miljarden ontwikkelingshulp van de afgelopen decennia zou zich toch eens moeten richten op dringende voorlichting dan wel verplichting rondom anticonceptie? Ik kan me niet voorstellen dat die mensen (vrouwen met name) zelf zitten te wachten op 15 kinderen.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:50 schreef core2duo het volgende:
15 kinderen! En ik gok zomaar dat ze in Somalië geen kinderbijslag kennen.
Ook geen bijstandsuitkeringen, goede sociale voorzieningen en.. en.. En daarom zitten zij nu hier.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:50 schreef core2duo het volgende:
15 kinderen! En ik gok zomaar dat ze in Somalië geen kinderbijslag kennen.
quote:Er zijn belangrijke lessen te trekken uit de stormachtige politieke ontwikkelingen in de VS, ook voor Nederland.
Want alle bangmakerij, gekkigheid, vijandigheid en extremen hebben de kiezer niet van Trump weggedreven. Hoe komt het dat een meerderheid van de Amerikanen een bozige, liegende ’potentaat’, die is achtervolgd door strafzaken, verkiest boven een blije, optimistische ’powervrouw’ die de democratie zou redden?
Het antwoord lijkt eenvoudig en hard: als burgers het gevoel hebben dat machthebbers niet meer naar hen luisteren, noch hun belangen vertegenwoordigen, dan wordt de al dan niet bedreigde democratie een lege huls.
Hoe losgezongen de macht in de VS was geraakt van de bevolking, werd de voorbije jaren bij herhaling duidelijk.
Terwijl veel Amerikanen worstelden met de torenhoge inflatie en de eindjes amper aan elkaar konden knopen, pompte de Biden-regering tientallen miljarden dollars belastinggeld in verre oorlogen zoals in Oekraïne.
Ook toonden Democratische bestuurders op alle niveaus zich meer begaan met illegale migranten dan eigen burgers door de buitenlanders niet terug te sturen, maar op te vangen in hotels, inclusief gratis maaltijden of zakgeld, oplopend tot 350 dollar per week
In de VS leven ondertussen volgens officiële cijfers ruim 650.000 burgers op straat, onder wie veteranen. Het werkelijke cijfer ligt vermoedelijk veel hoger.
Je zal overigens nooit uit een officieel kanaal of de overheid horen dat we minder kinderen zouden moeten krijgen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:16 schreef TrueLion22 het volgende:
[..]
Terwijl Nederlandse volwassenen door woningtekort en torenhoge prijzen noodgedwongen tot hun dertigste bij hun ouders moeten blijven wonen, krijgen kinderrijke asielgezinnen zonder moeite meerdere huizen toegewezen.
Opvallend hoe niet-westerse immigranten zich totaal niet bezighouden met thema’s als klimaat en overbevolking – onderwerpen die vooral in het Westen als heilige graal worden gepresenteerd.
Absurd genoeg worden wij Westerlingen aangespoord om minder of geen kinderen te krijgen "voor het klimaat," terwijl grote gezinnen uit niet-westerse landen zonder enige hinder worden ondersteund door de overheid. We worden terug in de tijd gegooid met deze aantallen. En zij lachen zich rot – met een riant inkomen alleen al uit toeslagen, zonder de financiële zorgen waar veel Nederlanders dagelijks mee worstelen.
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef thedeedster het volgende:
iedereen weet dat dit gaat gebeuren , zo een geheim is dat nietquote:Op zaterdag 9 november 2024 21:25 schreef Eagles89 het volgende:
Maar het woord “omvolking” is verboden. Zelfs op dit forum wordt je dan gewoon verwijderd + eventuele ban. Maar ik zie jullie over 25-40 jaar nog weleens.
Deels eens. Maar ik heb ontzettend veel vrienden en familie die nog bij hun ouders wonen in Nederland. En die willen dolgraag een gezinnetje beginnen. Maar ze staan al 10+ jaar op een wachtlijst voor een huis, en ze moeten fulltime werken om vervolgens te zien dat de woning die ze willen huren of kopen verder buiten bereik is gekomen. Dat mensen in een AZC binnen een jaar, of max twee, wel allemaal een huis hebben, vind ik echt verbijsterend om te constateren. Hoe kan dat als er geen enorme voorrang aan die mensen wordt gegeven? Die nog geen cent belasting in Nederland hebben betaald.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen weet dat dit gaat gebeuren , zo een geheim is dat niet
mensen worden ouder zoals ik 72 en worden vervangen door mensen uit somalie of nigeria
heel europa gebeurd dat, want we neuken niet meer
Groen Links die wil geen huizen bouwen in weilanden vanwege de onkruidquote:Op zaterdag 9 november 2024 21:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Deels eens. Maar ik heb ontzettend veel vrienden en familie die nog bij hun ouders wonen in Nederland. En die willen dolgraag een gezinnetje beginnen. Maar ze staan al 10+ jaar op een wachtlijst voor een huis, en ze moeten fulltime werken om vervolgens te zien dat de woning die ze willen huren of kopen verder buiten bereik is gekomen. Dat mensen in een AZC binnen een jaar, of max twee, wel allemaal een huis hebben, vind ik echt verbijsterend om te constateren. Hoe kan dat als er geen enorme voorrang aan die mensen wordt gegeven? Die nog geen cent belasting in Nederland hebben betaald.
Donder gewoon op vent, er is helemaal niets racistisch aan die post.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, omdat ze in 1 gemiddelde huurwoning niet genoeg stapelbedden krijgen, gaan veel mensen helemaal flippen en krijgt de eerste racistische reactie 41 likes?
Je moet niet kwaad worden op die paar asielzoekers, maar op dat kabinet dat wonen zo duur mogelijk heeft gemaakt, zodat er zo veel mogelijk aan verdiend kan worden. Maar veel huizenbezitters die de waarde van hun huis hebben zien verdubbelen rekenen zich nu rijk en willen absoluut voorkomen dat die waarde weer afneemt. Ze zijn er dus een voorstander van.
Zelf de lusten en de asielzoekers de lasten? Of misschien meer, dat je het geweldig vind dat die waarde maar omhoog vliegt, maar toch iemand de schuld moet geven dat je kinderen nog steeds inwonen? Is dat schizofreen of hypocriet?
Maar, dat maakt niet uit! Het is gewoon allemaal de schuld van die asociale gelukszoekers! GeertGOD zegt het zelf!
Je zegt het inderdaad heel vriendelijk. Maar een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Donder gewoon op vent, er is helemaal niets racistisch aan die post.
Sowieso typisch dat er 10 kinderen op de wereld gezet zijn terwijl men in een situatie zat die (levens)bedreigend wasquote:Op donderdag 7 november 2024 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Die tikken met gemak ¤3000,- aan toeslagen en kindgebonden budgetten.
Ben wel eens benieuwd naar hun verhaal, waarom zij gevlucht zijn en hoe zij zich gaan inzetten in de Nederlandse maatschappij.
Flodder 2.0. zet er een camera op en de Mol heeft een nieuwe Big Brother/the Voice te pakken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Prima oplossing wel. Maar eigenlijk kunnen ze beter een villa kopen in het lokale villapark en die aan deze mensen verhuren. Lijkt me heerlijk, die reacties van die kakkers.
Prima. Mogen mensen in mijn familie en vrienden die op hun dertigste nog bij hun ouders wonen dan ook een huis? Als die mensen die hier net een jaartje in NL woonden nog geen cent belasting hebben betaald er zelfs twee kado krijgen?quote:Op zondag 10 november 2024 05:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
2 woningen is echt weinig, behalve als het een kasteel of een paleis is met 20 kamers.
denk na mensen, denk na.....
behandel anderen, zoals je zelf ook ........
wees geen racist
wees eerlijk
wees oprecht
leef en laat leven
niet denken gewoon doen
wzawzdb
Ik heb op mijn werk Eritreers en Somaliers. Gaan ieder jaar, soms om het jaar vanwege de kosten, op vakantie terug naar hun land. Je hebt echt geen idee hoe we in NL al tientallen jaren keihard bedonderd zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 03:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Sowieso typisch dat er 10 kinderen op de wereld gezet zijn terwijl men in een situatie zat die (levens)bedreigend was
waar moet je deze mensen huisvesten dan, ik vind dat ieder persoon recht heeft op tenminste 1 kamer, dat is zelfs zo in de gevangenis. Je familie woont gewoon bij hun ouders. Ik denk dat iedereen de beschikking heeft over 1 kamer van jouw familie en vrienden. De vraag die gesteld moet worden is, hoe klein een kamer moet zijn, de minimale grootte van zo'n kamer.quote:Op maandag 11 november 2024 02:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Prima. Mogen mensen in mijn familie en vrienden die op hun dertigste nog bij hun ouders wonen dan ook een huis? Als die mensen die hier net een jaartje in NL woonden nog geen cent belasting hebben betaald er zelfs twee kado krijgen?
even correctie, hier heb ik het over 9 kamers, dat moeten er natuurlijk 16 kamers zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 05:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik vind 2 woningen weinig eerlijk gezegd, ervan uitgaande dat 1 woning, 1 woonkamer en 1 slaapkamer heeft.
Ikzelf woon in een woning wat voorheen 1 kamer was, maar later 2 kamer werd gemaakt, 1 woonkamer en 1 slaapkamer.
15 kinderen + 2 = 17, als je deze door 2 deelt, hoor je minstens een woning te krijgen met 9 kamers. Als je ervan uitgaat dat 2 personen 1 kamer nodig hebben.
ikzelf heb liever 1 slaapkamer voor mij alleen,
hoeveel personen wonen in NL die de beschikking hebben over minimaal 1 woonkamer + 1 slaapkamer voor hun alleen?
is de vraag die gesteld mag worden, vind ik.
zijn ze helemaal betoeterd, toeter toeter.....
Dus die lui blijven maar kinderen uitpoepen tot op belachelijke af, en vervolgens moet de overheid maar voor een oplossing zorgenquote:Op maandag 11 november 2024 03:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
waar moet je deze mensen huisvesten dan, ik vind dat ieder persoon recht heeft op tenminste 1 kamer, dat is zelfs zo in de gevangenis. Je familie woont gewoon bij hun ouders. Ik denk dat iedereen de beschikking heeft over 1 kamer van jouw familie en vrienden. De vraag die gesteld moet worden is, hoe klein een kamer moet zijn, de minimale grootte van zo'n kamer.
dit gezin kan zomaar 5 andere gezinnen aanwijzen die geen kinderen hebben, dus alleen een koppel zijn zonder kinderen. 5 andere gezinnen worden dan gecompenseerd door de bijdrage van dit ene gezin, een geschenk uit de hemel Godzijdank.quote:Op maandag 11 november 2024 03:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus die lui blijven maar kinderen uitpoepen tot op belachelijke af, en vervolgens moet de overheid maar voor een oplossing zorgen
Ah, we moeten ze nog dankbaar ook zijnquote:Op maandag 11 november 2024 03:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dit gezin kan zomaar 5 andere gezinnen aanwijzen die geen kinderen hebben, dus alleen een koppel zijn zonder kinderen. 5 andere gezinnen worden dan gecompenseerd door de bijdrage van dit ene gezin, een geschenk uit de hemel Godzijdank.
jaquote:Op maandag 11 november 2024 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, we moeten ze nog dankbaar ook zijn
Mss toch wat eerder gaan slapen...?quote:Op maandag 11 november 2024 03:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dit gezin kan zomaar 5 andere gezinnen aanwijzen die geen kinderen hebben, dus alleen een koppel zijn zonder kinderen. 5 andere gezinnen worden dan gecompenseerd door de bijdrage van dit ene gezin, een geschenk uit de hemel Godzijdank.
racisten zijn het!quote:Op maandag 11 november 2024 07:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Mss toch wat eerder gaan slapen...?
Natuurlijk moeten we hen dankbaar zijn. Zie je de verrijking van het land niet door hun aanwezigheid hier?quote:Op maandag 11 november 2024 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, we moeten ze nog dankbaar ook zijn
Hmm, Eritreers en Somaliers op jouw werk.quote:Op maandag 11 november 2024 02:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb op mijn werk Eritreers en Somaliers. Gaan ieder jaar, soms om het jaar vanwege de kosten, op vakantie terug naar hun land. Je hebt echt geen idee hoe we in NL al tientallen jaren keihard bedonderd zijn.
De bron van deze ellende is de Nederlandse zelfhaat en anti-nationalisme. In zo'n setting wordt van alles en nog wat kado gegeven aan buitenlanders, als een soort aflaat voor een zelfbedachte schuldgevoel. Alleen, daar zit geen rem op. Nederland blijft maar aan aflaten doen, een open einde. Elk jaar dus nieuwe asielzoekers, die vrijwel allemaal blijven, en gewoon weer voorrang krijgen op een woning. Nederlands zijn wat schuld en verantwoording extreem narcistisch: alles is altijd de schuld van Nederland, nooit de schuld van de immigrant.quote:Op maandag 11 november 2024 08:17 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hmm, Eritreers en Somaliers op jouw werk.
Werk je op een sociale werkplaats?
Nederland doet het zichzelf aan door permanente verblijfsvergunningen te verstrekken. Onbegrijpelijk.
Iets van 50 dollar per maand is het gemiddelde inkomen. Dus 177 gezinnen per maand.quote:Op maandag 11 november 2024 16:42 schreef Inbox het volgende:
Weet niet of de bedragen kloppen, maar dit gezien is een grote aanwinst voor het land: https://www.facebook.com/reel/1549006532433597
Hoeveel gezinnen in Somalie zouden van dat bedrag maandelijks geholpen kunnen worden?
Die debiele berekening klopt van geen kant. Het is eerder iets van ¤5500. Nog steeds belachelijk, daar niet van.quote:Op maandag 11 november 2024 16:42 schreef Inbox het volgende:
Weet niet of de bedragen kloppen, maar dit gezien is een grote aanwinst voor het land: https://www.facebook.com/reel/1549006532433597
Hoeveel gezinnen in Somalie zouden van dat bedrag maandelijks geholpen kunnen worden?
Oh, dan 110 gezinnen per maand.quote:Op maandag 11 november 2024 18:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die debiele berekening klopt van geen kant. Het is eerder iets van ¤5500. Nog steeds belachelijk, daar niet van.
De paar uitzonderingen die de regel bevestigen Zeer laag opgeleid werk (ik werk in het gebouw als leidinggevende). Maar allemaal massaal op vakantie naar het land waaruit ze gevlucht zijn. Bizar.quote:Op maandag 11 november 2024 08:17 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hmm, Eritreers en Somaliers op jouw werk.
Werk je op een sociale werkplaats?
Nederland doet het zichzelf aan door permanente verblijfsvergunningen te verstrekken. Onbegrijpelijk.
Gewoon minder naar starbucks?quote:Op donderdag 7 november 2024 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Werken en sparen was zeker geen optie?
Als al die mensen die in principe niks te zoeken hebben in sociale huur nou eens zouden opzouten/doorstromen/kopen waren er sociale huurwoningen zat.
Ook ja, een dure levensstijl er op na houden met elk jaar drie vakanties, volop uitgaan en in veel gevallen te beroerd om fulltime te werken en geen interesse in een levenspartner. Toeslagensysteem helpt ook niet bepaald mee qua doorstroom.quote:Op woensdag 13 november 2024 05:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon minder naar starbucks?
En is het nu ipv de asielzoekers opeens de schuld van de scheefhuurders?
Je kan in het stelsel van alles wijzigen, maar als je 10 mensen hebt die een huis zoeken, en je hebt 9 huizen, dan heb je er 1 tekort.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook ja, een dure levensstijl er op na houden met elk jaar drie vakanties, volop uitgaan en in veel gevallen te beroerd om fulltime te werken en geen interesse in een levenspartner. Toeslagensysteem helpt ook niet bepaald mee qua doorstroom.
Er spelen meerdere problemen het een sluit het ander niet uit. Maar asielzoekers gewoon de schuld geven van alles is natuurlijk makkelijker dat snap ik ook wel.
Nederland is verplicht op vluchtelingen op te nemen daar zijn internationale verdragen over (die door ons ondertekend zijn) .quote:Op woensdag 13 november 2024 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan in het stelsel van alles wijzigen, maar als je 10 mensen hebt die een huis zoeken, en je hebt 9 huizen, dan heb je er 1 tekort.
Kun je van alles aan toeslagen, beleid, je moeder, de temperatuur, de hond/kat doen, maar je moet meer bouwen of minder mensen je land binnen laten.
Dat laatste is het makkelijkste en goedkoopste. Dat heeft niks met iemand de schuld geven te maken.
Ik zou gewoon de grenzen dicht zetten en gewoon selectief worden wie je toe laat. Dan maar onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland is verplicht op vluchtelingen op te nemen daar zijn internationale verdragen over (die door ons ondertekend zijn) .
Voor dat we weer beginnen over de linkse kerk en achterhaald gedachtegoed, ook de VVD heeft die recent nog ondertekend. Als je daar vanaf wil zal het kabinet onder leiding van Geert dus met iets leuks moeten komen. Er is door het kabinet Schoof een opt-out aangevraagd maar die is vooralsnog afgewezen. Je kan ook besluiten de grenzen 'gewoon' te sluiten zonde ropt-out a la Orban maar dan toon je je onbetrouwbaar en zadel je de overige lidstaten direct op met een enorm probleem. Zullen sommige mensen zeggen who cares maar dan moet je niet vreemd opkijken als overige lidstaten met vervelende maatregelen komen die ons economisch weer schaden..
In 2021 werden bijvoorbeeld slechts 6% van alle sociale huurwoningen aan vluchtelingen toegewezen. Dan kan je zeggen dat alle kleine beetjes helpen maar huizen bouwen is zoals je terecht opmerkt een veel betere oplossing, ik snap niet dat dat niet de primaire politieke inzet is in plaats van druppels op de gloeiende plaat en 'daders' voor de crisis aanwijzen.
Feit dat de focus op vluchtelingen ligt in plaats van bouwen geeft wel aan dat Wilders de ellende op de woningmarkt ook niet gaat oplossen.
Je hebt een papieren overeenkomst met andere lidstaten en afspraken gemaakt, je kan niet zomaar doodleuk alle grenzen dichtgooien. Er zullen eerst Europese afspraken over gemaakt worden. Als lidstaten voor eigen rechter gaan spelen over welk onderwerp dan ook is het einde zoek.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de grenzen dicht zetten en gewoon selectief worden wie je toe laat. Dan maar onbetrouwbaar.
Ik wil geen mensen hier hebben die niks toevoegen, en alleen maar geld en zorg vragen.
Eens, niet zomaar, niet plotseling, en niet alle grenzen.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt een papieren overeenkomst met andere lidstaten en afspraken gemaakt, je kan niet zomaar doodleuk alle grenzen dichtgooien. Er zullen eerst Europese afspraken over gemaakt worden. Als lidstaten voor eigen rechter gaan spelen over welk onderwerp dan ook is het einde zoek.
In Amsterdam was het 7,5%.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:29 schreef Elan het volgende:
In 2021 werden bijvoorbeeld slechts 6% van alle sociale huurwoningen aan vluchtelingen toegewezen. Dan kan je zeggen dat alle kleine beetjes helpen maar huizen bouwen is zoals je terecht opmerkt een veel betere oplossing, ik snap niet dat dat niet de primaire politieke inzet is in plaats van druppels op de gloeiende plaat en 'daders' voor de crisis aanwijzen.
quote:Wat klopt hieraan niet? Die 7,5 procent klopt gewoon. Dat kun je narekenen. Wat niet klopt – zelfs ronduit misleidend is – is de vergelijking met álle 9.578 woningtoewijzingen. Of dit onkunde of opzet is, doet er niet toe. Het gebeurt en dat is kwalijk.
Je moet hier namelijk vergelijken met starters op de sociale huurwoningmarkt. Want een doorstromer die van de ene naar de andere sociale huurwoning gaat, verandert niets aan de beschikbaarheid van huurwoningen. Die bezet de nieuwe woning, maar geeft de oude woning weer vrij voor verhuur aan een ander.
De cruciale observatie hier is: een sociale huurstarter heeft er niets aan als iemand doorstroomt van de ene naar de andere sociale huurwoning. Er komt dan namelijk geen woning vrij voor die sociale huurstarter. Een sociale huurstarter moet het dus niet hebben van doorstromers, maar van uitstromers, dus van sociale huurwoningen die vrijkomen omdat iemand overlijdt of verhuist naar vrije huur of koop. En het aantal woningtoewijzingen aan starters is veel kleiner dan het totaal aantal woningtoewijzingen.
In Amsterdam ging in 2021 – het meest recente jaar waarvoor ik data kon vinden – 62 procent van de toewijzingen naar starters. Stel dat dit voor 2022 ook het geval was. Dan zouden er 5.938 woningen aan starters zijn toegewezen. En daarvan dus 723 naar statushouders. Dat komt neer op afgerond 12 procent: een stuk meer dan de genoemde 7,5 procent. https://www.wyniasweek.nl(...)tijd-achter-het-net/
Polen heeft circa 2 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne opgenomen dus leuk verhaal maar klopt niet helemaal wat je zegt.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens, niet zomaar, niet plotseling, en niet alle grenzen.
Dat wil ik ook helemaal niet, ik wil alleen sommige mensen niet meer hier huisvesten. Dat is het enige.
Polen, Hongarije, die doen dat ook. Ongetwijfeld zijn er in het verleden daarover teksten opgesteld die dat tegenspreken, maar tijden zijn veranderd. En dus moeten we van koers wijzigen.
Ja dat is een ander slag volk als Somaliërs en dat type volkeren he.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Polen heeft circa 2 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne opgenomen dus leuk verhaal maar klopt niet helemaal wat je zegt.
Dat type volkeren....quote:Op woensdag 13 november 2024 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat is een ander slag volk als Somaliërs en dat type volkeren he.
En ik ben ook niet tegen migratie, helemaal niet zelfs. Alleen ik ben tegen aselecte immigratie.
Zeg dat het 10% is (hardwerkende Oekraïners horen overigens ook tot die groep) dan nog kun je je afvragen of je de schuldige en de oplossing voor je woningtekort überhaupt in die hoek moet zoeken.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Amsterdam was het 7,5%.
Maar eigenlijk moet je het vergelijken met starters, want een doorstromer geeft ook weer een huis terug aan de markt. Als je het vergelijkt met starters zit je op 12%.
[..]
Natuurlijk zijn die daar niet schuldig aan.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeg dat het 10% is (hardwerkende Oekraïners horen overigens ook tot die groep) dan nog kun je je afvragen of je de schuldige en de oplossing voor je woningtekort überhaupt in die hoek moet zoeken.
Wat écht zou schelen aan de onderkant van de woningmarkt is veel selectiever zijn in het aantal arbeidsmigranten dat we toelaten. Maar we willen er economisch niet op interen. We willen ook geen huizen bouwen. En ook geen vluchtelingen. Eigenlijk willen we helemaal niks behalve lekker vervallen in goedkoop populisme.
https://www.nu.nl/economi(...)%2Fwww.google.com%2F
Denk zelfs dat dat aantal nog kleiner is:quote:Op woensdag 13 november 2024 13:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die daar niet schuldig aan.
Maar als ik een probleem heb wat ik mogelijk met 10% kan verkleinen, dan ben ik gek om daar niet iig serieuze aandacht aan te besteden.
Wie de schoen past, trekke hem aan.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat type volkeren....
Je wil dus eigenlijk alleen vluchtelingen toelaten waar je zelf direct van kunt profiteren?
De kloof tot de arbeidsmarkt zal ongetwijfeld kleiner zijn bij niet Westerse migranten maar je kunt je ook afragen waarom Oekraïners direct mochten gaan werken, terwijl anderen jarenlang moeten wachten voor ze een keer een werkvergunning kregen....
Arbeidsmigranten komen hier om te werken, en betalen ook voor hun verblijf. Dan krijg je dat ze er krakkemikkig bijzitten als ze laagbetaald productiewerk doen. Of dat ze iets moois kunnen huren als ze goed verdienen. Arbeidsmigranten vertrekken, maar komen ook weer binnen.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeg dat het 10% is (hardwerkende Oekraïners horen overigens ook tot die groep) dan nog kun je je afvragen of je de schuldige en de oplossing voor je woningtekort überhaupt in die hoek moet zoeken.
Wat écht zou schelen aan de onderkant van de woningmarkt is veel selectiever zijn in het aantal arbeidsmigranten dat we toelaten. Maar we willen er economisch niet op interen. We willen ook geen huizen bouwen. En ook geen vluchtelingen. Eigenlijk willen we helemaal niks behalve lekker vervallen in goedkoop populisme.
https://www.nu.nl/economi(...)%2Fwww.google.com%2F
Toch zou de focus meer moeten liggen op de brede huizencrisis dan de asielcrisis als hoofdoorzaak aan te wijzen. Je bouwt sowieso voor migranten de komende jaren, kun je wel zeggen dat ze financieel bijdragen maar dan maak je er dus puur een kosten en batendisucssie van.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten komen hier om te werken, en betalen ook voor hun verblijf. Dan krijg je dat ze er krakkemikkig bijzitten als ze laagbetaald productiewerk doen. Of dat ze iets moois kunnen huren als ze goed verdienen. Arbeidsmigranten vertrekken, maar komen ook weer binnen.
Statushouders worden onderhouden door de overheid en krijgen voorrang op sociale huurwoningen. En dan is er ook nauwelijks roulatie aanwezig, eenmaal binnen zal men vaak ook hier blijven. Dat voelt niet eerlijk.
Waarom moeten vluchtelingen die eerst 15 tot 20 andere landen doorkruist hebben juist hier opgevangen worden?quote:Op woensdag 13 november 2024 13:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat type volkeren....
Je wil dus eigenlijk alleen vluchtelingen toelaten waar je zelf direct van kunt profiteren?
[..]
Heb je een bron voor deze aantijging?quote:Op woensdag 13 november 2024 14:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom moeten vluchtelingen die eerst 15 tot 20 andere landen doorkruist hebben juist hier opgevangen worden?
Kijk eens op de kaart waar Somalië ligt en waar Nederland ligt.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze aantijging?
Verreweg de meeste vluchtende mensen verblijven al in eigen land of in een buurland, en dat een kleine groep probeert verder te reizen valt amper te voorkomen.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:57 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Kijk eens op de kaart waar Somalië ligt en waar Nederland ligt.