wat bedoel je ?quote:Op donderdag 7 november 2024 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee laten we het przewalskipaarden noemen
Just go with the flow!quote:Op donderdag 7 november 2024 21:59 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wat bedoel je ?
ik begrijp de link niet
30% bij jullie, 40% bij ons.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Belastingdruk in België is 5% hoger dan Nederland. Huizen twee keer zo duur.
De Belgische mediaanprijs voor een huis in gesloten of halfopen bebouwing bedroeg 260.000 euro. Hier zitten we op 470.000 dus dat komt aardig in de buurt.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
30% bij jullie, 40% bij ons.
De loonwig is zelfs nog hoger: 53% bij ons vs 35% bij jullie.
Neem daar jouw voorbeeld bij van het loonverschil (4500¤ vs 4000¤) en dan weet je het wel.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ogste-belastingdruk/
En ja onze huizen zijn beterkoop maar niet de helft van die van jullie.
En dan nogmaals: wij moeten alles meteen betalen, dus niet eerst een deel en dan het ander.
Nee er is gewoon verschilquote:Op donderdag 7 november 2024 21:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Je lijkt Rutte wel met je BV Nederland. Een samenleving is meer dan wat je onder de streep af en bij schrijft.
Opzich valt dat wel mee, 5K per kwartaal (kan wat meer of minder zijn omdat het berekend wordt adv leeftijd)quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef thedeedster het volgende:
Griebels, dát is een partijtje kinderbijslag zeg!
Je vergelijkt de mediaanprijs in België met de gemiddelde prijs in Nederland. Het huidige gemiddelde in België bedraagt 330.000 euro, en meer specifiek voor Vlaanderen is dat 365.000. Inderdaad goedkoper, maar zeker niet in de buurt van de helft.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:22 schreef Elan het volgende:
De Belgische mediaanprijs voor een huis in gesloten of halfopen bebouwing bedroeg 260.000 euro. Hier zitten we op 470.000 dus dat komt aardig in de buurt.
Maar daar krijg je dus ook wat voor terug.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Belastingdruk in België is 5% hoger dan Nederland. [..]
Dat is zeker waar.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Je lijkt Rutte wel met je BV Nederland. Een samenleving is meer dan wat je onder de streep af en bij schrijft.
Ik heb wel eens aan mijn liegende extreemlinkse moeder gevraagd wat ze daar van vindt.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:59 schreef HSG het volgende:
Boeren moeten hun landerijen inleveren en veestapel verminderen maar mensen mogen zich doorfokken als konijnen.
Mensen in de EU mogen gewoon vrij naar Nederland verhuizen en werken. Net als dat Nederlanders vrij naar andere EU landen zoals Italië of Spanje mogen verhuizen en werken.quote:Op donderdag 7 november 2024 22:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee er is gewoon verschil
Anderen kant ben ik wel mee eens
Eerst personeel vinden in eigen land.
Daarna kan je ook een opleiding aanbieden
Dan pas mensen uit de EU halen of buiten de EU .
Als er iets slecht is voor de aarde is overbevolking maar daar hoor je ze inderdaad niet over.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:00 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb wel eens aan mijn liegende extreemlinkse moeder gevraagd wat ze daar van vindt.
Komt gewoon geen reactie, is ook niet uit te leggen.
Wat is het verschil tussen mediaan en gemiddelde dan? Ik geloof best dat Vlaanderen relatief duur is en misschien wel op niveau van Nederland zit. Maar vergeleken met de Randstad is Vlaanderen (ook de grote steden) nog altijd spotgoedkoop. Mensen komen hier gewoon op grote schaal niet meer aan een woning. Tenzij ze een partner hebben en/of een zeer behoorlijk inkomen. De huizenprijzen in België zijn amper gestegen vergeleken met hier. Die crisis zoals wij die hier meemaken is echt iets Nederlands.quote:Op vrijdag 8 november 2024 01:37 schreef Leshy het volgende:
[..]
Je vergelijkt de mediaanprijs in België met de gemiddelde prijs in Nederland. Het huidige gemiddelde in België bedraagt 330.000 euro, en meer specifiek voor Vlaanderen is dat 365.000. Inderdaad goedkoper, maar zeker niet in de buurt van de helft.
Bovendien verschillen de huizenprijzen in België sterk. Een woning in een dorp of als lintbebouwing langs één of andere steenweg is inderdaad vaak vrij goedkoop. Kom je echter bij de middelgrote steden, dan schiet de prijs al snel omhoog naar een gelijkaardig niveau als in Nederland.
Ook moet je meenemen dat de aankoopkosten in België een stuk hoger liggen, en niet meegenomen kunnen worden in een hypotheek. In Nederland ben je zo'n 4–6% van de woningwaarde kwijt aan kosten koper, in België ligt dat rond de 8% (en als je een nieuwbouwwoning koopt, betaal je gewoon 21% BTW). Op een woning van 400.000, scheelt dat zo al even een nieuwe keuken.
Daarnaast geldt in Vlaanderen een renovatieplicht, waarbij je binnen vijf jaar na aankoop de woning in ieder geval tot energielabel D dient op te waarderen. Bovendien geldt dat veel woningen in België die verkocht worden, sowieso grondig gerenoveerd moeten worden – ik heb hier geen cijfers voor, maar ik heb het idee dat dat in Nederland echt veel minder sterk het geval is.
Dus ja, het is vrij makkelijk om voorbeelden te vinden van riante Belgische huizen met een lapje grond in de middle of nowhere voor een ogenschijnlijke spotprijs, maar als je op zoek bent naar een beetje gezinswoning in een stad met wat voorzieningen, zit je ook figuurlijk niet eens zo heel ver van Nederland vandaan.
in somalie blijven met hun 15 kinderen, niet 8000 km ver reizen om asiel aan te vragenquote:Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef LinkseHippie het volgende:
Wat moeten ze dan? Op straat slapen?
Dat is zielig en racistisch.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lekker terug naar fucking Afrika.
Waarom nou weer racistisch???????? Ik KRIJG hier wat van. Verwens je mensen naar Afrika, is het weer racistisch. Heb je niks beters?quote:
Zonder huurkosten? Moet zeker lukken lijkt mij.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees hierboven een bedrag van ¤3000,- Kun je daar met 17 man (comfortabel) van leven?
Het gemiddelde is de som van alle getallen/eenheden gedeeld door het aantal getallen/eenheden. De mediaan is het middelste getal/eenheid wanneer alle getallen op volgorde staan.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen mediaan en gemiddelde dan? Ik geloof best dat Vlaanderen relatief duur is en misschien wel op niveau van Nederland zit. Maar vergeleken met de Randstad is Vlaanderen (ook de grote steden) nog altijd spotgoedkoop. Mensen komen hier gewoon op grote schaal niet meer aan een woning. Tenzij ze een partner hebben en/of een zeer behoorlijk inkomen. De huizenprijzen in België zijn amper gestegen vergeleken met hier. Die crisis zoals wij die hier meemaken is echt iets Nederlands.
https://www.hln.be/vastgo(...)-de-moeite~a91270e0/
Die comments zijn veelzeggend. Met name de vergelijkingen met Nederland die getrokken worden en hoe kut wij het voor elkaar hebben.
Precies. Somalische Nederlanders assimileren doorgaans vrij rap. Beheersen de taal goed, kinderen doen het goed op school. Ik zie hiermee ook een kans om het Limburgse dialect weer op te laten bloeien, dat gaan ze natuurlijk in een mum van tijd beheersen. Ik zie de toekomst van Nederland rooskleurig tegemoet.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:48 schreef Ploplap het volgende:
Prachtig mooi toch? Deze mensen gaan bijdrage aan onze samenleving
Dutch starters???quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:34 schreef HSG het volgende:
Ondertussen kunnen een hoop Dutch starters / zoekenden geen huis krijgen. Lange waiting lists, high prices, het eigen geld dat je mee moet brengen heeft (bijna) geen enkele starter en noem maar op.
Mediaan is minder gevoelig voor uitschieters.quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:21 schreef ISVV het volgende:
[..]
Het gemiddelde is de som van alle getallen/eenheden gedeeld door het aantal getallen/eenheden. De mediaan is het middelste getal/eenheid wanneer alle getallen op volgorde staan.
Dus een cruciaal verschil, mijn waarde vriend.
De mediaanprijs zoals in België gehanteerd is de prijs waarbij 50% van de verkochte woningen goedkoper is, en 50% duurder. Dat is doorgaans wat lager dan het gemiddelde, omdat een beperkt aantal zeer dure woningen het gemiddelde redelijk omhoog kan trekken. Maar om te vergelijken moet je natuurlijk wel de gemiddelde prijs nemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:17 schreef Elan het volgende:
Wat is het verschil tussen mediaan en gemiddelde dan?
quote:Op vrijdag 8 november 2024 01:13 schreef Toine51 het volgende:
Ik las dat stuk bij ons in de krant.
Die moeder, dat is toch gewoon een broedkip?
Helder, dank voor je uitleg.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:25 schreef Leshy het volgende:
[..]
De mediaanprijs zoals in België gehanteerd is de prijs waarbij 50% van de verkochte woningen goedkoper is, en 50% duurder. Dat is doorgaans wat lager dan het gemiddelde, omdat een beperkt aantal zeer dure woningen het gemiddelde redelijk omhoog kan trekken. Maar om te vergelijken moet je natuurlijk wel de gemiddelde prijs nemen.
Ja, de woningprijs in België ligt zeker lager, maar er staan wel meer kosten tegenover bij de aanschaf. En voor spotgoedkope woningen moet je wel echt buiten de stad gaan wonen. Wel geldt vaak dat woningen in België vaak wat groter zijn dan in Nederland, en er vaak ook een aardig lapje tuin bij hebben - dat dan inderdaad weer wel.
Maak je een grapje misschien?quote:Op vrijdag 8 november 2024 11:28 schreef ISVV het volgende:
[..]
Precies. Somalische Nederlanders assimileren doorgaans vrij rap. Beheersen de taal goed, kinderen doen het goed op school. Ik zie hiermee ook een kans om het Limburgse dialect weer op te laten bloeien, dat gaan ze natuurlijk in een mum van tijd beheersen. Ik zie de toekomst van Nederland rooskleurig tegemoet.
Ik was cynisch inderdaad.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maak je een grapje misschien?
Het lijstje meest mislukte immigranten heeft een top 3 die bestaat uit:
1 Somaliers
2 Eritreers
3 Marokkanen
Mag niet van Allah en/of God. Werpen zullen ze.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:42 schreef ZarB het volgende:
Al die miljarden ontwikkelingshulp van de afgelopen decennia zou zich toch eens moeten richten op dringende voorlichting dan wel verplichting rondom anticonceptie? Ik kan me niet voorstellen dat die mensen (vrouwen met name) zelf zitten te wachten op 15 kinderen.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:50 schreef core2duo het volgende:
15 kinderen! En ik gok zomaar dat ze in Somalië geen kinderbijslag kennen.
Ook geen bijstandsuitkeringen, goede sociale voorzieningen en.. en.. En daarom zitten zij nu hier.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:50 schreef core2duo het volgende:
15 kinderen! En ik gok zomaar dat ze in Somalië geen kinderbijslag kennen.
quote:Er zijn belangrijke lessen te trekken uit de stormachtige politieke ontwikkelingen in de VS, ook voor Nederland.
Want alle bangmakerij, gekkigheid, vijandigheid en extremen hebben de kiezer niet van Trump weggedreven. Hoe komt het dat een meerderheid van de Amerikanen een bozige, liegende ’potentaat’, die is achtervolgd door strafzaken, verkiest boven een blije, optimistische ’powervrouw’ die de democratie zou redden?
Het antwoord lijkt eenvoudig en hard: als burgers het gevoel hebben dat machthebbers niet meer naar hen luisteren, noch hun belangen vertegenwoordigen, dan wordt de al dan niet bedreigde democratie een lege huls.
Hoe losgezongen de macht in de VS was geraakt van de bevolking, werd de voorbije jaren bij herhaling duidelijk.
Terwijl veel Amerikanen worstelden met de torenhoge inflatie en de eindjes amper aan elkaar konden knopen, pompte de Biden-regering tientallen miljarden dollars belastinggeld in verre oorlogen zoals in Oekraïne.
Ook toonden Democratische bestuurders op alle niveaus zich meer begaan met illegale migranten dan eigen burgers door de buitenlanders niet terug te sturen, maar op te vangen in hotels, inclusief gratis maaltijden of zakgeld, oplopend tot 350 dollar per week
In de VS leven ondertussen volgens officiële cijfers ruim 650.000 burgers op straat, onder wie veteranen. Het werkelijke cijfer ligt vermoedelijk veel hoger.
Je zal overigens nooit uit een officieel kanaal of de overheid horen dat we minder kinderen zouden moeten krijgen.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:16 schreef TrueLion22 het volgende:
[..]
Terwijl Nederlandse volwassenen door woningtekort en torenhoge prijzen noodgedwongen tot hun dertigste bij hun ouders moeten blijven wonen, krijgen kinderrijke asielgezinnen zonder moeite meerdere huizen toegewezen.
Opvallend hoe niet-westerse immigranten zich totaal niet bezighouden met thema’s als klimaat en overbevolking – onderwerpen die vooral in het Westen als heilige graal worden gepresenteerd.
Absurd genoeg worden wij Westerlingen aangespoord om minder of geen kinderen te krijgen "voor het klimaat," terwijl grote gezinnen uit niet-westerse landen zonder enige hinder worden ondersteund door de overheid. We worden terug in de tijd gegooid met deze aantallen. En zij lachen zich rot – met een riant inkomen alleen al uit toeslagen, zonder de financiële zorgen waar veel Nederlanders dagelijks mee worstelen.
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef thedeedster het volgende:
Griebels, dát is een partijtje kinderbijslag zeg!
iedereen weet dat dit gaat gebeuren , zo een geheim is dat nietquote:Op zaterdag 9 november 2024 21:25 schreef Eagles89 het volgende:
Maar het woord “omvolking” is verboden. Zelfs op dit forum wordt je dan gewoon verwijderd + eventuele ban. Maar ik zie jullie over 25-40 jaar nog weleens.
Deels eens. Maar ik heb ontzettend veel vrienden en familie die nog bij hun ouders wonen in Nederland. En die willen dolgraag een gezinnetje beginnen. Maar ze staan al 10+ jaar op een wachtlijst voor een huis, en ze moeten fulltime werken om vervolgens te zien dat de woning die ze willen huren of kopen verder buiten bereik is gekomen. Dat mensen in een AZC binnen een jaar, of max twee, wel allemaal een huis hebben, vind ik echt verbijsterend om te constateren. Hoe kan dat als er geen enorme voorrang aan die mensen wordt gegeven? Die nog geen cent belasting in Nederland hebben betaald.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen weet dat dit gaat gebeuren , zo een geheim is dat niet
mensen worden ouder zoals ik 72 en worden vervangen door mensen uit somalie of nigeria
heel europa gebeurd dat, want we neuken niet meer
Groen Links die wil geen huizen bouwen in weilanden vanwege de onkruidquote:Op zaterdag 9 november 2024 21:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Deels eens. Maar ik heb ontzettend veel vrienden en familie die nog bij hun ouders wonen in Nederland. En die willen dolgraag een gezinnetje beginnen. Maar ze staan al 10+ jaar op een wachtlijst voor een huis, en ze moeten fulltime werken om vervolgens te zien dat de woning die ze willen huren of kopen verder buiten bereik is gekomen. Dat mensen in een AZC binnen een jaar, of max twee, wel allemaal een huis hebben, vind ik echt verbijsterend om te constateren. Hoe kan dat als er geen enorme voorrang aan die mensen wordt gegeven? Die nog geen cent belasting in Nederland hebben betaald.
Donder gewoon op vent, er is helemaal niets racistisch aan die post.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, omdat ze in 1 gemiddelde huurwoning niet genoeg stapelbedden krijgen, gaan veel mensen helemaal flippen en krijgt de eerste racistische reactie 41 likes?
Je moet niet kwaad worden op die paar asielzoekers, maar op dat kabinet dat wonen zo duur mogelijk heeft gemaakt, zodat er zo veel mogelijk aan verdiend kan worden. Maar veel huizenbezitters die de waarde van hun huis hebben zien verdubbelen rekenen zich nu rijk en willen absoluut voorkomen dat die waarde weer afneemt. Ze zijn er dus een voorstander van.
Zelf de lusten en de asielzoekers de lasten? Of misschien meer, dat je het geweldig vind dat die waarde maar omhoog vliegt, maar toch iemand de schuld moet geven dat je kinderen nog steeds inwonen? Is dat schizofreen of hypocriet?
Maar, dat maakt niet uit! Het is gewoon allemaal de schuld van die asociale gelukszoekers! GeertGOD zegt het zelf!
Je zegt het inderdaad heel vriendelijk. Maar een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Donder gewoon op vent, er is helemaal niets racistisch aan die post.
Sowieso typisch dat er 10 kinderen op de wereld gezet zijn terwijl men in een situatie zat die (levens)bedreigend wasquote:Op donderdag 7 november 2024 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Die tikken met gemak ¤3000,- aan toeslagen en kindgebonden budgetten.
Ben wel eens benieuwd naar hun verhaal, waarom zij gevlucht zijn en hoe zij zich gaan inzetten in de Nederlandse maatschappij.
Flodder 2.0. zet er een camera op en de Mol heeft een nieuwe Big Brother/the Voice te pakken.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Prima oplossing wel. Maar eigenlijk kunnen ze beter een villa kopen in het lokale villapark en die aan deze mensen verhuren. Lijkt me heerlijk, die reacties van die kakkers.
Prima. Mogen mensen in mijn familie en vrienden die op hun dertigste nog bij hun ouders wonen dan ook een huis? Als die mensen die hier net een jaartje in NL woonden nog geen cent belasting hebben betaald er zelfs twee kado krijgen?quote:Op zondag 10 november 2024 05:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
2 woningen is echt weinig, behalve als het een kasteel of een paleis is met 20 kamers.
denk na mensen, denk na.....
behandel anderen, zoals je zelf ook ........
wees geen racist
wees eerlijk
wees oprecht
leef en laat leven
niet denken gewoon doen
wzawzdb
Ik heb op mijn werk Eritreers en Somaliers. Gaan ieder jaar, soms om het jaar vanwege de kosten, op vakantie terug naar hun land. Je hebt echt geen idee hoe we in NL al tientallen jaren keihard bedonderd zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 03:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Sowieso typisch dat er 10 kinderen op de wereld gezet zijn terwijl men in een situatie zat die (levens)bedreigend was
waar moet je deze mensen huisvesten dan, ik vind dat ieder persoon recht heeft op tenminste 1 kamer, dat is zelfs zo in de gevangenis. Je familie woont gewoon bij hun ouders. Ik denk dat iedereen de beschikking heeft over 1 kamer van jouw familie en vrienden. De vraag die gesteld moet worden is, hoe klein een kamer moet zijn, de minimale grootte van zo'n kamer.quote:Op maandag 11 november 2024 02:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Prima. Mogen mensen in mijn familie en vrienden die op hun dertigste nog bij hun ouders wonen dan ook een huis? Als die mensen die hier net een jaartje in NL woonden nog geen cent belasting hebben betaald er zelfs twee kado krijgen?
even correctie, hier heb ik het over 9 kamers, dat moeten er natuurlijk 16 kamers zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 05:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik vind 2 woningen weinig eerlijk gezegd, ervan uitgaande dat 1 woning, 1 woonkamer en 1 slaapkamer heeft.
Ikzelf woon in een woning wat voorheen 1 kamer was, maar later 2 kamer werd gemaakt, 1 woonkamer en 1 slaapkamer.
15 kinderen + 2 = 17, als je deze door 2 deelt, hoor je minstens een woning te krijgen met 9 kamers. Als je ervan uitgaat dat 2 personen 1 kamer nodig hebben.
ikzelf heb liever 1 slaapkamer voor mij alleen,
hoeveel personen wonen in NL die de beschikking hebben over minimaal 1 woonkamer + 1 slaapkamer voor hun alleen?
is de vraag die gesteld mag worden, vind ik.
zijn ze helemaal betoeterd, toeter toeter.....
Dus die lui blijven maar kinderen uitpoepen tot op belachelijke af, en vervolgens moet de overheid maar voor een oplossing zorgenquote:Op maandag 11 november 2024 03:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
waar moet je deze mensen huisvesten dan, ik vind dat ieder persoon recht heeft op tenminste 1 kamer, dat is zelfs zo in de gevangenis. Je familie woont gewoon bij hun ouders. Ik denk dat iedereen de beschikking heeft over 1 kamer van jouw familie en vrienden. De vraag die gesteld moet worden is, hoe klein een kamer moet zijn, de minimale grootte van zo'n kamer.
dit gezin kan zomaar 5 andere gezinnen aanwijzen die geen kinderen hebben, dus alleen een koppel zijn zonder kinderen. 5 andere gezinnen worden dan gecompenseerd door de bijdrage van dit ene gezin, een geschenk uit de hemel Godzijdank.quote:Op maandag 11 november 2024 03:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus die lui blijven maar kinderen uitpoepen tot op belachelijke af, en vervolgens moet de overheid maar voor een oplossing zorgen![]()
![]()
Ah, we moeten ze nog dankbaar ook zijnquote:Op maandag 11 november 2024 03:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dit gezin kan zomaar 5 andere gezinnen aanwijzen die geen kinderen hebben, dus alleen een koppel zijn zonder kinderen. 5 andere gezinnen worden dan gecompenseerd door de bijdrage van dit ene gezin, een geschenk uit de hemel Godzijdank.
jaquote:Op maandag 11 november 2024 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, we moeten ze nog dankbaar ook zijn![]()
![]()
![]()
Mss toch wat eerder gaan slapen...?quote:Op maandag 11 november 2024 03:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dit gezin kan zomaar 5 andere gezinnen aanwijzen die geen kinderen hebben, dus alleen een koppel zijn zonder kinderen. 5 andere gezinnen worden dan gecompenseerd door de bijdrage van dit ene gezin, een geschenk uit de hemel Godzijdank.
racisten zijn het!quote:Op maandag 11 november 2024 07:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Mss toch wat eerder gaan slapen...?
Natuurlijk moeten we hen dankbaar zijn. Zie je de verrijking van het land niet door hun aanwezigheid hier?quote:Op maandag 11 november 2024 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, we moeten ze nog dankbaar ook zijn![]()
![]()
![]()
Hmm, Eritreers en Somaliers op jouw werk.quote:Op maandag 11 november 2024 02:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb op mijn werk Eritreers en Somaliers. Gaan ieder jaar, soms om het jaar vanwege de kosten, op vakantie terug naar hun land. Je hebt echt geen idee hoe we in NL al tientallen jaren keihard bedonderd zijn.
De bron van deze ellende is de Nederlandse zelfhaat en anti-nationalisme. In zo'n setting wordt van alles en nog wat kado gegeven aan buitenlanders, als een soort aflaat voor een zelfbedachte schuldgevoel. Alleen, daar zit geen rem op. Nederland blijft maar aan aflaten doen, een open einde. Elk jaar dus nieuwe asielzoekers, die vrijwel allemaal blijven, en gewoon weer voorrang krijgen op een woning. Nederlands zijn wat schuld en verantwoording extreem narcistisch: alles is altijd de schuld van Nederland, nooit de schuld van de immigrant.quote:Op maandag 11 november 2024 08:17 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hmm, Eritreers en Somaliers op jouw werk.
Werk je op een sociale werkplaats?
Nederland doet het zichzelf aan door permanente verblijfsvergunningen te verstrekken. Onbegrijpelijk.
Iets van 50 dollar per maand is het gemiddelde inkomen. Dus 177 gezinnen per maand.quote:Op maandag 11 november 2024 16:42 schreef Inbox het volgende:
Weet niet of de bedragen kloppen, maar dit gezien is een grote aanwinst voor het land: https://www.facebook.com/reel/1549006532433597
Hoeveel gezinnen in Somalie zouden van dat bedrag maandelijks geholpen kunnen worden?
Die debiele berekening klopt van geen kant. Het is eerder iets van ¤5500. Nog steeds belachelijk, daar niet van.quote:Op maandag 11 november 2024 16:42 schreef Inbox het volgende:
Weet niet of de bedragen kloppen, maar dit gezien is een grote aanwinst voor het land: https://www.facebook.com/reel/1549006532433597
Hoeveel gezinnen in Somalie zouden van dat bedrag maandelijks geholpen kunnen worden?
Oh, dan 110 gezinnen per maand.quote:Op maandag 11 november 2024 18:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die debiele berekening klopt van geen kant. Het is eerder iets van ¤5500. Nog steeds belachelijk, daar niet van.
De paar uitzonderingen die de regel bevestigenquote:Op maandag 11 november 2024 08:17 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hmm, Eritreers en Somaliers op jouw werk.
Werk je op een sociale werkplaats?
Nederland doet het zichzelf aan door permanente verblijfsvergunningen te verstrekken. Onbegrijpelijk.
Gewoon minder naar starbucks?quote:Op donderdag 7 november 2024 13:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Werken en sparen was zeker geen optie?
Als al die mensen die in principe niks te zoeken hebben in sociale huur nou eens zouden opzouten/doorstromen/kopen waren er sociale huurwoningen zat.
Ook ja, een dure levensstijl er op na houden met elk jaar drie vakanties, volop uitgaan en in veel gevallen te beroerd om fulltime te werken en geen interesse in een levenspartner. Toeslagensysteem helpt ook niet bepaald mee qua doorstroom.quote:Op woensdag 13 november 2024 05:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon minder naar starbucks?
En is het nu ipv de asielzoekers opeens de schuld van de scheefhuurders?
Je kan in het stelsel van alles wijzigen, maar als je 10 mensen hebt die een huis zoeken, en je hebt 9 huizen, dan heb je er 1 tekort.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook ja, een dure levensstijl er op na houden met elk jaar drie vakanties, volop uitgaan en in veel gevallen te beroerd om fulltime te werken en geen interesse in een levenspartner. Toeslagensysteem helpt ook niet bepaald mee qua doorstroom.
Er spelen meerdere problemen het een sluit het ander niet uit. Maar asielzoekers gewoon de schuld geven van alles is natuurlijk makkelijker dat snap ik ook wel.
Nederland is verplicht op vluchtelingen op te nemen daar zijn internationale verdragen over (die door ons ondertekend zijn) .quote:Op woensdag 13 november 2024 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan in het stelsel van alles wijzigen, maar als je 10 mensen hebt die een huis zoeken, en je hebt 9 huizen, dan heb je er 1 tekort.
Kun je van alles aan toeslagen, beleid, je moeder, de temperatuur, de hond/kat doen, maar je moet meer bouwen of minder mensen je land binnen laten.
Dat laatste is het makkelijkste en goedkoopste. Dat heeft niks met iemand de schuld geven te maken.
Ik zou gewoon de grenzen dicht zetten en gewoon selectief worden wie je toe laat. Dan maar onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland is verplicht op vluchtelingen op te nemen daar zijn internationale verdragen over (die door ons ondertekend zijn) .
Voor dat we weer beginnen over de linkse kerk en achterhaald gedachtegoed, ook de VVD heeft die recent nog ondertekend. Als je daar vanaf wil zal het kabinet onder leiding van Geert dus met iets leuks moeten komen. Er is door het kabinet Schoof een opt-out aangevraagd maar die is vooralsnog afgewezen. Je kan ook besluiten de grenzen 'gewoon' te sluiten zonde ropt-out a la Orban maar dan toon je je onbetrouwbaar en zadel je de overige lidstaten direct op met een enorm probleem. Zullen sommige mensen zeggen who cares maar dan moet je niet vreemd opkijken als overige lidstaten met vervelende maatregelen komen die ons economisch weer schaden..
In 2021 werden bijvoorbeeld slechts 6% van alle sociale huurwoningen aan vluchtelingen toegewezen. Dan kan je zeggen dat alle kleine beetjes helpen maar huizen bouwen is zoals je terecht opmerkt een veel betere oplossing, ik snap niet dat dat niet de primaire politieke inzet is in plaats van druppels op de gloeiende plaat en 'daders' voor de crisis aanwijzen.
Feit dat de focus op vluchtelingen ligt in plaats van bouwen geeft wel aan dat Wilders de ellende op de woningmarkt ook niet gaat oplossen.
Je hebt een papieren overeenkomst met andere lidstaten en afspraken gemaakt, je kan niet zomaar doodleuk alle grenzen dichtgooien. Er zullen eerst Europese afspraken over gemaakt worden. Als lidstaten voor eigen rechter gaan spelen over welk onderwerp dan ook is het einde zoek.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou gewoon de grenzen dicht zetten en gewoon selectief worden wie je toe laat. Dan maar onbetrouwbaar.
Ik wil geen mensen hier hebben die niks toevoegen, en alleen maar geld en zorg vragen.
Eens, niet zomaar, niet plotseling, en niet alle grenzen.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt een papieren overeenkomst met andere lidstaten en afspraken gemaakt, je kan niet zomaar doodleuk alle grenzen dichtgooien. Er zullen eerst Europese afspraken over gemaakt worden. Als lidstaten voor eigen rechter gaan spelen over welk onderwerp dan ook is het einde zoek.
In Amsterdam was het 7,5%.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:29 schreef Elan het volgende:
In 2021 werden bijvoorbeeld slechts 6% van alle sociale huurwoningen aan vluchtelingen toegewezen. Dan kan je zeggen dat alle kleine beetjes helpen maar huizen bouwen is zoals je terecht opmerkt een veel betere oplossing, ik snap niet dat dat niet de primaire politieke inzet is in plaats van druppels op de gloeiende plaat en 'daders' voor de crisis aanwijzen.
quote:Wat klopt hieraan niet? Die 7,5 procent klopt gewoon. Dat kun je narekenen. Wat niet klopt – zelfs ronduit misleidend is – is de vergelijking met álle 9.578 woningtoewijzingen. Of dit onkunde of opzet is, doet er niet toe. Het gebeurt en dat is kwalijk.
Je moet hier namelijk vergelijken met starters op de sociale huurwoningmarkt. Want een doorstromer die van de ene naar de andere sociale huurwoning gaat, verandert niets aan de beschikbaarheid van huurwoningen. Die bezet de nieuwe woning, maar geeft de oude woning weer vrij voor verhuur aan een ander.
De cruciale observatie hier is: een sociale huurstarter heeft er niets aan als iemand doorstroomt van de ene naar de andere sociale huurwoning. Er komt dan namelijk geen woning vrij voor die sociale huurstarter. Een sociale huurstarter moet het dus niet hebben van doorstromers, maar van uitstromers, dus van sociale huurwoningen die vrijkomen omdat iemand overlijdt of verhuist naar vrije huur of koop. En het aantal woningtoewijzingen aan starters is veel kleiner dan het totaal aantal woningtoewijzingen.
In Amsterdam ging in 2021 – het meest recente jaar waarvoor ik data kon vinden – 62 procent van de toewijzingen naar starters. Stel dat dit voor 2022 ook het geval was. Dan zouden er 5.938 woningen aan starters zijn toegewezen. En daarvan dus 723 naar statushouders. Dat komt neer op afgerond 12 procent: een stuk meer dan de genoemde 7,5 procent. https://www.wyniasweek.nl(...)tijd-achter-het-net/
Polen heeft circa 2 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne opgenomen dus leuk verhaal maar klopt niet helemaal wat je zegt.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens, niet zomaar, niet plotseling, en niet alle grenzen.
Dat wil ik ook helemaal niet, ik wil alleen sommige mensen niet meer hier huisvesten. Dat is het enige.
Polen, Hongarije, die doen dat ook. Ongetwijfeld zijn er in het verleden daarover teksten opgesteld die dat tegenspreken, maar tijden zijn veranderd. En dus moeten we van koers wijzigen.
Ja dat is een ander slag volk als Somaliërs en dat type volkeren he.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Polen heeft circa 2 miljoen vluchtelingen uit Oekraïne opgenomen dus leuk verhaal maar klopt niet helemaal wat je zegt.
Dat type volkeren....quote:Op woensdag 13 november 2024 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat is een ander slag volk als Somaliërs en dat type volkeren he.
En ik ben ook niet tegen migratie, helemaal niet zelfs. Alleen ik ben tegen aselecte immigratie.
Zeg dat het 10% is (hardwerkende Oekraïners horen overigens ook tot die groep) dan nog kun je je afvragen of je de schuldige en de oplossing voor je woningtekort überhaupt in die hoek moet zoeken.quote:Op woensdag 13 november 2024 12:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Amsterdam was het 7,5%.
Maar eigenlijk moet je het vergelijken met starters, want een doorstromer geeft ook weer een huis terug aan de markt. Als je het vergelijkt met starters zit je op 12%.
[..]
Natuurlijk zijn die daar niet schuldig aan.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeg dat het 10% is (hardwerkende Oekraïners horen overigens ook tot die groep) dan nog kun je je afvragen of je de schuldige en de oplossing voor je woningtekort überhaupt in die hoek moet zoeken.
Wat écht zou schelen aan de onderkant van de woningmarkt is veel selectiever zijn in het aantal arbeidsmigranten dat we toelaten. Maar we willen er economisch niet op interen. We willen ook geen huizen bouwen. En ook geen vluchtelingen. Eigenlijk willen we helemaal niks behalve lekker vervallen in goedkoop populisme.
https://www.nu.nl/economi(...)%2Fwww.google.com%2F
Denk zelfs dat dat aantal nog kleiner is:quote:Op woensdag 13 november 2024 13:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die daar niet schuldig aan.
Maar als ik een probleem heb wat ik mogelijk met 10% kan verkleinen, dan ben ik gek om daar niet iig serieuze aandacht aan te besteden.
Wie de schoen past, trekke hem aan.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat type volkeren....
Je wil dus eigenlijk alleen vluchtelingen toelaten waar je zelf direct van kunt profiteren?
De kloof tot de arbeidsmarkt zal ongetwijfeld kleiner zijn bij niet Westerse migranten maar je kunt je ook afragen waarom Oekraïners direct mochten gaan werken, terwijl anderen jarenlang moeten wachten voor ze een keer een werkvergunning kregen....
Arbeidsmigranten komen hier om te werken, en betalen ook voor hun verblijf. Dan krijg je dat ze er krakkemikkig bijzitten als ze laagbetaald productiewerk doen. Of dat ze iets moois kunnen huren als ze goed verdienen. Arbeidsmigranten vertrekken, maar komen ook weer binnen.quote:Op woensdag 13 november 2024 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeg dat het 10% is (hardwerkende Oekraïners horen overigens ook tot die groep) dan nog kun je je afvragen of je de schuldige en de oplossing voor je woningtekort überhaupt in die hoek moet zoeken.
Wat écht zou schelen aan de onderkant van de woningmarkt is veel selectiever zijn in het aantal arbeidsmigranten dat we toelaten. Maar we willen er economisch niet op interen. We willen ook geen huizen bouwen. En ook geen vluchtelingen. Eigenlijk willen we helemaal niks behalve lekker vervallen in goedkoop populisme.
https://www.nu.nl/economi(...)%2Fwww.google.com%2F
Toch zou de focus meer moeten liggen op de brede huizencrisis dan de asielcrisis als hoofdoorzaak aan te wijzen. Je bouwt sowieso voor migranten de komende jaren, kun je wel zeggen dat ze financieel bijdragen maar dan maak je er dus puur een kosten en batendisucssie van.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten komen hier om te werken, en betalen ook voor hun verblijf. Dan krijg je dat ze er krakkemikkig bijzitten als ze laagbetaald productiewerk doen. Of dat ze iets moois kunnen huren als ze goed verdienen. Arbeidsmigranten vertrekken, maar komen ook weer binnen.
Statushouders worden onderhouden door de overheid en krijgen voorrang op sociale huurwoningen. En dan is er ook nauwelijks roulatie aanwezig, eenmaal binnen zal men vaak ook hier blijven. Dat voelt niet eerlijk.
Waarom moeten vluchtelingen die eerst 15 tot 20 andere landen doorkruist hebben juist hier opgevangen worden?quote:Op woensdag 13 november 2024 13:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat type volkeren....
Je wil dus eigenlijk alleen vluchtelingen toelaten waar je zelf direct van kunt profiteren?
[..]
Heb je een bron voor deze aantijging?quote:Op woensdag 13 november 2024 14:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom moeten vluchtelingen die eerst 15 tot 20 andere landen doorkruist hebben juist hier opgevangen worden?
Kijk eens op de kaart waar Somalië ligt en waar Nederland ligt.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze aantijging?
Verreweg de meeste vluchtende mensen verblijven al in eigen land of in een buurland, en dat een kleine groep probeert verder te reizen valt amper te voorkomen.quote:Op woensdag 13 november 2024 14:57 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Kijk eens op de kaart waar Somalië ligt en waar Nederland ligt.
“Ausländer ‘raus!”quote:Op donderdag 7 november 2024 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lekker terug naar fucking Afrika.
In wat voor droomwereld leef jij?quote:Op woensdag 13 november 2024 11:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook ja, een dure levensstijl er op na houden met elk jaar drie vakanties, volop uitgaan en in veel gevallen te beroerd om fulltime te werken en geen interesse in een levenspartner. Toeslagensysteem helpt ook niet bepaald mee qua doorstroom.
Er spelen meerdere problemen het een sluit het ander niet uit. Maar asielzoekers gewoon de schuld geven van alles is natuurlijk makkelijker dat snap ik ook wel.
Wat is dit voor een flater? Dit topic gaat notabene over Somaliërsquote:Op woensdag 13 november 2024 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze aantijging?
Ik ken genoeg kneuzen die niet doorpakken maar wel klagen dat ze niet aan een huis komen omdat de woningmarkt zo lastig is.quote:Op woensdag 13 november 2024 18:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In wat voor droomwereld leef jij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |