abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2024 @ 18:21:02 #151
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215510331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 14:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat hebben tussen de 50's en 80's volop gedaan, hele wijken vol.
Alleen waren ze niet zo goed geïsoleerd maar dat kunnen we tegenwoordig wel.
En: die woningen, waar bouwtechnisch niks mis mee is vaak, worden nog weleens tegen de vlakte geslagen als er teveel paupers in wonen om er minder, duurdere koopwoningen voor neer te zetten. Die goed geïsoleerd zijn, dat dan weer wel.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:21:29 #152
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_215510338
Het is niet te hopen dat beide ouders zonder werk komen te zitten dan, ow wacht.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215510363
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Nederland krijg je mokerweinig kinderbijslag. België en Duitsland krijg je per maand wat je hier per kwartaal krijgt
Vertel dit gezin dat ze beter door naar België of Duitsland kunnen waggelen.
  donderdag 7 november 2024 @ 18:28:47 #154
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215510404
quote:
In de ochtenden met opstaan voor school en ’s avonds met het naar bed gaan, moesten de oudste zussen bijspringen
Iets zegt me dat dit niet was omdat er alleen maar zussen zijn onder de oudste kinderen.

Maar dat terzijde, je kunt dit gezin ook niet in één woning proppen of geen woning geven.
pi_215510531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:13 schreef CarbonC het volgende:

[..]
En hierbij de eerste naïeveling ook.
[..]
Het is een gecombineerd probleem, waarbij de arbeidsmigranten het grootste probleem zijn en ook internationale studenten een deel van het probleem z inderdaad.
[..]
Het was niet meer nodig omdat er veel minder mensen dood gingen en er anti-conceptie beschikbaar kwam.
[..]
Dat de autochtone bevolking zou gaan krimpen was decennia geleden al bekend; helaas komen politici en economen niet verder dan dat er dan maar migranten geïmporteerd moeten worden. Een incompetentie van de economische wetenschap.
Maar het narratief in dit soort topics is wel dat vooral vluchtelingen de schuldige zijn van de situatie op de woningmarkt, over de arbeidsmigranten hoor je zelden iemand. Ook hier niet. Terwijl dat er inmiddels 2 miljoen zijn. Omdat ze daar zelf van denken te profiteren waarschijnlijk of ze een boost geven aan de economie.

Zelfs in topics waar het gaat over problemen rondom huizenbouw en stikstof zijn het vluchtelingen die het moeten ontgelden. Voor een geciviliseerd en rijk land dat predict mensenrechten hoog in het vaandel te hebben staan en mensen relatief hoog opgeleid zijn is dat wel heel goedkoop en simplistisch.
blablablabla
  donderdag 7 november 2024 @ 18:40:53 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215510569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar het narratief in dit soort topics is wel dat vluchtelingen de schuldige zijn van de situatie op de woningmarkt, over de arbeidsmigranten hoor je zelden iemand. Omdat ze daar zelf van denken te profiteren. Zelfs in topics waar het gaat over problemen rondom huizenbouw zijn het vluchtelingen die het moeten ontgelden. Voor een geciviliseerd en rijk land dat predict mensenrechten hoog in het vaandel te hebben staan is dat wel heel goedkoop.
Het is vooral een totaal gebrek aan lange termijnvisie bij bestuurders op alle niveaus.

En er zijn natuurlijk veel te veel dingen 'aan de markt' overgelaten de laatste decennia.
pi_215510676
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is vooral een totaal gebrek aan lange termijnvisie bij bestuurders op alle niveaus.

En er zijn natuurlijk veel te veel dingen 'aan de markt' overgelaten de laatste decennia.
100% eens. Je kunt je ook afvragen of het kapitalistische systeem waarin we het belangrijkste politieke argument van oneindige economische groei ambiëren nog wel zo nodig laat staan houdbaar is.

Zodra de economie krimpt zullen gelukszoekers of dat nu arbeidsmigranten of vluchtelingen zijn minder snel geneigd zijn voor Nederland te kiezen. Dat kun je zien aan de crisisjaren 2009-2012 doen het aantal migranten in Nederland af nam.
blablablabla
pi_215510711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Gemeenteraad gemeente Weert 2010, gesorteerd op aantal zetels: VVD 9, CDA 6, Weert Lokaal (sociaaldemocraten) 5

En naar mijn weten hadden we in 2010 nog een door de landelijke overheid opgelegde huisvestingsplicht voor statushouders. Dus ja, dan is de opmaak van de regering wel degelijk relevant.
Dus gemeenten gingen huizen aankopen of laten bouwen?

quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar het narratief in dit soort topics is wel dat vooral vluchtelingen de schuldige zijn van de situatie op de woningmarkt, over de arbeidsmigranten hoor je zelden iemand. Ook hier niet. Terwijl dat er inmiddels 2 miljoen zijn. Omdat ze daar zelf van denken te profiteren waarschijnlijk of ze een boost geven aan de economie.
Veel arbeidsmigranten gaan weer terug, veel arbeidsmigranten vinden zelf een huis, betalen zelf een huis of kopen zelfs een huis.

Nederland heeft eigenlijk altijd een woninggebrek door het plaatsgebrek. Daardoor komen lagere inkomens in de verdrukking en kunnen geen huis vinden. Echter, dat probleem is lang geleden al aangepakt om speciaal voor die Nederlanders eenvoudige goedkope doch vaak leuke huizen te gaan bouwen en die te verhuren aan uitsluitend die doelgroep.

Nou juist die woningen eigent de staat zichzelf toe om te gebruiken voor de omvolking met levenslange, transgenerationele kostenposten. Daarbij wordt er keihard gediscrimineerd tegen de Nederlander, op kosten van die Nederlander die daardoor geen huis kan vinden. Daar staat het dus op scherp, daar zit hem de schrijnende onrechtvaardigheid en de overheid die schijt heeft aan zijn eigen burgers en aan het eigendomsrecht van woningbouwverenigingen.

quote:
Zelfs in topics waar het gaat over problemen rondom huizenbouw en stikstof zijn het vluchtelingen die het moeten ontgelden. Voor een geciviliseerd en rijk land dat predict mensenrechten hoog in het vaandel te hebben staan en mensen relatief hoog opgeleid zijn is dat wel heel goedkoop en simplistisch.
Nee, het is gewoon niet verdedigbaar. Het is ten principale fout, er is een probleem en dan krijgen we nog totaal ongevraagd en op valse gronden een enorm blok aan ons been erbij terwijl we toch al het vuur uit de sloffen moeten lopen om het te verminderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215510846
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus gemeenten gingen huizen aankopen of laten bouwen?
[..]
Veel arbeidsmigranten gaan weer terug, veel arbeidsmigranten vinden zelf een huis, betalen zelf een huis of kopen zelfs een huis.

Nederland heeft eigenlijk altijd een woninggebrek door het plaatsgebrek. Daardoor komen lagere inkomens in de verdrukking en kunnen geen huis vinden. Echter, dat probleem is lang geleden al aangepakt om speciaal voor die Nederlanders eenvoudige goedkope doch vaak leuke huizen te gaan bouwen en die te verhuren aan uitsluitend die doelgroep.

Nou juist die woningen eigent de staat zichzelf toe om te gebruiken voor de omvolking met levenslange, transgenerationele kostenposten. Daarbij wordt er keihard gediscrimineerd tegen de Nederlander, op kosten van die Nederlander die daardoor geen huis kan vinden. Daar staat het dus op scherp, daar zit hem de schrijnende onrechtvaardigheid en de overheid die schijt heeft aan zijn eigen burgers en aan het eigendomsrecht van woningbouwverenigingen.
[..]
Nee, het is gewoon niet verdedigbaar. Het is ten principale fout, er is een probleem en dan krijgen we nog totaal ongevraagd en op valse gronden een enorm blok aan ons been erbij terwijl we toch al het vuur uit de sloffen moeten lopen om het te verminderen.
Veel gaan er terug ja maar vervolgens trekken we weer een nieuw blik open die ook weer ergens moeten wonen. Even los van de groep Indiërs die relatief goed betaalde banen in de IT hebben zit het gros van de Polen en Bulgaren te azen op woningen die onze starters en vrijgezellen ook dolgraag willen kopen. De sociale huursector is al heel lang kapot, 15 jaar geleden stond je ook 10+ jaar op een lijst. Waarschijnlijk is dat nu 15 jaar maar laten we vooral niet doen alsof dat een nieuw verschijnsel is dat primair een oorzaak heeft in de massa migratie. Veel van die hokken zijn de afgelopen jaren door gemeenten verkocht aan particuliere investeerders die het voor 4x de initiële huurprijs opnieuw aan bieden.

Het feit dat een gemiddeld huis in België en Duitsland die tegen dezelfde problemen aanlopen de helft kost van hier geeft wel aan hoe wij het hier verneukt hebben.

Maar laten we vooral de vluchtelingen overal de schuld van geven, lekker makkelijk!
blablablabla
pi_215510865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wel 4x per jaar naar de garage om nieuwe schokdempers onder je auto te laten zetten met al die putten in de wegen.
Ik rij 5000km p maand in België en putten is enkel Randweg Antwerpen maar verder lekkere wegen hoor, niks mis mee
pi_215510968
Ik ben oprecht benieuwd naar het verhaal achter deze mensen. Waar komen ze vandaan, waarom zijn ze daar weg, hoe zijn ze in NL terecht gekomen, in hoeveel andere landen zijn ze ook geweest etc.

Wordt dat allemaal nagegaan, is dat allemaal ook daadwerkelijk te toetsen...

Ook wel benieuwd naar hoe dat uberhaupt gaat in NL. Je zou soms denken dat er letterlijk elke dag 3 bussen vol worden afgezet bij AZCs. Klopt dat beeld, zo nee hoeveel dan? En waar komen al die mensen allemaal vandaan
  donderdag 7 november 2024 @ 19:11:38 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215510992
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel gaan er terug ja maar vervolgens trekken we weer een nieuw blik open die ook weer ergens moeten wonen. Even los van de groep Indiërs die relatief goed betaalde banen in de IT hebben zit het gros van de Polen en Bulgaren te azen op woningen die onze starters en vrijgezellen ook dolgraag willen kopen. De sociale huursector is al heel lang kapot, 15 jaar geleden stond je ook 10+ jaar op een lijst. Waarschijnlijk is dat nu 15 jaar maar laten we vooral niet doen alsof dat een nieuw verschijnsel is dat primair een oorzaak heeft in de massa migratie. Veel van die hokken zijn de afgelopen jaren door gemeenten verkocht aan particuliere investeerders die het voor 4x de initiële huurprijs opnieuw aan bieden.

Het feit dat een gemiddeld huis in België en Duitsland die tegen dezelfde problemen aanlopen de helft kost van hier geeft wel aan hoe wij het hier verneukt hebben.

Maar laten we vooral de vluchtelingen overal de schuld van geven, lekker makkelijk!
Er zijn hier gewoon veel te veel mensen in Nederland en dat zie je intussen terug op allerlei gebieden dat het knelt, niet alleen op de woningmarkt. Ook als het gaat om het stroomnet, zorg, onderwijs en noem maar op.

De koek is langzaam op.
  donderdag 7 november 2024 @ 19:18:52 #163
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215511089
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kans is bijzonder klein dat er ooit een netto bijdrage van dit gezin komt.
positief zijn
tegenwoordig zijn er heel veel gekleurde mensen die de handjes laten wapperen, als je dat nog niet is opgevallen dan leef je onder 'n steen, in Nederland moet je werken als je kan werken
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_215511099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er zijn hier gewoon veel te veel mensen in Nederland en dat zie je intussen terug op allerlei gebieden dat het knelt, niet alleen op de woningmarkt. Ook als het gaat om het stroomnet, zorg, onderwijs en noem maar op.

De koek is langzaam op.
Dat ben ik wederom met volledig jou eens. Alleen vind het dan wel erg goedkoop om vluchtelingen overal de schuld van te geven of weg te saneren omdat ze sec misschien de minst economisch toegevoegde waarde hebben omdat ze relatief slecht scoren in werkeloosheidslijstjes. Je zou ook onze asielprocedure eens kritisch kunnen bekijken. Mensen die jaren moeten wachten voor ze fatsoenlijk aan het werk mogen. Waarom worden er geen eisen gesteld qua arbeidsparticipatie harde alvorens we iedereen een verblijfsvergunning geven?
blablablabla
  donderdag 7 november 2024 @ 19:20:22 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215511112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:09 schreef Modus het volgende:
Ik ben oprecht benieuwd naar het verhaal achter deze mensen. Waar komen ze vandaan, waarom zijn ze daar weg, hoe zijn ze in NL terecht gekomen, in hoeveel andere landen zijn ze ook geweest etc.

Wordt dat allemaal nagegaan, is dat allemaal ook daadwerkelijk te toetsen...

Ook wel benieuwd naar hoe dat uberhaupt gaat in NL. Je zou soms denken dat er letterlijk elke dag 3 bussen vol worden afgezet bij AZCs. Klopt dat beeld, zo nee hoeveel dan? En waar komen al die mensen allemaal vandaan
Nou ja, ik zie vaak verhalen achter vluchtelingen en daar valt me op dat ze 9 van de 10 keer openlijk vertellen dat ze eerst jaren in Turkije gewoond hebben. Dus dan denk ik: dus de opvang in de regio was er, desondanks trekken ze verder, door X aantal andere landen, maar hier krijgen ze probleemloos asiel.

Dat vertelt mij dat er iets niet lekker functioneert aan de IND, opnieuw of nog steeds niet (ik heb jaren geleefd en gewerkt als vrijwilligers met asielzoekers) en de totale willekeur was toen al onmenselijk, maar de taferelen en de schaal van nu die heb ik nog nooit meegemaakt.

Nu werk ik al jaren voor een welbekende handhavingsinstantie, en van de verhalen van mijn collega's die ingezet worden in Ter Apel, daar maak ik inderdaad uit op dat ze letterlijk met bussen worden afgezet, en dan niet incidenteel. Er was toen ook een zielig eenzaam jongetje bij een tankstation. Dat werkte, dus de maanden erna doken er overal zielige eenzame kindjes op met een rugzakje. Tevens zit er een soort draaideur-module in voor de veiligelanders, want na 3 keer alles doorlopen en uitgezet te zijn, zitten ze er een week later doodleuk een 4e keer. Voor hen had dus een compleet, net gezin asielopvang kunnen hebben.

Maar goed, dit gezin komt uit een notoir conflictgebied, ik ga niet oordelen over hun keuze om zoveel kinderen te willen, hoewel ik wel twijfel aan de zeggenschap over het eigen lichaam van die vrouw, maar als ze een vluchtelingenstatus hebben, hebben ze ook recht op onderdak. Dat de woningmarkt verder zo verziekt is dat dit oneerlijk lijkt, daar kijk ik eerder voor naar de regeringen van de afgelopen 20 jaar dan naar dit gezin, wat ik er verder ook van vind.
pi_215511126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:18 schreef sturmpie het volgende:

[..]
positief zijn
tegenwoordig zijn er heel veel gekleurde mensen die de handjes laten wapperen, als je dat nog niet is opgevallen dan leef je onder 'n steen, in Nederland moet je werken als je kan werken
Je moet ze ook de kans bieden, al die hardwerkende Oekraïners waar veel mensen hoog over opgeven kregen namelijk wel de mogelijkheid om direct aan de slag te gaan.
blablablabla
  donderdag 7 november 2024 @ 19:30:40 #167
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215511252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:18 schreef sturmpie het volgende:

[..]
positief zijn
Het heeft niets met kleur te maken, beetje racistisch dit...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215511510
Prachtig mooi toch? Deze mensen gaan bijdrage aan onze samenleving :Y
pi_215511734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik rij 5000km p maand in België en putten is enkel Randweg Antwerpen maar verder lekkere wegen hoor, niks mis mee
Haha, ooit in Wallonië gereden?
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 20:07:05 #170
441859 crew  Lenny77
pi_215511850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 15:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
België zorgt goed voor hun volk :)

Geen kinderopvangtoeslag. Gewoon gratis.

Middelbare school gratis

Bij geboorte kind eenmalige vergoeding van ~2.000¤ om o.a een kinderkamer in te richten.

België goden
Dit klopt niet
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_215512094
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit klopt niet
Huizen zijn wel belachelijk goedkoop op de meeste plekken.
En autorijden is ook goedkoper. Lonen liggen gemiddeld iets lager (10%) als hier meen ik?
blablablabla
pi_215512146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:18 schreef Elan het volgende:

[..]
En autorijden is ook goedkoper. Lonen liggen gemiddeld iets lager (10%) als hier meen ik?
Definieer hier?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215512172
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:21 schreef halfway het volgende:

[..]
Definieer hier?
Nederland.
blablablabla
  donderdag 7 november 2024 @ 20:24:31 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215512187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Zeg...

In welk universum leef jij?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215512193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Nederland.
Oke duidelijk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo