abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 november 2024 @ 21:59:37 #201
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215513776
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee laten we het przewalskipaarden noemen
wat bedoel je ?
ik begrijp de link niet
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 7 november 2024 @ 22:01:39 #202
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215513794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:59 schreef sturmpie het volgende:

[..]
wat bedoel je ?
ik begrijp de link niet
Just go with the flow!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 7 november 2024 @ 22:02:41 #203
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215513807
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Just go with the flow!
frikandel speciaal
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Moderator donderdag 7 november 2024 @ 22:09:39 #204
441859 crew  Lenny77
pi_215513866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Belastingdruk in België is 5% hoger dan Nederland. Huizen twee keer zo duur.
30% bij jullie, 40% bij ons.
De loonwig is zelfs nog hoger: 53% bij ons vs 35% bij jullie.
Neem daar jouw voorbeeld bij van het loonverschil (4500¤ vs 4000¤) en dan weet je het wel.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ogste-belastingdruk/
En ja onze huizen zijn beterkoop maar niet de helft van die van jullie.
En dan nogmaals: wij moeten alles meteen betalen, dus niet eerst een deel en dan het ander.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 7 november 2024 @ 22:11:35 #205
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215513880
Luilekkernederland
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215513986
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
30% bij jullie, 40% bij ons.
De loonwig is zelfs nog hoger: 53% bij ons vs 35% bij jullie.
Neem daar jouw voorbeeld bij van het loonverschil (4500¤ vs 4000¤) en dan weet je het wel.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ogste-belastingdruk/
En ja onze huizen zijn beterkoop maar niet de helft van die van jullie.
En dan nogmaals: wij moeten alles meteen betalen, dus niet eerst een deel en dan het ander.
De Belgische mediaanprijs voor een huis in gesloten of halfopen bebouwing bedroeg 260.000 euro. Hier zitten we op 470.000 dus dat komt aardig in de buurt.

Je moet in veel gemeenten zo'n bedrag aan spaargeld meebrengen om iets te kunnen kopen als alleenstaande.
blablablabla
pi_215514116
En de politiek is altijd verontwaardigd als iemand flipt die niet kan rondkomen en dit soort zaken om zich heen ziet gebeuren
pi_215514279
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Je lijkt Rutte wel met je BV Nederland. Een samenleving is meer dan wat je onder de streep af en bij schrijft.
Nee er is gewoon verschil

Anderen kant ben ik wel mee eens
Eerst personeel vinden in eigen land.
Daarna kan je ook een opleiding aanbieden
Dan pas mensen uit de EU halen of buiten de EU .
pi_215514879
Twee huizen voor pa en ma met de nu nog 10 thuis wonende kinderen.
Vijf kinderen van het gezin wonen inmiddels op zichzelf zo schrijft men in De Telegraaf.

Maar hadden die 5 kinderen dan ook, net zoals NL jongeren die op zichzelf willen gaan wonen, minimaal 10/15 jaar wachttijd voordat zij voor een huis in aanmerking kwamen?

Jammer dat er niet bij staat hoe oud alle kinderen zijn; de 3 jongste kinderen zijn geboren toen het gezin al in NL was. Dat was in 2010 dus de oudste van die 3 in NL geboren kinderen is nu in 2024 hooguit 14 jaar.
Moeder had er in 2010 al twaalf, dus de oudste kinderen zijn waarschijnlijk ergens 26-30-32 jaar?

Dus ja, op zich kan het in theorie wel, dat je op je 18e inschrijft en dan op je 26e zelfstandige woonruimte krijgt. Niet in de Randstad, maar in Weert misschien wel?
pi_215514948
Ik las dat stuk bij ons in de krant.
Die moeder, dat is toch gewoon een broedkip?
:')
pi_215514951
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef thedeedster het volgende:
Griebels, dát is een partijtje kinderbijslag zeg!
Opzich valt dat wel mee, 5K per kwartaal (kan wat meer of minder zijn omdat het berekend wordt adv leeftijd)

De grootste kostenpost is ongetwijfeld alle toeslagen en de bijstand die deze mensen en kinderen straks gaan krijgen. En hun kinderen ook weer.

Het is een feit en dat heeft niks met racisme te maken zoals hier alweer ergens is geroepen, dat deze lui voornamelijk door het leven gaan met uitkeringen en totaal niks zullen gaan dragen aan dit land.
  vrijdag 8 november 2024 @ 01:37:10 #212
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_215514994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:22 schreef Elan het volgende:
De Belgische mediaanprijs voor een huis in gesloten of halfopen bebouwing bedroeg 260.000 euro. Hier zitten we op 470.000 dus dat komt aardig in de buurt.
Je vergelijkt de mediaanprijs in België met de gemiddelde prijs in Nederland. Het huidige gemiddelde in België bedraagt 330.000 euro, en meer specifiek voor Vlaanderen is dat 365.000. Inderdaad goedkoper, maar zeker niet in de buurt van de helft.

Bovendien verschillen de huizenprijzen in België sterk. Een woning in een dorp of als lintbebouwing langs één of andere steenweg is inderdaad vaak vrij goedkoop. Kom je echter bij de middelgrote steden, dan schiet de prijs al snel omhoog naar een gelijkaardig niveau als in Nederland.

Ook moet je meenemen dat de aankoopkosten in België een stuk hoger liggen, en niet meegenomen kunnen worden in een hypotheek. In Nederland ben je zo'n 4–6% van de woningwaarde kwijt aan kosten koper, in België ligt dat rond de 8% (en als je een nieuwbouwwoning koopt, betaal je gewoon 21% BTW). Op een woning van 400.000, scheelt dat zo al even een nieuwe keuken.

Daarnaast geldt in Vlaanderen een renovatieplicht, waarbij je binnen vijf jaar na aankoop de woning in ieder geval tot energielabel D dient op te waarderen. Bovendien geldt dat veel woningen in België die verkocht worden, sowieso grondig gerenoveerd moeten worden – ik heb hier geen cijfers voor, maar ik heb het idee dat dat in Nederland echt veel minder sterk het geval is.

Dus ja, het is vrij makkelijk om voorbeelden te vinden van riante Belgische huizen met een lapje grond in de middle of nowhere voor een ogenschijnlijke spotprijs, maar als je op zoek bent naar een beetje gezinswoning in een stad met wat voorzieningen, zit je ook figuurlijk niet eens zo heel ver van Nederland vandaan.
pi_215515289
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Belastingdruk in België is 5% hoger dan Nederland. [..]
Maar daar krijg je dus ook wat voor terug.
pi_215515291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 21:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Je lijkt Rutte wel met je BV Nederland. Een samenleving is meer dan wat je onder de streep af en bij schrijft.
Dat is zeker waar.
Maar het huidige vluchtelingenverdrag is echt wel achterhaald.
pi_215515553
Boeren moeten hun landerijen inleveren en veestapel verminderen maar mensen mogen zich doorfokken als konijnen. :N
Corporate translator
pi_215515563
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2024 07:59 schreef HSG het volgende:
Boeren moeten hun landerijen inleveren en veestapel verminderen maar mensen mogen zich doorfokken als konijnen. :N
Ik heb wel eens aan mijn liegende extreemlinkse moeder gevraagd wat ze daar van vindt.
Komt gewoon geen reactie, is ook niet uit te leggen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_215515635
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:39 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee er is gewoon verschil

Anderen kant ben ik wel mee eens
Eerst personeel vinden in eigen land.
Daarna kan je ook een opleiding aanbieden
Dan pas mensen uit de EU halen of buiten de EU .
Mensen in de EU mogen gewoon vrij naar Nederland verhuizen en werken. Net als dat Nederlanders vrij naar andere EU landen zoals Italië of Spanje mogen verhuizen en werken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:00 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik heb wel eens aan mijn liegende extreemlinkse moeder gevraagd wat ze daar van vindt.
Komt gewoon geen reactie, is ook niet uit te leggen.
Als er iets slecht is voor de aarde is overbevolking maar daar hoor je ze inderdaad niet over.
Corporate translator
pi_215516304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 01:37 schreef Leshy het volgende:

[..]
Je vergelijkt de mediaanprijs in België met de gemiddelde prijs in Nederland. Het huidige gemiddelde in België bedraagt 330.000 euro, en meer specifiek voor Vlaanderen is dat 365.000. Inderdaad goedkoper, maar zeker niet in de buurt van de helft.

Bovendien verschillen de huizenprijzen in België sterk. Een woning in een dorp of als lintbebouwing langs één of andere steenweg is inderdaad vaak vrij goedkoop. Kom je echter bij de middelgrote steden, dan schiet de prijs al snel omhoog naar een gelijkaardig niveau als in Nederland.

Ook moet je meenemen dat de aankoopkosten in België een stuk hoger liggen, en niet meegenomen kunnen worden in een hypotheek. In Nederland ben je zo'n 4–6% van de woningwaarde kwijt aan kosten koper, in België ligt dat rond de 8% (en als je een nieuwbouwwoning koopt, betaal je gewoon 21% BTW). Op een woning van 400.000, scheelt dat zo al even een nieuwe keuken.

Daarnaast geldt in Vlaanderen een renovatieplicht, waarbij je binnen vijf jaar na aankoop de woning in ieder geval tot energielabel D dient op te waarderen. Bovendien geldt dat veel woningen in België die verkocht worden, sowieso grondig gerenoveerd moeten worden – ik heb hier geen cijfers voor, maar ik heb het idee dat dat in Nederland echt veel minder sterk het geval is.

Dus ja, het is vrij makkelijk om voorbeelden te vinden van riante Belgische huizen met een lapje grond in de middle of nowhere voor een ogenschijnlijke spotprijs, maar als je op zoek bent naar een beetje gezinswoning in een stad met wat voorzieningen, zit je ook figuurlijk niet eens zo heel ver van Nederland vandaan.
Wat is het verschil tussen mediaan en gemiddelde dan? Ik geloof best dat Vlaanderen relatief duur is en misschien wel op niveau van Nederland zit. Maar vergeleken met de Randstad is Vlaanderen (ook de grote steden) nog altijd spotgoedkoop. Mensen komen hier gewoon op grote schaal niet meer aan een woning. Tenzij ze een partner hebben en/of een zeer behoorlijk inkomen. De huizenprijzen in België zijn amper gestegen vergeleken met hier. Die crisis zoals wij die hier meemaken is echt iets Nederlands.

https://www.hln.be/vastgo(...)-de-moeite~a91270e0/

Die comments zijn veelzeggend. Met name de vergelijkingen met Nederland die getrokken worden en hoe kut wij het voor elkaar hebben.
blablablabla
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:19:37 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215516329
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef LinkseHippie het volgende:
Wat moeten ze dan? Op straat slapen?
in somalie blijven met hun 15 kinderen, niet 8000 km ver reizen om asiel aan te vragen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215516342
quote:
16s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Lekker terug naar fucking Afrika.
Dat is zielig en racistisch.
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:25:24 #221
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215516400
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is zielig en racistisch.
Waarom nou weer racistisch???????? Ik KRIJG hier wat van. Verwens je mensen naar Afrika, is het weer racistisch. Heb je niks beters?
pi_215516980
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2024 13:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik lees hierboven een bedrag van ¤3000,- Kun je daar met 17 man (comfortabel) van leven?
Zonder huurkosten? Moet zeker lukken lijkt mij.
pi_215517369
2 woningen voor 17 personen is wel erg karig om in te wonen, waarom geen 3 woningen, zodat ze iets meer leefruimte hebben?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215517522
Zit je met 2 woningen wel krap, heeft niet ieder kind in NL recht op een eigen kamer? Wat nu moeten ze gaan delen..
pi_215517643
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 09:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen mediaan en gemiddelde dan? Ik geloof best dat Vlaanderen relatief duur is en misschien wel op niveau van Nederland zit. Maar vergeleken met de Randstad is Vlaanderen (ook de grote steden) nog altijd spotgoedkoop. Mensen komen hier gewoon op grote schaal niet meer aan een woning. Tenzij ze een partner hebben en/of een zeer behoorlijk inkomen. De huizenprijzen in België zijn amper gestegen vergeleken met hier. Die crisis zoals wij die hier meemaken is echt iets Nederlands.

https://www.hln.be/vastgo(...)-de-moeite~a91270e0/

Die comments zijn veelzeggend. Met name de vergelijkingen met Nederland die getrokken worden en hoe kut wij het voor elkaar hebben.
Het gemiddelde is de som van alle getallen/eenheden gedeeld door het aantal getallen/eenheden. De mediaan is het middelste getal/eenheid wanneer alle getallen op volgorde staan.

Dus een cruciaal verschil, mijn waarde vriend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')