Het is een beetje lastig te definiren wat woke is. Dan denk ik zelf aan het bedreigen van mensen die Sinterklaas met Zwarte Piet vieren, het cancelen van mensen met een 'verkeerde' mening en het bezetten van Universiteiten omdat ze nog niet ver genoeg mee gaan in de anti-Isral agenda.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat meer mensen de 'ik ben woke-moe' roepers moe zijn. In elk geval buiten de VS, want het wokisme heeft buiten de VS nergens ook maar enige voet aan de grond gekregen. Woke bestaat gewoon alleen in de VS en daar is het ook zeer noodzakelijk omdat het zwaar achterstellen van bepaalde groepen daar gewoon enorm standaard is.
Dan heb je het misschien over 0,001% van de Nederlanders. Het cancelen van mensen met een verkeerde mening komt trouwens vooral voor in rechtse tv programma's, zou ik zeggen. Een VI, WNL e.d.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een beetje lastig te definiren wat woke is. Dan denk ik zelf aan het bedreigen van mensen die Sinterklaas met Zwarte Piet vieren, het cancelen van mensen met een 'verkeerde' mening en het bezetten van Universiteiten omdat ze nog niet ver genoeg mee gaan in de anti-Isral agenda.
Zo vind ik Magasten weer ontzettend woke.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een beetje lastig te definiren wat woke is. Dan denk ik zelf aan het bedreigen van mensen die Sinterklaas met Zwarte Piet vieren, het cancelen van mensen met een 'verkeerde' mening en het bezetten van Universiteiten omdat ze nog niet ver genoeg mee gaan in de anti-Isral agenda.
Jongere generaties zijn vl meer tegen zwarte piet dan oudere generaties. Goed voorbeeld. Ze zijn ook stukken kritischer op Isral.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wacht, heb ik iets gemist? Zijn de jonge Noren Trumperiaans?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jongere generaties zijn vl meer tegen zwarte piet dan oudere generaties. Goed voorbeeld. Ze zijn ook kritischer op Isral.
Er zijn hier echt andere dingen aan de hand.
In de Angelsaksische landen kiezen de 'woke generaties' overweldigend voor Harris. In Noorwegen (en andere landen) loopt de trap dus omgekeerd. Komt dat door woke of door de verregaande internationalisering van de moderne media en de agendas die daar rond gaan? Zo een Wierd Duk (en de hele Wynia stal) zijn makelaars in tweedehands ideen, zoals Hayek dat ooit noemde. De Dark Money waait internationaal rond.
Ga eens in menig islamitisch land kijken, van Saoedi-Arabi tot Afghanistan en Iran.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
Gaat het wel helemaal lekker daar? Nog een keer: het Katholieke blok, waar de kerk werkelijk bepaalde waarop je moest stemmen, behaalde daadwerkelijk de bevolkingspercentages om bang van te worden en ze resulteerden in Noord-Koreaanse stemuitslagen. De Islam zal nooit zover komen, niet hier en niet in de VS, en is ook lang niet zo georganiseerd.
De grafiek staat op deze pagina.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wacht, heb ik iets gemist? Zijn de jonge Noren Trumperiaans?
We leven niet in Afghanistan. Hier zal de Islam sowieso nooit boven de 15% komen (10% wordt heel moeilijk). Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag. Er is ook geen georganiseerde Islamitische kerk. Niet in de VS en niet hier.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ga eens in menig islamitisch land kijken, van Saoedi-Arabi tot Afghanistan en Iran.
Wat dat betreft heeft Etto wel gelijk, je bent kritisch op het katholicisme, maar de schutspatroon van de islam.
Hoe jonger, des te trumpetistischer.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wacht, heb ik iets gemist? Zijn de jonge Noren Trumperiaans?
Een tijd terug heb ik dat nog doorgekeken, en dat vond ik niet zo duidelijk terug in de cijfers, er kwamen verschillende cijfers uit, waarbij het vooral lag aan de vraagstelling. Je kon niet eenvoudig stellen dat moslims toleranter zijn dan christenen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef Klopkoek het volgende:
We leven niet in Afghanistan. Hier zal de Islam sowieso nooit boven de 15% komen (10% wordt heel moeilijk). Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag.
Ik heb het niet over christenen, ik heb het over bevindelijk gereformeerden n dat moslims steeds toleranter worden. Ook dat ze nooit 15% van de VS of Nederland zullen gaan uitmaken.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een tijd terug heb ik dat nog doorgekeken, en dat vond ik niet zo duidelijk terug in de cijfers, er kwamen verschillende cijfers uit, waarbij het vooral lag aan de vraagstelling. Je kon niet eenvoudig stellen dat moslims toleranter zijn dan christenen.
Maar goed, wie stelt bewijst, dus de surveys kun je vast laten zien.
Maar dus ook niet intoleranter, een telkens weer terugkerende denktrant van jou. Want verblind door moslimhaat en xenofobie.quote:Je kon niet eenvoudig stellen dat moslims toleranter zijn dan christenen.
Denk het niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat meer mensen de 'ik ben woke-moe' roepers moe zijn. In elk geval buiten de VS, want het wokisme heeft buiten de VS nergens ook maar enige voet aan de grond gekregen. Woke bestaat gewoon alleen in de VS en daar is het ook zeer noodzakelijk omdat het zwaar achterstellen van bepaalde groepen daar gewoon enorm standaard is.
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoe jonger, des te trumpetistischer.
Bijzonder. Ik ken de situatie in Noorwegen onvoldoende om de oorzaak te begrijpen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De grafiek staat op deze pagina.
Hier de link:
https://www.ipsos.com/nb-(...)orst-blant-unge-menn
Is dat door backlash tegen 'woke'? Ik zeg van niet. In de Angelsaksische landen zien we de omgekeerde generationele verhoudingen.
Luxerobots noemt zwarte piet en Isral. Maar daar zijn de jongere generaties juist heel erg 'woke'! (Telegraaflezers maken alvast de omgekeerde route, zeker)
Nee, er is meer en iets anders aan de hand.
[..]
We leven niet in Afghanistan. Hier zal de Islam sowieso nooit boven de 15% komen (10% wordt heel moeilijk). Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag. Er is ook geen georganiseerde Islamitische kerk. Niet in de VS en niet hier.
Dit schreef je:quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb het niet over christenen, ik heb het over bevindelijk gereformeerden n dat moslims steeds toleranter worden. Ook dat ze nooit 15% van de VS of Nederland zullen gaan uitmaken.
Ten eerste weet je helemaal niet hoe groot het percentage moslims in de toekomst zal worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef Klopkoek het volgende:
Hier zal de Islam sowieso nooit boven de 15% komen (10% wordt heel moeilijk). Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag.
Denktrant van mij? Je begon zelf over tolerantie.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
Maar dus ook niet intoleranter, een telkens weer terugkerende denktrant van jou.
En wat, er is geen islamitische kerk.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef Klopkoek het volgende:
Daar komt nog bij dat ze wel degelijk toleranter worden. In de surveys zijn ze nu stukken verdraagzamer naar homo's dan de bevindelijk gereformeerden van vandaag. Er is ook geen georganiseerde Islamitische kerk. Niet in de VS en niet hier.
Tja, als het op de inhoud niet lukt, kun je er altijd nog persoonlijke sneren uitgooien.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
Want verblind door moslimhaat en xenofobie.
In Duitsland net zo, in tegenstelling tot de Angelsaksische landen. Van de -40 groep zou slechts 56% Harris stemmen (volgens datzelfde Ipsos).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
Bijzonder. Ik ken de situatie in Noorwegen onvoldoende om de oorzaak te begrijpen.
Ik weet dus niet wat gaande is in Noorwegen, maar meer respect voor vrouwen zou niet veel haatdragende gevoelens moeten opwekken. Iedereen heeft een moeder en velen hebben een zus of vriendin. Ook in deze leeftijdscategorie.
Eerlijk is eerlijk, ook in de Islam heb je natuurlijk allerlei verschillen, de ene Moslim is de ander niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:10 schreef luxerobots het volgende:
Ten tweede vergelijk je de islam met gereformeerden, gereformeerden zijn een subgroep binnen het christendom, niet bepaald eerlijk om dat met de brede groep moslims te vergelijken.
We zouden het hier over feiten hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb het niet over christenen, ik heb het over bevindelijk gereformeerden n dat moslims steeds toleranter worden. Ook dat ze nooit 15% van de VS of Nederland zullen gaan uitmaken.
Moslims zijn nu gemiddeld homovriendelijker dan groepen christenen die aan zichzelf vertellen dat ze tot de grondtoon van de natie behoren sinds 1648 (Synode Dordrecht enz.).
[..]
Maar dus ook niet intoleranter, een telkens weer terugkerende denktrant van jou. Want verblind door moslimhaat en xenofobie.
Noorwegen ligt niet in Amerika?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:20 schreef capricia het volgende:
Gaat het nog een beetje over de Amerikaanse politiek hier?
Ik gok nog steeds op woke, ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Duitsland net zo, in tegenstelling tot de Angelsaksische landen. Van de -40 groep zou slechts 56% Harris stemmen (volgens datzelfde Ipsos).
"Umgekehrt nimmt der Anteil derer, die Donald Trump bevorzugen, mit zunehmendem Alter ab. Von den jngeren Befragten (18 bis 39 Jahre) wnschen sich 16 Prozent, dass der Republikaner wieder ins Weie Haus einzieht. Bei den 40- bis 59-Jhrigen erreicht Trump 13 Prozent Zustimmung, bei den 60- bis 75-Jhrigen nur 7 Prozent."
https://www.ipsos.com/de-(...)tschland-w%C3%A4hlen
Alweer: is dat woke of is er iets anders? (60-75 is de woke generatie?) De tijd van drie televisienetten en een krant lezen ligt ver achter ons, onder andere.
Deugen doen ze in ieder geval voor geen meter, sinds ik Fargo heb gezien heb ik ze door.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Noorwegen ligt niet in Amerika?
Er zijn er in ieder geval een hoop naartoe gegaan sinds 4 juli 1825, toen de migratie van Noorwegen naar de VS begon. Sindsdien zijn ze oververtegenwoordigd op vele schaatsbanen en skiclubs in Noord-Amerika. .
Dat maakt het toch frappant dat zowel Trump als Harris het hier nooit over hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deugen doen ze in ieder geval voor geen meter, sinds ik Fargo heb gezien heb ik ze door.
Wat was seizoen 5 goed he?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deugen doen ze in ieder geval voor geen meter, sinds ik Fargo heb gezien heb ik ze door.
In de VS zijn de jongere generaties dus niet Trumpgezinder. In Duitsland en Noorwegen dus wel (ook in Nederland waarschijnlijk).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik gok nog steeds op woke, ja.
Sterker nog, dat was in 2016 al met Trump's zege. In de VS is woke dan ook echt he-le-maal doorgeslagen. Universiteiten zijn daar onderhand ideologische bastions verworden. Al dan niet door Qatar gefinancierd
Het is een beetje in de streking; "het volk" is het zat en daarom stemt 20% op partij van de dieren en groenlinks. het volk wil echt dat we stoppen met vlees eten.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In de VS zijn de jongere generaties dus niet Trumpgezinder. In Duitsland en Noorwegen dus wel (ook in Nederland waarschijnlijk).
Dat zou dan komen doordat jongeren woke-moe zijn, zeg jij (en elke dag geconfronteerd worden met de o zo achterlijke Islam, en andere rechtse talking points). Jongeren zouden daardoor rechtser worden.
Ja, dat zeg ik. Ik merk het ook.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In de VS zijn de jongere generaties dus niet Trumpgezinder. In Duitsland en Noorwegen dus wel (ook in Nederland waarschijnlijk).
Dat zou dan komen doordat jongeren woke-moe zijn, zeg jij (en elke dag geconfronteerd worden met de o zo achterlijke Islam, en andere rechtse talking points). Jongeren zouden daardoor rechtser worden.
Zucht... laat maar zitten... ik praat tegen een muur. Jammer.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Ik merk het ook.
Ze worden hier vooral geconfronteerd met iets te ideologische docenten en media.
Woke creert haat heel goed zelf.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zucht... laat maar zitten... ik praat tegen een muur. Jammer.
Wokeland Amerika houdt Trump lekker bij het Witte Huis weg. Als de zwaar naar Harris neigende jongeren gaan stemmen.
Bedank woke maar alvast. Woke houdt de democratie overeind. Lang leve woke (inshallah!).
Vandaar dus alle georganiseerde haat tegen 'woke' want het woke electoraat in brede zin verstoort het autocratische en kleptocratische feestje.
Als Republikeinse vrouw moet je stiekem iets anders stemmen anders wordt je man boos!quote:
Maar als Biden mensen garbage noemt dan is het trollenleger opeens gechoqueerd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:58 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Het is grappig en ik hoop dat Harris niet wint, maar die Trump is zo impulsief, lees zo'n tweet en je verwacht zo'n text eerder van een 12 jarige knul die met Fortnite verliest, dan van een president.
Die Ron gaat na dinsdag ook in een zwart gat vallenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
Orban steunt uiteraard Trump:
[ x ]
Deze criminele proleet doet voor de derde keer mee en is er nog geen enkele keer in geslaagd de meerderheid achter zich te krijgen, zwijgend of schreeuwend.quote:Op vrijdag 1 november 2024 00:56 schreef Eagles89 het volgende:
Alle seinen staan op groen voor vier nieuwe jaren onder een Trump administratie:
@:Droopie dat maakt hem juist authentiek en geliefd bij de mensen, de zwijgende meerderheid
Alles is een excuus tot fascisme.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke creert haat heel goed zelf.
Goeie vraag. Ook niks over tegengekomen en mss is daar nog weinig over te zeggen?quote:Op vrijdag 1 november 2024 03:56 schreef JAM het volgende:
Even een vraagje tussendoor: leuk hoor, alle peilingen, maar hoe zit het vandaag de dag met het aantal en deel zwevende kiezers? Daar hoor ik toch weinig over.
quote:Many Americans continue to believe that the CEOs of the nation’s largest companies are largely Donald Trump supporters—but nothing could be further from the truth. Some of the confusion may arise from the simple fact that sitting CEOs generally cannot speak out publicly as they fear alienating their employees and customers and provoking a Trump retaliation. These negatives clearly outweigh the small upside that any one voice might provide, so current CEOs remain silent publicly while expressing great concern in private. But their inability to speak out publicly should not be confused with support or even lack of preference.
As recent CEOs ourselves, mostly of large, publicly traded companies, we have more discretion to speak out. Each of us stays engaged with active CEOs on a regular basis, so we are confident we are capturing the sentiment of the majority of our peers in the business community.
As Election Day nears, we cannot sit by quietly. In an election during which the economy is the top issue, the views of the CEOs who employ the vast majority of Americans are important.
[..]
Hongarije zou een veel mooier land zijn als Orbn eens een keer flink opzout.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:37 schreef Kijkertje het volgende:
Orban steunt uiteraard Trump:
[ x ]
Like Trump-fans give a flying fuck. Topless vrouwen/meisjes op schoot? Good for him!quote:Op vrijdag 1 november 2024 05:37 schreef Kijkertje het volgende:
@:Annex zou dit dat gerucht zijn dat Trump de das om zou doen?
[ x ]
Het artikel:
[ x ]
We gaan er anno 2024 toch niet vanuit dat Trump dit soort teksten zelf schrijft? Het marketing en pr team heeft door de jaren een bepaalde communicatiestijl ontwikkelt die klaarblijkelijk werkt bij zijn achterban.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:58 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Het is grappig en ik hoop dat Harris niet wint, maar die Trump is zo impulsief, lees zo'n tweet en je verwacht zo'n text eerder van een 12 jarige knul die met Fortnite verliest, dan van een president.
Iedere ingewijde weet dat De Donald dan druk bezig is deze vrouwen te beschermen. En met zijn micro-penis is dat natuurlijk best een aannemelijk scenario.quote:Op vrijdag 1 november 2024 06:45 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Like Trump-fans give a flying fuck. Topless vrouwen/meisjes op schoot? Good for him!
De interne polls van de Trump campagne zullen er wel niet heel denderend uitzien in PV, anders zou hij deze leugens niet verspreiden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 03:38 schreef Kijkertje het volgende:
ELECTION FRAUD!
[ x ]
[ x ]
Trump klaagt dat er (wellicht) frauduleuze stembiljetten in onderzoek zijn en de controlemechanismen dus hun werk doen![]()
Krijgen we binnenkort STOP THE STEAL!!!! zeker ook weer?![]()
Je bedoelt te zeggen dat de man te dement is om berhaupt nog iets leesbaar te kunnen typen?quote:Op vrijdag 1 november 2024 07:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
We gaan er anno 2024 toch niet vanuit dat Trump dit soort teksten zelf schrijft? Het marketing en pr team heeft door de jaren een bepaalde communicatiestijl ontwikkelt die klaarblijkelijk werkt bij zijn achterban.
En dit is weer waarom zijn hele manier van communiceren gewoon altijd zo bizar is. Stel je voor: "Droopie, echt een ontzettende sukkel, echt een enorme lul die echt helemaal niks kan, is het niet met mij eens. Ik heb gelijk en ik heb zelfs meer gelijk dan iemand it heeft gehad, dat zei iedereen ook tegen mij! Niet van die kansloze sukkels, maar mensen die echt aan de top staan, die vonden mij allemaal echt geweldig en hadden nog nooit zoiets geweldigs gezien!"quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:58 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Dat snap ik nog wel. Ik kan me indenken dat er zeker wel mensen zijn die op basis van inhoud gewoon niet op Harris willen stemmen, maar die ook totaal niet op een schreeuwende psychopaat willen stemmen, terwijl dat dan het enige alternatief is (want ja, kutsysteem). Dan sta je voor een keuze: stemmen voor een schreeuwende en mentaal niet meer gezonde psychopaat of voor iemand die wat meer fatsoen kent, maar waar je het op inhoud niet mee eens bent?quote:Op vrijdag 1 november 2024 04:31 schreef OMG het volgende:
Zwevende kiezers zijn natuurlijk gewoon lui die er niet voor uit durven te komen Trump te stemmen. Snap niet hoe je de afgelopen jaren berhaupt hierover nog kan zweven.
Ja, dat vind ik het meest walgelijk aan Donald Trump. Moord en brand schreeuwen over niet-bestaande verkiezingsfraude.quote:Op vrijdag 1 november 2024 03:38 schreef Kijkertje het volgende:
ELECTION FRAUD!
[ x ]
[ x ]
Trump klaagt dat er (wellicht) frauduleuze stembiljetten in onderzoek zijn en de controlemechanismen dus hun werk doen![]()
Krijgen we binnenkort STOP THE STEAL!!!! zeker ook weer?![]()
What the...quote:
En dat je zoiets leest en dan denkt: 'Die man moet aan het hoofd staan van het machtigste land ter wereld, daarom stem ik op hem'.quote:Op vrijdag 1 november 2024 08:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dit is weer waarom zijn hele manier van communiceren gewoon altijd zo bizar is. Stel je voor: "Droopie, echt een ontzettende sukkel, echt een enorme lul die echt helemaal niks kan, is het niet met mij eens. Ik heb gelijk en ik heb zelfs meer gelijk dan iemand it heeft gehad, dat zei iedereen ook tegen mij! Niet van die kansloze sukkels, maar mensen die echt aan de top staan, die vonden mij allemaal echt geweldig en hadden nog nooit zoiets geweldigs gezien!"
Ik ben vrij volgende week, dus ik ga de 5e dat cicrus allemaal live volgen met chips & bier, kaasplankje & wijnquote:Op vrijdag 1 november 2024 08:55 schreef Breekfast het volgende:
Weet iemand een site waar het overzicht van de laatste peilingen wordt bijgehouden?
Als ik Twitter lees dan schiet het alle kanten op: de n twittert dat Harris een duidelijke voorsprong heeft, de ander twitter dat Trump steeds meer kans maakt. Ik heb geen idee hoe het er nu werkelijk voor staat
Hier nog eentje, weet alleen niet of ik s'avonds ga slapen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben vrij volgende week, dus ik ga de 5e dat cicrus allemaal live volgen met chips & bier, kaasplankje & wijn
Ga je uitgebreid kijken en genieten van hoe Trump wint?quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben vrij volgende week, dus ik ga de 5e dat cicrus allemaal live volgen met chips & bier, kaasplankje & wijn
Jonge mannen schijnen nu de zwevende groep te zijn:quote:Op vrijdag 1 november 2024 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
Goeie vraag. Ook niks over tegengekomen en mss is daar nog weinig over te zeggen?
Typen of schrijven in de ruimste zin van het woord zal hij uiteraard nog wel kunnen hoor. Ik acht hem alleen niet in staat om een moderne applicatie te openen, danwel te begrijpen op een smartphonequote:Op vrijdag 1 november 2024 08:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat de man te dement is om berhaupt nog iets leesbaar te kunnen typen?
Die ongewenste buitenlanders blijven nog wel even. Die moeten eerst voor miljarden dollars in kampen worden gestopt waar hun status wordt uitgeplozen. Op 20 miljoen mensen gaan er natuurlijk op zijn minst enkele honderdduizenden *met* legale status opgepakt worden per abuis. Dat allemaal uitzoeken zal ook wel een paar jaartjes duren en ondertussen gaan we natuurlijk schrijnende beelden zien van de deportatiekampen waar kinderen weer van ouders gescheiden gaan worden, voedsel en zorg ondermaats zullen zijn etc. Pakweg een overvol Ter Apel, maar dan keer 1 miljoen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:15 schreef Klopkoek het volgende:
De economie krimpt gelijk met 10% maar dan heb je wel alle ongewenste buitenlanders eruit. Ik vind het krankzinnig en gevaarlijk.
En wat zeggen de peilingen over Pennsylvania?quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Alles hangt af van Pennsylvania.
Verliest Harris Pennsylvania, is het over.
Trump staat voor.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En wat zeggen de peilingen over Pennsylvania?
Ik dacht dat we geen peilingen meer zouden volgen na de brexit en Clinton/ Trump 2016quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik bovenstaande post lees van @EttovanBelgie dan is dit toch heel dramatisch voor Harris?quote:
Ik ben dan ook niet optimistischquote:Op vrijdag 1 november 2024 10:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik bovenstaande post lees van @:EttovanBelgie dan is dit toch heel dramatisch voor Harris?
In deze peiling verliest ze Arizona, Nevada & Pennsylvania.
Redelijk toss-up, maar bij 270 staat Trump net voor:quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Bij mij deed ie het ook niet, die van jou verschijnt ook niet.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:13 schreef AnneX het volgende:
Nondeju…tweet dumpen lukt niet. Oh nu wel.
Affijn…een draad!
[ x ]
Noorwegen is betrekkelijk gesoleerd en zoveel jongeren wonen er niet relatief gezien. Misschien is het gewoon zoiets simpels als dat de social media algoritmes toevallig een groot deel van de jongeren heeft weten te bereiken en hebben ze zichzelf snel verder verspreid. In wiens bubbel men zit, wiens taal men spreekt.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:32 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, er is meer en iets anders aan de hand.
Twee tellen zag ikhet wel.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bij mij deed ie het ook niet, die van jou verschijnt ook niet.
Maar ik zie hem wel staan in de quote
Mij lukt openen helemaal niet, kun je niet even samenvatten waar het over gaat (lijkt me sowieso wel handig, ook voor hen zonder twitteraccount, was ook wel een beetje een thema in FB).quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Twee tellen zag ikhet wel.
OK. Dus wie wil weten over de vuile spelletjes klikt in de quote.
Vraag blijft: hoezo nu pas?
Denk eerder andersom, stiekem stemmen op Trump en naar de buitenwereld de onschuld spelen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:33 schreef Zorro het volgende:
Is Trump in de peilingen niet net als Wilders? Dus in de praktijk hoger dan gepeild? Of komen ze er daar wel altijd gewoon voor uit als ze gevraagd worden op wie ze stemmen
quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je hoeft je niet meer te schamen om op Trump/ Wilders te stemmen.
Dat is wat ik bedoel. Ze zeggen het niet dus in de peiling is het lager dan werkelijk omdat ze er toch op stemmen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk eerder andersom, stiekem stemmen op Trump en naar de buitenwereld de onschuld spelen.
Hoewel dat misschien 8 jaar geleden zo vaker ging. Je hoeft je niet meer te schamen om op Trump/ Wilders te stemmen.
Nee dat klopt, het is zoals jij het zegt. Ik schrijf het verkeerdquote:Op vrijdag 1 november 2024 10:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel. Ze zeggen het niet dus in de peiling is het lager dan werkelijk omdat ze er toch op stemmen.
Het peilen is niet zo zuiver meer als voorheen. Heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:33 schreef Zorro het volgende:
Is Trump in de peilingen niet net als Wilders? Dus in de praktijk hoger dan gepeild? Of komen ze er daar wel altijd gewoon voor uit als ze gevraagd worden op wie ze stemmen
Wilders is maar 1 of 2 keer hoger uitgekomen dan gepeild. meestal zat de hond er ver naast.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:33 schreef Zorro het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)residential_electionquote:Op vrijdag 1 november 2024 10:39 schreef OmniRocket het volgende:
Hoe was het 4 jaar geleden met de peilingen?
quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:38 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat het deze keer mogelijk is dat Harris onderschat wordt. De polls willen waarschijnlijk niet 3 keer ongelijk hebben, dus ik denk dat de statistische correcties fors zijn. Ik denk dat het interessanter is om naar de opkomst te kijken.
Overigens vind ik ‘enger’ dat men wel stemt op Harris en dan Rep representatives etc. Dan moet zij met een vijandig huis en senaat aan het werk.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:38 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat het deze keer mogelijk is dat Harris onderschat wordt. De polls willen waarschijnlijk niet 3 keer ongelijk hebben, dus ik denk dat de statistische correcties fors zijn. Ik denk dat het interessanter is om naar de opkomst te kijken.
Luister naar 'Sven op 1': https://www.nporadio1.nl/(...)2024-10-30-sven-op-1quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het peilen is niet zo zuiver meer als voorheen. Heb ik begrepen.
Gen Z en first time voters hebben geen ‘landline’ meer.
Vraag mij dan wel af hoe die phone banks werken?
Het blijft niet plakken aan Trump. Hij komt er gewoon mee weg. Ook alle gekke dingen die hij zegt, het heeft geen invloed.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is het moment om die naar buiten te brengen.
Het boek van Kirsten Verdel heb ik gelezen. Ook gewerkt voor team Obama.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Luister naar 'Sven op 1': https://www.nporadio1.nl/(...)2024-10-30-sven-op-1
Mocht je een keer halfuurtje over hebben.
Deze Nederlandse jongen heeft gewerkt voor het team van Obama tijdens eerdere verkiezingen.
Klinkt saai, maar hij legt precies uit hoe zijn werkdag eruit zag, hoe het principe werkt en wat die exact meet en bij wie.
Moraal van het verhaal, grofweg, ze weten op wie mensen gaan stemmen, maar het gaat erom wie er naar de stembus gaat.
Zoveel zwevende kiezers bestaan er blijkbaar niet.
Dit.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Luister naar 'Sven op 1': https://www.nporadio1.nl/(...)2024-10-30-sven-op-1
Mocht je een keer halfuurtje over hebben.
Deze Nederlandse jongen heeft gewerkt voor het team van Obama tijdens eerdere verkiezingen.
Klinkt saai, maar hij legt precies uit hoe zijn werkdag eruit zag, hoe het principe werkt en wat die exact meet en bij wie.
Moraal van het verhaal, grofweg, ze weten op wie mensen gaan stemmen, maar het gaat erom wie er naar de stembus gaat.
Zoveel zwevende kiezers bestaan er blijkbaar niet.
Ik denk dat de propaganda zijn werk heeft gedaan, Harris/ Diddy, Trump/ Epstein.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Het blijft niet plakken aan Trump. Hij komt er gewoon mee weg. Ook alle gekke dingen die hij zegt, het heeft geen invloed.
Biden hoeft maar een keer iets geks te zeggen en het wordt opgeblazen. Maar bij Trump maakt het niets uit.
Ik denk dat je er echt vanuit moet gaan dat hij wint.
Ja.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik denk dat de propaganda zijn werk heeft gedaan, Harris/ Diddy, Trump/ Epstein.
Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven en denken het zal allemaal wel.
Beetje zoals in Nederland, maar dan anders en in het groot
Yup. Net als in Nederland alles om Wilders lijkt te draaien. Tragisch.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Harris is gewoon weinig zichtbaar. Het gaat allemaal om Trump.
Eens, maar we gaan er ook even heel snel aan voorbij dat een Ronald Plasterk geen Minister-President is geworden tijdens deze formatie.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind dat je dat hier ook ziet bij Wilders. Die man kan de gekste dingen roepen of tweeten en dat is allemaal okay. Een ander (bijv Timmermans) hoeft maar iets multi-interpretabels te zeggen, en die wordt zo ongeveer afgemaakt.
Idem als in de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |