quote:Op donderdag 7 november 2024 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Overigens hebben die mensen 14 jaar moeten wachten, het kan dus verkeren met je asielzoekers krijgen gelijk een huis en ik niks huehuehue
Uhm 14 maanden zul je bedoelenquote:Zij kwamen in 2010 naar Nederland en kregen – met hun twaalf kinderen – na anderhalf jaar twee woningen toegewezen.
1200 kwijt zijn aan wonen is prima op te brengen als je gewoon fulltime werkt en een beetje opleiding hebt genoten.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet als je je 1200 vrije sector huur moet betalen en huizenprijzen ook nog eens met 5-10% per jaar stijgen
Ja… maar ik heb begrepen dat dat ook niet echt overhoudt de komende tien jaar.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moeten we een keer huizen gaan bouwen in plaats van tranen met tuiten janken.
Ze zijn hier al sinds 2010 dus 14 jaar.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:58 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Uhm 14 maanden zul je bedoelen
Asielzoekers kun je wel degelijk ook de schuld geven. Waarom niet? Ze maken schaamteloos misbruik van die voorrangsregelingen. En zijn vaak bewust de boel aan het flessen. Dan draag je zeker wel schuld. Niet allemaal, maar wel te veel.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:44 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Jahoor, het is de schuld van asielzoekers dat er mensen zijn die niet kunnen wonen. En überhaupt van de hele wooncrisis. Lekker makkelijke zondebok.
Ik vraag mij wel af hoe miezerig je leven moet zijn wil je jaloers zijn op mensen die afhankelijk zijn van de gemeente voor onderdak en uiteindelijk mogen wonen in sociale huurwoningen.
Schertsend bedoeld natuurlijk, maar hier kun je imo ook best een vorm van de broken window fallacy op toepassen. Het is niet zo dat al die mensen die zich met dit soort gezinnen bezig moeten houden anders helemaal geen baan hadden. Dan had de leraar meer tijd gehad voor kinderen zonder onoverbrugbare achterstanden. Kon de politie meer tijd overhouden voor het oplossen van andere vormen van criminaliteit. Waren de wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg een paar patienten korter geweest.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:36 schreef RamboDirk het volgende:
Heel Weert heeft werk door dit soort gezinnen. Leerkrachten die weer een stapje harder moeten lopen voor weer wat kindjes met een taalachterstand. De zorg die een tandje bij bij moet schakelen voor zowel de geestelijke problematiek als de extra gezondheidsproblemen, de politie die de mouwen nog even extra moet opstropen voor de culturele aanpassingsproblemen. De Gemeente die 1 fte kan inzetten voor alleen al dit gezin. De lokale woningbouw heeft het er lekker druk mee.
Dat moet je omarmen, dat is een prachtige ontwikkeling.
racisme is niet ok. mensen moet niet de migranten aanvallen, maar het migratiebeleid. ik zie de meeste mensen hier juist vaker dat laatste doen (al geven ze dan wel vaak de schuld aan links ipv rechts). naar mijn mening ligt de schuld geheel bij nederland en de stemmers.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:09 schreef Elan het volgende:
De gebruikelijke racisten hebben zich alweer gemeld zie ik. Nooit de beroerd om de schuld van een huizencrisis die grotendeels op conto van een falend (VVD) beleid gegooid mag worden in de schoot van asielzoekers te gooien.
Je zal moeten vluchten voor een oorlog en hongersnood en dan zo verwelkomd worden, tering jantje.
Oh en vroeger kregen NL vrouwen ook gerust 15 kinderen, alleen hebben wij op enig moment besloten maar gewoon te stoppen met neuken. Waardoor de autochtone bevolking krimpt.
Volgens mij heeft de kiezer een heel helder signaal afgegeven afgelopen november.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:01 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
racisme is niet ok. mensen moet niet de migranten aanvallen, maar het migratiebeleid. ik zie de meeste mensen hier juist vaker dat laatste doen. naar mijn mening ligt de schuld geheel bij nederland en de stemmers.
oh ik zeg niet migranten allemaal heilig zijn of zo. maar wij hebben de macht in ons land, zij niet. als dit de stand van zaken is, dan is dat geheel onze schuld. wij vinden het blijkbaar niet belangrijk om meer kinderen te nemen (hoe kun je dat ook met hoe hoog de levenskosten zijn tegenwoordig) en de politici vinden het niet belangrijk genoeg om huizen makkelijker beschikbaar te maken voor jongeren in dit land. want ik zie het gwn niet gebeuren. nederland is een zwak land. veel woorden, weinig daden. het is triest dat ik dat moet vinden maar zo ervaar ik dit land.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de kiezer een heel helder signaal afgegeven afgelopen november.
Overigens kun je migranten ook wel verwijten dat ze er verwerpelijk gedrag op nahouden. Als je de halve wereld afreist om te parasiteren op andermans kosten ben je nogal dubieus bezig.
Kun je niet lezen?quote:Op donderdag 7 november 2024 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze zijn hier al sinds 2010 dus 14 jaar.
quote:Op donderdag 7 november 2024 12:52 schreef matthijst het volgende:
Oh zo erg die oorlog daar, ik kan niks meer.
Laten we er nog een kind bij neuken
In Apeldoorn loste de gemeente het zo op, voor een huis vol van die zwarten (negers mag niet meer):
[ afbeelding ]
quote:Vergunningvrij
Volgens de gemeente Apeldoorn gaat het om een zorgunit en mogen deze, wanneer aan een aantal voorwaarden is voldaan, vergunningvrij worden geplaatst. ,,In deze situatie zijn er medische omstandigheden, waardoor gelijkvloers wonen noodzakelijk is’’, aldus gemeentelijk woordvoerder Kirsten Harleman. ,,Uiteindelijk is voor een zorgwoning als oplossing gekozen. Een vergelijkbare situatie heeft zich nooit eerder voorgedaan.’’
De kiezer is blijkbaar achterlijk, in elk geval een aanzienlijk deel van het electoraat dat PVV stemde. Want Geert gaat niks oplossen.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de kiezer een heel helder signaal afgegeven afgelopen november.
Overigens kun je migranten ook wel verwijten dat ze er verwerpelijk gedrag op nahouden. Als je de halve wereld afreist om te parasiteren op andermans kosten ben je nogal dubieus bezig.
Dat is letterlijk onzin.quote:Op donderdag 7 november 2024 12:16 schreef TrueLion22 het volgende:
[..]
Absurd genoeg worden wij Westerlingen aangespoord om minder of geen kinderen te krijgen "voor het klimaat," terwijl grote gezinnen uit niet-westerse landen zonder enige hinder worden ondersteund door de overheid.
Denk eerder dat degene die het huidige beleid verdedigen achterlijk zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
De kiezer is blijkbaar achterlijk, in elk geval een aanzienlijk deel van het electoraat dat PVV stemde. Want Geert gaat niks oplossen.
Van wie? Gemeentes hebben helemaal geen huizen en woningbouwverenigingen hebben een wachtlijst om eerst af te werken.quote:Het vinden van huizen voor grote statushoudersgezinnen is een groot probleem,
En nog steeds aanzienlijk slechter dan autochtonen en netto een enorme kostenpost. Lees Migratiemagneet Nederland.quote:Op donderdag 7 november 2024 13:18 schreef probeer het volgende:
[..]
2e generaties doen het echt aanzienlijk beter dan hun ouders.
Zeker als je het over Somaliers, Eritreeers en dergelijke hebt is "het beter doen dan de eerste generatie migranten" ook wel een heeeel lage lat om mee te meten.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En nog steeds aanzienlijk slechter dan autochtonen en netto een enorme kostenpost. Lees Migratiemagneet Nederland.
Daarnaast worden allochtone jongeren steeds orthodoxer. Leuk dat ze een baan hebben maar het middeleeuwse anti-westerse gedachtengoed wat ze erop nahouden begint steeds problematischer te worden. Zie het toegenomen antisemitisme.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En nog steeds aanzienlijk slechter dan autochtonen en netto een enorme kostenpost. Lees Migratiemagneet Nederland.
Het zou ook wel vreemd zijn als ze het net zo goed zouden doen als iemand die hier geboren is.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies dit. Eerste generatie zit bijna voor 100% in de bijstand. Als de tweede generatie voor 70% bijstand ontvangt is dat al een aanzienlijke verbetering maar nog steeds dramatisch natuurlijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zeker als je het over Somaliers, Eritreeers en dergelijke hebt is "het beter doen dan de eerste generatie migranten" ook wel een heeeel lage lat om mee te meten.
Flauwekul. Ik durf te wedden dat je hier geen cijfers van gaat kunnen vinden.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Daarnaast worden allochtone jongeren steeds orthodoxer. Leuk dat ze een baan hebben maar het middeleeuwse anti-westerse gedachtengoed wat ze erop nahouden begint steeds problematischer te worden. Zie het toegenomen antisemitisme.
Wij hebben de macht niet over ons landje, dat heeft Brussel.quote:Op donderdag 7 november 2024 14:04 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
oh ik zeg niet migranten allemaal heilig zijn of zo. maar wij hebben de macht in ons land, zij niet. als dit de stand van zaken is, dan is dat geheel onze schuld. wij vinden het blijkbaar niet belangrijk om meer kinderen te nemen (hoe kun je dat ook met hoe hoog de levenskosten zijn tegenwoordig) en de politici vinden het niet belangrijk genoeg om huizen makkelijker beschikbaar te maken voor jongeren in dit land. want ik zie het gwn niet gebeuren. nederland is een zwak land. veel woorden, weinig daden. het is triest dat ik dat moet vinden maar zo ervaar ik dit land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |